Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu nad piętrem a ocieplenie nieogrzewanego strychu


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Parę słów wstępu, co buduję: dom piętrowy (dwie pełne kondygnacje), strop nad parterem Teriva, strop nad piętrem drewniany, strych nieużytkowy, nieogrzewany. W domu na parterze i piętrze podłogówka (poza garażem, który będzie nieogrzewany i oczywiście strychem).
Na podłodze strychu obecnie są położone deski, jednakże chciałbym położyć jakąś matę wygłuszającą i płyty OSB jako docelową podłogę.

Przymierzam się do ocieplenia domu od wewnątrz - w pierwszej kolejności stropu nad piętrem.
Planuję dać 18 cm wełny 0,34 pomiędzy belki stropowe, oraz 15 cm wełny 0,39 pod belkami, jako drugiej warstwy plus folia paroizalcyjna i zabudowa z płyt GK.
W późniejszym terminie myślę o ociepleniu strychu - wełna pomiędzy krokwie i pod nimi.

Wykonawca zwrócił mi jednak uwagę, żeby nie ocieplać w taki sposób (stropu i strychu), gdyż ocieplając strop nad piętrem a następnie ocieplając strych nieogrzewany doprowadzę do tego, że na strychu będzie się skraplała wilgoć.

Czy faktycznie tak będzie się działo, jeżeli ocieplę zarówno strop, jak i strych?
Jeżeli tak, jak temu zaradzić? Nie chciałbym, aby ciepło uciekało mi na strych, ale z drugiej strony nie chcę też zostawiać struchu całkowicie nieocieplonego, gdyż np. ma tam pracować rekuperator.
Jak się ma do przedstawionego powyżej zamysłu ocieplenia fakt ułożenia planowanej podłogi na strychu?

Wszelkie porady mile widziane.

Dziękuję i pozdrawiam,
Olek
Napisano
Witam i dziękuję za odpowiedź.

Strych mimo wszystko chciałbym ochronić przed upałami w trakcie lata i przed nadmiernym wyziębieniem w zimie.

Jak w takim przypadku najlepiej postąpić aby zapewnić wentylację strychu?

Pozdrawiam,
Olek
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam,

fachowcem nie jestem, ale ja ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). Przekonały mnie jej bardzo dobre właściwości oraz właśnie to, że pianka posiada lepsze parametry przeciwwilgociowe niż wełna i z tego co dobrze zrozumiałem - nie trzeba żadnych specjalnych wentylacji robić. Również zależało mi, żeby zimą ciepło nie uciekało z zewnątrz, a latem upał nie dostawał się do wewnątrz. Dopiero pierwszy rok zimy przede mną - zobaczymy, czy jakąś oszczędność odczuję na rachunkach w porównaniu do zeszłego roku icon_smile.gif. Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś. Oczywiście najlepiej skorzystać jeszcze z porady fachowców zajmujących się ocieplaniem metodą natrysku pianki, wiadomo - każdy przypadek jest inny.
Pozdrawiam,
Napisano
Cytat

(...) ocieplałem poddasze pianką poliuretanową (poprzez natrysk). (...) Minusem jest jednak wyższa cena ocieplania - coś za coś.



Cena ocieplania pianką PUR jest niestety o wiele wiele i jeszcze raz wiele za wysoka w stosunku do korzyści. Liczyłem, czytałem.
Gdyby ta technologia była tańsza, byłoby o czym myśleć.
Napisano
jak to nie trzeba robić wentylacji? rozumiem że ocieplenie zachowa swoje właściwości nawet jak będzie wilgotne ale wilgotna więźba już nie jest taka super - nawet impregnowana ma swoją określoną odporność
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Polecam ocieplenie poddasza w technologii wdmuchiwania (metodą blow-in) granulatów celulozowych, wełny mieneralnej, styropianu i perlitu


O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

O wdmuchiwaniu perlitu celem izolacji termicznej poddasza (szczególnie skosów) jeszcze nie słyszałem



Wdmuchuje się też sypkie materiały izolacyjne jak właśnie perlit albo perlitoporyt który jest minerałem i który stanowi przeobrażona skała magmowa. Jest też perlit ekspandowany który otrzymywany jest w wyniku prażenia rud perlitowych w temperaturze 850-1150°C icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Czym ocieplić strop i jakiej grubości materiał użyć??


Dzień dobry,

W przypadku izolacji stropu, jej dobór zależy od rodzaju oraz technologii wykonania przegrody. Czy jest to strop nad pomieszczeniem ogrzewanym, nieogrzewanym czy może pod pomieszczeniem nieogrzewanym.
Najczęściej do ocieplenia stropu rekomendujemy izolację Isover Stropoterm:
http://www.isover.pl/Nasza-oferta/Stropoterm
Zapraszam również na stronę Isovera w celu zapoznania się z katalogiem rozwiązań budowlanych, gdzie znajdzie pan przykładowe przekroje izolacji stropów:
http://isover.eserwer24.pl/katalog_rozw/index.html

W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Paweł Stefański
____________________
Online Ekspert ISOVER Edytowano przez IsoverOE (zobacz historię edycji)
Napisano
Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ??
Napisano
Cytat

Pytanko , mam sporo wełny elewacyjnej , twardej 15 cm , czy nadaje się ten materiał do ocieplenia poddasza - strop w jętkach i skosy , i czy jak dam 30 cm to będzie wystarczająco . Robiłem różne rzeczy ale takiego numeru jeszcze nie więc pytam dla pewności - może ktoś tak robił i czy to się sprawdziło ??


Ja tak nie robiłem ale widziałem i kogoś jak taką wełnę kładł, ba nawet kilka kawałków miał ze sreberkiem, widocznie może odkupił od kogoś komu zostało po okazyjnej cenie.
Napisano
Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.
Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.
30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta.
Napisano
Cytat

Tak na zdrowy rozum to każdy materiał izolacyjny będzie lepszy niż nic i w sumie dobry.
Ważne żeby szczelność i ciągłość izolacji była zachowana.
30cm zapewni całkiem przyzwoitą izolację (U< 0,14) przy lambdzie wełny elewacyjnej zawierającej się w przedziale 0,035 - 0,042W/mK w zależności od producenta.


Jani , mnie nie rajcuje całkiem przyzwoita izolacja , ja chcę mieć ciepło w zimie i zimno w lecie więc te współczynniki izolacyjności które podałeś są ok czy nie ?? icon_biggrin.gif sorki za dociekliwość ...
Napisano
Są, są.
Norma o dachu mówi:
2014 - U=0,2
2017 - U=0,18
2011 - U=0,15

Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015... której jeszcze nie ma ustalonej? icon_biggrin.gif

PS.
Standard dla domu pasywnego w przypadku dachu to U=0,1W/mK... sam oceń czy wynik który podałem Cię satysfakcjonuje.
Napisano
[quote name='Jani_63' date='15.06.2014, 21:41 ' post='428433']
Są, są.
Norma o dachu mówi:
2014 - U=0,2
2017 - U=0,18
2011 - U=0,15

Spróbuj ustalić jaką dokładnie ma lambdę ta wełna to będziemy wiedzieli czy łapiesz się tez na normę na rok 2015...
Znalazłem oznaczenie , chyba chodzi o lambde - 0,041
  • 1 rok temu...
Napisano
Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor.
Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.

Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Odświeżę temat. Do izolacji stropów Recticel proponuje również płyty Eurofloor.
Pojawiają się pytania dotyczące izolacji z pianki, zaraz potem pojawiają się propozycje natrysku pianki. Mało kto wspomina o płytach z pianki PIR/PUR.

Dlatego proponuję zapoznać się z ofertą firmy Recticel Izolacje i rozwiązaniami systemowymi z zastosowaniem płyt Eurofloor



Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.

Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać icon_razz.gif Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Właśnie to jest nawet ciekawa sprawa. To jakiś wymysł na potrzeby rynku izolacji ale skoro sie sprawdza, to czemu nie??.

Myszy tego nie zjedzą, nie wykruszy się chyba (mam rację???) i nie trzeba się martwić, że coś zawilgotnieje. Trochę mnie przeraża samo słowo "systemowe" ale w zasadzie wszystko trzeba zrobić dokładnie niezależnie od materiału, więc chyba nie ma co się bać icon_razz.gif



Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Alternatywą jest wspomniana wełna. Ten rodzaj izolacji jest dość popularny dlatego producenci wyspecjalizowali się w różnego rodzaju produktach: płytach, matach, welonach, które można w zasadzie ułożyć poprawnie w dowolnych miejscach.



Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób?
Napisano
Cytat

Tak patrzę na ofertę Climowool z tego roku i faktycznie - specjalizacja polega na zawężeniu oferty do kilku, niezbędnych produktów. Może to też jest sposób?



Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Jest sposób ale w tym linku są produkty z ich aplikacjami typowo do poddasza i ścian działowych. Co nie zmienia faktu, że przy odpowiedniej adaptacji rozwiązań można też zaizolowac strop między legarami



OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

OK OK, mi chodzi o sposób, a produkt mogę sobie potem dobrać. Wełna to wełna tylko ważne żeby izolowała i w niektórych przypadkach, żeby była możliwość do dalszej adaptacji - czyli np. do ułożenia podłogi bez wymiany całej izolacji. Na welonie przecież płyt OSB nie ułożę.



Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Rozumem, ale w takim razie ne ma sensu układać ocieplenia na podłodze w pomieszczeniu, do którego zaglądamy raz na rok, tylko ocieplić więźbę od środka i zrobić to z sensem. Ucieczka ciepła zostanie odcięta przez warstwę izolacji między krokwiami i na krokwiach od środka a jedyne co nam wtedy spędzi sen z oczu, to fakt , że ogrzewamy kubaturę poddasza nieużytkowego. Jest to jednak dobry "start" do modernizacji poddasza z nieużytkowego na użytkowe.




Pomyślę nad logistyką by nie robić tego 2 razy i nie przekładać wełny z kąta w kąt. Za stracony czas przecież nikt mi nie zapłaci.
  • 5 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Tutaj ciekawy film instruktażowy w temacie, niekonwencjonalnie zrobiony:
https://www.youtube.com/watch?v=Gqyn2Vf7bvY



Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi.


  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Owszem metoda prosta jak drut a film ciekawie zrealizowany. Jest tylko jedno ale: to poddasze raczej juz użytkowe nigdy nie będzie. W tym wypadku uszczuplenie kubatury nie ma znaczenia. Powrót do stanu pierwotnego raczej nie do uzyskania. I widzę małe niedociągnięcia w ociepleniu pasa na styku połaci i podłogi.



Metoda skuteczna ale efekt przewidziany na stałe. Chyba, ze po zmianie koncepcji będzie przewidziany demontaż i inna metoda aranżacji poddasza. Co nie zmienia faktu, ze wełna mineralna/szklana jest jednym z bardziej popularnych materiałów do izolacji termicznej poddasza.
Proponuje lekturę artykułu o ociepleniu poddasza wełną climowool.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...