Kleks Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #1 Napisano 9 stycznia 2012 "...Wełna idzie tam gdzie stelaż, styropian trudno szczelnie ułożyć między deskami, wełnę bez problemu. Styropian „zanika” w kontakcie z większością impregnatów do drewna. Ponieważ większość dachów to drewniany stelaż – stąd wełna... "Napisał ktoś tak jak wyżej. O tutaj: https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/12622-wlasciwe-zastosowanie-welny-i-styropianuJak to jest?Mam w projekcie żelbetonowy (12cm) strop poddasza tzw. min. lane skosy. W projekcie mam 40cm termo izolacji. Chciałem na stropie ułożyć folię a na niej 20cm styropianu a dalej między krokwiami kolejne 20cm styropianu. Z tym, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że ewentualnie skroplona para wodna na folii popłynie sobie do murłaty i w nią wsiąknie.No i okazuje się, że styropian może zniknąć od impregnacji więźby.I co teraz?Jak to właściwie zrobić? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #2 Napisano 9 stycznia 2012 Nie wiem czy znika czy nie w kontakcie z impregnatem więźby,ale na chłopski rozum ten impregnat jest na bazie wody i co tam niby by miało zeżreć styropian a jak by miało zeżreć to i membranę dachowa tez by pożarło. Dla przykładu weź styropian i polej go impregnatem a na drugi kawałek styropianu wylej rozpuszczalnik to się przekonasz co go żre No chyba ,że jeszcze weżniemy pod uwagę myszy , one to najlepiej robią Link do komentarza
Kleks Napisano 9 stycznia 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 9 stycznia 2012 (edytowany) Mi też się wydawało, że nie znika.... Ale przeczytałem i link jest, że eksperci Redakcji wybrali z wypowiedzi mądrych ludzi, że jednak znika... w linku wypowiedź na zielono. Edytowano 9 stycznia 2012 przez Kleks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #4 Napisano 9 stycznia 2012 Cytat Mi też się wydawało, że nie znika.... Ale przeczytałem i link jest, że eksperci Redakcji wybrali z wypowiedzi mądrych ludzi, że jednak znika... w linku wypowiedź na zielono. Nie ubliżając nikomu,ale jeden mądry napisał a drugi mądrzejszy to powielił i tak się rodzą legendy Link do komentarza
retrofood Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #5 Napisano 9 stycznia 2012 Styropian gaśnie pod wpływem węglowodorów. A nie wody. Link do komentarza
Barbossa Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #6 Napisano 9 stycznia 2012 jakich impregnatów? Link do komentarza
Kleks Napisano 9 stycznia 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 9 stycznia 2012 "...większością impregnatów do drewna..." Rozumiem, że tych najbardziej popularnych w tartakach czytałem, że to FOBOS M4 Link do komentarza
WAKrysiak Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #8 Napisano 9 stycznia 2012 Cóż. Ktoś walnął babola. Jeśli chodzi o zastosowanie styropianu jako wypełnienie pomiędzy krokwiami, to wcale nie ze względu na wchodzenie w reakcję z impregnatem nie należy stosować w tym miejscu styropianu. Raczej ze względu na zanikanie w wysokich temperaturach jakie mogą zadziałać na niego od rozgrzanego pokrycia dachowego, oraz ze względu na mniejszą paro-przepuszczalność niż wszelakie wełny.Jeszcze dochodzi do tego sprawa przepisów p.poż. Na wypełnienie i wykonanie izolacji pomiędzy drewnianymi krokwiami więźby dachowej tylko i wyłącznie wełna. Jest wiele odmian, do wyboru, do koloru.Styropian tylko jeśli jest to ocieplenie stropodachu żelbetowego, lub stalowego od strony zewnętrznej. Link do komentarza
Kleks Napisano 9 stycznia 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 9 stycznia 2012 (edytowany) No właśnie... ja właśnie o tym.... mam żelbetonowy stropodach łącznie z żelbetowymi skosami. Mam dwuspadowy dach 40*. Bez okien dachowych, lukarn. Jeden komin dymowy. Powiem szczerze, że właśnie mi się przypomniało odnośnie tej wysokiej temperatury. Czy to czasem nie jest wartością graniczną dopiero 80 stopni C. Aby styropian -zmiękł- ? Tylko czy jest możliwe aby na poddaszu temperatura, tam od słońca, nabiła aż do 80* ???Tyle to nawet chyba w szklarni nie ma po całym dniu grzania przez słońce. W rodzinnym tunelu zrobionym z okien po wymianie na nowe, wśród pomidorów i papryk nie widziałem więcej niż blisko 40 stopni C. W największe susze.Po części może pomóc pełne deskowanie. Aby nieco odgrodzić żar np. od blacho dachówki. Ktoś wie do ilu stopni C może się nagrzać blacha na dachu? Tak przy okazji zapytam. Chyba wybiorę dachówkę ale...A co z foliami, membranami... przy 80 stopniach to chyba zaczyna tracić na wartości? A wniosek z tego taki, że skoro zalecają ja kłaść znaczy, to zakładam, że takich temperatur tam nie ma.Ma ktoś inne wnioski? Poszukam specyfikacji tych membran dachowych.Tak dodam jeszcze, że czytałem, ze farby, (tynki)? Akrylowe pary wodnej nie przepuszczają. Są paroszczelne. To prawda? Edytowano 9 stycznia 2012 przez Kleks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #10 Napisano 9 stycznia 2012 Ile nagrzewa się blacha to nie wiem ale wiem ile może nagrzać się szyna kolejowa na słońcu - nawet do 60 stopni C. Link do komentarza
Kleks Napisano 9 stycznia 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 9 stycznia 2012 No właśnie, A blachę na dachu mocują dekarze na sztywno do więźby. Znaczy się, mocno się ta blacha raczej rozgrzać nie może (nie rozszerza się znacząco), bo by uszkodziła (rozjechała) więźbę. Dobrze myślę? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 stycznia 2012 Udostępnij #12 Napisano 9 stycznia 2012 Cytat No właśnie, A blachę na dachu mocują dekarze na sztywno do więźby. Znaczy się, mocno się ta blacha raczej rozgrzać nie może (nie rozszerza się znacząco), bo by uszkodziła (rozjechała) więźbę. Dobrze myślę? Nie martw się nie Twój pierwszy dach i nie ostatni co na nim położą blachodachówkę Jak dobrze położą to nic się nie stanie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #13 Napisano 10 stycznia 2012 Cytat No właśnie, A blachę na dachu mocują dekarze na sztywno do więźby. Znaczy się, mocno się ta blacha raczej rozgrzać nie może (nie rozszerza się znacząco), bo by uszkodziła (rozjechała) więźbę. Dobrze myślę? Te na sztywno to rozumiem że to taka przenośnia Blachodachówka swobodnie może osiągnąć 80oC, ale przecież jest jeszcze wentylacja pod połaciowa która nie dopuszcza tej temperatury do membrany, a tym bardziej do ocieplenia międzykrokwiowego 1 Link do komentarza
norbiwolow Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #14 Napisano 10 stycznia 2012 to można styro między krokwie czy nie ????? ja obstawiam że tak - wkońcu pianke pur też stosują w izolacji dachu i nic sie nie dzieje - u siebie zastosowałem 18 cm styropianu między krokwie ( grubośc krokwi 18 cm ) czyli praktycznie na styk z membrana wysokoparoprzepuszczalną Tyvek Pro ( dach - dachówka ceramiczna tondach dolenderka ) , 2 warstwa styro 15 cm bedzie w poprzek z przesunięciem - czyli 33 cm izolacji w dachu - zastanawaim się jakie mocowanie profili pod regipsy zastosować ???? muszą mieć minimum jakieś 18-20 cm długości aby złapac profil do krokwi - macie jakies pomysły ??? styropian tne termicznie i ukaładam na wcisk między krokwie dodatkowo uszczelniając pianką w pistolecie i łącząc na wszelkich łączeniach Link do komentarza
Barbossa Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #15 Napisano 10 stycznia 2012 styro jest dobre jak ma ograniczony dostęp powietrza do niegoinaczej będzie zanikał, kwestia czy twórca takiej izolacji dożyje tego, aby odczuć to znacząco - do dyskusji Link do komentarza
el-instalator Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #16 Napisano 10 stycznia 2012 W tym ociepleniu ze styropianu pomiędzy krokwiami zastanawia mnie najbardziej jaki sens ma w tym przypadku dawanie wysokoparoprzepuszczalnej folii. Przecież styropian ma b. duży opór dyfuzyjny (znikomą paroprzepuszczalność), więc jedno zaprzecza drugiemu.Co do tego czemu daje się raczej wełnę między krokwie, to moim zdaniem przyczyną jest raczej jej duża sprężystość, dzięki czemu łatwo wypełnić szczeelnie całą przestrzeń. Ponadto więźba cały czas "pracuje", nigdy nie jest całkiem sztywna i wełna może poruszać się razem z nią, a szczeliny się nie robią.Styropian jest wrażliwy na całkiem sporo substancji chemicznych, na samo powietrze, wbrew temu co tu ktoś napisał nieszczególnie. Tak czy inaczej część producentów zaleca np. by nie stykał się z papą i preparatami bitumicznymi. Wątpię by ktoś zbadał wpływ impregnatów na styropian, ale ja osobiście bym tego nie sprawdzał na swoim domu. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #17 Napisano 10 stycznia 2012 FWK nie jest produktem bitumicznym, to raz.Dwa to większy opór dyfuzyjny daje folia poraszczelna.Co do pracującej więźby, to są specjalne nacinane styropiany które stosuje się do przestrzeni między-krokwiowych... taki styropian pracuje zachowując szczelność wypełnienia. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #18 Napisano 10 stycznia 2012 Jedyny (ewentualny) problem jaki widzę przy takim rozwiązaniu, to właściwości higroskopijne drewna. Nie bardzo wiem jak się te drewno będzie „zachowywało” w takim „otoczeniu” – bo trywialnie mówiąc, zostanie „uduszone”. 1 Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #19 Napisano 10 stycznia 2012 Typowe mocowanie stelaża do krokwi robi się przy użyciu uchwytów tzw. ES w tym przypadku o długości ok. 50 cm. inne mocowania np. wieszaki noniuszowe czy sprężyste wymagać będą dodatkowego opuszczenia stelaża poniżej grubości styropianu (o 5 - 10 cm) Link do komentarza
norbiwolow Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #20 Napisano 10 stycznia 2012 fwk - właśnie taka bo wolałem dołozyć pare złoty i miec konkretna membrane - dodatkowo wtedy jeszcz enie wiedziałem czym bede ocieplał - do do oporu to faktycznie najwiekszy bedzie miała folia paroszczelna od środka Wieżba pracuje ale chyba nie aż tak aby styro wypadało z przestrzeni miedzy krokwiami lub robiły sie szpary na kilka cm - zwłaszca że bedzie jeszcze 2 warstwa nakrokwiowo styro zamknięte zostanie paroizolacją i regipsami wiec UV mu nie straszne , powietrze chyba tez nie , zastanawia mnie jedynie punktr rosy który wyjdzie chyba gdzieś w styro między krokwiami - czy może działać to jakoś destrukcyjnie na izolację lub zabudowe poddasza ???w temacie sprężystości wieźby - proponuje odkręcić regipsy po np 5 latach od zamontowania wełny między krokwiami - obstawiam że nie bedzie jej tam te pierwotne 15 cm a zdecydowanie mniej - po porostu , pod wpływem warunków i upływem czasu straci sprężystośc , opadnie na sznurkowanie i może bedzie jej tam 10 cm oczywiście tracąc cześc swoich właściwości izolacyjnych , zawilgocona wełna odparuje ale sprężystośc straci - to tak wg mnie na chłopski rozum ale mogę się mylić czyli styropian może być ????? co do mocowania profili - nie wiedziałem że są az takie 50 cm ES musze w hurtowni podpytać Link do komentarza
Jani_63 Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #21 Napisano 10 stycznia 2012 Chyba pod-krokwiowo... przynajmniej tak wynika ze zdjęć Dobra folia paroszczelna właściwie zamocowana zminimalizuje problem wilgoci w warstwie izolacyjnej (punk rosy). Link do komentarza
Karlsen Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #22 Napisano 10 stycznia 2012 Cytat styro jest dobre jak ma ograniczony dostęp powietrza do niegoinaczej będzie zanikał, kwestia czy twórca takiej izolacji dożyje tego, aby odczuć to znacząco - do dyskusji W takim razie jak/czym od góry zabezpieczyć styropian leżący na stropie najwyższego piętra? Wyżej mam poddasze nieużytkowe wys. 1,70 m, miejsce na graty i "przydasie". Link do komentarza
animus Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #23 Napisano 10 stycznia 2012 (edytowany) Cytat Jedyny (ewentualny) problem jaki widzę przy takim rozwiązaniu, to właściwości higroskopijne drewna. Nie bardzo wiem jak się te drewno będzie ?zachowywało? w takim ?otoczeniu? ? bo trywialnie mówiąc, zostanie ?uduszone?. Jeżeli drewno zostało by "uduszone" to było by dobrze .Słupek częściowo zakopany w ziemi gnije najszybciej przy grunciei powyżej (dostęp powietrza, zmienne warunki wilgotności itd.. ).Latem przy wysokich temperaturach gdy wełna już dawno wyschnie ,to ciśnienie pary wodnej wydostającej się ze styropianu napotykając na drewno morze skutecznie gnoić konstrukcję więźby przez cały rok. Myślę ze przy takim ociepleniu styropianem drewno będzie zachowywać się jak murłata bez izolacji przeciwwilgociowej pod nią . Cytat W takim razie jak/czym od góry zabezpieczyć styropian leżący na stropie najwyższego piętra? Wyżej mam poddasze nieużytkowe wys. 1,70 m, miejsce na graty i "przydasie". Wylej posadzkę w miejscach na "graty -przyda się" . Edytowano 10 stycznia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Kleks Napisano 10 stycznia 2012 Autor Udostępnij #24 Napisano 10 stycznia 2012 Jani 63. Ma rację. Są takie styropiany przystosowane do montażu między krokwiami. A z tego wniosek można wysnuć, że skoro ten produkt producent dopuszcza do stosowania między krokwiami tzn. że sprawdzili, że nie rozpuszczają ich produkt impregnaty do drewna.Bo chyba logiczne dla np. Termoorganiki jest, że więźba domu jednorodzinnego jest impregnowana?http://www.termoorganika.com.pl/produkty/5.../superpoddasze/Ale jak zaznaczył "...nie stosować płyt w bezpośrednim kontakcie z substancjami działającymi destrukcyjnie na poli-styren, np. rozpuszczalniki organiczne (aceton, benzen, nitro), itp...."Bardziej zastanawia mnie fakt, że Producent nie wspomina w zakładce wykonanie, ani słowem o stosowaniu jakiejkolwiek foli. Link do komentarza
animus Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #25 Napisano 10 stycznia 2012 (edytowany) Cytat Jani 63. Ma rację. Są takie styropiany przystosowane do montażu między krokwiami. A z tego wniosek można wysnuć, że skoro ten produkt producent dopuszcza do stosowania między krokwiami tzn. że sprawdzili, że nie rozpuszczają ich produkt impregnaty do drewna.Bo chyba logiczne dla np. Termoorganiki jest, że więźba domu jednorodzinnego jest impregnowana?Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.termoorganika.com.pl/produkty/5.../superpoddasze/Ale jak zaznaczył "...nie stosować płyt w bezpośrednim kontakcie z substancjami działającymi destrukcyjnie na poli-styren, np. rozpuszczalniki organiczne (aceton, benzen, nitro), itp...."Bardziej zastanawia mnie fakt, że Producent nie wspomina w zakładce wykonanie, ani słowem o stosowaniu jakiejkolwiek foli. Wodorozcieńczalne preparaty nie działają destrukcyjnie na styropian .Większość impregnatów do drewna zanika po około 10 latach .Styropian jest odporny na wodę morską, sole i roztwory soli,nawozy sztuczne,wapno, cement, gips,ług sodowy, potasowy, amoniak, wodę wapienną,kwas solny (35%), azotowy (50%), siarkowy (95%), kwas mlekowy, węglowy, humusowy,bitumy, alkohole. Styropian Termoorganiki to jest inny styropian ma dużo mniejszy opór dyfuzyjny.Łatwiej odparowuje wilgoć. Edytowano 10 stycznia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Kleks Napisano 10 stycznia 2012 Autor Udostępnij #26 Napisano 10 stycznia 2012 To jest ten specjalny styropian Termoorganiki na zdjęciu?"...Styropian Termoorganiki to jest inny styropian ma dużo mniejszy opór dyfuzyjny.Łatwiej odparowuje wilgoć..."Tzn. jego właściwości (nacięcia czy skład "chemiczny") bardziej predysponują go do użycia w dachu? Od styropianu bez nacięć, zwykłego? Czy to ogólne stwierdzenie, własnego zdania co do jakości produktów termoorganiki?To, że ma mniejszy opór dyfuzyjny to zaleta w związku z ewentualnym problemem gnicia krokwi. Tak? Link do komentarza
animus Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #27 Napisano 10 stycznia 2012 (edytowany) Cytat To jest ten specjalny styropian Termoorganiki na zdjęciu?Tzn. jego właściwości (nacięcia czy skład "chemiczny") bardziej predysponują go do użycia w dachu? Od styropianu bez nacięć, zwykłego? Czy to ogólne stwierdzenie, własnego zdania co do jakości produktów termoorganiki?To, że ma mniejszy opór dyfuzyjny to zaleta w związku z ewentualnym problemem gnicia krokwi. Tak? Tak. Nacięcia + gęstość.Jest przystosowany do wypełnień między-krokwiowych.1.krokwie2.styropianowe płyty izolacji termicznej styropian termoorganiki -"Super Poddasze"3.styropianowa listwa dystansowa4.paroizolacja pełniąca tu jednocześnie rolę wiatrolizacji5.Płyta g/k6.łata podłużna7.drugie pokrycie8.kontrłata9.łata dachowa10.pokrycie dachu11.przestrzeń wentylowanaZwykłym styropianem trzeba tak :1.krokwie2.połączenie na pióro i wpust3.płyty styropianowe4.paroizolacja pełniąca tu jednocześnie rolę wiatrolizacji5.deskowanie6.łata podkładowa7.łata dachowa8.skos odwadniający9.pokrycie dachu10.przestrzeń wentylowana Edytowano 10 stycznia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Kleks Napisano 10 stycznia 2012 Autor Udostępnij #28 Napisano 10 stycznia 2012 (edytowany) Kurcze nastraszyłeś mnie animus tym możliwym gniciem krokwi przez calutki rok. Jak je otoczę z 3 stron styropianem. W dodatku na rys. jest tylko wersja z wypełnionymi przestrzeniami między krokwiami styropianem. A ja chciałem jeszcze pod krokwiami położyć 20cm styropianu na żelbet...Mam jeszcze jedno pytanie.Czy jak na żelbecie położę folię paroszczelną na niej 20cm styropianu to jak skroplona woda spłynie po (foli) skosie to zatrzyma się mi na murłacie i ją zawilgoci a ta zacznie gnić. Tak może być? Dobrze myślę? W sumie to dzięki za zainteresowanie problemem. Ciężko coś sensownego, poza domysłami, znaleźć na temat termoizolacji użytkowego żelbetowego poddasza ze skosami.Dodane.Swoją drogą do kogo ten produkt kierują? Chyba niewielu inwestorów układa termoizolacje jedno warstwowo, tylko między krokwiami (dachy z więźba nie biorę pod uwagę płaskich). Edytowano 10 stycznia 2012 przez Kleks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 11 stycznia 2012 Udostępnij #29 Napisano 11 stycznia 2012 (edytowany) Cytat Kurcze nastraszyłeś mnie animus tym możliwym gniciem krokwi przez calutki rok. Jak je otoczę z 3 stron styropianem. W dodatku na rys. jest tylko wersja z wypełnionymi przestrzeniami między krokwiami styropianem. A ja chciałem jeszcze pod krokwiami położyć 20cm styropianu na żelbet...Mam jeszcze jedno pytanie.Czy jak na żelbecie położę folię paroszczelną na niej 20cm styropianu to jak skroplona woda spłynie po (foli) skosie to zatrzyma się mi na murłacie i ją zawilgoci a ta zacznie gnić. Tak może być? Dobrze myślę? W sumie to dzięki za zainteresowanie problemem. Ciężko coś sensownego, poza domysłami, znaleźć na temat termoizolacji użytkowego żelbetowego poddasza ze skosami.Dodane.Swoją drogą do kogo ten produkt kierują? Chyba niewielu inwestorów układa termoizolacje jedno warstwowo, tylko między krokwiami (dachy z więźba nie biorę pod uwagę płaskich). 1.Strop żelbetowy2.Warstwa paroizolacyjna i uszczelniająca3.Izolacja termiczna4.przestrzeń wentylowana5.krokwie6.łata podkładowa7.łata dachowa8.membrana wstępnego krycia 9.pokrycie dachuMurłatę z 3 stron w kształcie U owiń papą wierzchniego krycia posypką do dołu pod murłatą powstanie przestrzeń drenażowa . Edytowano 11 stycznia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Kleks Napisano 11 stycznia 2012 Autor Udostępnij #30 Napisano 11 stycznia 2012 Dzięki ! Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się