Barbossa Napisano 20 czerwca 2014 #51 Napisano 20 czerwca 2014 thx, czyli wychodzi, że 5,6a empirycznie 6 deczko za dużo, chyba polecę 5
bajbaga Napisano 20 czerwca 2014 #52 Napisano 20 czerwca 2014 Tak mi jeszcze coś "bzyka", że w przypadku kiedy część nagwintowana jest szersza niż nienagwintowana (góra cześć), to rozmiar wiertła musi (powinien) być równy tej średnicy.
MrTomo Napisano 20 czerwca 2014 #53 Napisano 20 czerwca 2014 Zmierz suwmiarką średnicę pręta śruby. Taki otwór ja bym wiercił.
Gość stach Napisano 20 czerwca 2014 #54 Napisano 20 czerwca 2014 Cytat Tak mi jakoś chodzi, że x 0,7 średnicy wkręta - Rozwiń Chodzi Ci pewnie 0.8 x średnica śruby przy gwintowaniu otworów w metalu A w drewnie...?
bajbaga Napisano 20 czerwca 2014 #55 Napisano 20 czerwca 2014 Cytat Chodzi Ci pewnie 0.8 x średnica śruby przy gwintowaniu otworów w metalu A w drewnie...? Rozwiń W drewnie x 0,7 (stała wielkość) , a w metalu do 10mm x 0,8, a powyżej 10mm x 0,85 - przy czym dla metalu jest to pewne uproszczenie, bo zależy to jeszcze od rodzaju gwintu.Raczej jestem tego pewien - miałem trudne zaliczenie związane z "gwintami" w drewnie i metalu.Ps. Tylko dodam, że taka była moja wiedza w czasie kiedy w TV świat był czarno-biały z 1 programem
Barbossa Napisano 20 czerwca 2014 #56 Napisano 20 czerwca 2014 porażkazakrętara nie dała rady, jeszcze 8x80 jaaako tako, ale 8x120 to klops, czym to kręcić
bajbaga Napisano 20 czerwca 2014 #57 Napisano 20 czerwca 2014 Posmaruj wkręty silikonem, oliwą a w ostateczności wodą - powinno odpuścić.
Irbis Strzecharstwo Napisano 20 czerwca 2014 #58 Napisano 20 czerwca 2014 (edytowany) Cytat W drewnie x 0,7 (stała wielkość) , a w metalu do 10mm x 0,8, a powyżej 10mm x 0,85 - przy czym dla metalu jest to pewne uproszczenie, bo zależy to jeszcze od rodzaju gwintu. Rozwiń Dla drewna też jest to duże uproszczenie, bo zależy od rodzaju drewna, jego wilgotności, grubości słoja, a także od rodzaju wkrętów (nacięcia prowadzącego i gwintu).Dla przykładu sezonowany modrzew o wilgotności 15-20%, przy średnicy wkręta 10mm nawiercam wiertłem o grubości 6mm i nie na głębokość wkręta, a tylko 70-80 % głębokości. Takie same wkręty w drewno przesuszone powierzchniowo (z tartaku) wkręcam bez nawiercania. Edytowano 20 czerwca 2014 przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji) 1
Irbis Strzecharstwo Napisano 20 czerwca 2014 #59 Napisano 20 czerwca 2014 (edytowany) Cytat porażkazakrętara nie dała rady, jeszcze 8x80 jaaako tako, ale 8x120 to klops, czym to kręcić Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="zalamka.jpg" border="0"> Rozwiń Czym w takim razie wkręcasz? Wkrętarką do prac wykończeniowych?U mnie wkręca się wkręty o długości 28cm i średnicy fi10 (10x280) i uważać trzeba tylko na ręce... wkrętarka DeWalt, moment obrotowy 60Nm Edytowano 20 czerwca 2014 przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 21 czerwca 2014 #60 Napisano 21 czerwca 2014 no wiesz, mnie nie stać na zakrętarkę za kafla z górką, mam jakąś chińszczyznę (eurotec) aku 20v więc wydawało mi się, że da radę (moment obr nieznany ), wierci, kręci, ale tu nie dało rady a mam jeszcze 8x280 do mieczy chyba nabędę klucz nasadkowy na torxa i dociągnę ręcznie albo przejdę na same śruby zamkowe lub z gwintsztangi
bajbaga Napisano 21 czerwca 2014 #61 Napisano 21 czerwca 2014 Nawierć 6 lub nawet 6,5, a wkręty posmaruj jakimś klejem w miarę "wolnoschnącym" np. PATTEX, Soudal, WIR PUR, albo każdy inny.
bajbaga Napisano 21 czerwca 2014 #62 Napisano 21 czerwca 2014 (edytowany) Ps. Wiem, że do drewna nie ma 6,5, (albo są trudno dostępne) ale są do metalu dopisałem:wpis na wszelki wypadek (I.S?) Edytowano 21 czerwca 2014 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2014 #63 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Nawierć 6 lub nawet 6,5, a wkręty posmaruj jakimś klejem w miarę "wolnoschnącym" np. PATTEX, Soudal, WIR PUR, albo każdy inny. Rozwiń A czemu ma służyć smarowanie klejem?Ja na kolei stosuję olej, nawet przepalony przy wkręcaniu wkrętów w podkłady drewniane (olej pomaga kręceniu, lżej wchodzą a tym samym są konserwowane), wkręty są jednakowej średnicy tylko wiertła używa się różnego w zależności czy podkład z drewna miękkiego czy twardego.
bajbaga Napisano 21 czerwca 2014 #64 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat A czemu ma służyć smarowanie klejem? Rozwiń Wzmocnieniu - większy (szerszy) otwór "pilotażowy" to (teoretycznie) osłabienie połączenia, a jest ono "konstrukcyjne".
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2014 #65 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Wzmocnieniu - większy (szerszy) otwór "pilotażowy" to (teoretycznie) osłabienie połączenia, a jest ono "konstrukcyjne". Rozwiń Pewna logika w tym rozumowaniu jest, ale aby to miało sens klej musiałby być elastyczny.Na próbę zrobiłbym otwór taki jaki ma być , nazwijmy go nominalnym i spróbować wkręcać wkręta z użyciem udaru (posmarowawszy go wcześniej olejem), lepsze chyba to będzie i prostsze niż z bawieniem się z klejem.
Irbis Strzecharstwo Napisano 21 czerwca 2014 #66 Napisano 21 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Nawierć 6 lub nawet 6,5, (przy średnicy wkręta łącznie z gwintem 8mm! - dopisek Irbis) a wkręty posmaruj jakimś klejem w miarę "wolnoschnącym" np. PATTEX, Soudal, WIR PUR, albo każdy inny. Rozwiń Cytat Pewna logika w tym rozumowaniu jest, ale aby to miało sens klej musiałby być elastyczny.Na próbę zrobiłbym otwór taki jaki ma być , nazwijmy go nominalnym i spróbować wkręcać wkręta z użyciem udaru (posmarowawszy go wcześniej olejem), lepsze chyba to będzie i prostsze niż z bawieniem się z klejem. Rozwiń Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli. Edytowano 21 czerwca 2014 przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2014 #67 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli. Rozwiń Czyli jak ma być?Uważasz, że wkręcanie z użyciem udaru to druciarstwo?
Barbossa Napisano 21 czerwca 2014 #68 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Ja to nazywam druciarstwem, czyli "Polak potrafi".Możecie popuścić wodze fantazji - nie zamierzam wam przeszkadzać - na własny rachunek każdy może improwizować do woli. Rozwiń skoro nie zamierzasz, to po kiego się wp....?napisz, że to błąd, uzasadnij i tyle, od redakcyjnego specjalisty raczej tego się wymaga, a nie krzywych tekściorów, nic cię nie nauczyło, z tego co było wcześniej?
bajbaga Napisano 21 czerwca 2014 #69 Napisano 21 czerwca 2014 Wkręcanie z udarem spowoduje zerwanie "gwintu" - raczej nie polecam.Co do "pomocy" kleju - nowe (stare) technologie czasem budzą sprzeciw (zwłaszcza jak się ich nie zna).
Irbis Strzecharstwo Napisano 21 czerwca 2014 #70 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat skoro nie zamierzasz, to po kiego się wp....?napisz, że to błąd, uzasadnij i tyle, od redakcyjnego specjalisty raczej tego się wymaga, a nie krzywych tekściorów, nic cię nie nauczyło, z tego co było wcześniej? Rozwiń Obawiam się, że to ciebie niczego nie nauczyło, choć przyjdzie czas i na to. Jak na razie regulamin nie zabrania nazwać druciarstwa druciarstwem. Chcesz korzystać z takich rad - droga wolna.Ja nie zamierzam pytać ciebie o zgodę na wyrażenie swojego zdania, zdania firmy wykonawczej, która ma na co dzień do czynienia z takim zakresem prac - chyba ci się coś pozajączkowało z tego upału?!Bajbaga, trafna uwaga - Cytat nowe (stare) technologie czasem budzą sprzeciw (zwłaszcza jak się ich nie zna). Rozwiń Może wyjaśnisz co miałeś na myśli pisząc powyższe, bo odnoszę zabawne wrażenie, że masz takie doświadczenie w temacie jak ja w produkcji parasolek (no przyznaję - nie znam tej technologii i nie będę przekopywał Googla aby udowodnić co innego ).
Barbossa Napisano 21 czerwca 2014 #71 Napisano 21 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Obawiam się, że to ciebie niczego nie nauczyło, choć przyjdzie czas i na to. Jak na razie regulamin nie zabrania nazwać druciarstwa druciarstwem. Chcesz korzystać z takich rad - droga wolna.Ja nie zamierzam pytać ciebie o zgodę na wyrażenie swojego zdania, zdania firmy wykonawczej, która ma na co dzień do czynienia z takim zakresem prac - chyba ci się coś pozajączkowało z tego upału?!..... Rozwiń ty naprawdę masz coś nie halo pod deklem, ani nie każę ci pytać o zgodę, nie stwierdziłem, że skorzystam z takich rad, choć jak widzę, nie masz nic ciekawego na "nie", twoje jedyne zdanie na ten temat to druciarstwosorry redakcyjny fachowcu - powtórzę - nie takich odpowiedzi oczekuje się od tak namaszczonego, tylko spamujesz; apeluję po raz kolejny - opanuj się i jak czujesz potrzebę pisania, to napisz na temat, takie to ciężkie ? Edytowano 21 czerwca 2014 przez Barbossa (zobacz historię edycji)
bajbaga Napisano 21 czerwca 2014 #72 Napisano 21 czerwca 2014 Pisząc to co napisałem, pisałem do konkretnego odbiorcy, a nie anonima.On zna warunki w jakich to (takie) połączenie będzie pracowało i potrafi ocenić, czy może dane rozwiązanie zastosować.Ps. A połączenia wzmacniane klejem i kotwienie, znane i stosowane jest w stolarstwie i ciesielstwie od setek lat - wujek nie jest potrzebny.
lukalo Napisano 21 czerwca 2014 Autor #73 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Hmm - pokaż na rysunku gdzie chcesz te kątowniki wykorzystać.Przy przekrojach jakie planujesz wykorzystać do montażu zaciętych krokwi, mieczy użyłbym wkrętów ciesielskich, do połączenia belek oczepowych i mocowania słupów - gwoździ krokwiaków. Połączenia słupów z belkami poprzecznymi - śruby zamkowe.Tylko pamiętaj - na tym forum panuje pogląd, że ja się na tym nie znam , a w ogóle to może już kupiłeś tę szopkę w Castoramie? Rozwiń Nie zamierzałem kupić jak w markecie . ta marketowe są z kontówki cieńszej niż łaty, i pokryte cienką boazerią. wszystko się chwieje.poniżej wstawiam rysunek.na czerwono są zaznaczone kątowniki ciesielskie wzmacniane, a na żółto wkręty (bądź gwoździe)na razie wstawiłem rysunek samego dołu aby nie zadawać na raz zbyt wielu pytańW temacie które jeden z kolegów przytoczył nie widziałem połączeń na kątowniki , domyślam się że wszystko było łączone na gwoździe bądź wkręty (ale tego na zdjęciach nie widać)
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2014 #74 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Wkręcanie z udarem spowoduje zerwanie "gwintu" - raczej nie polecam. Rozwiń Wkręcając udarem nie zerwiesz gwintu, ale sprawdza się do przy wkrętach dużej średnicy ,no i udar nie taki jak przy młotowiertarkach niektóre wkrętarki mają funkcje udaru i taki udar w sam raz się nadaje do tych celów.Kilka razy stosowałem z dobrym skutkiem. Cytat na razie wstawiłem rysunek samego dołu aby nie zadawać na raz zbyt wielu pytańW temacie które jeden z kolegów przytoczył nie widziałem połączeń na kątowniki , domyślam się że wszystko było łączone na gwoździe bądź wkręty (ale tego na zdjęciach nie widać) Rozwiń Ja bym żadnych blach nie dawał, jak dobrze zatniesz i poskręcasz wkrętami to konstrukcji nic nie ruszy. Pamiętaj że jeszcze dojdą łaty które tez dodatkowo usztywnią całą konstrukcję i elewacja z desek która też jakby nie patrzeć będzie trzymać całość.Widzę, że jesteś bardzo przewrażliwiony na punkcie wytrzymałości
lukalo Napisano 21 czerwca 2014 Autor #75 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat Wkręcając udarem nie zerwiesz gwintu, ale sprawdza się do przy wkrętach dużej średnicy ,no i udar nie taki jak przy młotowiertarkach niektóre wkrętarki mają funkcje udaru i taki udar w sam raz się nadaje do tych celów.Kilka razy stosowałem z dobrym skutkiem.Ja bym żadnych blach nie dawał, jak dobrze zatniesz i poskręcasz wkrętami to konstrukcji nic nie ruszy. Pamiętaj że jeszcze dojdą łaty które tez dodatkowo usztywnią całą konstrukcję i elewacja z desek która też jakby nie patrzeć będzie trzymać całość.Widzę, że jesteś bardzo przewrażliwiony na punkcie wytrzymałości Rozwiń zacinał będe tylko krokwie na połączeniu z płatwią (jeśli o to ci chodzi).tak jak wcześniej pisałem nie budowałem nic takiego wcześniej więc wolę dać więcej niż mniej - dlatego też liczę na wasze podpowiedzi
Irbis Strzecharstwo Napisano 21 czerwca 2014 #76 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat na czerwono są zaznaczone kątowniki ciesielskie wzmacniane, a na żółto wkręty (bądź gwoździe) Rozwiń Obawiam się, że jeśli zrobisz tak jak na rysunku, to całość też będzie mało stabilna,choć przy tej wielkości konstrukcji może spełni swoje zadanie. Ja zrobiłbym to bez użycia zwykłych kątowników. Pisałem wyżej, ale może nie zwróciłeś uwagi:- połączenie krokwi z oczepem na wkręty ciesielskie, wkręcamy pod kątem prostym do powierzchni krokwi, można ewentualnie zastosować łączniki krokwiowe (odmiana kątownika) ale należy pamiętać że są prawe i lewe.- połączenie słupa z oczepem gwoździe krokwiaki / wkręty ciesielskie- połączenie mieczy ze słupem/oczepem na wkręty ciesielskie (wkręcane pod kątem prostym do miecza!) 2
lukalo Napisano 21 czerwca 2014 Autor #77 Napisano 21 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Obawiam się, że jeśli zrobisz tak jak na rysunku, to całość też będzie mało stabilna,choć przy tej wielkości konstrukcji może spełni swoje zadanie. Ja zrobiłbym to bez użycia zwykłych kątowników. Pisałem wyżej, ale może nie zwróciłeś uwagi:- połączenie krokwi z oczepem na wkręty ciesielskie, wkręcamy pod kątem prostym do powierzchni krokwi, można ewentualnie zastosować łączniki krokwiowe (odmiana kątownika) ale należy pamiętać że są prawe i lewe.- połączenie słupa z oczepem gwoździe krokwiaki / wkręty ciesielskie- połączenie mieczy ze słupem/oczepem na wkręty ciesielskie (wkręcane pod kątem prostym do miecza!) Rozwiń czyli tak jak na załączonym rysunku (na niebiesko zaznaczono wkręty ciesielskie, bądź gwoździe)Czy użycie kątowników, w razie czego usztywniłoby konstrukcję?I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)???? Edytowano 21 czerwca 2014 przez lukalo (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 21 czerwca 2014 #78 Napisano 21 czerwca 2014 (edytowany) Cytat czyli tak jak na załączonym rysunku (na niebiesko zaznaczono wkręty ciesielskie, bądź gwoździe) Rozwiń Do mieczy raczej tylko wkręty. Nie polecam gwoździ w tym miejscu. Cytat Czy użycie kątowników, w razie czego usztywniłoby konstrukcję? Rozwiń Nie będzie różnicy sztywności przy zastosowaniu łączników krokwiowych / wkrętów Cytat I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)???? Rozwiń Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm. Edytowano 21 czerwca 2014 przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Barbossa Napisano 21 czerwca 2014 #79 Napisano 21 czerwca 2014 Cytat .....Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm. Rozwiń a w tym przypadku?bo skoro krokiew nie będzie miała najpewniej więcej niż 2,5m, dawać taki przekrój to co najmniej rozpusta
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #80 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat a w tym przypadku?bo skoro krokiew nie będzie miała najpewniej więcej niż 2,5m, dawać taki przekrój to co najmniej rozpusta Rozwiń Nie ma co się dziwić jeżeli za materiał płaci inwestor. To jest rozrzutność a nie rozpusta, takie przekroje to co niektórzy nawet na dom nie dawają.
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #82 Napisano 22 czerwca 2014 Znaczy się Rysiu co? bo po sobocie jakieś ciężko trybie
bajbaga Napisano 22 czerwca 2014 #83 Napisano 22 czerwca 2014 Ciężka jest i krokiew minimum 16 x 8 musi ten ciężar udźwignąć (?).Oczywiście dla "tego przypadku".
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #84 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Ciężka jest i krokiew minimum 16 x 8 musi ten ciężar udźwignąć (?).Oczywiście dla "tego przypadku". Rozwiń Nie łapie czy piszesz to w formie humorystycznej czy na poważnie, ale krokiew 16X8 cm to daje się pod krycie ciężkie, blacha podchodzi pod krycie lekkie i to dotyczy się (przekroje) domów gdzie rozpiętości krokwi są o wiele większe niż na tej szopce.
bajbaga Napisano 22 czerwca 2014 #85 Napisano 22 czerwca 2014 Pytanie: Cytat I jaki przekrój krokwi (rozmieszczenie co 1 m, krycie blachodachówka)???? Rozwiń odpowiedź: Cytat Minimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm. Rozwiń Ps. Wymiary "domu" 3 x 3,5m, dach dwuspadowy.
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #86 Napisano 22 czerwca 2014 No tak, jak ekspert napisał to tak musi być szczególnie gdy nie płaci za towar.
bajbaga Napisano 22 czerwca 2014 #87 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat No tak, jak ekspert napisał ....... Rozwiń Trochę się zmieniło, nawet edycja widoczna
Irbis Strzecharstwo Napisano 22 czerwca 2014 #88 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat No tak, jak ekspert napisał to tak musi być Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_biggrin.gif" border="0"> szczególnie gdy nie płaci za towar. Rozwiń Zauważcie, że nie występuję już jako ekspert, a jako zwykły użytkownik!Za wiele dachów, budowanych zgodnie ze współczesnymi trendami, poprawiałem aby oszczędzać pieniądze inwestora w taki sposób. Różnica wartości rozwiązania alternatywnego (krokwie 12x6) to mniej niż 150 zł.Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi.
bajbaga Napisano 22 czerwca 2014 #89 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi. Rozwiń 1m2 blachodachówki to około 5kg - połać to około 50kgPs. Długość krokwi nie przekroczy 2,5m (tak jak pisał Piratu)
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #90 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Zauważcie, że nie występuję już jako ekspert, a jako zwykły użytkownik!Za wiele dachów, budowanych zgodnie ze współczesnymi trendami, poprawiałem aby oszczędzać pieniądze inwestora w taki sposób. Różnica wartości rozwiązania alternatywnego (krokwie 12x6) to mniej niż 150 zł.Skupiliście się na wymiarach krokwi, a chyba umknął wam ich rozstaw - 1m, który determinuje obciążenie krokwi. Rozwiń Irek , zlituj się, to nie dom. W domu masz rozstaw krokwi coś koło 80-90 cm i długość przekracza przeważnie 5 m przy dachu dwuspadowym (tak uogólniając)a tu piszemy o szopce.Co to 1m przy takiej szopie? Nawet 1,2 m by wystarczyło.
Irbis Strzecharstwo Napisano 22 czerwca 2014 #91 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Irek , zlituj się, to nie dom. W domu masz rozstaw krokwi coś koło 80-90 cm i długość przekracza przeważnie 5 m przy dachu dwuspadowym (tak uogólniając)a tu piszemy o szopce.Co to 1m przy takiej szopie? Nawet 1,2 m by wystarczyło. Rozwiń Tak by się mogło wydawać laikowi.Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha). Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew. Z garażu została spora drewutnia
bajbaga Napisano 22 czerwca 2014 #92 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat .... obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha). Rozwiń Chyba 1m2 a nie całej połacitu całe pokrycie połaci waży tyle, ile w tym przykładzie 1m2.Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze.
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #93 Napisano 22 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Tak by się mogło wydawać laikowi.Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha). Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew. Z garażu została spora drewutnia Rozwiń I tu nie sposób się nie zgodzić, dach jednospadowy, krokwie tak na oko z fotki to coś koło 5 m ,a spadek strzelam około 20 stopni, czyli na taki mały spadek przy ciężkim pokryciu i długości krokwi powinny być zrobione dodatkowe wzmocnienia np. kratownice aby konstrukcja wytrzymała.A tu (w tym temacie) jest dach dwuspadowy o kącie co najmniej 40 stopni i pokryciu lekkim . Edytowano 22 czerwca 2014 przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Jani_63 Napisano 22 czerwca 2014 #94 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze. Rozwiń I to na sucho.Zalegający śnieg, a na takim pokryciu i przy takim kącie nachylenia o samo zsuwaniu się raczej mowy być nie mogło obciążenie krytyczne mogło osiągnąć i 350-400kg/m2.Taka drobna różnica. Cytat Tak by się mogło wydawać laikowi.Pamiętam przypadek, kiedy pokryto strzechą garaż o długości połaci ok. 4,5m.Krokwie 20x10, rozstaw 80cm, obciążenie pokrycia połaci ok. 50 kg (strzecha). Firma wykonawcza gwarantowała poprawność rozwiązania, a po roku (zima) skończyło się na postawieniu na środku garażu słupów podpierających dodatkową płatew. Rozwiń
Barbossa Napisano 22 czerwca 2014 #95 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat I tu nie sposób się xxx zgodzić, dach jednospadowy, krokwie tak na oko z fotki to coś koło 5 m ,a spadek strzelam około 20 stopni, czyli na taki mały spadek przy ciężkim pokryciu i długości krokwi powinny być zrobione dodatkowe wzmocnienia np. kratownice aby konstrukcja wytrzymała.A tu (w tym temacie) jest dach dwuspadowy o kącie co najmniej 40 stopni i pokryciu lekkim . Rozwiń zapewne nie zabrakło, bo się jeszcze, ktoś (he he) czepia krokwie 20x10 - baaardzo optymalny przekrój chyba niewiele się pomylę, jeżeli w takim przypadku (i wielu innych) optymalnym przekrojem jest to 3:1czyli w TYM temacie 12x4 moim zdaniem chwatit
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #96 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat zapewne nie zabrakło, bo się jeszcze, ktoś (he he) czepi Rozwiń Dodałem brakujące nie dzięki za cenną uwagę.
lukalo Napisano 22 czerwca 2014 Autor #97 Napisano 22 czerwca 2014 (edytowany) Cytat Do mieczy raczej tylko wkręty. Nie polecam gwoździ w tym miejscu.Nie będzie różnicy sztywności przy zastosowaniu łączników krokwiowych / wkrętówMinimalne wymiary krokwi jakie stosuję w takim przypadku to 16x8 cm. Rozwiń czy do połączenia tych mieczy ze słupkami potrzebne są po dwa wkręty i po dwa z oczepem (czyli cztery na jeden miecz)?czy pojedyńczo starczy (tak u kogoś widziałem)chodziło mi raczej o zastosowanie kątowników przy połączeniu słupa z oczepem (dwa kątowniki na jeden słup).Czy starczy jeden wkręt na połączenie słupa czy po dwa wkręty?(jeżeli nie ma być kątowników)Czy do połączenia krokwi z oczepem dać wkręt oraz łącznik krokwiowy czy tylko jedna z dwóch.(Przy dachu w domu krokwie mam dodatkowo połączone z murłatą właśnie kątownikiem i śrubą zamkową z krokwią-tak też chciałem zrobić w opisywanym przypadku)jeżeli uważacie że ten przekrój to za dużo to jaki proponujecie?w dachach krytych blachodachówką rzeczywiście krokwie są o mniejszym przekroju, ale nie wiem przy jakim rozstawie. Edytowano 22 czerwca 2014 przez lukalo (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 22 czerwca 2014 #98 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat czy do połączenia tych mieczy ze słupkami potrzebne są po dwa wkręty i po dwa z oczepem (czyli cztery na jeden miecz)?czy pojedyńczo starczy (tak u kogoś widziałem) Rozwiń Hmm - jeden wkręt przy braku czopa to moim zdaniem za mało. Cytat chodziło mi raczej o zastosowanie kątowników przy połączeniu słupa z oczepem (dwa kątowniki na jeden słup). Rozwiń Słup z oczepem połączyłbym na jednego krokwiaka z max. dwu centymetrowym wycięciem w oczepie na słupek, aby zapobiec jego skręceniu. Cytat Czy do połączenia krokwi z oczepem dać wkręt oraz łącznik krokwiowy czy tylko jedna z dwóch. Rozwiń Albo jeden wkręt, albo dwa łączniki krokwiowe przybite pionowo przy takiej konstrukcji jak na szkicu. Jeśli oczep nie będzie nacięty to dwa wkręty w ograniczony sposób mogą zapobiegać skręceniu słupka. Cytat (Przy dachu w domu krokwie mam dodatkowo połączone z murłatą właśnie kątownikiem i śrubą zamkową z krokwią-tak też chciałem zrobić w opisywanym przypadku) Rozwiń Nie spotkałem jeszcze takiego rozwiązania. Wszystko zależy od ustroju dachu - dwa łączniki krokwiowe załatwiają to samo bez konieczności używania śruby zamkowej. Otwór na śrubę osłabia krokiew, co może mieć znaczenie przy większym wypuszczeniu okapu i braku podparcia końca krokwi. Cytat Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_eek.gif" border="0"> Chyba 1m2 a nie całej połaci Rozwiń Skrót myślowy - 1m2 połaci Cytat Tu pokrycie jest 10 razy (co najmniej) mniejsze. Rozwiń Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego.
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2014 #99 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego. Rozwiń Tylko małe ale, pokrycie będzie z blachy i pod znacznym kątem i powierzchnia też mniejsza niż przy domu, czyli wątpię aby śnieg tam zalegał tak aby obciążyć więźbę jak przy pokryciu strzechą.
Jani_63 Napisano 22 czerwca 2014 #100 Napisano 22 czerwca 2014 Cytat Zgoda co do wagi pokrycia, ale już obciążenie śniegiem będzie dokładnie takie samo dla obu dachów, a może kilkakrotnie przekroczyć wagę pokrycia - tego ciężkiego. Rozwiń Cytat I to na sucho.Zalegający śnieg, a na takim pokryciu i przy takim kącie nachylenia o samo zsuwaniu się raczej mowy być nie mogło obciążenie krytyczne mogło osiągnąć i 350-400kg/m2.Taka drobna różnica. Rozwiń Resztę napisał mhtyl post wyżej
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się