Skocz do zawartości

Stara piwnica - jaka hydroizolacja ? ?


josephik

Recommended Posts

Napisano
Witam
Kupiłem dom. Ma około 60 lat.
Pod połową jego powierzchni jest piwnica, która kiedyś była uzytkowana. Na dodatek znajduje się w niej nieużytkowana, zasypana studnia :O
Piwnica ma ok. 1,4m wysokości z czego 1,2 m jest poniżej gruntu.
Piwnica nie ma posadzki, sam piach. Ściany nie są zabezpieczone w żaden sposób przed wodą ani od wewnątrz ani z zewnątrz.
W tej chwili do piwnicy nie ma drzwi - jest tylko małe okienko ponad gruntem, z którego robiłem zdjęcia.
W piwnicy podczas deszczowej aury od razu zbiera się woda, a w kilkudniowe ulewy potrafi sięgnąć poziomu gruntu !!
Wydaję mi się ze woda dostaje sie z ziemi od spodu bo przeciez nie ma zadnej posadzki a nie przez ściany.
Wcześniej okienko było zamknięte nonstop i pojawił sie grzyb ( widać na zdjęciach). Gdy kupiłem zostawiłem okno otwarte i grzybek lekko przysechł. Obawiam się ze w porze deszczowej grzybek moze przejść mi do domu przez podłoge. Choć sprzedający zapewnial mnie ze izolacja pozioma była robiona.

Dodatkowo w piwnicy mam na wierzchu rury od wodociągu. W tej chwili opatulone otulina z tworzywa sztucznego. Zamierzam owinąć je jeszcze wełną żeby w zime nie pomarzły.

Zastanawiam się jak sobie z tym poradzić. Naczytałem i nasłuchałem się już różnych opcji.
Myślałem o masie bitumicznej od zewnątrz na to styropian w celu ocieplenia. W środku wylać posadzkę ok. 15 cm i czekac co się będzie działo. Chciałem tez całość łącznie z sufitem wymazac od środka masą bitumiczną ale przez to podobno ściany nie będą miały gdzie odparowywać i cała wilgoć kapilarnie podciągnie mi do góry.
Czytałem też o folii kubełkowej ale nie mam do niej przekonania ze zatrzyma taką ilość wody a w dodatku problem by byl z przyklejeniem do niej styro.

Podrzućcie jakiś pomysł bo sam nie wiem jak to rozwiązać.

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Napisano
Witaj
napiszę co nie podoba mi się od środka
1 słupki z silikatów - nie ich miejsce w strefie wodnej - do wymiany
2 tynki przynajmniej 10-15 cm ponad poziom planowanej posadzki do zdjęcia


wylewka betonowa dolana szczelnie do czystych ścian bez żadnych mazideł między nią a ścianami .




od zewnątrz
oczywiście możesz wykonać izolację z tym że problematyczne będzie jej wykonanie na tej ścianie która znajduje się pod budynkiem bo piszesz że częściowo podpiwniczony .


wymiana słupków na cegłę pełną czerwoną a jeszcze lepiej bloczki betonowe , oraz wylanie posadzki w sposób wyżej opisany pozwoli na myślenie w przyszłości o kompleksowym zabezpieczeniu tej piwnicy

pozdrawiam
Napisano (edytowany)
dziękuję za odpowiedź
z wymiana tych słupków będzie ciężko

z izolacją ścian rzeczywiście będzie problem, bo jedna jest pod budynkiem a od drugiej od zewnątrz jest wylany wysoki taras betonowy

a powiedz jaki beton zastosować B15 czy B20 ? i jakiej grubości?
i czy kłaść pod beton na ten mokry piasek jakąś folię ? Edytowano przez josephik (zobacz historię edycji)
Napisano
tu by się przydały oględziny na żywca kogoś, kto się na tym zna
ale wiząłbym pod rozwagę:
1. nie robiłbym posadzki i jakiś tam izolacji pion i poziomych na dnie tego czegoś
2. ocieplił styro tego stropu z "zachlapaniem" go zaprawą
3. być może pokombinował z odcięciem poziomym ścian fundamentowych tuż pod tym stropem (dość kosztowna sprawa, jak woda nie podciąga ścianami to nie robić)
4. wybił istniejące okno, zrobił dodatkowe po przeciwnej stronie, na to jakieś prymitywne żaluzje do regulowania hulającego powietrza w środku
5. "zdrenował" powierzchniowo dno tej piwnicy i rurą na zewnątrz do prymitywnej studzienki z pompą, coby zabierać nadmiar wody, gdy napływa

a to dlatego, że
nie zrobisz 100% odcięcia napływania wody gruntowej to tej nory, a koszty tej zabawy mogą być duże i nie adekwatne do uzyskanych korzyści
nie unikniesz wilgoci w tej "piwnicy"
jak sam zauważyłeś zaizolowanie może spowodować większe/wyższe podciąganie
wykorzystać tę piwnicę na cokolwiek również raczej się nie da
Napisano
Cytat

tu by się przydały oględziny na żywca kogoś, kto się na tym zna
ale wiząłbym pod rozwagę:
1. nie robiłbym posadzki i jakiś tam izolacji pion i poziomych na dnie tego czegoś
2. ocieplił styro tego stropu z "zachlapaniem" go zaprawą
3. być może pokombinował z odcięciem poziomym ścian fundamentowych tuż pod tym stropem (dość kosztowna sprawa, jak woda nie podciąga ścianami to nie robić)
4. wybił istniejące okno, zrobił dodatkowe po przeciwnej stronie, na to jakieś prymitywne żaluzje do regulowania hulającego powietrza w środku
5. "zdrenował" powierzchniowo dno tej piwnicy i rurą na zewnątrz do prymitywnej studzienki z pompą, coby zabierać nadmiar wody, gdy napływa

a to dlatego, że
nie zrobisz 100% odcięcia napływania wody gruntowej to tej nory, a koszty tej zabawy mogą być duże i nie adekwatne do uzyskanych korzyści
nie unikniesz wilgoci w tej "piwnicy"
jak sam zauważyłeś zaizolowanie może spowodować większe/wyższe podciąganie
wykorzystać tę piwnicę na cokolwiek również raczej się nie da



no dzięki Barbossa icon_biggrin.gif
z wykorzystaniem
fakt jest jakiś problem bo wymiarowa zbytnio to nie jest
dno betonowe jak pisałem bez izolacji pionowych na ścianach bym dał - B15 wydaje się byś wystarczającym
z drenami wewnątrz jak wiadomo powszechnie się nie zgodzę
zrobisz odcięcie wody w tej piwnicy - fakt jest to zależne od wielu czynników choćby czaso - okresu przepływu wody i jej wypompowywania ( Wypłukanie materiału ).
problematyczne lecz osiągalne.
koszty no cóż ta kwestia zgadza się z opinią przedmówcy - nie najmniejsze ale
nie masz wilgoci nie kisi ci się nic pod posadzką nie niszczeje przez to reszta budynku
nie masz drenów wewnątrz - nie ściągają ci gruntu razem z wodą i w ostateczności nie podmywają fundamentów.
wracając do silikatów
wredny to materiał do przerobienia na wodoodporny iniekcje ciśnieniowe , żywice - ponoć się da .
ja dla zasady wywalam bo jest to zawsze słabe ogniwo - a trudne nie znaczy niemożliwe - tylko kosztowne lub wymagające dużej wiedzy i jeszcze większej pracy lub odwrotnie jak komu pasuje - nadzór konstruktora bezdyskusyjny
bilans zysków i strat niestety jest po stronie inwestora
pozdrawiam
Napisano
O skutecznej izolacji przeciwwodnej takiej piwnicy można zapomnieć - parcie wody, która podobno sięga poziomu gruntu wymaga wykonania betonowej "wanny" do wysokości przenikania wody. Piwnica jest nieużytkowa i w zasadzie chodzi jedynie o zapobieżenie jej zalewania, a można to osiągnąć układając drenaż podpodłogowy przykryty betonową wylewką.

Jedyny problem to, gdzie można będzie odprowadzić wodę z drenażu. Warto też zwrócic uwagę na starą studnię - to właśnie ona może być przyczyną zalewania, gdyż sięga do warstwy wodonośnej w której poziom wody może znacznie się podnosić.

Wykonanie betonowego zamknięcia studni pozwoli stwierdzić czy nie ona powoduje wnikania wody.

O skutecznej izolacji przeciwwodnej takiej piwnicy można zapomnieć - parcie wody, która podobno sięga poziomu gruntu wymaga wykonania betonowej "wanny" do wysokości przenikania wody. Piwnica jest nieużytkowa i w zasadzie chodzi jedynie o zapobieżenie jej zalewania, a można to osiągnąć układając drenaż podpodłogowy przykryty betonową wylewką.

Jedyny problem to, gdzie można będzie odprowadzić wodę z drenażu. Warto też zwrócic uwagę na starą studnię - to właśnie ona może być przyczyną zalewania, gdyż sięga do warstwy wodonośnej w której poziom wody może znacznie się podnosić.

Wykonanie betonowego zamknięcia studni pozwoli stwierdzić czy nie ona powoduje wnikania wody.
Napisano
MTW Orle
stąd moje drenaż w cudzysłowi-u (-e?) i wytłuszczone powierzchniowo
chodzi o zebranie wody, która spiętrza się ponad klepichem i jej odprowadzenie, tak, aby nie tworzył się basen
nie naruszy to złożonego układu geologicznego omawianej formacji, nie spowoduje wypłukania "materiału"

ja nie jestem zwolennikiem ściągania wody do chałupy, tylko odciagania jej od

co ro reszty (m.in. nawiązując do wypowiedzi Pana Cezarego) to wydaje się, że z tej "piwnicy" i tak nic się nie da zrobić, stąd moja propozycja zajęcia się bardziej tym co zaczyna się pod stropem, niż klepichem, z którego i tak pożytku żadnego nie będzie
Napisano (edytowany)
A ten dom nie jest przypadkiem na ”stoku” lub w „depresji” terenowej?
Ktoś, kiedyś, z jakiś powodów wybudował tak a nie inaczej – może warto dojść jakie to były powody.
Jeśli z jakiś powodów chcesz mieć utwardzone to klepisko – połóż płyty ażurowe.
Też uważam, że ta studnia może być newralgiczna – opcja aby ją „przywrócić” jest chyba najwłaściwsza.
W studni możesz zainstalować pompę z zaworem „spłuczkowym” - koszt niewielki a śpisz spokojnie.


dopisałem:

I co bardzo ważne:

Cytat

....... to wydaje się, że z tej "piwnicy" i tak nic się nie da zrobić, stąd moja propozycja zajęcia się bardziej tym co zaczyna się pod stropem, niż klepichem, z którego i tak pożytku żadnego nie będzie

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dziękuję za odpowiedzi

Dom nie jest na stoku, a czy jest położony w depresji to nie wiem - ale teren na około raczej podmokły.

Z tego co mi wiadomo to dom był kiedyś budynkiem gospodarczym (letniak + obora + strych na zboże + piwnica)
W 2005 roku przeszedł remont (dach, ocieplenie styro, wyłożenie od wewnątrz płytami g-k, ścianki działowe itd.) z przeznaczeniem na mieszkalny i wygląda jak "normalny" dom.
Ja kupiłem go w takiej postaci. Część letnia przekształciłem na salon z aneksem i właśnie pod nim znajduje się owa piwnica. Obawiam się że ta wilgoć przeniesie się z piwnicy na górę do salonu.

Mówiono mi że kiedyś wejście do piwnicy było z dzisiejszego salonu poprzez właz w podłodze, który jest teraz zamurowany. W piwnicy widać stara skrzynkę elektr. , pozostałości po jakichś rurach więc była chyba raczej normalnie użytkowana. Niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi czy od "nowości" były zalania.

Studnia w 2005 była zasypana piachem, gruzem, cegłami i innymi śmieciami, które zostały poprzednim właścicielom po remoncie wiec odkopanie jej raczej niemożliwe.

Do rzeczy:
czyli proponujecie tak:
- od zewnątrz na 2 ścianach ( na pozostałych 2 jest taras i pozostała część mieszkalna na rys. icon_smile.gif ) posmarować bitumem i na to styro - a co na styro ?
- w środku zrobić drenaż i wyprowadzić jedną rurą przez dziurę w fundamencie na zewnątrz do umieszczonego w ziemi zbiornika z pompą i pompować wodę gdzieś dalej ?
- drenaż zalać betonem - jaka grubość?
- i teraz tak co ze ścianami i sufitem? w jaki sposób je zabezpieczyć? - tez masa bitumiczna na całość a na sufit dodatkowo styro?
- i wentylacja - zabudować okno i pozostawić otwór fi 100 na kratkę z żaluzją i na prawej ścianie tez otwór fi 100 na kratkę z żaluzją : czy to wystarczy?

zastanawiałem się czy zamiast tego drenażu nie zrobić w piwnicy przed wylewką zagłębienia ( dołu na pompę, tez wylanego na około betonem - nawet w miejscu studni - w jej górnym kregu) na pompę z pływakiem na wypadek zalania i wyprowadzić wężem na zewnątrz

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez josephik (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Z tego co mi wiadomo to dom był kiedyś budynkiem gospodarczym (letniak + obora + strych na zboże + piwnica)

Ja kupiłem go w takiej postaci. Część letnia przekształciłem na salon z aneksem i właśnie pod nim znajduje się owa piwnica. Obawiam się że ta wilgoć przeniesie się z piwnicy na górę do salonu.

Mówiono mi że kiedyś wejście do piwnicy było z dzisiejszego salonu poprzez właz w podłodze, który jest teraz zamurowany. W piwnicy widać stara skrzynkę elektr. , pozostałości po jakichś rurach więc była chyba raczej normalnie użytkowana. Niestety nikt nie udzielił mi odpowiedzi czy od "nowości" były zalania.



To mi wygląda tak:
Studnia była na potrzeby gospodarcze np. pojenie bydła, wykorzystując wody „powierzchniowe” (opadowe). Jednocześnie pełniła funkcje „osuszacza” terenu, bo pobór wody był w miarę stabilny.

Jeśli tak jest (było), to wydaje się, że „odblokowanie” tej studni jest najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem.
Napisano (edytowany)
Cytat

To mi wygląda tak:
Studnia była na potrzeby gospodarcze np. pojenie bydła, wykorzystując wody „powierzchniowe” (opadowe). Jednocześnie pełniła funkcje „osuszacza” terenu, bo pobór wody był w miarę stabilny.

Jeśli tak jest (było), to wydaje się, że „odblokowanie” tej studni jest najskuteczniejszym i najtańszym rozwiązaniem.



obawiam się
że właz nigdy nie był nad studnią ?
pomieszczenie 140 cm wys też nie specjalnie mi pasuje jako użytkowe.
znaczy w/g mnie coś tu nie pasuje
studnie najczęściej budowane są w ten sposób by 1 krąg wystawał ponad poziom po którym się łazi żeby przypadkiem się nie wtarabanić - tak przynajmniej drzewiej budowali
piwnica 190 cm już mogła być użytkowa .
czyli wziąłbym szpadel i zrobił odkrywkę na pół metra by zobaczyć co jest niżej i jak głęboko sięga fundament.

co do niemożliwości to się nie zgodzę
szybciej można użyć argumentów - nieopłacalne lub nieuzasadnione ekonomicznie tylko
jak inaczej zabezpieczyć w 100% to co jest wyżej nie narażając substancji budynku na niekontrolowane procesy niszczenia czy nawet nierównomiernego osiadania ?
pozdrawiam Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
widzę, że temat spać Ci nie daje

wydaje mi się, że to co miało osiąść już dawno to zrobiło,
to właśnie ingerencja w stan obecny może coś zmienić (zazwyczaj jak coś schnie to i pęka przy okazji)

a piwnica mogła być tylko na przechowanie towaru, stąd wysokość taka a nie inna,
swoją drogą fundamenty warto byłoby zobaczyć (te pod ścianami, jak i pod słupkami)
Napisano
kurna nie straszcie mnie tak :O

jeszcze dziś po robocie albo jutro od rana odkopie fundament i zerknę jak to wygląda
a słupki trochę się boje odkopywać, mam nadzieję że nie osiądą
Napisano
Cytat

kurna nie straszcie mnie tak :O

jeszcze dziś po robocie albo jutro od rana odkopie fundament i zerknę jak to wygląda
a słupki trochę się boje odkopywać, mam nadzieję że nie osiądą


Tylko nie cały jedynie kawałeczek.
Co do straszenia - w zasadzie prowadzimy dyskusję akademicką, rzeczy o których piszemy
mogą mieć miejsce lecz wcale nie muszą.
Pewne wskazania choćby te słupki są na tyle poważne żeby się nad nimi głębiej zastanowić.
Resztę tak jak napisałeś należy sprawdzić, ale ze spokojem
pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
witam
wreszcie znalazłem trochę czasu i mogłem zejść do piwnicy
zacząłem od zlikwidowania komarów bo zalęgły się setki
w planie spryskanie ścian czymś na grzyba
no i wziąłem się za sprzątanie i okazało się że pod "kupą" gruzu, piachu i innych odpadków jest wylewka
ale jest powybijana i potłuczona w okolicach studni i przy wejściach rur i wielu innych miejscach
po namyśle zrobię tak
na zewnątrz izohan + styro
od środka na suficie ekofolia paro przepuszczalna (zejście na ściany powiedzmy do 50 cm od sufitu) i na to styro na placki z kleju bitumicznego
w ściany od wewnątrz od dołu wstrzyknę środek do iniekcji krystalicznej aby zapobiec podciąganiu
pozostaje tylko kwestia podłogi:
- czy zalewac całą, łącznie ze studnią?
- czy zalać ale bez studni? studnie tylko odkopać na metr powiedzmy i do środka pompę?
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
witam
zrobiłem to po swojemu, obniżając maksymalnie koszty
co do produktów, które wypiszę to nie pamiętam dokładnie nazw
z zewnątrz odkopałem fundamenty po ławę
przeczyściłem je z piasku i innych zanieczyszczeń
kupiłem w NOMI masę dysperbit "coś tam" do gruntowania pod masę właściwą ( małe wiaderko 5l bodajze do rozcieńczania z wodą - koszt niewielki ok. 35 zł)
pomazałem tym raz, gdy wyschło=zczerniało pomazałem tym samym drugi raz
następnie kupionym w OBI dysperbit "coś tam" (wiadro 30kg bodajze - cena koło 80 zł chyba) pomazałem raz, jak wyschło drugi raz
gdy wyschlo=zczernialo przykleiłem płyty styropianowe twarde EPS
klej to styrbit 2000 z OBI ( wiadro 20 kg bodajze, cena chyba ok. 80)
na ten stytropian dalem jeszcze siatke z klejem=zaprawą
poczekalem az wyschnie i zasypałem w pizdu

jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to:
odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe
przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke)
wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około
i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI
na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem

i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci

póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylo

dziekuje wszystkim za dobre rady
Napisano
Cytat

jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to:
odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe
przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke)
wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około
i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI
na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem

i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci

póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylo



Trzymaj trzymaj nie odkładaj do garażu icon_smile.gif
Napisano

Cytat

witam
zrobiłem to po swojemu, obniżając maksymalnie koszty
co do produktów, które wypiszę to nie pamiętam dokładnie nazw
z zewnątrz odkopałem fundamenty po ławę
przeczyściłem je z piasku i innych zanieczyszczeń
kupiłem w NOMI masę dysperbit "coś tam" do gruntowania pod masę właściwą ( małe wiaderko 5l bodajze do rozcieńczania z wodą - koszt niewielki ok. 35 zł)
pomazałem tym raz, gdy wyschło=zczerniało pomazałem tym samym drugi raz
następnie kupionym w OBI dysperbit "coś tam" (wiadro 30kg bodajze - cena koło 80 zł chyba) pomazałem raz, jak wyschło drugi raz
gdy wyschlo=zczernialo przykleiłem płyty styropianowe twarde EPS
klej to styrbit 2000 z OBI ( wiadro 20 kg bodajze, cena chyba ok. 80)
na ten stytropian dalem jeszcze siatke z klejem=zaprawą
poczekalem az wyschnie i zasypałem w pizdu

jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to:
odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe
przeczyscilem wszystkie sciany na wysokosc ok. 50 cm od podlogi i podloge 50 cm od sciany ( na podłodze mialem jednak wylewke)
wysmarowalem to ( czyli łaczenie podlogi ze scianami) 2 razy tym gruntem dysperbit i studnie na około
i maznąłem jeszcze raz tą masą własciwa Dysperbit z OBI
na sufit piwnicy przykleiłem styropian i zarzuciłęm go siatką z klejem

i ogólnie wyszlo mi bardzo tanio, nie uzywalem drogich srodkow - potrzbea oszczednosci

póki co w piwnicy mam sucho ale deszczów tez za duzo nie bylo

dziekuje wszystkim za dobre rady



ponoć oszczędzają bogaci i nam się opłaci

a dobrymi radami piekło wybrukowane






Cytat

Trzymaj trzymaj nie odkładaj do garażu icon_smile.gif



niestety
w/g mojej oceny musiałbyś mieć od groma szczęścia , aby wody pozbyć się skutecznie i długookresowo - w ten sposób , jednak zawsze mogę się mylić lub mogłeś urodzić się w czepku icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

jezeli chodzi o wnętrze piwnicy to:
odkopałem studnie na jakis metr powiedzmy i w pogotowiu trzymam pompe



ona będzie ratowała
ale dyperbity, i maście różne...........
Nie ma szans
Wiem co gadam
Robiłem kosztowniej (papy termozgrzewalne, na gorącą, dociskałem grubą płytą betonową........)
Nic z tego
W zeszłym roku wiosną znalazła woda 2 miejsca - i wlazła
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Witam serdecznie. Jestem tutaj "świeży" jak szczypiorek więc jeśli coś nie tak to sorry.
A teraz do rzeczy . Liczę na waszą pomoc. Problem mam podobny do założyciela wątku. Wiem ,że wątek jest nieaktywny od dawna ale może ktoś to otworzy. Od niedawna zamieszkuję domek z lat 20-tych ub. wieku. Po ostatnich deszczach zaczęła mi się sączyć/napływać woda do zabezpieczonej w sumie dosyć sensownie piwnicy. Zamieszczam kilka zdjęć które więcej powiedza niż tekst. Po wiosennych roztopach użyłem pompy tylko raz , po obecnych deszczach woda przez powstałą w betonowej wannie szczelinę napływa niezależnie czy pada ,czy nie ze zmienną prędkością - poulewach około 200 - 300 litrów na 2-3 godziny . Teraz gdy nie pada od trzech dni napływa około 120 - 150 l. co cztery godziny. Nie muszę dodawać co się z tym wiąże gdy pompa jest włączana ręcznie a nie automatycznie. Dyżury dzień i noc. Gdyby problem miał zniknąć wraz z opadami to jeszcze pół biedy ale obawiam się ,że teraz gdy woda "przedziurawiła" tę betonową wannę wody gruntowe będą sączyły się bez ustanku. Dodam ,żę dom wynajmuję i wielkie inwestycje nie wchodzą w grę. Na załączonych zdjęciach / zapałka dla określenia skali/ widać chyba wyraźnie w czym problem.
Proszę o radę. Jak zatkać/zalepić coś co jest cały czas mokre i na dodatek pod grawitacyjnym ciśnieniem wody. Czy jest jakiś środek który szczelnie zwiąże i zabezpieczy na mokro ? Nie zatkam przecież kołkiem by napęczniał i uszczelnił bo mogę powiększy ć wypłukiwany otwór.
Pomocy - Porady -Proszę.
Z góry dziękuję.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lingon_sylt (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

@ lingonsylt

Piszesz ze wynajmujesz... a co na to wlasciciel...?

Hm... ta rurka wyglada na to ze "z jakiegos powodu tam jest".
Czy przy domu sa jakies studnie chlonne... odprowadzenie wody... ?



Hmm , właściciel , na razie trudno sie z nim skomunikować a i tak będę musiał sobie radzić sam .
Rurka jest pewnie od drenażu pod betonową posadzką ale z niej nic nie płynie , no ew. lekkie kap , kap ... Cieknie z tego miejsca pod rurką. Studnia jest , stara niezasypana ,ale zabudowana . Muszę ją otworzyć i zajrzeć .
Napisano
zastanawiam sie, czy tam nie jest zrobiona pod posadzką rząpia - a to jest zrobiony w późniejszym czasie przy remoncie i betonowaniu - jakiś jej odpływ.
Musisz jednak zasięgnąć chyba informacji u właściciela.
Spytaj kto i kiedy robił to obniżenie w piwnicy i co to jest za rurka bezpieczeństwa
Napisano

Cytat

zastanawiam sie, czy tam nie jest zrobiona pod posadzką rząpia - a to jest zrobiony w późniejszym czasie przy remoncie i betonowaniu - jakiś jej odpływ.
Musisz jednak zasięgnąć chyba informacji u właściciela.
Spytaj kto i kiedy robił to obniżenie w piwnicy i co to jest za rurka bezpieczeństwa



Tez tak mysle, trzeba spytac Husägaren, lingonsylt.
Powinnien wiedziec co i jak zanim zaczniesz kombinowac dalej.
Piszesz ze cieknie przy rurce , nie zniej.... A skad rurka leci.... A jak sie po drodze zapchala i woda
sobie nowe ujscie znalazla.
Pytaj wlasciciela.... Wynajmujesz jego dom, powinno my zalezec na rozwiazaniu i pomocy.
icon_wink.gif
Napisano
Dostałem dzisiaj dwie sugestie zaradzenia problemowi. Ciekawe co o tym sądzicie.
1/Jak najgłębiej wstrzyknąć dwuskładnikową piankę Tytana o symbolu K2 by choć na krótko zatamować napływ wody, błyskiem zaczopować resztę otworu zaczopować "plombą" z Ceresitu CX 5 ,/ew. CX 1 tylko kto w minutę od dodania wody wymiesza, uformuje plombę i ją zaaplikuję . CX 1 jest szybsza niż gips bud./ który jest hydroodporny. Potem ew. pozostałe szczeliny zasmarować uszczelniaczem Ceresitu CS 29.
2/Skontaktować się z Firmą Semex /Kraków, - stąd piszę / która ma w ofercie produkty firmy KOESTER lub KOSTER/ ,szczególnie przydatne w takich przypadkach. Są to ... !!! iniekcje z alg !!! które ponoć w wilgotnym środowisku błyskawicznie się rozmnażają tworząc barierę - czop- korek czy jak to zwał . Science fiction ? Może, będę dzwonił do nich w poniedziałek . Mam nadzieję ,że nikt mnie nie wpuszcza w maliny i nie zrobię z siebie głupa.
icon_confused.gif
Ciekawe co o tym sądzicie .
Napisano
Cytat

Dostałem dzisiaj dwie sugestie zaradzenia problemowi. Ciekawe co o tym sądzicie.
1/Jak najgłębiej wstrzyknąć dwuskładnikową piankę Tytana o symbolu K2 by choć na krótko zatamować napływ wody, błyskiem zaczopować resztę otworu zaczopować "plombą" z Ceresitu CX 5 ,/ew. CX 1 tylko kto w minutę od dodania wody wymiesza, uformuje plombę i ją zaaplikuję . CX 1 jest szybsza niż gips bud./ który jest hydroodporny. Potem ew. pozostałe szczeliny zasmarować uszczelniaczem Ceresitu CS 29.
2/Skontaktować się z Firmą Semex /Kraków, - stąd piszę / która ma w ofercie produkty firmy KOESTER lub KOSTER/ ,szczególnie przydatne w takich przypadkach. Są to ... !!! iniekcje z alg !!! które ponoć w wilgotnym środowisku błyskawicznie się rozmnażają tworząc barierę - czop- korek czy jak to zwał . Science fiction ? Może, będę dzwonił do nich w poniedziałek . Mam nadzieję ,że nikt mnie nie wpuszcza w maliny i nie zrobię z siebie głupa.
icon_confused.gif
Ciekawe co o tym sądzicie .


Koluniu że tak powiem
na po 1 musisz wiedzieć co chcesz zrobić i z jakim ryzykiem się to wiąże
a dopiero później dobierać chemię i technologię uszczelniania
materiały są skuteczne allllleeeee nie we wszystkich przypadkach jak zwykle to bywa.
a pompy to najlepiej wyłączyć bo za chwilę będziesz musiał jeszcze ze 2 dołożyć żeby starczyło
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Koluniu że tak powiem
na po 1 musisz wiedzieć co chcesz zrobić i z jakim ryzykiem się to wiąże
a dopiero później dobierać chemię i technologię uszczelniania
materiały są skuteczne allllleeeee nie we wszystkich przypadkach jak zwykle to bywa.
a pompy to najlepiej wyłączyć bo za chwilę będziesz musiał jeszcze ze 2 dołożyć żeby starczyło
pozdrawiam


Värmepumpsägare - No, już wiem wszystko. Ta rurka PCV to tylko odprowadzenie z kratki podłogowej w drugiej piwnicy, suchej zresztą, dlatego z niej nic się nie sączy. Wypływy wody ze szczeliny są coraz większe. ale i ulewy mamy /Kraków / niewąskie.
Co do technologi to mądrzejszy już się chyba nie zrobię i pozostanę przy poradach i materiałach firmy Koester Bautechnik - po zelżeniu opadów, obniżeniu poziomu wód gruntowych a co za tym idzie ciśnienia i wycieku zaaplikować plombę ze środka o nazwie Wasser-stop która wypełnia szczeinę "puchnąc". Potem krótka modlitwa i czekanie na kolejne deszcze w celu upewnienia sie o ew. stracie kasy i czasu :( lub opijanie sukcesu icon_smile.gif Środek trochę podobny jest w działaniu ,obróbce i cenie jak CX 1 Henkla, około stówy za wiaderko 5 kg. .
Na razie pozdrawiam nowych i sympatycznych kolegów życząc końca tej durnej pogody .
Napisano
a nie prościej
wybić tę rurkę (warunek konieczny przy KAŻDEJ technologii)
zaprawę hydrauliczną w dziurę (np szybkowiążącą do łatania awarii) w głąb otworu
albo waterstop, albo jakikolwiek materiał z bentonitem (może wyżebrać gdzieś na większej budowie kawałek taśmy bentonitowej)
i na koniec tą samą zaprawą hydrauliczną docisnąć bentonit, bo jak Kolega wyżej zauważył, żaden materiał z bentonitem nie znosi luzu, musi być masełkiem w ciasnej kanapce
i zatka to na wieki
Napisano
Cytat

a nie prościej
wybić tę rurkę (warunek konieczny przy KAŻDEJ technologii)
zaprawę hydrauliczną w dziurę (np szybkowiążącą do łatania awarii) w głąb otworu
albo waterstop, albo jakikolwiek materiał z bentonitem (może wyżebrać gdzieś na większej budowie kawałek taśmy bentonitowej)
i na koniec tą samą zaprawą hydrauliczną docisnąć bentonit, bo jak Kolega wyżej zauważył, żaden materiał z bentonitem nie znosi luzu, musi być masełkiem w ciasnej kanapce
i zatka to na wieki


Barbossa , czyżbyś miał na myśli coś takiego jak Puder Ex Heydi , pierwsze co znalazłem w sieci pod hasłem zaprawa hydrauliczna. Tylko jak to zaaplikować ?jeśli "to-to" wiąże w sekundach ? /cyt.Puder-Ex po zetknięciu z wodą wiąże w ciągu sekund. Zaprawa hydrauliczna do zatrzymywania przecieków wody. Tamuje wycieki wody pod ciśnieniem./
I jeszcze jedna kwestia. Tej rurki PCV nie mogę usunąć bo to jest spust z kratki podłogowej w sąsiedniej piwnicy. Gdybym miał ją usunąć tzn. rozkuć betonową wannę ,odkryć choćby metr rurki ... i co dalej ? jak z nią wrócić w stare miejsce i do roli jaką ma spełniać.? No i wreszcie - mając na myśli jakikolwiek materiał z bentonitem nie masz na myśli np żwirku dla kota , bo tego mam pod dostatkiem icon_smile.gif Na razie wypompowałem wodę ze studni oddalonej o jakieś 15 m. , obniżyłem poziom wody z 0,9 od poziomu gruntu do 3,60 / w momencie pompowania ,oczywiście/. powinno to w znaczący sposób wpłynąć na ściągnięcie nadmiaru wody z sąsiedztwa domu.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...