Skocz do zawartości

Za dużo wilgoci POMOCY!!!


Recommended Posts

Cytat

Latem wentylacja nie odprowadzi wilgoci... chyba, że schłodzimy powietrze w gwc na tyle by tam wykraplała się woda. Gazobeton bez paroizolacji ??? I 20 styropianu za GB... to musi być mokre ( przynajmniej zimą) taka jest fizyka . A teraz zapewne oddaje wilgoć .


Prawdą jest, że poprawnie zaprojektowana wentylacja mechaniczna latem nie odprowadzi nadmiaru wilgoci.
Jednak twierdzenie, że układ gazobeton + 20cm styropianu musi być mokry, jest oparte na znajomości fizyki, ale bardzo pobieżnej :-(.
Tym niemniej to gazobeton jest akumulatorem wilgoci. Jest to głównie wilgoć technologiczna z okresu budowy.

Jak pozbyć się skutecznie wilgoci już tu pisano :), jednak z tej burzliwej dyskusji trudno odsiać "ziarno" od "plew" :(.

Na pewno można skutecznie pozbyć się wilgoci zimą. Konieczne jest tylko bardziej intensywna niż dotychczas wentylacja. Wystarczy przez całą zimę utrzymywać (regulując intensywność wentylacji) wilgotność na poziomie 40-50% i problem powinien zniknąć. Sposób ten ma wady - wzrosną koszty ogrzewania i ... trzeba by czekać do zimy.

Drugi sposobem pozbawionym jednej z tych wad jest zastosowanie osuszacza. Sposób bardzo skuteczny i szybki. Jedyna wada to koszt wypożyczenia lub zakupu osuszacza i koszt energii elektrycznej.

Trzeci sposób chyba najtańszy, możliwy do zastosowania prawie zawsze :) (wyjątkiem będą tu domy i pomieszczenia pozbawione otwieranych okien). Polega on na intensywnym wietrzeniu pomieszczeń latem.
Konieczna inwestycja to siatki przeciw owadom na okna (no chyba, że dom jest jeszcze niezamieszany, to można je sobie darować). Wentylację nawiewną możemy wyłączyć. Wywiewną zostawiamy jeśli istnieją pomieszczenia bez otwieranych okien (np. łazienka, WC).
Wentylację możemy włączyć i okna pozamykać podczas największych upałów. Przez pozostały czas wietrzymy, wietrzymy, wietrzymy ... , aż do jesieni.

Cytat

To prosta wyliczanka – punkt rosy dla powietrza 25 -26 st. C i wilgotności względnej powyżej 75 % jest zbliżony do 20 st. C . Mury są nagrzewane przez słońce a oddają ciepło przez fundament i grunt – przyklejenie styropianu z dystansem na zewnątrz, odcięło źródło ciepła a nie odcięło „odejścia” – dlatego temperatura muru spadła do temperatur punktu rosy dla powietrza wewnętrznego.

Gdyby styropian był przyklejony bezpośrednio ( na kołki) więcej ciepła ze słońca dostałoby się do muru i zjawisko by nie wystąpiło. Cieplejszy mur nie schładzałby tak powietrze wentylacyjnego a więc i wilgotność względna byłaby w granicach 55-60%

O ile stopni wyższa byłaby temperatura ściany gazobetonowej latem, gdyby nie było tej szczeliny wentylacyjnej (załóżmy, że ma ona 2cm grubości)? Proszę o konkretne wyliczenie z dokładnością do 0,1K.
Proszę założyć temperaturę wnętrza 24 st. C, temperaturę zewnętrzną elewac
Link do komentarza
Gość adiqq
pytam, bo przez ostatnie 2 dni wzrosło mi z 48% do 61% dziś rano przy temperaturze 24-24,5C(w tym samym miejscu, czyli na środku salonu)...aż okna otworzyłem na chwile....
Link do komentarza
Cytat

wentylację mam ustawioną na 150-200m3/h

Tak jak pisałem wcześniej - wentylacja latem nie zmniejszy wilgotności, no chyba, że w połączeniu z GWC.
Dlatego ostatnio zainwestowałem w siatki na okna i przynajmniej w nocy część okien jest otwarta. Oprócz tego działa wentylacja wywiewna.
Link do komentarza
Gość adiqq
zmierze wpierw wilgotność za oknem icon_smile.gif

EDYTOWANO: nic, zamykam te okna, bo na dworze jest wilgotność 60-62% - jak widać wilgotność w środku wyrównuje się do wilgotności zewnętrznej...zamykam okna, bo robactwa naleci icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość adiqq
Cytat

Panie Henryku...
1 Czy szczelina miedzy gazobetonem a styropianem nie obniży latem temperatury gazobetonu?
2 Czy ( jeżeli obniży) wilgotność względna w takim przypadku przy ścianach (od wewnątrz) nie wzrośnie?


Brak obrazka
Link do komentarza
Cytat

Redakcja i ja widzimy na dziś tylko osuszacz.



Manipulacja Panie TB manipulacja icon_smile.gif Nie tak się szuka sojuszników.

A wracając do tematu. Osuszacz jest jedynym - prostym sposobem na sprawdzenie ilości wody.
Nie ma co się łudzić (te słowa już tu wczesniej padły), że wilgoć technologiczna zniknie w kilka miesięcy, tym bardziej, że ciągle jej przybywa/ubywa w pomieszczeniu i w murach. Trochę to wyglada na przeciąganie liny.

Banalna analogia - wanna wody nie "wyparuje" szbciej niż sie napełniła.

Panie TB a co ze ścianami trójwarstwowymi i pustkami powietrznymi - czy te domy też są skazane na wieczne zawilgocenie????
Link do komentarza
Cytat

Szkoda, że tak mało o fizyce... a przecież umieszczanie styropianu za ścianą jest mało odpowiedzialne a robienie przerwy między styropianem a ścianą tu czyściutka głupota. Ciepło do w/w izolacji termicznej może nie dotrzeć. Ale widzę zawiązała się grupa, która chce fizykę zmienić, tak by to "zimno wchodziło" .



No to troche fizyki:

1. Szczelina w przypadku klejenia styropianu na placki (kołkowany zresztą też, idealnie do muru nie przylega i posiada szczeliny) ma około 0,5 cm grubości.
2. Szczeliny te nie są wentylowane.
3. Ta niewentylowana szczelina ma współczynnik lambda zbliżony do współczynnika styropianu.
Link do komentarza
Cytat

Manipulacja Panie TB manipulacja icon_smile.gif Nie tak się szuka sojuszników.

A wracając do tematu. Osuszacz jest jedynym - prostym sposobem na sprawdzenie ilości wody.
Nie ma co się łudzić (te słowa już tu wczesniej padły), że wilgoć technologiczna zniknie w kilka miesięcy, tym bardziej, że ciągle jej przybywa/ubywa w pomieszczeniu i w murach. Trochę to wyglada na przeciąganie liny.

Banalna analogia - wanna wody nie "wyparuje" szbciej niż sie napełniła.

Panie TB a co ze ścianami trójwarstwowymi i pustkami powietrznymi - czy te domy też są skazane na wieczne zawilgocenie????


-Gdzie manipulacja - proszę zobaczyć na wstępie tematu! Nie szukam sojuszników - tylko rozumiejących fizykę.
- A nieładnie tak ulegać naciskom! Nie zawsze większość ma rację !
- co do pustki powietrznej w ścianach trójwarstwowych... Szanowna Redakcjo jest różnica między pustką za izolacją termiczną ( jaką spotykam w ścianach trójwarstwowych a przed izolacją termiczną! Zgadza się Redakcja ze mną?
teraz może o konkretach - bez wybiegów
1 Czy szczelina miedzy gazobetonem a styropianem nie obniży latem temperatury gazobetonu?
2 Czy ( jeżeli obniży) wilgotność względna w takim przypadku przy ścianach (od wewnątrz) nie wzrośnie?
Link do komentarza
Do świeżo zawiązanej grupy, o której mówi Pan TB należy też w myśl nowo-powstałej definicji STOWARZYSZENIE na rzecz SYSTEMÓW OCIEPLEŃ i wszyscy wykonawcy BSO i mało tego - Deweloperzy i propagatorzy technologii ścian trójwarstwowych, elewacji wentylowanych.

Mam wrażenie, ze dyskusja znowu za sprawą jednej osoby zmienia tor.


Link do komentarza
Cytat

-Gdzie manipulacja - proszę zobaczyć na wstępie tematu! Nie szukam sojuszników - tylko rozumiejących fizykę.



oż kurcze ... ależ Redaktora Olka zaszczyt kopnął .... blink.gif

Cytat

- A nieładnie tak ulegać naciskom! Nie zawsze większość ma rację !




oż ... i cały nastrój poszedł się paść ... :bezradny:
Link do komentarza
Cytat

Panie TB a co ze ścianami trójwarstwowymi i pustkami powietrznymi - czy te domy też są skazane na wieczne zawilgocenie????


przegroda termiczna MUSI SUCHA (do 1%) Widzi Pan nie zgadzam się z takim założeniem i projektowaniem. Nie "są skazane" a "projektant je skazuje" a inwestor płaci - To nie jest w porządku. Podobnie jak nie jest w porządku.
Link do komentarza
Cytat

Szanowna Redakcjo jest różnica między pustką za izolacją termiczną ( jaką spotykam w ścianach trójwarstwowych a przed izolacją termiczną! Zgadza się Redakcja ze mną?



Zgadzam się - ale nie zgadzam się, co do umiejscowienia pustki w ścianie trójwarstwowej, o której mówię.

Ja mówię idac od pomieszczenia - mur+pustka+izolacja. Nie zgadzam się również z założeniem, że ta wilgoś technologiczna nigdy nie ustąpi. Nie może Pan przewidzieć zmiennych warunków przez cały rok. Żadna symulacja tego nie obejmie.
Link do komentarza
Cytat

Ja mówię idac od pomieszczenia - mur+pustka+izolacja. Nie zgadzam się również z założeniem, że ta wilgoś technologiczna nigdy nie ustąpi. Nie może Pan przewidzieć zmiennych warunków przez cały rok. Żadna symulacja tego nie obejmie.


A więc to jest to co ja właśnie tępię! wentylacja przed izolacją termiczną to zupełny brak podstaw termodynamiki.
Link do komentarza
Cytat

A więc to jest to co ja właśnie tępię! wentylacja przed izolacją termiczną to zupełny brak podstaw termodynamiki.



To już każdy zążył zauważyć. Nie chce Pana wyprowadzać z triumfalnego nastroju, ale jest Pan prawdopodobnie jedyny.
Musi się Pan z tym pogodzić, ze Budownictwo nie dojrzało do Pana innowacji. Proszę umiejętnie się dostosować do naszych czasów i znaleźć sposób na osuszanie budynków już istniejących a nie - walkę z wiatrakami. Z pewnością znajdzie Pan sposób.

Poza tym argumentację swoją dzisiaj opiera Pan na pustce powietrznej. Zakladamy, że jej nie ma albo jest zamknięta i po sprawie - prawie.
Link do komentarza
Cytat

O ile stopni wyższa byłaby temperatura ściany gazobetonowej latem, gdyby nie było tej szczeliny wentylacyjnej (załóżmy, że ma ona 2cm grubości). Proszę o konkretne wyliczenie z dokładnością do 0,1K.
Proszę założyć temperaturę wnętrza 24 st. C, temperaturę zewnętrzną elewacji +35 st. C (średnia temperatura dobowa elewacji nagrzanej przez słońce) lambda styropianu 0,04W/(mK), lambda gazobetonu 0,16W/(mK).
Jeżeli jest Pan w stanie to proszę też uwzględnić wpływ fundamentu, zakładając, że ma on temperaturę +15 st. C.


Zrobiłem te wyliczenia (usunięto) przy założeniu że elewacja zewnętrzna potrafi się nagrzać do 45oC, a południowa (sporadycznie) nawet do 55oC.
Przy konstrukcji ściany zewnętrznej jaka tu jest omawiana [36cm BK (λ =0,3W/mK)+ 20cm styropian (λ =0,04W/mK)] i temperaturze wnętrza 24oC, różnica temperaturowa między stroną zewnętrzną styropianu, a wewnętrzną wynosi:
"Tz"=35 - "Tw" --- ~2K
"Tz"=45 - "Tw" --- ~4K
"Tz"=55 - "Tw" --- ~6K
O żadnym wkraplaniu wilgoci (70%) nie może być mowy - punkt rosy = 18oC

Na to że TB poda konkretne wyliczenia to nie ma co liczyć... strzeliłby sobie sam w kolano icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Panie Henryku...
1 Czy szczelina miedzy gazobetonem a styropianem nie obniży latem temperatury gazobetonu?
2 Czy ( jeżeli obniży) wilgotność względna w takim przypadku przy ścianach (od wewnątrz) nie wzrośnie?


Dziwne zwyczaje. Na konkretne pytanie :
Cytat

O ile stopni wyższa byłaby temperatura ściany gazobetonowej latem, gdyby nie było tej szczeliny wentylacyjnej (załóżmy, że ma ona 2cm grubości)? Proszę o konkretne wyliczenie z dokładnością do 0,1K.


odpowiadać kolejnymi pytaniami !

Nie neguję tego, że szczelina wentylacyjna jest dodatkową izolacją.
Tylko ta dodatkowa izolacja zmieni opór cieplny muru w minimalnym stopniu.
Bez liczenia mogę oszacować zmianę temperatury muru związaną z zastosowaniem tej szczeliny na mniej niż 0,5K.
Link do komentarza
Gość adiqq
Cytat

Dziwne zwyczaje. Na konkretne pytanie :

odpowiadać kolejnymi pytaniami !

Nie neguję tego, że szczelina wentylacyjna jest dodatkową izolacją.
Tylko ta dodatkowa izolacja zmieni opór cieplny muru w minimalnym stopniu.
Bez liczenia mogę oszacować zmianę temperatury muru związaną z zastosowaniem tej szczeliny na mniej niż 0,5K.



Dlaczego się dziwisz HenoK?
przecież TB tak postępuje od zawsze icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

- co do pustki powietrznej w ścianach trójwarstwowych... Szanowna Redakcjo jest różnica między pustką za izolacją termiczną ( jaką spotykam w ścianach trójwarstwowych a przed izolacją termiczną!


A izolacje przed przegrodą, oprócz tej którą pan zainstalował też pan spotyka?

Cytat

1 Czy szczelina miedzy gazobetonem a styropianem nie obniży latem temperatury gazobetonu?
2 Czy ( jeżeli obniży) wilgotność względna w takim przypadku przy ścianach (od wewnątrz) nie wzrośnie?


Cytat

Wyliczyłem panu jaka jest temperatura styropianu po stronie wewnętrznej dla tej przegrody (usunięto).
Zresztą dlaczego wszyscy mają wyliczeniami podważać pańskie racje... niech pan wyliczeniami potwierdzi że się pan nie myli.

I proszę nie naciągać faktów dla wlanej wygody.
toma7969 wyraźnie napisał że ma wilgotność 70% , a nie 75%
Przy wilgotności 70% i temperaturze wewnętrznej 26oC punkt rosy to 20oC,
ale przy temperaturze 25oC już tylko 19oC.
W jaki sposób według pana ściany i przedmioty wewnątrz mają osiągnąć ta temperaturę żeby nastąpiła kondensacja pary wodnej?



EDIT
Literówka --- wlanej= własnej
Link do komentarza
Cytat

Dziwne zwyczaje. Na konkretne pytanie :

odpowiadać kolejnymi pytaniami !

Nie neguję tego, że szczelina wentylacyjna jest dodatkową izolacją.
Tylko ta dodatkowa izolacja zmieni opór cieplny muru w minimalnym stopniu.
Bez liczenia mogę oszacować zmianę temperatury muru związaną z zastosowaniem tej szczeliny na mniej niż 0,5K.


Nie wiem ile byłaby wyższa - ale byłaby. Skoro wilgoć się wykrapla to znaczy że jest chłodniejsza od punktu rosy powietrza wewnętrznego - więc może nawet i jeden czy dwa stopnie sprawę by załatwiły.
Link do komentarza
Cytat

Czy też Pan uważa, że słusznie jest robić wentylację przed izolacją termiczną?




Dla uściślenia - Pan używa słowa wentylacja - a mówimy chyba o zamkniętej pustce powietrznej.
I czy za izolację termiczną uważa Pan jedynie styropian, wełnę etc, czy również materiał, który jest na zewnątrz, a lepiej izoluje niż materiał, z którego wykonano ściany konstrukcyjne??

Za bardzo szastamy pojęciami.
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem ile byłaby wyższa - ale byłaby. Skoro wilgoć się wykrapla to znaczy że jest chłodniejsza od punktu rosy powietrza wewnętrznego - więc może nawet i jeden czy dwa stopnie sprawę by załatwiły.


No to wiesz pan, czy nie wiesz... bo pianę pan toczysz jakbyś pozjadał wszystkie rozumy świata... a jeszcze ani jedno Twoje wyliczenie nie ujrzało światła dziennego icon_mad.gif
Link do komentarza
Cytat

Dla uściślenia - Pan używa słowa wentylacja - a mówimy chyba o zamkniętej pustce powietrznej.
I czy za izolację termiczną uważa Pan jedynie styropian, wełnę etc, czy również materiał, który jest na zewnątrz, a lepiej izoluje niż materiał, z którego wykonano ściany konstrukcyjne??

Za bardzo szastamy pojęciami.


dla uściślenia... Redakcja:
Cytat

Wentylacja (szczelina) jest między (pomieszczeniem) murem a (pustka) izolacją (na zewnątrz)


Cytat

Deweloperzy i propagatorzy technologii ścian trójwarstwowych, elewacji wentylowanych.



to jak ma być?
Link do komentarza
Gość adiqq
Cytat

No to wiesz pan, czy nie wiesz... bo pianę pan toczysz jakbyś pozjadał wszystkie rozumy świata... a jeszcze ani jedno Twoje wyliczenie nie ujrzało światła dziennego icon_mad.gif



zgadza się, czekamy na wyliczenia TB icon_exclaim.gif
Brak obrazka
Link do komentarza
Cytat

dla uściślenia...



to jak ma być?




Ma być tak, że nieopatrznie zacytowałem Pana a Pan teraz cytuje mnie zamiast odpowiedzieć. Tyle, ze ja zauważyłem nieścisłość, a Pan dalej cytuje.

Nie ma wentylacji a jest pustka zamknięta. I proszę nie zakładać że ta wilgoć koniecznie się wykropli w murze i jej będzie przybywać., skoro Jani to podważył.

Wyjdzie w koncu na to że dom bedzie mokry jak gąbka - według Pana juz dawno spisany na straty i tylko osuszacz tu pomoże bo sytuacja będzie się powtarzać. Czekam na Pana zdziwienie, gdy za 2 lata wilgotność w pomieszczeniach spadnie.

Poza tym jest subtelna róznica między elewacja z premedytacją wentylowaną a niedociśniętym styropianem lub mocowanym na dystansach. Chcę mieć pewność, ze w tym przypadku elewacja jest tez wentylowana.
Link do komentarza
Cytat

Zrobiłem te wyliczenia (usunięto) przy założeniu że elewacja zewnętrzna potrafi się nagrzać do 45oC, a południowa (sporadycznie) nawet do 55oC.
Przy konstrukcji ściany zewnętrznej jaka tu jest omawiana [36cm BK (λ =0,3W/mK)+ 20cm styropian (λ =0,04W/mK)] i temperaturze wnętrza 24oC, różnica temperaturowa między stroną zewnętrzną styropianu, a wewnętrzną wynosi:
"Tz"=35 - "Tw" --- ~2K
"Tz"=45 - "Tw" --- ~4K
"Tz"=55 - "Tw" --- ~6K
O żadnym wkraplaniu wilgoci (70%) nie może być mowy - punkt rosy = 18oC


Prawdę mówiąc nie chciało mi się tego liczyć.
Moje szacunki przyjąłem dla mniejszej grubości gazobetonu (24cm). Poza tym przyjmowanie temperatury elewacji 55 st. C nie ma większego sensu - tyle jest zaledwie przez kilka godzin w ciągu doby, a obliczenia przeprowadza się dla stanów ustalonych.
Link do komentarza
Cytat

zgadza się, czekamy na wyliczenia TB icon_exclaim.gif
Brak obrazka



Jakie wyliczenia – toć to dogmat. :plotki:

Ps. W jaki sposób „szczeliny” powstałe na skutek kładzenia styropianu na placki (grubość szczeliny około 0,5cm, a nie kilka centymetrów” jak sugerował TB) są wentylowane ?
A skoro niby są, to czyż nie usuną „wilgoci’?
Link do komentarza
Cytat

Prawdę mówiąc nie chciało mi się tego liczyć.
Moje szacunki przyjąłem dla mniejszej grubości gazobetonu (24cm). Poza tym przyjmowanie temperatury elewacji 55 st. C nie ma większego sensu - tyle jest zaledwie przez kilka godzin w ciągu doby, a obliczenia przeprowadza się dla stanów ustalonych.


Wziąłem pod uwagę wszystkie możliwe warianty, nawet te występujące jak zaznaczyłem krótkoterminowo tylko na południowej elewacji, żeby TB nie miał się do czego przyczepić.
Nie uwzględniłem tylko zmiany temperatury wewnętrznej "Tw" na plus, która ulegnie zmianie przy dłuższym wzroście "Tz"

Cytat

Jeżeli teraz „zamknięta” TO PO CO?


No i wszystko jasne

Cytat

Na to że TB poda konkretne wyliczenia to nie ma co liczyć... strzeliłby sobie sam w kolano icon_biggrin.gif

Link do komentarza
Cytat

Jakie wyliczenia – toć to dogmat. :plotki:

Ps. W jaki sposób „szczeliny” powstałe na skutek kładzenia styropianu na placki (grubość szczeliny około 0,5cm, a nie kilka centymetrów” jak sugerował TB) są wentylowane ?



Pytałem właśnie o to i dostałem serię z mojego poprzedniego cytatu zamiast odpowiedzi.
Link do komentarza
Cytat

Ps. Skoro nie wentylacja Droga Redakcjo a zamknięta komora – to wilgoci też nie odprowadzi.



Proszę nie zabawiać się w belfra. Wilgoć zniknie bez wględu na to, ile lat Pan już siedzi na Bartyckiej.
Więcej pożytku będzie z Pana konkretnych odpowiedzi na inne pytania.
Trochę ich juz czeka, niedługo ulegna przedawnieniu. Chyba na to Pan liczy.
Link do komentarza
Cytat

O 2 cm ... pisał Pan Henryk! A usuwanie wilgoci... to i usuwanie ciepła przed izolacją termiczną.



Nic takiego nie napisał. Napisał jedynie, że na potrzeby wyliczeń zakłada, że ma aż 2cm grubości – z prostej przyczyny – realna grubość (0,5cm) jest praktycznie „niewyliczalna”.

Cytat

Ps. Skoro nie wentylacja Droga Redakcjo a zamknięta komora – to wilgoci też nie odprowadzi.


A co i kiedy odprowadza (odprowadzi) wilgoć, z zamkniętej komory miedzy ścianą a ociepleniem od wewnątrz – zwłaszcza, że od wewnętrznej strony jest dodatkowo paroizolacja?

Link do komentarza
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...