Skocz do zawartości

Jaka pompka?


pethauzy

Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam duży 2 piętrowy dom i starą instalacje. Chciałbym zamontować pompkę obiegową do c.o bo sam piec nie daje sobie rady i nie wszystkie grzejniki grzeją całe. I pytanie, jaka najlepsza będzie pompka ? W którym miejscu ją umieścić, na powrocie czy zasilaniu? I czy można ją zamontować przy rurkach plastikowych PP 20? I czy wystarczą z obydwu stron dać zawory kulowe, bez żadnych filtrów itp? I jak to wygląda z prądem w tej pompce? Chciałbym to sam zrobić bo nie za bardzo mnie stać na wynajęcie fachowca.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Nie jestem i nie umiem spawać. Można obejść te spawanie? I tylko zagwintować?


Przeczytałem z pięć razy Twoje zapytanie i nie widzę, w jakiej technologii wykonano instalację CO. Z tego, że jest stara, można wnosić, że jest z rur stalowych spawanych albo skręcanych, albo mieszana (bywa i tak). Jeśli instalację spawano, to rury powinny być zbyt cienkie do gwintowania, chyba, że ktoś spawał rury przeznaczone do gwintowania - o grubszych ściankach. Jeśli instalacja była gwintowana - niby nie powinno być problemów, ale jest pytanie o stan rur (czy nie są osłabione korozją).

Co do położenia pompy - są rozmaite argumenty, można przyjąć w praktyce, że daje się tam, gdzie wygodniej, ale szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem, żeby ktoś dał pompę w starej instalacji na powrocie. Chociaż twierdzę, że montaż na powrocie powinien być w ogólnym przypadku korzystniejszy.

W trakcie montażu pompy wspomagającej musisz przerwać grubą rurę prowadzącą do lub z kotła (ona musi istnieć - trójnik na śrubunku łączącym kocioł z instalacją oznacza przeróbkę albo sprawdzamy drugi króciec) i umieścić zamiast jej fragmentu dwa trójniki, np. redukcyjne a między nimi zawór różnicowy. Jest to najtrudniejsza część pracy, bo duża (na 2 piętrowy dom) stara, grawitacyjna instalacja ma tutaj wielkie przekroje, na przykład 6/4 cala albo może nawet i 2 cale, które wymagają dużego wysiłku przy pracach łączeniowych i wykonywaniu gwintów.

Na odgałęzieniach z trójników dajesz zawory odcinające, np. kulowe, filtr siatkowy i podłączasz za pomocą śrubunków przyzwoitą pompę (żeby wytrzymała zagotowanie wody - to najdroższy element zestawu i nie wolno na nim oszczędzać) - to wszystko ma tworzyć gałąź równoległą do zaworu różnicowego. Zwróć uwagę na kierunek przepływu przez ten zawór i jego pozycję - musisz ją przemyśleć, uwzględniając uwagi jego producenta (może być problem zwłaszcza na powrocie - przy przepływie w dół konkretny zawór może się nie zamykać, z przepływem poziomym może być różnie). Zwróć także uwagę na kierunek przepływu przez pompę i filtr siatkowy.

Jeśli obwód hydrauliczny pompy wykonasz rurami stalowymi (w praktyce prawdopodobnie jeden krótki odcinek plus kolana i nyple, można kupić gotowy, zmontowany zestaw, ale nie wszędzie się nada), np. 3/4 cala, to z łatwością utrzymają jej ciężar. Rury plastikowe odradzam w tym miejscu z uwagi na wytrzymałość mechaniczną (pompa musiałaby mieć wspornik) i cieplną (praca do 90 stopni w zasadzie).

Silnik pompy możesz załączać ręcznie, w wariancie minimum wtykając wtyczkę do gniazdka, ale warto pokusić się o sterownik, reagujący na temperaturę z czujnikiem przypinanym opaskami do rury na wyjściu z kotła.

Reasumując - praca jest do wykonania dla rozgarniętego amatora, ale może być potrzebna pomoc przy rozkręcaniu/skręcaniu rur i konieczna jest możliwość wykonania gwintów (choćby w zakładzie pracy) - tylko przy wyjątkowym szczęściu może się skończyć na zamontowaniu typowych elementów możliwych do kupienia w sklepie.
Napisano
Zakładając, że kocioł jest węglowy, pracujący w obiegu otwartym grawitacyjnym, wstawienie pompki obiegowej wymaga zapewnienia obejścia przez zawór różnicowy, który umożliwi przepływ wody w razie zaniku prądu. Zawór o średnicy odpowiadającej przekrojowi rur wstawia się równolegle do pompki, którą łączy się z istniejącymi rurami przez dwa trójniki. Przed pompką warto zamontować filtr chroniący ją przed zanieczyszczeniami. Cały układ można zamontować na powrocie wody z instalacji.
Napisano
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Co myślicie o zamontowaniu pompy właśnie na plastikach, bardzo by mi to pasowało. Z podpórką na pompę myślę że nie byłoby problemu. Czy raczej odradzacie ten sposób ?
Napisano
Cytat

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Co myślicie o zamontowaniu pompy właśnie na plastikach, bardzo by mi to pasowało. Z podpórką na pompę myślę że nie byłoby problemu. Czy raczej odradzacie ten sposób ?


Ja osobiście montowałbym na stali - zapewni solidne podparcie obu króćców a zwykle odcinek "pompowy" (od trójnika do trójnika) jest stosunkowo łatwy do wykonania w tej technice (sama rura to zwykle jeden odcinek, góra dwa, reszta to zawory, kolana, nyple, śrubunki pompy, pompa, filtr, może jakaś mufa). Rury z PP wytrzymują sporo, ale ważąca pewnie ze trzy kilogramy pompa na nich wisieć raczej nie powinna. Nic nie piszesz o kotle a ja założyłem, że to coś klasycznego na paliwo stałe - tutaj łatwo o przekroczenie temperatury maksymalnej rur z PP. Z drugiej strony - znam instalacje w połowie wykonane ze stabilizowanych rur PP, w których wielokrotnie w ciągu nastu nawet lat gotowała się woda i ciągle funkcjonują. Jeśli zapewnisz stabilne mechaniczne umocowanie pompy, użyjesz rur stabilizowanych i zrobisz to dobrze - wszystko powinno działać ALE TYLKO NA TWOJĄ WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. (Dygresja: rury stabilizowane daje się niby po to, żeby zredukować wydłużenia do porównywalnych ze stalą, ale przy okazji rura dostaje wyższą wytrzymałość mechaniczną.)
Napisano
Cytat

Zakładając, że kocioł jest węglowy, pracujący w obiegu otwartym grawitacyjnym, wstawienie pompki obiegowej wymaga zapewnienia obejścia przez zawór różnicowy, który umożliwi przepływ wody w razie zaniku prądu. Zawór o średnicy odpowiadającej przekrojowi rur wstawia się równolegle do pompki, którą łączy się z istniejącymi rurami przez dwa trójniki. Przed pompką warto zamontować filtr chroniący ją przed zanieczyszczeniami. Cały układ można zamontować na powrocie wody z instalacji.


Można na powrocie ale przeważnie montuje się na zasilaniu, na wyjściu z pieca. Filtr przed pompką to obowiązkowo (koszt to max 20 zł). Reszta wypowiedzi jest ok. Co do sterowania to dowiesz się czytając o sterownikach do pomp c.o.
Napisano
Już to widzę jak będzie gwintował 2 calową rurę . icon_biggrin.gif
Ja miałem problem z calówką . Cholewcia może gwintownica moja kiepska .
Ale coś mi się zdaje że rad udzielają teoretycy .
-pethauzy - do roboty i koniecznie napisz jak Ci poszło .
Napisano
Co do pompki polecałbym Ci Grundfos. Rodzaj pompki będziesz musiał dobrać.
Typowe: 25-60 (przyłącze 1", max 6m podnoszenia), 25-80 (8m podnoszenia); 32-60 (1 i 1/4")
Polecam kupienie używki z "Alego" po remoncie i z gwarancją - cena przynajmniej kilka krotnie niższa, nawet jak padnie za dwa-trzy lata (w co wątpię) to kupisz następną itd. No - chyba, że stać Cię na zakup nowej.
Napisano
Cytat

Co do pompki polecałbym Ci Grundfos. Rodzaj pompki będziesz musiał dobrać.
Typowe: 25-60 (przyłącze 1", max 6m podnoszenia), 25-80 (8m podnoszenia); 32-60 (1 i 1/4")
Polecam kupienie używki z "Alego" po remoncie i z gwarancją - cena przynajmniej kilka krotnie niższa, nawet jak padnie za dwa-trzy lata (w co wątpię) to kupisz następną itd. No - chyba, że stać Cię na zakup nowej.


Po co płacić za Grunfosa jak można nową i taniej kupić pompę LFP produkują na licencji Grunfosa.Za 40 zapłaci około 200-300 zł a może nawet i taniej jak dobrze poszuka.
Napisano
Może i tak, ale czytałem gdzieś, że te LFP mają już wirniki z tworzywa. Mogę się mylić.
Ja kupiłem rok temu Grundfosy 25-40 na Alle po 70zł sztuka.
Dwie z nich kulaja się prawie non stop, trzecia w okresie zimowym.
Kupiłem tez czwartą dla sąsiada i też zadowolony icon_biggrin.gif
Napisano
Mam na myśli LFP na licencji Grunfosa a nie "Swoje". Te na licencji są bodajże koloru niebieskiego i wątpię aby one były z wirnikiem z tworzywa,ale z drugiej strony to teraz tworzywa są tak zmodyfikowane że są trwalsze od stali.
Napisano
Cytat

Już to widzę jak będzie gwintował 2 calową rurę . icon_biggrin.gif
Ja miałem problem z calówką . Cholewcia może gwintownica moja kiepska .


Moja chińska gwintownica od nowości dużo łatwiej gwintuje 3/4 niż 1/2 - widocznie lepiej wykonana narzynka.

A wracając do tematu: można dotrzeć do kogoś, kto gwint dla nas wykona. Za browarka na elektrycznej gwintownicy - pryszcz. Tylko trzeba dobrze wszystko przemyśleć, wymierzyć, rurę wykręcić z instalacji (jeśli nie nowa) i dociąć, coby uprzejmości nie nadużyć.

I w ramach małej dygresji: mnie kiedyś facet od regeneracji pomp na tokarce gwint nacinał - to był poemat na temat gwintowania, ale koszt 10zł kilkanaście lat temu.
Napisano
Cytat

Tylko trzeba dobrze wszystko przemyśleć, wymierzyć, rurę wykręcić z instalacji


A jak nie da się wykręcić bo spawana ( co raczej jest pewne ) to z całą instalacją lecieć do tokarza icon_smile.gif .
To będzie sprowadzał kogoś z elektryczną gwintowncą ? , a może lepiej od razu kogoś kto zrobi wszystko co trzeba , ma wiedzę , narzędzia i potrzebne części . Bo coś mi się wydaje że może być taniej i przy okazji profesjonalnie .
Napisano (edytowany)
Tu oczywiście Dell ma rację.
Jeśli instalacja spawana to i ja nie wyobrażam sobie gwintowania - chyba, że wkoło rur jest tyle miejsca, żeby się udało to zrobić. Ale jakoś Pethausy nie wyraził się do końca jasno w tym temacie. Do tego pisze coś o rurach PP ??
--
Jeśli to stara instalacja to na wstępie zastanowiłbym się dlaczego top grawitacyjnie nie idzie.
Podejrzewam, że przekroje rur przy grzejnikach będą miały z 3/4".
Może po prostu coś się zapowietrzyło lub mało wody w instalacji? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jeśli to stara instalacja to na wstępie zastanowiłbym się dlaczego top grawitacyjnie nie idzie.
Podejrzewam, że przekroje rur przy grzejnikach będą miały z 3/4".
Może po prostu coś się zapowietrzyło lub mało wody w instalacji?


Wiemy o tej instalacji tyle co nic. W tym i o grzejnikach. A może to płyty stalowe? Młode - jakoś działały a może potem zamuliły się? Znam taki przypadek. Pompka rozwiązała wszelkie problemy.
Napisano
Za pompkę będę brał się w przyszłym tygodniu. W instalacji rury są spawane i gwintowane, tak pół na pół. Pompkę będę montował raczej na plastikach. Panowie podpowiedzcie jeszcze jak ten układ ma mniej więcej wyglądać, może ktoś poda jakiś schemat na rysunku? Lepiej na zasilaniu czy jednak na powrocie ją umieścić?
Napisano
Cytat

Za pompkę będę brał się w przyszłym tygodniu. W instalacji rury są spawane i gwintowane, tak pół na pół. Pompkę będę montował raczej na plastikach. Panowie podpowiedzcie jeszcze jak ten układ ma mniej więcej wyglądać, może ktoś poda jakiś schemat na rysunku? Lepiej na zasilaniu czy jednak na powrocie ją umieścić?


Schemat masz tu
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&clie...x=111&ty=53
Szukać Ci się nie chce widzę.Z plastikami daj se spokój i dawaj na zasilaniu z pieca.Na tej fotce jest zawór wraz z filtrem ale możesz dać osobno ,wtedy potrzebowałbyś dwa zawory 3/4" ,filtr 3/4' , oczywiście pompkę wraz ze śrubunkami 3/4' i zawór różnicowy też na 3/4' ,dla jasności to ten okrągły pomiędzy filtrem a pompką.

Tu natomiast masz całą instalację
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q...7NRJ1rtjfmJsGQv
skup się na podłączeniu pompki,zresztą już chyba naprowadziłem Cie na dobry tor więc resztę cobyś nie wiedział sam znajdziesz icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

...
Tu natomiast masz całą instalację
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q...7NRJ1rtjfmJsGQv
skup się na podłączeniu pompki,zresztą już chyba naprowadziłem Cie na dobry tor więc resztę cobyś nie wiedział sam znajdziesz icon_biggrin.gif



Boję się cobyś koledze nie namieszał tym schematem icon_biggrin.gif
Poza tym, brak w nim naczynia wzbiorczego. icon_exclaim.gif

Pethausy
Co do rur PP Mhtyl ma rację.
Może wytrzymają Ci 100stC przy zagotowaniu wody, może więcej, ale może i tylko raz.
Chcesz ryzykować? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Za pompkę będę brał się w przyszłym tygodniu. W instalacji rury są spawane i gwintowane, tak pół na pół. Pompkę będę montował raczej na plastikach. Panowie podpowiedzcie jeszcze jak ten układ ma mniej więcej wyglądać, może ktoś poda jakiś schemat na rysunku? Lepiej na zasilaniu czy jednak na powrocie ją umieścić?



Na powrocie ? Chcesz dać zawór zwrotny różnicowy nad kotłem , a pompkę na powrocie icon_rolleyes.gif ?

Na powrocie to ja mam pompkę , ale zwrotny dałem w poziomie po uprzednim wydłubaniu zeń sprężynki icon_mrgreen.gif
...tyle ,że wszystko hula grawitacyjnie - pompkę włączam jak mróz poniżej -15

Zrób normalny zestaw , taki jak Ci wkleił mhtyl - nad kotłem , na zasilaniu i szlus ...
1a62fba08f7bd359med.jpg
Zawór zwrotny żeliwny (aluminiowy se daruj), zawory przelotowe mosiężne , reszta stal ocynk ...wieki przeżyje.
Przy kotle żadnych PP, PEX ,ALUPEX !! - Stal ew. miedź.

Cytat

Zakładając, że kocioł jest węglowy, pracujący w obiegu otwartym grawitacyjnym, wstawienie pompki obiegowej wymaga zapewnienia obejścia przez zawór różnicowy, który umożliwi przepływ wody w razie zaniku prądu. Zawór o średnicy odpowiadającej przekrojowi rur wstawia się równolegle do pompki, którą łączy się z istniejącymi rurami przez dwa trójniki. Przed pompką warto zamontować filtr chroniący ją przed zanieczyszczeniami. Cały układ można zamontować na powrocie wody z instalacji.



Szczerze mówiąc nie bardzo kumam jak zamontować na powrocie bypas z zaworem różnicowym icon_biggrin.gificon_biggrin.gif Edytowano przez r-32 (zobacz historię edycji)
Napisano
Spróbuje całe te obejście kupić u siebie w mieście, będzie mniej roboty. A co do pompki wskazane jest żeby była na zasilaniu zaraz przy piecu, czy mogę ją zamontować w innym pomieszczeniu tak w połowie obiegu?
Napisano
Cytat

Boję się cobyś koledze nie namieszał tym schematem icon_biggrin.gif
Poza tym, brak w nim naczynia wzbiorczego. icon_exclaim.gif


Wiem. icon_biggrin.gif Dlatego napisałem aby skupił się na podłączaniu pompki, bo to go tylko interesuje.

Cytat

Spróbuje całe te obejście kupić u siebie w mieście, będzie mniej roboty. A co do pompki wskazane jest żeby była na zasilaniu zaraz przy piecu, czy mogę ją zamontować w innym pomieszczeniu tak w połowie obiegu?


Widzę,że lubisz komplikacje. Po co Ci pompka w innym pomieszczeniu?Masz bojler?
Napisano
Cytat

Właśnie szukam najprostszego rozwiązania. W innym pomieszczeniu muszę dorobić kilka metrów rurki PP i myślałem ze tam by tą pompkę wcisnął.


icon_eek.gif Proste to to na pewno nie będzie icon_biggrin.gif
Może i da rade to zrobić tylko pytanie jak to będzie działało?
Najprostszy a przede wszystkim sprawdzony sposób to ten co Ci linka zapodałem. Eksperymentów jako takich bym nie robił coby pieca nie rozdymało przypadkiem icon_smile.gif
Robiąc to tak jak "Bóg przykazał" będziesz miał przejrzyście w instalacji no i sterowanie pompki będziesz miał przy piecu co jest o wiele wygodniejsze iż latanie do innego pomieszczenia i ustawianie,sprawdzanie itp itd.
Napisano
Cytat

Rzuciłem teraz okiem na rurkę i ona ma nie całe 5cm średnicy, 1 1/2 cala. Jest szansa wygwintować taką rurkę gwintownicą ręczną?


Przecież ta rura nie jest przyspawana do pieca,wykręć ja ,daj redukcję na wyjściu z pieca taką jaką potrzebujesz np na 1" albo 3/4" i sprawa załatwiona.
Napisano
Nie poradzisz - będziesz musiał ją uciąć. Od strony pieca odkręcisz i dasz redukcję na 1", od strony rury króciec 1" jednostronnie nagwintowany wsadzisz w rurę 1i1/2" i zaspawasz (albo nagwintujesz ten koniec jak dasz radę..) a pomiędzy wsadzisz zawór różnicowy i pompę jak na zdjęciu. W sumie roboty nie ma aż tak dużo.
Jak będziesz skręcał nie zapomnij o włosiu o paście uszczelniającej.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam Panowie.
Dodaje zdjęcie i proszę napisać czy nadaje się ten bajpas do zamontowania. Nie jest on skończony. Wszystko jest zrobione na 1''. Na drugim zdjęciu jest pokazana rura na której będzie montowane obejście.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam Panowie.
Dodaje zdjęcie i proszę napisać czy nadaje się ten bajpas do zamontowania. Nie jest on skończony. Wszystko jest zrobione na 1''. Na drugim zdjęciu jest pokazana rura na której będzie montowane obejście.


Na zdjęciu Nr 1 filtr trza obrócić na dół aby rączka zamykająca zawór była na górze.
Co do zdjęcia Nr 2 to zła lokalizacja ,zmontuj go na rurze pionowej wychodzącej z pieca do pierwszego kolanka. Na tym odcinku jak go zamontujesz będzie poprawnie.
Napisano
Jeśli go obróce to nie będzie zgodny kierunek z kierunkiem strzałki.
A co do rury to pisalem wcześniej ze nie mam jak tam zrobić gwintu bo za gruba rura. A na tym odcinku co zaznaczyłem da się zrobic poniewaz rurka jest na 5/4. Jeśli zamontuję ją na tej rurze poziomej, będzie to źle?
Napisano

1a62fba08f7bd359med.jpg




Cytat

Jeśli go obróce to nie będzie zgodny kierunek z kierunkiem strzałki.
A co do rury to pisalem wcześniej ze nie mam jak tam zrobić gwintu bo za gruba rura. A na tym odcinku co zaznaczyłem da się zrobic poniewaz rurka jest na 5/4. Jeśli zamontuję ją na tej rurze poziomej, będzie to źle?


Zawór z filtrem ma być tak jak na tej fotce,sitko ma być na dole.
Nie możesz dać tego bajpasa w tym miejscu które zaznaczyłeś bo wcześniej odchodzi jakaś rura w lewą stronę i będzie to zakłócać pracę a poza tym wszystkim zawór różnicowy musi być zamontowany w pionie i tu nie ma zmiłuj się.
Napisano
Cytat

1a62fba08f7bd359med.jpg





Zawór z filtrem ma być tak jak na tej fotce,sitko ma być na dole.
Nie możesz dać tego bajpasa w tym miejscu które zaznaczyłeś bo wcześniej odchodzi jakaś rura w lewą stronę i będzie to zakłócać pracę a poza tym wszystkim zawór różnicowy musi być zamontowany w pionie i tu nie ma zmiłuj się.






Spróbuje od kogoś pozyczyc gwintownice na rure 6/4. A ta rura co idzie w lewo to idzie do zaledwie dwóch grzejników. Z tego co słyszałem to zawór różnicowy można montować w pionie jak i w poziomie. Jakie skutki będą jak zamontuje obejście na tej rurze co zaznaczyłem?
Napisano
Cytat

Spróbuje od kogoś pozyczyc gwintownice na rure 6/4. A ta rura co idzie w lewo to idzie do zaledwie dwóch grzejników. Z tego co słyszałem to zawór różnicowy można montować w pionie jak i w poziomie. Jakie skutki będą jak zamontuje obejście na tej rurze co zaznaczyłem?


To tym bardziej jak mówisz masz tam dwa grzejniki to będzie Ci słabo grzały albo wcale bo pompka całą ciepłą wodę popcha na pozostałe grzejniki. A co do zaworu różnicowego to ktoś głupot Ci nagadał bo nie wiem czy wiesz jak on działa i zapewniam Cię ,że w poziomie będzie zakłócał obieg.W środku jest kulka która gdy chodzi pompka zamyka przepływ wody aby nie cofała się do pieca a w razie braku prądu lub awarii pompki woda napotyka większy opór na drodze przez pompkę i aby nie rozwaliło pieca woda idzie grawitacyjnie na instalacje i stąd nazwa zawór różnicowy.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Zawór grawitacyjny ma w środku kulę gumową (przynajmniej u mnie), która w pozycji dolnej zatyka przepływ a w pozycji górnej otwiera.
Podczas pracy grawitacyjnej kula się unosi i pozwala na przepływ wody - działa grawitacja
Podczas pracy z pompą nadciśnienie z góry wytworzone przez pompę napiera na kule i zamyka przepływ - działa wymuszenie pompą

Być może ten zawór działa i w poziomie, ale nie zalecał bym sprawdzania tego, wszędzie gdzie widziałem był w pionie i tak mam u siebie. U mnie taki zawór mam jedynie na grzaniu bojlera i działa bo jeszcze nie dokupiłem pompy icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam.Mam pytanie odnośnie pomp energooszczędnych czy warto takową zakupić , są sporo droższe.Jaka jest oszczędność między zwykłą pompą a energooszczędną.U mnie z tego co wiem mają być zainstalowane trzy kocioł na ekogroszek.
Napisano
Cytat

Witam.Mam pytanie odnośnie pomp energooszczędnych czy warto takową zakupić , są sporo droższe.Jaka jest oszczędność między zwykłą pompą a energooszczędną.U mnie z tego co wiem mają być zainstalowane trzy kocioł na ekogroszek.


Różnica jest mniej więcej taka : ilość prądu który zużyją te trzy energooszczędne pompy w ciągu całego sezonu to zwykłe pompy zużyją zaledwie przez jeden miesiąc. A chodzi o wcale nie małe ilości energii elektrycznej. Przyjmij średnio moc jednej zwykłej pompy jakieś 30-40 W i to że w trakcie sezonu pompy te pracują po minimum 10-12 godzin. Dlatego jeśli Cię stać to zainwestuj w energooszczędne.
Napisano
Tylko,że takie energooszczędne kosztują około tysiąca ,a pobór mocy to nie mają aż taki jak podawają bo one (może nie wszystkie) dobierają sobie same moc. Na pewno coś tam mniej prądu zeżrą ale teraz trzeba przekalkulować cena - długość użytkowania - przewidywany pobór prądu (nie patrz na pobór jaki podaje producent) rzeczywisty.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tylko,że takie energooszczędne kosztują około tysiąca ,a pobór mocy to nie mają aż taki jak podawają bo one (może nie wszystkie) dobierają sobie same moc. Na pewno coś tam mniej prądu zeżrą ale teraz trzeba przekalkulować cena - długość użytkowania - przewidywany pobór prądu (nie patrz na pobór jaki podaje producent) rzeczywisty.



Kolego kup energooszczędną grundfosa są tanie po 350 zł 25-40.

Z poborem to wygląda tak mam 4 sztuki grundfosa Alpha2

naprzykład jedna ustawiona na 7 Wat obsługuje 80 m2 podłogówki .
Zwróci się w ciągu kilku lat miałem dwie grundfosa ciągnęły razem 120 Wat .
Teraz 4 sztuki łącznie doją średnio 27 Wat czyli 1/4 .
Stare sprzedałem na Alledrogo po dwie stówki . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Kolego kup energooszczędną grundfosa są tanie po 350 zł 25-40.

Z poborem to wygląda tak mam 4 sztuki grundfosa Alpha2

naprzykład jedna ustawiona na 7 Wat obsługuje 80 m2 podłogówki .
Zwróci się w ciągu kilku lat miałem dwie grundfosa ciągnęły razem 120 Wat .
Teraz 4 sztuki łącznie doją średnio 27 Wat czyli 1/4 .
Stare sprzedałem na Alledrogo po dwie stówki .


I właśnie o tych pompach pisałem powyżej. Bo jak się wspomni o energooszczędnych to nie wiem dlaczego wszystkim na myśl przychodzi " Wilo " W podobnych cenach sprzedaje też w miarę energooszczędne pompy nasze Leszno. I potwierdzasz to co napisałem że zużycie energii elektrycznej spada kilkakrotnie.
Napisano
Cytat

I właśnie o tych pompach pisałem powyżej. Bo jak się wspomni o energooszczędnych to nie wiem dlaczego wszystkim na myśl przychodzi " Wilo " W podobnych cenach sprzedaje też w miarę energooszczędne pompy nasze Leszno. I potwierdzasz to co napisałem że zużycie energii elektrycznej spada kilkakrotnie.


icon_biggrin.gif Ja właśnie o nich pisałem. Co do tej jej pracy to opowiadał mi znajomy który taka kupił.Ja kupiłem leszczyńskie niebieskie 40.
A co do cen co podał animus to one są ciut droższe ,dla pewności sprawdziłem w necie i alpha2 25-40 najtaniej ponad 450 zł.
Napisano (edytowany)
Cytat

Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> Ja właśnie o nich pisałem. Co do tej jej pracy to opowiadał mi znajomy który taka kupił.Ja kupiłem leszczyńskie niebieskie 40.
A co do cen co podał animus to one są ciut droższe ,dla pewności sprawdziłem w necie i alpha2 25-40 najtaniej ponad 450 zł.


Po co słuchasz znajomego u mnie przeszły pierwszy cały sezon grzewczy ,więc wiem co piszę.
Tu są na zdjęciach mojej kotłowni.
http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=4756
Ja kupowałem nowe 25-40 3 sztuki po 350zł ! z kosztami przesyłki a 25-60 za 440zł z kosztami przesyłki.
Nowe na gwarancji można kupić jeszcze taniej trochę cierpliwości na Alledrogo .
Na przykład za 218zł +30zł koszt przesyłki :
http://allegro.pl/pompa-grundfos-alpha-2-2...3165211720.html

Taka 25-40 zużywa nastawiona na maksa 22 Waty. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Po co słuchasz znajomego u mnie przeszły pierwszy cały sezon grzewczy ,więc wiem co piszę.
Tu są na zdjęciach mojej kotłowni.
http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=4756
Ja kupowałem nowe 25-40 3 sztuki po 350zł ! z kosztami przesyłki a 25-60 za 440zł z kosztami przesyłki.
Nowe na gwarancji można kupić jeszcze taniej trochę cierpliwości na Alledrogo .
Na przykład za 218zł +30zł koszt przesyłki :
http://allegro.pl/pompa-grundfos-alpha-2-2...3165211720.html

Taka 25-40 zużywa nastawiona na maksa 22 Waty.


Słuchałem znajomego zanim jeszcze zacząłem karierę tu na forum icon_biggrin.gif
Ja mam 40 i chodzą na II i nieraz na I biegu i jest ok.
Co do ceny to ja tak powierzchownie w przeglądarce cenowej ,ale prawda jest taka ,że jak ktoś szuka danego produktu to znajdzie w dobrej cenie.
No cóż następne pompy jakie założę będą już te energooszczędne z technologią 5W albo i jeszcze lepsze. icon_smile.gif

P.S.
Co do tej pompy co podałeś linka to była kolego licytacja a ja patrzałem na ceny detaliczne.
Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Słuchałem znajomego zanim jeszcze zacząłem karierę tu na forum
Ja mam 40 i chodzą na II i nieraz na I biegu i jest ok.
Co do ceny to ja tak powierzchownie w przeglądarce cenowej ,ale prawda jest taka ,że jak ktoś szuka danego produktu to znajdzie w dobrej cenie.
No cóż następne pompy jakie założę będą już te energooszczędne z technologią 5W albo i jeszcze lepsze.
P.S.
Co do tej pompy co podałeś linka to była kolego licytacja a ja patrzałem na ceny detaliczne.

licytacja ogólnodostępna ale w granicach 3 stówek to multum tam jest nowych.
Sprzedaj swoje dołóż parę groszy i masz szybki zwrot.

Naprawdę warto widać to od razu w rachunku za prąd .

Alpha2 25-40
naI biegu 5 Wat 1/5 energii!
na II 12 W
na III 22 W
Zwykła pompa 25-40
I: 25 W
II: 35 W
II: 45 W Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja mam energooszczędną Efektę z Leszna, bez autoadapt, bo nie mam obecnie zaworów termostatycznych na grzejnikach.
Instalację poprawiam etapami, teraz będzie przeróbka części z solarami...

Przed nowym sezonem chciałbym wymienić jeszcze część grzejników, dołożyć zawory termostatyczne i wówczas efekta będzie przeniesiona na CWU a na dom albo kupię Maxime z autoadpt z Leszna albo energooszczędną Goshe z autoadapt

Na dom mam Efektę 40-kę i musi chodzić na maxa, aby wszystkie kaloryfery grzały, więc na jesień wstawiam na układ c.o. 60-kę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • はじめに:AIの進化と日本語対応の重要性 近年、人工知能(AI)の進化は目覚ましく、特に自然言語処理技術の発展により、業務の自動化や意思決定支援が現実のものとなっています。その中でも注目されているのが「チャットGPT 日本語版」です。OpenAIが開発したこの対話型AIは、日本語での自然な会話を可能にし、企業活動や起業支援において多くの可能性を秘めています。 チャットGPT 日本語とは? チャットGPT 日本語 は、OpenAIが提供する対話型AIの日本語対応モデルです。英語圏で高い評価を得ているChatGPTの機能を、日本語環境でも活用できるよう最適化されています。日本語の文法、語彙、表現のニュアンスを理解し、滑らかで自然な応答を生成することが可能です。これにより、企業や個人が日本語でAIを活用するハードルが大きく下がりました。 ビジネスにおける活用事例 日本企業では、チャットGPT 日本語版を活用することで、業務の効率化と品質向上を実現しています。以下は具体的な活用例です: 営業部門:提案書の構成支援、顧客対応のスクリプト作成 マーケティング部門:広告コピーの生成、SNS投稿の最適化 人事部門:求人票の作成、面接質問の設計 カスタマーサポート:FAQ対応の自動化、問い合わせ履歴の要約 これらの業務は、従来は時間と労力を要するものでしたが、チャットGPT 日本語版を導入することで、短時間で高品質な成果を得ることが可能になります。 起業家にとってのメリット スタートアップや個人事業主にとって、チャットGPT 日本語は非常に有用なツールです。起業初期は人的リソースが限られているため、AIの力を借りることで業務を効率化し、競争力を高めることができます。 例えば、事業計画書の作成、プレゼン資料の構成、マーケティング戦略の立案など、起業に必要な作業をスムーズに進めることができます。また、24時間稼働するAIアシスタントとして、時間に縛られずに作業を進められる点も大きな利点です。 導入時の注意点 チャットGPT 日本語版を導入する際には、以下の点に注意が必要です: 情報の正確性:AIが生成する内容は必ずしも事実とは限らないため、重要な判断には人間の確認が必要です。 セキュリティ:機密情報の取り扱いには慎重を期し、社内ルールの整備が求められます。 利用制限:無料版には使用回数や応答の長さに制限があるため、業務内容に応じて有料版への移行も検討する必要があります。 今後の展望 チャットGPT 日本語版は、今後さらに精度が向上し、専門的な分野への対応力も強化されると期待されています。医療、法律、金融などの分野でも、AIが補助的な役割を果たすことで、業務の質とスピードが向上するでしょう。 また、日本語対応の強化により、より自然で的確な対話が可能となり、ビジネス現場での活用が一層進むと予想されます。 結論:まずは日本語で体験してみよう チャットGPT 日本語版は、業務効率化だけでなく、創造性や柔軟性を高めるツールとして、日本のビジネスと起業の現場で急速に浸透しています。導入事例からも明らかなように、業界を問わず多くの企業がその可能性を認識し、活用を進めています。 まだチャットGPT 日本語を体験したことがない方は、まずは小さな業務から試してみることをおすすめします。新しい発見が、きっとあなたのビジネスに革新をもたらすでしょう。
    • Wyginamy setki figur, które połączą dolna siatkę stropu z górną. Na pierwszy ogień lecą u-bigle które są montowane na krawędzi stropu po obwodzie. Później kobyłki które są podporą dla górnej siatki. Na koniec wchodzą pręty, które zakończą zbrojenie stropu. Zobaczcie sami!    
    • Komentarz dodany przez Sceptyk tradycjonalista: Jedno kluczowe pytanie, ile lat firma daje gwarancję na takie rozwiązanie? I czy ktokolwiek uwzględnia wpływ np. gryzoni które uszkadzają izolację? Zastanawia mnie jeszcze po co grzać płytę o grubości 25-30 cm? skoro można wykonać ją w wylewce. Jeszcze na koniec - straty ciepła odbywają się głównie poprzez ściany fundamentowe w przypadku tradycyjnych fundamentów na ławach - kiedy są odpowiednio zaizolowane to mostków termicznych nie ma. Uciekanie ciepła do ziemi? przecież ciepło "idzie" do góry - brzmi to jak chwyt marketingowy.
    • Fundament to nie tylko konstrukcja nośna. Jest pierwszy i kluczowy element domu, który w zależności od tego, czy został zaprojektowany i wykonany prawidłowo może być zarówno mostkiem cieplnym, jak i barierą ograniczającą straty energii do gruntu. Z tego względu coraz częściej inwestorzy decydują się na płyty fundamentowe z izolacją termiczną jako alternatywę dla tradycyjnych fundamentów. Ale czy to rzeczywiście się opłaca? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/117518-czy-warto-inwestowac-w-plyte-fundamentowa-z-izolacja-termiczna
    • Ja tam znalazłem    Wydaje się że to dobrze, co?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...