Skocz do zawartości

Montaż okna w warstwie styroduru


Recommended Posts

Napisano
Witam

W trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i żeby w tej warstwie zamontować okno. Twierdzą, że zlikwiduje się w ten sposób mostki termiczne na połączeniu okno-mur.

Załączam zdjęcie jak ja sobie wyobrażam taki montaż.

DSC01446.jpg


Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.

pozdr
Napisano
Typowy montaż w warstwie ocieplenie to przede wszystkim wysunięcie okna przed lico muru.
Tylko czy będzie to miało sens (ekonomiczny) przy w sumie tak cienkiej warstwie izolacji zewnętrznej... raczej wątpię.
Napisano
właśnie o to mi chodzi że chcę okno zamontować licując go z murem. Czy to źle?
Czy 14 cm izolacji to mało?
Dodam że mur wykonany jest z gazobetonu.
Jeśli chodzi o docieplenie styrodurem to koszt jest niewielki przy całości budowy wyklejenie glifu to koszt 120 zł

Takim montażem chcę wyeliminować skraplanie się pary wodnej na styku okno mur od strony pomieszczenia co zapobiegnie zawilgoceniu piany montażowej i utracie jej izolacyjności.
Napisano
Cytat

Witam

W trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i.........
Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.

pozdr



Montaż zupełnie bez sensu. Warstwę XPS doskonale zastępuje pianka montażowa, a styropian zewnętrzny wystarczy wysunąć na ościeznicę okna - rama powinna być zlicowana z zewnętrzną powierzchnią ściany.

Pozdrawiam
Napisano
Tak zgadza się można styropian wysunąć na ramę. W takim bądź razie trzeba będzie zastosować jakąś piane rozprężna miedzy styropianem a rama okna bo warstwa kleju którym przykleja się styropian utworzy szczelinę. A taka Piana rozprężna tania nie jest.

Co z glifem okiennym jak go wykończyć od wewnątrz jeśli pozbędziemy się XPS. Tak żeby zlikwidować możliwość wkroplenia się pary wodnej w narożniku.
Napisano
Dla zapobiegnięcia przemarzania stosuje się montaż warstwowy ze szczególnym uwzględnieniem paroizolacji.
Są już nawet na rynku taśmy samorozprężne o budowie trójwarstwowej.
Glif zewnętrzny tez najlepiej uszczelnić taśmą rozprężną.

O jakim kleju Ty mówisz?
Napisano
Chciałbym wiedzieć czy montaż zaprezentowany prze zemnie jest błędny czy można go wykonać w taki sposób.
Generalnie chodzi o koszty. Jak już pisałem koszt wyklejenia glifu to 120 zł a uzyskujemy jednolita warstwę na całej grubości muru.
Od zewnątrz kleimy 2 cm styro na piane i nie potrzebujemy taśmy rozprężnej.
Według mnie zastosowałem w miarę ciepły montaż ograniczający przemarzanie i skraplanie się pary.

Podobno przy zastosowaniu ocieplenia z xps w otworze okiennym zmniejsza straty ciepła. Murarze twierdzili ze widzieli duża różnice na zdjęciach z kamery termowizyjnej z zastosowaniem ocieplenia i bez.

Cytat

O jakim kleju Ty mówisz?



O kleju którym klei się styropian do ściany. Między styro a ścianą jest szczelina ok 8-10 mm w zależności od równości ściny
a jak się okno licuje ze ściana to wysunięty styropian nie będzie dolegał do ramy okna stąd u mnie na rys te 2 cm styropianu klejone pianą.
Napisano
Masz prawo tak uważać, choć rozumujesz blednie.
Problemem jest ciśnienie pary wodnej której zwykła pianka w żaden sposób nie zatrzyma.
Bez szczelnego połączenia okna z murem wszelkie wynalazki nie maja najmniejszego sensu, bo i tak będzie dochodziło do infiltracji i przemarzania połączenia.
A wyklejenie ościeża od wewnątrz zjawisku dyfuzji nie zapobiegnie.

A'propos, styropianu o jakiej lambdzie chcesz użyć skoro uważasz że 14cm to grube ocieplenie?
Napisano
Nie twierdze że 14 cm to grube docieplenie.
Myślę że 14 cm ocieplenia 0,039 ewentualnie 0,035 to optymalna wartość w stosunku do ceny.
Napisano
Optymalna to pojęcie względne w zależności od standardu w jakim chcesz postawić domek.
Jakie okna, jaka izolacja dachu, jaki rodzaj wentylacji, i wreszcie jaki typ/rodzaj ogrzewania przewidujesz.

Ale odeszliśmy trochę od tematu osadzenia okna.
Napisano
To fakt troszkę odeszliśmy od tematu: ale skoro już pytasz to po kolei:
Dach: Folia paroprzepuszczalna 135 , wełna mineralna 15 cm 0,039, wełna mineralna 5 cm 0,035, karton-gips razy 2.
Okna: Profil VEKA 90mm grubości z klinem docieplającym pakiet 3 szybowy U dla całego okna to 0,9.
Wentylacja: grawitacyjna kuchnia i łazienka wentylatory.
ogrzewanie: podłogówka w całym domu. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dach: Folia paroprzepuszczalna 135 , wełna mineralna 15 cm 0,039, wełna mineralna 5 cm 0,035, karton-gips razy 2.

+ koniecznie przed płytami folia paroizolacyjna !


Wentylacja: grawitacyjna kuchnia i łazienka wentylatory.


To jest typowa wentylacja mechaniczna wywiewna, a nie grawitacyjna.


Napisano
TAAAKKK zapomniałem o folii. Oczywiście jest zapomniałem napisać w zestawieniu.

Wentylacja w pomieszczeniach typu pokoje i salon jest grawitacyjnie a w kuchni i łazience będą zamontowane wentylatory
Wracamy do tematu okna bo trochę odeszliśmy.
Napisano
Cytat

Wentylacja w pomieszczeniach typu pokoje i salon jest grawitacyjnie a w kuchni i łazience będą zamontowane wentylatory



Uwierz - to jest wentylacja mechaniczna wywiewna icon_biggrin.gif
Napisano
Nie wiem skąd ostatnio tak często pojawiają się takie pomysły?
Wg wszelkich instrukcji luz montażowy jest za duży. Bo dziura wypełniona styropianem czy też styrodurem nie jest ścianą i mocowanie okna do muru jest takie sobie.
Jeśli uzyjesz dłuższych dybli - tak by jednak złapały sciany, to ich trzymanie będzie takie sobie. Podobnie z kotwami 0 im bardziej wygięte tym ich trzymanie jest słabsze.
Także - od strony mechanicznej - taki sposob montażu jest wadliwy.
A co Ci po "ciepłym" murze, jak całość się będzie ruszała dość mocno i piana z czasem się "Zrusza" i nie będzie szczelna.
Poza tym - to już zaczyna być paranoiczny strach przed mostkami termicznymi.
Dobrze wstawione okno nie ma prawa tak wychładzać muru, by mogła się na nim wykraplać wilgoć.
Napisano
Pomysł pomysłem nieważne skąd.
Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.

Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.
A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem.
Napisano
Cytat

Pomysł pomysłem nieważne skąd.
Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.

Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.
A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem.




Generalnie ja osobiście wole posiłkowac się sprawdzonymi roziwiązaniami - np. System i3 Tremco Illbruck, Soudal.

Link do 3i na portalu okiennym, Osoba z tego portalu zabierała u nas czasem głos.

A tu masz zdjęcia z montażu i przekroje
Na portalu oknaidrzwib2b.pl wypowiedź speca z OknoPlus

A tutaj film - montaż bazuje na produktach SOUDAL

- porównaj, czy chcesz zrobić tak samo
Napisano
Zasięgnąłem języka i oto moje spostrzeżenia.

Okno jest dość ciężkie bo to będzie Veka 90mm 3 szyby więc faktycznie montaż w warstwie styroduru nie jest dobrym pomysłem.
Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy.

Zastosuje taśmy paroszczelną i paroprzepuszczalną. Od zewnętrznej strony obrobię okno styropianem.
Od wewnętrznej też icon_smile.gif

Jakieś uwagi?
Napisano
Cytat

.......
Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy.



To chyba daleko posunięta nadinterpretacja zjawisk fizyki icon_smile.gif

Współpracuję obecnie z reklamodawcą Stahlton - prezentowali u nas tą grupę produktów, która pozwala na ciepły montaż różnych elementów konstrukcyjnych w warstwie ocieplenia bez utraty izolacyjności termicznej przegrody. Coś wybierzesz z pewnością.

Namawiam też do zapoznania się z materiałem filmowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...