Skocz do zawartości

Odpowietrzanie kaloryferów


Gość George

Recommended Posts

Gość George
Napisano
Witam,

Jak odpowierzyć kaloryfer łazienkowy? icon_confused.gif??:

Pozdrawiam
Napisano
kupić za ok. 5 zł kluczyk do odpowietrzania grzejników i odkręcić nim odpowietrznik znajdujący się na górze, z boku grzejnika, gdy przestanie "syczeć" i zamiast powietrza zacznie odpowietrznikiem wypływać woda, zakręcić odpowietrznik, a kluczyk powiesić sobie na wstążeczce do następnego razu
Gość komuna
Napisano
[size=7] a jak to jest grzejnik żeliwny i z lat 70 to co ty na to??
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Musisz zamknać regulator temp (ustaw na 0) potem przygoduj miske i szmate icon_smile.gif.
Następnie musisz poluzować śrubunek pomiedzy zaworem a grzejnikiem. Powierze powinno sie wydostawać razem z woda słyszalny syk. gdy syczenie ustanie dokrecasz i otwierasz zawór. I to wszystko pamietaj nie zawsze przebiega to szybko zdaza sie za spuscisz razem z powietzrem ze 2 wiadra wody. Inaczej się nie da jeżeli to sie powtarza, warto zamontować po przeciwnej grzejnika - zaworu odpowietrznik reczny są takie do kupienia koszt około 10zł
Napisano
Jeżeli mamy taką możliwość,to odpowietrzanie grzejników przeprowadzamy tylko przy nie pracującej pompie.
Drabinka łazienkowa da się odpowietrzyć zawsze,bo przeważnie jest zasilana od dołu.Natomiast pozostałe grzejniki,nawet te płytowe,które mają zawory na dole ,tak naprawdę i tak mają w środku rurkę,która doprowadzona jest do góry grzejnika i stamtąd dopiero ciepło rozprowadzane jest na cały grzejnik.
Jeśli grzejnik jest pochylony (a powinien być lekko pochylony),to powietrze zawsze pójdzie do najwyższego punktu.Grzejnik wznoszący się w kierunku zaworu odpowietrza się sam poprzez pion,ale pod warunkiem,że pompa stoi.Jeśli pracuje,to choć powietrze chce wydostać się do pionu jest jednak wtłaczane przez pompę do grzejnika.Stąd odgłos przelewania się wody.Tak instalowane są stare żeberkowe grzejniki w blokach.
Napisano
Spróbuj dwoma kluczami francuskimi:rozkręć trochę przy zaworze i poczekaj aż powietrze wyleci(wówczas będzie leciała woda, więc niezbędna będzie jakaś miska), potem zakręć i powinno być po sprawie-przynajmniej u mnie to działa icon_smile.gif, Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A ja bym się nie bawił w domowe kombinowanie. U mnie w administracji tego typu rzeczy robią za free, u moich rodziców też. Może szkoda Twojego zachodu i lepiej zadzowń do administracji?
Napisano
W blokach to pewnie i za "free" ( a lokatorzy i tak płacą za jakieś fundusze remontowe). Ale u siebie hydraulik przyjeżdża za sto złotych a drugie tyle weźmie za odpowietrzenie. Lepiej się tego nauczyć.
Napisano
no widzicie?


lepiej nauczyć sie i samemu odpowietrzać grzejniki. icon_biggrin.gif

a jeśli jeden grzejnik (w garażu ) jest tak uparty, że nie chce sie odpowietrzyć to znaczy że jest źle zamontowany? nie jest pochylony? czy to może być powód?
odpowietrzanie go nic nie daje - ciepły jest tylko kawałek grzejnika...
Napisano
Cytat

a jeśli jeden grzejnik (w garażu ) jest tak uparty, że nie chce sie odpowietrzyć to znaczy że jest źle zamontowany? nie jest pochylony? czy to może być powód?
odpowietrzanie go nic nie daje - ciepły jest tylko kawałek grzejnika...

Trzeba odkręcić lekko odpowietrznik,tak,by zaczęła się lać woda,i podnieść tył grzejnika do góry.Przytrzymać go przez paręnaście sekund.
Jeśli winne jest niewłaściwe pochylenie,powietrze wyleci.
Napisano
Cytat

Trzeba odkręcić lekko odpowietrznik,tak,by zaczęła się lać woda,i podnieść tył grzejnika do góry.Przytrzymać go przez paręnaście sekund.
Jeśli winne jest niewłaściwe pochylenie,powietrze wyleci.



Czytam tutaj o pochylenu grzejników. Z obserwacji wiem że grzejniki so ustawiane równolegle do ścisny. Czego nie wiem?
Napisano
Cytat

Czytam tutaj o pochylenu grzejników. Z obserwacji wiem że grzejniki so ustawiane równolegle do ścisny. Czego nie wiem?


równolegle do ściany tak... ale niezupełnie równolegle do podłogi.
Napisano
W zasadzie to pochylanie grzejników płytowych nie jest tak bardzo konieczne.No,może troszeczkę i to przy tych dłuższych.Mają one prosty grzbiet,więc powietrze dojdzie do odpowietrznika swobodnie.
Gorzej z grzejnikami żeberkowymi,tak żeliwnymi jak i aluminiowymi.Tutaj,ze względu na kształt górnej wewnętrznej przestrzeni takiego grzejnika powietrze lubi się gromadzić w każdym członie,więc takie grzejniki powinno sie podnosić w kierunku odpowietrzenia.
Jak odbywa się ono przez pion,to wyżej trzeba wznieść grzejnik od strony zaworu.Jeśli grzejnik ma odpowietrznik z tyłu,to montuje się go wzniesionym w kierunku odpowietrznika.
Bo to,że bąbelki powietrza w wodzie wznoszą się do góry to chyba wszyscy wiemy?
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Ja to robię za 20zł,a jak blisko to i za darmo.
Gonił bym takich fachowców,co za prosta robotę tak kasują.



Ja zazdroszczę ludziom którzy takich fachowców mają pod bokiem icon_sad.gif
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam. Mam problem z odpowietrzeniem kaloryferów. Przeczytałem Wasze wypowiedzi,podzialalem troche przy tych kaloryferach, ale ciagle mam je zimne.
W pokoju ma kaloryfer żeliwny, cos w tym stylu: kaloryfer. Przy kaloryferze oczywiscie jest pokrętło. Dodatkowo jest jeszcze cos takiego (odpowietrznik automatyczny).
Jak odkręciłem nakrętke na odpowieczniku automatycznym przez chwile polecialo powietrze a potem cisza. Udało mi sie troche powietrza wypuscic, ale kaloryfery ciagle sa zimne (w polowie). Jak teraz odkrecam nakretke na odpowietrzniku to nic sie nie dzieje (pokretlo przy kaloryferze rozkrecone jest caly czas na maxa).
Skoro odpowietrznik nie zadzialal to postanowilem odrecic srubke pomiedzy pokretlem a kaloryferem. Na poczatku polecialo troche powietrza, potem troche wody (nie duzo) i cisza. Woda przestala leciec, powietrze przestalo syczec, a kaloryfery sa ciagle zimne.

Co mam zrobic zeby skutecznie odpowietrzyc kaloryfery??
Napisano
Prawdopodobnie przykleił się grzybek zaworu regulacyjnego lub została źle założona głowica termostatyczna. Świadczy o tym brak przepływu wody po odkręceniu przyłączenia do grzejnika. Mogą też być przyczyny poza grzejnikiem - zatkane rury, niedostateczne ciśnienie pompy obiegowej itd.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam. Znalazłem tego posta na Googlu.

Mam taką sytuację, że mój piec centralnego ogrzewania (elektryczno-gazowy) ciągle uruchamia odpowietrzanie instalacji. Dom mam tzw. dwurodzinny, choć właściwie są aż trzy kondygnacje. Ja mieszkam z mamą na środkowej. Pozostałe dwie kondygnacje były do tej pory zakręcone, odpowietrzone i nieuruchamiane. Mama postanowiła to zmienić, gdyż w jednym z pokojów na wyższej kondygnacji ma gabinet. Odkręciła zawór i od tej pory non-stop piec nie grzeje i włącza się odpowietrzanie. Masakra, mam 15 stopni w domu i dogrzewam w pokoju piecem przenośnym. Postanowiłem więc, że zapytam na jakimś forum o odpowietrzanie. Wcześniej sam próbowałem tego dokonać, ale nie bardzo wiem jak. Zrobiłem zdjęcie czegoś, co sądziłem, że jest odpowietrznikiem: Brak obrazka http://img148.imageshack.us/gal.php?g=obraz027z.jpg Na dole widać takie małe pokrętło, do czego to jest? Przestawiłem to w dwie pozycje, próbowałem dociskać, ciągnąć .. NIC! da się to jakoś odpowietrzyć?
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Witam,
mam problem z kaloryferem w łazience i w zasadzie nie wiem czy tym problemem jest zapowietrzenie icon_sad.gif

Kaloryfer wygląda następująco:
Brak obrazka

U góry po lewej ma termostat, na dole po lewej zawór kulowy.
Brak obrazka

Zawór do odpowietrzania jest w prawym górnym rogu:
Brak obrazka

Kaloryfer jest ciepły tylko w górnej części - maksymalnie drugie "żeberko". Po odkręceniu zaworka do odpowietrzania woda leci jak głupia, a kaloryfer wcale nie robi się cieplejszy... Próbowałem kilka sposobów - m.in. z zakręconym termostatem a odkręconym kulowym i odwrotnie... Próbowałem również z zakręconymi oboma zaworami, ale też nic z tego nie wyszło...

Dodam, że rura która doprowadza wodę do kaloryfera jest gorąca...

Jaka może być jeszcze przyczyna?

BTW. Do czego służy "zakrętka" w dolnej prawej części kaloryfera? Widoczna na poniższym zdjęciu.
Brak obrazka

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam,
mam problem z kaloryferem w łazience i w zasadzie nie wiem czy tym problemem jest zapowietrzenie icon_sad.gif

Jaka może być jeszcze przyczyna?



Przyczyna to za słabe krążenie wody w tej części instalacji ,woda szybciej krąży w innej części instalacji .

Trzeba z kryzować te grzejniki gdzie woda krążąc ma mniejszy opór dlatego wybiera tą drogę.Jeżeli jest pompka to może wystarczy włączyć wyższy bieg .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
mam zapytanie.Duży kaloryfer płytowy,wszystkie kaloryfery w domu gorące a ten jeden gorący do połowy.Odpowietrzałem go już chyba z pięć razy i nic.Próbowałem już zakręcić pozostałe kaloryfery i nadal nic do połowy zimny,co mogę jeszcze zrobić żeby się odpowietrzył.Odpowietrzałem na otwartym i na zamkniętym termostacie i nic.Takim kaloryferem nie mogę dogrzać salonu
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam
Może to i stary post ale bardzo edukacyjny icon_smile.gif
Otóż to zależy proszę Pana od tego, która połowa grzejnika grzeje icon_smile.gif
Jeśli grzeje tylko połowa szerokości grzejnika - przyczyną może być zapowietrzenie.
Jeśli grzeje górna połowa na całej długości - przyczyną może być kiepski ruch czynnika grzewczego w tej części instalacji albo po prostu kocioł ma za słabą moc.
Jeśli grzeje dolna połowa przez całą długość - grzejnik jest źle podłączony icon_smile.gif mianowicie pomylony powrót z zasileniem - każdemu się może zdarzyć.
Pozdrawiam wszystkich czytających
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,
mam zimny kaloryfer w łazience, rura pionowa na pierwszym zdjęciu jest ciepła, ale już ta mała gałązka dochodząca do grzejnika jest zimna na całej długości. Jest tylko jeden zawór, ten co na zdjęciu. Kręcenie termozaworem nic nie daje, bo jest coś nie tak z tym bolcem po środku- w ogóle nie drgnie. Z tego co widziałem na innych zaworach w chacie to ta część którą zaznaczyłem na zielono powinna być przekręcona w prawo o jakieś 90 stopni. Pytanie czym można ją przekręcić i czy to odblokuje bolec? icon_biggrin.gif
Pozdrawiam

Grzejnik1
Grzejnik zawór
Napisano (edytowany)
wygląda to tak że na zewnątrz jest gwint do przykrecenia termozaworu, nastepnie wewnatrz jest cos co da sie krecic (to jest taki pierscien który mozna obracac, nastepnie jest ta część zielona, a wewnątrz dookoła bolca jest jeszcze jeden pierscien podobny do tego na zewnątrz. Oba te pierscienie mają mozliwosc wlozenia jakiegos klucza. Próbuje to przesuwać dwoma gwozdziami ale to chyba wiekszej siły trzeba uzyć, wiec potrzebny bedzie klucz. A jeśli chodzi o jakąś skalę to nic takiego nie ma...

Ok, udało mi się odblokować ten bolec i zaczął grzać grzejnik, zrobiłem mały "kluczyk" (powyginałem kawałek gwozdzia) i poprzekrecalem ten zewnetrzny pierscien w lewo w prawo zeby go rozruszac a potem przekrecilem na max w prawo. Dzieki za pobudzenie do kreatywnego działania Barbossa icon_biggrin.gif pozdro! Edytowano przez blueguy (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jeżeli mamy taką możliwość,to odpowietrzanie grzejników przeprowadzamy tylko przy nie pracującej pompie.
Drabinka łazienkowa da się odpowietrzyć zawsze,bo przeważnie jest zasilana od dołu.Natomiast pozostałe grzejniki,nawet te płytowe,które mają zawory na dole ,tak naprawdę i tak mają w środku rurkę,która doprowadzona jest do góry grzejnika i stamtąd dopiero ciepło rozprowadzane jest na cały grzejnik.
Jeśli grzejnik jest pochylony (a powinien być lekko pochylony),to powietrze zawsze pójdzie do najwyższego punktu.Grzejnik wznoszący się w kierunku zaworu odpowietrza się sam poprzez pion,ale pod warunkiem,że pompa stoi.Jeśli pracuje,to choć powietrze chce wydostać się do pionu jest jednak wtłaczane przez pompę do grzejnika.Stąd odgłos przelewania się wody.Tak instalowane są stare żeberkowe grzejniki w blokach.


  • 10 miesiące temu...
Napisano
Mam w pokoju kaloryfer żeliwny. Ma 6 żeberek i pierwsze 3 z nich grzeją, a pozostałe są letnie. Taki stan rzeczy wystarczy mi w zupełności. Jeśli kaloryfer jest zapowietrzony to czy mogą być jakieś konsekwencje grzania kaloryferem w takim stanie, bez odpowietrzania? Nieszczelność zaworu czy cokolwiek? Z góry dziękuję za odpowiedź!
Napisano
Witam,
mam problem z kaloryferami w domu. Po zdemontowaniu dwóch kaloryferów na parterze w celu wymiany zaworów i po ponownym zamontowaniu ich, jeden z kaloryferów na parterze nie grzeje. Jest odpowietrzony i ten kaloryfer nie był demontowany. Po zakręceniu innych kaloryferów w domu ten zaczyna grzać, rozgrzewa się bardo szybko, jednak po odkręceniu wszystkich kaloryferów na piętrze i parterze, ten jeden przestaje grzać. Co może być przyczyną? Dodam, że ciśnienie na piecu gazowym jest takie samo jakie było przed zdemontowaniem kaloryferów. Wcześniej grzały wszystkie bez zarzutu. Jakiś miesiąc temu też były ściągane kaloryfery na parterze i na piętrze w celu zamontowania odpowietrzników. Po podłączeniu wszystkie grzały równo. Kaloryfer, który nie grzeje jest inny niż reszta. Pozostałe kaloryfery to "piórowe" ten jest z tych grzejących do góry, taki płytowy. Nie ma przy nim zaworu termostatycznego ani tego, którym zakręca się odpływ. Rurka miedziana jest podlączona bezpośrednio do kaloryfera, odprowadzenie wody również.
Dziękuję za pomoc.
Napisano
cudów nie ma
albo cyrkulacja "za mocna"
albo nastawy na pozostałych niewyregulowane
albo przytkane na podejściu jakimś syfem po spuszczaniu pod montaż mowych

albo jakaś koniugacja w/w
Napisano
Cytat

cudów nie ma
albo cyrkulacja "za mocna"
albo nastawy na pozostałych niewyregulowane
albo przytkane na podejściu jakimś syfem po spuszczaniu pod montaż mowych



To co, trzeba spuścić wodę i napuścić nową?
Napisano
spuścić jest najłatwiej
inaczej gatunek by nie przetrwał

skoro grzeje po zakręceniu innych to oznacza, że chodzi, kwestia dlaczego tylko wtedy
woda idzie z różnych powodów do tych innych, z jakich? noooo, po opisie nic nie wynika
info jaka instalacja, grzejniki, może foty - wtedy można dyskutować
Napisano
Dziwi mnie to, że do tej pory wszystko działało. Wymienione zostały tylko zawory na grzejnikach z nowych na stare, bo przeciekały. Wyczytałam, gdzieś, że przyczyn może być przepływ wody w trójniku tylko w jedną ze stron i faktycznie przy trójniku rurka w lewo idąca do pionu z tym kaloryferem była zimna, a ta w prawo od trójnika gorąca. Niestety "przepchnięcie" wody w drugą stronę, poprzez zakręcenie pozostałych grzejników pomaga tylko w momencie zakręcenia pozostałych, potem problem powraca. Instalacja jest w większości z rur stalowych, takich jak w blokach. Część instalacji poprowadzona jest rurkami miedzianymi, własnie do tego kaloryfera i do jeszcze jednago na parterze, ktory grzeje. Piec gazowy dwufunkcyjny jest w piwnicy, z piwnicy idą wszystkie rury stalowe na parter i piętro, miedziane idą tylko na poziomie parteru i są połączone z pionem z ur stalowych. Nie mam aktualnie mżliwości dodania zdjęć :(
Napisano
Udało się.
Spuściliśmy całą wodę z instalacji, a potem napuściliśmy nową, przy czym odpowietrzona została cała instalacja ale na śrubunkach, dużo wody przy tym wyleciało bo powietrze było nie w kaloryferach ale w rurach. Odkręciliśmy odpowietrznik na pionie, wyleciało trochę wody (odpowietrznik wyleciał prawie jak korek od szampana) zeszło całe powietrze. Potem przykręciliśmy odpowietrznik, dopuściliśmy wodę, uruchomiliśmy piec i reszta powietrza wyszła przez odpowietrzniki na kaloryferach. Teraz grzeją wszystkie idealnie a ten w łazience najmocniej icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A ja mam taki problem. grzejnik łazienkowy nie grzeje w ogóle. podczas odpowietrzania, gdy spuszcze juz cale powietrze i jeszcze z 5 litrow wody grzejnik zaczyna grzac. ale jak tylko zakrece odpowietrzacz to grzejnik przestaje grzac. grzejnik jest aluminiowy drabinkowy z podlaczeniem bocznym. mieszkam w bloku na 7 pietrze, u sasiadow wyzej i nizej grzejniki w tym pionie grzeja.
Napisano
Cytat

A ja mam taki problem. grzejnik łazienkowy nie grzeje w ogóle. podczas odpowietrzania, gdy spuszcze juz cale powietrze i jeszcze z 5 litrow wody grzejnik zaczyna grzac. ale jak tylko zakrece odpowietrzacz to grzejnik przestaje grzac. grzejnik jest aluminiowy drabinkowy z podlaczeniem bocznym. mieszkam w bloku na 7 pietrze, u sasiadow wyzej i nizej grzejniki w tym pionie grzeja.



(Gazowanie) Grzejnik aluminiowy pewnie produkuje nieszczęsny wodór w czasie odpowietrzania sprawdzałeś czy pali się niebieskim płomieniem .
Napisano
Cytat

Udało się.
Spuściliśmy całą wodę z instalacji, a potem napuściliśmy nową, przy czym odpowietrzona została cała instalacja ale na śrubunkach, dużo wody przy tym wyleciało bo powietrze było nie w kaloryferach ale w rurach. Odkręciliśmy odpowietrznik na pionie, wyleciało trochę wody (odpowietrznik wyleciał prawie jak korek od szampana) zeszło całe powietrze. Potem przykręciliśmy odpowietrznik, dopuściliśmy wodę, uruchomiliśmy piec i reszta powietrza wyszła przez odpowietrzniki na kaloryferach. Teraz grzeją wszystkie idealnie a ten w łazience najmocniej icon_smile.gif



Dokładnie, warto pamiętać, że odpowietrzamy zawsze "od dołu, do góry", przy czym nie możemy zapomnieć o szczytowym miejscu w pionie - bez jego odpowietrzenia, zawsze wystąpią jakieś problemy z nierównomiernym grzaniem kaloryferów.
Napisano (edytowany)
Cytat

Dokładnie, warto pamiętać, że odpowietrzamy zawsze "od dołu, do góry", przy czym nie możemy zapomnieć o szczytowym miejscu w pionie - bez jego odpowietrzenia, zawsze wystąpią jakieś problemy z nierównomiernym grzaniem kaloryferów



:biggrin: Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam, przeczytałam niemal wszystkie odpowiedzi, ale z racji tego, że jestem zupełnie zielona w kwestii odpowietrzania kaloryferów, jak i w ogóle działania instalacji grzewczych, postanowiłam spytać, zwłaszcza panów. Otóż w salonie mam dwa żeliwne grzejniki, które na dole są niemal zimne, a u góry gorące, czy to znaczy, że są zapowietrzone? Jeśli tak, to w jaki sposób mogę je odpowietrzyć??

Chciałam też zaznaczyć, że taki sam grzejnik mam w kuchni i grzeje cały równomiernie. Aha, temperatura w salonie nie jest wystarczająca, bo to tylko 15 stopni.

Co radzicie? Czy jest sens wzywać ludzi ze spółdzielni czy trzeba po prostu przeczekać te paskudne mrozy?

Pozdrawiam i będę wdzięczna za radę.
Gość gawel
Napisano
A powiedz czy na koncu grzejnika masz taki dynksik odpowietrznik cos w rodzaju kurka? Jezeli tak to weź wiaderko śrubokret albo gruby nóż lub pilniczek solidny i sprónuj otkręcić trochę śrubke asekurując ściereczką , zeby ci nie ochlapało ściany jezeli bedzie swistało to znaczy że jest powietrze ewentualnie inny gaz jak zacznie leciec woda bez bąbelków zakrecasz z powrotem śrubke i po krzyku
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, przeczytałam niemal wszystkie odpowiedzi, ale z racji tego, że jestem zupełnie zielona w kwestii odpowietrzania kaloryferów, jak i w ogóle działania instalacji grzewczych, postanowiłam spytać, zwłaszcza panów. Otóż w salonie mam dwa żeliwne grzejniki, które na dole są niemal zimne, a u góry gorące, czy to znaczy, że są zapowietrzone? Jeśli tak, to w jaki sposób mogę je odpowietrzyć??

Chciałam też zaznaczyć, że taki sam grzejnik mam w kuchni i grzeje cały równomiernie. Aha, temperatura w salonie nie jest wystarczająca, bo to tylko 15 stopni.

Co radzicie? Czy jest sens wzywać ludzi ze spółdzielni czy trzeba po prostu przeczekać te paskudne mrozy?

Pozdrawiam i będę wdzięczna za radę.



Zgłosić to do spółdzielni ,to może być problem przy tak niskich temperaturach ze zbyt dużym zapotrzebowaniem w tym pionie na ciepło lub zbyt wolnym obiegiem wody w C.O. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

... zeby ci nie ochlapało ściany jezeli bedzie swistało to znaczy że jest powietrze ewentualnie inny gaz jak zacznie leciec woda bez bąbelków zakrecasz z powrotem śrubke i po krzyku


Tylko niech w pobliżu nie będzie żadnego otwartego ognia (świeczka, papieros), bo ten inny gaz to może być wodór
Napisano
@animus, @gawel, dziękuję za szybką reakcję icon_smile.gif

@animus, ale grzejniki od jakiegoś czasu już takie były (kiedy mrozów nie było też)

@gawel, nie mam pojęcia czego szukać, może po prostu pokażę zdjęcia tego, co mam

W sypialni mam grzejnik nowy (płaski, bez żeberek, chyba płytowy) i tam sytuacja jest podobna. Odpowietrzałam go kluczykiem, ale może za krótko - wody uleciało tylko pół kubka i zakręciłam.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...