Skocz do zawartości

Wentylacja w dobudowanej łazience


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie pobudowałem łazienkę i nie mam możliwości podpięcia się do kanału wentylacyjnego proszę doradźcie mi w jaki sposób wykonać sprawnie działającą wentylację z góry dziękuje za pomoc ;) proszę o szybką odpowiedź.

Okno i wentylator z higrostatem może załatwi temat? Edytowano przez brazol (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam serdecznie pobudowałem łazienkę i nie mam możliwości podpięcia się do kanału wentylacyjnego proszę doradźcie mi w jaki sposób wykonać sprawnie działającą wentylację z góry dziękuje za pomoc ;) proszę o szybką odpowiedź.



Wyciag mechaniczny w łazience i nawiew do pokoi, oczywiście otwór w drzwiach łazienkowych o odpowiedniej powierzchni. I w łazience nie możesz mieć podgrzewacza gazowego z otwarta komora spalania jeśli kubatura jest mniejsza jak się nie myle od 8m3.

Bez kanału wentylacyjnego wywiewnego się nie obejdzie. Cudów nie ma. Wywiew mechaniczny jest tylko wspomaganiem. Trzeba jednak zapewnić usunięcie powietrza z łazienki. Istna łamigłówka.
Napisano
Cytat

Witam serdecznie pobudowałem łazienkę i nie mam możliwości podpięcia się do kanału wentylacyjnego proszę doradźcie mi w jaki sposób wykonać sprawnie działającą wentylację z góry dziękuje za pomoc ;) proszę o szybką odpowiedź.

Okno i wentylator z higrostatem może załatwi temat?



Okno powiadasz,wiec domniemam ze w scianie zewnetrznej,moim skromnym zdaniem moglbys wiec wyrzucic wentylacje przez te wlasnie sciane,u gory lazienki dziura w scianie na wylot zabezpieczyc z wewnatrz i zewnatrz kratkami wentylacyjnymi i bedzie ok.
Napisano
Cytat

Oczywiście kanał wywiewny obowiązkowo, popieram poprzedników. Może system Awentis będzie przydatny w Twoim przypadku?




Tylko ciekawe jak wykorzystać ten system Awentis skoro nie ma jeszcze kanału wentylacyjnego?. Chyba, że inspirując się tym obrazkiem
Brak obrazka
zbudować szacht z blachy nierdzewki albo z płyty g-w i zrobić wyrzut w najwyzszym punkcie łazienki przez ścianę - coś na zasadzie przewodu do okapów kuchennych. Taki pionowy szachcik po ścianie np. w narożniku.

Można jeszcze puścić przewód pionowy po ścianie zewnętrznej (na wzór komina stalowego) ale to trochę zacznie przypominac "kuchnię polową" icon_smile.gif
...i trzeba by to zaizolowac oraz zapewnić odprowadzenie kondensatu.
Napisano
Cytat

pobudowałem łazienkę i nie mam możliwości podpięcia się do kanału wentylacyjnego

\

Zastanawiam się jakim cudem zatwierdzono projekt łazienki bez wentylacji.
No, chyba, że samowola budowlana robiona bez ładu i składu. A myślenie zaczyna się, kiedy mleko się wylało.
Napisano
Cytat

Tylko ciekawe jak wykorzystać ten system Awentis...


Właśnie nie bezpośrednio chciałem autora tematu naprowadzić na tego typu rozwiązanie, choć On sam nie podaje żadnych dodatkowych informacji np. dot. sąsiednich pomieszczeń. Może to łazienka "wolno-stojąca" lub kabina toaletowa, a my się głowimy jak pomóc.
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...