Skocz do zawartości

Komin ocieplony styropianem


Dell

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

No jak reaguje ?
Produktami spalania składników drewna są ocet drzewny, aceton, fenole, metanol, kwas octowy oraz kwas mrówkowy.

Rozwiń  

Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .

  Cytat

Wiem, nie tylko ze słyszenia, że styropianu ze względu na klasę palności i odporność temperaturową nie stosuje się do izolowania kominów,
podobnie jak wełny mineralnej do izolowania fundamentów... ale to już inna bajka

Rozwiń  

Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Wiem, nie tylko ze słyszenia, że styropianu ze względu na klasę palności i odporność temperaturową nie stosuje się do izolowania kominów,

Rozwiń  


Ludzie w rozpaczy wszystkiego się łapią ,niech jeszcze obuduje boazerią drewnianą .

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,1...d_Warszawa.html

  Cytat

Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .

Rozwiń  


Produkowałeś kondensat z węgla ? icon_eek.gif to gratuluję . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Demo ale Ty jesteś upierdliwy,krytykujesz innych a tylko Twoja opcja rozwiązania jest jedyna i słuszna. Wyhamuj troszeczkę.
Co do mojej wypowiedzi o słyszeniu to nie usłyszałem tego pod budką z piwem i tak jak napisałem znam gościa i jestem jego słów pewny że to prawda. Co do krytykowania innych to każdy ma prawo ale też ma prawo udzielać rad i ewentualnie polemizować na temat tych rad a Ty kolego wszystkich ,no oprócz rybniczaka traktujesz z góry.

Rozwiń  

Wiesz kolego tak sobie czasami coś napiszę i nie sądzę że występują w tym znamiona przestepstwa , które Ty określasz "traktowaniem z góry " czy też " upierdliwości " , ale jeśli tak to odbierasz to znaczy że posiadasz mocno wyostrzony zmysł cenzorski . Po prostu przetestowałem osobiście te materiały i wiem o czym piszę i nikt mi nie powie że wkład kominowy który trzeba co kilka lat wymieniać jest jakimś rozwiązaniem , bo nim nie jest . Chyba też dlatego w nowych domach opalanych węglem , nawet końcówkę wylotu komina robi się ceramiczną .
Natomiast do informacji w rodzaju " słyszałem" , nawet nie pochodzących spod budki z piwem , podchodzę z należną jej rezerwą .
Napisano
  Cytat

Wiesz kolego tak sobie czasami coś napiszę i nie sądzę że występują w tym znamiona przestepstwa , które Ty określasz "traktowaniem z góry " czy też " upierdliwości " , ale jeśli tak to odbierasz to znaczy że posiadasz mocno wyostrzony zmysł cenzorski . Po prostu przetestowałem osobiście te materiały i wiem o czym piszę i nikt mi nie powie że wkład kominowy który trzeba co kilka lat wymieniać jest jakimś rozwiązaniem , bo nim nie jest . Chyba też dlatego w nowych domach opalanych węglem , nawet końcówkę wylotu komina robi się ceramiczną .
Natomiast do informacji w rodzaju " słyszałem" , nawet nie pochodzących spod budki z piwem , podchodzę z należną jej rezerwą .

Rozwiń  

Nie neguje Twoich rad ,ale nie podoba mi się podważanie rad innych w takich sposób jak to uczyniłeś w tamtym poście. Każdy radzi aby było jak najlepiej i radzi w dobrej wierze podpierając się swoimi doświadczeniami. Tak,że osobiście nie mam nic do Twoich doświadczeń bo nie byłem i nie widziałem ale to nie powód abym podważał czy uważał ,że piszesz bzdury lub nieprawdę - prawda? icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Nie drewna tylko węgla , a reaguje tak że błyskawiczne zniszczy folię aluminową , wiem bo to przerabiałem .

Rozwiń  


Jak nie jak tak. Przeca taki kondensat to kwas siarkowy.

  Cytat

Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę .

Rozwiń  


Styropian do materiałów łatwo zapalnych nie należy, tak więc nie ma przeszkód, aby go do takich celów zastosować – zwłaszcza współczesny styropian.
Także jego odporność na ewentualne destrukcyjne działanie kondensatu (czy to ze spalanego drewna, czy węgla) jest bezsprzeczna.
Jedynie co może mu „zagrozić”, to smoła.

Przepisy dopuszczają takie zastosowanie styropianu.
Napisano
  Cytat

Też wiem że się nie stosuje ale prawdopodobnie można to zrobić z powodzeniem . W końcu na zewnątrz komina nie występują temperatury które mogłyby go zniszczyć , natomiast kondensat raczej nic mu nie zrobi , ale jeszcze to sprawdzę .

Rozwiń  

Prawdopodobnie można... w końcu wolność Tomku w swoim domku.
Osobiście bym tego nie zrobił i nikomu nie polecił. Sygnując wpis swoim nickiem w jakimś stopniu biorę odpowiedzialność za swoje słowa lub jak kto woli za treść w nim zawartą.
Zważ jeszcze na jedna sprawę. Kominy systemowe izolowane ze względu na swoją konstrukcje będą osiągały zupełnie inne temperatury na zewnątrz obudowy niż komin murowany, tym bardziej że na obecna chwilę pracuje on bez wkładu dymowego, a co do tego czy wkład będzie włożony Dell nie podjął na obecną chwile decyzji.
Napisano
W pewnym sensie, sprowokowany wpisem przedpiszącego.

Nie bardzo znam uwarunkowania, ale gdybym z jakiś powodów musiał docieplać komin styropianem, raczej nie miałbym oporów.
Ale, uprzednio uzupełniłbym ewentualne ubytki w spoinach (jak otynkowany skułbym tynk), otynkował i „zatopił” w tynku siatkę metalową, styropian kleiłbym na całej powierzchni (nie na placki), a na to znów tynk.
Napisano
Nie słyszałem o przeciwwskazaniach do ocieplania stropu w miejscu, przez które "przechodzi" komin styropianem. W związku z tym, że w takim miejscu styro może stykać się z kominem to na większej powierzchni też nie powinno być z tym problemu, gdy komin jest szczelny.
Napisano (edytowany)
Temat naprawdę się rozrósł, ale to dobrze bo myślę, że nie tylko ja mam tego typu problemy.

Co sądzicie o rozwiązaniu, w którym dokonałbym zaciągnięcia siatki i kleju na całej powierzchni styropianu tak aby szczelnie zaizolować położony styropian. Dodatkowo wykonałbym opierzenia z blachy wokół komina w dwóch miejscach, tj. przy podłodze i pod samym dachem (tak jak na rysunku).
Nawet w razie ewentualnego zapłonu, który myślę, że mimo wszystko jest mało prawdopodobny komin nie miałby bezpośredniego kontaktu z podłogą czy stropem.
Nad wkładem cały czas się zastanawiam...

DSC01446.jpg

Edytowano przez Dell (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Nie słyszałem o przeciwwskazaniach do ocieplania stropu w miejscu, przez które "przechodzi" komin styropianem. W związku z tym, że w takim miejscu styro może stykać się z kominem to na większej powierzchni też nie powinno być z tym problemu, gdy komin jest szczelny.

Rozwiń  

Słowo klucz - szczelny.

Cytat z innego forum
  Cytat

Czytając temat - mam wrażenie , że istnieją 2 rodzaje przepisów BHP czy też p.pożarowych. Na budowach państwowych styropian na kominie dymnym jest zabroniony.
W razie pożaru on się topi, choć się nie pali. Jest trudniejszy do ugaszenia, że o późniejszym zapachu w całym domu nie wspomnę. Natomiast na prywatnej budowie, takie przepisy już nie obowiązują

Rozwiń  

Od siebie dodam, że przyczyną takiego pożaru może być rozszczelnienie komina, które choć nie występuje nagminnie zawsze może się zdarzyć.
Zastąpienie styropianu wełną da poczucie bezpieczeństwa i spokoju ducha... a ten jak wiadomo bezcenny icon_biggrin.gif

Kolejną kwestią jest, choć może nie doczytałem, to czy komin jest wymurowany na pełną cegłę czy na pół, bo i takie rzeczy się zdarzają.
W przypadku komina wybudowanego na "pół cegły" nie jest zachowana minimalna odległość wewnętrznej ścianki od materiałów łatwopalnych, która nie może być mniejsza niż 16cm

Napisano (edytowany)
  Cytat

Słowo klucz - szczelny.
Cytat z innego forum

Rozwiń  


Jest jeszcze możliwość rozszczelnienia kotła ,woda z kotła kapie w opał i woda odparowuje w komin gnojąc go.Czy nie dopuszczasz wody do instalacji CO?

  Cytat

Temat naprawdę się rozrósł, ale to dobrze bo myślę, że nie tylko ja mam tego typu problemy.

Co sądzicie o rozwiązaniu, w którym dokonałbym zaciągnięcia siatki i kleju na całej powierzchni styropianu tak aby szczelnie zaizolować położony styropian. Dodatkowo wykonałbym opierzenia z blachy wokół komina w dwóch miejscach, tj. przy podłodze i pod samym dachem (tak jak na rysunku).
Nawet w razie ewentualnego zapłonu, który myślę, że mimo wszystko jest mało prawdopodobny komin nie miałby bezpośredniego kontaktu z podłogą czy stropem.
Nad wkładem cały czas się zastanawiam...

Rozwiń  

Blacha b.dobrze przewodzi ciepło . icon_smile.gif
A przepustów przez syrop i wyżej nie możesz obłożyć wełną? widzę że uparłeś się na ten styropian . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dell,
Może opisałbyś dokładniej gdzie cieknie, jak cieknie (bo ja widzę tylko "problem z cieknącym kominem")
jak wygląda to co cieknie?
--
Bo tak gonimy jak kot w koło ogona a każdy widzi coś innego oczyma wyobraźni.
Masz jakieś zdjęcia?
Zaprosiłeś jakiegoś fachowca coby popatrzył?
--
Komin to z pozory błaha a tak naprawdę bardzo ważna rzecz. Mogą ci się w nim zapalić sadze, powstanie wielka temperatura a przy jakiejś nieszczelności ten styropian ci się wytopi albo nie daj Boże zapali.


Napisano
  Cytat

Kolejną kwestią jest, choć może nie doczytałem, to czy komin jest wymurowany na pełną cegłę czy na pół, bo i takie rzeczy się zdarzają.

Rozwiń  


Komin jest wymurowany na cegłę.

  Cytat

Dell,
Może opisałbyś dokładniej gdzie cieknie, jak cieknie (bo ja widzę tylko "problem z cieknącym kominem")
jak wygląda to co cieknie?
--

Rozwiń  


Zacieki robią się od górnej części komina. Przedstawiłem to mniej, więcej na obrazku gdyż nie zdjąłem jeszcze tego styropianu.

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Zacieki są dookoła komina czy tylko z jednej strony?
Jak wygląda to ponad dachem?
Nie jest przypadkiem tak, że sadze wylatujące z komina osadzają Ci się na dachu
i z deszczem spływają na komin?
--
A jak masz zrobioną obróbkę? Masz zaciętą w komin?
Przyglądałeś się tam od góry w miejscu przejścia komina nad dach?
--
Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Zacieki są dookoła komina czy tylko z jednej strony?
Jak wygląda to ponad dachem?
Nie jest przypadkiem tak, że sadze wylatujące z komina osadzają Ci się na dachu
i z deszczem spływają na komin?
--
A jak masz zrobioną obróbkę? Masz zaciętą w komin?
Przyglądałeś się tam od góry w miejscu przejścia komina nad dach?
--

Rozwiń  


Zacieki są głównie z jednej strony komina, tzn. od strony kanału dymnego.
Ponad dachem znajduje się część komina postawiona z klinkieru. Jest ona czysta.
Nie ma możliwości żeby sadze wylatujące z komina spływały z dachu na komin, gdyż komin znajduje się w najwyższym punkcie dachu (jest to dach dwuspadzisty).
--
Nie mam za bardzo możliwości aby się temu przyjrzeć od strony dachu, gdyż dach jest dwuspadzisty i dość stromy, dojście do komina jest wysoce utrudnione.
Samo opierzenie zostało wykonane przy użyciu blachy.

Załączam zdjęcie poglądowe. Nie jest to mój dom ale komin jest umieszczony w taki sam sposób jak na załączonym obrazku.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...