Skocz do zawartości

Izolacja stropu drewnianego z drewnianym sufitem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam, przygotowuje się do izolowania stropu przed zimą bo w tym momencie mam gołe belki drewniane między parterem a nieużytkowym poddaszem i jest naprawde zimno :/

Między belki 22cm chcemy wcisnąć wełnę Rockwool Toprock Super o grubości 20cm i przetrzymać zimę. Zobaczymy czy 20 cm bez izolacji z wełny na krzyż wystarczy.W projekcie mieliśmy 30cm więc jeśli będzie nadal zimno to dołożymy w wolnym czasie jeszcze 10cm na górę i dopiero do tego podłogę.

Do belek chcieliśmy na zszywki przybić folię metalizowana paroizolacyjną a do tego (jako sufit) pobić szalówkę drewnianą o gr 2cm i szer 12,5 z felcem.

Mam pytanie odnośnie folii. Polecono nam metalizowaną ze względu na jej grubość/wytrzymałość i "dyskusyjne" właściwości odbijające. Znalazłam informacje że odbijanie temperatury następuje jeśli pozostawimy szczelinę między rusztem a folią. Otuż u mnie nie będzie żadnego rusztu bo chcę dać szalówkę-folię-belki-wełna w belkach-przerwa dylatacyjna podłoga na poddaszu więc czy folia będzie oddawała jakiekolwiek ciepło? Czy ono nie zostanie pochłonięte przez drewno na suficie?

Jaką folię zastosować czy są jakieś polecane firmy które produkują taką folię?
I pytanie techniczne. Czy jeśli przybiję folię na zszywacz do belek drewnianych to czy mogę najpierw włożyć wełnę? nie chcę jej sznurować! Toprock można podobno używać bez sznurownia a jak dobiję drewno to będzie się ewentualnie opierała na deskach.

Proszę o każdą poradę bo zabieram sie do tego już teraz icon_smile.gif Edytowano przez botulina (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Do belek chcieliśmy na zszywki przybić folię metalizowana paroizolacyjną a do tego (jako sufit) pobić szalówkę drewnianą o gr 2cm i szer 12,5 z felcem.



a po co te deski od dołu?
jest przewidziany później sufit z płyt zapewne tak?

Ja robiłem tak jak Ty - pomiędzy 22cm wiązary dawałem 20cm wełny - na górę folię paraizolacyjną (zwykłą białą)
A później na podwieszonym suficie rozłożyłem płyty z wełny 7cm od góry
Napisano
chcemy mieć sufit drewniany - drewno ma być jednocześnie sufitem. nie chcemy dawać płyt karton gips- chcemy uniknąć podwieszanego sufitu ale jednocześnie chcemy zachować naturalny drewniany klimat icon_smile.gif

u nas ma to wyglądać tak:

szalówka (sufit na parterze)przybita do belek - folia paroizolacyjna przybita bdo belek zszywkami - wełna w belkach 20cm - ewentualna wełna ułożona na krzyż 10cm pomiędzy legarami - podłoga drewniana na poddaszu

czy dobrze myślę? czy coś przeoczyłam?





Cytat

a po co te deski od dołu?
jest przewidziany później sufit z płyt zapewne tak?

Ja robiłem tak jak Ty - pomiędzy 22cm wiązary dawałem 20cm wełny - na górę folię paraizolacyjną (zwykłą białą)
A później na podwieszonym suficie rozłożyłem płyty z wełny 7cm od góry


Napisano
Cytat

Polecono nam metalizowaną ze względu na jej grubość/wytrzymałość i "dyskusyjne" właściwości odbijające.


Wytrzymałość - tak;
lepsze parametry cieplne - marketing.
Ale jest jeszcze małe "ale"... zawsze jest jakieś "ale" icon_biggrin.gif
Matalizowana folia będzie dodatkowo ekranować całe pomieszczenie dla fal wszelkich maści.
Więc jeśli myślisz o domowej sieci Wi-Fi to...
Z dostępem do sygnału GSM też może być problem.
Napisano
Tak mam sklep internetowy więc sieć Wi-Fi jest niezbędna.

Zainteresowała mnie informacja z obijaniem fal wszelkich maści - ciekawe czy ekranizuje również fale muzyczne? Pytam bo jedno pomieszczenie adaptuje do prób muzycznych.

Przeglądając folie natknęłam się na KM Dumlex której cena jest trzykrotnie droższa - czym faktycznie różni się od innych folii paroizolacyjnych? Czy płacimy tylko za wydrukowane kratki? napisali że to inteligentna folia... icon_question.gif

Może jest dobrej jakości folia którą możecie polecić?
Napisano
Cytat

- ciekawe czy ekranizuje również fale muzyczne?


Z ekranizacją fal muzycznych też może być problem.
Dużo zależy od budżetu.
O ile obsada byłaby zapewniona, to do ekranizacji przydałby się jeszcze w ilości sztuk przynajmniej po jednej:
- reżyser
- operator
- dźwiękowiec
- montażysta.
Scenariusz napisze życie, a Kasę wykładasz Ty, więc funkcję producenta/castingowca mamy że tak powiem z automatu obsadzoną icon_lol.gif


PS.
Folia aluminiowa na "szmacie" dla fal dźwiękowych nie będzie skutecznym ekranem.
Obawiam się że nawet gorszym niż gruba kotara/koc.
Napisano
Cytat

Z ekranizacją fal muzycznych też może być problem.
Dużo zależy od budżetu.
O ile obsada byłaby zapewniona, to do ekranizacji przydałby się jeszcze w ilości sztuk przynajmniej po jednej:
- reżyser
- operator
- dźwiękowiec
- montażysta.
Scenariusz napisze życie, a Kasę wykładasz Ty, więc funkcję producenta/castingowca mamy że tak powiem z automatu obsadzoną icon_lol.gif



A gdzie asystentka reżysera?
Napisano
oczywiście nie chodziło mi o ekranizacje fal heheh mała literówka hehee icon_smile.gif

proszę napiszcie o tej foli Duplex i moze polećcie jakąś inną z folii bo musze to dziś załatwić i zacząć z tym stropem :/




Napisano
Cytat

witam, przygotowuje się do izolowania stropu przed zimą bo w tym momencie mam gołe belki drewniane między parterem a nieużytkowym poddaszem i jest naprawde zimno :/

Między belki 22cm chcemy wcisnąć wełnę Rockwool Toprock Super o grubości 20cm i przetrzymać zimę. Zobaczymy czy 20 cm bez izolacji z wełny na krzyż wystarczy.W projekcie mieliśmy 30cm więc jeśli będzie nadal zimno to dołożymy w wolnym czasie jeszcze 10cm na górę i dopiero do tego podłogę.

Do belek chcieliśmy na zszywki przybić folię metalizowana paroizolacyjną a do tego (jako sufit) pobić szalówkę drewnianą o gr 2cm i szer 12,5 z felcem.



Tak masz w projekcie?
Wg. mnie powinnaś po przymocowaniu do belek folii, zamocować łaty dystansowe (powstanie szczelina wentylacyjna) i dopiero na to deski sufitowe. Ta szczelina nie sprawi, że cokolwiek się odbije.
Zastanów się też przed położeniem izolacji i folii nad rozprowadzeniem instalacji elektrycznej.
Może teraz będzie łatwiej.
Musisz zabezpieczyć od razu od góry tą watę, bo jak się do niej dobiorą myszy i kuny to będzie tragedia.
--
Napisano
przepraszam ale nie bardzo rozumiem po co dawać łaty dystansowe? przerwa dylatacyjna będzie od góry wełny (od strony poddasza). co w tym momencie da nam szczelina dylatacyjna między folią a szalówką na suficie?

w projekcie mam karton gips którego nie chce :/



Cytat

Tak masz w projekcie?
Wg. mnie powinnaś po przymocowaniu do belek folii, zamocować łaty dystansowe (powstanie szczelina wentylacyjna) i dopiero na to deski sufitowe. Ta szczelina nie sprawi, że cokolwiek się odbije.
Zastanów się też przed położeniem izolacji i folii nad rozprowadzeniem instalacji elektrycznej.
Może teraz będzie łatwiej.
Musisz zabezpieczyć od razu od góry tą watę, bo jak się do niej dobiorą myszy i kuny to będzie tragedia.
--


Napisano
Trzeba by chyba zapytać Irbis-a.
Generalnie nie widziałem stropu drewnianego z dylatacją od góry, a właśnie od dołu.


PS.
Jest tu coś takiego jak forum ekspertów, gdzie możesz zadać pytanie specjaliście to Ci wyjaśni co jak i gdzie (a i mnie przy okazji też)
Napisano
...ok dzięki za info poszukam Irbis'a...


Cytat

Trzeba by chyba zapytać Irbis-a.
Generalnie nie widziałem stropu drewnianego z dylatacją od góry, a właśnie od dołu.


PS.
Jest tu coś takiego jak forum ekspertów, gdzie możesz zadać pytanie specjaliście to Ci wyjaśni co jak i gdzie (a i mnie przy okazji też)


Napisano
Cytat

...ok dzięki za info poszukam Irbis'a...


wink.gif
Nie chcę robić konkurencji kolegom z doświadczeniem, ale swoje zdanie mam icon_smile.gif
Przede wszystkim folia paroizolacyjna od wewnątrz (na dole).

Nie wiem jak wygląda przekrój dachu (pokrycie, więc trudno wyrokować co do pozostałych kwestii.
Napisano
Cytat

wink.gif
Nie chcę robić konkurencji kolegom z doświadczeniem, ale swoje zdanie mam icon_smile.gif
Przede wszystkim folia paroizolacyjna od wewnątrz (na dole).

Nie wiem jak wygląda przekrój dachu (pokrycie, więc trudno wyrokować co do pozostałych kwestii.



A co pokrycie i przekrój dachu ma wspólnego z pytaniem botuliny
icon_question.gif
Napisano
ok napiszę przekrój stropu jeszcze raz - od dołu:

1) boazeria/szalówka drewniana o grubości 2cm - sufit
2) folia paroizolacyjna
3) wełna Rockwool Toprock Super gr. 20cm w belkach stropowych o gr. 22 cm
4) przerwa dylatacyjna 2cm
5)
6) deski drewniane - podłoga na strychu (gr. ok 2cm)


Pozostawiłam nr 5 wolny ponieważ chcemy przeczekać zimę z tą izolacją i zobaczyć czy nie trzeba dołożyć 10cm docieplenia i dopiero na to deski.

Zastanawiam się też czy między nr 4 (przerwa dylatacyjna) a deskami od góry należy dać folię paroprzepuszczalną??
Pozdrawiam






Cytat

A co pokrycie i przekrój dachu ma wspólnego z pytaniem botuliny
icon_question.gif


Napisano
Cytat

A co pokrycie i przekrój dachu ma wspólnego z pytaniem botuliny
icon_question.gif


Ktoś tu pisał o szczelinie wentylacyjnej, którą trzeba jakoś otworzyć icon_wink.gif
A poza tym warto wiedzieć czy na dachu już jest położona jakaś ochrona przed zawiewaniem deszczu czy śniegu.

Poza wentylacją takiego układu ponad ociepleniem zastanowiłbym się też nad wykonaniem tej podłogi na górze jako pływającej, ale jeśli to ma być typowy strych, to w zasadzie można sobie darować.
Napisano
Jaki dach jak tu mowa o stropie?

botulina, widzisz jak Ci dylatacja/pustka powietrzna dla izolacji refleksyjnej namieszała? icon_biggrin.gif
Ruszt krzyżowy z wypełnieniem izolacją i niedobór 2cm na grubości izolacji międzykrokwiowej nie mają nic wspólnego z dylatacją... to po prostu niedobór izolacji na grubości w przestrzeni izolowanej.
Sama izolacja międzykrokwiowa strop ociepli i zimę przeżyjecie, ale bez izolacji krzyżowej belki stropowe będą sporym mostkiem cieplnym (obojętnie jak "ciepłe" to drewno się wydaje).
Szczelna paroizolacja stropu od dołu wystarczy i membrana paroprzepuszczalna nic tam robić nie będzie.
Można ewentualnie położyć paski takiej folii pod szczeliny między płytami podłogi poddasza żeby zabezpieczyć wełnę przed syfem jaki może, a z czasem będzie się dostawać w te szczeliny na łączeniach płyt.
Napisano
Cytat

Jaki dach jak tu mowa o stropie?

Ruszt krzyżowy z wypełnieniem izolacją i niedobór 2cm na grubości izolacji międzykrokwiowej nie mają nic wspólnego z dylatacją... to po prostu niedobór izolacji na grubości w przestrzeni izolowanej.
Sama izolacja międzykrokwiowa strop ociepli i zimę przeżyjecie, ale bez izolacji krzyżowej belki stropowe będą sporym mostkiem cieplnym (obojętnie jak "ciepłe" to drewno się wydaje).
Szczelna paroizolacja stropu od dołu wystarczy i membrana paroprzepuszczalna nic tam robić nie będzie.


Jani_63, nie jestem przekorny, ale kto i o czym tu mówi icon_eek.gif

To ociepleniem ma być izolacja między krokwiowa czy jednak ta wełna pomiędzy belkami stropowymi???
Ja pytałem o warstwy dachu, aby zorientować się czy nie ma niebezpieczeństwa zamakania izolacji przez nawiewany śnieg (jeśli tylko sama dachówka!).

Poza tym dobrze kombinujesz z paroizolacją od spodu stropu.

Membrana paro przepuszczalna lub papa na deskowaniu powinna być w tym przypadku częścią pokrycia dachu, ale czy jest tego nie wiem nadal.

Mówiłem też o pływającej podłodze - paski materiału amortyzującego drgania pod górnym rusztem, w miejscach styku z belkami załatwiły by ten problem edit: na tyle, na ile to możliwe bez pływającej podłogi!
Napisano
Cytat

To ociepleniem ma być izolacja między krokwiowa czy jednak ta wełna pomiędzy belkami stropowymi???


Złapałeś mnie icon_lol.gif ... oczywiście masz rację.
Przejęzyczenie, skrót myślowy... jak zwał tak zwał, ale w jednym zdaniu udało mi się namieszać icon_redface.gif ale myślę że dla czytających i tak będzie wiadome co akurat miałem na rozumie. Mowa oczywiście o stropie i belkach stropowych.
Edycja tekstu teraz to jakby musztarda po obiedzie icon_lol.gif
Napisano
na dachu mam dachówkę cementową a pod nią taką grubą czarną membranę. Muszę sprawdzić jaka to firma i napisze...


Cytat

Zwykle to ja jestem mistrzem takich "skrótów" z pośpiechu icon_biggrin.gif
Ważne, że kto czyta od początku "załapie"


Napisano
Cytat

na dachu mam dachówkę cementową a pod nią taką grubą czarną membranę. Muszę sprawdzić jaka to firma i napisze...


Nazwa folii paroizolacyjnej która umieszczona jest pod pokryciem nie ma wielkiego znaczenia dla ocieplenia stropu. Tak jak napisano wyżej - z foli paro przepuszczalnej w stropie możesz spokojnie zrezygnować.
Ocieplenie tylko w świetle belek stropowych poprawi znacznie komfort użytkowania pomieszczeń poniżej, ale do pełni szczęścia jednak zabraknie likwidacji mostków termicznych które będą stanowiły belki - ruszt krzyżowy na nich załatwi problem definitywnie.

Pozostaje kwestia szczegółów, czyli np. jak zakończone jest ocieplenie ścian, czyli: czy ocieplenie stropu będzie się z nim łączyło, tworząc jedno ocieplenie obejmujące pomieszczenia mieszkalne...
Napisano
Cytat

......

Mówiłem też o pływającej podłodze - paski materiału amortyzującego drgania pod górnym rusztem, w miejscach styku z belkami załatwiły by ten problem.


to jest podłoga pływająca?
Napisano
witam, tak ocieplenie będzie się łączyło z ociepleniem murłaty- belek stropowych- dachu (co prawda położę w tym momencie tylko kawałek wełny).

z podłogą pływająca to dodatkowy koszt- chcemy zachować surowy charakter więc pozostaniemy przy deskach, a filc na belkach napewno zastosujemy icon_smile.gif





Cytat

Nazwa folii paroizolacyjnej która umieszczona jest pod pokryciem nie ma wielkiego znaczenia dla ocieplenia stropu. Tak jak napisano wyżej - z foli paro przepuszczalnej w stropie możesz spokojnie zrezygnować.
Ocieplenie tylko w świetle belek stropowych poprawi znacznie komfort użytkowania pomieszczeń poniżej, ale do pełni szczęścia jednak zabraknie likwidacji mostków termicznych które będą stanowiły belki - ruszt krzyżowy na nich załatwi problem definitywnie.

Pozostaje kwestia szczegółów, czyli np. jak zakończone jest ocieplenie ścian, czyli: czy ocieplenie stropu będzie się z nim łączyło, tworząc jedno ocieplenie obejmujące pomieszczenia mieszkalne...


  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
mam pytanie odnośnie ocieplenia mojego nieszczęsnego stropu. Udało nam się już powciskać w belki stropowe 20cm wełny skalnej na ok 1/2 budynku jednak pojawił się mały problem ze skraplającą się wodą... otóż w miejscach w skosach gdzie już strop jest ocieplony na ok 50cm na foli dachowej widać skraplającą się wodę (załączam zdjęcia).
Czy to jest normalne?

Wiem że trzeba ocieplić choć część dachu (aby była ciągłość izolacji zewnętrznej-stropu-dachu) jednak chcieliśmy to wykonać po całym ociepleniu stropu. Czy może powinniśmy to w trakcie?

DSC01446.jpg

Edytowano przez botulina (zobacz historię edycji)
Napisano
paroizolację od dołu przyczepiamy w miarę zakończenia każdego pokoju. Czyli w tym momencie wszędzie gdzie do tej pory położyliśmy wełnę. Wentylacja parteru ma być mechaniczna ale rury mają nam położyć dopiero jak ocieplimy strop.

Jani co rozumiesz pod zagadnieniem drożna wentylacja strychu? Jak dla mnie to wiatr hula nadal po strychu. Okien na górze nie otwieram bo jeszcze nie wszystko ociepliliśmy a to parterówka...






Cytat

A jest wykonana poroizolacja stropu i drożna wentylacja strychu?


Napisano
Skoro się skrapla wilgoć to musi się skądś brać.
Więc trzeba odciąć jej napływ od strony pomieszczeń ogrzewanych i zapewnić wentylację strychu żeby usunąć to co już na niego przeniknęło.
Innej możliwości nie ma... chyba że dach przecieka.

Przyczyna bezpośrednią jest najprawdopodobniej cząstkowa paroizolacja, skoro jak piszesz jest położona tylko pod fragmentem juz izolowanym.
Napisano
...ok trochę mnie uspokoiłeś. dach nie przecieka bo już to sprawdzałam icon_smile.gif poza tym te skropliny pojawiły się jedynie w skosach nad położoną wełną...

Rozumiem żeby było prawidłowo należy ocieplić tę część dachu? nawet jeśli będzie to 50cm w skosach? i mogę to wykonać później???






Cytat

Skoro się skrapla wilgoć to musi się skądś brać.
Więc trzeba odciąć jej napływ od strony pomieszczeń ogrzewanych i zapewnić wentylację strychu żeby usunąć to co już na niego przeniknęło.
Innej możliwości nie ma... chyba że dach przecieka.

Przyczyna bezpośrednią jest najprawdopodobniej cząstkowa paroizolacja, skoro jak piszesz jest położona tylko pod fragmentem juz izolowanym.


Napisano
ja cały czas nudzę o moich skroplinach w skosach nad ocieploną częścią domu.... w sumie to dziś jest jakoś lepiej...trochę jest ich mniej więc może jak ocieplę całość stropu to wszystko się uspokoi...

poprostu dodatkowo pytałam czy ocieplenie (w późniejszym terminie - czyli jak skończę ocieplanie stropu) 50cm skosów dachu będzie prawidłowym ruchem?? Poddasze będzie nieużytkowe więc zastanawiam się czy to jest konieczne??




Cytat

Odnoszę wrażenie że o dwóch różnych rzeczach obecnie rozmawiamy.


Napisano
Jak strop dobrze ocieplony (ocieplenie ułożone krzyżowo) i prawidłowo zaizolowany paroszczelnie to dach nie wymaga izolowania przy poddaszu nieużytkowym.
Ale jeśli chcecie z poddasza korzystać choćby sporadycznie (użytkowa graciarnia, garderoba między sezonowa) to jakaś izolacja dachu się przyda, żeby latem nie mieć tam piecyka, a zimą lodówki.
Przy czym na zimne poddasze da się jeszcze wejść, ale na rozgrzane do 60 stopni to już zdecydowanie gorzej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Są oczywiście różne metody i sposoby na ocieplenie poddasza, ja mogę polecić to co sprawdzone i co sam stosuje regularnie czyli metoda wdmuchiwania granulatu.


Obawiam się kolego, że reklamujesz jedną z metod, a my rozmawiamy o kompleksowym rozwiązaniu ocieplenia stropu...
Jak już włączyłeś się do dyskusji to wyduś z siebie coś więcej niż tylko slogan reklamowy. Opisz w jaki sposób wykonałbyś to swoje wdmuchiwanie w tym konkretnym przypadku, a ręczę, że będziemy mieli pole do dyskusji! Chyba, że nie o dyskusję ci chodzi, bo w jej trakcie może wyjść na jaw więcej niż chciałbyś pokazać ... icon_cool.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...