Skocz do zawartości

Wentylacja w łazience bez komina


mar23

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Raczej od średnicy "czopucha" pod paleniskiem - po co kombinować z redukcjami ?


W jego przypadku kiedy rura ma iść w wylewce a nie pod, to średnica duktu będzie odgrywała większą rolę niż dołożenie ewentualnej redukcji pod wkładem.
Napisano
jeśli tak, to lepiej dac mniejszą rurę niż kuć. Warunek jest taki, że mniejsza rura da radę, a to zależy jak pisałeś m.in. od odległości i mocy kominka
Napisano
Witam

Rura bedzie doprowadzona i podłączona do kominka , od dołu powietrze będzie wlatywać przez popielnik . Może się troszkę mylę . Co do długości rury to będzie gdzieś ok. 4 m w tm jedno kolano 90 stopni . A jaki szybr najlepiej kupić automatyczny ze sterownikem czy ręczny ?
Napisano
To kolano 90st rozbij na dwa łuki po 45st... tak jest znacznie lepiej dla swobodnego przepływu powietrza... tym bardziej że chcesz dać rurę o mniejszym przekroju.
Jeśli zasilaniem kominka w powietrze ma sterować elektronika to przepustnica powinna być z napędem elektrycznym (Tatarek ma gotowe zestawy) i bardzo dobrze się sprawdza, ale jeśli nie będziesz inwestował w automatykę do regulacji spalania to ręczna z cięgnem w zupełności wystarczy.
Plus oczywiście czerpnia zabezpieczona siatką przeciw jakiemuś chałatajstwu, żeby nie nalazło.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam

Rozumiem z tego że najlepiej podprowadzić powietrze do kominka rurą fi 160. Tylko ona by musiała być prowadzona pod pod betonem , z tego względu , że styropian i warstwa posadzki razem wyniosą 14 cm . W marcu zabieram się za instalacje w domu , i właśnie z tym miałem mały dylemat . Jeszcze przed położeniem tej rury na pewno wezwę ekipę która będzie montować ten wkład .

Z góry dziękuję za rady icon_smile.gif
Napisano
ja wprowadziłem PCV-ką setką, od fundamentu pod posadzką pod górkę - końcówkę podpiąłem do "portek" srebrną aluminiową spiro - i funkcjonuje bez problemu. Z tym że PCV-kę zasypywałem juz na etapie zagęszczania gruntu w środku, podczas układania rur kanalizacyjnych. Czerpnia powietrza znajduje się jakieś 4 metry od wkładu - z nachyleniem około metra pomiędzy obydwoma końcami
Napisano
Cytat

ja wprowadziłem PCV-ką setką, od fundamentu pod posadzką pod górkę - końcówkę podpiąłem do "portek" srebrną aluminiową spiro - i funkcjonuje bez problemu. Z tym że PCV-kę zasypywałem juz na etapie zagęszczania gruntu w środku, podczas układania rur kanalizacyjnych. Czerpnia powietrza znajduje się jakieś 4 metry od wkładu - z nachyleniem około metra pomiędzy obydwoma końcami


Mam podobnie tylko pcv-ka 200 i od razu mówię, że można z powodzeniem zrobić węższą.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A Ja szukałem tego tematu jak ......nie napiszę kto.
W swojej łaźience zrobiłem wentylacje z dwoma wentylatorami wewnątrz kanałowymi podłączyłem do komina i byłem zadowolony przez pół roku, póki skropliny nie wlały się przez sufit.Muszę ocieplic kanały chociaż nie jestem do końca przekonany że to pomoże.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Pomoże . Najlepiej ocieplić komin ( z wierzchu też) i dać ocieploną wywiewkę. Jan.



No to dodam grzybek do tego bigosu icon_redface.gif

Mam ogromne trzy kominy: dwa z przewodami wentylacyjnymi, a jeden grzewczo- wentylacyjny.
Wychodzą one z dwu kondygnacji i idą jeszcze przez nieogrzewany strych, potem przez deskowanie, nad dom.
Na strychu, tuż przed deskowaniem z cegły czerwonej pełnej zamieniają się w cegłę klinkierową dziurawkę.
Gdzie, jak, czym to ocieplać?

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...