Skocz do zawartości

Jak zaszykowac peszel po brame?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Ktory rysunek przedstawie prawidlowe ulozenie peszli pod brame skrzydlowa z napedem na pilot i furtke z videofonem?
Jaka powinna być srednica tunelu?

Jesli oba rysunki sa błędne prosze napisać jak prawidlowo polaczyc,
Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Do ułożenia w gruncie używa się rur Arota - najmniejsza średnica to chyba 40 mm i z pewnością wystarczy dla tych kabli. Sposób prowadzenia nie ma żadnego znaczenia - chodzi głównie o minimalizację długości i ominięcie ewentualnych przeszkód. Tylko po co wyprowadzać podwójne rury od domu - przewody do bramy i domofonu można poprowadzić w jednej.
Napisano
No tak - masz rację - wygięcie tego w taki sposób może być kłopotliwe.
Wszystko zależy jakiej średnicy miałaby być ta rurka.
W tej sytuacji wycofuję co napisałem wcześniej... sad.gif
Napisano
  Cytat




naprawdę nie widzisz różnicy ???

jak Ci napisał daj jak największy to sobie daj
raz przepuścisz szambiarkę i już sobie cokolwiek wymieniłeś
ale skoro wiesz lepiej

Rozwiń  



A jaka powinna byc minimalna srednica rury arota w moim przypadku?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Na innym forum elektryk poleca peszle jak najwiekszej srednicy bo zawsze mozna wymienic przewod, po co w takim razie produkuja te kanaly?

Rozwiń  


Na jakim "innym" forum? Chcesz sprawdzić? To napisz na prawdziwym forum elektryków, że kabel do bramy chcesz położyć w peszlu. Zapraszam! Poczekamy na reakcje elektryków realnych, a nie "elektryków" wykształconych przy okazji kafelkowania.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum117.html Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

No tak - masz rację - wygięcie tego w taki sposób może być kłopotliwe.
Wszystko zależy jakiej średnicy miałaby być ta rurka.
W tej sytuacji wycofuję co napisałem wcześniej... sad.gif

Rozwiń  

a ja nie
Ta niebieska też jest do wymodelowania przecież.
No chyba że ostry zakręt - bardzo ostry
Napisano
Nie chodzi o wymodelowanie, tylko o to, że w przypadku niebieskiej, przechodzący obok niej kret, nie może puścić bąka, bo może to uszkodzić lub rozerwać rurę i cały wysiłek w p ... tzn. w diabły pójdzie.

Do takich celów jest rura Arota - do układania w ziemi (bo jest "ciśnieniowa")
Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".
Napisano
Ps. I przepychanie nowego kabla nawet w odpowiedniej rurze (osłonie) nie jest takie proste zwłaszcza przy większych odległościach - nawet jak zostawi się w rurze "pilota".
Napisano
  Cytat

Nie chodzi o wymodelowanie, tylko o to, że w przypadku niebieskiej, przechodzący obok niej kret, nie może puścić bąka, bo może to uszkodzić lub rozerwać rurę i cały wysiłek w p ... tzn. w diabły pójdzie.

Do takich celów jest rura Arota - do układania w ziemi (bo jest "ciśnieniowa")
Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".

Rozwiń  


wróć - myślałem że niebieska, to zwykła pełna rura, taka jak do wody PE po 2,50zł za metr.....
Napisano
  Cytat

Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".

Rozwiń  

a jak załamie to naciśnie kabelek i mniej prądu będzie płynąć, albo co gorsze - wcale. icon_lol.gif
Napisano
Jak kabelek nie jest "ziemny" - wszystko możliwe. icon_mrgreen.gif

Ale nawet jak nie ograniczy przepływu, to uniemożliwi "dopchanie" następnej żyły (kabla) - to po co ma być ? icon_idea.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...