Skocz do zawartości

Drzwi do kotłowni wolnostojącej


Recommended Posts

Napisano
Cześć wszystkim. Zwracam się do was z problemem odnośnie doboru drzwi. Odwrotnie do innych chciałbym kupić drzwi do kotłowni, które nie będą zbyt ciepłe / szczelne. Kotłownia stanowi osobny budynek, który jest doklejony do domu. Wewnątrz póki co nie ma jeszcze pieca, podłogi docelowej itd. Kupiłem domek do remontu i w zasadzie robię go od podstaw. Kotłownia jest mała, bo budynek ma wymiar około 2m x 2,5m i wysoki na 2,15m. Ma tam być piec (około 12kW) oraz terma. Dodatkowo miejsce na groszek.
Mury są z jakiegoś pustaka żużlowego (chyba tak to się nazywa).

I teraz moje małe obawy o to aby drzwi nie były za szczelne, bo piec sam z siebie będzie wydawał niebotyczne ilości ciepła jak na takie małe pomieszczenie. Brak progu raczej nie może być ze względu na poziom osadzenia drzwi. Drzwi i tak trzeba będzie skracać, bo niżej nie mogę osadzić a nadproże od razu będzie trzymało dach 1-spadowy. Wiem, że technologia jak i cała konstrukcja jest do d*** pupy icon_smile.gif ale życie weryfikuje to co się chce a to co można mieć ze swojej pensyjki.

Aha - ściana ma około 30cm grubości i biały styropian 10cm docieplenia.

Myślałem nad drzwiami jakie są dostępne w mojej okolicy - wszystkie ze styropianem: Boryszew, Wikęd, KMT, Capek, Martom. Nada się coś do kotłowni aby nie wypaczyło się od żaru z wewnątrz i mrozu z zewnątrz?
Napisano
Cytat

Nada się coś do kotłowni aby nie wypaczyło się od żaru z wewnątrz i mrozu z zewnątrz?



icon_eek.gif Tam musi być wentylacja zgodna z przepisami - a to wyklucza powstawanie "żaru".

Kotły o większej mocy są stawiane wewnątrz budynków (ocieplonych !) i nie powodują żadnych wypaczeń drzwi.
Napisano
Może źle napisałem. Mała kotłownia z małym piecem a do tego wentylacja będzie. Jest to remont budynku więc nie muszę mieć odbioru aby wszystko było tip-top z przepisami. Zależy mi na tym aby było bezpiecznie -to oczywiste.

Jak wiadomo piec sam z siebie będzie wydawał sporo ciepła do kotłowni (nie tylko gorące spaliny wrzuci do komina). Odległość tego pieca do drzwi to jakiś metr (plus minus). Obawiam się tylko o to, że w środku będzie za gorąco a jak dodam do tego mróz w zimie (wewnątrz +25 stopni lekko a na dworze jakieś -15 stopni). Zakładam, że różnica temperatur sięgnie około 40 stopni. Może trochę przesadzone ale liczę z zapasem w ekstremalnych wypadkach. Nie mieszkałem nigdy w domku więc nie wiem jak dokładnie taki piec działa i ile ciepła wydaje, ale obawiam się, że będzie tam baaardzo gorąco.

I tu moje pytanie i jednocześnie prośba o podpowiedź jakie drzwi wytrzymają takie skrajności. Zastanawiałem się też nad grubymi drewnianymi (takie jak mają być wejściowe do domu) i pokombinowaniem z wentylacją z możliwością otworzenia lub przysłonięcia.
W lato nie ma problemu bo terma będzie chodziła na prąd, a drzwi są pomiędzy budynkami nonstop w cieniu.
Napisano
Jeżeli dobre rozumiem Twój problem, to boisz się nadmiaru nagromadzonego gorącego powietrza w małym pomieszczeniu. Chcesz je jakość systematycznie wyrzucać na zewnątrz i boisz się, że drzwi szlag trafi po pierwszym sezonie grzewczym.
Przyznam, że dość specyficzne masz wymagania w dzisiejszych czasach, gdzie każdy patrzy w odwrotną stronę - aby nie wypuszczać ciepła z budynku. Ty w sumie masz kotłownię obok domu (nie mam pojęcia jak i dlaczego ale OK ;) ) więc możesz sobie na to pozwolić.

Musisz zwracać uwagę na ramę drewnianą okalającą skrzydło. Nie może to być punktowy ramiaczek, a pełna rama by skrzydło nie wypaczyło Ci się w takich warunkach. Tyle, że to już tylko w opcji z pianką icon_smile.gif. Najlepiej aby rama była klejona warstwowo wzdłuż i wszerz.
Innym sposobem aby nie pozbywać się progu będzie odjęcie jednej z dwóch uszczelek (tej w ościeżnicy). Dzięki temu, gdy stwierdzisz, że gorąca jest za dużo, to będziesz mógł go trochę spuścić.

P.S. skąd taki piec, który będzie dawał tyle ciepła na zewnątrz a nie do instalacji?
Napisano
Dobrze rozumiesz mój problem, a raczej obawy o to abym nie musiał wymieniać drzwi za rok. Zwłaszcza, że będzie robiona elewacja której wolałbym nie niszczyć za jakiś czas.

Z tą ramą drewnianą mógłbyś pomóc. Przejrzałem katalogi po tym co napisałeś i jest wzmianka wszędzie, że taka jest w drzwiach ale nie ma szczegółowych informacji. Swoją drogą masz rację z tym abym szukał czegoś sztywnego o ile jest coś takiego w drzwiach, bo aż tak się na tym nie znam.
Drzwi piankowe nie będą czasem za ciepłe do takiego czegoś o czym myślę?

Które drzwi z tych co podałem nadadzą się z ramą do takich warunków?
Napisano
Cytat

Może źle napisałem. Mała kotłownia z małym piecem a do tego wentylacja będzie. Jest to remont budynku więc nie muszę mieć odbioru aby wszystko było tip-top z przepisami. Zależy mi na tym aby było bezpiecznie -to oczywiste.


Właśnie te przepisy zapewniają Ci bezpieczeństwo.
Cytat

icon_eek.gif Tam musi być wentylacja zgodna z przepisami - a to wyklucza powstawanie "żaru".


Do tego prawidłowa wentylacja zapewni "naturalne" schładzanie pomieszczenia.


Cytat

Zakładam, że różnica temperatur sięgnie około 40 stopni. Może trochę przesadzone ale liczę z zapasem w ekstremalnych wypadkach.


Takie ekstrema wytrzymują każde drzwi zewnętrzne icon_biggrin.gif
Napisano
Czy w kotłowni nie powinieneś mieć czasem okna? Nie do końca znam się na przepisach budowlanych ale z tego co mi się wydaje, to taka kotłownia powinna mieć wentylację porządną, drzwi na zewnątrz (u Ciebie i tak jest to osobny budynek) i jakieś okno dostosowane do powierzchni podłogi.
Ta kotłownia jest "doklejona" do budynku czy stoi luzem na działce? Masz jakieś drzwi z domu do kotłowni?
Napisano
Cytat

Nie ma takiego wymagania.



Przynajmniej zdałoby się to zrobić - nie wiem na jakim etapie jest zbiryp. Z tego co pisał to są ściany i ocieplenie. Jeśli nie zrobił jeszcze elewacji, to warto pokusić się o małą demolkę i dostawienie nadproża z oknem. Choćby takiego 50x50 z uchyłem. Zawsze, przez szkło coś ucieknie ciepła i można przewietrzyć pomieszczenie.
Napisano
Cytat

Przynajmniej zdałoby się to zrobić - nie wiem na jakim etapie jest zbiryp. Z tego co pisał to są ściany i ocieplenie. Jeśli nie zrobił jeszcze elewacji, to warto pokusić się o małą demolkę i dostawienie nadproża z oknem. Choćby takiego 50x50 z uchyłem. Zawsze, przez szkło coś ucieknie ciepła i można przewietrzyć pomieszczenie.




Kristofel - nie mam jeszcze elewacji zrobionej. Inaczej nie wstawiałbym drzwi, bo zrobiłbym sobie dwa razy robotę. Styropian mam zaciągnięty na 2 razy. Nie mam jeszcze obróbki wokół otworu na drzwi.

Theme - jak mogę Cię prosić o informację o tych ramach w drzwiach. Na co zwrócić uwagę. Napisałem Ci kilka pytań na PW. Z góry dzięki za odpowiedź.

Co do wentylacji i okienka. Okna nie będzie, choć teraz wiem, że przydałoby się jakieś malutkie. Nie będę teraz rozwalał ocieplenia, robił nadproża itd. Wejście do kotłowni jest tylko z zewnątrz. Nie mam przejścia pomiędzy częścią mieszkalną a kotłownią.
Napisano
O ramę musisz pytać sprzedawcę. Najlepiej jakby pokazał Ci przekrój drzwi, to wtedy będziesz miał 100% gwarancji, że tak na prawdę jest icon_smile.gif
Szukaj czegoś takiego jak mają te drzwi:

DSC01446.jpg



Na zdjęci zaznaczyłem 3 warstwy drewna klejone ze sobą na zakładkę (w pionie)

DSC01446.jpg


Mniej więcej takie coś jak na powyższym obrazku. Może nie taka "sztukówka" jak wyszła mi w paincie ale sens zrozumiesz.
Takiego klejenia ramy nie ma szans aby wykrzywiła ta temperatura. Opcja z wyjęciem uszczelki tylko w ekstremalnych przypadkach. Ja polecę Ci zaczerpnięcie wiedzy lub prośbę o pomoc kogoś z doświadczeniem w sprawach pieców i kotłowni. Jeśli wentylacja będzie OK, to w srogiej zimie nie powinieneś mieć cieplej jak jakieś 28*C w kotłowni.
Napisano
Dzięki za zdjęcia. Teraz wiem o co chodziło Ci z tą ramą. Trochę inaczej to sobie wyobrażałem wcześniej.
Pytanie czy na pewno wytrzymają drzwi stalowe taką różnicę temperatur pomiędzy nagrzaną kotłownią a zimnym powietrzem w zimie? Czy nic się nie wypaczy za mocno itd. Z tego co czytam na różnych forach to ludzie nieraz mają z tym problemy.
Napisano (edytowany)
Cytat

Może źle napisałem. Mała kotłownia z małym piecem a do tego wentylacja będzie. Jest to remont budynku więc nie muszę mieć odbioru aby wszystko było tip-top z przepisami. Zależy mi na tym aby było bezpiecznie -to oczywiste.

Jak wiadomo piec sam z siebie będzie wydawał sporo ciepła do kotłowni (nie tylko gorące spaliny wrzuci do komina).


Cytat

Pytanie czy na pewno wytrzymają drzwi stalowe taką różnicę temperatur pomiędzy nagrzaną kotłownią a zimnym powietrzem w zimie? .


A po co takie drzwi ,całe myślenie o gorączce w kotłowni jest do bani ,to trzeba zrobić inaczej ,zacząć od oszczędności i na oszczędnościach zakończyć.
Do kotłowni zewnetrznej na paliwo stałe - węgiel groszek to drzwi "dziurawe" nie z uszczelką albo z boku na dole kanał "zetka " z kratką potrzebny jest nawiew powietrza dla kotła do spalania opału . icon_smile.gif

Drzwi stalowe z wypelnieniem z pianki z futryną stalową montowane na piankę jakieś marketowe za 2-3 stówy to wypas .

Następnie trzeba się zająć izolowaniem kotła ,całego przyłącza wszystkich rur w kotłowni ,oraz zbiornika na CWU .

Trzeba jednak uważać żeby zbytnio nie przesadzać z izolacją bo kotłownia musi się czymś ogrzewać .
Ja u siebie zszedłem do 15*C zimą a mogłem jeszcze ale wtedy grzejnik musiał bym zakładać a to nie miało sensu mam kotłownie wewnętrzną .Ty możesz zejść nawet do 5- 10*C w mrozy ,będziesz miał większe straty w kotłowni zewnętrznej .

Już po gorączce w kotłowni ,teraz masz oszczędności w opale bo mniejsze straty i na drzwiach bo to tylko kotłownia nie salon , takie wytrzymają .
Drzwi muszą otwierać się na zewnątrz powodzenia . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak po prawdzie, tam wystarczy koc zawieszony we wnęce drzwiowej - nie ma problemu drzwi. To jest jakieś nieporozumienie.


Najważniejsza jest wentylacja tego pomieszczenia, zwanego kotłownią.

Wentylacja nawiewna powinna odbywać się za pomocą niezamykalnego otworu o przekroju minimum 200cm2 o wylocie nad poziomem podłogi.

Wentylacja wywiewna powinna być realizowana kanałem wywiewnym z materiału niepalnego o przekroju minimalnym 14 x 14 cm z otworem wlotowym pod stropem pomieszczenia (kotłowni).

Kanał wywiewny powinien być wyprowadzony ponad dach i umieszczony w pobliżu komina.

Na kanale wywiewnym i nawiewnym nie należy lokalizować urządzeń do zamykania lub ograniczania przekroju (przepływu powietrza).
Napisano
Cytat

Takie wymaganie to chyba jednak nie istnieje i dotyczy jedynie kotłowni powyżej 25 kW.


Nawet jak nie doszukasz się przepisów na ten temat ,to zawsze bezpieczniej i ergonomiczniej . icon_smile.gif
Cytat

Kotłownia jest mała, bo budynek ma wymiar około 2m x 2,5m i wysoki na 2,15m. Ma tam być piec (około 12kW) oraz terma. Dodatkowo miejsce na groszek.


Napisano
Różnica temperatur tutaj nie jest duża. Zauważ do jakich temperatur nagrzewają się drzwi stalowe na południowej stronie w pełnym słońcu (np. w kolorze wenge). Będzie na oko jakieś 70*C. Z pewnością usmażyłbyś na tym jajka na śniadanie. Te drzwi odkształcają się w nieznaczny sposób (zależy jaki producent, jaki model itd.), że możesz je zamykać i otwierać. Nieraz wypaczenie trochę przeszkadza ale można to podregulować zawiasami. Przede wszystkim dobry montaż za zachowaniem lekkiego luzu, bo nie raz widziałem drzwi schodzące się środkiem i montowane tak ciasno, że dosłownie nie wcisnąłbyś tam nawet kartki papieru po wyjęciu uszczelek.
Napisano
Drzwi oczywiście będą otwierane na zewnątrz, bo pomieszczenie jest zbyt małe abym mógł pozwolić sobie na inne rozwiązanie.
Dzięki wszystkim za porady. Muszę przespać się z tym tematem. Jak coś to pozwolę sobie jeszcze pomarudzić Wam icon_smile.gif
Napisano
Cytat

...Muszę przespać się z tym tematem. Jak coś to pozwolę sobie jeszcze pomarudzić Wam icon_smile.gif




Przespałem się i urodziło się kolejne pytanie.
Wiem już, że będą to drzwi stalowe na pełnej futrynie. Budżet do 1800zł. Chciałbym zmieścić się w nim z możliwie najlepszymi drzwiami jakie mogę kupić u siebie w okolicy, bo nie chcę zamawiać ich przez internet aby przyjechały obite jak ulęgałka. Żarcie dla psa przyjeżdża porwane, a co dopiero drzwi.
Jak wcześniej pisałem u mnie w okolicy mogę kupić drzwi Boryszew, Martom, Wikęd, Capek i KMT. Którego producenta polecilibyście do takiej kwoty za drzwi bez żadnej szyby? Zależy mi na tym aby w tych pieniądzach kupić możliwie najlepsze drzwi. Oczywiście wygląd też ma znaczenie, bo nie po to człowiek robi generalny remont z przebudową aby dać cokolwiek na załatanie dziury.
Napisano
Gości może nie będę zapraszał, ale sam wygląd tych drzwi budzi we mnie odrazę. Rozumiem, że jest to pomieszczenie typowo gospodarcze ale drzwi również będą widoczne z zewnątrz. Działka jest mała i czas spędzany w ogrodzie będzie w towarzystwie tych drzwi, stąd mój pomysł aby były dopasowane do drzwi wejściowych do domu (choć nie są na tej samej ścianie) w taki sposób aby wszystko tworzyło całość.
Drzwi wejściowe mam zamiar kupić w antracycie. Elewacja ma być zrobiona prawie biała i dach z blachy ciemno-szarej to będzie pasowało na moje oko. Finlandia mówił na forum, że to są dobre drzwi a cena mi odpowiadała więc póki co wybrałem sobie takie coś:


Może uda znaleźć mi się coś jeszcze tańszego o takim wyglądzie. Do kotłowni myślałem nad takimi (też antracyt):


Chyba będzie pasowało wszystko do wszystkiego?
Napisano (edytowany)
Zbiryp czegoś nie rozumiem możesz to wytłumaczyć.Drzwi do kotlowni!!!

Cytat

Wiem już, że będą to drzwi stalowe na pełnej futrynie. Budżet do 1800zł.


Cytat

Animus - sprawa polega na tym aby ograniczać wydatki jak się da. Pieca sam nie wyspawam ;)


Cytat

Wpisałem osobno, bo są piece które można kupić bez podajnika a później je przerobić. Koszt przeróbki + piec bez podajnika przekracza cenę gotowego pieca od razu z podajnikiem, więc takie rozwiązanie odpada póki co.
Co do cięcia kosztów, to piec z podajnikiem droższy ale podobno mniej spala niż zasypowy. Tu się oszczędzi pewnie tyle, że przez cały okres życia pieca na jedno wyjdzie czy z podajnikiem czy zasypowy. Różnica będzie tylko przy ilości pracy w obsłudze takiego pieca.
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło Mhtyl. Piec+ sterownik + dmuchawa + pompa. Do tego rozdzielacz na 4-5 pętli - czy potrzeba jest robić aż tyle pętli?


Ja na twoim miejscu wstawił bym drzwi używane ,byle jakie, albo zbił bym z desek ,a pieniądze zainwestował w serce systemu ogrzewania i regulacji ciepła. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Animus - ograniczam wydatki ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz i sam dobrze o tym wiesz. Drzwi mogę zamontować sam, bo nie jest to jakoś ultra skomplikowane zadanie jak ktoś robił to już wcześniej.
Pieca sam nie zrobię tylko kupię gotowy zestaw z allegro lub innego miejsca w internecie, bo to co sprzedają u mnie to ceny +15% od tego samego co jest w internecie. Przy piecu za 8500zł jak urwę 15% to będę miał niecałe 1300zł na drzwi do kotłowni + to co miałem zaplanowane w moich wydatkach na takie coś. Łącznie wychodzi jakieś 1800zł na ten cel więc chcę kupić coś co będzie działało z 10lat i cieszyło moje oko jednocześnie.
Temat instalacji do ogrzewania podłogowego to jedno a temat drzwi do kotłowni to drugie. Skrzętnie siedziałem nad budżetem ponad tydzień i zapisywałem wszystko co przyszło mi do głowy i tego staram się trzymać.
Może jestem dziwnym człowiekiem ale nie kupiłbym samochodu tylko dlatego że jeździ (a drzwi tylko dlatego że się otwierają i zamykają). Pomimo praktycznej strony drzwi muszą ale to absolutnie muszą dobrze pasować do całości domu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Animus - ograniczam wydatki ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz i sam dobrze o tym wiesz. Drzwi mogę zamontować sam, bo nie jest to jakoś ultra skomplikowane zadanie jak ktoś robił to już wcześniej.
Pieca sam nie zrobię tylko kupię gotowy zestaw z allegro lub innego miejsca w internecie, bo to co sprzedają u mnie to ceny +15% od tego samego co jest w internecie. Przy piecu za 8500zł jak urwę 15% to będę miał niecałe 1300zł na drzwi do kotłowni + to co miałem zaplanowane w moich wydatkach na takie coś. Łącznie wychodzi jakieś 1800zł na ten cel więc chcę kupić coś co będzie działało z 10lat i cieszyło moje oko jednocześnie.
Temat instalacji do ogrzewania podłogowego to jedno a temat drzwi do kotłowni to drugie. Skrzętnie siedziałem nad budżetem ponad tydzień i zapisywałem wszystko co przyszło mi do głowy i tego staram się trzymać.
Może jestem dziwnym człowiekiem ale nie kupiłbym samochodu tylko dlatego że jeździ (a drzwi tylko dlatego że się otwierają i zamykają). Pomimo praktycznej strony drzwi muszą ale to absolutnie muszą dobrze pasować do całości domu.


DRZWI ZEWNĘTRZNE STALOWE ANTYWŁAMANIOWE
Cytat

coś jeszcze tańszego o takim wyglądzie. Do kotłowni antracyt:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki na namiary. W poniedziałek przedzwonię i dowiem się co i jak. Jak się domyślam, to cena 200zł jest za jakiegoś porychowanego strudla ;). Pogadam i zobaczymy - powinno pewnie się coś znaleźć, skoro ma tyle drzwi na magazynie.
Napisano
Cytat

Dzięki na namiary. W poniedziałek przedzwonię i dowiem się co i jak. Jak się domyślam, to cena 200zł jest za jakiegoś porychowanego strudla ;). Pogadam i zobaczymy - powinno pewnie się coś znaleźć, skoro ma tyle drzwi na magazynie.



Masz właściwe nastawienie. Na zdjęciach są też "chińczyki" które w marketach zaczynają się od 300-400zł.
Ale ma dobre opinie, wiec pewnie nie ma jakiś dużych przegięć.
Napisano
Cytat

Dzięki na namiary. W poniedziałek przedzwonię i dowiem się co i jak. Jak się domyślam, to cena 200zł jest za jakiegoś porychowanego strudla ;). Pogadam i zobaczymy - powinno pewnie się coś znaleźć, skoro ma tyle drzwi na magazynie.

Tak ,cena za jakiegoś porychowanego strudla ,tam są zdjęcia i są te antracytowe icon_lol.gif
Napisano
Nie oczekuję w cenie 200zł nieuszkodzonych drzwi, które inni sprzedają za 1500zł lub więcej.
Na zdjęciach nie widać żadnych uszkodzeń na tych z szybką, które mi się podobają. Osobiście nie pojadę, bo daleko i średnio opłacalny interes mi z tego wyjdzie.

Pytanie jak rozróżnić chińskie drzwi od polskich? Na co zwracać uwagę?
Napisano
Może zwyczajnie zapytaj o kraj produkcji. Wyślij do nich wiadomość i poproś o dodatkowe informacje i ew. prawdziwe zdjęcie tego, co oferują Tobie, bo to na allegro to tylko ilustracja mająca pokazać, jaki mają fajny wybór.
Nie lubię aukcji z tego typu przedmiotami, bo zwyczajnie nie można na własne oczy ocenić przedmiotu..
Ja chińczyki rozpoznaję wizualnie (tak jak ludzie z Azji mają swoje charakterysteczne cechy - np. skórę - czyli są zwykle malowane a nie okleinowane, rysy twarzy - czyli dziwne, malo europejskie okucia i zawiasy, oraz wymiary - są mniejsze, bo na ogół mają szerokość mniejszą o 3-4cm. Ale Tobie pozostaje zapytać wprost.
Napisano
Patent niezły ... uśmiałem się do łez ;)
Jest inny sposób. Dobre polskie produkty (drzwi) mają deklaracje właściwości użytkowych, atesty, certyfikaty, gwarancje 24m-ce itd. Poproś o skan takiego dokumentu od drzwi. Dobrze jest też zapytać o producenta i porównać to co jest na zdjęciu z tym co ma w ofercie ten producent.

Poza tym jak pisał Fin - klamki i zamki odbiegają rozmiarami od naszych.

P.S. kolega powiedział mi jak rozpoznaje się takie drzwi - klamka jest zdecydowanie niżej. Rzeczywiście jest niżej ale nieznacznie ;)
Napisano
Cytat

Dobre polskie produkty (drzwi) mają deklaracje właściwości użytkowych, atesty, certyfikaty, gwarancje 24m-ce itd.




Przepraszam, a te drzwi to do skarbca mają być - bo te atesty, certyfikaty, itp. ?

A po drugie i najważniejsze - wszystkie produkty w legalnym obrocie (sklep, hurtownia, monter, itp.) posiadają 24 miesięczną gwarancję (ustawową) z tytułu ustawy konsumenckiej.
Napisano
Tak się przyglądam temu tematowi ....załamka...na temat zasr.....ych drzwi do kotłowni tyle bicia piany....ręce opadają , nie szkoda to czasu??
Napisano
Cytat

Przepraszam, a te drzwi to do skarbca mają być - bo te atesty, certyfikaty, itp. ?

A po drugie i najważniejsze - wszystkie produkty w legalnym obrocie (sklep, hurtownia, monter, itp.) posiadają 24 miesięczną gwarancję (ustawową) z tytułu ustawy konsumenckiej.



Pytanie padło o rozróżnienie drzwi PL od CHRL. A czy ktoś zamontuje sobie p.poż czy no-name czy też drzwi za 10 tys. to już inna sprawa.

Co do gwarancji na drzwi to wszystkie w PL mają 24 m-ce. Ale nie zgodzę się, że dotyczy to wszystkich produktów. Sprawdź zapisy gwarancyjne od iPhone'a.
Napisano
Cytat

Ale nie zgodzę się, że dotyczy to wszystkich produktów. Sprawdź zapisy gwarancyjne od iPhone'a.



Wszystkich, bo dotyczy to 24 miesięcznej gwarancji sprzedawcy, a nie producenta.
Napisano
Cytat

Tak się przyglądam temu tematowi ....załamka...na temat zasr.....ych drzwi do kotłowni tyle bicia piany....ręce opadają , nie szkoda to czasu??



Może dla Ciebie to temat zas...ych drzwi do kotłowni a ja mam mimo wszystko wątpliwości co wybrać i dlaczego. Skoro znasz się na temacie, jak sądzę po tonie Twojej wypowiedzi to nie szydź z innych, którzy takiej wiedzy nie mają. Osobiście robię w elektronice i z chęcią pomagam innym, bo niby sprzęt jest bardzo podobny a nie zawsze ten sam TV będzie dla każdego doby. Na forum był wątek o DLNA, które ustawiam w niecałe 5 minut spinając z resztą urządzeń w domu. Dla mnie ten temat to bicie piany o zas...ne DLNA. Czy mam robić z siebie dobrego samarytanina niosącego pomoc potrzebującym wiedzy na temat TV lub szydzę z ich niewiedzy? Nie - po prostu robię swoje.
Napisano
Cytat

Nie bardzo widzę problem - kup takie które podobają Ci się.
Inne kryterium ? Brak.



Dzięki Wam wiem, że już problemu nie ma, bo nigdy nie istniał. Myślałem, że warunki nagrzanej kotłowni i temperatury mocno ujemnej w zimie będą dla drzwi jakieś bardzo surowe, a tu okazuje się że każde drzwi dadzą radę (może poza chińskimi).
Po prostu jak piszesz teraz kryterium to estetyka i budżet jaki zaplanowałem. Pojeżdżę po sklepach i poszukam w necie i coś się wykombinuje.

Dzięki raz jeszcze za pomoc w temacie.

Oczywiście jakieś sposoby na rozpoznanie drzwi chińskich, oprócz tego co pisaliście, mile widziane icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dzięki Wam wiem, że już problemu nie ma, bo nigdy nie istniał. Myślałem, że warunki nagrzanej kotłowni i temperatury mocno ujemnej w zimie będą dla drzwi jakieś bardzo surowe, a tu okazuje się że każde drzwi dadzą radę (może poza chińskimi).
Po prostu jak piszesz teraz kryterium to estetyka i budżet jaki zaplanowałem. Pojeżdżę po sklepach i poszukam w necie i coś się wykombinuje.

Dzięki raz jeszcze za pomoc w temacie.

Oczywiście jakieś sposoby na rozpoznanie drzwi chińskich, oprócz tego co pisaliście, mile widziane icon_smile.gif


Jeżeli będziesz kupował gdziekolwiek te drzwi to one są zawsze zapakowane , przeważnie w karton i tam znajdziesz na sto procent skąd są te drzwi....a tak dla rozluźnienia...https://www.youtube.com/watch?v=_Rf9yfrO0ZQ
Napisano
Czyli sprawa wyjaśniona i pozostaje zamówić drzwi icon_cool.gif

joks - ten skecz widziałem dziesiątki razy i zawsze mnie śmieszy, gdy przypomnę sobie jakie nieraz "kwiatki" wyczyniają Kliencie przy określeniu stronności drzwi icon_smile.gif.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...