Skocz do zawartości

otwornica do betonu


MrTomo

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Niepoważny jesteś? Narysuj kółko ołówkiem, kup wiertło fi 6 do SDS-u i jedź po obwodzie! Raz koło razu!
A potem majzelek, młotek 0,5 kg i masz!
Kto by się tak wygłupiał jak Ty chcesz...
Napisano
Cytat

Chciałem sobie zaoszczędzić roboty .. ??!



Nie opowiadaj! Przecież to co Ty chcesz, to jest dokładanie sobie roboty!!! Uwierz staremu elektrykowi, który wywiercił dziesiątki dziur w betonie pod puszki.

Jeszcze nie widziałeś jak strzelają zęby widiowe otwornic po trafieniu w drut...

Dziurę fi 6 w stropie wierci się kilkanaście sekund. Otwornica jedna wywierci ci centymetr, trafi w drut i bedziesz leciał do sklepu po drugą.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę?


Nie ma szans,szybciej wywiercisz tak jak retro napisał. A jak masz w stropie beton B20 albo 25 to takim wiertłem tylko poskrobiesz icon_biggrin.gif A jeszcze jedno widia się wykruszy jak trafi na metal,a swoja drogą to takie wiertła używa się wiercenia pod puszki elektryczne ,do dłuższych i większych otworów są inne specjalistyczne sprzęty.
Napisano (edytowany)
Cytat

Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę?


To wiertło do suporeksu i pochodnych jemu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Tu masz poglądowe zdjęcie tego co Retro zapodał.
Tyle że ja robiłem wiertłem fi 10, stąd estetycznie mniejszy wypas.



Za to powiem ci, że miałem zrobić jeden otwór, z ciekawości czy da radę,
ale tak mi się spodobało, że wydziergałem ich cztery.

Stówkę zachowaj.

No i to jest teriva...
Napisano
Cytat

Tak na marginesie, to takie wiertło koronowe w hurtowni elektrycznej kosztuje ok. 30 - 40 PLN.

Skąd on weźmie napęd na taką średnicę ,spali wiertarkę.
Napisano
Cytat

No, ze dwa kilowaty by się przydało! Ale to teraz nie taka rzadkość.

Wierciłem w żelbecie otwornicą z tej rodziny (china) ale mniejszą średnicą ,w skrócie to można mielić "do usranej śmierci" .Jedynie pomogło to że po wyrznięciu delikatnego kółka przez nią nawierciłem dookoła śladu otwory wiertłem i dopiero jakoś zaczęła się wgryzać w głąb materiału.
Napisano (edytowany)
Już to samo widiowe wiertło prowadzące bez udaru nie wejdzie w żaden porządny beton , a co dopiero ta korona .
Do wiercenia w betonie służą takie otwornice :
http://allegro.pl/wiertlo-diamentowe-do-gr...3364443489.html
nawet tego typu otwornica nie przetnie pręta , spali się i zniszczy po trafieniu na pręt .
Otwornicą zębową można wywiercić chyba jedynie w takim betonie który składa się z piasku i cementu , czyli beton bez kamyków . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Już to samo widiowe wiertło prowadzące bez udaru nie wejdzie w żaden porządny beton , a co dopiero ta korona .
Do wiercenia w betonie służą takie otwornice :
http://allegro.pl/wiertlo-diamentowe-do-gr...3364443489.html


Mi się właśnie taka wytarła, a że mieszka blisko mnie Ormianin handlujący na rynkach ,to wszedłem w posiadanie tego "cudeńka" . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Tymi tanimi otwornicami nie wywierci się wiele ale na jakieś 20 otworów powinna wystarczyć , ale też za kilka dych nie można wiele wymagać . Materiały ścierne niestety jak sama nazwa wskazuje , ścierają się , a w dodatku tego piasku diamentowego jest tam tyle co kot napłakał . Lepsze otwornice i trwalsze np. Rubi , kosztują już kilka setek .
Taka tarcza Rubi do cięcia gresu zjada widię jak zwykłą stal , czego nie potrafi niejeden kamień szlifierski . Poważnie , ostrzyłem na starej tarczy Rubi która krzywo cięła , wiertła widiowe .
-animus - ale z Ciebie to niezły harciol jak tą zębówką jednak wydłubałeś w betonie . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tymi tanimi otwornicami nie wywierci się wiele ale na jakieś 20 otworów powinna wystarczyć ,



Nie ma mowy! Zapominacie, że grubość stropu to 10 cm. Ciekawe która taki strop przewierci na wylot. Tu trzeba wiercić, tłuc młotem, wiercić, tłuc młotem, jechać po nową, wiercić, tłuc młotem...

Alternatywnie dłuższe wiertło fi 6 (no, może fi 8, coby nie złamać), wiercimy na wskroś, i wybijamy młotem gruz. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie ma mowy! Zapominacie, że grubość stropu to 10 cm. Ciekawe która taki strop przewierci na wylot.


zgadza się , masz rację , bo miałem na myśli otwory w gresie który ma 10 mm i mniej więcej tyle otworów udało mi sie wywiercić nim wiertło padło . W betonie dziesięciocentymetrowym to pewno ani jedno , tym bardziej że są krótkie ,co w szczególności ma znaczenie przy małych otworach .
Napisano
No to szykuje mi się niezła zabawa icon_evil.gif
Już kiedyś wywalałem w ten sposób otwór. Na samo wspomnienie robi mi się słabo.
Wiertło się zakleszczyło, majzel wygiął a młotek złamał (trzonek).
Pół dnia straciłem.
W każdym razie dzięki za zaoszczędzenie 100 icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

No to szykuje mi się niezła zabawa
Już kiedyś wywalałem w ten sposób otwór. Na samo wspomnienie robi mi się słabo.
Wiertło się zakleszczyło, majzel wygiął a młotek złamał (trzonek).
Pół dnia straciłem.
W każdym razie dzięki za zaoszczędzenie 100


Jeżeli to strop gęstożebrowy to dobrze wymierz otwór żebyś nie przewiercił wyciął belki tylko w garach-pustakach rób otwory .

Belki są widoczne od dołu wystarcz jeden otwór startowy wykonać od spodu do góry długim wiertłem i od niego wymierzyć gdzie zaczynają się belki . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...