Skocz do zawartości

Czym wyczyścić okan po pianie montażowej


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chciałbym czymś wyczyścić okna zabrudzone pianką montażową, jednak odradzano mi zwykły rozpuszczalnik do pianki gdyż może zmienic nieznacznie kolor ram okiennych. Okna są z PCV w kolorze brązowym i miejscami niestety jest ślad po piance. Pianka nie jest świeża, ma kilka miesięcy.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

kurcze, no ale może porysować ... nie ma innej opcji? :scratching:



to zostaje paznokieć i powodzenia icon_smile.gif ja to robiłem płaskim śrubokrętem na który zakładałem mokrą ściereczke i skrobałem.
Napisano
Mój klient też sobie zapianował okleinę na oknach.
Nie bardzo się udało to ruszyć, a próbowałem całą gamę - od zmywacza do piany,przez benzyny ekstrakcyjne, terpentyny po cosmofeny itp. Mechanicznie - czyli wełną stalową która sprawdza się na drewnie też nie poszło - tzn. trochę starło, ale nie do końca.
Są także rozpuszczlniki do usuwania starej pianki - taka mała butelczka Den Bravena - widywałem w LiroyM. - ale nie próbowałem.
Jeszcze może cień nadzieji widziałbym w usunięciu ciepłą parą ?
Napisano (edytowany)
Cytat

To może być właśnie to. Jeśli ktoś na forum stosował to proszę podać efekty.
Ja szukam tego w necie i kupuję , zobaczymy jak zadziała.
Pozdrawiam


Efekty są ale jest jeden warunek - jak pianka jest świeża a jak już ma jakiś czas to ciężko będzie.
Ja miałem taki środek (w spraju) co się czyści pistolet po piance jak również wszelakie pozostałości na rożnych elementach. Dobry ale ryzykowny jest aceton, dobry bo puszcza wszystko a ryzykowny bo rozpuszcza prawie wszystko icon_biggrin.gif i chcąc go stosować należy przeprowadzić najpierw próby. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Firma ANSER ma dobry rozpuszczalnik, ale powtarzam: do starej pianki pozostaje nóż do tapet. I nie marudzić mi tu o porysowaniu, bo bedzie mniejsze niż czymkolwiek innym. Oczywiście, trzeba to robić z głową, powoli i cierpliwie ścinać, a nie łapu capu, bo wtedy na pewno się porysuje.
Nowy nóż, nie stępiony, ostrożnie, delikatnie i powoli..
Napisano
Cytat

czekamy na efekt tej pianki bo tez jestem ciekaw jak to będzie


Właśnie o tym środku wspominałem.
Trochę odbiegnę od tematu głównego:
świeża pianka z okien drewnianych świetnie się czyści szmatką nasączoną WD40:)
Napisano
Ja jeszcze polecam taki skrobak do kuchni elektrycznych z żyletką na końcu. Skrobałem tym okna ze starej folii montażowej zabrudzonej tynkiem, ale może na pianę też pomoże.
Napisano
Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - karta produktu

Teraz się nie dziwię, że WD-40 wyczyści wszystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.

Opcja kolejna - PUR Killer- od Den Braven - tym razem bez rozpuszczalników
Napisano
Cytat

Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - [b]patrz karta[/b]karta produktu

Teraz się nei dziwię, że WD-40 wyczyści wszsystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.



Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.
Napisano
Cytat

Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.




Prawdopodobnie można kupić litr. Xylen też gdzieś widziałem. Jeżeli nie jest to składnik, który może posłużyć do produkcji bomby, to prawdopodobnie jest w każdym supermarkecie budowlanym.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Sprawdzone i muszę powiedzieć ze DZIAŁA. Po nałożeniu preparatu odczekałem około 45 minut i stara pianka zeszła bez problemu. Robiłem to wewnątrz domu na brązowych oknach, na zewnątyrz musze poczekać na lepszą pogodę.
Pozdrawiam




Proszę, mamy więc sprawdzony środek. Przez dedukcję, każdy producent pianek PU powinien mieć taki środek w swojej ofercie.
Napisano
Witam. Może producent pianek powinien dodawć do pianek małą "póbkę" tego środka jako może reklamę lub coś podobnego.
A, i nie wiem jak będzie działało na zewnątrz, ale chyba to nie sprawia różnicy.
Pozdrawiam
Napisano
Na oknie zawsze są miejsca, gdzie możne dojść do zabrudzenia.
Czasem ktoś po montazu dopianowuje miejsca po klinach i też potrafi psikunąć..
Troche sie boje, ze ta pianka na zewnatrz będzie mocno utwardzona i moze nie zechce tak chetnie schodzić..
Czekam z niecierpliwością na Wasz raport:)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Na oknie zawsze są miejsca, gdzie możne dojść do zabrudzenia.
Czasem ktoś po montazu dopianowuje miejsca po klinach i też potrafi psikunąć..
Troche sie boje, ze ta pianka na zewnatrz będzie mocno utwardzona i moze nie zechce tak chetnie schodzić..
Czekam z niecierpliwością na Wasz raport:)




Ja w zasadzie też jestem ciekaw tylko z jednego względu - nie do końca wierzę w "cudowne" środki, które usuwaja substancje juz przereagowane/utlenione etc.

Nie znaczy to jednak, że nie poszukuję i nie eksperymentuję. Wiem jedno - środki do usuwania silikonu dostępne w supermarketach nie sa takie "cudowne".
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

W takim razie czekamy na odwilż, a jeżeli środek okaże się skuteczny, tez chętnie skorzystam.



Witam. Działa i na pianę która była długo na oknach, trzeba tylko , nie zawsze, nakładać środek dwa razy.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...