Skocz do zawartości

Kupno działki - od czego zacząć


Dom81

Recommended Posts

Napisano
Witam

Zamierzam kupić 20 ar działeczke z pozwoleniem na budowe . Co już ustaliłem to że działka przed podziałem była 52 arowa i teraz na dwóch działkach jest pozwolenie na budowe budynku 150 m bez piwnicy . Zastanawiamy sie z żoną czy nie wolelibyśmy domku troszke większego + piwnica + ewentualnie drewnianego . Sprzedający powinien mieć WZ ( nie ma MPZP ) czy z tych WZ możemy wywnioskować że dostaniemy pozwolenie na budowe na nasz projekt ? Czy trzeba ubiegać się o nowe pozwolenie na budowe z naszym projektem domu ? Czy WZ też muszą zostać na nowo wydane ? od czego zacząć ? Nie chciałbym też żeby ktoś ją kupił zanim wszystko posprawdzam

Sprawdziłem działke w internetowej bazie ksiąg wieczystych i działka ta dalej figuruje jako 52 ary jako rolnicza . Nie wiem jak to działa że działka ma pozwolenie na budowe i jest rolnicza ? a może właściciel po prostu nie odrolnił jeszcze - nie rozumiem o co w tym chodzi

Jeżeli ktoś może to prosił bym o pomoc - my dopiero zaczynamy przygode z budową więc za dużo nie wiemy

Pozdrawiam

Dominik
Napisano
Przede wszystkim należy dotrzeć do wydanych WZ, bo tam będzie określone kto, co i jak może budować. Jest to podstawa do zaprojektowania domu jak i możliwości budowania, gdy WZ wydano np. na zabudowę siedliskową. Dalsze
działania zależeć będą o zapisu w WZ, albo wystąpienie o nowe warunki bądź zgłoszenie do realizacji projektu zastępczego.
Napisano
No dobra , a jak to jest z tym "Rolnikiem" od tego roku . Działka którą chce kupić jest rolna z WZ , z projektem i z pozwoleniem na budowe . Czy jeżeli kupię działke to będe miał jakieś problemy z racji że nie jestem rolnikiem ?? Czy fakt że ma wydane WZ i pozwolenie na budowe to już nie ma to żadnego znaczenia że nie jestem rolnikiem ?
Napisano
Cytat


Dziekuje

Wygląda na to że nie będzie łatwo po 1 maja .

Czyli jak kupię działkę przed 1 maja ( z WZ i PnB ) to mogę ją przekształcić na budowlaną? Czy lepiej żeby obecny właściciel przekształcił ją na budowlaną przed sprzedażą ?

Jest jeszcze drugi problem . Projekt domu który on ma - nie do końca nam odpowiada - czy będzie dużo problemów żeby zmienić obecne pozwolenie na budowe na nasz projekt lub ew. ubiegać się o nowe PnB ?

Zdaję sobie sprawę że są to "głupie pytania" dla większości ale ja wogóle nie planowałem kupna działki aż do tydzień temu kiedy trafiła się okazja , a że się nie znam i wole dmuchać na zimne to zadaje te pytanie . Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki

Dominik
Napisano
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że na zaostrzenia w zbyciu gruntów rolnych, nie "załapią się" grunty o powierzchni do 1ha, a już na pewno, o powierzchni mniejszej jak 3.000m2.
Bo:
- minimalna powierzchnia gruntów gospodarstwa rolnego, musi być nie mniejsza jak 1ha,
- minimalna działka rolna 3.000m2.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Podlacze się pod temat.
Chce kupić działkę 15 ar działka ma MPZP,ale nie ma WZ jak to jest teraz z tymi WZ?
I do jakiego urzędu się udać żeby rozchwiac wątpliwości i o co dokładnie się pytać.
Pozdrawiam i proszę o Wasze sugestie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Nie wiem czy to nie funkcjonuje tak, że na "suchą gębę" nikt Ci w żadnym urzędzie nic nie powie. Czasem te wnioski o wz bardzo długo u nich leżą, a nigdy nie masz pewności, że je uzyskasz. I oczywiście wszystko musi być na piśmie, słownie to wiesz jak jest.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Podlacze się pod temat.
Chce kupić działkę 15 ar działka ma MPZP,ale nie ma WZ jak to jest teraz z tymi WZ?
I do jakiego urzędu się udać żeby rozchwiac wątpliwości i o co dokładnie się pytać.
Pozdrawiam i proszę o Wasze sugestie.


Przecież w MPZP masz wszystko. WZ wydaje się do działek gdzie nie uchwalonego planu.
Właściwym urzędem będzie Urząd Gminy do którego powinieneś się udać.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli chcesz ogródek, to sprawdź na mapach hydrologicznych(tak to się chyba nazywa) czy jest woda. Ja nie sprawdziłem i kopię już 30 m a nie ma wody, w sumie dom na glinie więc cudów się nie ma co spodziewać.
Napisano
Cytat

Jeżeli chcesz ogródek, to sprawdź na mapach hydrologicznych(tak to się chyba nazywa) czy jest woda. Ja nie sprawdziłem i kopię już 30 m a nie ma wody, w sumie dom na glinie więc cudów się nie ma co spodziewać.


Chciałeś na dzień dobry zabłysnąć, ale jakoś Ci to nie wyszło.
Nie rób z siebie super bohatera a z Nas jełopów że kopiesz na głębokość 30 m icon_biggrin.gif uważaj abyś do chińczyków się nie dokopał, o aspekcie prawnym takiego głębokiego "kopania" nie wspomnę.
Napisano
Cytat

Chciałeś na dzień dobry zabłysnąć, ale jakoś Ci to nie wyszło.
Nie rób z siebie super bohatera a z Nas jełopów że kopiesz na głębokość 30 m icon_biggrin.gif uważaj abyś do chińczyków się nie dokopał, o aspekcie prawnym takiego głębokiego "kopania" nie wspomnę.


To nie tak, że chciałem się popisać, poza tym zła cyfra wskoczyła, mialo być 20 (a precyzyjniej 22). Wierz mi, wybijanie samemu takiej studni to katorga i głupota.
Nie wiem jak sytuacja prawna to reguluje ale założenie było takie, że wybiję max 10 metrów i będzie woda. Jak widać glina na której mam dom blokuje przepływ wód. Właściwie wybiłem 19, bo dziura na głebokości 3 metrów to wykopana koparką piwnica obok domu.
Sama dziura na studnie nie jest szczególnie szeroka, taka, jakiej szerokości wykorzystałem narzędzia.
I tyle.
Napisano (edytowany)
Tak się zastanawiam.........., i zastanawiam ....................., zastanawiam ......................

Jakież to narzędzia do kopania, pozwalają na wykopanie 19m dołu (studni?).
Toć długość styliska, takiego narzędzia ręcznego - to 6 piętrowa kamienica.

Konfabulujesz. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Strasznie chciałbym zobaczyć efekty tej pracy. Może kilka zdjęć ?



Cytat

Właściwie wybiłem 19.
Sama dziura na studnie nie jest szczególnie szeroka, taka, jakiej szerokości wykorzystałem narzędzia.
I tyle.


Napisano
Cytat

Strasznie chciałbym zobaczyć efekty tej pracy. Może kilka zdjęć ?




Ok, jak będę w domu to albo zrobię nowe albo dodam te co mam

Cytat

Tak się zastanawiam.........., i zastanawiam ....................., zastanawiam ......................

Jakież to narzędzia do kopania, pozwalają na wykopanie 19m dołu (studni?).
Toć długość styliska, takiego narzędzia ręcznego - to 6 piętrowa kamienica.

Konfabulujesz.




Najpierw wierciłem wiertłem potem biłem szlamikiem(szlamuwką). Znam kilka osób które robiły to w ten sam sposób tylko na mniejsze głębokości.
Napisano
Cytat

Jeżeli chcesz ogródek, to sprawdź na mapach hydrologicznych(tak to się chyba nazywa) czy jest woda. Ja nie sprawdziłem i kopię już 30 m a nie ma wody, w sumie dom na glinie więc cudów się nie ma co spodziewać.




Cytat

To nie tak, że chciałem się popisać, poza tym zła cyfra wskoczyła, mialo być 20 (a precyzyjniej 22). Wierz mi, wybijanie samemu takiej studni to katorga i głupota.
Nie wiem jak sytuacja prawna to reguluje ale założenie było takie, że wybiję max 10 metrów i będzie woda. Jak widać glina na której mam dom blokuje przepływ wód. Właściwie wybiłem 19, bo dziura na głebokości 3 metrów to wykopana koparką piwnica obok domu.
Sama dziura na studnie nie jest szczególnie szeroka, taka, jakiej szerokości wykorzystałem narzędzia.
I tyle.


Wybijanie (choć tak naprawdę nie wiem o co chodzi, a może wiem ale używasz innego określenia) to inna czynność niż kopanie, a o kopaniu pisałeś.
Intuicja podpowiada mi, że robiłeś studnie abisyńską.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...