Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Napisano
Cytat

My jesteśmy obecnie na etapie tynków, do tej pory łącznie z elektryką Agatka kosztowała nas około 92000 w tym 10000 okna.


Jakoś trudno uwierzyć mi w tę sumę.... Chyba zapomniałaś/łeś dodać, że murarzem był ojciec, cieślą wujek, drewno na więźbę było z własnego lasu a dekarzem pewnie jakiś szwagier... a piasek z własnej działki do tego. Budowaliśmy też z suporexu, blachodachówka, BEZ GARAŻU, 1 komin - czyli bez szaleństw a wyszło nam z 25 tys drożej. Dodam, że wykonawców mieliśmy tanich. Więc może więcej szczegółów, skąd taka suma?? bo widzę, ze gacior79 już się napalił, ze taniutko wybuduje dom. mało realne.... pozdrawiam
Napisano
Cytat

Jakoś trudno uwierzyć mi w tę sumę.... Chyba zapomniałaś/łeś dodać, że murarzem był ojciec, cieślą wujek, drewno na więźbę było z własnego lasu a dekarzem pewnie jakiś szwagier... a piasek z własnej działki do tego. Budowaliśmy też z suporexu, blachodachówka, BEZ GARAŻU, 1 komin - czyli bez szaleństw a wyszło nam z 25 tys drożej. Dodam, że wykonawców mieliśmy tanich. Więc może więcej szczegółów, skąd taka suma?? bo widzę, ze gacior79 już się napalił, ze taniutko wybuduje dom. mało realne.... pozdrawiam



Dlaczego?

My budujemy się pod Koninem w Wielkopolsce stan surowy otwarty kosztował nas nie więcej niż 100 tyś. zł
Wszystko musieliśmy kupić sami nie mając żadnych znajomości , tylko jak robiłem zakupy np. dach ( dachówka betonowa BRASS ROMAŃSKA CIZAR , plus wszystkie potrzebne akcesoria , membrana , orynnowanie i trzy okna dachowe FACRO )to złożyliśmy zapytania o ten sam asortyment w ośmiu różnych sklepach i tak najdroższa oferta opiewała na kwotę 21 tyś. a najtańsza 16,5 tyś. Murarza wybraliśmy takiego starej daty a nie jakąś firmę budowlaną która kasuje jak za zborze( 30 tyś. za dom bez dachu ) a przy tym marnuje tyle materiału że głowa boli i nie robi wcale lepiej od tego mojego starej daty murarza . Popatrzcie na zdjęcia naszej budowy( we wcześnijszych postach ) są robione dookoła budowy i zobaczcie czy jest tam chociaż jedna kupka gruzu - nie . A to dlatego ze mój murarz uszanował każda jedną cegłę nie zmarnował kompletnie nic a pomocnik murarza to po prostu ze świecą takiego szukać nawet wody po umyciu betoniarki nie zmarnował , tylko jak umył betoniarkę to wszystko z niej wylał do dziury wykopanej w żwirze i na drugi dzień nadawało to się jeszcze do urobienia w betoniarce . Murarz za cały dom wziął 16500 zł , dekarz 7500 zł . Wybudowanie Agatki za kwotę 100 tyś to nie wcale jakiś lada wyczyn . W środę będziemy montować okna : profil VEKA-Perfectline , okucia Winkhaus activ pilot, ciepła ramka , kolor obustronny złoty dąb , klamki Sekustick - 13500 zł razem z montażem .
Napisano
Marek i Renatka - OK. 100 tys. SSO to się zgadza, bo my nawet tej sumy nie przekroczyliśmy, ale katasiak ma okna, robi tynki - ma też elektrykę i pewnie rozprowadzoną wodę (bo się robi raczej przed tynkami) i koszty 92 tys... Dorzuć do swojej wydanej już sumy okna, elektryka i rozprowadzenie wody a suma zwiększy się na pewno o 25-30 tys.
Dodam, że okna mamy prawie takie jak Ty, tylko profil Salamander i kolor orzech icon_smile.gif ale były ciut droższe icon_sad.gif Ale za to facet od dachu wziął grosze...
Napisano
Cytat

Marek i Renatka - OK. 100 tys. SSO to się zgadza, bo my nawet tej sumy nie przekroczyliśmy, ale katasiak ma okna, robi tynki - ma też elektrykę i pewnie rozprowadzoną wodę (bo się robi raczej przed tynkami) i koszty 92 tys... Dorzuć do swojej wydanej już sumy okna, elektryka i rozprowadzenie wody a suma zwiększy się na pewno o 25-30 tys.
Dodam, że okna mamy prawie takie jak Ty, tylko profil Salamander i kolor orzech icon_smile.gif ale były ciut droższe icon_sad.gif Ale za to facet od dachu wziął grosze...



Jesteśmy na etapie tynków tzn. woda i tynki jak tylko pogoda pozwoli także ten wydatek jeszcze przed nami. Niektórzy nie mogą uwierzyć w te koszty, ale wystarczy sobie porównać ceny robocizny na Podkarpaciu i pod Warszawą- kolosalna różnica. Fundamenty i płytę zalewaliśmy sami a cena za murarke to 4200. Zbrojarz 300, dacharze 9000, elektryka robocizna +materiały 4000. Jeżeli chodzi o wszelkie materiały to robiliśmy podobnie jak Marek i Renatka- porównanie wielu ofert i wybór dobrej jakości za jaknajniższą cenę.
Napisano
katasiak faktycznie trudno uwierzyć, ze murarza mieliście "prawie za darmo" icon_smile.gif. Ale skoro stan zero zrobiliście we własnym zakresie... A cen robocizny okolic Warszawy wcale nie brałam pod uwagę - raczej wsi w centralnej Polsce. Ale OK. skoro macie możliwość budowania tak tanio to korzystajcie. Powodzenia
Napisano
Wcale sie nie napalilam,moj znajomy zmiescil sie w 100.000 tylko ze budowal inny projekt,nie wiedzialam jak sie to przeklada na Agatke.Prawda jest ze na podkarpaciu materialy sa tansze,do tego system gospodarczy
Napisano
Cytat

Wcale sie nie napalilam,moj znajomy zmiescil sie w 100.000 tylko ze budowal inny projekt,nie wiedzialam jak sie to przeklada na Agatke.Prawda jest ze na podkarpaciu materialy sa tansze,do tego system gospodarczy


W warmińsko-mazurskim za domek ze zwykłego szarego pustaka ok.120m2( z garażem 1-stan) w SSO przykrytym papą znajomi dali 80 tys...Budowali w tamtym roku i koszt robocizny był raczej średni... Więc myślę,ze Agatka przy dobrych wiatrach icon_smile.gif zmieścić się może w 100tys...

A tak zmieniając temat. Chciałabym zobaczyć jakieś nowe zdjęcia salonu Agatki wykończonej i umeblowanej...może już ktoś nowy umeblował domek i chciałby wrzucić kilka inspiracji(nie tylko salonu)...?
Napisano
No, widzę, że wywołałam dyskusję na temat kosztów icon_biggrin.gif . To dobrze - mam już jakiś obraz.
Pytanie do Katasiak - w której części Podkarpacia budujecie? My zamierzamy budować pod Rzeszowem.
Napisano
Cytat

No, widzę, że wywołałam dyskusję na temat kosztów icon_biggrin.gif . To dobrze - mam już jakiś obraz.
Pytanie do Katasiak - w której części Podkarpacia budujecie? My zamierzamy budować pod Rzeszowem.



Budujemy w okolicach Boguchwały.
Napisano
Faktycznie koszty o których piszecie są bardzo optymistyczne, niestety w życiu czasem lepiej być pesymistą.
Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na przebywanie na budowie pół dnia i dopilnowanie wszystkiego, a już napewno nie na wybudowanie całego domu samemu lub z pomocą rodziny,

Przy budowie systemem gospodarczym pewnie ceny, które podajecie są realne,
Jednak ja wole powierzyc wybudowanie swojego domu firmie, która napewno wykona to ode mnie lepiej icon_smile.gif

Poza tym jak u Was z cenami, czy zaczęła się jakaś podwyżka materiałów po zimie czy ceny jak narazie takie same?

Pozdrawiam
Napisano
Witam, mam pytanie odnoście ścian a dokładniej ich grubości. Zastanawiamy się na budową naszej Agatki z suporeksu 24, zastanawiamy się jednak też nad 36. Moje pytanie odnosi się czy opłaca się dołożyć pieniądze do 36 czy lepiej tą 24 docieplić styropianem 15 cm. Co według Was jest lepsze. Bo budować z 36 jest trochę droższe ?
Napisano
Cytat

Czy będzie to 24cm, czy też 36cm, to tak czy inaczej trzeba toto ocieplić.
Wydaje się, że korzystniejszy jest wariant „cieńszy” z grubszym ociepleniem.



Zdecydowanie najbardziej ekonomiczny wariant to 24+15 ocieplenia. Bynajmniej takie mam wnioski z wszelkich kalkulacji i opinii...Tak też będę budować Agatkę.
Napisano
Cytat

Zdecydowanie najbardziej ekonomiczny wariant to 24+15 ocieplenia


Ekonomiczny? ... dla PEGENIGE - wilgoć i wysokie rachunki to nie ekonomia użytkownika. Minimalna izolacja to 0.1W/m2 xK - przecież za braki w izolacji płacić będziemy do końca życia , i to coraz więcej!
Napisano
Cytat

Czy będzie to 24cm, czy też 36cm, to tak czy inaczej trzeba toto ocieplić.
Wydaje się, że korzystniejszy jest wariant „cieńszy” z grubszym ociepleniem.


PRAWIDŁOWO zbudowana sciana z pustaka z autoklawizowanego betonu komórkowego o gęstości 500 i poniżej przy grubości przegrody 36 cm ,zastosowaniu systemu p-w(''eliminacja spoin pionowych'') , na kleju, spełnia wymogi sciany jednowarstwowej bez docieplenia wymaga to niestety dużej staranności w wykonaniu muru ,ponadtto dochodzą sklepienia systemowe, odpowiednia obudowa wieńca(ów) . To wszystko sprawia , że większość buduje z 30 stki lub 24 i dociepla, bo parametry izolacyjne takiej dwuwarstwowej przegrody są w zależności od gr. użytego styropianu są lepsze , lub gorsze od jednowarstwowego muru 36 cm. Ponadtto elewację i tak każdy kiedyś robi wiięc koszt ściany dwuwarstwowej jest mniejszy .
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

ile płacicie za tynki



My będziemy robić tynki gipsowe KNAUF MP 75 L i będą nas kosztować 26 zł za 1m/2 ale nie interesują nas żadne materiały począwszy od zaprawy kończąc na listwach narożnikowych, foliach taśmach itp. , itd. Mamy tylko zapewnić wodę i prąd . Proponowano nam tynki z firmy DOLINA NIDY 20zł za 1 m/2, ale 75% firm odradziło nam tą zaprawę( podobno z czasem sypie sie jak kiedyś stare farby proszkowe, ale nie rozmawiałem z nikim kto by takie tynki miał u siebie w domu.) Zastanawialiśmy sie nad tynkiem tradycyjnym 10 zł za 1m/2 plus gipsowanie 10 zł za1m/2 doliczyć materiały to wychodzi coś miedzy 30-32 zł za 1m/2.

Zaprawę KNAUF MP 75 L polecił nam specjalista od tynków gipsowych z firmy LAFARGE , oczywiście na pierwszym miejscu zaproponował nam tynk gipsowy LAFARGE SUPRA , drugi był KNAUF MP 75 L a trzeci BAUMIT MG1 L .
Napisano
Cytat

Ekonomiczny? ... dla PEGENIGE - wilgoć i wysokie rachunki to nie ekonomia użytkownika. Minimalna izolacja to 0.1W/m2 xK - przecież za braki w izolacji płacić będziemy do końca życia , i to coraz więcej!



Jasne Panie T.Brzęczkowski!!!Ale nie stać mnie na domek w technologii z ociepleniem wewnątrz-mimo wielu przesłanek przemawiajacych za tą technologia -ja tego niestety nie zrobię!!!Będę wbrew fizyce ocieplać od zewnątrz!Mój projekt nie przewiduje ocieplenia od wewnątrz i kropka!Na szczęście moje dzieci w przyszłości (mam nadzieję) przekonam i zbudują sobie dom według Pana teorii....i zobaczę jak wygląda to w praktyce.Nawet nie znam ekipy,która ociepliłaby mi dom od wewnątrz icon_confused.gif??: Ja mieszkam obecnie w domu ocieplonym od zewnątrz, jest ciepło-nie ma wilgoci(może wręcz za sucho-korzystam z nawilżaczy na kaloryferach), nowy piec co na węgiel i drzewo i rachunki niższe niż w tamtym roku pomimo takiej zimy.MNie nie przeraża ocieplanie z zewnątrz...
A ile Pana kosztuje miesięcznie ogrzanie Pana domu???Porównam sobie.....
Napisano
Jestem pewien, że Pan to zrobi… może nie teraz ale później. Nie izolując domu, Pana zużyje sporo powyżej 100kWh/m2 rocznie. (górna granica to 30) i będzie drogi w utrzymaniu ( To jak jeżdżenie hamerem). Nie handluję izolacjami, wiec na złość mi Pan nie zrobi - tylko sobie. Nie mogę zrozumieć tylko
Cytat

nie stać mnie

Domy izolowane są tańsze w budowie - skuteczna, sucha i bez mostka do gruntu izolacja termiczna pozwala zrezygnować z drogiego ogrzewania centralnego.
Napisano
Problemem jest to, Panie Tomaszu, że troszeczkę żyje Pan w „obłokach”.
1. Można wybudować dom, w „tradycyjnej” technologii, który zużyje między 30 a 60kWh/m2
2. Pana proroctwa co do wilgoci itp. nie są osadzone w realiach – chyba, że ktoś coś „spieprzy”
3. Pańskie rozwiązania nie da się „przenieść” na domy murowane, bez poniesienia dużych kosztów adaptacyjnych – co wielokroć było wyliczane, a do czego nigdy się Pan nie odniósł merytorycznie poprzez ukazanie swoich kalkulacji.
4. Prawdą jest, że można wybudować dom opisywany przez Pana, z podanym zużyciem mniejszym lub równym 30kWh/m2 i śmiem twierdzić, że jego koszty budowy mogą być porównywalne z kosztem budowy domu murowanego, ale tylko i wyłącznie w przypadku domu szkieletowego.

Ale domy szkieletowe:
- nie mają u nas tradycji i są postrzegane jako „gorsze”,
- brak jest wyspecjalizowanych ekip budujących takie domy,
- istnieje stosunkowo mało projektów gotowych, ograniczając tym samym możliwość wyboru, a projekty indywidualne są kilka razy (a nawet kilkanaście) droższe od „gotowców”,
- dom szkieletowy, niestety, posiada niższą wartość rynkową i są trudności z jego zbytem,
- są trudności z ubezpieczeniem takiego domu (szkieletowego) w takiej stawce jak za murowany i z takim zakresem odpowiedzialności
Napisano
"Nie handluję izolacjami, wiec na złość mi Pan nie zrobi - tylko sobie."

Nie wiem czy ten cały post jest do mnie-ale:

1.Jestem kobietą icon_biggrin.gif
2.Nie rozumiem powyższej treści-która ma się nijak do mojej wypowiedzi
2.Nikt nikomu nie ma zamiaru robić nic na złość
3.Nie twierdzę,ze nie ma Pan racji(kiedyś to Panu przyznałam)
4.Niech mi Pan udowodni,ze taki domek wybuduję taniej-to się przekonam (CO nie jest wydatkiem kosmicznym,a ekipa budująca taki dom i izolująca na pewno nie weźmie tyle co zwykła,proszę!!!)
5.Nadal nalegam na podanie konkretnych KOSZTÓW ogrzewania za m-c (z podaniem pow.grzewczej),bo podawanie tego w kW/m2 jest czasochłonne do przeliczenia.
6. W tym momencie nie dysponuję kwotą,która pozwoliłaby na takie"nowatorskie" budowanie-zbuduję to na co mnie w tej chwili stać.Nawet jeśli rachunki będą większe niż w domu prawidłowo izolowanym-rozłożą się w miesiącach.

Ech!....znowu ta izolacja......
Napisano
Cytat

"Nie handluję izolacjami, wiec na złość mi Pan nie zrobi - tylko sobie."

Nie wiem czy ten cały post jest do mnie-ale:

1.Jestem kobietą icon_biggrin.gif
2.Nie rozumiem powyższej treści-która ma się nijak do mojej wypowiedzi
2.Nikt nikomu nie ma zamiaru robić nic na złość
3.Nie twierdzę,ze nie ma Pan racji(kiedyś to Panu przyznałam)
4.Niech mi Pan udowodni,ze taki domek wybuduję taniej-to się przekonam (CO nie jest wydatkiem kosmicznym,a ekipa budująca taki dom i izolująca na pewno nie weźmie tyle co zwykła,proszę!!!)
5.Nadal nalegam na podanie konkretnych KOSZTÓW ogrzewania za m-c (z podaniem pow.grzewczej),bo podawanie tego w kW/m2 jest czasochłonne do przeliczenia.
6. W tym momencie nie dysponuję kwotą,która pozwoliłaby na takie"nowatorskie" budowanie-zbuduję to na co mnie w tej chwili stać.Nawet jeśli rachunki będą większe niż w domu prawidłowo izolowanym-rozłożą się w miesiącach.

Ech!....znowu ta izolacja......


Przepraszam...
Co innego poprawianie a co innego projekty. Dziś są sprzedawane projekty w których izolacja podłogi czy ściany jest gorsza od 0.1 W/m2 x K.
Co do kosztów - założenie ogrzewania na dom 150m2 to koszt 5000-7000zł (materiał + montaż) dużym obciachem dla projektanta jest by dom 150m2 z trzema osobami ogrzewany wyłącznie elektrycznie (bez komika) opłaty za wszystko (z oświetleniem ) przekraczały 3000 zł (55gr kWh)

Napisano
Cytat

Co innego poprawianie a co innego projekty. Dziś są sprzedawane projekty w których izolacja podłogi czy ściany jest gorsza od 0.1 W/m2 x K.
Co do kosztów - założenie ogrzewania na dom 150m2 to koszt 5000-7000zł (materiał + montaż) dużym obciachem dla projektanta jest by dom 150m2 z trzema osobami ogrzewany wyłącznie elektrycznie (bez komika) opłaty za wszystko (z oświetleniem ) przekraczały 3000 zł (55gr kWh)

A świstak ....
To faktycznie obciach. Żaden szanujący się projektant takiej bzdury by nie podał.
Oczywiście taki dom jest możliwy, ale nie w naszym klimacie lub przy jego okresowym wykorzystywaniu (np. tylko latem).
Napisano
Bajbaga -Twoje wypowiedzi zawsze są bardzo rozsądne icon_biggrin.gif .Fajnie icon_biggrin.gif

A co do tematu, który zupełnie zboczył z torów:Czy ktoś z Was buduje Agatkę bez planowanego ocieplenia??
Tak się zastanawiam...moja siostra wybudowała dom z Porothermu 44-nie planowali i nie planują ocieplać.Dom jest bardzo duży(ponad 250m2) i bardzo ciepły.Ogrzewają węglem.
Napisano
Im mniej potrzeba ciepła tym bardziej się opłaca stosować droższe jego źródła. To działa i w drugą stronę. Dom nie izolowany - najtaniej węglem... oczywiście do czasu. Już niedługo akcyza na paliwa stałe i inne ograniczenia ( np. zakaz używania takich paliw – przymierzają się do tego w Grodzisku Mazowieckim – u mnie kominy od pieców węglowych już dawno zapląbowane). Nikt też przy ogrzewaniu węglem nie liczy swojej pracy czy zatrudnienie kogoś, gdy sami już nie będziemy w stanie tego robić.
Napisano
Cytat

A świstak ....
To faktycznie obciach. Żaden szanujący się projektant takiej bzdury by nie podał.
Oczywiście taki dom jest możliwy, ale nie w naszym klimacie lub przy jego okresowym wykorzystywaniu (np. tylko latem).



Widzi Pan jak mało wie w temacie izolacja... 30kWh/m2 to górna granica - !!!
Napisano
Witam Was wszystkich ponowie swoje pytanie czy opłaca się dołożyć jakieś 4 – 5 tyś do ścian z grubszego supereksu czyli 36 i ocieplić jakąś 5 styropianem czy z suporeksu 24 i ocieplić 15 styropianem. Nie chcemy za bardzo oszczędzać ale czy supereks 36 spowoduje że domek będzie cieplejszy?
Napisano
Witam !
Chciałem sie podzielić kilkoma rzeczami.
Budujemy Agatkę (bez garażu) poszerzoną o 50 cm z każdej strony. Pow.139m2. Materiał Klimabloc 25, do tego dojdzie styropian 15. SSO wyceniony jest na około 160 tys PLN. Wrocław. Ogrzewanie na dole podłogowe, na górze standardowe kaloryfery. Rozmawiałem już z przedstwicielem firmy instalatorskiej (rozprowadzenie gazu i wody ) robocizna + materiały (m.in.piec Visseman) to koszt około 40 tys PLN. Oczekuję na jeszcze dwie odpowiedzi innych firm. Teraz jesteśmy na etapie wyboru dachówki i okien. Dachówkato Rupp Sirius13 miedziany. Nie bardzo wiemy czy okna "złoty dąb" bedą pasowały kolorystycznie. Nigdzie nie możemy znaleźć takiego zestawu. Może ktoś już ma takowe, bardzo chętnie bym zobaczył.

Pozdrawiam agatkowiczów
Napisano
Cytat

Widzi Pan jak mało wie w temacie izolacja... 30kWh/m2 to górna granica - !!!

Proszę przedstawić świadectwo charakterystyki energetycznej takiego domu i sprawa będzie jasna.
Napisano
Cytat

Witam Was wszystkich ponowie swoje pytanie czy opłaca się dołożyć jakieś 4 – 5 tyś do ścian z grubszego supereksu czyli 36 i ocieplić jakąś 5 styropianem czy z suporeksu 24 i ocieplić 15 styropianem. Nie chcemy za bardzo oszczędzać ale czy supereks 36 spowoduje że domek będzie cieplejszy?

Jeżeli już, to suporeks (gazobeton) 24cm i 15-20cm izolacji termicznej. Taka ściana będzie niewiele droższa, a będzie powodowała znacznie mniejsze straty.
Oczywiście ma to głębszy sens jeżeli zadbamy także o pozostałe przegrody : posadzkę na gruncie, stropodach lub dach, stolarkę okienną. Warto także zastąpić wentylację naturalna (grawitacyjną) wentylacją mechaniczną z odzyskiem ciepła.
Napisano
Zmieniam temat:
Czy ktoś z Was ma w planie skrócić ciąg kuchenny i powiększyć jadalnie tym sposobem?J?a zlikwidowałam w planie spiżarkę i oddałam jej część na przedsionek a część na kuchnie.Kuchnię będą oddzielać od reszty tylko wymurowane ścianki.Nie mam sznas zachować prawidłowego ciągu szafek,ale ze względu na niewielką odległość ścian nie będzie to chyba wielki problem-biegać daleko nie będę ;-)Zobaczcie i oceńcie czy będzie to w miarę wygodne.Ps.Oczywiście proszę nie zwracać uwagi na wzornictwo-wykorzystałam to co było w tym programie, jest to tylko przykładowe zestawienie-chodzi mi o rozkład.

DSC01446.jpg

Napisano
mam problem z drzwiami wejsciowymi. A mianowicie murarze zostawili mi za wysoki otwor drzwiowy (230cm) a drzwi wejsciowe z oscieznica sa na 210 wiec zostaje 20 cm. icon_confused.gif .czy ktos sie spotkal z tym i jak to rozwiazal????????????????
Napisano
Cytat

mam problem z drzwiami wejsciowymi. A mianowicie murarze zostawili mi za wysoki otwor drzwiowy (230cm) a drzwi wejsciowe z oscieznica sa na 210 wiec zostaje 20 cm. icon_confused.gif .czy ktos sie spotkal z tym i jak to rozwiazal????????????????



miałem tak w garażu. nad drzwiami wstawiłem luksfery.
Napisano
Cytat

No, widzę, że wywołałam dyskusję na temat kosztów :grin: . To dobrze - mam już jakiś obraz.
Pytanie do Katasiak - w której części Podkarpacia budujecie? My zamierzamy budować pod Rzeszowem.



witam ja wybudowałem i zamieszkuję w agatce w krośnie na podkarpaciu telefon 696063536 Tomek
Napisano
Oj jaka tu cisza na forum, pewnie wszyscy wzieli sie ostro za budowe i przygotowania do Świat, pozdrawiam zatem i piszcie jak prace postepuja, a przy okazji Wesołych Świat. icon_smile.gif
Napisano
Witam serdecznie wszytskich Agatkowiczów icon_smile.gif

My skończyliśmy tynki w ubiegłym tygodniu i ruszyliśmy z centralnym.

Planujemy piec na eko-groszek... icon_smile.gif Oj juz nie mogę się doczekać kiedy w naszej Agatce będą ciepłe grzejniczki icon_smile.gif

Wszystkich Agatkowiczom zyczę zdrowych i spokojnych Świąt icon_smile.gif

Pozdrawiam


Napisano
Cytat

Witam serdecznie wszytskich Agatkowiczów icon_smile.gif

My skończyliśmy tynki w ubiegłym tygodniu i ruszyliśmy z centralnym.

Planujemy piec na eko-groszek... icon_smile.gif Oj juz nie mogę się doczekać kiedy w naszej Agatce będą ciepłe grzejniczki icon_smile.gif

Wszystkich Agatkowiczom zyczę zdrowych i spokojnych Świąt icon_smile.gif

Pozdrawiam




Witam serdecznie icon_smile.gif Ile Wam wyszło metrów kw. tynków ? Firma właśnie nam tynkuje. Mówią, że wyjdzie ze 650 m kw. ?
Również życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych icon_lol.gif
Napisano
icon_biggrin.gif
Cytat

Witam serdecznie icon_smile.gif Ile Wam wyszło metrów kw. tynków ? Firma właśnie nam tynkuje. Mówią, że wyjdzie ze 650 m kw. ?
Również życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych icon_lol.gif


Wszystkim budującym spokojnych Świąt icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam serdecznie icon_smile.gif Ile Wam wyszło metrów kw. tynków ? Firma właśnie nam tynkuje. Mówią, że wyjdzie ze 650 m kw. ?
Również życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych icon_lol.gif



Dzisiaj był u nas właściciel firmy tynkarskiej wymierzyć nam ilość m2 do tynkowania , po obliczeniach i zsumowaniu wyników otrzymałem odpowiedź ... 650m2 .
Napisano
Cytat

Dzisiaj był u nas właściciel firmy tynkarskiej wymierzyć nam ilość m2 do tynkowania , po obliczeniach i zsumowaniu wyników otrzymałem odpowiedź ... 650m2 .



Witam.

Tynki już za nami. Razem z kanałem w garażu wyszło nam 580 m ścian do tynkowania.
Napisano
Cytat

Dzisiaj był u nas właściciel firmy tynkarskiej wymierzyć nam ilość m2 do tynkowania , po obliczeniach i zsumowaniu wyników otrzymałem odpowiedź ... 650m2 .




Szczerze mówiąc jak usłyszałam 580 metrów byłam troszkę przerażona... icon_sad.gif

Pochwalcie się jaką płacicie cenę za metr tynku ...?

My robiliśmy tynk maszynowy, cementowo-wapienny na zaprawie Quix Mix.

W sobotę skończyliśmy centralne. W środę zalewamy posadzki... i w końcu upragnione wykończenie icon_smile.gif

Już nie mogę się doczekać
Napisano
Nam wyszlo 683 m, wliczony jest w to kanal i budynek gospodarczy. Tynki mamy robione maszynowo, firma chciala 27 zl z m, a na koniec policzyla po 26 zl , razem zaplacilismy 17 200 zl, troche sporo ale efekt koncowy super
Napisano
Cytat

Nam wyszlo 683 m, wliczony jest w to kanal i budynek gospodarczy. Tynki mamy robione maszynowo, firma chciala 27 zl z m, a na koniec policzyla po 26 zl , razem zaplacilismy 17 200 zl, troche sporo ale efekt koncowy super




Woow... icon_surprised.gif
Napisano
Cytat

Nam wyszlo 683 m, wliczony jest w to kanal i budynek gospodarczy. Tynki mamy robione maszynowo, firma chciala 27 zl z m, a na koniec policzyla po 26 zl , razem zaplacilismy 17 200 zl, troche sporo ale efekt koncowy super



My również robiliśmy tynki maszynowe. Jestem zadowolona, ścianki proste. Zapłaciłam jednak mniej...,Może dlatego że umówiłam się z tynkarzami, że płacę im tylko za robociznę, materiał był w mojej gestii.

Wyszło nam 10 palet Quix Mixa. Robiliśmy tynki cementowo-wapienne.

Mam pytanie do wszystkich, którzy maja już za sobą temat posadzek.

Jaki styropian kładliście na poddaszu i ile robiliście wylewki betonu? W projekcie zdaje się jest 7,5 cm posadzki, już z płytkę... Hmmm

Prosze o opinię

Posadzki zalewamy w czwartek
Napisano
Nam wyszło niecałe 800m2. Płaciliśmy 22zł/m2 + nasz materiał. Tynki cementowo wapienne zacierane piaskiem kwarcowym. Ekipa godna polecania gdyby ktoś potrzebował.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam a to moja agatka w środku . Jeszcze w tym tygodniu będę miał okna i ruszam z prądem. Czy ktoś pochwali się ile zużyliście i jakich elementów do wykonania instalacji elektrycznej? Pozdrawiam wszystkich agatkowiczów i życzę szybkiego budowania .http://picasaweb.google.com/pabblo32/DropBox?feat=directlink

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...