Skocz do zawartości

Bus dla ekipy budowlanej


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam pytanko odnośnie samochodu dla firmy zajmującej się budowlanką, ale głównie elewacjami. Interesuje mnie auto dostawcze jednak z kompletem siedzeń, czyli 7-9 osób. Siedzenia zawsze mogę wyjąć, a lepiej je mieć niż nie mieć. Musi być to auto dość mocne, bo planuje nim ciągać przyczepkę z rusztowaniami plettac, około 800-1000kg. Rozglądam się za VW T4 Multivan bądź Caravelle oraz Mercedesem Vito i ewentualnie Fiatem Ducato. Niestety wadą t4 są marne silniki, albo słaby 2.4 albo wykraczający poza limit cenowy 2.5 tdi. Wadą vito jest blacharka a ducato - nie wiem, nie znam.

Dlaczego nie doka? Z prostej przyczyny, nie widziałem doki z paką 3.10 metra a tyle mi mniej więcej potrzeba żeby zmieścić podesty plettaca. Są ducato z taką paką, ale w pojedynczej, max 3 osobowej kabinie a ja potrzebuje nieco więcej. Poza tym uważam że zamknięta buda będzie lepsza bo zawsze to wrzucam narzędzia zamykam na klucz i spokojna głowa, nie musze pilnować tego co na skrzyni.


Czym się wożą wasi budowlańcy, czym wy jeździcie jeśli się zajmujecie budowlanką? Z czym mieliście styczność i co byście polecili a czego nie?
Napisano
No właśnie hyde park, jako dział rozmów luźniejszych wydał mi się najodpowiedniejszym miejscem, chyba że może bardziej nadaje się to do działu "porady życiowe" ? icon_cool.gif
Napisano
Kolego
cytryna jumper, na 7 osób formalnie, masa tuż przed 3,5t
dobrze się sprawuje, kopa ma, zwrotny, ja sobie chwaliłem, towaru wiele nie woziłem, ale paka dosyć spora
Napisano
Movano są fajne, ale budżet jaki mnie ogarnicza to 15 tysięcy a w tej cenie słabo trochę z tymi autkami. No a jeśli już są to typowe blaszaki a jednak do elewacji trzebaby kilka osób wozić. Minimum 5 osobowy, lepiej 6-8
Napisano (edytowany)
[. Niestety wadą t4 są marne silniki, albo słaby 2.4 albo wykraczający poza limit cenowy 2.5 tdi.

2.4 slaby powiadasz?wiec szukasz wyscigowki czy wola roboczego?mialem t4 2.4 diesel 5 cylindrow,po niemieckiej autostradzie latal 155km/h bez problemu(zaladowany 5-osob i kupa bagazu na pace,270.000km bez awarii i nawet nie ziewnal),ten silnik jest super na nasze warunki(autostrad i tak nie ma),malo elektroniki,brak turbo wiec BEZAWARYJNY.pozdrawiam

Ps.fiaty i temu podobne wytwory od razu bym skreslil z listy zakupow... Edytowano przez rijswijker (zobacz historię edycji)
Napisano
Wyścigówki nie szukam, ale robota na elewacjach jest taka że trzeba latać to tu to tam, trasy po 50km trzeba w miare sprawnie pokonywać. Znajomy ma 2.4 tyle że doke i mówi że w trasie czy załadowany czy nie, to maks 80-90 jedzie bo więcej jest nieekonomiczne i ryzykowne.... Wiadomo, z przyczepką to zupełnie wystarczy, ale czasem gdzieś się ruszyć dalej z samymi narzędziami... no nie wiem. Musiałbym się tym kurcze przejechać, bo mi się wydaje że te 75 koni to troche mało jak jeszcze do niego ponad tone ładunku zapiąć na dwuosiowej przyczepce i zapakować sprzęt + kilka osób
Napisano
  Cytat

... że w trasie czy załadowany czy nie, to maks 80-90 jedzie bo więcej jest nieekonomiczne i ryzykowne....

Rozwiń  

Chyba zbyt ostre kryteria doboru sobie postawiłeś.
Ekonomicznego busa przy przy prędkości powyżej 120km/h za 14 tysi to raczej ciężko będzie ci znaleźć icon_biggrin.gif
Napisano
MB ma zdecydowanie droższy serwis eksploatacyjny.
Silnik przez mechaników też oceniany jako jeden z gorszych w historii firmy (choćby wtryski na wcisk).
108-ka jest mułowata, a 112-ka bardzo awaryjna.

Jeśli ma by wół roboczy na którym można polegać za te pieniądze to zdecydowanie T4.
Do silnika 2.4 praktycznie każda część do dostania od ręki za bardzo ludzkie pieniądze.

I trochę z innej bajki... ten silnik montował Volvo w modelu 740 (wieczne auto) icon_smile.gif

PS.
Poszukaj sobie "jamnika", będziesz miał trochę paki przy 6 miejscach.
Napisano
Mam już jeden samochód z lat 80 i póki co wystarczy : ) Co do jamnika, jeśli chodzi o samochód ze skrzynią to jest mi zupełnie nie potrzebny. Rusztowanie nie wejdzie na skrzynie bo jest za długie. A jeśli chodzi o samochód typu holenderka, czyli przedział pasażerski oddzielony na stałe od bagażnika to jest to zbyteczne w sumie : ) I miałbym problem z przewiezieniem łaty 2.5 metra icon_biggrin.gif Multivan lub Caravella

Co do wyjmowania wkładania... myślę że maksymalnie raz w miesiącu taką czynność bym wykonywał więc można się poświęcić. Kanapa używana raczej od święta : ) Co do multivana... Jak się dba tak się ma icon_smile.gif Czy szkoda czy nie szkoda to zależy na co się pozwala ludziom. Na pewno nie na jeżdżenie w roboczych ubraniach upapranych w zaprawie. Za multivanem przemawia też taki detal że od biedy można się w nim przespać (rozkładana kanapa służąca za łóżko)

Mam już jeden samochód z lat 80 i póki co wystarczy : ) Co do jamnika, jeśli chodzi o samochód ze skrzynią to jest mi zupełnie nie potrzebny. Rusztowanie nie wejdzie na skrzynie bo jest za długie. A jeśli chodzi o samochód typu holenderka, czyli przedział pasażerski oddzielony na stałe od bagażnika to jest to zbyteczne w sumie : ) I miałbym problem z przewiezieniem łaty 2.5 metra icon_biggrin.gif Multivan lub Caravella

Co do wyjmowania wkładania... myślę że maksymalnie raz w miesiącu taką czynność bym wykonywał więc można się poświęcić. Kanapa używana raczej od święta : ) Co do multivana... Jak się dba tak się ma icon_smile.gif Czy szkoda czy nie szkoda to zależy na co się pozwala ludziom. Na pewno nie na jeżdżenie w roboczych ubraniach upapranych w zaprawie. Za multivanem przemawia też taki detal że od biedy można się w nim przespać (rozkładana kanapa służąca za łóżko)
Napisano
  Cytat

Mam już jeden samochód z lat 80 i póki co wystarczy : ) Co do jamnika, jeśli chodzi o samochód ze skrzynią to jest mi zupełnie nie potrzebny. Rusztowanie nie wejdzie na skrzynie bo jest za długie. A jeśli chodzi o samochód typu holenderka, czyli przedział pasażerski oddzielony na stałe od bagażnika to jest to zbyteczne w sumie : ) I miałbym problem z przewiezieniem łaty 2.5 metra icon_biggrin.gif Multivan lub Caravella

Rozwiń  


każde po pewnym czasie będzie wstrętne, zajechane
I dziury wypalone w fotelu przez kurzących....
Szukaj najtaniej - jak ja
Dwoje drzwi przesuwnych - z każdego boku
Nissan Cargo
Vanette
Za grosze - skrzynia - drzwi po bokach - bez skakania i wciągania
Napisano
Być może tak wygląda typowa ekipa budowlana, brudna, jarająca pety wszędzie gdzie się da i pijąca, ale akurat ja takich rzeczy nie toleruję a na pewno nie w samochodzie. Moje aktualne auto, mimo iż eksploatuje raczej oszczędnie, odkurzam maks co dwa tygodnie a myje co tydzień mimo iż nie jest brudne. Wstydziłbym się zabrać ze sobą kogoś jakbym miał brudny samochód. Nie ma więc mowy o brudasach i paleniu w środku. Dlatego zainteresowały mnie wersje nieco bardziej komfortowe : )
Napisano
proponuję Ci dwoje rozsuwanych drzwi - bo wiem co znaczy fikanie z jednego boku i tylko z tylnej klapy.
Wierz mi.
Nie ma lepszego w użytkowaniu niż z drzwiami po obu bokach
A nie masz dużego wyboru
Tanio
Sprawdź Nissana Vanette Cargo - tani, dobra technologia (blachy nie do skorodowania) silnik i osprzęt trwały....
Posłuży nawet stary model - do Twoich zadań
Napisano
Proponuję Renault Espace III lub IV - 7-mio osobowe, siedzenia w 3 rzędzie można wyjąć, powiększa się bagażnik a dalej zostaje 5 miejsc, zamontowany fabrycznie hak, elektroniczny panel na desce rozdzielczej - zamiast standardowych zegarów, silnik 2,2. ciekawy wygląd
Napisano
a ja polecam ducato
teściu użytkuje
niby diesel nie najmocniejszy
ale nawet jak był pełny to to daje radę jak się wciśnie gaz w podłogę
dostępność części i itp jest spora
Napisano
  Cytat

a ja polecam ducato
teściu użytkuje
niby diesel nie najmocniejszy
ale nawet jak był pełny to to daje radę jak się wciśnie gaz w podłogę
dostępność części i itp jest spora

Rozwiń  

Ducato - znakomite autko!!!
Napisano
No i właśnie w kierunku trojaczków ukierunkowałem swoje poszukiwania - ducato/jumper/boxer. Mam już kilka sztuk na oku. Jak coś kupię to się pochwale ; )
Napisano
http://tablica.pl/oferta/okazja-sprzedam-IDOkC9.html

Wstępnie zaklepany już. Oglądałem, spełnia moje oczekiwania. Nie jest ideał, do poprawek blacharsko lakierniczych, ale to jest wół roboczy a nie fura reprezentacyjna, więc w wolnych chwilach sobie poprawie. Silniczek dość zdrowy, jedynie rozrząd do wymiany niedługo o czym właściciel poinformował od razu. Wnętrze niezniszczone, komplet foteli. Rdzy jak na ducato w sam raz ilościowo chyba. Nie za dużo nie za mało. Jak się zrobi samemu to wiadomo przynajmniej jak to było zrobione.
Napisano
Nom, z jednej strony jest uszkodzony. Ale wole wyklepać te drzwi i błotnik niżeli spawać progi i lepić blache. Tutaj dziur jeszcze nie ma więc okej. Nad drzwiami się popracuje.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ducato to super autko. Nie pali zbyt dużo, a w porównaniu do inncyh aut tego typu wygląda całkiem dobrze. Myślę, że będzie Ci sie dobrze jeździć.
  • 5 lata temu...
Napisano

Ja w swojej firmie wykorzystuję opla vivaro. Nieźle się sprawdza. Narzekać nie mogę. Ja akurat nie kupowałem auta, tylko wynajmuję długoterminowo z firmy Bziuk. 

  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...