Skocz do zawartości

Jak zaszykowac peszel po brame?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Ktory rysunek przedstawie prawidlowe ulozenie peszli pod brame skrzydlowa z napedem na pilot i furtke z videofonem?
Jaka powinna być srednica tunelu?

Jesli oba rysunki sa błędne prosze napisać jak prawidlowo polaczyc,
Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Do ułożenia w gruncie używa się rur Arota - najmniejsza średnica to chyba 40 mm i z pewnością wystarczy dla tych kabli. Sposób prowadzenia nie ma żadnego znaczenia - chodzi głównie o minimalizację długości i ominięcie ewentualnych przeszkód. Tylko po co wyprowadzać podwójne rury od domu - przewody do bramy i domofonu można poprowadzić w jednej.
Napisano
No tak - masz rację - wygięcie tego w taki sposób może być kłopotliwe.
Wszystko zależy jakiej średnicy miałaby być ta rurka.
W tej sytuacji wycofuję co napisałem wcześniej... sad.gif
Napisano
  Cytat




naprawdę nie widzisz różnicy ???

jak Ci napisał daj jak największy to sobie daj
raz przepuścisz szambiarkę i już sobie cokolwiek wymieniłeś
ale skoro wiesz lepiej

Rozwiń  



A jaka powinna byc minimalna srednica rury arota w moim przypadku?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Na innym forum elektryk poleca peszle jak najwiekszej srednicy bo zawsze mozna wymienic przewod, po co w takim razie produkuja te kanaly?

Rozwiń  


Na jakim "innym" forum? Chcesz sprawdzić? To napisz na prawdziwym forum elektryków, że kabel do bramy chcesz położyć w peszlu. Zapraszam! Poczekamy na reakcje elektryków realnych, a nie "elektryków" wykształconych przy okazji kafelkowania.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum117.html Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

No tak - masz rację - wygięcie tego w taki sposób może być kłopotliwe.
Wszystko zależy jakiej średnicy miałaby być ta rurka.
W tej sytuacji wycofuję co napisałem wcześniej... sad.gif

Rozwiń  

a ja nie
Ta niebieska też jest do wymodelowania przecież.
No chyba że ostry zakręt - bardzo ostry
Napisano
Nie chodzi o wymodelowanie, tylko o to, że w przypadku niebieskiej, przechodzący obok niej kret, nie może puścić bąka, bo może to uszkodzić lub rozerwać rurę i cały wysiłek w p ... tzn. w diabły pójdzie.

Do takich celów jest rura Arota - do układania w ziemi (bo jest "ciśnieniowa")
Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".
Napisano
Ps. I przepychanie nowego kabla nawet w odpowiedniej rurze (osłonie) nie jest takie proste zwłaszcza przy większych odległościach - nawet jak zostawi się w rurze "pilota".
Napisano
  Cytat

Nie chodzi o wymodelowanie, tylko o to, że w przypadku niebieskiej, przechodzący obok niej kret, nie może puścić bąka, bo może to uszkodzić lub rozerwać rurę i cały wysiłek w p ... tzn. w diabły pójdzie.

Do takich celów jest rura Arota - do układania w ziemi (bo jest "ciśnieniowa")
Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".

Rozwiń  


wróć - myślałem że niebieska, to zwykła pełna rura, taka jak do wody PE po 2,50zł za metr.....
Napisano
  Cytat

Peszel nie jest do układania w ziemi (gruncie), bo sam ciężar ziemi może go "załamać".

Rozwiń  

a jak załamie to naciśnie kabelek i mniej prądu będzie płynąć, albo co gorsze - wcale. icon_lol.gif
Napisano
Jak kabelek nie jest "ziemny" - wszystko możliwe. icon_mrgreen.gif

Ale nawet jak nie ograniczy przepływu, to uniemożliwi "dopchanie" następnej żyły (kabla) - to po co ma być ? icon_idea.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...