Skocz do zawartości

Dobor kotla kondensacyjnego


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Stoje przed dylematem wyboru kotla gazowego kondensacyjnego do mojego domu:
Ogrzewana powierzchnia 230m2 w podlogowce+ 300l cwu
Dom podpiwniczony, wybudowany z maksa, ocieplenie scian 20cm styropian, ocieplenie poddasza welna 33cm+pelne deskowanie+dachowka, okna Vetrex v90+, wentylacja mechaniczna z rekuperacja. Innymi slowy niezle ocieplony dom.

Moje pytanie brzmi:
-czy 24kW to wystarczajaca moc kotla?czy zastosowany kociol 24kW bedzie pracowal z maksymalna sprawnoscia (optymalne zuzycie gazu, optymalne zuzycie kotla), brak wystopienia ryzyka pracy kotla jak kotla niekondensacyjnego (kociol bedzie pracowal na ciaglym maksimum mocy a co za tym idzie nie bedzie wytwarzal odpowiedniej ilosci
- czy w zwiazku z powyzszym zastosowac kociol 30kW?
- czy w zwiazku z powyzszym kociol 30kW jest przewymiarowany co spowoduje powstawanie zbyt duzej liczby kondensatow?

Kociol jaki chcialbym zastosowac to kociol jednofunkcyjny Vaillant EcoTEC Plus 24kW lub 30kW

Prosze o wszelkie konstruktywne wypowiedzi.
W razie niejasnosci doprecyzuje moje pytania.
Dziekuje bardzo za wszelka pomoc
Jerry Edytowano przez jerrykrakow (zobacz historię edycji)
Napisano
Udało się uzyskać odpowiedź od dwóch specjalistów z firmy Vaillant.

Cytat

Witam Wszystkich.

Według opisu domu wystarczy 40-50 W/m2 powierzchni ogrzewanej.
Doradzałbym kocioł jednofunkcyjny 14 kW - (VC 146/5-5), dla co i cwu. (nadwyżka mocy ok. 40%)
Jeśli inwestor ma jakieś obawy, najwyżej 20 kW - (VC 206/5-5). (nadwyżka mocy ok. 100%)
Większe moce to już przesada.

Pozdrawiam,
Jan Siedlaczek



Cytat

Witam,

Przy doborze kotła na potrzeby ogrzewania powinniśmy znać obliczeniowe straty ciepła dla tego budynku. W tym przypadku budynek jest dobrze izolowany i z rekuperacją, stąd moc potrzebna do pokrycia strat ciepła to maks. 8-10 kW. A więc kocioł 20 kW byłby tu w zupełności wystarczający nawet dla bezpośredniego zasilania podłogówki co obniża koszty (brak mieszacza, sprzęgła hydraulicznego itp.). Ale jeśli klient ma dylemat: kocioł 24 kW czy 30 kW, to oczywiście należy przyjąć kocioł 24 kW co zapewni również komfort c.w.u. jako że planowany jest zasobnik 300 litrów i być może potrzeby ciepłej wody są duże (wanny, ilość osób itp.)

Pozdrawiam
Witold Markiewicz

Napisano
Ja tylko dodam, że to nie jest tak, że większa moc zawsze jest lepsza - np. taktowanie kotła.

I duże uznanie dla specjalistów z firmy - dobrze radzą.
Natomiast "instalatora", który zaproponował tak dużą moc kotła, radzę omijać szerokim łukiem - bardzo szerokim łukiem.

Ps. OZC robił ktoś dla tego domu ?
Napisano
Cytat

Ja tylko dodam, że to nie jest tak, że większa moc zawsze jest lepsza - np. taktowanie kotła.

I duże uznanie dla specjalistów z firmy - dobrze radzą.
Natomiast "instalatora", który zaproponował tak dużą moc kotła, radzę omijać szerokim łukiem - bardzo szerokim łukiem.

Ps. OZC robił ktoś dla tego domu ?



Niestety nie :(

Czy ktos ma na ten temat podobne wyjasnienie? A moze ktos ma inne zdanie i umie je uzadadnic?
Bylbym bardzo wdzieczny.
Napisano
Cytat

Niestety nie :(

Czy ktos ma na ten temat podobne wyjasnienie? A moze ktos ma inne zdanie i umie je uzadadnic?
Bylbym bardzo wdzieczny.


Na tym forum przynajmniej kilka razy już ten temat był wałkowany.
Na drugim też.
Trzeba poszukać i poczytać.

Padaj jaką masz kubaturę to coś na szybko policzymy - będziesz miał jako-taki przybliżony "cel"
Napisano
Cytat

Ja tylko dodam, że to nie jest tak, że większa moc zawsze jest lepsza - np. taktowanie kotła.

I duże uznanie dla specjalistów z firmy - dobrze radzą.
Natomiast "instalatora", który zaproponował tak dużą moc kotła, radzę omijać szerokim łukiem - bardzo szerokim łukiem.

Ps. OZC robił ktoś dla tego domu ?



Nie do końca jestem przekonany.

Nie znamy co prawda wysokości, ale przyjmując 2,60 jako standard
i przyjmując 40W/m2 jakim sposobem zalecają 8-10 czy nawet 14KW?

Jak dla mnie wychodzi 40x2,6x230=24KW.
I to bez CWU.



PS.
Wróć 40W/m2 nie 40W/m3
Zagalopowałem się
icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Na tym forum przynajmniej kilka razy już ten temat był wałkowany.
Na drugim też.
Trzeba poszukać i poczytać.

Padaj jaką masz kubaturę to coś na szybko policzymy - będziesz miał jako-taki przybliżony "cel"



Kubatura 650m3 Edytowano przez jerrykrakow (zobacz historię edycji)
Napisano
40x230=9200W
Do tego 15% zapasu to wyjdzie jakieś 10500W.
To oczywiście zupełnie przybliżone wartości, ale myślę że większy niż 14KW nie ma zupełnie sensu.
Napisano
Cytat

Nie do końca jestem przekonany.

Nie znamy co prawda wysokości, ale przyjmując 2,60 jako standard
i przyjmując 40W/m2 jakim sposobem zalecają 8-10 czy nawet 14KW?

Jak dla mnie wychodzi 40x2,6x230=24KW.
I to bez CWU.



PS.
Wróć 40W/m2 nie 40W/m3
Zagalopowałem się
icon_biggrin.gif



Patrzac na sugestie to jest 40m/m2 a Ty liczysz na metr szescienny :/
Ktos robi czeski blad-inzynierowie z Vaillanta czy Ty ?:/
Napisano
Cytat

Kubatura 650m3


Zakładając 15W/m3 to wyjdzie 9750W.
Przy 20W/m3 13KW.

Ważne żeby wiedzieć ile W/m3 potrzebuje twój budynek ...




Cytat

Patrzac na sugestie to jest 40m/m2 a Ty liczysz na metr szescienny :/
Ktos robi czeski blad-inzynierowie z Vaillanta czy Ty ?:/


Przecież napisałem że się przeoczyłem.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli mowa o wyborze dobrego kotła grzewczego,to warto zerknąć także na naszą stronę,posiadamy szeroki wybór i chętnie pomożemy,doradzimy,naprawdę warto.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam
Stoje przed dylematem wyboru kotla gazowego kondensacyjnego do mojego domu:
Ogrzewana powierzchnia 230m2 w podlogowce+ 300l cwu
Dom podpiwniczony, wybudowany z maksa, ocieplenie scian 20cm styropian, ocieplenie poddasza welna 33cm+pelne deskowanie+dachowka, okna Vetrex v90+, wentylacja mechaniczna z rekuperacja. Innymi slowy niezle ocieplony dom.

Moje pytanie brzmi:
-czy 24kW to wystarczajaca moc kotla?czy zastosowany kociol 24kW bedzie pracowal z maksymalna sprawnoscia (optymalne zuzycie gazu, optymalne zuzycie kotla), brak wystopienia ryzyka pracy kotla jak kotla niekondensacyjnego (kociol bedzie pracowal na ciaglym maksimum mocy a co za tym idzie nie bedzie wytwarzal odpowiedniej ilosci
- czy w zwiazku z powyzszym zastosowac kociol 30kW?
- czy w zwiazku z powyzszym kociol 30kW jest przewymiarowany co spowoduje powstawanie zbyt duzej liczby kondensatow?

Kociol jaki chcialbym zastosowac to kociol jednofunkcyjny Vaillant EcoTEC Plus 24kW lub 30kW

Prosze o wszelkie konstruktywne wypowiedzi.
W razie niejasnosci doprecyzuje moje pytania.
Dziekuje bardzo za wszelka pomoc
Jerry



Witam,

Dobór kotła powinien być przeprowadzony w oparciu o wykonany projekt strat ciepła w budynku.
Dla porównania mogę podać przykłady gdzie dla budynku o powierzchni 310 m2 na podstawie obliczeń dobrany został kocioł 16 kW marki JUNKERS CERAPUR Comfort. Późniejsza eksploatacja tego kotła potwierdziła poprawność doboru. W związku z powyższym zachęcam do wykonania projektu i doboru kotła na podstawie wykonanych obliczeń, szczególnie, ze dom ma być wyposażony w odzysk ciepła.
W celu pomocy w doborze kotła kondensacyjnego polecam kontakt z jednym z autoryzowanych instalatorów marki Junkers, których wyszukiwarkę można znaleźć na stronie internetowej www.junkers.pl, lub pod numerem infolinii 801 600 801.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 21.12.2016 o 08:57, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nawiązując do tego tematu - widać wyraźnie, że przy obecnie projektowanych budynkach moc urządzeń grzewczych do 20 kW wystarczy do obsługi instalacji c.o i c.w.u w budynku 100-200 m2, dla modelu rodziny 2+2. To oczywiście spekulacje, które trzeba potwierdzić, jak nadmienił Przedmówca, obliczeniami.

Dodam, że z moich osobistych, bardzo subiektywnych obserwacji mojego otoczenia w którym trochę się buduje, większość domów trudno nazwać "energooszczędnymi". Dla kogoś kto rzeczywiście wybuduje dom energooszczędny o powierzchni do około 200 m2 starczy nawet kocioł 10-12 kW.
Moje zdanie nie jest podparte żadnymi wyliczenia, jedynie własnymi i otocznia doświadczeniami.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Raczej nie warto kupować przewymiarowanego kotła. Co prawda wsółczesne kotły mają modulowane palniki, niektóre modele nawet w zakresie 90% ale koszt zakupu / montażu / serwisowania większego kotła musi być większy. Mój przyszły dom po podłodze będzie miał 170 m2. Na razie staneło że kupię kocioł 20 kW - jednofunkcyjny + zasobnik 150 l na przygotowanie CWU. Kupiłbym mniejszy piec ale trochę brakuje mi sensownych propozycji. Na razie obstawiam za Termetem.

Napisano

Oczywiście masz rację z tą modulacją jednak zwróć uwagę że gdy wzrasta górna granica mocy kotła to wraz z tym wzrasta też dolna granica modulacji. Wynika to po prostu z wielkości palnika. Moc kotłów kondensacyjnych POWINNO dobierać się w oparciu o obliczeniowe straty ciepła dla danego budynku. Naprawdę dziwię się inwestorom mają zamiar wydać kilka tyś złotych za kocioł, a żałują tych 200 lub 300 złotych za OZC . Tu także chodzi o późniejsze koszty eksploatacji które w wyniku złego doboru kotła wcale nie są takie oszczędne. Znajomy z pod Warszawy eksploatuje kocioł kondensacyjny 14 kW z zasobnikiem 120 l  i mając dom o powierzchni 140 mkw stwierdził że maksymalna moc z jaką ten kocioł pracował w ostatnich pięciu latach to 68% 

Napisano (edytowany)

Ja też mam max 14 kW z zasobnikiem 100l na niecałe 160 m2

Pełna moc chyba ma tylko jak odkaża zasobnik albo przy włączeniu funkcji "ciepła woda natychmiast".

Do ogrzewania wykorzystuje najniższą, a i tak przez większa część zimy "taktuje". 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Napisano

A jak u Ciebie z wodą? Nie wiem czy wiesz ale przed tego typu piecem wskazane jest żeby woda była zmiękczona bo inaczej szybko się zawali kamieniem i będziesz w plecy trochę kasy.

Napisano
4 godziny temu, Niziol napisał:

A jak u Ciebie z wodą? Nie wiem czy wiesz ale przed tego typu piecem wskazane jest żeby woda była zmiękczona bo inaczej szybko się zawali kamieniem i będziesz w plecy trochę kasy.

Sprecyzuj co się zawali akurat w tym typie kotla kamieniem. Bo nie bardzo rozumiem. A generalnie to powinno się po zakończeniu każdego sezonu grzewczego wezwać serwisanta by dokonał przeglądu i czyszczenia wymiennika. Kociol gazowy podczas jednego sezonu grzewczego pracuje średnio 2000 godzin . Wtym samym casie samód przejedzie około 100 tyś km.Zakladając ze nic się nie psuje to ile razy wymieniono w nim olej , filtry powietrza , oleju i to nikogo nie dziwi. Proces spalania w komorze kotla nigdy nie jest do końca " czysty " drobiny powstałe w trakcie spalania osadzają się na wymienniku i wewnątrz komory spalania. Brak okresowego przeglądu i konserwacji powoduje odkładanie się zanieczyszczeń na tych elementach  powodując krótszą ich żywotność jak również zwiększone zużycie gazu.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 1/9/2017 o 15:41, tomo31 napisał:

Raczej nie warto kupować przewymiarowanego kotła. Co prawda wsółczesne kotły mają modulowane palniki, niektóre modele nawet w zakresie 90% ale koszt zakupu / montażu / serwisowania większego kotła musi być większy. Mój przyszły dom po podłodze będzie miał 170 m2. Na razie staneło że kupię kocioł 20 kW - jednofunkcyjny + zasobnik 150 l na przygotowanie CWU. Kupiłbym mniejszy piec ale trochę brakuje mi sensownych propozycji. Na razie obstawiam za Termetem.

Witam,

Czy zastanawiał się Pan nad wyborem kotła kondensacyjnego marki Junkers?

W swojej ofercie posiadamy szeroki wybór kotłów kondensacyjnych jednofunkcyjnych oraz dwufunkcyjnych o szerokiej modulacji mocy palnika. Dobierając kocioł warto w pierwszej kolejności wykonać obliczenia strat ciepła budynku i na tej podstawie dokonać wyboru kotła. Dla przykładu jednofunkcyjny kocioł kondensacyjny Cerapur Compact ZSB 24-1 DE o mocy nominalnej 24kW posiada modulację mocy palnika w zakresie 3,8 - 25,4kW (przy parametrach ogrzewania 40/30°C). Jednak z doświadczenia mogę powiedzieć, że dla większości budynków o powierzchniach 150–200 m2 wyliczone zapotrzebowanie na cele c.o. nie będzie przekraczało 7 -  10 kW. W związku z tym proponuję kocioł Cerapur Smart ZSB14-5C  modulujący w zakresie 2–14 kW.
Jeżeli chce Pan dokładnie dobrać kocioł, zachęcam do kontaktu z autoryzowanym instalatorem marki Junkers. Na stronie internetowej www.junkers.pl znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 600 801.
Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, Tło: Kupiłem miesiąc temu mieszkanie z 2008-go roku. To co dziś zauważyłem, to niepokojące czarne/szare kropki w szczelinach w ściankach kamiennych. Te ścianki są dekoracyjne, nie wiem co to za materiał - jakiś kamień. Jedna ze ścian to ściana zewnętrzna budynku (tzn. nie ma sąsiada już od tej strony). Druga ściana to ścianka działowa. Moje obawy dotyczą - czy to nie wilgoć? Co to może być? W mieszkaniu ogólnie nie czuć ani wilgoci ani innego podejrzanego zapachu. Nie widzę też nigdzie śladów wilgoci (na moje oko i mój nos). Natomiast może te kropki to ślady kleju? Nadmienię - te kropki są tylko w pomiędzy niektórymi "kafelkami" kamienia, ale jeśli są to tylko pomiędzy (na brzegach).  
    • 🏡 Twoja wizja. Nasza realizacja.   Masz projekt lub dopiero planujesz budowę domu? Zajmujemy się kompleksową organizacją budowy domów jednorodzinnych – od pierwszego telefonu po stan deweloperski. Jesteśmy generalnym wykonawcą – współpracujemy ze sprawdzonymi podwykonawcami, ale cały proces trzymamy w ryzach i kontakt z Tobą prowadzimy od początku do końca.   Budujemy w standardzie: ✔️ SSO – stan surowy otwarty ✔️ SSZ – stan surowy zamknięty ✔️ stan deweloperski   Technologie, w których pracujemy: 🔹 murowana 🔹 szkieletowa drewniana 🔹 CLT (Cross Laminated Timber)   📍 Działamy na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Realizujemy maksymalnie kilka budów rocznie – nie idziemy w masówkę, tylko stawiamy na dopilnowanie każdej inwestycji.   📞 Zadzwoń: 698 200 139 📧 Napisz: sprzedaz@rewelacyjnydom.pl 🌐 www.rewelacyjnydom.pl   ✅ Bezpłatna wycena Twojej budowy – w 48 godzin! Napisz lub zadzwoń – wszystko zaczyna się od rozmowy. Zobaczmy, czy do siebie pasujemy.
    • W sypialni zrobiłem sufit napinany, to teraz chciałbym wyprowadzić sufit w salonie, ale czymś innym.   Wygląda to tak, malowane 5 razy najtańszym Decoralem akrylowym 60zł/5L. Podłoże to tynk, bez gładzi.   Czym można to pomalować aby było ładnie? Farba strukturalna, czy może jakaś premium ultra matowa wystarczy?   Potrzebuję inspiracji. Może ktoś ma jakiś pomysł, np. kasetony, tapeta, fornir kamienny itp. Lubię niestandardowe rozwiązania.
    • Chciałabym serdecznie polecić firmę Hydraulik Jacek na terenie Łodzi, z której usług ostatnio korzystałam. Profesjonalne podejście, szybka realizacja i rozsądne ceny. Jacek zna się na rzeczy, naprawiał u mnie instalację wodną oraz montował nowy zestaw łazienkowy. Wszystko działa bez zarzutu, a prace zostały wykonane czysto i terminowo. Kontakt: 508 669 031 https://g.co/kgs/5T2GKHs
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...