Przemek89 Napisano 3 stycznia 2016 Autor Udostępnij #401 Napisano 3 stycznia 2016 Krakowie mam 18cm więc wełna 18 się zmieści tak samo jetki mam18cm, ale po co tyle dawać jak jest płyta gipsowa później jetki i płyty ozb, Wsumie z 40m będzie poddasza nad jetkami, które można ocieplić. Ale czy ten 0,039 będzie wystarczający i jaka jest różnica w cieple między tymi dwoma. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 stycznia 2016 Udostępnij #402 Napisano 5 stycznia 2016 Przemek, budujesz dla siebie czy dla wroga?Pytasz o tak banalne pytania, że naprawdę uwierzę że ten dom stawiasz bez projektu. Link do komentarza
Draagon Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #403 Napisano 6 stycznia 2016 (edytowany) Ja w projekcie to mam tylko szkic konstrukcji dachu ( bez ocieplenia ) więc się nie dziwię pytaniom..Przemku wracając do twojej budowy i tego co cię czeka na przykładzie moich doświadczeń...Kable od elektryki ogarniesz sam..Hydraulikę też.. nawet CO ( aczkolwiek ja tutaj walnąłem małego babola - ale do naprostowania )Tynków nie ogarniaj sam - weź ekipę ( nie masz wprawy ani sprzętu - poza ciężką harówką nic nie zyskasz )Wylewek nie ogarniaj sam ( możesz, ale na tym nie zaoszczędzisz - co spartolisz to potem wylewkami samopoziomującymi "nadrobisz" )Więc dużo zaparcia i zadowolenia z robót - i nie zapominaj o rodzinie - znajdź czas chodźby kosztem budowy na zabawy z synem ! (o żonie też pamiętaj ) Edytowano 6 stycznia 2016 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #404 Napisano 6 stycznia 2016 Cytat Ja w projekcie to mam tylko szkic konstrukcji dachu ( bez ocieplenia ) więc się nie dziwię pytaniom.. Rozwiń A przekroju domu w tym projekcie nie ma? Nie chce mi się wierzyć, że nie ma ocieplenie dachu, to tak jakbyś nie miał podane z czego i jakie ściany zewnętrzne. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 stycznia 2016 Autor Udostępnij #405 Napisano 6 stycznia 2016 Mhtyl Nie znam się na tym przenikaniu ciepła dlatego pytam się was jaka jest duża różnica rzeczywista jak ocieplę 0,033 a 0,039 na okresie całego roku ile mogę więcej opału spalić jak gorszymi parametrami ocieplę 500 kg, tone albo ile za gaz więcej zapłacę 100zł za na rok?Draagon nie opłaca mi się bawić z elektryką biorę chłopców z Taurona co na fuchę prąd robią biorą mi 2500zł za całość , nie zależnie od ilości punktów ,będą montować alarm i w każdym pokoju gniazdko antenowe do tv a na strychu rozdzielka.Przychodzą na początku lutego prąd robić.Centralnym i wodą też nie będę się bawić firmę biorę oraz wylewki Tynki mi zrobi wujek z którym prawie cały dom postawiłem ,sam wytynkował wszystkie domu , które obok mnie stoją więc wiem , że będzie dobrze zrobione. Szwagierce firma robiła tynki miesiąc temu maszynowo z materiałem płaciła 20zł za m2 bardzo fajnie jej zrobili , ale skoro wujek chce robić nudzi mu się to niech działa. Pozdrawiam Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #406 Napisano 6 stycznia 2016 (edytowany) Cytat ...... jaka jest duża różnica rzeczywista jak ocieplę 0,033 a 0,039 na okresie całego roku ile mogę więcej opału spalić jak gorszymi parametrami ocieplę 500 kg, tone albo ile za gaz więcej zapłacę 100zł za na rok? Rozwiń Różnica w U wynosi 0,03.Czyli w ciągu sezonu grzewczego, około 2,7kWh z każdego m2 powierzchni dachu.W przeliczeniu na wungiel to około 0,7kg z każdego m2 dachu.Upraszczając.W przeliczeniu na gaz (ziemny zaazotowany) to około 0,5m3 gazu na każdy 1m2 powierzchni dachu.Dla gazu GZ-50 będzie to około 0,3m3 na każdy 1m2 dachu.dopisałem:Wełna o lambdzie 0,039 i grubości 18cm nie spełnia obecnych wymagań izolacyjnych dla dachu. Edytowano 6 stycznia 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 stycznia 2016 Autor Udostępnij #407 Napisano 6 stycznia 2016 Dzięki Bajbaga wkońcu konkretna odpowiedź na ,którą czekałem. Mam powierzchnie dachu do ocieplenia 100m czyli będę spalać na rok około 70kg więcej węgla . Wprzeciągu roku koszt to około 30złza rok grzewczy przy aktualnej cenie a za wełnę muszę dać za 0,033 więcej o 1,5tyś niż 0,039 czyli zwróciło by się to za 50lat Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #408 Napisano 6 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Wełna o lambdzie 0,039 i grubości 18cm nie spełnia obecnych wymagań izolacyjnych dla dachu. Rozwiń dopisałem:Obecnych, ale Ty PnB otrzymałeś wcześniej - to spełnia.Nie mniej jednak, ocieplenie dachu to nie tylko ucieczka ciepła - bo faktycznie licząc "amortyzację" .............Nie wyliczysz jednak "amortyzacji" w zakresie komfortu, jaki będzie na poddaszu w upalne dni, przy lepszej izolacji dachu. Edytowano 6 stycznia 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kalumet Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #409 Napisano 6 stycznia 2016 jest jeszcze wełna 0,035 jest tańsza niż 0,033nie licz ile więcej wydasz na ogrzewanie zimątylko czy latem będziesz miał na poddaszu znośną temp 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #410 Napisano 6 stycznia 2016 (edytowany) Edytowano 6 stycznia 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 stycznia 2016 Autor Udostępnij #411 Napisano 6 stycznia 2016 No też racja będzie bardziej chłodno w lato wsumie nawet wyrzuciłem okno dachowe ,aby w sypialni było w lato chłodniej ,może skłonie się za tą wełną 0,033 , wsumie na wełnę mam jeszcze trochę czas na pewno jakieś promocje znowu będą. Link do komentarza
kalumet Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #412 Napisano 6 stycznia 2016 ja zamawiałem wełnę na allegrowełna szła prosto od producenta i musiałem brać na całe paletyjak masz jakiegoś znajomego kto się buduje to jest bardzo opłacalne wełna przyjeżdża do domu, transport w cenie wełny Link do komentarza
bobiczek Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #413 Napisano 6 stycznia 2016 wełna mineralna DF44lambda 0,044rolka 8000x1200 (9,6 m2)grubość 10 cmcena 6,10 zł/m2(cena brutto z 23% VAT)SUPER CENA!!!TRANSPORT CAŁA POLSKA!taką znalazłem dzisiaj przypadkiem i uważam że to jest niezła oferta porównując cena - parametry Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 stycznia 2016 Autor Udostępnij #414 Napisano 6 stycznia 2016 Szwagier mi polecił , że na grunt mam położyć papę termo zgrzewalną, zgrzejemy ją na nią folia i styropian 20cm , ale teraz czytając forum znalazłem artykuł , który mówi , że lepiej nie używać papy przy styropianie? Jak według was najlepiej zabezpieczyć chudziaka przed wilgocią ? Link do komentarza
Leszek4 Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #415 Napisano 6 stycznia 2016 Cytat jest jeszcze wełna 0,035 jest tańsza niż 0,033nie licz ile więcej wydasz na ogrzewanie zimątylko czy latem będziesz miał na poddaszu znośną temp Rozwiń Ja taki właśnie kompromis wybrałem. Za wełnę, jak na obrazku, płacę 11,20 zł za mkw. Grubość wełny 10 cm. Brałem też dwudziestkę za odpowiednio wyższą cenę. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #416 Napisano 6 stycznia 2016 Cytat Szwagier mi polecił , że na grunt mam położyć papę termo zgrzewalną, zgrzejemy ją na nią folia i styropian 20cm , ale teraz czytając forum znalazłem artykuł , który mówi , że lepiej nie używać papy przy styropianie? Jak według was najlepiej zabezpieczyć chudziaka przed wilgocią ? Rozwiń Wg mnie na chudziak kładziesz papę tak jak mówi szwagier, a na to pakujesz folię, żeby odizolować papę od styropianu.Tak żem przynajmniej u siebie zrobił, choć to nie była papa termozgrzewalna.Ciężko powiedzieć, co z tego wynika, bo ni cholery nie idzie tam zajrzeć, pod styropian. Link do komentarza
Leszek4 Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #417 Napisano 6 stycznia 2016 Cytat Szwagier mi polecił , że na grunt mam położyć papę termo zgrzewalną, zgrzejemy ją na nią folia i styropian 20cm , ale teraz czytając forum znalazłem artykuł , który mówi , że lepiej nie używać papy przy styropianie? Jak według was najlepiej zabezpieczyć chudziaka przed wilgocią ? Rozwiń Po co na papę jeszcze folia? Zdaje się, że źle zrozumiałeś szwagra, a chodziło mu o: papa-styropian-folia.Ja mam na gruncie (na chudym betonie) położoną papę, którą przygrzewaliśmy do podłoża, a na niej 36 cm styropianu.Przed położeniem papy odkurz dobrze powierzchnię (ja zrobiłem to odkurzaczem) i zagruntuj, żeby papa miała się czego trzymać. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 stycznia 2016 Autor Udostępnij #418 Napisano 6 stycznia 2016 W tym temacie piszę , że tak izolacja jest zła http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...2ogi-na-gruncieLeszek dałeś grubość styropianu 36cm nieźle. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #419 Napisano 6 stycznia 2016 Zgadzam się z tobą, Przemek89. Czytałem ten temat. Wydaje mi się jednak, że są dwie szkoły. Mnie nie przekonuje argument wykraplającej się pary wodnej, bo na etapie układania styropianu zrobiłem eksperyment: podniosłem styropian już ułożony. I wilgoci bvło tam tyle, ile pojawiło się w wyniku wykroplenia zaraz po podniesieniu płyty. 1 Link do komentarza
BIGL Napisano 7 stycznia 2016 Udostępnij #420 Napisano 7 stycznia 2016 Ja u siebie dałem papę termozgrzewalną i grubą folię. Przed położeniem płyt profilaktycznie lekko posypałem folię gipsem budowlanym i na to 20 cm styro. Wełny daj jak najwięcej - nic tak szybko się nie zwraca jak dobra izolacja, jak będę ocieplał dach to z pewnością będzie to ok 30 cm. Pod względem kosztów zaczynasz najgorszy etap budowy - o ile przy murowaniu było widać każdy wydany 1000zł tak teraz licznik przyspieszy, a efekty będą mniej widoczne. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 8 stycznia 2016 Autor Udostępnij #421 Napisano 8 stycznia 2016 Szukam Drzwi wejściowych i do kotłowni według was takie parametry wystarczą? Grubość stali - na skrzydle – 0,8 mm - zapewnia niepofałdowaną, solidną i antywłamaniową konstrukcję- wzmacnia drzwi czyniąc je bardziej bezpiecznymi- na ościeżnicy – 1,5 mm - zapewnia stabilność i trwałość.Grubość i wypełnienie skrzydła - 7 cm zapewnia większą objętość i masę materiału izolacyjnego- prasowana wełna mineralna - niski współczynnik przewodzenia ciepła (doskonały izolator termiczny) - wysoka tłumienność - bardzo dobry izolator akustyczny - materiał hydrofobowy - niewrażliwy na wilgoć, woda spływa po jego powierzchni nie wnikając do wewnątrz - względy przeciwpożarowe – materiał niepalnyWykończenie Lakier magnetyzowany o zwiększonych właściwościach fizykomechanicznych i dekoracyjnej strukturze - wysoka odporność na słońce i warunki atmosferyczne- trwałość- wysokie walory estetyczneZabezpieczenia antywłamaniowe - wielopunktowy zamek główny z wkładką cylindryczną i kompletem 8 kluczy - ryglowanie w płaszczyźnie pionowej (góra, dół) i poziomej (3 punkty)- wkładka zabezpieczona nakładkami antyrozwierceniowymi- zamek dodatkowy z wkładką cylindryczną i kompletem 8 kluczy - dodatkowe zabezpieczenie- dwa niezależne zamki to wymóg aby zawrzeć umowę ubezpieczenia mieszkania- 4 zawiasy łożyskowe ukryte w ościeżnicy - utrudniają próbę włamania i eliminują możliwość podważenia drzwi- komplet kluczy w tym 2 montażowe i 6 docelowych - zastąpienie kluczy montażowych kluczami docelowymi bezpośrednio po montażu uniemożliwia dostęp do drzwi za pomocą dorobionego klucza nieuczciwym monterom lub pracownikom budowySzczelność - gruba piankowa uszczelka o porowatej strukturze na całym obwodzie ościeżnicy - trwałość- uszczelka piankowa jest trwała, nie parcieje i nie zmienia objętości pod wpływem warunków atmosferycznych- cienka płaska uszczelka na części przylgowej skrzydła - innowacyjny profil ościeżnicy o szerokiej dwustopniowej konstrukcji z dodatkowym zagłębieniem - poprawia szczelność i ogranicza straty ciepła w pomieszczeniuPróg Próg z nakładką ze stali nierdzewnej - przedłużona żywotność proguAkcesoria - stalowa klamka galwanizowana niklem z pełną rączką w kolorze satynowym, oceniana na 3 w 4-stopniowej skali jakości akcesoriów do drzwi TAUR (skala jakości akcesoriów patrz niżej)- obudowa zamka górnego- wizjer (dot. drzwi bez przeszklenia) - powierzchnia klamki nie odchodzi pod wpływem warunków atmosferycznych- duża wytrzymałość uchwytu (na łamanie) - szerokokątny, kąt widzenia 120 stopniPrzeszklenia - ramki:Listwy wykonane ze spienionego pvc w okleinie - odporne na warunki atmosferyczne oraz środki myjące i konserwujące- wysokie walory estetyczne- szyby zespolone o różnej wytrzymałości , rodzajach i wzorach - możliwość wyboru: wytrzymałości przeszklenia (szkło hartowane lub zwykłe) rodzaju przeszklenia (witraż, szyba refleks, lustro weneckie, szkło kolorowe, szkło wypukłe) wzoru (w zależności od tłoczenia drzwi)- Gwarancja na drzwi - 24 miesiąceDrzwi tak się prezentują wejściowe Do kotłowni Drzwi w kolorze Grafit. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 13 stycznia 2016 Autor Udostępnij #422 Napisano 13 stycznia 2016 Dach skończony zdjęcia nie okazują rzeczywistego efektu , lepiej na realu to wygląda ;) Drzwi zakupione takie jak przedstawiłem ,Wstawiam dodatkowe okno w Toalecie te małe przenoszę do Piwnicy pod schodami a w Toalecie zmieniam okno na większe Tak to będzie wyglądać z drzwiami.[attachment=23913:DSC_5074.jpg] Link do komentarza
Przemek89 Napisano 16 stycznia 2016 Autor Udostępnij #423 Napisano 16 stycznia 2016 Witam drzwi przyszły , ale jednak nie będę ich montować teraz, zamontuje je dopiero około września po tynkach jak będą wszystkie roboty w środku skończone , aktualnie , drzwi od kotłowni zabiłem deskami. Wejściowe są wsadzone stare . Dom jest cały pozamykany uszczelniony więc według mnie nie oddycha czy mam zostawiać okna zamknięte czy mogą być uchylone na lufcie w celu przewietrzania, wyciągania z murów wilgoci? Link do komentarza
Przemek89 Napisano 17 stycznia 2016 Autor Udostępnij #424 Napisano 17 stycznia 2016 Witam Obiecałem , że będę pisać też o kosztach więc dotrzymuje słowa i wklejam kosztorys. Ogólnie stan surowy zamknięty z oknami drzwiami wyszedł mnie 69tyś 303 zł ale z rzeczy sprzedanych i zwrotu Vat odejmuję kwotę 6300 więc stan surowy zamknięty wyszedł 63 tyś zł Aktualnie teraz będę brać firmy do montażu rolet zewnętrznych, zrobienie elektryki , kanalizacji wody , oraz centralnego i wylewek. Sam z Wujkiem Planuje tylko wytynkować oraz ocieplić wełną krokwie oraz jętki Takie Plany na ten rok Pozdrawiam Link do komentarza
Przemek89 Napisano 3 lutego 2016 Autor Udostępnij #425 Napisano 3 lutego 2016 Wysłałem umowę do energetyki do Taurona odesłali mi nową umowę z nową datą przyłączeniową a tam 12 styczeń 2017 rok :/ Czy orientuje się ktoś jak można to przyspieszyć dodam tylko , że słup z prądem stoi w granicy działki. Aby było śmieszniej jutro elektrycy kończą mi robić prąd pod tynk. Link do komentarza
vip42 Napisano 5 lutego 2016 Udostępnij #426 Napisano 5 lutego 2016 Cytat Witam Obiecałem , że będę pisać też o kosztach więc dotrzymuje słowa i wklejam kosztorys. Ogólnie stan surowy zamknięty z oknami drzwiami wyszedł mnie 69tyś 303 zł ale z rzeczy sprzedanych i zwrotu Vat odejmuję kwotę 6300 więc stan surowy zamknięty wyszedł 63 tyś zł [attachment=23954:xzxc.jpg]Aktualnie teraz będę brać firmy do montażu rolet zewnętrznych, zrobienie elektryki , kanalizacji wody , oraz centralnego i wylewek. Sam z Wujkiem Planuje tylko wytynkować oraz ocieplić wełną krokwie oraz jętki Takie Plany na ten rok Pozdrawiam Rozwiń bez działki i zwrotu VAT to sama budowa wyniosła Cię 60k? Super Pięknie Ci idzie Link do komentarza
Przemek89 Napisano 19 lutego 2016 Autor Udostępnij #427 Napisano 19 lutego 2016 (edytowany) Witam czy jest jakaś Tańsza alternatywa od styroduru , potrzebuje na chudy beton położyć 20cm styrodur na to pomijając podłogowe ogrzewanie idzie 8cm wylewki.Cenowo nie wychodzi to za ciekawie czy jest jakaś alternatywa ,aby położyć coś przed wylewką ? Zwykły styropian według mnie może się ugiąć pod ciężarem. Edytowano 19 lutego 2016 przez Przemek89 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 20 lutego 2016 Udostępnij #428 Napisano 20 lutego 2016 Sturodur ? a co ty chcesz w domu kombajn trzymać ?Większość daje eps 80. Ja kupiłem eps100 0,30 Link do komentarza
Przemek89 Napisano 20 lutego 2016 Autor Udostępnij #429 Napisano 20 lutego 2016 No właśnie nic po za tym co wszyscy mają w domu. Projekcie mam podany Termo Organika dach-podłoga.Mój kierownik budowy napisał mi Czesc. Styrodur jest owszem twardszy ale jego zastosowanie jest inne. Jednym slowem nie sensu kasy w to pchac bo kubik kosztuje ok 500zl. Kup sobie styropian Austrtherm dach podloga EPS 038 a jak chcesz ogrzewanie podlogowe to 037. Wylewki jak masz miejsce to daj 8cm. Ja kupuwalem w Oswiencimiu w Styronecie cennik maja na necie styronet.plWięc smole instalatora i kupuje ten aby ten co w projekcie. Link do komentarza
rustin Napisano 20 lutego 2016 Udostępnij #430 Napisano 20 lutego 2016 Ja już drugi raz brałem z astrobudu, wysyłka gratis i ceny przynajmniej dużo niższe niż w mojej okolicy Link do komentarza
Przemek89 Napisano 20 lutego 2016 Autor Udostępnij #431 Napisano 20 lutego 2016 Czyli rustin bardziej polecasz firmę astrobudu niż Termo Organika dach-podłoga okMyślę nad Tym cena 204zł m3Producent AustrothermStyropian grafitowy na dach i podłogę Austrotherm EPS 031 DACH/PODŁOGA PREMIUM to grafitowe płyty styropianowe produkowane z wysokiej jakości surowca Lambdapor. Zastosowanie tego materiału w produkcji styropianu grafitowego umożliwia uzyskanie jednego z najlepszych współczynników przewodzenia ciepła dla styropianu. Styropian przeznaczony dla inwestorów, którzy szukają skutecznej metody na ocieplenie podłóg na gruncie, stropów pod podkładem posadzkowym oraz stropodachów, gdzie obciążenie użytkowe nie będzie przekraczać 2400 kg/m2.gwarancja najwyższej jakości - program Gwarantowany Styropian,płyty mają niski współczynnik przewodzenia ciepła labda i doskonale sprawdzą się w miejscach, gdzie niezbędna jest redukcja grubości płyty przy zachowaniu walorów termoizolacyjnych,styropian grafitowy jest materiałem izolacyjnym najwyższej jakości.Styropian podłoga strop EPS 031 Austrotherm Link do komentarza
rustin Napisano 20 lutego 2016 Udostępnij #432 Napisano 20 lutego 2016 Sklep astrobud Brałem organike na ściany a na podłogę swisspora bo tylko ona ma eps 100 0,30 Link do komentarza
Przemek89 Napisano 25 lutego 2016 Autor Udostępnij #433 Napisano 25 lutego 2016 Instalacja wody i kanalizacji zrobiona za punkt zapłaciłem 150zł w sumie 10 punktów 1500zł materiał 1600 w sumie trzech robotników robiło 8h. ;)Muszę taką fuchę sobie znaleźć ;) ile u was biorą za punkt nie wiem czy nie przepłaciłem wszędzie miałem bardzo blisko. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #434 Napisano 25 lutego 2016 To pociągnęli sobie fachowcy. Jak za instalacje wodociągową zapłaciłeś prawie stawkę na maxa (średnio to 100 zł za punkt) to za instalacje kanalizacyjna skroili Cię prawie raz jeszcze (średnio to 50 zł, 100 zł to już naprawdę rzadko aby ktoś wołał, a 150 zł to szok!!!). Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lutego 2016 Autor Udostępnij #435 Napisano 26 lutego 2016 Teraz czekam na ich wycenę mają mi robić podłogówkę w całym domu i montaż kotłowni pieca ciekawe ile sobie zażyczą. podłogówki będzie 110m i po jednym grzejniku w dwóch ubikacjach.mhtyl Przeglądam teraz forum i wcale nie ma tak źle z tą cenną 10 lat temu płacili 150zł za punkt do punktu zalicza się woda ciepła , zimna i odpływ z kanalizacji. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 lutego 2016 Udostępnij #436 Napisano 26 lutego 2016 Cytat mhtyl Przeglądam teraz forum i wcale nie ma tak źle z tą cenną 10 lat temu płacili 150zł za punkt do punktu zalicza się woda ciepła , zimna i odpływ z kanalizacji. Rozwiń Czyli wkradła się mała nieścisłość. Ja sądziłem, że jeden punkt to cwu+zimna woda a drugi punkt to kanalizacja.Przeważnie są to dwa osobne punkty, a u Ciebie to połączyli, czyli cenowo nie policzyli dużo Link do komentarza
Przemek89 Napisano 26 lutego 2016 Autor Udostępnij #437 Napisano 26 lutego 2016 No nie ma źle i nie robili tego na fuchę a robiła to firma dostałem rachunek gwarancje i za materiały płaciłem tylko 8%vat Link do komentarza
Przemek89 Napisano 29 lutego 2016 Autor Udostępnij #438 Napisano 29 lutego 2016 Witam czy ma może , ktoś instrukcje schemat jak rozłożyć kable do alarmu bo już się pogubiłem. Wujek google też za bardzo mi nic nie mówi. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 1 marca 2016 Autor Udostępnij #439 Napisano 1 marca 2016 Czy ktoś by mógł mi polecić jakiś fajny przewodowy alarm ,nie musi być gsm. Do około pełno ludzi mieszka wystarczy syrena . Cenna alarmu tak około 2 tyś zł. Potrzebuje 5 czujek , dwa szyfratory i syrenę. Może ktoś ma jakiś fajny model z , którego jest zadowolony. Link do komentarza
BIGL Napisano 1 marca 2016 Udostępnij #440 Napisano 1 marca 2016 Jam mam Satel Versa 10 - prosty tani i skuteczny. np. http://allegro.pl/alarm-satel-versa-5-lcd-...4966039776.html 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 1 marca 2016 Udostępnij #441 Napisano 1 marca 2016 Cytat Do około pełno ludzi mieszka wystarczy syrena Rozwiń Tak myślisz???Będą Cię opieprzać, że zakłócasz spokój, a nikt doopy nie ruszy, żeby pogonić złodzieja...I jest cena alarmu, nie cenna... Link do komentarza
bajbaga Napisano 1 marca 2016 Udostępnij #442 Napisano 1 marca 2016 Cytat Czy ktoś by mógł mi polecić jakiś fajny przewodowy alarm ,nie musi być gsm. Do około pełno ludzi mieszka wystarczy syrena Rozwiń To jest złe podejście do tematu.Dobry alarm ma wystraszyć złodzieja - przeto zamontowane w domu; syrena/syreny, a raczej niskotonowy głośny buczek/buczki, lampa/lampy stroboskopowa, "migające" oświetlenie domu.Ma zostać ogłuszony i oślepiony.Dopiero w drugiej kolejności jest "zawiadomienie otoczenia".Oczywiście mowa o obszczymurach złodziejskich. 1 Link do komentarza
bobiczek Napisano 1 marca 2016 Udostępnij #443 Napisano 1 marca 2016 Tak mam ja - i się sprawdza.Czujki zbicia szyby, powiadomienie z centralki mnie i policji że coś się dzieje - i wystarczy.Odpukać korzystałem w ciągu 10 lat tylko 2 razy, ale skutecznie.PS:na sąsiadów nie licz za bardzo.sami się boją o siebie oglądając codzienne TV, więc tym bardziej nie zaryzykują interwencji dla Ciebie... Link do komentarza
Przemek89 Napisano 1 marca 2016 Autor Udostępnij #444 Napisano 1 marca 2016 Aby nie było , że się nudzę postępy ;)Pierwotny Plan wyglądał tak Tak zostało wymurowane , ale gryzło mnie inne rozmieszczenie i po wizycie hydraulików okazało się , że mogę zmienić rozstaw , Konkretnie chodziło o miejsce na piec więc teraz to wygląda tak Dzięki zmianą zyskałem miejsce na węgiel około 4 ton wejdzie , większą ubikacje znajdzie się w niej wc umywalka i prysznic.oraz to , że nie będę wchodzić z salonu do kotłowni.Niestety nie mam zdjęcia tej całej ściany, ale wyglądała tak ;) Po wzięciu młota do ręki już tak Tak zaczynałem murować zostawiając wnękę na stelaże podtynkowy. Po elektryce Po hydraulikach Hydraulicy skuli mi pion z kanalizacją aby wpuścić rury z wodą .Dla znających się na rzeczy, zastanawiających się dlaczego idą mi trzy rury z wodą do zlewu w kuchni . Ponieważ w przyszłości, będę korzystać z własnego źródła wody z własnej studni i zrezygnuje z dostawy wody , oprócz kuchni w kuchni zostawię wodę komunalną.Aktualnie czekam na zamontowanie rolet zewnętrznych i wymiany okna na większe termin do 10 marca.Jednak chyba zrezygnuje z samodzielnego tynkowania ścian z wujkiem, wczoraj miałem wizytę tynkarzy wycenili mi za cały dom 7tyś robota + materiał w sumie do tynkowania 350m2.Tynkarze chcieli przychodzić za dwa tygodnie , ale odmówiłem nie będą mi tynkować w taką pogodę, myślę ,aby tynkować w połowie kwietnia lub początek maja. Link do komentarza
BIGL Napisano 2 marca 2016 Udostępnij #445 Napisano 2 marca 2016 Ten komin i czopuch - jeżeli jest od kotła to coś strasznie wysoko. Całą instalację wodną lepiej by było zrobić w warstwie ocieplania, a już na pewno po izolacji poziomej posadzki. Czemu 3 rury ? W takim układzie zawsze będziesz miał wodę ze studni - CWU lub ZWU. Chyba że CWU też będzie na komunalnej , ale tedy taki zabieg traci sens. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 2 marca 2016 Autor Udostępnij #446 Napisano 2 marca 2016 Cytat Ten komin i czopuch - jeżeli jest od kotła to coś strasznie wysoko. Całą instalację wodną lepiej by było zrobić w warstwie ocieplania, a już na pewno po izolacji poziomej posadzki. Czemu 3 rury ? W takim układzie zawsze będziesz miał wodę ze studni - CWU lub ZWU. Chyba że CWU też będzie na komunalnej , ale tedy taki zabieg traci sens. Rozwiń Ten komin i czopuch - jeżeli jest od kotła to coś strasznie wysoko Będzie lekko zmieniane dziura będzie zrobiona nowa z zboku tam gdzie będzie piec. Na podłogę pójdzie 20cm styropianu i 8 wylewki, więc dziura będzie na wysokości około 180cmCałą instalację wodną lepiej by było zrobić w warstwie ocieplania, Nie rozumiem miałem pierwsze położyć styropian a później na to rury ?a już na pewno po izolacji poziomej posadzki. Będę dawać folie czarną grubą podwójnie i wepcham pod rury. Link do komentarza
BIGL Napisano 2 marca 2016 Udostępnij #447 Napisano 2 marca 2016 (edytowany) Kładziesz izolację poziomą (folia), 10 cm styro, rozkładasz instalacje wodne i zasilanie/powrót rozdzielaczy CO lub ew podejścia pod grzejniki. Na to wszystko docinasz i dokładasz resztę styro , tak aby było równo. Nie wiem jak wytniesz nową dziurę nie uszkadzając wkładu, ale najlepiej będzie jak to zrobisz po oględzinach kotła - wszelakie korekty wysokości oddalają ci kocioł od komina (chodzi o kształtki) i może wyjść tak że wylądujesz z nim na środku kotłowni. Najlepiej jest zmierzyć sobie wysokość czopucha w kotle i tak dopasować dziurę w kominie. Pod kotłem zrób stopę bez izolacji styro - za zwyczaj to cholerstwo waży ok 400kg więc będzie bezpieczniej. Warto też aby ta stopa była wyżej niż posadzka w kotłowni (tzn. taki fundamencik pod kotłem wystający z 10 cm. nad podłogę) - ułatwia to znacznie czyszczenie i wybieranie popiołu, mam tak i polecam. Edytowano 2 marca 2016 przez BIGL (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Przemek89 Napisano 2 marca 2016 Autor Udostępnij #448 Napisano 2 marca 2016 Ok dzięki za radę. Link do komentarza
Przemek89 Napisano 6 marca 2016 Autor Udostępnij #449 Napisano 6 marca 2016 Przyszłym tygodniu będę zamawiać styropian na podłogówkę w sumie około 15m3 Czy są jakieś uwagi do tego styropianu układać będę 2x10cmTermo Producent Termo OrganikaStyropian w kropki Termo Organika GOLD EPS 036 100 dach-podłoga to płyty styropianowe przeznaczone do wykonywania izolacji cieplnych podłóg, dachów i stropodachów w budownictwie energooszczędnym i pasywnym. TermoOrganika GOLD dach-podłoga jest styropianem o dużej gęstości, a przez to twardszym niż produkty z grupy fasada.Lp. Parametr Wartość1 Współczynnik przewodzenia ciepła lambda deklarowany ≤ 0,036 W/mK2 Wytrzymałość na zginanie BS ≥ 150 kPa3 Naprężenie ściskające przy 10 % odkształceniu względnym CS ≥ 100 kPa4 Wytrzymałość na rozciąganie siłą prostopadłą do powierzchni czołowych TR ≥ 100 kPa Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 6 marca 2016 Udostępnij #450 Napisano 6 marca 2016 Wg mnie nie potrzebnie EPS100,szkoda kasy po prostu bo EPS80 by wystarczył chyba,że w projekcie jest inaczej. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się