Skocz do zawartości

Budowa domu a garaż


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich na tym forum,
Jestem nowym użytkownikiem, w związku z planem budowy domu planuję zagościć tutaj na dłużej ;)

Mam do was pytanko.

Mam kupiony projekt domu.
którego parter wygląda w taki sposób:


Dom będzie ocieplony dookoła 20 cm styropianu, obok domu będzie nieogrzewany garaż dobudowany do domu.

Jak to powinno się wykonać:
1. najpierw mury budynku, tynki wewnętrzne, izolacja dookola styropianem i dopiero później budowa garażu?

2. budowa murów domu + styropian na ścianę pomiędzy domem a garażem oraz od razu mury garażu
a dopiero później np po roku tynki wewnetrzne, cala reszta w środku i ocieplanie pozostałych ścian (bo wcześniej była tylko ta pomiędzy domem a garażem).

3. inne pomysły/rozwiązania.

będę wdzięczny za każdą pomoc.
Napisano
Ja bym ten styropian na ścianę w garażu dała w tym samym momencie co ocieplenie całej bryły, ew.na samym końcu , czyli najpierw wszystkie mury(dom+garaż), potem tynki, następnie ocieplenie całego domu + na koniec tej ściany. My nawet ocieplenie tej ściany zrobiliśmy mieszkając już, przezimowalismy bez tego ocieplenia spokojnie.
Napisano
Cytat

Ja bym ten styropian na ścianę w garażu dała w tym samym momencie co ocieplenie całej bryły, ew.na samym końcu , czyli najpierw wszystkie mury(dom+garaż), potem tynki, następnie ocieplenie całego domu + na koniec tej ściany. My nawet ocieplenie tej ściany zrobiliśmy mieszkając już, przezimowalismy bez tego ocieplenia spokojnie.




a magiczne pytanie - co z mostkami ?
w projekcie są wiązania ścian
czyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność
Napisano
Cytat

a magiczne pytanie - co z mostkami ?
w projekcie są wiązania ścian
czyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność



Nieogrzewany garaż=mostki termiczne(na wiązaniach).Według projektu -ściany cieniutkie...Jak miałabym stawiać coś takiego to wolałabym dobudować do bryły budynku garaż w systemie kanadyjskim.
Generalnie potrzebny projekt.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

a magiczne pytanie - co z mostkami ?
w projekcie są wiązania ścian
czyli projekt sam z siebie narzuci właściwa kolejność



I powinien to zawierać. Jeśli nie - dzwonić do projektanta adaptującego projekt.!
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Proponuję wykonanie izolacji pomiędzy garażem a ogrzewanymi pomieszczeniami, wg następujących zasad:
Najważniejsze zasady przy wykonywaniu takich prac:
1. izolacja termiczna powinna znaleźć się od strony chłodniejszej. Mamy tutaj do czynienia z tą samą sytuację jak przy ścianie zewnętrznej – izolacja od strony ciepłej podnosi temperaturę na powierzchni przegrody, ale przy złym doborze materiałów może spowodować kondensacje pod powierzchnią izolacji, a ponadto nie chroni przegród bezpośrednio do niej przylegających.
2. musi być wykonana w sposób ciągły i szczelny na całej powierzchni przegrody. Nie należy wykorzystywać elementów odpadowych, np. pozostałości z izolacji ścian, a mocując elementy izolacyjne pamiętać o ich szczelnym ułożeniu – dla przegrody tej, mimo iż pracuje w łagodniejszych warunkach temperaturowych, wymagania są takie same jak dla elewacji
3. ograniczyć do minimum przebicia izolacji (o ile nie jest to wymagane w ST systemu docieplenia), najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników czyli kołków – każde punktowe przebicie izolacji powoduje bowiem lokalne osłabienie ocieplenia
4. prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej – nie wolno układać izolacji termicznej (szczególnie styropianu) na mokrą ścianę lub tynk, dotyczy to również wykroplenia pary wodnej na tynku w przypadku wykonywania izolacji np. w okresie zimowym przy słabo ogrzewanym budynku na tynku gipsowym
5. czasami występuje potrzeba wykonania izolacji obwodowej na ścianach bocznych, na suficie i podłodze przylegających do izolowanej przegrody. Może to nastąpić gdy zastosujemy izolację o małej grubości ale o znacznym oporze R czyli o dobrej izolacyjności. Może to spowodować przy przegrodach stykających się ze ścianą występowanie tzw. bocznego przenikania ciepła – aby temu zapobiec obwodowo wokół ściany układa się izolacje w celu wydłużenia drogi dla przepływu zimna

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...