Skocz do zawartości

Folia między gruntem a wylewką


yzi

Recommended Posts

Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam
Link do komentarza
Raczej nie jestem "bardziej doświadczonym forumowiczem", ale pozwolę sobie odpowiedzieć icon_lol.gif
Folia pod pierwszą wylewkę położona była prawidłowo i służy dwóm celom:
- żeby beton nie mieszał się z podłożem (nie zanieczyścił się)
- żeby woda z betonu za szybko się nie odsączyła do suchego i dobrze przepuszczalnego podłoża (piasek), bo beton źle zwiąże.
Jak już beton zwiąże, to można ją wyjąć spod spodu - jak ktoś potrafi icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif /to oczywiście żart/

Natomiast folia na wylewce, to znowu izolacja przed wilogocią izolacji cieplnej (styropianu). Ta musi byc juz zrobiona bardzo dokładnie. Na styropian pójdzie znowu kolejna folia - tak somo, jak ta na samym dnie, do zabezpieczenia przed przecięknięciem wody i betonu pomiędzy arkuszami styropianu jak już będzie wylewana wylewka wierzchnia (np. z podłogówką)
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Widziałem na sąsiedniej budowie że podczas wylewania podłogi na gruncie ekipa ułożyła na piach folię budowlaną i dopiero na to lała beton. Prawidłowo?
Po rozmowie z sąsiadem nie wiem już nic... Powiedział mi że na ta warstwę idzie normalna kolej: folia (następna?), styropian, posadzka itd.
Może się coś stać jeśli jest warstwa folii między betonem a piachem? Czy to tylko ekstra izolacja? Im więcej tym lepiej? Szukam bardziej doświadczonych forumowiczów, Musze coś odpowiedzieć sąsiadowi :-)
Pozdrawiam


Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif ale jak kogoś stać to nic się nie stanie tylko pytanie po co ? albo jaką posadzkę będzie robił jaki dom buduje?A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi .
Link do komentarza
Cytat

Przeinwestowanie inwestycji icon_biggrin.gif


E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu

Cytat

A sąsiadowi powiedz aby uważał z tym styropianem coby później w domu na kolanach nie chodził jak podniesie poziom podłogi.


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....
Link do komentarza
Cytat

E, no może nie... Przecież pod taką wylewkę można rzucić jakąś starą folię, z dziurami, czy kilka mniejszych kawałków. W końcu to nie ma być prawdziwa hydroizolacją, tylko "spowalniacz" odpływu wody z betonu


Tu już trochę Przesadasz. Izolacja od gruntu, to nie żadne fanaberie, bo każdy nowy domu musi ją mieć i na pewno jest to uwzględnione w projekcie. Problem może powstać, jeśli projekt zakłada np. 10 cm izolacji a komuś w ostatnim momencie zamarzy się dom pasywny i bez zmiany poziomów poszczególnych warstw rzuci np. 40 cm styropianu ....


No faktycznie może i tak ale ja tam nic nie dawałem pod ślepą.
Właśnie to miałem na myśli ,jeszcze pół biedy jak to zaplanuje zanim mury postawi ale jeden gościu miał już strop i coś mu się ubzdurało dać więcej styro i miał za niskie pomieszczenia o oknach już nie wspomnę.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Cytat

a co wtedy gdy fachowiec na pod beton ułożył tylko styropian na to srebrna foli i podłogówke i zalał beton


Brak folii pod styropianem może spowodować nieznaczne pogorszenie własności ciepłochronnych izolacji termicznej podłogi. Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem, a stopień obniżenia własności termoizolacyjnych zależeć będzie od warunków gruntowych oraz rodzaju i jakości styropianu.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Dnia 2.12.2015 o 09:49, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian wykazuje pewną nasiąkliwość przy stałym kontakcie z wilgotnym gruntem

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

 

21 godzin temu, zenek napisał:

Styropian wykazuje taką nasiąkliwość, że gdy zaczęli go dawać (dawno temu)  do koszulek ratunkowych dla kajakarzy, to paru nie umiejących pływać utopiło się od te nasiąkliwości. Nienasiąkliwy jest XPS.

:zalamka: zenek, zlituj się. Fajny z Ciebie chłop, ale z tego parcia na szkło zaczynasz wypisywać głupoty. Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka i na pewno  nie jest prawda, że ludzi się potopili bo styropian nasiąkł wodą.:icon_mrgreen:

Link do komentarza
47 minut temu, mhtyl napisał:

Styropian ma skłonności do nasiąkliwości wody ale na Boga nie chłonie jej jak gąbka

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

44 minuty temu, joks napisał:

enek jak ulał nadawałby się do ekipy Macierewicza

No chyba na wulgaryzmy nie zasługuję

47 minut temu, mhtyl napisał:

ale z tego parcia na szkło

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
35 minut temu, zenek napisał:

Nie powiedzialem, jak gąbka - włóż do wanny, przyłóż ciężarkiem i poczekaj - to zobaczysz. Szczególnie ten mniej zwarty (taki kulkowy dawny). I przestano go dawać do kamizelek.

 

Wycofano go nie z powodu nasiąkliwości tylko z powodu nieporęczności z stosowaniu i w użyciu.

36 minut temu, zenek napisał:

 

Policzmy - ty 21 tys postów - ja 200. JASNE?:icon_biggrin::yahoo::wallbash:

Ja też kiedyś miałem 200 postów.

Po tych 21 tys napisanych postów, jako dobry kolega doradzam Ci tak a n ie inaczej bo chcę abyś był jeszcze lepszy ode mnie:14_relaxed:

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 3 lata temu...

Mam pytanie odnośnie przygotowania podłoża pod posadzkę główną. W jednym pomieszczeniu ( kotłownia) jest mały galimatias jeżeli chodzi o instalacje elektryczną, wodną i kanalizacyjną rozłożoną na podłodze na gruncie. W związku z tym trudno mi tam ułożyć folię tak aby przylegała ona bezpośrednio do podłoża. Postanowiłem aby wnęki między rurami i przewodami wypełnić pianką i styropianem w celu wyrównania, a dopiero na tym rozłożyć folię i dać styropian. Nie ma tego dużo, bo w zasadzie w dwóch rogach pomieszczenia i nasuwa się pytanie czy jest to rozwiązanie akceptowalne ?

Link do komentarza

Co do zasady - izolację p. wilgociową układa się na betonowym  pokładzie z wywinięciem na ściany, następnie rozprowadza instalacje w kanałach utworzonych w ociepleniu podłogi , przykrywa folią, jastrych i posadzka. W tym przypadku potencjalnie wilgoć może wnikać w ściany - nie da się zachować ciągłości izolacji na połączeniu podłoga-ściana, a przykrycie folią niewiele pomoże.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...