Skocz do zawartości

podłogówka na poddaszu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
6 minut temu, bajbaga napisał:

Rurki nieprzymocowane mogą się wyprostować.

Jak mogą być nieprzymocowane?
Trudno mi to sobie wyobrazić..

 

4 minuty temu, PeZet napisał:

Znalazłem

No to obaj mieliśmy pod górkę.
Przy czym ja jeszcze w dalszym ciągu mam, Ty już z górki :D

Mnie wlazło na wyrównania prawie 1 i 1/2 kubika keramzytu

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63, Animusem, o dylatacjach. Są jakieś informacje o zbrojeniu wylewki i o włóknach. Zdaje się, że sporo tam opisałem, ale niestety będziesz musiał przedrzeć się przez retrospekcje ilustrowane fotografiami, mające coś wspólnego z ówczesną teraźniejszością, która obecnie jest już przeszłością :) .

Napisano

Jutro powalczę z rurkami. Wziąłem sobie zły rozmiar kalibratora...

Napisz chociaż od którego postu się to rozpoczyna, bo nie potrafię przejść z tego linku w to miejsce

Napisano
4 minuty temu, PeZet napisał:

 

Nie miałem kalibratora. Niespecjalnie wiem co to jest i po co. Ułatwia wkładanie złączek?

 

Profiluje końcówkę rury i delikatnie ją "frezuje" na samym końcu.

Napisano
5 minut temu, PeZet napisał:

Keramzyt - super pomysł.

Sam w sonie super. Robota z tym to gorsza strona medalu.

Gdybym miał robić to raz jeszcze nie robiłbym cienkiej "szprycy" na keramzycie tylko wydał więcej i kupił styrodur i dał prosto na keramzyt.
Ja niestety kupiłem wcześniej eps 100 i on by tego raczej nie wytrzymał

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?
Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

18 minut temu, PeZet napisał:

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63

Gdzie zapodział się Jani?

Napisano

U mnie wygląda to mnie więcej tak.
Nie zrobiłem jeszcze dokładnych zdjęć, bo światło było kiepskie.

A - mam jeszcze czas.

 

Muszę poprawić jeszcze dylatacje.

IMG_20171030_115135.jpg

IMG_20171030_115146.jpg

IMG_20171030_115210.jpg

IMG_20171030_115327.jpg

Napisano
47 minut temu, MrTomo napisał:

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?

Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

Gdzie zapodział się Jani?

1. Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny - wylewka jest wielkim grzejnikiem i chciałem dać grubiej. Też chyba nie wiedziałem, że jest gruba pianka. Na poddaszu dałem piankę, chyba podwójnie, bo mis styropian skończył. Albo cierpliwość, bo to papranina.

2. Zwykła sucha mieszanka piach + cement + plastyfikator + kłaczki. Tam dalej jest o proporcjach. Ale miksokreciarze ich nie przestrzegają, bo prawidłowe proporcje bardzo obciążają im maszynę i trudniej pracować. Jeśli będziesz miał wybór między firmami - wybierz proponuję tę firmę, która bez wahania akceptuje prawidłowe proporcje mieszanki. Chodzi o ilość cementu: im więcej cementu, tym trudniej rozkładać. 

3. Właśnie. Gdzie jest Jani_63?

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

U mnie wygląda to mnie więcej tak.
Nie zrobiłem jeszcze dokładnych zdjęć, bo światło było kiepskie.

A - mam jeszcze czas.

 

Muszę poprawić jeszcze dylatacje.

IMG_20171030_115135.jpg

IMG_20171030_115146.jpg

IMG_20171030_115210.jpg

IMG_20171030_115327.jpg

Rureczki bardzo starannie położone, powiedziałbym że tak jak książka pisze, brawo Ty:icon_biggrin:

Napisano

No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki

Zrobilem całą przygotowke

Napisano
56 minut temu, PeZet napisał:

Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała, czyli aby oddzielić  dwa różne materiały, różnie pracujące, bo ściana przenosi inne obciążenia niż posadzka.

5 minut temu, MrTomo napisał:

No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki

Zrobilem całą przygotowke

Ale jak widać zrobili to bardzo schludnie.

Napisano
20 minut temu, aru napisał:

?

 

6 minut temu, mhtyl napisał:

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała (...)

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Napisano
3 minuty temu, PeZet napisał:

 

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych. 

4 minuty temu, bajbaga napisał:

może i schludnie, ale:

 

 

moim (laika) zdaniem - są zbytni "napięte" przy styku ściany i podłogi

Są alupexy w peszlach, więc spokojnie sobie dadzą radę przy "pracy". A może to tylko złudzenie bo tak zdjęcie zostało zrobione z tej perspektywy że trudno ocenić czy faktycznie są za bardzo załamane czy nie.

Napisano
28 minut temu, PeZet napisał:

...... I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

ach, nie fi a metafi

poniał

Napisano
53 minuty temu, mhtyl napisał:

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych.

Ciepłe idzie z wylewki, wchodzi w mur, lezie nim w dół, omijając ocieplenie podłogi i pod ociepleniem włazi do gruntu, grzejąc kulę ziemską. Jedyna pociecha, ze grzeje ziemię pod chałupą.

Z powodu tego właśnie mostka ludzie kładą specjalną warstwę muru ze szkła spienionego albo innych materiałów wyjątkowo termoizolacyjnych a konstrukcyjnych. Ten mostek jest tak wyrafinowaną paskudą, że nawet robiąc obliczenia w OZC, trzeba się z nim ostro nagimnastykować, choć ma całą osobną rubrykę!

33 minuty temu, aru napisał:

ach, nie fi a metafi

poniał

:D

Trochę fi, a trochę metafi. Tak. Lepszy fengszuj mam, jak wiem, że zadbałem.

Napisano

posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany

ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie?

Napisano
13 minut temu, aru napisał:

posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany

ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie?

Właśnie o tę izolację posadzki od ściany postanowiłem zadbać. Nie mam poziomego odcięcia ściany od frundamentów i naturalnie, że tak: będę tamtędy tracił energię. Ale uznałem, że jeśli nic mnie nie kosztuje pogrubienie dylatacji podłogi pływającej od ściany, a mogę dzięki temu choć odrobinę utrudnić kradzież energii przez ten mostek termiczny, to czemu miałbym tego nie zrobić.

I w tym sensie przyznaję, że jest to metafi. Ale i trochę fi.

Napisano

Robię próbę ciśnieniową.
Napełniłem pętle jedna po drugiej wodą - ciśnienie 2.1 bar (ciśnienie robocze będzie około 0,6 bar)

 

Pytanie: Teraz zakręcić pętle czy zostawić odkręcone?

minęło 20 min.
Ciśnienie nie spadło ani o włos

Napisano

minęło 4 godz
Ciśnienie ani drgnie.
To chyba mogę spokojnie zalewać... :D
 

Chyba, że wręcz odwrotnie - coś jest nie tak?
Nie spadło - jak to możliwe? :D

Na wszelki wypadek dodam, że zaworek zasilający z sieci zakręciłem.

Napisano

Przez noc spadek ciśnienia 0,05 bar.
Trzyma jak złoto.
Myślałem, że będzie ciekło, że to pex itd. a tu ani grama przecieku...
 

Chyba zmienię zawód

Napisano

Aby uzyskać odpowiedni poziom i aby przymocować rurki dałem styropian. Na styropian folię rastrową.

Zrobiłem sobie termosik.

 

Pod folią pięknie zbiera mi się wilgoć, rosa.
Czy to dlatego, że na poddaszu jest zimno czy dlatego, że para migruje z dołu i nie ma gdzie wyleźć?

 

Czy to się zmieni jak wyleję jastrych?

bo wydaje mi się, że jeśli to para migrująca z parteru to nic to nie zmieni.

 

?
 

 

Napisano

Przy braku ogrzewania kondensacja będzie, niezależnie od tego, czy będzie wylany jastrych. Para wodna zawarta w powietrzu na dolnej kondygnacji po prostu migruje ku gorze. Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą. Na obu kondygnacjach potrzebna jest po prostu skuteczna wentylacja.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

pozostaje ogrzewanie góry bądź skapywanie wody ze stropu.

Ogrzewanie góry oczywiście będzie, ale nie od razu.
Co znaczy skapywanie wody ze stropu?

 

Czy ta wilgoć stamtąd potem wyjdzie spod tej folii?

Nie będzie miała gdzie odparować.

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą

Prędzej to. Ale i tu sporo czasu minęło od zakończenia a przez położeniem styropianu i folii.

W migrację poprzez strop, keramzyt zamknięty zaprawą i styropian jakoś nie chce mi się wierzyć.

Pytanie: czy gdy ocieplę dach i zacznę grzać nic pod folią nie będzie się kondensować i wilgoć zniknie?

Bez ocieplenia dachu nie będę grzał, bo jeśli coś się stanie (awaria kotła etc) może mi rozmrozić podłogówkę.

Napisano
Dnia 4.09.2017 o 09:36, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę

 

Dnia 4.09.2017 o 10:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu

 

Panowie, zrobiłem jak radziliście :-)

Teraz podpowiedzcie co zrobić, żeby nie zrobiło się dziadostwo.

W tym tygodniu będzie wylany anhydryt.

 

Mogę go grzać, powiedzmy 20st do czasu ocieplenia dachu, tylko czy to coś da (poza stratą ciepła) 

Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał:

żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

I jeszcze jeden :-)

Napisano
5 minut temu, MrTomo napisał:

się mi zachciało podłogówki... >:(

Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery...

Wygrzejesz i  BĘDZIE PAN ZADOWOLONY :icon_biggrin:

Napisano

Przy takim jastrychu i porze roku - raczej nieważne co grzeje.

Przy kalafiorach też trzeba zachować reżim co do "schnięcia" tego gipsu np. stała temperatura (powietrza)  około 20 stopni przez ponad miesiąc.

Napisano

 

Dnia 3.09.2017 o 15:19, MrTomo napisał:

A czy pod keramzyt muszę dać folię (przypomnę - poddasze -  tj. keramzyt na sufit parteru)
Grubość jakieś 1-3cm

 

Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał:

Jedynie folie mógłbyś dać jeżeli masz na poddaszu łazienkę, keramzyt sam w sobie jest nienasiąkliwy więc żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

 

 

 

 

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

 

I jeszcze jeden :-)

 

Chodziło o folie pod podkładem keramzytowym czy pod styropianem (między podkładem wyrównującym a styropianem) to tak dla przypomnienia i rozjaśnienia sytuacji:icon_biggrin:

Folie aluminiową dałeś jak widać na fotkach i bardzo dobrze.

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

się mi zachciało podłogówki... >:(

Raczej zachciało Ci się anhydrytu:D

Cementowa jest że tak powiem bardziej "wdzięczna":icon_biggrin: mniej wymagająca i zapewne tańsza, ale z drugiej strony grubsza w stosunku do anhydrytowej.

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery...

Wygrzejesz i  BĘDZIE PAN ZADOWOLONY :icon_biggrin:

Oby , bo na razie nie mam jak grzac. To do zrobienia w kilka dni. Gorzej ze ocieplenia dachu nie ma, a to yak szybko nie powstanie. Co jak przyjda mrozy?

Plan byl taki zeby na spokojnie dlubac na poddaszu zima

 

Napisano

Hej, MrTomo. Wg mnie musisz grzać i ocieplić dach po to, żeby przesunąć punkt rosy z wylewki pod dach. Pod dachem masz szczelinę wentylacyjną i ona odprowadzi wilgoć. Spróbuj pobawić się programem termika. Tam wstawiasz warstwy, temperatury etc i widzisz gdzie odłoży się punkt rosy. W ten sposób być może znajdziesz minimalną temperaturę do jakiej musisz grzać i minimalną grubość ocieplenia dachu. Program ma wielkość notatnika i jest totalnie intuicyjny. Ja go niestety nie mam, ale jest darmowy. http://www.programopedia.pl/p368-termika/

Napisano (edytowany)

Wylewka gotowa.

Teraz trochę wolnego, przygotuję podłączenie do kotła i za kilka dni zacznę cyrk z wygrzewaniem

A potem od razu ocieplenie dachu na gotowo. Nie ma wyjścia. Bedzie szybciej niz przypuszczałem.

Jak wyjdzie :icon_biggrin:

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Wygrzewanie rozpoczęte. Co się nameczyłem to moje.

nie moglem odpowietrzyc układu. Pompa mieliła a za zaworem zwrotnym zimno...i zimno... pompa już na 3 bieg..

Po dobrych 30 minutach zorientowałem się, że pompa w złym kierunku mieli.

Mam dwie inne takie same a kierunek mają odwrotny. To mnie zmyliło.

Na ostatni moment mnie oświeciło bo juz -4 st.C Miałem tym już walnąć i iść spać.

Z jednego połączenia vesto pex-miedź mi cieknie. Za słabo dokreciłem?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, dołączyliśmy do forum, aby przedstawić Wam naszą ofertę. Tworzymy dla Firm i Osób Prywatnych.     Szukasz sprawdzonego partnera do realizacji sufitów napinanych i innych elementów dekoracyjnych? Gładki Sufit to firma z 15-letnim doświadczeniem na rynku, która stawia na jakość, innowację i zadowolenie klienta. Działamy na terenie całego kraju, gwarantując szybką i sprawną realizację każdego projektu.   Dlaczego warto wybrać Gładki Sufit? Doświadczenie i profesjonalizm: - Nasze 15-letnie doświadczenie to gwarancja perfekcyjnego wykonania i dbałości o każdy szczegół. Znamy branżę od podszewki i wiemy, jak sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom. Najlepsze materiały w atrakcyjnych cenach: - Dzięki wynegocjowanym cenom z dostawcami, możemy zaoferować Ci najwyższej jakości podzespoły w konkurencyjnych cenach. Nie uznajemy kompromisów – nie montujemy tanich, śmierdzących folii ani wadliwych LED-ów czy zasilaczy. Stawiamy na trwałość i bezpieczeństwo. Indywidualne podejście: Często profile wykonujemy sami, aby idealnie dopasować je do specyfiki Twojego zlecenia. To pozwala nam na realizację nawet najbardziej nietypowych i skomplikowanych projektów. Szybkość realizacji: Montaż sufitu napinanego, np. w przedpokoju, zajmuje nam około 3 godzin. Szanujemy Twój czas i staramy się, aby prace przebiegały sprawnie i bez zakłóceń.   Co oferujemy? Nasze usługi to znacznie więcej niż tylko sufity napinane. Materiał, który wykorzystujemy do sufitów, z powodzeniem montujemy również na ścianach, tworząc unikalne i spójne aranżacje. Ponadto, specjalizujemy się w projektowaniu i tworzeniu: Nowoczesnych lamp: od subtelnych podświetleń po designerskie konstrukcje, które staną się ozdobą każdego pomieszczenia. Efektownych reklam: Nietypowy sufit podświetlany z Logo wyróżnią Twoją Firmę. Ścianek działowych: lekkich i estetycznych konstrukcji, które pozwolą Ci elastycznie zaaranżować przestrzeń. Elementów dekoracyjnych: trójwymiarowych form, półek – wszystko, co pozwoli Ci stworzyć wnętrze z charakterem. Akustycznych paneli: idealnych do biur, sal konferencyjnych czy domowych kin, poprawiających komfort akustyczny.   Naprawy i poprawki po innych wykonawcach Czy Twoja poprzednia ekipa zawiodła, a efekt końcowy jest daleki od oczekiwań? Oferujemy również kompleksowe naprawy i poprawki po źle wykonanych zleceniach.   Zaufaj naszemu doświadczeniu i daj nam szansę na przywrócenie blasku Twoim wnętrzom. Skontaktuj się z nami już dziś i pozwól nam zrealizować Twoje wizje! Gładki Sufit – jakość, na którą zasługujesz. https://gładki-sufit.pl
    • EQ Entrance to najnowsza propozycja renomowanej firmy Konsport, która łączy w sobie estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Jest to idealne rozwiązanie dla nowoczesnych systemów ogrodzeniowych. Multifunkcyjny słupek furtkowy z zadaszeniem wyznacza nowe standardy w projektowaniu przestrzeni zewnętrznych. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrodzenia/polecane/110363-zwieksz-bezpieczenstwo-swojego-domu-z-eq-entrance-funkcjonalnym-slupkiem-furtkowym
    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...