Skocz do zawartości

Cena za stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)

 

 


Chyba dużo, nam sprawdzona solidna ekipa z Olsztyna zaproponowała 16 tysięcy za budowę domu 103 m. Dom parterowy, będą wykonywać roboty murarskie do stropu, bo ten będzie drewniany

 

 

Gość Guest_piter_*
Napisano
Cytat

Chyba dużo, nam sprawdzona solidna ekipa z Olsztyna zaproponowała 16 tysięcy za budowę domu 103 m. Dom parterowy, będą wykonywać roboty murarskie do stropu, bo ten będzie drewniany


czyli 16 tyś za niecałą kondygnacje to mało a 35 za cały dom to dużo! nie rozumie was
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam!
Jak na tamte rejony czyki Rzeszów to dużo.


slaskie okolica gliwic stan surowy zamkniety 55tys wlos mi sie jez szukam dalej icon_confused.gif:
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nam murarz zaproponował 30 tyś zadom piętrowy (powierzchnia zabudowy 144 m). Ściany trójwarstwowe (pustak styropian pustka klinker). Wojweództwo mazowieckie. Murarz jest sprawdzony, najdroższy w naszym mieście.
Napisano
Cytat

Nam murarz zaproponował 30 tyś zadom piętrowy (powierzchnia zabudowy 144 m). Ściany trójwarstwowe (pustak styropian pustka klinker). Wojweództwo mazowieckie. Murarz jest sprawdzony, najdroższy w naszym mieście.


Witaj
my budujemy w Chwaszczynie za Gdynią i za stan surowy otwarty z dachem przykrytym papą płacimy 30 tys-w tym rejonie to tanio
Napisano
Cytat

Witaj
my budujemy w Chwaszczynie za Gdynią i za stan surowy otwarty z dachem przykrytym papą płacimy 30 tys-w tym rejonie to tanio


Zależy czy stawiacie dom z jednego pustaka czy tak jak my - mur trój warstwowy, bo chyba jest inna cena za taka robotę niż za postawienie domu z jednego pustaka? Za postawienie krokwi i pokrycie dachówką (na dachu wole oczko) dekarz zażyczył sobie 20 tyś.
Napisano
Cytat

Zależy czy stawiacie dom z jednego pustaka czy tak jak my - mur trój warstwowy, bo chyba jest inna cena za taka robotę niż za postawienie domu z jednego pustaka? Za postawienie krokwi i pokrycie dachówką (na dachu wole oczko) dekarz zażyczył sobie 20 tyś.


My budujemy dom w Ostrowi Maz. (miasto na trasie W-wa Białystok). U nas wszyscy byli zdziwieni taka ceną. Każdy pytał tylko: ILE?????????????????????????
Napisano
Cytat

My budujemy dom w Ostrowi Maz. (miasto na trasie W-wa Białystok). U nas wszyscy byli zdziwieni taka ceną. Każdy pytał tylko: ILE?????????????????????????


Przymierzamy sie do budowy domu / parter z uzytkowym poddaszem/ w Dziwnówku /szczecinskie/ Ekipa z Kamienia Pomorskiego zażądała 50 000. Paranoja. Szukamy jakichs normalnych budowlańców, ktorym opowieści o zarobkach na Zachodzie nie przewrocily w glowie
Napisano
Cytat

Przymierzamy sie do budowy domu / parter z uzytkowym poddaszem/ w Dziwnówku /szczecinskie/ Ekipa z Kamienia Pomorskiego zażądała 50 000. Paranoja. Szukamy jakichs normalnych budowlańców, ktorym opowieści o zarobkach na Zachodzie nie przewrocily w glowie



My zaczynamy od 2 kwietnia i płacimy za 160 m2 stan surowy 55tyś (Poznań).
Napisano
Ceny materiałów budowlanych na stan surowy poszły w górę więc i murarze podnieśli swoją cenę. Jeżeli ktoś zamówił murarza jeszcze w tamtym roku to nawet cena jego robocizny jest przystępna. W tym roku korzystają oni z podwyżek materiałów i sami podnoszą swoja wartość proponując wygórowane ceny za postawienie stanu surowego. Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań tańszych murarzy.
Napisano
Ja zamawiałam w zeszłym roku górali i płacę za dom 236 m 60 tys. (stan surowy zamknięty) Wydaje mi się to tanio. Miałam inną ekipę i o takich piemiądzach nie chcieli ze mną nawet rozmawiać. Szczecin
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)


mysle ze to sporo za taki domek
Napisano
Cytat

mysle ze to sporo za taki domek


icon_smile.gif tez wydaje mi sie dużo , ja buduje w małopolsce dom parterowy z poddaszem użytkowym i za stan surowy otwarty z dachem ( blachodachówka)i powiedzieli nam 16 tys
Napisano
Cytat

:) tez wydaje mi sie dużo , ja buduje w małopolsce dom parterowy z poddaszem użytkowym i za stan surowy otwarty z dachem ( blachodachówka)i powiedzieli nam 16 tys


no to ty masz dobra cene
Napisano
Cytat

icon_smile.gif tez wydaje mi sie dużo , ja buduje w małopolsce dom parterowy z poddaszem użytkowym i za stan surowy otwarty z dachem ( blachodachówka)i powiedzieli nam 16 tys


to faktycznie nie dużo ale rozumiem że to są same mury bez posadzek?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
TAK CZYTAM ICZYTAM I NIE WIERZE JA ZA DOMEK CO PRAWDA MALY ZAPLACE ZA CALA ROBOCIZNE OD PODSTAW PO DACH 16 TYS WIEC NIE WIEM CZY CO KRAJ TO OBYCZAJ JESTEM Z LUBUSKIEGO
Napisano
Cytat

W Pile za domek z ytonga 40 cm około 140 m2 życzą sobie 50 tys. + VAT icon_sad.gif


JA BUDUJĘ 10 KILOMETRÓW OD PIŁY I PŁACĘ ZA STAN SUROWY 10000 + SKOMPLIKOWANY DACH CERAMIKA ROBEN 15000TYS. A SKĄD ZDOBYŁEŚ YTONGA?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)



Ja za stan surowy otwarty zapłacę około 14 tyś. zł
Tez mam dom z poddaszem uzytkowym.
Dom stawiam koło miasta Łodzi
Napisano
Cytat

Ja za stan surowy otwarty zapłacę około 14 tyś. zł
Tez mam dom z poddaszem uzytkowym.
Dom stawiam koło miasta Łodzi



Witam w końcu udało mi się znaleźć tanią ekipę dokończą mi budowę za 5tyś. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Ja za stan surowy otwarty zapłacę około 14 tyś. zł
Tez mam dom z poddaszem uzytkowym.
Dom stawiam koło miasta Łodzi


Hejka,
własnie przymierzam sie do wyceny mojej wymarzonej parterówki. Rowniez w okolicy łodzi. Czy chciałbys sie podzielic namiarami na twoja ekipe. I czy widziałes wczesniej ich robote???
pozdrawiam icon_biggrin.gif

jesli znasz miejsce na zaopatrzenie budowy we wszelkie materiały po rozsądnie galopujacych cenach to tez bede wdzieczna za info icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja zamawiałam w zeszłym roku górali i płacę za dom 236 m 60 tys. (stan surowy zamknięty) Wydaje mi się to tanio. Miałam inną ekipę i o takich piemiądzach nie chcieli ze mną nawet rozmawiać. Szczecin



Czy możesz podać namiary do tych górali? Jaka jest Twoja opinia co do ich wykonania? Ja prowadzę już rozmowy od 2 miesięcy i każdy potencjalny wykonawca wyceniał prace budowlane do stanu surowego otwartego (zadaszony ale bez okien) na kwotę ponad 80 tys. zł. a razem z materiałami wychodziła kwota ok. 270 tys. zł. Koszmar, bo cały dom - to cena ponad 550 tys. zł.!!!!!!
Czy na rynku szczecińskim nie ma już nikogo tańszego?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Hejka,
własnie przymierzam sie do wyceny mojej wymarzonej parterówki. Rowniez w okolicy łodzi. Czy chciałbys sie podzielic namiarami na twoja ekipe. I czy widziałes wczesniej ich robote???
pozdrawiam icon_biggrin.gif

jesli znasz miejsce na zaopatrzenie budowy we wszelkie materiały po rozsądnie galopujacych cenach to tez bede wdzieczna za info icon_smile.gif



Jasne, ze mogę sie podzielić.
Daj znac czy jestes dalej zainteresowana to napisze Ci na prv. Ale terminy maja na pół roku do przodu albo i lepiej.
Roboty ich wczesniej nie widziałam, byli poleceni przez geodetę, i faktycznie jestem z ich pracy zadowolona, robia solidnie:) i w bardzo szybkim tempie wrecz ekspresowo, po 12 godzin dziennie od poniedziałku do soboty.
Wczoraj na naszej budowie był nasz kierownik budowy by wszystko sprawdzić, stwierdził, ze zrobili wszystko bardzo dobrze, trzymaja sie projektu a wszystkie watpliwości omawiaja z kierownikiem, nic sami nie robia bez jego zgody.
Napisano
Cytat

icon_smile.gif tez wydaje mi sie dużo , ja buduje w małopolsce dom parterowy z poddaszem użytkowym i za stan surowy otwarty z dachem ( blachodachówka)i powiedzieli nam 16 tys


Witam,poprosze o namiary na ta ekipę
Napisano
Witam serdecznie......
Kilka dni temu zakonczylem pierwszy etap budowy mojego domu ( Leszno Wlkp). Chcialbym spytac co sadzicie o tej cenie 168 tys zl za stan surowy otwarty(bez podlog, z niedokonczonymi sciankami dzialowymi na poddaszu uzytkowym) nastepujacego domu:

Projekt cos alla "Milena II' www.archipelag.pl

Ok 155 m.kw. pow. uztykowej ( razem z garazem 22,5 m.kw)

-3 wystawki, 4 okna polaciowe Roto
-cegla poroton 25, 3 kominy( jeden od kominka, wklad schiedla) - jesli sa bledy w nazwach to przeprzaszam

-schody zalane
- dach deskowany (bez zadnej foli), lepsza papa, dachowka ceramiczna miedziana,rynny metalowe Lindab Fi 150 - sam dach 44 tys zl z usluga

Co myslicie o cenie za wykonastwo stanu surowego przez muraza, tzn 124 tys zl????
Pozdrawiam i prosze o opinie:)
Napisano
Witam,
cena za stan surowy otwarty z Porothermu+dach z pokryciem dachówką ceramiczną- cena robocizny-65 tyś. icon_eek.gif
Dom piętrowy, pow. ok.240 m2, budowa w Zamościu.
Mnie się wydaje, że to bardzo dużo, wręcz cena astronomiczna.[font=Times New Roman]
Napisano
Cytat

Ale to 65 tys za ten Twoj dom czy piszesz o moj???nic nie rozumiem.....



Waldemaro-piszę o moim- 240 m2, piętrowy.Moja odpowiedź nie dotyczy konkretnie Twojego postu, tylko jest nawiązaniem do tematu Cena za stan surowy otwarty icon_smile.gif .
Chciałabym dowiedzieć się, co sądzą inni forumowicze o tej cenie, bo jak na mój gust jest z lekka wygórowana.

A jeżeli chodzi o Twój dom - nie podejmuję sie odpowiedzi ponieważ nie mam porównania, mój dom to parter, piętro i strych, większa powierzchnia, nie mam okien dachowych, inna grubośc ściany.
Rozumiem, że w te ceny które podałeś są wliczone materiały?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wykonawca zaproponował za robociznę cenę 35tyś.zł za stan surowy otwarty (dom z poddaszem użytkowym,110m2,dach dwuspadowy). Czy według Was to dużo?
PS.okolice Rzeszowa (podkarpackie)



Witam!! bardzo proszę o kontakt firmy budującej , szukam jakieś grupy górali, najlepiej taniej
POZDRAWIAM!
Napisano
wstępna kalkulacja naszego domu wg projektu http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=53747&page=1 z powiększonym garażem o jeszcze jedno stanowisko za stan surowy z dachem na gotowo plus przydomowa oczyszczalnia ścieków wyniesie około 175 tysięcy w tym 50 tysięcy robocizna... pewnie wpadną jakieś nieprzewidziane koszty - jak to zwykle bywa icon_confused.gif
ale to jest i tak ponad 40 tysięcy więcej niż założone w kalkulacji na stronie z projektem co oznacza, że końcowa cena też będzie zdecydowanie wyższa icon_rolleyes.gif
Napisano
No ja tam specem nie jestem..nie mam za duzego pjecia o budownictwie...ale mam znajomego co ma firme budowlana i cos tam wiem:)

Ja zaplacilem ok 170K za stan surowy otwarty ok 160m kw. z garazem wlaczonym w budynku, fundament zel beton, cegla porotherm 24, strop zalewany(nie pamietam nazwy ale cos na litere T ),schody zalane, 3 x 2m wystawki( ocieplone), dach polaczony z drugim dachem nad garazem, dobre krokwie,pelne deskowanie + lepsza papa,dachowka ceramiczna Cirius miedziany( cos ok 35z. za m.kw) na poddaszu sa zaczete scianki dzialowe w lazience a reszte sie dokonczy w tym roku....i bedzie stalo to przyszlej wiosny....

A projekt domu to cos podobnego do Mileny II z www.archipelag.pl
Pozdr.
Napisano
Waldemaro... a materiały to kiedy kupowałeś ? bo nie wiem skąd bierze się Twoja opinia, że to bardzo dużo... miało być taniej ale spóźniliśmy się z materiałam kilka miesięcy - w tej chwili ceny galopują a hurtownie materiałów nie stosują upustów dla Kowalskiego... sytuacja jest taka, że praktycznie każdy materiał jaki pojawi się w hurtowni schodzi od ręki - ewentualnie trzeba na niego czekać dość długo jeśli ktoś nie był na tyle przezorny aby zarezerwować go wcześniej... i tak między tym co zamawialiśmy w kwietniu a cenami obecnymi jest spora różnica
również znalezienie solidnej firmy, która zechce rozpocząć budowę od zaraz są kłopoty... 50 tysięcy za robociznę to i tak w miarę rozsądnie bo prowadziliśmy rozmowy z innymi, którzy za tą samą robotę wołali 50% więcej
nie wiem skąd jesteś - ja mówię o sytuacji na Dolnym Śląsku
Napisano
No mopja opinia opiera sie wylacznie na porowaniu Twojego domu z moja budowa ktora zaczalem w lutym tego roku.....materialy mialem wczesniej, duzo taniej niz to co teraz sie dzieje icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif jescze jak cegla byla po 6,5 zl a nie jak teraz 12,13 zl....:/ Ja jestem z Wielkoposlki czyli blizutko siebie jestesmy icon_smile.gif wiec ceny wykonastwa, materialow powinny byc podobne no nie???A dziwi mnie Twoja wycena poniewaz masz duzo prostrszy dach, bez wystawek...a jak kazdy wie drewno na dach i sam dach to jest najdrozsza sprawa przy stanie surowym icon_sad.gif

Aha i piszac stan surowy na gotowo - co rozumiesz???s.otwarty z dachem, same mury znaczy sie....
A do kolegi co za 10 tys zl wybudowal - to bylo kiedys, bylo minelo...... icon_biggrin.gif sie ciesz icon_biggrin.gif
Napisano
napisałam stan surowy z dachem na gotowo - owszem od fundamentów po dach z rynnami, posadzka z chudziaka... dachu jest prawie 300 m kwadratowych więc trochę roboty będzie mimo iż rzeczywiście jest prosty - sama dachówka kosztowała 20 tysięcy ( w kwietniu) do tego dodatki około 10 tysięcy... ytong 36 płacimy 18 zł za bloczek ale tylko dlatego, że hurtownia, w której go zamawialiśmy miała gwarantowaną cenę producenta... teraz za bloczek w tych wymiarach trzeba byłoby płacić 27 zł icon_eek.gif ( podobno bo nie sprawdzałam tego) no i trochę drewna pójdzie też na strop
sumując wszystko wychodzi około 125 tysięcy za materiały plus 50 tysięcy robocizna...

jonski - teraz za takie pieniądze nikt nawet nie chciałby rozmawiać... icon_rolleyes.gif inna firma, z którą prowadziliśmy rozmowy na temat wykonawstwa chciała 50 tysięcy za robociznę i do tego 80 zł/m2 dachu... niestety - sytuacja o tyle się zmieniła, że łatwość dostępu kredytów i braki fachowców powodują, że to firmy dyktują warunki cenowe... doskonale jednak wiadomo, że nie tylko cena jest warunkiem powierzenia budowy do realizacji takiej a nie innej firmie... w końcu to nie małe pieniądze i chcę aby było to zrobione dobrze
Napisano
Cytat

TAK CZYTAM ICZYTAM I NIE WIERZE JA ZA DOMEK CO PRAWDA MALY ZAPLACE ZA CALA ROBOCIZNE OD PODSTAW PO DACH 16 TYS WIEC NIE WIEM CZY CO KRAJ TO OBYCZAJ JESTEM Z LUBUSKIEGO




Takie ceny ( oczywiscie netto) bez FV byly jeszcze w tamtym roku. Teraz ksztaltuja sie w wysokosci 350-500 zł/m2 pow. użytkowej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...