Skocz do zawartości

Folia między gruntem a wylewką


yzi

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam
Napisano
Raczej nie jestem "bardziej doświadczonym forumowiczem", ale pozwolę sobie odpowiedzieć icon_lol.gif
Folia pod pierwszą wylewkę położona była prawidłowo i służy dwóm celom:
- żeby beton nie mieszał się z podłożem (nie zanieczyścił się)
- żeby woda z betonu za szybko się nie odsączyła do suchego i dobrze przepuszczalnego podłoża (piasek), bo beton źle zwiąże.
Jak już beton zwiąże, to można ją wyjąć spod spodu - jak ktoś potrafi icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif /to oczywiście żart/

Natomiast folia na wylewce, to znowu izolacja przed wilogocią izolacji cieplnej (styropianu). Ta musi byc juz zrobiona bardzo dokładnie. Na styropian pójdzie znowu kolejna folia - tak somo, jak ta na samym dnie, do zabezpieczenia przed przecięknięciem wody i betonu pomiędzy arkuszami styropianu jak już będzie wylewana wylewka wierzchnia (np. z podłogówką)
Napisano
Cytat

Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam


Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif ale jak kogoś stać to nic się nie stanie tylko pytanie po co ? albo jaką posadzkę będzie robił jaki dom buduje?A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi .
Napisano
Cytat

Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif


E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu

Cytat

A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi.


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....
Napisano
Cytat

E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....


No faktycznie może i tak ale ja tam nic nie dawałem pod ślepą.
Właśnie to miałem na myśli ,jeszcze pół biedy jak to zaplanuje zanim mury postawi ale jeden gościu miał już strop i coś mu się ubzdurało dać więcej styro i miał za niskie pomieszczenia o oknach już nie wspomnę.
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

a co wtedy gdy fachowiec na pod beton ułożył tylko styropian na to srebrna foli i podłogówke i zalał beton


Brak folii pod styropianem może spowodować nieznaczne pogorszenie własności ciepłochronnych izolacji termicznej podłogi. Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem, a stopień obniżenia własności termoizolacyjnych zależeć będzie od warunków gruntowych oraz rodzaju i jakości styropianu.
Napisano
dziekuje za szybko odp.
fundamet mam dosyć wysoki bo około 80cm ale nad gruntem około 50cm i cały wypełniony piaskiem pod beton dosyć gruby styropian około 5-6cm i 7-8 cm posadzki i na tym płytki
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 2.12.2015 o 09:49, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano

 

21 godzin temu, zenek napisał:

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

:zalamka: zenek, zlituj się. Fajny z Ciebie chłop, ale z tego parcia na szkło zaczynasz wypisywać głupoty. Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka i na pewno  nie jest prawda, że ludzi się potopili bo styropian nasiąkł wodą.:icon_mrgreen:

Napisano (edytowany)
47 minut temu, mhtyl napisał:

Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

44 minuty temu, joks napisał:

enek jak ulał nadawałby się do ekipy Macierewicza

No chyba na wulgaryzmy nie zasługuję

47 minut temu, mhtyl napisał:

ale z tego parcia na szkło

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
35 minut temu, zenek napisał:

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

 

Wycofano go nie z powodu nasiąkliwości tylko z powodu nieporęczności z stosowaniu i w użyciu.

36 minut temu, zenek napisał:

 

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Ja też kiedyś miałem 200 postów.

Po tych 21 tys napisanych postów, jako dobry kolega doradzam Ci tak a n ie inaczej bo chcę abyś był jeszcze lepszy ode mnie:14_relaxed:

  • 5 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Napisano

Mam pytanie odnośnie przygotowania podłoża pod posadzkę główną. W jednym pomieszczeniu ( kotłownia) jest mały galimatias jeżeli chodzi o instalacje elektryczną, wodną i kanalizacyjną rozłożoną na podłodze na gruncie. W związku z tym trudno mi tam ułożyć folię tak aby przylegała ona bezpośrednio do podłoża. Postanowiłem aby wnęki między rurami i przewodami wypełnić pianką i styropianem w celu wyrównania, a dopiero na tym rozłożyć folię i dać styropian. Nie ma tego dużo, bo w zasadzie w dwóch rogach pomieszczenia i nasuwa się pytanie czy jest to rozwiązanie akceptowalne ?

Napisano
16 godzin temu, Appleowner napisał:

  

Z czego te rury? Nie skorodują szybciutko?

Rura kanalizacyjna raczej nie koroduje  a na pewno nie szybko.

 

 

Tak to wygląda na zdjęciach.

posadzka.jpg

posadzka2.jpg

Napisano

Co do zasady - izolację p. wilgociową układa się na betonowym  pokładzie z wywinięciem na ściany, następnie rozprowadza instalacje w kanałach utworzonych w ociepleniu podłogi , przykrywa folią, jastrych i posadzka. W tym przypadku potencjalnie wilgoć może wnikać w ściany - nie da się zachować ciągłości izolacji na połączeniu podłoga-ściana, a przykrycie folią niewiele pomoże.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...