Skocz do zawartości

malowanie ścian


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

czym pomalować ściany po tynkowaniu ręcznym ?
chodzi mi o to czy na tynk można białkować zwykłą emulsją ?
I czy ogólnie można malować na sam tynk , czy np. najpierw go przetrzeć jakąś szczotą z tego piasku ? Edytowano przez Oktawian1 (zobacz historię edycji)
Napisano
mowa o tynku gipsowym czy cementowym? przed każdym kolejnym etapem prac (tynkowanie, malowanie) należało by "przetrzeć szczotką", a dokładniej zagruntować aby oczyścić powierzchnię z kurzu.
Napisano
Pociągnij ten tynk jakimś gruntem aby zmyć kurz i możesz "białkować". Nie wiem jaki dokładnie chcesz osiągnąć efekt i gdzie masz te ściany. Bo domyślam się że ten tynk cementowy jest dość chropowaty.
Napisano
Cytat

Witam

czym pomalować ściany po tynkowaniu ręcznym ?
chodzi mi o to czy na tynk można białkować zwykłą emulsją ?
I czy ogólnie można malować na sam tynk , czy np. najpierw go przetrzeć jakąś szczotą z tego piasku ?


A te tynki masz ładnie zrobione filcem ,że chcesz od razu malować .
Napisano
Cytat

A te tynki masz ładnie zrobione filcem ,że chcesz od razu malować .




tak ładnie filcem , jest to domek jednorodzinny , po prostu chcę latem pomalować i chyba na goły tynk się nie maluje tylko trzeba najpierw trochę wybiałkować
Napisano (edytowany)
Cytat

tak ładnie filcem , jest to domek jednorodzinny , po prostu chcę latem pomalować i chyba na goły tynk się nie maluje tylko trzeba najpierw trochę wybiałkować


Zamiatasz ściany ,gruntujesz ,malujesz farba podkładową rozcieńczoną ,następne warstwy farbą nawierzchniową.
Gruby wałek gęsta farba . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Farby gruntującej nie rozcieńcza się wodą.

Cytat

Witam

czym pomalować ściany po tynkowaniu ręcznym ?
chodzi mi o to czy na tynk można białkować zwykłą emulsją ?


Nie maluj zwykłą emulsją, szkoda Twojej pracy.
Kup farbę gruntująca lateksową białą i nią maluj.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

bezpośrednio na tynk .


No a jak inaczej byś chciał icon_biggrin.gif
Najpierw zagruntuj a potem maluj.
Przy gruntowaniu najlepiej jakbyś użył pędzla ławkowca, a grunt to lepiej kup taki jak zaleca producent danej farby.
Nic droższy firmowy grunt nie jest od powiedzmy uniwersalnego a masz pewność , że farba będzie trzymać.
Gość mhtyl
Napisano
Jaki jest sens rozcieńczać farbę gruntującą to po pierwsze a po drugie nie wiem co mam na myśli rozcieńczanie 50/50?
Bo wody oczywiście można dodać , ale w znikomych ilościach.
Napisano
Czy na taką farbę podkładową można stosować szpachlówkę?
Zaciągnąłem w jednym miejscu, gdzie miałem tłuste plamisko i odpadł kawał farby.
Nie wiem czy mam malować tą podkładówką aż zrównam się ze starą farbą czy mogę przyszpachlować?
Napisano
Cytat

Jaki jest sens rozcieńczać farbę gruntującą to po pierwsze a po drugie nie wiem co mam na myśli rozcieńczanie 50/50?
Bo wody oczywiście można dodać , ale w znikomych ilościach.


Rozcieńczanie farby podkładowej ma na celu głębszą penetrację ,rzadsza farba pozostawia delikatniejszą fakturę (baranek),można ją nakładać dodatkowo miejscami równając kolor całej powierzchni.

Kiedyś się rozcieńczało farbę 50/50 jak nie było gruntów do gruntowania .
Napisano (edytowany)
co szkoła to inna metoda.
Rozcieńczenie farby gruntującej wodą ma celu głębsze wniknięcie w struktury powierzchni. Rozcieńcza się tylko do pierwszego malowania. Drugie malowanie (ewentualne) należy już wykonać nie rozcieńczonym preparatem.

ooo animus wybacz icon_smile.gif
Za długo miałem wątek otwarty i przegapiłem Twoją odpowiedź. Edytowano przez vega1 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

No a jak inaczej byś chciał icon_biggrin.gif
Najpierw zagruntuj a potem maluj.
Przy gruntowaniu najlepiej jakbyś użył pędzla ławkowca, a grunt to lepiej kup taki jak zaleca producent danej farby.
Nic droższy firmowy grunt nie jest od powiedzmy uniwersalnego a masz pewność , że farba będzie trzymać.



Witam

od razu tą farbą ,bez gruntu tak ? Edytowano przez Oktawian1 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zaciągnąłem w jednym miejscu, gdzie miałem tłuste plamisko i odpadł kawał farby.



Odtłuścić ten kawałek (nawet umyć płynem do naczyń, jak nie ma niczego innego pod ręką).

Cytat

co szkoła to inna metoda.



Instrukcja obsługi farby - podstawa. icon_mrgreen.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Rozcieńczanie farby podkładowej ma na celu głębszą penetrację ,rzadsza farba pozostawia delikatniejszą fakturę (baranek),można ją nakładać dodatkowo miejscami równając kolor całej powierzchni.

Kiedyś się rozcieńczało farbę 50/50 jak nie było gruntów do gruntowania .


Ale po to gruntujemy aby nie wnikała a tym samym ściana nie była chłonna, bo głęboka penetracja z czymś innym mi się kojarzy icon_lol.gif
Dobrze napisałeś, że kiedyś się rozcieńczało pół na pół gdy nie było gruntów, ale dzisiaj są i farbę podkładową rozcieńcza się tylko w razie potrzeby i to dodając znikome ilości wody.

Cytat

No a jak inaczej byś chciał icon_biggrin.gif
Najpierw zagruntuj a potem maluj.
Przy gruntowaniu najlepiej jakbyś użył pędzla ławkowca, a grunt to lepiej kup taki jak zaleca producent danej farby.
Nic droższy firmowy grunt nie jest od powiedzmy uniwersalnego a masz pewność , że farba będzie trzymać.




Cytat

Witam

od razu tą farbą ,bez gruntu tak ?


Czy Ty czytasz co Ci piszą? A jeszcze ważniejsze jest zrozumienie , bo wydaje mi się że nie łapiesz co to jest gruntowanie ściany a malowanie farba gruntującą.
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy na taką farbę podkładową można stosować szpachlówkę?
Zaciągnąłem w jednym miejscu, gdzie miałem tłuste plamisko i odpadł kawał farby.
Nie wiem czy mam malować tą podkładówką aż zrównam się ze starą farbą czy mogę przyszpachlować?


Można na farbę podkładową stosować szpachlówkę,odtłuścić ,przemalować gruntem ,przeszpachlować ,jak wyschnie to przeszlifować ,zagruntować szpachlówkę, malować tą podkładówką.
do szlifowania szpachlówki polecam gąbki 100/120/150/180 .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ale po to gruntujemy aby nie wnikała a tym samym ściana nie była chłonna, bo głęboka penetracja z czymś innym mi się kojarzy icon_lol.gif
Dobrze napisałeś, że kiedyś się rozcieńczało pół na pół gdy nie było gruntów, ale dzisiaj są i farbę podkładową rozcieńcza się tylko w razie potrzeby i to dodając znikome ilości wody.





Czy Ty czytasz co Ci piszą? A jeszcze ważniejsze jest zrozumienie , bo wydaje mi się że nie łapiesz co to jest gruntowanie ściany a malowanie farba gruntującą.




Witam z tego wszystkiego to masz rację , nic nie rozumiem , 1- gruntuję , 2-maluję farbą gruntująca.

Tak ?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam z tego wszystkiego to masz rację , nic nie rozumiem , 1- gruntuję , 2-maluję farbą gruntująca.

Tak ?


Tak, najpierw grunt, potem farba gruntująca albo jak cię stać to białą do sufitów i na zakończenie farba kolorowa jaka tam sobie zażyczysz.

A tak ogólnie to jeżeli zadajesz tak banalne pytania to wątpię w Twoje umiejętności malarskie. Najmij fachowca do malowania , taniej Cię to wyniesie.
Napisano
Cytat

tak ładnie filcem , jest to domek jednorodzinny , po prostu chcę latem pomalować i chyba na goły tynk się nie maluje tylko trzeba najpierw trochę wybiałkować



Szanowny Panie,
Ścianę należy dokładnie odpylić i usunąć wszelkie zabrudzenia, a następnie, przed malowaniem farbą nawierzchniową, zagruntować dobrej jakości preparatem gruntującym, np. Śnieżka Grunt http://www.sniezka.pl/produkty/farby-wewne...s/sniezka-grunt Jeśli zdecyduje się Pan na aplikację na ścianę gładzi wykończeniowej, to polecam zastosowanie ACRYL-PUTZ® FS20 FINISZ http://www.sniezka.pl/produkty/szpachlowan...tz-fs-20-finisz
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ciągle te same problemy...

Obojętnie czy to tynk cementowo-wapienny czy gipsowy, musisz go zagruntować gruntem szczepnym najlepiej głęboko penetrującym. Jeżeli podoba się Tobie taka gładź jaką będziesz miał to malujesz ją farbą podkładowo-gruntującą a później farbą nawierzchniową. Jeżeli nie kupujesz gładź finiszową z żywicami gładzisz ściany na szkło i potem tylko PVA i farba nawierzchniowa. Jeżeli jesteś bogaty to kupujesz farby z marketu i pomijasz gruntowanie i farby podkładowe i po kilku latach masz remont "od początku w ścianach" jeżeli jesteś biedny inwestujesz w dobrą chemię cenionych marek i cieszysz się użytkowaniem przez dłuuuugggiieeee lata.

Poza tym białkować! Kurde mamy 21 wiek i z komuny wyszliśmy już 25 lat temu!!!! Poczytaj o nowych technologiach!!!
Napisano
Adamie, tylko jakbyś jeszcze napisał komu odpowiadasz to było by fajnie bo jak na razie to wychodzi , że odpowiadasz na posta e-Rzecznik Śnieżka
Co masz na myśli z tym białkowaniem?
Napisano
Cytat

Adamie, tylko jakbyś jeszcze napisał komu odpowiadasz to było by fajnie bo jak na razie to wychodzi , że odpowiadasz na posta e-Rzecznik Śnieżka
Co masz na myśli z tym białkowaniem?



Po długiej przerwie postanowiłem zajrzeć co tu się wyprawia icon_smile.gif
Odpowiedź jest skierowana do autora tematu.

icon_smile.gif
Napisano
Od dawien dawna, mój sposób malowania jest prosty - dokładnie gruntem i dobra farba. Malowanie wałkiem gąbkowym. Nigdy nie miałem problemów, nigdy nic nie odpadało, nie było żadnych zacieków. Najlepiej malować 2 razy farbą docelową, wtedy mamy pewność co do jednolitości barwy.
Napisano
Te produkty Śnieżki są nawet nawet, ja właśnie posługiwałem się gruntem i farbą od nich i poszło gładko. Nie mam zastrzeżeń do własnej pracy, generalne odświeżenie ścian robiłem po raz pierwszy i nieskromnie powie, że nie zrobiłem tego gorzej niż jakiś fachowiec z 5 letnim stażem. Samo gruntowanie nie jest wcale trudniejsze od malowania, można to spokojnie zrobić samodzielnie. I zgodzę się z Kubajem, dwie tury malowania, krycie ściany jest o niebo lepsze niż po pojedynczym malowaniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...