PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #51 Napisano 30 października 2017 Znalazłem. Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #52 Napisano 30 października 2017 (edytowany) 6 minut temu, bajbaga napisał: Rurki nieprzymocowane mogą się wyprostować. Jak mogą być nieprzymocowane? Trudno mi to sobie wyobrazić.. 4 minuty temu, PeZet napisał: Znalazłem No to obaj mieliśmy pod górkę. Przy czym ja jeszcze w dalszym ciągu mam, Ty już z górki Mnie wlazło na wyrównania prawie 1 i 1/2 kubika keramzytu Edytowano 30 października 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #53 Napisano 30 października 2017 Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63, Animusem, o dylatacjach. Są jakieś informacje o zbrojeniu wylewki i o włóknach. Zdaje się, że sporo tam opisałem, ale niestety będziesz musiał przedrzeć się przez retrospekcje ilustrowane fotografiami, mające coś wspólnego z ówczesną teraźniejszością, która obecnie jest już przeszłością . Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #54 Napisano 30 października 2017 Jutro powalczę z rurkami. Wziąłem sobie zły rozmiar kalibratora... Napisz chociaż od którego postu się to rozpoczyna, bo nie potrafię przejść z tego linku w to miejsce Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #55 Napisano 30 października 2017 Nie miałem kalibratora. Niespecjalnie wiem co to jest i po co. Ułatwia wkładanie złączek? Keramzyt - super pomysł. Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #56 Napisano 30 października 2017 4 minuty temu, PeZet napisał: Nie miałem kalibratora. Niespecjalnie wiem co to jest i po co. Ułatwia wkładanie złączek? Profiluje końcówkę rury i delikatnie ją "frezuje" na samym końcu. Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #57 Napisano 30 października 2017 9 minut temu, MrTomo napisał: Napisz chociaż od którego postu się to rozpoczyna, bo nie potrafię przejść z tego linku w to miejsce Myślałem, że to jest link. Podaję link: https://forum.budujemydom.pl/topic/11215-dziennik-pezeta/?do=findComment&comment=368828 To jest post #877 z dnia 14lipca 2013, strona 18 Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #58 Napisano 30 października 2017 5 minut temu, PeZet napisał: Keramzyt - super pomysł. Sam w sonie super. Robota z tym to gorsza strona medalu. Gdybym miał robić to raz jeszcze nie robiłbym cienkiej "szprycy" na keramzycie tylko wydał więcej i kupił styrodur i dał prosto na keramzyt. Ja niestety kupiłem wcześniej eps 100 i on by tego raczej nie wytrzymał A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką? Jaki jastrych dawałeś na wylewkę? 18 minut temu, PeZet napisał: Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63 Gdzie zapodział się Jani? Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #59 Napisano 30 października 2017 U mnie wygląda to mnie więcej tak. Nie zrobiłem jeszcze dokładnych zdjęć, bo światło było kiepskie. A - mam jeszcze czas. Muszę poprawić jeszcze dylatacje. Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #60 Napisano 30 października 2017 47 minut temu, MrTomo napisał: A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką? Jaki jastrych dawałeś na wylewkę? Gdzie zapodział się Jani? 1. Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny - wylewka jest wielkim grzejnikiem i chciałem dać grubiej. Też chyba nie wiedziałem, że jest gruba pianka. Na poddaszu dałem piankę, chyba podwójnie, bo mis styropian skończył. Albo cierpliwość, bo to papranina. 2. Zwykła sucha mieszanka piach + cement + plastyfikator + kłaczki. Tam dalej jest o proporcjach. Ale miksokreciarze ich nie przestrzegają, bo prawidłowe proporcje bardzo obciążają im maszynę i trudniej pracować. Jeśli będziesz miał wybór między firmami - wybierz proponuję tę firmę, która bez wahania akceptuje prawidłowe proporcje mieszanki. Chodzi o ilość cementu: im więcej cementu, tym trudniej rozkładać. 3. Właśnie. Gdzie jest Jani_63? Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #61 Napisano 30 października 2017 Ja wylewam anhydryt. Czekam na pogodę, żeby gruszka mogła wjechać u nie zatonac w ogrodzie. Obym nie czekal do lata Link do komentarza
aru Napisano 30 października 2017 Udostępnij #62 Napisano 30 października 2017 49 minut temu, PeZet napisał: 1. Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 października 2017 Udostępnij #63 Napisano 30 października 2017 1 godzinę temu, MrTomo napisał: U mnie wygląda to mnie więcej tak. Nie zrobiłem jeszcze dokładnych zdjęć, bo światło było kiepskie. A - mam jeszcze czas. Muszę poprawić jeszcze dylatacje. Rureczki bardzo starannie położone, powiedziałbym że tak jak książka pisze, brawo Ty Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #64 Napisano 30 października 2017 No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki Zrobilem całą przygotowke Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 października 2017 Udostępnij #65 Napisano 30 października 2017 56 minut temu, PeZet napisał: Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała, czyli aby oddzielić dwa różne materiały, różnie pracujące, bo ściana przenosi inne obciążenia niż posadzka. 5 minut temu, MrTomo napisał: No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki Zrobilem całą przygotowke Ale jak widać zrobili to bardzo schludnie. Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #66 Napisano 30 października 2017 20 minut temu, aru napisał: ? 6 minut temu, mhtyl napisał: Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała (...) Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy. Jest mostek: Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic. I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii. Link do komentarza
MrTomo Napisano 30 października 2017 Autor Udostępnij #67 Napisano 30 października 2017 Też jestem zadowolony. Zresztą dlatego ich meczylem, żeby przyszli. Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 października 2017 Udostępnij #68 Napisano 30 października 2017 7 minut temu, mhtyl napisał: Ale jak widać zrobili to bardzo schludnie. może i schludnie, ale: moim (laika) zdaniem - są zbytni "napięte" przy styku ściany i podłogi Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 października 2017 Udostępnij #69 Napisano 30 października 2017 3 minuty temu, PeZet napisał: Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy. Jest mostek: Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic. I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii. Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych. 4 minuty temu, bajbaga napisał: może i schludnie, ale: moim (laika) zdaniem - są zbytni "napięte" przy styku ściany i podłogi Są alupexy w peszlach, więc spokojnie sobie dadzą radę przy "pracy". A może to tylko złudzenie bo tak zdjęcie zostało zrobione z tej perspektywy że trudno ocenić czy faktycznie są za bardzo załamane czy nie. Link do komentarza
aru Napisano 30 października 2017 Udostępnij #70 Napisano 30 października 2017 28 minut temu, PeZet napisał: ...... I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii. ach, nie fi a metafi poniał Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #71 Napisano 30 października 2017 53 minuty temu, mhtyl napisał: Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych. Ciepłe idzie z wylewki, wchodzi w mur, lezie nim w dół, omijając ocieplenie podłogi i pod ociepleniem włazi do gruntu, grzejąc kulę ziemską. Jedyna pociecha, ze grzeje ziemię pod chałupą. Z powodu tego właśnie mostka ludzie kładą specjalną warstwę muru ze szkła spienionego albo innych materiałów wyjątkowo termoizolacyjnych a konstrukcyjnych. Ten mostek jest tak wyrafinowaną paskudą, że nawet robiąc obliczenia w OZC, trzeba się z nim ostro nagimnastykować, choć ma całą osobną rubrykę! 33 minuty temu, aru napisał: ach, nie fi a metafi poniał Trochę fi, a trochę metafi. Tak. Lepszy fengszuj mam, jak wiem, że zadbałem. Link do komentarza
aru Napisano 30 października 2017 Udostępnij #72 Napisano 30 października 2017 posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie? Link do komentarza
PeZet Napisano 30 października 2017 Udostępnij #73 Napisano 30 października 2017 13 minut temu, aru napisał: posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie? Właśnie o tę izolację posadzki od ściany postanowiłem zadbać. Nie mam poziomego odcięcia ściany od frundamentów i naturalnie, że tak: będę tamtędy tracił energię. Ale uznałem, że jeśli nic mnie nie kosztuje pogrubienie dylatacji podłogi pływającej od ściany, a mogę dzięki temu choć odrobinę utrudnić kradzież energii przez ten mostek termiczny, to czemu miałbym tego nie zrobić. I w tym sensie przyznaję, że jest to metafi. Ale i trochę fi. Link do komentarza
aru Napisano 30 października 2017 Udostępnij #74 Napisano 30 października 2017 nic nie kosztuje, ale i praktycznie nic nie zyskasz, zwłaszcza przy podłogówce, takie moje zdanie, ale ok, samopoczucie nie mniej ważne Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2017 Autor Udostępnij #75 Napisano 5 listopada 2017 Robię próbę ciśnieniową. Napełniłem pętle jedna po drugiej wodą - ciśnienie 2.1 bar (ciśnienie robocze będzie około 0,6 bar) Pytanie: Teraz zakręcić pętle czy zostawić odkręcone? minęło 20 min. Ciśnienie nie spadło ani o włos Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 listopada 2017 Autor Udostępnij #76 Napisano 5 listopada 2017 minęło 4 godz Ciśnienie ani drgnie. To chyba mogę spokojnie zalewać... Chyba, że wręcz odwrotnie - coś jest nie tak? Nie spadło - jak to możliwe? Na wszelki wypadek dodam, że zaworek zasilający z sieci zakręciłem. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #77 Napisano 6 listopada 2017 Przez noc spadek ciśnienia 0,05 bar. Trzyma jak złoto. Myślałem, że będzie ciekło, że to pex itd. a tu ani grama przecieku... Chyba zmienię zawód Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #78 Napisano 6 listopada 2017 Aby uzyskać odpowiedni poziom i aby przymocować rurki dałem styropian. Na styropian folię rastrową. Zrobiłem sobie termosik. Pod folią pięknie zbiera mi się wilgoć, rosa. Czy to dlatego, że na poddaszu jest zimno czy dlatego, że para migruje z dołu i nie ma gdzie wyleźć? Czy to się zmieni jak wyleję jastrych? bo wydaje mi się, że jeśli to para migrująca z parteru to nic to nie zmieni. ? Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #79 Napisano 6 listopada 2017 (edytowany) Nikt nie podpowie? Jak nie będę grzał poddasza zimą to co - będzie się skraplać pod folią refleksyjną? Edytowano 6 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #80 Napisano 6 listopada 2017 Folia znalazła się po zimnej stronie przegrody i przy różnicy temperatur kondensacja będzie. Zakładając brak ogrzewania poddasza należało ułożyć folię paroszczelną pod sufitem parteru lub pod styropianem, a tak pozostaje ogrzewanie góry bądź skapywanie wody ze stropu. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #81 Napisano 6 listopada 2017 Przy braku ogrzewania kondensacja będzie, niezależnie od tego, czy będzie wylany jastrych. Para wodna zawarta w powietrzu na dolnej kondygnacji po prostu migruje ku gorze. Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą. Na obu kondygnacjach potrzebna jest po prostu skuteczna wentylacja. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #82 Napisano 6 listopada 2017 1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: pozostaje ogrzewanie góry bądź skapywanie wody ze stropu. Ogrzewanie góry oczywiście będzie, ale nie od razu. Co znaczy skapywanie wody ze stropu? Czy ta wilgoć stamtąd potem wyjdzie spod tej folii? Nie będzie miała gdzie odparować. 1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą Prędzej to. Ale i tu sporo czasu minęło od zakończenia a przez położeniem styropianu i folii. W migrację poprzez strop, keramzyt zamknięty zaprawą i styropian jakoś nie chce mi się wierzyć. Pytanie: czy gdy ocieplę dach i zacznę grzać nic pod folią nie będzie się kondensować i wilgoć zniknie? Bez ocieplenia dachu nie będę grzał, bo jeśli coś się stanie (awaria kotła etc) może mi rozmrozić podłogówkę. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #83 Napisano 6 listopada 2017 Dnia 4.09.2017 o 09:36, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę Dnia 4.09.2017 o 10:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu Panowie, zrobiłem jak radziliście :-) Teraz podpowiedzcie co zrobić, żeby nie zrobiło się dziadostwo. W tym tygodniu będzie wylany anhydryt. Mogę go grzać, powiedzmy 20st do czasu ocieplenia dachu, tylko czy to coś da (poza stratą ciepła) Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał: żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu. I jeszcze jeden :-) Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #84 Napisano 6 listopada 2017 Na wszelki "przypadek" luknij: http://www.anhydrytypolska.pl/wygrzewanie-posadzek-anhydrytowych.html 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #85 Napisano 6 listopada 2017 się mi zachciało podłogówki... Link do komentarza
Gość Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #86 Napisano 6 listopada 2017 5 minut temu, MrTomo napisał: się mi zachciało podłogówki... Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery... Wygrzejesz i BĘDZIE PAN ZADOWOLONY Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #87 Napisano 6 listopada 2017 Przy takim jastrychu i porze roku - raczej nieważne co grzeje. Przy kalafiorach też trzeba zachować reżim co do "schnięcia" tego gipsu np. stała temperatura (powietrza) około 20 stopni przez ponad miesiąc. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 listopada 2017 Udostępnij #88 Napisano 6 listopada 2017 Dnia 3.09.2017 o 15:19, MrTomo napisał: A czy pod keramzyt muszę dać folię (przypomnę - poddasze - tj. keramzyt na sufit parteru) Grubość jakieś 1-3cm Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał: Jedynie folie mógłbyś dać jeżeli masz na poddaszu łazienkę, keramzyt sam w sobie jest nienasiąkliwy więc żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu. 1 godzinę temu, MrTomo napisał: I jeszcze jeden :-) Chodziło o folie pod podkładem keramzytowym czy pod styropianem (między podkładem wyrównującym a styropianem) to tak dla przypomnienia i rozjaśnienia sytuacji Folie aluminiową dałeś jak widać na fotkach i bardzo dobrze. 1 godzinę temu, MrTomo napisał: się mi zachciało podłogówki... Raczej zachciało Ci się anhydrytu Cementowa jest że tak powiem bardziej "wdzięczna" mniej wymagająca i zapewne tańsza, ale z drugiej strony grubsza w stosunku do anhydrytowej. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 listopada 2017 Autor Udostępnij #89 Napisano 6 listopada 2017 1 godzinę temu, uroboros napisał: Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery... Wygrzejesz i BĘDZIE PAN ZADOWOLONY Oby , bo na razie nie mam jak grzac. To do zrobienia w kilka dni. Gorzej ze ocieplenia dachu nie ma, a to yak szybko nie powstanie. Co jak przyjda mrozy? Plan byl taki zeby na spokojnie dlubac na poddaszu zima Link do komentarza
PeZet Napisano 8 listopada 2017 Udostępnij #90 Napisano 8 listopada 2017 Hej, MrTomo. Wg mnie musisz grzać i ocieplić dach po to, żeby przesunąć punkt rosy z wylewki pod dach. Pod dachem masz szczelinę wentylacyjną i ona odprowadzi wilgoć. Spróbuj pobawić się programem termika. Tam wstawiasz warstwy, temperatury etc i widzisz gdzie odłoży się punkt rosy. W ten sposób być może znajdziesz minimalną temperaturę do jakiej musisz grzać i minimalną grubość ocieplenia dachu. Program ma wielkość notatnika i jest totalnie intuicyjny. Ja go niestety nie mam, ale jest darmowy. http://www.programopedia.pl/p368-termika/ 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 listopada 2017 Autor Udostępnij #91 Napisano 9 listopada 2017 (edytowany) Wylewka gotowa. Teraz trochę wolnego, przygotuję podłączenie do kotła i za kilka dni zacznę cyrk z wygrzewaniem A potem od razu ocieplenie dachu na gotowo. Nie ma wyjścia. Bedzie szybciej niz przypuszczałem. Jak wyjdzie Edytowano 9 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 14 listopada 2017 Autor Udostępnij #92 Napisano 14 listopada 2017 Wygrzewanie rozpoczęte. Co się nameczyłem to moje. nie moglem odpowietrzyc układu. Pompa mieliła a za zaworem zwrotnym zimno...i zimno... pompa już na 3 bieg.. Po dobrych 30 minutach zorientowałem się, że pompa w złym kierunku mieli. Mam dwie inne takie same a kierunek mają odwrotny. To mnie zmyliło. Na ostatni moment mnie oświeciło bo juz -4 st.C Miałem tym już walnąć i iść spać. Z jednego połączenia vesto pex-miedź mi cieknie. Za słabo dokreciłem? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się