esta Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #1 Napisano 5 lutego 2014 Witam,Kupiliśmy z mężem poniemiecki dom. Ściany są bardzo grube (ok. pół metra), ale jednocześnie mokre. Grzyba nie ma.Zbiliśmy tynk w miejscach, w których odchodził. Najwięcej wilgoci pochodzi chyba z nieszczelnego dachu i braku rynien (to zostanie naprawione w ciągu kilku miesięcy).Jak osuszyć takie ściany ? I czy takie ściany po osuszeniu będą nadal spełniały swoje zadanie (nie zawali się ściana w krótkim czasie) ? Link do komentarza
Gość stach Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #2 Napisano 5 lutego 2014 Cytat Zbiliśmy tynk w miejscach, w których odchodził. wewnątrz domu? na ścianach zewnętrznych? na ścianach działowych? na zewnątrz domu? w miejscu, gdzie woda spływa z dachu? ...?...?...? Może jakieś zdjęcia Cytat I czy takie ściany po osuszeniu będą nadal spełniały swoje zadanie (nie zawali się ściana w krótkim czasie) ? To pytanie chyba zadaliście sobie ciut za późno chyba trzeba było o tym pomyśleć przed podpisaniem umowy kupno-sprzedaż Link do komentarza
esta Napisano 5 lutego 2014 Autor Udostępnij #3 Napisano 5 lutego 2014 (edytowany) Ściany zewnętrzne. Tynk odpada i z zewnątrz i wewnątrz. Woda z dachu cieknie po ścianach.Kupując wiedzieliśmy że dom jest częściowo do rozbiórki, teraz chcemy się zorientować które ściany można uratować.To są pomieszczenia gospodarcze. Chodzi o to, że część cegieł się kruszy lub odpada tam gdzie tynku nie było (na wysokości ok.1 m nad podłogą/ziemią). Zastanawiamy się czy głębsze warstwy cegieł (mur ma około pół metra grubości) w tym miejscu też są w tak złym stanie. Edytowano 5 lutego 2014 przez esta (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #4 Napisano 5 lutego 2014 Tam nie ma głębszych warstw.~0,5m ściana to dwie cegły, a Ty piszesz że tak wygląda z zewnątrz i od wewnątrz. Więc zastanów się która niby warstwa miała się uchować? Link do komentarza
Gość stach Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #5 Napisano 5 lutego 2014 Jeśli te ubytki nie są w tych samych miejscach ściany (w sensie od wewnątrz i na zewnątrz ) to nie mają one katastrofalnego wpływu na wytrzymałość ściany. Gorzej byłoby, gdyby coś spowodowało wykruszanie się cegieł na wylot w tych samych miejscach na tych samych wysokościach. Link do komentarza
solange63 Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #6 Napisano 5 lutego 2014 Cytat Kupując wiedzieliśmy że dom jest częściowo do rozbiórki, teraz chcemy się zorientować które ściany można uratować. chyba to sobie w nagłówku napiszę, bo coraz częściej używam stwierdzenia:zaczęliście od doopy stronyNajpierw trzeba było wezwać rzeczoznawcę, który oceniłby poziom zniszczeń i czy cokolwiek można z tego uratować.Uwierzyliście sprzedającemu na słowo, że tylko kilka ścian nadaje się do rozbiórki?Kolejna rzecz; TYLKO na miejscu można dokonać prawidłowej oceny. Jeśli liczysz, że na forum ktoś Ci odpowie, które ściany usunąć, a które zostawić to się mylisz.No i na koniec. Chcąc "ruszyć" cokolwiek i tak potrzebujecie projektanta i pozwolenia na budowę, bo to nie będzie mały remoncik, a przebudowa (jeśli cokolwiek da się uratować). Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 5 lutego 2014 Udostępnij #7 Napisano 5 lutego 2014 Cytat (jeśli cokolwiek da się uratować). co się da uratować to się da najpierw trzeba wiedzieć co się chce wyburzyć potem resztę trzeba zabezpieczyć-osuszyć oraz przeprowadzić renowację ścian które zostająprzy cegle z częściową wymianą fug należy się liczyć z kosztami.reszta jest do ogarnięcia a konstruktor na obiekcie konieczny Link do komentarza
esta Napisano 6 lutego 2014 Autor Udostępnij #8 Napisano 6 lutego 2014 O tym, że budowlaniec to musi zobaczyć to wiem, o projekcie i pozwoleniu na budowę/przebudowę też wiem.Wiem też które ściany muszą być wyburzone i które sami chcemy wyburzyć. Nie proszę o komentarze czy dobrze zrobiliśmy, czy nie itd. tylko o poradę jak wysuszyć stare cegły i jaką po tym zabiegu będą miały żywotność. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #9 Napisano 6 lutego 2014 Cytat O tym, że budowlaniec to musi zobaczyć to wiem, o projekcie i pozwoleniu na budowę/przebudowę też wiem.Wiem też które ściany muszą być wyburzone i które sami chcemy wyburzyć. Nie proszę o komentarze czy dobrze zrobiliśmy, czy nie itd. tylko o poradę jak wysuszyć stare cegły i jaką po tym zabiegu będą miały żywotność. w moim wpisie komentarza brak , ale pewnie przeoczyłaś .co do sposobu leczenia czyli jak - można się wypowiedzieć jak się obiekt pozna , jeszcze lepiej jak się go poznaje w trakcie roboty .co do żywotności cegieł po dobrze wykonanym zabiegu cegła dzwoni czyli jest zdrowa i ma żywotność większą niż cegła nowa bo jest nienasiąkliwa Cytat Tam nie ma głębszych warstw.~0,5m ściana to dwie cegły, a Ty piszesz że tak wygląda z zewnątrz i od wewnątrz. Więc zastanów się która niby warstwa miała się uchować? zdjęcie wskazuje przekładkę 2 na 3 cegły --\-\widoczne ubytki na oko do 10 cm oczywiście do wypełnieniajeżeli wewnątrz są podobne to i tak zostaje jeszcze 30 cm względnie zdrowego muruteraz kwestia określenia tej względnościto już bez pomacania i odkrywki się nie obędzie Link do komentarza
esta Napisano 6 lutego 2014 Autor Udostępnij #10 Napisano 6 lutego 2014 O taką pomoc mi chodziło Dziękuję Na razie leczenie na własną rękę polega na zbiciu odchodzącego tynku i wietrzeniu pomieszczenia. Nie wiemy czy po zbiciu tynku mamy "skrobać" cegły do momentu kiedy przestaną się kruszyć/sypać, czy zostawić je aż wyschną ?Na wiosnę wezwiemy fachowców, ale teraz chcemy maksymalnie w swoim zakresie zrobić "co się da".Co do komentarzy to chodziło mi o Panią "solange63" Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #11 Napisano 6 lutego 2014 Po pierwsze zrobić dach. Następnie izolacja pozioma ściany. Najlepiej przez nawiercanie ściany przy fundamencie ( pod kątem co 10 cm) wkładamy grzałki i po wysuszeniu lejemy płyn np. szkło wodne. Jak to zrobisz , reszta to betka. Jan. Link do komentarza
Gość 3of5 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #12 Napisano 6 lutego 2014 z ciekawości pytanie - jakie są parametry tej budowli i jaka była jej cena? Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #13 Napisano 6 lutego 2014 Cytat Następnie izolacja pozioma ściany. Najlepiej przez nawiercanie ściany przy fundamencie ( pod kątem co 10 cm) wkładamy grzałki i po wysuszeniu lejemy płyn np. szkło wodne. Jak to zrobisz , reszta to betka. Jan. oraz Cytat co do sposobu leczenia czyli jak - można się wypowiedzieć jak się obiekt pozna , jeszcze lepiej jak się go poznaje w trakcie roboty . Jakie mistrzostwo galaktyczne. Ps. Wszelkie podobieństwo nie jest przypadkowe, a zbitka cytatów jest celowym zabiegiem. To tak dla humoru - raczej. Pozdrowieńka ślę Link do komentarza
esta Napisano 6 lutego 2014 Autor Udostępnij #14 Napisano 6 lutego 2014 A czy takie nawiercanie nie osłabi ściany ? Cała nieruchomość składa się 200m kwadratowych pomieszczeń gospodarczych + ok. 80 m część mieszkalna na gruncie 47 arów. cena 150tys.nie co konkretnie znaczy "parametry" Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #15 Napisano 6 lutego 2014 Cytat A czy takie nawiercanie nie osłabi ściany ? Bardzo dobre pytanie - poczekaj ....................................., jeszcze chwilunia ........................ - jest!Czarodziejska, kryształowa kula twierdzi, że nie. 1 Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #16 Napisano 6 lutego 2014 (edytowany) Cytat O taką pomoc mi chodziło Dziękuję Na razie leczenie na własną rękę polega na zbiciu odchodzącego tynku i wietrzeniu pomieszczenia. Nie wiemy czy po zbiciu tynku mamy "skrobać" cegły do momentu kiedy przestaną się kruszyć/sypać, czy zostawić je aż wyschną ?Na wiosnę wezwiemy fachowców, ale teraz chcemy maksymalnie w swoim zakresie zrobić "co się da".Co do komentarzy to chodziło mi o Panią "solange63" degradacja materiału budowlanego następuje na styku woda-powietrzemateriały na stałe zanurzone w wodzie z reguły nie podlegają degradacji - cegła potrafi się uplastycznić w dość ograniczonym zakresie ale jednak.czyli co zrobićodpuścić i nie robić nic do czasu podjęcia ostatecznych działańto co dziś zeskrobiesz do żywej cegły za 3 miesiące znów będzie się sypaćskoro do działań zamierzasz zatrudnić siłę fachową to zostaw to im będą wiedzieli ile , jak i dlaczego wykuć - wyczyścići na bieżąco będą zabezpieczać czyli już degradacja zostanie powstrzymana a materiału na ubytki pójdzie mniej Cytat Po pierwsze zrobić dach. Następnie izolacja pozioma ściany. Najlepiej przez nawiercanie ściany przy fundamencie ( pod kątem co 10 cm) wkładamy grzałki i po wysuszeniu lejemy płyn np. szkło wodne. Jak to zrobisz , reszta to betka. Jan. Mistrzu Janie co do pkt 1 się zgadzamco do punktu nr 2 to zostań pan przy dachach - szkłem wodnym to sobie można tylko humor poprawić i koszty podnieść.czyli nie ładuj ludzi na minęa grzałki patronowe nie w każdej technologii są wymagane niektóre wymagają mokrej ściany i taką pół mokrą jeszcze trzeba dohydratyzować.czyli trzymajmy się każdy swojej profesji Edytowano 6 lutego 2014 przez MTW Orle (zobacz historię edycji) 2 Link do komentarza
solange63 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #17 Napisano 6 lutego 2014 (edytowany) Cytat Co do komentarzy to chodziło mi o Panią "solange63" Pani Solange miała powody by tak napisać i podtrzymuje swoje zdanie.Jak zaczniesz pisać bez rozdwojenia jaźni, to może pogadamy Cytat teraz chcemy się zorientować które ściany można uratować. Cytat Wiem też które ściany muszą być wyburzone i które sami chcemy wyburzyć. miłego dnia życzę. Edytowano 6 lutego 2014 przez solange63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość 3of5 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #18 Napisano 6 lutego 2014 (edytowany) Cytat Cała nieruchomość składa się 200m kwadratowych pomieszczeń gospodarczych + ok. 80 m część mieszkalna na gruncie 47 arów. cena 150tys.nie co konkretnie znaczy "parametry" no mniej więcej o to mi chodziło....nie wiadomo co to za region (ceny ziemi! - i jeszcze pytanie jaka ta ziemia - budowlana,rolna itd)) - inna cena ziemi jest w centrum miasta, inna na obrzeżach, a jeszcze inna na wsi...w zależności od lokalizacji to albo interes życia, albo pieniądze wyrzucone w błoto (albo raczej ziemię!) Edytowano 6 lutego 2014 przez 3of5 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vega1 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #19 Napisano 6 lutego 2014 bardzo podobają mi się te stare ceglane budowle. Gratuluję zakupu!!Zacznijcie od naprawy dachu, tak aby zatrzymać dalszą penetrację obiektu przez wodę. Tyle możecie zrobić na szybko, bez większych kosztów oraz jakiś ważnych oględzin. A później musicie zacząć od samej ziemi. I tu już potrzeba kogoś kumatego na miejscu. Kogoś kto odkopie, oceni i wyda opinię co dalej. Moim zdaniem nie będzie kłopotu z naprawą oraz dalszą eksploatacją tego obiektu. To są naprawdę solidne budowle i podejrzewam że kolejne 100 lat nawet pozostawiona w takim stanie, ta konstrukcja by przetrwała. Link do komentarza
Gość stach Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #20 Napisano 6 lutego 2014 Cytat Zacznijcie od naprawy dachu, [...] Z tego co zrozumiałem esta chce równocześnie wyburzać część ścian i stwiać nowy dach, niekoniecznie tego samego kształtu i "zasięgu" ...Po ocenie co się da uratować, zaplanować nową budowlę no i z nowym dachem Czy się mylę? Link do komentarza
vega1 Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #21 Napisano 6 lutego 2014 co nie zmienia faktu, że pewne nawet poprawki tzw. prowizorki, mogą zapobiec dalszej degradacji przez wodę. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #22 Napisano 6 lutego 2014 To ,że robię dachy nie znaczy że nie mam doświadczenia np w osuszaniu ścian. Krytykować łatwo , a zaproponować rozwiązanie to już gorzej . Jan Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #23 Napisano 6 lutego 2014 Tia.Głowa mnie boli - weź tabletkę.Pacjent zszedł był, bo to był wylew.No chyba, że czarodziejska kryształowa kula - ale moja oporna jakaś. Link do komentarza
esta Napisano 6 lutego 2014 Autor Udostępnij #24 Napisano 6 lutego 2014 Dziękuję za rady.Nie chcę wyburzać jednocześnie ścian i wymieniać dachu.Nieruchomość składa się z kilku części z osobnymi dachami itd.Obecnie zajmuję się częścią, w której ściany zostaną tylko odnowione a dach wymieniony. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 lutego 2014 Udostępnij #25 Napisano 6 lutego 2014 (edytowany) Cytat Dziękuję za rady.Nie chcę wyburzać jednocześnie ścian i wymieniać dachu.Nieruchomość składa się z kilku części z osobnymi dachami itd.Obecnie zajmuję się częścią, w której ściany zostaną tylko odnowione a dach wymieniony. to zacznij od dachuja osobiście nie lubię jak mi na głowę kapiebo to zawsze wprowadza zamęt przy osuszaniujak od góry wody nie ma czyli reszta musi być od dołui się jej trzeba pozbyć Cytat To ,że robię dachy nie znaczy że nie mam doświadczenia np w osuszaniu ścian. Krytykować łatwo , a zaproponować rozwiązanie to już gorzej . Jan Mistrzuniu ja widzę że podpowiadasz 30 lat temu stwierdziłbym że jesteś guruale przez 30 lat chemia poszła do przodubudynki zabezpieczone szkłem wodnym " pomału " zaczynają przeciekaći co gorsza szkło w ścianie wyklucza użycie tej nowszej lepszej chemiia jak ktoś nie wie co było używane?to pozostaje się zastanowić czy wykonawca wie jak wygląda konflikt chemii i jak sobie z nim poradzićbo inaczej to buda tylko do rozbiórki .a do proponowania potrzebuję nieco więcej danych niż tylko opis inwestora i kilka przez niego wykonanych zdjęćchoć akurat z tych zdjęć wygląda to jeszcze nie najgorzejciekawe jak to wygląda od środka Edytowano 6 lutego 2014 przez MTW Orle (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rower Napisano 13 lutego 2014 Udostępnij #26 Napisano 13 lutego 2014 Tak też uważam, że chociaż dach najważniejszy to prowizorki też mogą pomóc, a zastosowanie ich na pewno nie zaszkodzi. Tylko by to robić z głową. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 13 lutego 2014 Udostępnij #27 Napisano 13 lutego 2014 Orluniu. Napisałem " płyny" . Nie upieram się przy szkle wodnym. Chodzi o zasadę. 30 lat temu to cięło się fugę piłą " twoja-moja" i wsuwało papę. Jan. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 lutego 2014 Udostępnij #28 Napisano 13 lutego 2014 Cytat to prowizorki też mogą pomóc, a zastosowanie ich na pewno nie zaszkodzi. Tylko by to robić z głową. i w tym miejscu baaaardzo się różnimyale skoro zakładasz " świadome " prowizorki to bardzo proszę napisz prowizorka z czego i czego potem nie używać żeby buda się nie złożyła jak domek z kart. Cytat Orluniu. Napisałem " płyny" . Nie upieram się przy szkle wodnym. Chodzi o zasadę. 30 lat temu to cięło się fugę piłą " twoja-moja" i wsuwało papę. Jan. Mistrzu jak by to napisać w związku z tym że osuszam niejednego dekarza już o zawrót głowy przyprawiłem bo musiał robotę poprawiać co nie znaczy że biorę się za robienie dachów ogólną zasadę znam - do góry nie poleci - ale detale , a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach .kiedyś się cięło ręcznie dziś mechanicznie ale tylko co niektórzy twierdzą że to metoda nieinwazyjna 1 Link do komentarza
NOTO Napisano 28 sierpnia 2014 Udostępnij #29 Napisano 28 sierpnia 2014 Czy jeśli po ścianie nie będzie się lała woda (poprzwiony/zrobiony) dach to można te cegły zostawić na kilka lat (2-3) odkryte. I dopiero po tym czasie zrobić porządny tynk a może i ocieplenie ( dopisuję do tego watku ... bo szukam rozwiązania dla mniej zdewastowanego budynku) ? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 30 września 2014 Udostępnij #30 Napisano 30 września 2014 Cytat Czy jeśli po ścianie nie będzie się lała woda (poprzwiony/zrobiony) dach to można te cegły zostawić na kilka lat (2-3) odkryte. I dopiero po tym czasie zrobić porządny tynk a może i ocieplenie ( dopisuję do tego watku ... bo szukam rozwiązania dla mniej zdewastowanego budynku) ? znów magiczna kula skoro nie leje się od góry znaczy wykluczyłeś jedną z przyczyn mokrej ścianychcesz poczekać 2 - 3 lata aby się upewnić że wilgoć która włazi w ściany jest od dołu a nie pozostałością od góry ?czyli patrząc z drugiej strony , masz zamiar przez 2 do 3 lat a może bardziej zim wstawić mokrą ścianę na działanie mrozu i zobaczyć jaki będzie efekt ???odpowiedź brzmi - NIECIEKAWIE - i to mogę powiedzieć bez obserwacjiprzemawiając przez kieszeń 1 kg tynku renowacyjnego to ok 5 zł .worek przy cegle starcza na mniej więcej od 0,5 do 0,8 m2 - zależne od głębokości fug które trzeba wypełnićto pomnóż przez ilość ubytkówi zawczasu zacznij stawiać nowy bo może być tańszy.zdecydowałeś się na remontowanie starego to niestety czas jest twoim wrogiem -do momentu pełnego zabezpieczenia .po zabezpieczeniu czas przestaje być już tak istotny. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się