Skocz do zawartości

Krople wody na suficie piwnicy po włączeniu ogrzewania podłogowego


Recommended Posts

  Cytat

Jest on tak inteligentny - ten środek oczywiście, że zaklei dziurkę czy dziurę a zaworów np nie ?

Rozwiń  


No - fizyka to sprawia.
Działanie tych preparatów opiera się na zwiększeniu napięcia powierzchniowego wody w zładzie.
Proces trwa od 1 do 7 dni, a po tym czasie preparat ulega samodestrukcji - ale mówię o dobrych preparatach w cenie ponad 100zł na zład 100l.
Link do komentarza
Rozumiem stosowania w małych obiegach , choćby wspomnianych chłodnicach samochodowych, ale w podłogówce (zresztą tu wchodzi w rachubę cała instalacja c.o.) jest trochę za duży obieg i za duży koszt i za duże ryzyko że się nie uda.
I stosowanie takiego preparatu uważam za doraźne usunięcie usterki do czasu wymiany na nowe czy usunięcia usterki w sposób "tradycyjny" icon_biggrin.gif

  Cytat

No - fizyka to sprawia.
Działanie tych preparatów opiera się na zwiększeniu napięcia powierzchniowego wody w zładzie.
Proces trwa od 1 do 7 dni, a po tym czasie preparat ulega samodestrukcji - ale mówię o dobrych preparatach w cenie ponad 100zł na zład 100l.

Rozwiń  

Fizyka , fizyka rozumiem mni więcej jak takie preparaty działają, ale jak to ma się do rury alupexa gdzie w środku jest powłoka z polietylenu jakiegoś specjalnego do którego nic się nie powinno przykleić. Więc choćby nawet to się w jakiś sposób zakleiło to to jest tylko na chwilę rozwiązanie problemu.
Link do komentarza
  Cytat

Rozumiem stosowania w małych obiegach , choćby wspomnianych chłodnicach samochodowych, ale w podłogówce (zresztą tu wchodzi w rachubę cała instalacja c.o.) jest trochę za duży obieg i za duży koszt i za duże ryzyko że się nie uda.
I stosowanie takiego preparatu uważam za doraźne usunięcie usterki do czasu wymiany na nowe czy usunięcia usterki w sposób "tradycyjny" icon_biggrin.gif


Fizyka , fizyka rozumiem mni więcej jak takie preparaty działają, ale jak to ma się do rury alupexa gdzie w środku jest powłoka z polietylenu jakiegoś specjalnego do którego nic się nie powinno przykleić. Więc choćby nawet to się w jakiś sposób zakleiło to to jest tylko na chwilę rozwiązanie problemu.

Rozwiń  

Kolego tak jak technika tak samo i chemia cały czas się rozwija. Preparat którego ja dwukrotnie z pozytywnym skutkiem używałem nie działa na zasadzie zwiększonego napięcia powierzchniowego. Zasadą działania tych środków jest tworzenie w miejscu wycieku na POWIERZCHNI uszczelnienia będącego wynikiem KRYSTALIZACJI rozpuszczonego w wodzie instalacji uszczelniacza w zetknięciu z TLENEM. Ilość tlenu niezbędna do wywołania krystalizacji jest minimalna i wystarczająca zarówno w ścianach jak i podłodze i wylewkach. W praktyce powoduje to sytuację w której uszczelniacz sam wyszukuje miejsce wycieku. Ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie nawet jeśli tylko teoretyzuje a nie używał tego w praktyce.
Link do komentarza
  Cytat

Kolego tak jak technika tak samo i chemia cały czas się rozwija. Preparat którego ja dwukrotnie z pozytywnym skutkiem używałem nie działa na zasadzie zwiększonego napięcia powierzchniowego. Zasadą działania tych środków jest tworzenie w miejscu wycieku na POWIERZCHNI uszczelnienia będącego wynikiem KRYSTALIZACJI rozpuszczonego w wodzie instalacji uszczelniacza w zetknięciu z TLENEM. Ilość tlenu niezbędna do wywołania krystalizacji jest minimalna i wystarczająca zarówno w ścianach jak i podłodze i wylewkach. W praktyce powoduje to sytuację w której uszczelniacz sam wyszukuje miejsce wycieku. Ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie nawet jeśli tylko teoretyzuje a nie używał tego w praktyce.

Rozwiń  


A co z automatycznymi odpowietrznikami i zaworami bezpieczeństwa. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

A co z automatycznymi odpowietrznikami i zaworami bezpieczeństwa.

Rozwiń  

Nie rozumiem Was zachowujecie się tak jakbyście zatrzymali się w epoce kamienia łupanego ; młot , przecinak i pruć. Animus rozumiem że w Twojej instalacji odpowietrzniki i zawory bezpieczeństwa cały czas wyrzucają wodę z instalacji i chyba dlatego Twoje pytanie. Otóż po zadziałaniu środka / u mnie miało to miejsce po dwóch godzinach pracy kotła z zaaplikowanym środkiem ciśnienie się ustabilizowało i po dwóch sezonach grzewczych nie obserwuję żadnych spadków. Wody w zładzie było ok 300 l spadek ciśnienia w ciągu 6 godzin z 2,5 bara do 0./ instalację należy opróżnić przepłukać i napełnić na nowo.
Link do komentarza
  Cytat

Nie rozumiem Was zachowujecie się tak jakbyście zatrzymali się w epoce kamienia łupanego ; młot , przecinak i pruć. Animus rozumiem że w Twojej instalacji odpowietrzniki i zawory bezpieczeństwa cały czas wyrzucają wodę z instalacji i chyba dlatego Twoje pytanie. Otóż po zadziałaniu środka / u mnie miało to miejsce po dwóch godzinach pracy kotła z zaaplikowanym środkiem ciśnienie się ustabilizowało i po dwóch sezonach grzewczych nie obserwuję żadnych spadków. Wody w zładzie było ok 300 l spadek ciśnienia w ciągu 6 godzin z 2,5 bara do 0./ instalację należy opróżnić przepłukać i napełnić na nowo.

Rozwiń  

Nie wodę ,tylko powietrze wyrzucają ,przez pewien czas od napuszczenia ,dopuszczenia wody , robią to automatycznie i pytanie było proste.
Link do komentarza
  Cytat

Nie rozumiem Was zachowujecie się tak jakbyście zatrzymali się w epoce kamienia łupanego ; młot , przecinak i pruć.

Rozwiń  

17remi58,
Bądź tak miły i podaj nazwę tego szuwaksu.
Czy on ma kartę techniczną?
Jakiej maksymalnej wielkości nieszczelności można nim "łatać"?
Skąd wiesz, jakiej wielkości nieszczelności są w dyskutowanej tutaj sytuacji?
Dasz gwarancję, żę problem nie wróci?
Co z rotametrami, odpowietrznikami - czy szuwaks też je zaklajstruje, czy jest na tyle inteligentny, że rozróżnia dziurę w rurze od szczeliny czy wskaźnika?
Link do komentarza
  Cytat

Nie rozumiem Was zachowujecie się tak jakbyście zatrzymali się w epoce kamienia łupanego ; młot , przecinak i pruć. Animus rozumiem że w Twojej instalacji odpowietrzniki i zawory bezpieczeństwa cały czas wyrzucają wodę z instalacji i chyba dlatego Twoje pytanie. Otóż po zadziałaniu środka / u mnie miało to miejsce po dwóch godzinach pracy kotła z zaaplikowanym środkiem ciśnienie się ustabilizowało i po dwóch sezonach grzewczych nie obserwuję żadnych spadków. Wody w zładzie było ok 300 l spadek ciśnienia w ciągu 6 godzin z 2,5 bara do 0./ instalację należy opróżnić przepłukać i napełnić na nowo.

Rozwiń  

Remi nikt tu nie kwestionuje ,że tobie się nie udało, ale szanuj zdanie innych bo każdy ma prawo do swojego.
Ja jestem zdania takiego - namierzyć wyciek - usunąć ale w sposób tradycyjny coby za kilka miesięcy czy w następnym okresie grzewczym do tego nie wracać.
Załóżmy ,że Klaudia zastosuje ten środek i uszczelni się instalacja ale nie będzie nikt wiedział co było przyczyną, a przyczyną może być drut od siatki zbrojeniowej który pod wpływem ciepła pracuje i dziurkę będzie sobie robił co okres grzewczy.
Piszesz instalacje opróżnić, przepłukać i napełnić na nowo , dobra Ok ale wiesz chyba jak się opróżnia podłogówkę to zwykłą kobita nie da sobie rady i tylko kolejne koszta , nie potrzebne. Z resztą z podłogówki i tak wody nie usuniesz do zera.

  Cytat

Co z rotametrami, odpowietrznikami - czy szuwaks też je zaklajstruje, czy jest na tyle inteligentny, że rozróżnia dziurę w rurze od szczeliny czy wskaźnika?

Rozwiń  

Chyba ,że jest inteligentny i ma 6 zmysł icon_lol.gif
Też o tym wspominałem ,ale jakoś konkretnej odpowiedzi brak.
Link do komentarza
  Cytat

Co do działania tego "złotego" środka to mam pewne wątpliwości. No i cena też jest bardzo , bardzo niska icon_biggrin.gif
Jest on tak inteligentny - ten środek oczywiście, że zaklei dziurkę czy dziurę a zaworów np nie ?

Rozwiń  

Zgadzam się z tą wypowiedzią. Takie produkty często mogą zmylić, natniemy się, po czym okazuje się, że to bubel, jakich wiele. Ale nie używałem, więc nie mówię nic na sto procent.
Link do komentarza
W końcu znaleźliśmy winowajcę. Po odkuciu czterech płytek nie znaleźliśmy wycieku. Zauważyliśmy jednak, że woda napływa od strony ściany, na której znajduje się zlew(ale jest to miejsce oddalone od miejsca przecieku około 2,5 metra). Po sprawdzeniu przez hydraulika ciśnienia wody(pitnej) okazało się, że może być właśnie w niej przeciek. Odkuliśmy jeszcze jedną płytkę pod samym zlewem i okazało się, że to właśnie tam na trójniku woda sobie kapie. Nie była to duża ilość, ale przez cały dzień nazbierały się dwie zakrętki od słoika;) Także problem jest już rozwiązany i dziękuję wszystkim, którzy pomagali mi w tej sprawie.
Link do komentarza
Ponieważ nie grzeszę skromnością icon_mrgreen.gif - dla potomnych:

  Cytat

Sprawdźcie szczelność pozostałej instalacji - zwłaszcza CWU.

Rozwiń  


  Cytat

A jest tam gdzieś w pobliżu inna "nitka" wodna ?

Rozwiń  



  Cytat

Po drugiej stronie kuchni jest zlew ale wątpię żeby to miało coś wspólnego.

Rozwiń  


  Cytat

Każda instalacja wodna powinna być sprawdzona ciśnieniowo.

Rozwiń  



  Cytat

Biorąc pod uwagę wymogi i upływ czasu - o niczym to nie przesądza.

Rozwiń  



nie dopisałem - podkolorowałem na czerwono, bo ważne Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

17remi58,
Bądź tak miły i podaj nazwę tego szuwaksu.
Czy on ma kartę techniczną?
Jakiej maksymalnej wielkości nieszczelności można nim "łatać"?
Skąd wiesz, jakiej wielkości nieszczelności są w dyskutowanej tutaj sytuacji?
Dasz gwarancję, żę problem nie wróci?
Co z rotametrami, odpowietrznikami - czy szuwaks też je zaklajstruje, czy jest na tyle inteligentny, że rozróżnia dziurę w rurze od szczeliny czy wskaźnika?

Rozwiń  

Nazwa tego jak go nazwałeś szuwaksa to Repa-Tech.
Link do komentarza
  Cytat

W końcu znaleźliśmy winowajcę. Po odkuciu czterech płytek nie znaleźliśmy wycieku. Zauważyliśmy jednak, że woda napływa od strony ściany, na której znajduje się zlew(ale jest to miejsce oddalone od miejsca przecieku około 2,5 metra). Po sprawdzeniu przez hydraulika ciśnienia wody(pitnej) okazało się, że może być właśnie w niej przeciek. Odkuliśmy jeszcze jedną płytkę pod samym zlewem i okazało się, że to właśnie tam na trójniku woda sobie kapie. Nie była to duża ilość, ale przez cały dzień nazbierały się dwie zakrętki od słoika;) Także problem jest już rozwiązany i dziękuję wszystkim, którzy pomagali mi w tej sprawie.

Rozwiń  


A wystarczyło odwiert zrobić w piwnicy pod ścianą gdzie ta rura .
Link do komentarza
  Cytat

Tu nie chodziło o zgadywanie - chodziło o ustalenie przyczyny.

Ja tylko pokazywałem, że winną nie musi być podłogówka
zwłaszcza, że bez ogrzewania też ciekło tylko mniej.

  Cytat


Ta tylko co ma woda pitna z umywalki do włączania podłogówki ;)

Rozwiń  

Rozwiń  

Nadawał by się do zbadania brzozy smoleńskiej prawda.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,1..._tlumaczy_.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...