Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu betonowego poddasza nieużytkowego.


Recommended Posts

Napisano
Nie sąsiedni budynek jest istotny, tylko jego przeciwległa ściana.
A w takiej konfiguracji nie ma … we wsi, aby znalazła się w odległości mniejszej niż „przepisowe”.
Ba, zainteresowany pisał nawet, że budynek istnieje w odległości 200m.
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie sąsiedni budynek jest istotny, tylko jego przeciwległa ściana.
A w takiej konfiguracji nie ma ? we wsi, aby znalazła się w odległości mniejszej niż ?przepisowe?.
Ba, zainteresowany pisał nawet, że budynek istnieje w odległości 200m.


No tu się mylisz ,sąsiedni budynek i nie tylko on .
umieszczanie otworów czerpni w odległości nie mniejszej niż 8 m w rzucie poziomym od miejsca gromadzenia śmieci, parkingu na co najmniej trzy samochody (w rozporządzeniu ograniczenie to dotyczy parkingów powyżej 20 miejsc postojowych), dróg dojazdowych, stref załadunkowych, wywiewek kanalizacyjnych (w rozporządzeniu minimalna odległość od wywiewek kanalizacyjnych wynosi 6 m), wylotów kominów i innych podobnych źródeł zanieczyszczeń;


czerpni nie należy umieszczać bezpośrednio nad poziomem terenu. Zalecane jest lokalizowanie dolnej krawędzi czerpni 3 m nad poziomem terenu (w rozporządzeniu jest wymóg zachowania minimum 2 m) lub co najmniej 1,5 krotności maksymalnej przewidywanej grubości pokrywy śnieżnej. Ostatnią wartość można zmniejszyć, gdy tworzeniu się warstwy śniegu zapobieżono np. poprzez zastosowanie osłon; Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Animus, zawsze cenię sobie Twoje sugestie. Moja czerpnia spełnia wymienione przez Ciebie warunki. Umiejscowienie czerpni i wyrzutni WM podyktowane jest właśnie usytuowaniem domu na działce względem sąsiedztwa i przepisów. Zapraszam do mnie na mrożoną kawę lub coś "zimniejszego", przekonasz się, że to jest dobre rozwiązanie.
Czy odległość 2 m w poziomie pomiędzy czerpnią a wyrzutnią jest kłopotliwa? Przez 3/4 sezony będę korzystał z gwc, przewymiarowanego, aby pracował 24/24h, dlatego do umiejscowienia czerpni ściennej podchodzę z dystansem.
Bardziej powinienem przejmować się, że w całym sąsiedztwie (domy 10-cio i kilkunastu-letnie) ludzie palą czym popadnie.

Wrzucam zagospodarowanie terenu, aby ostudzić gorącą atmosferę icon_wink.gif .
[attachment=14086:Dzia_ka.jpg]
Napisano (edytowany)
Cytat

Animus, zawsze cenię sobie Twoje sugestie. Moja czerpnia spełnia wymienione przez Ciebie warunki. Umiejscowienie czerpni i wyrzutni WM podyktowane jest właśnie usytuowaniem domu na działce względem sąsiedztwa i przepisów. Zapraszam do mnie na mrożoną kawę lub coś "zimniejszego", przekonasz się, że to jest dobre rozwiązanie.
Czy odległość 2 m w poziomie pomiędzy czerpnią a wyrzutnią jest kłopotliwa? Przez 3/4 sezony będę korzystał z gwc, przewymiarowanego, aby pracował 24/24h, dlatego do umiejscowienia czerpni ściennej podchodzę z dystansem.
Bardziej powinienem przejmować się, że w całym sąsiedztwie (domy 10-cio i kilkunastu-letnie) ludzie palą czym popadnie.

Wrzucam zagospodarowanie terenu, aby ostudzić gorącą atmosferę Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_wink.gif"> .
[attachment=14086:Dzia_ka.jpg]


W takim razie tę część tematu powiedzmy że uważam za wyczerpaną icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Główny wątek został rozkminiony.
Z moich dylematów pozostało jeszcze poprawne ocieplenie ścianki kolankowej poddasza. W galerii dominuje poddasze ocieplone i przekroje, w których łączymy styropian z elewacji z wełną między krokwiami. Ja mam poddasze nieocieplone. Jak poprawnie wykonać ocieplenie murłaty? Styropian na ściance kolankowej od wewnątrz (10 cm) i zewnątrz (20 cm). Posiadacie jakieś przekroje z detalami? Styropian ma przylegać do murłaty (dużo zabawy z cięciem styro) czy "przykryć" murłatę styropianem zachowując ciągłość izolacji?
Gość adiqq
Napisano
bezwzględnie zachować ciągłość izolacji....
Napisano (edytowany)
W temacie wentylacji kotłowni. Co o tym sądzicie http://d.u.h.ligo.w.interia.pl/nawietrzaki.html ? Potrzebuję wywietrzaka, ale ściennych nie ma, chyba, że wykonam z kolankiem i 0,5m w górę, coby nie zawiewało.

Cytat

murłatę ogać wełną, na ściankę daj styro, tak aby "wyłaziło" powyżej końca ścianki kolankowej
zrobi się naturalna kieszeń na tę wełnę


Właśnie takie rozwiązanie rozważałem. Siatkę ze styro wywinąć na wełną? Jak wełnę zabezpieczyć od góry?
Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

weź nie osłabiaj
gugla masz
to wklep i poszukaj - najlepiej grafiki


W innym wątku (o attyce) sam pisałeś o grafikach googlowych, że "konia z rzędem, kto będzie potrafił tak wykonać". A ile tam zdjęć z realizacji, każdy wykonuje podobnie, ale nie tak samo. Za to znalazłem ciekawy temat https://forum.budujemydom.pl/lofiversion/in...php?t15084.html .
Pytałem, ponieważ mój wykonawca elewacji pracował/pracuje tylko i wyłącznie na styropianie icon_eek.gif , o czym się dowiedziałem dziś rano.
Napisano
Cytat

W temacie wentylacji kotłowni. Co o tym sądzicie Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://d.u.h.ligo.w.interia.pl/nawietrzaki.html ? Potrzebuję wywietrzaka, ale ściennych nie ma, chyba, że wykonam z kolankiem i 0,5m w górę, coby nie zawiewało.


Właśnie takie rozwiązanie rozważałem. Siatkę ze styro wywinąć na wełną? Jak wełnę zabezpieczyć od góry?



Siatkę ze styro w pionie a wełna goła golusieńka .
Napisano
Będąc w domu mogę wrzucić ciekawy przekrój.
[attachment=14098:Ocieplen...lankowej.jpg]
Prosząc wcześniej o detale miałem na myśli takie kwestie, jak ułożenie warstw styropianu na stropie względem ścianki kolankowej, pierwsza warstwa poziomo, dopiero później ocieplenie ścianki kolankowej i kolejne warstwy poziomo.
Detale są istotne, a w grafice googlowej w większości poglądowe materiały. A ja jestem wzrokowiec - szczegółowiec - takie schorzenie odkąd pamiętam. Żona określa jako pedant, a Bajbaga kiedyś napisał (nie o mnie) inwestor sadysta - też pasuje, ponieważ sam sobie ból zadaje szukając dziury w całym, bądź jak kto woli szukając detali i wymagając dokładności od wykonawców icon_smile.gif.
Napisano
Cytat

......
Prosząc wcześniej o detale miałem na myśli takie kwestie, jak ułożenie warstw styropianu na stropie względem ścianki kolankowej, pierwsza warstwa poziomo, dopiero później ocieplenie ścianki kolankowej i kolejne warstwy poziomo.
Detale są istotne, a w grafice googlowej w większości poglądowe materiały.........


nadinterpretujesz, ta kolejność znaczenie może ma dla Ciebie, ale nie dla tego elementu
Napisano
Przecież styropian układa się na tzw. zakładkę. Na strychu mam do ułożenia 3x10cm, a ocieplenie w pierwszej kolejności ścianki kolankowej uniemożliwi wyeliminowanie mostka termicznego.
Napisano
Animus - cały czas piszemy o poddaszu nieocieplonym, a zdjęcia Barbossy dotyczą poddasza ocieplonego. Ja na poddaszu wylewam posadzkę, więc sugestia z puszczeniem wełny po ściance do podłogi również nieadekwatna.
Napisano

pedant to może jesteś do bólu,
ale w wyobraźni i zrozumieniu słowa pisanego ból Ci nie grozi

skoro jak dzidzi trza tłumaczyć, to kto Ci każe puszczać wełnę zalamka.jpg
umiesz czytać?!

ja pierdolę 3, strony wałkowania tematu prostego jak budowa cepa
Ty masz szeryfa, czy
Orangutan-m.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Animus - cały czas piszemy o poddaszu nieocieplonym, a zdjęcia Barbossy dotyczą poddasza ocieplonego. Ja na poddaszu wylewam posadzkę, więc sugestia z puszczeniem wełny po ściance do podłogi również nieadekwatna.



Tak o poddaszu nieocieplonym (czy ktoś każe Ci tam mieszkać możesz wylać jakaś cienką wyrównawczą bezpośrednio na stropie bez tej całej izolacji ), rysunki Barbossy pokazują skuteczniejszą izolację cieplną ,niż tą co teraz tam na tym stryszku tworzysz.

A konkretnie ten rysunek dotyczy Ciebie :

Brak obrazka

Cytat

ja pierdolę 3, strony wałkowania tematu prostego jak budowa cepa

035.gif

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

no tak, a co z folią, bo na rys jest jej trochę
ps
to PMS



Brak obrazka


Zamknięta przestrzeń tego poddasza (powietrze) jest również izolacją cieplną ,a samo obkładanie ścianek kolankowych z dwóch stron skutecznie zmniejszy pomieszczenie ,przeniesienie izolacji z posadzki na sufit nie zmniejszy wysokości pomieszczenia. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

...Ty masz szeryfa, czy...


Gdybym miał prawdziwego, nie zawracałbym Wam głowy. Dobrze, że potrafi dziennik wypełniać icon_eek.gif .

Moja głowa odpoczywa tylko w niedzielę, to jedyny dzień, w którym nie muszę prowadzić budowy i wykonywać pewnych rzeczy sam, np. dzisiejsze wylewanie fundamentu pod sąsiada ogrodzenie, które zawaliło się podczas kopania ław.
Dziękuję za zrozumienie i za słowa otuchy Barbossa icon_wink.gif .

Cytat

a377bd992eb4ff55.jpg


Ten rysunek nie różni się od przedstawionego przeze mnie w poście 116. Kto tu ma problemy z czytaniem? Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dlatego, że rozprawiamy o dwóch różnych rzeczach.
Cytat

murłatę ogać wełną, na ściankę daj styro, tak aby "wyłaziło" powyżej końca ścianki kolankowej
zrobi się naturalna kieszeń na tę wełnę


To dotyczy ocieplenia ścianki kolankowej. Zaznaczyłem na "zielono" i tematu nie przedłużam - wykonam to ocieplenie dokładnie wg Waszej sugestii.

Mój rysunek dotyczy ocieplenia stropu poddasza. a konkretnie nakładania warstw styropianu.

Tak na marginesie Drogi Barbossa - już jest na forum debata na kilka stron pt. ocieplać strop czy połać dachu, w której brałeś aktywny udział. Te "moje" 3 strony pierdół rozwiązały problem od wentylacji po wykonanie karmnika dla ptaków. Za szybko się poddajesz icon_wink.gif . Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Drodzy koledzy.
Układam styropian na poddaszu. Ostatnią warstwą będzie posadzka. Czy słup drewniany (element więźby dachowej) powinno się odizolować od styropianu i posadzki folią?
[attachment=14599:S_up_dre...poddaszu.jpg]
Napisano (edytowany)
Cytat

Drodzy koledzy.
Układam styropian na poddaszu. Ostatnią warstwą będzie posadzka. Czy słup drewniany (element więźby dachowej) powinno się odizolować od styropianu i posadzki folią?
[attachment=14599:S_up_dre...poddaszu.jpg]



Od posadzki najlepiej papą termo-zgrzew. na płasko ,folia się poprzebija, od styropianu nie ma potrzeby, jeżeli na styropian wylejesz posadzkę , to boki owinąć folią powyżej wysokości wylewki. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
W temacie mocowania balustrady pisałeś, aby kliny (łącznik balustrada/dom) nie byłe drewniane (schowane w styropianie/izolacji domu). Zastanawiałem się, czy na poddaszu otoczenie styropianu i betonu nie wpłynie negatywnie na słupy w kontekście pracy więźby/słupa związanej z różnicami temperatur/ewentualnej różnicy wilgotności - w kontekście trwałości drewna.
Przyda się pianka pozostała po wykonaniu dylatacji posadzki.
Dzięki Koledzy. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...