Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cytat

proszę Cię Jani. mam psa- goldena. on co najwyżej mógłby złodzieja (lub nieproszonego gościa) zalizać na śmierć icon_lol.gif



Mój Hunter to Labrador Retriever więc do pilnowania też się nie nadaje ale czarna sierść w połączeniu z wielkością i masą robi efekt dla ludzi którzy się nie znają na psach icon_smile.gif Tylko żony pilnuje :P jak z nim wychodzi na spacer to robi sie obrońca i jak ktoś za blisko się zbliży to powarkuje icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ta, czasem ludzie się nie znają. ja raz w Polsce dostałam opiernicz, że "takie wielkie bydle, powinno być w kagańcu", na nic zdały się moje tłumaczenia, że to nie groźna rasa (a Spajki był ze mną na krótkiej smyczy). Pani uspokoiła się dopiero, gdy powiedziałam, że dzwonię na policję i skoro mnie nie chce słuchać, może posłucha pana policjanta...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moja Dora też jest bardzo łagodna, zazwyczaj biega po podwórku i niby pilnuje obejścia, wczuła się w swoją rolę i nie wpuściła ostatnio listonosza icon_biggrin.gif .
Myślę że wiatrołap jest bardzo potrzebny (wręcz konieczny icon_biggrin.gif ) i nie rezygnuj tak łatwo z niego, jak się jednak nie zdecydujesz to pozostaw sobie możliwość dobudowania ew. ściany (instalacje , grzejniki, podłogówka itp.).
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moja Dora też jest bardzo łagodna, zazwyczaj biega po podwórku i niby pilnuje obejścia, wczuła się w swoją rolę i nie wpuściła ostatnio listonosza icon_biggrin.gif .
Myślę że wiatrołap jest bardzo potrzebny (wręcz konieczny icon_biggrin.gif ) i nie rezygnuj tak łatwo z niego, jak się jednak nie zdecydujesz to pozostaw sobie możliwość dobudowania ew. ściany (instalacje , grzejniki, podłogówka itp.).



Przemyśle to przemyśle....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro nie mogę działać na froncie budowy domu ponieważ starostwo ma 65 dni na udzielenie mi pozwolenia na budowie a pracuje w okrojonym składzie... to zaczynamy drugą rundę z ogrodzeniem icon_biggrin.gif jutro powinno się wszystko ładnie powyjaśniać....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do wszystkich czytających...
To co znalazłem różni sie od tego co mówi znajomy majster... pomóżcie powiedzcie jak to u was wygląda lub jak zamierzacie robić.

Zbrojenie z prętów fi 12 strzemiona z fi 6 (40 x30) tak wiem duże. Beton B20
Moje pytanie brzmi :
1) Czy łączenie prętów fi 12 ze stali żebrowej wystarczy dać na 80 cm czy potrzeba więcej ( zasłyszane i przeczytane rozstrzał od 50 cm do 150 cm a to spora różnica)
2) "elki" na rogi w fundamenty jakiej powinny byś długości ( zasłyszane i przeczytane od 120 cm na pół po 200 cm na pół)
3) Prośba o pomoc przy przeliczaniu chudziaka i B20 projektantowi wychodzi inaczej i mnie wychodzi inaczej, wszelkie dane udostępnione w rzutach do zaciągnięcia stronę wcześniej ;) mogę również przesłać....

Może ktoś udzieliłby mi porady ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Schodów nie było gdzie włożyć :/ a poddasze musiało być....wiem że mało praktyczne... ale ładnie wyglądają a jak będę coś większego wnosił to będę wciągał przez antresole... przynajmniej takie założenie ...



Eee tam nie było... przy takiej ilości miejsca bez problemu by się dało, ale nie sama funkcjonalność jest najważniejsza, aczkolwiek dla mnie 90% wykorzystania pomieszczeń to właśnie ma być funkcjonalność icon_smile.gif


Cytat

Zbrojenie z prętów fi 12 strzemiona z fi 6 (40 x30) tak wiem duże. Beton B20
Moje pytanie brzmi :
1) Czy łączenie prętów fi 12 ze stali żebrowej wystarczy dać na 80 cm czy potrzeba więcej ( zasłyszane i przeczytane rozstrzał od 50 cm do 150 cm a to spora różnica)
2) "elki" na rogi w fundamenty jakiej powinny byś długości ( zasłyszane i przeczytane od 120 cm na pół po 200 cm na pół)
3) Prośba o pomoc przy przeliczaniu chudziaka i B20 projektantowi wychodzi inaczej i mnie wychodzi inaczej, wszelkie dane udostępnione w rzutach do zaciągnięcia stronę wcześniej ;) mogę również przesłać....

Może ktoś udzieliłby mi porady ?


1) Odp: Wystarczająco
2) Patrz pkt 1 ( rozumiem że chodzi ci o łączenie zbrojenia fi 12mm a nie nadproży jakichś ;) )
3) Długość x grubość x szerokość - liczysz - w miejscu "skrzyżowania" narożników liczysz tylko z jednej strony.
Grubość chudziaka wstawiasz 5-10 cm ?( 0,05 - 0,1m ) reszta to pozostałość.
Aczkolwiek z doświadczenia wiem, że nie ma co się aż tak bawić tym chudziakiem - dajesz podkładki dystansowe ( 10gr sztuka ) tudzież elementy gruzu budowlanego i całość zalewasz betonem - jak masz dojazd do wykopów to zamawiasz samą gruszkę - jak nie to z pompą i kierujesz "lufą " icon_smile.gif

PS. Ilość betonu licz po dokonaniu wykopów - bo to może się różnić - aha i do pompy dolicz 0,3m 3 betonu jako "odpad"* - jak potrzebujesz 10 m3 to zamów 10,3 m3.

* - odpad ten niech ci wypłucze na folię jaką i jeszcze łopatami to zgarniesz i na taczki i jakoś rozdysponujesz icon_smile.gif Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Draagon dzięki bardzo wielkie icon_smile.gif otwieram kompa w pracy patrze a tu na poczcie mail z powiadomieniem ze ktoś coś na forum naskrobał icon_biggrin.gif:D i szybciutko stronka w przeglądarce icon_biggrin.gif patrze jest odpowiedź mysle sobie to może być naprawde doby dzień icon_biggrin.gif i jest !!
Dzięki naprawde wielkie !!!
Oczywiście w ramach forumowej wdzięczności " +" za pomoc

PS Witam na moim blogu icon_smile.gif lub prawie w moim domu ;) Edytowano przez Mich (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu ty nas nie słuchaj - słuchaj panów "będziedobrze" - bo i tak im nie przetłumaczysz a się znerwujesz tylko icon_smile.gif
Ja do siebie np wziąłem murarza "bedziedobrze" - z trzech co się przewineli jeden umiał nawet w pionie murować ale kompletnie nie łapał moich intencji - tzn jak patrzyłem i mówiłem majster obróć cegłę to i obrócił - ale potem dalej jechał po swojemu icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie Będzie Dobrze jeszcze nie istnieją ... narazie czekam na PNB i gnębię Panie z urzędu żeby wydali szybciej.
Chcąc zrobić jak najwięcej samemu muszę się martwić na wyrost i dowiedzieć się jak najwięcej samemu.
A Panowie Będzie Dobrze mają z takimi jak ja przesrane icon_smile.gif więc nadal wsłuchuję się w wasz głos forumowiczów icon_biggrin.gif

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

uważaj, bo Oni zazwyczaj mają więcej doświadczenia w byciu Panem Będzie Dobrze niz Ty w Ich pilnowaniu icon_smile.gif Pewnie pare tricków tacy mają w zanadrzu icon_wink.gif



Pewnie mają ale i ja mam w zanadrzu bardzo irytujące pytanie ... DLACZEGO TAK a nie TAK icon_biggrin.gif
Do wiadomości ogółu - u mnie podziałało.

Po 2 tygodniach od złożenia wniosku o PNB zacząłem wydzwaniać do Starostwa i wydaje sie że podziałało icon_biggrin.gif:D

Prawdopodobnie w środę będzie wydane PNB icon_biggrin.gif:D
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Michu jak samemu będziesz robić to rozważ takie strzemiona plastikowe 2zl/szt po prostu wpinasz - nic nie zaginasz ani nie wiążesz.
Na Allegro jeszcze taniej pod hasłem "STRZEMIONA Z TWORZYWA zbrojeniowe BUDOWLANE zaczep "


A tu link

Powinno ci wyjść taniej niż stal 6mm a i robota szybsza




Dragoon dzięki za podpowiedź ... troche tylko późnawo wiekszość strzemion mam juz pogiętych icon_smile.gif łatwizna icon_biggrin.gif teraz zacznie sie jazda jak bęą "L" ki do pogięcia icon_biggrin.gif
Po 8 na narożnik jedziemy jednak zamiast sprzedawać jako odpad pogniemy na elki
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Jak najbardziej - a nawet to jest bardzo dobrze jak nie zaizolujesz.
Ja jestem przeciwny izolacjom pionowym w budynkach niepodpiwniczonych, ale jakbyś zaizolował i "zamknął" w ten sposób drogę ucieczki nadmiarze wody - to mróz by ci mógł rozsadzić zbyt świeży beton.

Dlatego tylko zasyp świeże fundamenty - sobie popracują, ułożą się wygodnie przez zimę - a na wiosnę odkopiesz i pociągniesz dalej wszystko. - Tylko pamiętaj o tym by zasypane fundamenty znajdowały się poniżej strefy zamarzania.
By grunt nie zamarzał pod ławą fundamentową - czyli spód fundamentów + 1,2m ( zazwyczaj) w górę
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak najbardziej - a nawet to jest bardzo dobrze jak nie zaizolujesz.
Ja jestem przeciwny izolacjom pionowym w budynkach niepodpiwniczonych, ale jakbyś zaizolował i "zamknął" w ten sposób drogę ucieczki nadmiarze wody - to mróz by ci mógł rozsadzić zbyt świeży beton.

Dlatego tylko zasyp świeże fundamenty - sobie popracują, ułożą się wygodnie przez zimę - a na wiosnę odkopiesz i pociągniesz dalej wszystko. - Tylko pamiętaj o tym by zasypane fundamenty znajdowały się poniżej strefy zamarzania.
By grunt nie zamarzał pod ławą fundamentową - czyli spód fundamentów + 1,2m ( zazwyczaj) w górę




Wiedziałem że wyrażam sie mało precyzyjnie :P
Postaram sie to ująć dokładniej.
7 zalewam fundamenty. 9 przychodzi ekipa i muruje bloczki.
Pytanie brzmi czy wymurowane bloczki muszę przed zimą zaizolować przeciw wilgoci (izolacja pionowa) czy mogę zasypać piachem a dopiero wiosną odkopać i zaizolować ?

Dragon a może ktoś z czytających znacie w okolicach Kalisza bądź Pleszewa namiary na tani piasek ???
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O to co następuje...

W dniu wczorajszym zakończył się etap prac ziemnych.
Fundament wykopany ! Chudziak rozłożony ! Zbrojenie w fundamencie ! Fundament zalany !
Zdjęcia wstawię mam nadzieje dziś jak tylko uproszę inwestorkę do zgrania zdjęć z aparatu ...
Wczorajsza data - 06.11.2013 zalanie fundamentu ...

PS posadziłem "cudowny żywopłot" - 2 lata 2 metry pięknego gęstego żywopłotu ... sie okaże...

PS 2 Głupie pytanie ... ile potrzeba piasku i cementu do wymurowania 1053 bloczków betonowych M6 ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fundament to także bloczki betonowe.
Pokażę ci jak u siebie to zrobiłem. To, że u Mnie szalowane i zalewane było to nic nie zmienia.
1 , 2

3
4 pozycję możesz zrobić przed trzecią icon_smile.gif
4
jak widać przez zimę nic się nie stało zasypanym fundamentom. Na to dopiero dałem izolację poziomą w postaci foli - ale w 2 warstwach.
Głupie pytanie nr 2 - to zależy jak gruba spoina i jak krzywo masz fundamenty.
Na dzieńdobry zamów wywrotkę piasku - ja do Kalisza mam 140km - nie doradzę - ale zapytaj się murarza skąd wziąść piach - już on ci doradzi ( bo na dupnym piachu się narobi ) u mnie płukany do murowania na busie ( dupny icon_smile.gif ) 220 zł - wywrotka niby do murowania 300.

Co to jest cudowny żywopłot ?icon_smile.gif Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

fundament to także bloczki betonowe.
Pokażę ci jak u siebie to zrobiłem. To, że u Mnie szalowane i zalewane było to nic nie zmienia.
1 , 2

3
4 pozycję możesz zrobić przed trzecią icon_smile.gif
4
jak widać przez zimę nic się nie stało zasypanym fundamentom. Na to dopiero dałem izolację poziomą w postaci foli - ale w 2 warstwach.
Głupie pytanie nr 2 - to zależy jak gruba spoina i jak krzywo masz fundamenty.
Na dzieńdobry zamów wywrotkę piasku - ja do Kalisza mam 140km - nie doradzę - ale zapytaj się murarza skąd wziąść piach - już on ci doradzi ( bo na dupnym piachu się narobi ) u mnie płukany do murowania na busie ( dupny icon_smile.gif ) 220 zł - wywrotka niby do murowania 300.

Co to jest cudowny żywopłot ?icon_smile.gif





Niezawodny Dragon !!!!

Fundament mam idealnie w poziomie icon_biggrin.gif zamówiłem chłopaków do lania z niwelatorem icon_smile.gif

Co do cudownego żywopłotu oto link :-)
http://www.cudowny-zywoplot.pl/

Co do piachu mam ofertę z kalisza całkiem niezłą szukam dalej icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przez tą twoją wywrotkę se zamówię tak samo suchy beton icon_smile.gif
A zaskakuj Mnie - obyś Mnie przegonił w budowaniu - co bym się uczył co mogę wdrożyć u siebie icon_smile.gif



Będe się starał aczkolwiek patrząc na etap zaawansowania prac nie sądzę żebym to zrobił narazie to ja korzystam z waszych doświadczeń...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Stan obecny :

DSC01446.jpg



Teraz pytanko :

Wiadomo smarujemy bloczki dysperbitem kładziemy styropian xps (bo taki chce i tak będzie) + folia kubełkowa czy niekoniecznie ?
Podłoże sam piach woda gruntowa na głębokości 16 metrów.
Jest też studnia w odległości około 10 metrów od brzegu domu ( o ile ma to jakiekolwiek znaczenie).

Info pod tytułem dla odparowania wody nie wierze bo odparowac to ona może na wierzchu przy odpowiedniej temp ale pod warstwą ziemi niesądze.
Ochrona przed mrówkami i innymi gryzoniami żeby nie jadły styro śmiechu warte szczeliny pozwolą mrówką tudzież innym gryzoniom na spokojnie wejść
Czy krzewy płożące cyprysy tudzież tym podobne będą korzenie miały na tyle duże aby przerastać styro i akurat będą się kierowały w tamtą strone ?

Ochrona przed zniszczeniem styro w to wierze tylko czy to opłacalne ... o ile folia nie jest wielkim wydatkiem to zdzieranie na listwach niezaprzeczalne suma sumarum parę "setek" trzeba na to wydać a każdy Jagiełło na budowie dla mnie ważny.

Wiec liczę na żywą merytoryczną dyskusję...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wiadomo smarujemy bloczki dysperbitem kładziemy styropian xps (bo taki chce i tak będzie) + folia kubełkowa czy niekoniecznie ?
Podłoże sam piach woda gruntowa na głębokości 16 metrów.
Wiec liczę na żywą merytoryczną dyskusję...


W zasadzie to ma ona chronić przed uszkodzeniami np. podczas zasypywania, zagęszczania gruntu wokół...
Wszystko zależy od tego co tam będziesz robił. Ja daję - koszt niewielki, ale jak słusznie zauważasz zawsze jakiś tam jest.
Są też czasem nieprzewidziane zyski - po gwałtownych ulewach woda stoi u mnie wokół wykańczanego budynku, aż powoli wchłonie się (nie założyłem jeszcze odwodnienia terenu, bo nie wykończyłem powierzchni). Gdzie by była gdyby nie kubełek? To samo wiosenne roztopy!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W zasadzie to ma ona chronić przed uszkodzeniami np. podczas zasypywania, zagęszczania gruntu wokół...
Wszystko zależy od tego co tam będziesz robił. Ja daję - koszt niewielki, ale jak słusznie zauważasz zawsze jakiś tam jest.
Są też czasem nieprzewidziane zyski - po gwałtownych ulewach woda stoi u mnie wokół wykańczanego budynku, aż powoli wchłonie się (nie założyłem jeszcze odwodnienia terenu, bo nie wykończyłem powierzchni). Gdzie by była gdyby nie kubełek? To samo wiosenne roztopy!




Jak już wspomniałem teren kompletnie piaszczysty. Byłem na działce podczas wiosennych roztopów a te w mojej okolicy były dość obfite. Przeszedłem działkę suchą stopą. Stąd właśnie wątpliwość użyteczności foli.

Może jeszcze sie ktoś włączy do dyskusji ? Edytowano przez Mich (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na dysperbicie napisane jest że zakres temperatur do zastosowania wynosi + 5 do +25.
Pytanie czy ktoś kiedyś próbował stosować go w niższych temperaturach ??
Można ?
Czy lepiej dać spokój zasypać fundamenty i na wiosnę odkopać zaizolować dysperbitem i na to styro xps.?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na dysperbicie napisane jest że zakres temperatur do zastosowania wynosi + 5 do +25.
Pytanie czy ktoś kiedyś próbował stosować go w niższych temperaturach ??



Tylko analfabeta, ale nie odpisze, bo analfabeta icon_mrgreen.gif icon_cool.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko analfabeta, ale nie odpisze, bo analfabeta icon_mrgreen.gif icon_cool.gif



Odpowiedź dla sztuki ?
Ja pytam poważnie !
I skoro pisze nie jestem analfabetą umiem czytać ze zrozumieniem.
Czasem tylko producenci podają zaniżone zawyżone parametry tak jak przy ilości powierzchni na która starcza. Czy jeśli mnie nie starczy znaczy nie umiem używać środka ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Producent zaleca, aby nie nakładać w niższej niż +10 temperaturze.

Jest to roztwór wodny, a woda musi mieć czas na odparowanie - a tu Pani Zima (w zasadzie) przyszła razem z Dziadkiem Mrozem. A tam nieodparowana woda, to co może zrobić Dziadek ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Producent zaleca, aby nie nakładać w niższej niż +10 temperaturze.

Jest to roztwór wodny, a woda musi mieć czas na odparowanie - a tu Pani Zima (w zasadzie) przyszła razem z Dziadkiem Mrozem. A tam nieodparowana woda, to co może zrobić Dziadek ?




Napsuć człowiekowi krwi...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
    • Można dać kątowniki przymocowane do wieńca, tak jak w poście Zenka . Dość prosto i solidnie. Tylko nie do czoła, a do boków belki. Przecież to co do zasady analogiczne rozwiązanie do tego które podałem na rysunku. W starych kamienicach to się właśnie zostawiało szczeliny wokół belek i nawet nie smołowało belek od czoła. Właśnie, żeby ruch wilgoci dalej był możliwy.  Umocowanie belek do wieńca jest wytrzymałościowo lepsze niż pozostawienie ich swobodnie. I pewniejsze pod względem stabilności stropu. Belki potrafią się znacznie odkształcić, a wtedy nieutwierdzony strop zacznie się ruszać (drgania) przy każdym kroku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...