bajbaga Napisano 27 listopada 2013 Udostępnij #151 Napisano 27 listopada 2013 Krew można przetoczyć, ale tu cała izolacja może pójść w ....... i niekoniecznie będzie to widoczne. Link do komentarza
Mich Napisano 27 listopada 2013 Autor Udostępnij #152 Napisano 27 listopada 2013 (edytowany) A tak kompletnie na przyszłość na następny sezon budowlany jak prosto policzyć ilość bloczków z betonu komórkowego potrzebnych do wybudowania domu ?Ktoś pomoże znaleźć wysokość ścianki kolankowej na przekroju ? Edytowano 27 listopada 2013 przez Mich (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2013 Udostępnij #153 Napisano 27 listopada 2013 W zasadzie każdy producent, podaje ilość bloczków "wychodzących" na 1m2 powierzchni ściany.Powierzchnię ścian można dość prosto wyliczyć z projektu (jeśli nie jest podana). Link do komentarza
Mich Napisano 27 listopada 2013 Autor Udostępnij #154 Napisano 27 listopada 2013 Cytat W zasadzie każdy producent, podaje ilość bloczków "wychodzących" na 1m2 powierzchni ściany.Powierzchnię ścian można dość prosto wyliczyć z projektu (jeśli nie jest podana). Ja mam jakiś chinski projekt i nie mam podanych tych info na rysunku też nie widzę wysokości ścianki kolankowej :/ Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 listopada 2013 Udostępnij #155 Napisano 27 listopada 2013 Bo tam nie ma ścianki kolankowej Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 27 listopada 2013 Udostępnij #156 Napisano 27 listopada 2013 Cytat ... zapytuje was czy ktoś ma wiedzę na temat pompy głębinowej ? A co Cię interesuje w temacie pomp głębinowych? Link do komentarza
Mich Napisano 28 listopada 2013 Autor Udostępnij #157 Napisano 28 listopada 2013 Cytat A co Cię interesuje w temacie pomp głębinowych? Posiadam studnię taką jeszcze starodawną zrobioną z kręgów betonowych. Chciałbym w przyszłości rozprowadzić system nawadniania do ogrodu który wodę pobierałby ze studni. Link do komentarza
bajbaga Napisano 28 listopada 2013 Udostępnij #158 Napisano 28 listopada 2013 Nawadnianie (deszczownia) nie mieści się w zakresie zwykłego korzystania z wód - czyli (formalnie) wymagane jest pozwolenie wodno-prawne. Link do komentarza
Mich Napisano 28 listopada 2013 Autor Udostępnij #159 Napisano 28 listopada 2013 Dzięki będę intensywnie myślał nad sformalizowaniem mojego przyszłego nawodnienia ;) Link do komentarza
Draagon Napisano 28 listopada 2013 Udostępnij #160 Napisano 28 listopada 2013 Nie zostawiaj dysperbitu na budowie - zabierz do domu do ciepłej piwnicy i poczekaj do wiosny. Jak nie rozszczelniony to powinno wytrzymać - ale gwarancji nie daję Link do komentarza
Mich Napisano 2 grudnia 2013 Autor Udostępnij #161 Napisano 2 grudnia 2013 Głupie pytanie - jaką wodą w sensie temperatury rozcieńczyć dysperbit ? Link do komentarza
Irbis Strzecharstwo Napisano 2 grudnia 2013 Udostępnij #162 Napisano 2 grudnia 2013 Cytat Głupie pytanie - jaką wodą w sensie temperatury rozcieńczyć dysperbit ? Wodą w płynie A temperatura chyba taka jak temperaturowy zakres stosowania czyli +5 do +30 Link do komentarza
Mich Napisano 3 grudnia 2013 Autor Udostępnij #163 Napisano 3 grudnia 2013 Irbis nie mogąc już czekać na instruktaż pojechałem malować. Dosypałem trochę wody ;) a tak na poważnie to zwyczajnie go nie rozcieńczałem.Dla wszystkich niedowiarków i tych którzy mówili że temperatura stosowania +10 i że nie schnie i że mróz narobi bałaganu. Otóż wczoraj wysmarowałem bloczki z zewnątrz i zanim pociągnąłem całość początek prawie suchy.Nic sie nie maże nie jeździ nic sie kompletnie nie dzieje.Prawdopodobnie jedynym skutkiem ubocznym jest cięższa praca i większa ilość zużytego dysperbitu bo ciężej go rozsmarować. Zdjęcie mam nadzieje załączę wieczorem... bo z myślą również o jakiejś pamiątce pisze tego bloga. Wy mi to ułatwiacie bo gdyby nie wy (czytający komentujący doradzający ) pewnie by mi się nie chciało. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #164 Napisano 3 grudnia 2013 Cytat Dla wszystkich niedowiarków i tych którzy mówili że temperatura stosowania +10 i że nie schnie i że mróz narobi bałaganu. Otóż wczoraj wysmarowałem bloczki z zewnątrz i zanim pociągnąłem całość początek prawie suchy.Nic sie nie maże nie jeździ nic sie kompletnie nie dzieje. To nie jest kwestia wiary - samochodem bez hamulców tez można dojechać do celu. To że czegoś "nie widać" teraz, znaczy tyle, że nic nie znaczy. Pytałeś dostałeś fachową poradę - co uczynisz z tą wiedzą, to tylko Twoja sprawa. Powiem tak, gdyby jakiś wykonawca tak postąpił - puściłbym go nawet bez przysłowiowych skarpetek i musiałby się przebranżowić. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #165 Napisano 3 grudnia 2013 Cytat Otóż wczoraj wysmarowałem bloczki z zewnątrz i zanim pociągnąłem całość początek prawie suchy Zapomniałeś dopisać.... z zewnątrz.Reszta jak wyżej. Link do komentarza
Mich Napisano 3 grudnia 2013 Autor Udostępnij #166 Napisano 3 grudnia 2013 Panowie bajbaga Jani : Na opakowaniu producenta jest napisane : Zakres zastosowania +5 do +30 było +6 jak smarowałem. Więc w czym rzecz bo nie rozumiem ? Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #167 Napisano 3 grudnia 2013 Odpowiadałem (i pozostali) na to pytanie: Cytat Na dysperbicie napisane jest że zakres temperatur do zastosowania wynosi + 5 do +25. Pytanie czy ktoś kiedyś próbował stosować go w niższych temperaturach ?? Można ? A tak na marginesie, jest różnica między zakresem temperatur, a zaleceniem producenta co do najbardziej optymalnej temperatury.Ps: A to znasz ? Cytat .... odczekać kilka dni dając czas na odparowanie resztek wilgoci z całej grubości powłoki. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie wczoraj w nocy było -6 stopni.Ps. Zakres stosowania, to nie tylko nałożenie powłoki, ale też temperatura w ktorej schnie. W WT producent podaje że jedna warstwa schnie około 6 godzin, ale te dane są dla temperatury zewnętrznej +23 stopnie. Link do komentarza
BIGL Napisano 3 grudnia 2013 Udostępnij #168 Napisano 3 grudnia 2013 Pierwsze warstwy powinny być rozcieńczone wodą po to aby masa dokładnie wnikała w wszelakie pory, kolejne malujemy bez rozcieńczania. Opinia eksperta, Grzegorza Gładkiewicza z Icopal S.A.: "Stosowanie bitumicznych środków powłokowych do izolacji części podziemnych obiektów budowlanych w warunkach ujemnych temperatur jest praktycznie niemożliwe. Część z nich to środki dyspersyjne - woda w nich zawarta w ujemnych temperaturach również zamarza czyniąc je bezużytecznymi. W przypadku środków rozpuszczalnikowych proces odparowywania rozpuszczalników w ujemnych temperaturach bardzo się wydłuża, a sama masa powłokowa jest na tyle twarda, że praca z nią jest bardzo utrudniona lub wręcz niemożliwa". Link do komentarza
Mich Napisano 4 grudnia 2013 Autor Udostępnij #169 Napisano 4 grudnia 2013 Cytat Odpowiadałem (i pozostali) na to pytanie:A tak na marginesie, jest różnica między zakresem temperatur, a zaleceniem producenta co do najbardziej optymalnej temperatury.Ps: A to znasz ?Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie wczoraj w nocy było -6 stopni.Ps. Zakres stosowania, to nie tylko nałożenie powłoki, ale też temperatura w ktorej schnie. W WT producent podaje że jedna warstwa schnie około 6 godzin, ale te dane są dla temperatury zewnętrznej +23 stopnie. Niestety nie dane mi było zastosować środka w najbardziej optymalnych warunkach :( szkoda chciałbym wszystko mieć optymalne ale czasem sie nie da.co do schnięcia .... cóż .... dałem mu jakieś 18 godzin na wyschnięcie ... pewnie zbyt mało ale może nic się wielkiego nie stanie... Link do komentarza
Mich Napisano 26 lutego 2014 Autor Udostępnij #170 Napisano 26 lutego 2014 No to powrót .... na działkę i forum.... Docieplony fundament do końca zasypany... zdjęcia pewnie koło weekendu wrzucę a co mi tam A skoro wszystko zasypane ... to pytanie czy ktoś może orientuje się w cenie "wyciągnięcia" instalacji wod-kan ? Link do komentarza
PeZet Napisano 26 lutego 2014 Udostępnij #171 Napisano 26 lutego 2014 Cytat Nawadnianie (deszczownia) nie mieści się w zakresie zwykłego korzystania z wód - czyli (formalnie) wymagane jest pozwolenie wodno-prawne. Baba Jago, czy to znaczy, że chcąc rozprowadzić po działce dziurawe wężyki do nawadniania rabatek i skalniaczków muszę mieć pozwolenie wodno - prawne? Czy się rozchodzi o kontekst studniany? Link do komentarza
Mich Napisano 5 maja 2014 Autor Udostępnij #172 Napisano 5 maja 2014 No to pojawiam się ponownie... Na budowie jakby niewiele się zmieniło poza posianiem jakiegoś żywopłotu zrobieniem jakiegoś ogródka obsypania fundamentów gruzem i piachem.Nawiezione zostało trochę ziemi... A teraz pytanie czyli kwintesencja mojego tu pobytu...Jaka jest naprawde dobra cena za suporex 24 i 12 SolbetowskiWycena dachu 300 metrów dwu spadowy 1 okno. cieśla 8000 dekarz 10000 na gotowo położenie dachówki orynnowanie i kapelusze na kominydrewno 780 za kubikWycena 242 metrów podłogówki plus sterowniki kanaliza woda biały montaż 3 x wc podtynkowe 1 x bidet (podtynkowy)2 x kabina prysznicowa z odpływem w podłodze, wanna, 5 x umywalki 25000 z matriałemCzy ktoś może powiedzieć mi czy to dobre ceny ? Link do komentarza
Mich Napisano 27 maja 2014 Autor Udostępnij #173 Napisano 27 maja 2014 No to już wiem że prowadzę dziennik dla siebie.Wiec zapisze sobie wymiary okien jakby kiedys ktoś mnie pytał bede miał ściągawke.Okna : 150 x 135 2 szt jednoskrzydłowe ( kuchnia pokój nad garażem) 135 x 135 4 szt jednoskrzydłowe ( sypialnia, pokój dziecięcy, 2 pokoje na poddaszu)75 x 135 1 szt łazienka 90 x 180 4 szt. fiks w ramie (przemyślana decyzja nie chcieliśmy w skrzydle salon)330 x 220 moja duma drzwi tarasowe HST z niskim progiem szyba bezpieczna grubość 4 mm dopuszczalna i będę miał na nią gwarancjePoza HST wszystko jest w pakiecie 3 szybowym z ciepłą ramką. Przenikalność cieplna na poziomie 0,6 Na zakmknietej wkładceCena super. Gdyby ktoś tu zajrzał i zastanawiał się nad oknami służę pomocą w wyborze super oferty myślę że najtańszej w wielkopolsce.Do tego załatwione już drzwi zewnętrzne i brama garażowa na dwa auta z fotokomurką sterowaniem i dodatkowym akumulatorem.Jutro spotkanie z jedną z 5 hurtowni które wyceniały mi materiały na budowę. Ostateczne negocjacje cenowe czas zacząć. Link do komentarza
Mich Napisano 17 grudnia 2014 Autor Udostępnij #174 Napisano 17 grudnia 2014 Wracam tu chyba żeby nie zapomnieć że miałem pisac jak to jest na budowie....Wiec wcale nie jest tak wesoło... ale nie powiem żeby nie było satysfakcji Największa wiedza jaką zdobyłem to jednak konfrontacja wiedzy zdobytej w necie (forum(własny profil własne pytania, artykuły) z wykonawcami lub oferentami. Wiedza ta jest bezcenna ale jest jej tyle że niestety można zostać frustratem jeśli chce się robić to tak jak ja czyli mieć jako takie pojęcie o wszystkim. Powiem szczerze odpuściłem kwestie wyboru drewna na więźbe bezsensowne zagadnienie wybór jest dla mnie prosty dobre sprawdzone źródło i dobry cieśla który powie mi czy sosna czy świerk (już po wszytskim wybrałem sosne ) Odpuściłem hydraulikę wybrałem pośrednią cenę i wydaje mi się pośrednie zło.Tynki zrobiłem gipsowe w domu garaż został bez tynku tam będzie cementowo wapienny.Dlaczego gipsowe bo tańsze bo można od razu na nich malować (dyskusja jak w przypadku drewna bezcelowa tyle samo za co i przeciw) a no i nikt nie powie że nie trzeba używać gładzi. Jeśli chce sie mieć idealnie równo trzeba ! Posadzki (miksokret) ekipa sprawdzona posadzka wzmocniona gdzie miała pęknąć tam pękła poza tym nic sie nie dzieje.Jak widać jestem na etapie surowy zamknięty jeszcze nie do końca ocieplony ( zostało część dachu nad salonem ze względów technicznych salon otwarty rusztowania na kolach brak)Zdjęcia wrzucę do świąt od tak żeby były.A no i kominek tez oczywiście jest ! Jotul I480 kupiony już wcześnej żeliwny kupiony wczesniej bo była promocja całe szczęście bo teraz już bym sie na niego nie zdecydował. Chcecie mieć ogień w salonie ?! kupujcie kominek wczesniej potem nie bedzie za co ! Przy małym zaznaczam małym pierdolcu na pkt ocieplenia wnioski są takie.Nie da sie zrobić domu z poddaszem użytkowym przy założeniu że nie jest to całość 100 do 150 m kw za 200 tys. chyba że mówimy o stanie surowym zakmknietym wtedy jak najbardziej ale nie do zamieszkania ! Miłego dnia a co ! Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 23 grudnia 2014 Udostępnij #175 Napisano 23 grudnia 2014 skontrolowałem sytuacjęczyli nie tylko dla siebie Link do komentarza
PeZet Napisano 23 grudnia 2014 Udostępnij #176 Napisano 23 grudnia 2014 Wszystkiego najlepszego budowlanego, Mich, z okazji Świąt i jak najszybszego zakończenia budowy. Link do komentarza
Draagon Napisano 24 grudnia 2014 Udostępnij #177 Napisano 24 grudnia 2014 Michu Wszystkiego Najlepszego z Okazji Świąt i Przeprowadzki na spokojnie w Nowym Roku 2015 Ja sam mam więcej pytań niż odpowiedzi...A tak swoja drogą - co uznajesz po SSZ za niezbędne do przeprowadzki ? Link do komentarza
Mich Napisano 13 lutego 2015 Autor Udostępnij #178 Napisano 13 lutego 2015 Powrót po latach Niestety nie ma czasu na internet :( chociaż w sumie to tylko wymówka prawda jest taka ze nawet nie pomyslałem o kończeniu dziennika taki zapie... na budowie. Generalnie wykończeniówka w moich Teścia i Mego ojca rękach :-) czyli rodzinnie.Dedline bankowy na koniec marca. Będzie troche spokojniejsza głowa to zacznę uzupełniać.A Teraz bardzo prosze o doradztwo bo :Dekarz nie zna powodu Przedstawiciel handlowy z hurtowni nie wie jak mi pomóc Więc może wy Tu zgromadzeni będziecie umieli : Na chwilowo jeszcze nie ogrzewanym poddaszu domu po tynkach ale przed wylewkami założyłem wełne.Niestety nie wiedziałem że na wełne należy nałożyć folie. Więc tego nie zrobiłem.Kiedy puściły mrozy zobaczyłem że kapie mi woda spod wełny potem chwyciły puściły i znów to samo.Postanowiłem więc zdjąć całą wełnę tam gdzie jeszcze było to możlwie bo nie ma karton gipsów i ku mojemu ogromnemu zdziwieniu ukazała się membrana cała w rosie.Wytarłem wiekszość pomieszczenie wietrze od tygodnia.... W 90% membrana sucha wełna się suszy....Pytanie do was moi drodzy czy po powtórnym założeniu wełny nie stanie sie dokładnie to samo ? Czy to kwestia tego że woda nie miała jak odparować z wylewek ? Link do komentarza
Mich Napisano 2 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #179 Napisano 2 kwietnia 2015 Ktokolwiek Widział ktokolwiek wie !Co oznaczaja sformułowania : Biały montaż przy oddaniu domu do użytku ( całość armatury czyli wszystkie kible bidety umywalki wanny) czy tez oznacza to tyle że musi być gdzie sie umyć i gdzie załatwić potrzeby fizjologiczne ? Posiadam poddasze nie użytkowe w projekcie budowlanym jest oznaczone również jako nie użytkowe ale są zaznaczone na nim schody czy w związku z tym musze je posiadać do oddania do użytku ? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 3 kwietnia 2015 Udostępnij #180 Napisano 3 kwietnia 2015 Cytat Ktokolwiek Widział ktokolwiek wie !Co oznaczaja sformułowania : Biały montaż przy oddaniu domu do użytku ( całość armatury czyli wszystkie kible bidety umywalki wanny) czy tez oznacza to tyle że musi być gdzie sie umyć i gdzie załatwić potrzeby fizjologiczne ? Posiadam poddasze nie użytkowe w projekcie budowlanym jest oznaczone również jako nie użytkowe ale są zaznaczone na nim schody czy w związku z tym musze je posiadać do oddania do użytku ? pogdybamwydaje mi się że nie musisz mieć schodów ale ustal to ze swoim inspektorem nadzorua co do wełnyczy między membraną a wełną była przerwa ?czy wełna wbita do samego końca ?nie każdy przewiduje bidety i inne erdołyznaczyumywalka , kibel , prysznic lub wannatak mi się wydaje Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 kwietnia 2015 Udostępnij #181 Napisano 3 kwietnia 2015 (edytowany) Z tego co napisano, wnioskuję, ze odbiór będzie (chyba) częściowy.Mając to na uwadze, budynek musi mieć łazienkę, możliwość przygotowania posiłków, bezpieczne warunki (np. poręcze, balustrady, itp.) - inaczej mówiąc (i upraszczając) musi spełnić warunki lokalu socjalnego.Co do schodów. Wystarczy, że będzie zapewniony dostęp do strychu, np. przez właz i schody drewniane (w formie drabiny, a najlepiej schody włazowe)Ps. Jeśli odbiór nie jest częściowy, to zmiana schodów ze stałych (jeśli takie są w projekcie) na włazowe, musi być naniesiona na projekcie, przez projektanta. Edytowano 3 kwietnia 2015 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się