Skocz do zawartości

Schody i taras w kamieniu


Recommended Posts

Witam,
mam pytanie odnośnie rodzajów kamienia na schody i taras. Polecono mi firmę, która zajmuje się głównie granitem i mają ich szeroki wybór. Natomiast mam pytanie czy granit jest trudny w utrzymaniu tzn. czy wystarczy go tylko zaimpregnować czy wymaga np corocznych lub kilku-miesięcznych przeglądów. Przy naszej polskiej aurze (raz słońce, raz deszcz, a niedługo śnieg) który materiał będzie najtrwalszy? Zastanawiam się nad połączeniem np. granitu z cegłą. Co o tym sądzicie?
Może znacie też tą firmę, czy są solidni w tym temacie?
Link do komentarza
Cytat

Witam,
mam pytanie odnośnie rodzajów kamienia na schody i taras. Polecono mi firmę, która zajmuje się głównie granitem i mają ich szeroki wybór. Natomiast mam pytanie czy granit jest trudny w utrzymaniu tzn. czy wystarczy go tylko zaimpregnować czy wymaga np corocznych lub kilku-miesięcznych przeglądów. Przy naszej polskiej aurze (raz słońce, raz deszcz, a niedługo śnieg) który materiał będzie najtrwalszy? Zastanawiam się nad połączeniem np. granitu z cegłą. Co o tym sądzicie?
Może znacie też tą firmę, czy są solidni w tym temacie?


Granit przede wszystkim jest chyba za śliski na schody i taras?

Cytat

15 m2
to teraz policz ile wydałeś na samo wyrównanie i hydroizolację


Jakieś 400

1800 liczyłem po całości.
Wychodzi 120 /m2
Dużo czy nie?
Powinienem doliczyć jeszcze swoją robociznę - ale nie będę się wygłupiał...
Link do komentarza
Cytat

I tym samym zostałeś bohaterem w swoim domu icon_biggrin.gif
Daj jeszcze fotkę końca pracy aby zwieńczyć temat icon_biggrin.gif


Tylko jakaś pogoda (światło dobre) się zrobi i żona będzie na miejscu (lepszy aparat ma) to pstryknę.

Muszę się pospieszyć zanim zadeptają albo coś odpadnie icon_wink.gif


Cytat

wydaje mi się że


NIE


Podniosłeś mnie na duchu.
Dzięki za wszystkie porady!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Pomału zaczynam planować ciąg dalszy inwestycji czyli taras.
Mam kilka koncepcji ale nie potrafię wybrać tej "właściwej".
Taras przylegający do schodów i południowej ściany domu (L).
Wymiar mniej więcej 3,5x5m

1. Wylać płytę z betonu i okleić kamieniem.
Stanowiło by to jakby przedłużenie schodów
Oblicówkę elewacji zdecydowanie będę robił inną barwą niż schody.
Pytanie czy taras tym samym kamieniem co schody czy tym co na elewacji.
Może jeszcze innym?

2. Zrobić taras drewniany na stopach betonowych.
To pasowałoby z kolei do mojej elewacji drewnianej.
Zdecydowanie najmniej pracy a efekt ładny jak sądzę.
Gorzej z trwałością?

3. Zrobić obrys tarasu w kamieniu (pasek 30-40cm wokół tarasu)
a środek w drewnie?
Tutaj byłoby jakby połączenie elewacji i schodów.
Na ten fragment pod kamień musiałbym robić jakiś specjalny fundament?

Wiem, że trochę to wszystko chaotyczne, ale może ktoś coś podpowie.
Link do komentarza
Cytat

Jak przyjdzie mocniejszy wiatr nie porwie tego na strzępy?



Zasada jest taka, ze markiza jest rozwijana tylko wtedy, kiedy jest potrzebna.

"Odporność wiatrowa" markiz jest różna i zależna od jej konstrukcji.
Cenowo - ogromne widły.

Ps. Patrz na kafejki/restauracje przy bulwarach (letnie) - markizy tam są powszechne i dają radę.
Link do komentarza
Cytat

Zasada jest taka, ze markiza jest rozwijana tylko wtedy, kiedy jest potrzebna.

"Odporność wiatrowa" markiz jest różna i zależna od jej konstrukcji.
Cenowo - ogromne widły.

Ps. Patrz na kafejki/restauracje przy bulwarach (letnie) - markizy tam są powszechne i dają radę.



U mnie zasada jest taka, że jak coś rozwijam na wiosnę to zwijam przed zimą...
icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

To tylko kwestia ceny (wyższej) aby taki "kaprys" zaspokoić.



Oczywiście mówię z przymróżeniem oka.
Fakt jednak, że mogę nie zwinąć na noc markizy i może być po niej.
Po ostatnich wichurach przewróciło mi sporą czereśnię, na całe szczęście w kierunku odwrotnym do ogrodzenia.



Cytat

Pomału zaczynam planować ciąg dalszy inwestycji czyli taras.
Mam kilka koncepcji ale nie potrafię wybrać tej "właściwej".
Taras przylegający do schodów i południowej ściany domu (L).
Wymiar mniej więcej 3,5x5m

1. Wylać płytę z betonu i okleić kamieniem.
Stanowiło by to jakby przedłużenie schodów
Oblicówkę elewacji zdecydowanie będę robił inną barwą niż schody.
Pytanie czy taras tym samym kamieniem co schody czy tym co na elewacji.
Może jeszcze innym?

2. Zrobić taras drewniany na stopach betonowych.
To pasowałoby z kolei do mojej elewacji drewnianej.
Zdecydowanie najmniej pracy a efekt ładny jak sądzę.
Gorzej z trwałością?

3. Zrobić obrys tarasu w kamieniu (pasek 30-40cm wokół tarasu)
a środek w drewnie?
Tutaj byłoby jakby połączenie elewacji i schodów.
Na ten fragment pod kamień musiałbym robić jakiś specjalny fundament?

Wiem, że trochę to wszystko chaotyczne, ale może ktoś coś podpowie.



Ta kwestia jest dla mnie na razie priorytetowa.
Link do komentarza
Cytat

no to jakiś beton na około żeby kamień przykleić



Koniecznie na 80 cm głęboko?
Od strony ściany i od strony schodów jakieś dylatacje?

Cytat

jakąś warstwę nieprzepuszczalną ze spadkami na ogród przez dziury w betonie - bo basenu nie planujesz ?



czyli w betonie zatopić kilka odcinków rury pcv?

Myślałem o czymś takim:

DSC01446.jpg



To w środku.
Dookoła kamień na fundamencie.
Link do komentarza
Cytat

Koniecznie na 80 cm głęboko?
Od strony ściany i od strony schodów jakieś dylatacje?



czyli w betonie zatopić kilka odcinków rury pcv?

Myślałem o czymś takim:

[attachment=24236:t11.jpg]

To w środku.
Dookoła kamień na fundamencie.


przez murki może być PCV
na płaszczyźnie odprowadzać spadkami
jak chcesz na bloczkach kłaść legary też możesz nawet bez tej warstwy przepuszczalnej powietrze przepuści lepiej

Cytat

Koniecznie na 80 cm głęboko?




w zasadzie fundament powinien być głębiej niż sięga strefa przemarzania (poszukaj na mapie dla swojej okolicy)
tak przynajmniej wszyscy mądrzy zalecają
bo:
jak pod fundamentem zbierze się woda i zamarznie to rozrabia - się pokazują pęknięcia
poniżej strefy zamarzania nadaj jest wodą znaczy nie rozrabia
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...