agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #1 Napisano 29 czerwca 2011 Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam 'malutki' problem przy ociepleniu poddasza, które jest pokryte papą na deskowaniu. Mąż długo zastanawia się nad rozwiązaniem, ja chcę go nieco zawstydzić, i w pewnym sensie go oświecić.. Tak więc... jak prawidłowo ocieplić ten dach? Z tego co już wyczytałam w internecie trzeba deskowanie pokryć folią paroizolacyjną, i dopiero później myśleć nad wełną mineralną. Ale mam jedno zastrzeżenie co do tej paroizolacji. Pomiędzy deskowaniem, a folią będzie się gromadzić para, bo nie będzie żadnej wentylacji. W jaki sposób wykonać ujście dla pary? wykuć szczeline pomiędzy deskowaniem, a murem tak żeby móc wypuścić folię na zewnątrz? Panowie bardzo proszę pomóżcie mi w rozwiązaniu mojej zagwostki. Będę bardzo wdzięczna. Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #2 Napisano 29 czerwca 2011 Mam dach deskowany pokryty gontem . Warstwy patrząc od zewnątrz wyglądają tak :papa/gontdeskiszczelina wentylacyjnadwie warstwy wełny (jedna między krokwiami, druga na stelażu aluminiowym)folia żółta przytwierdzona do stelaża aluminiowego płyta k-gZ tego co mi wiadomo - jest to raczej standardowe rozwiązanie. 1 Link do komentarza
agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 29 czerwca 2011 Szczelina nie jest wentylowana? Boję się że zgromadzona para wodna się skropli, i stopniowo będzie przekazywać wilgoć do wełny. Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #4 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Szczelina nie jest wentylowana? Boję się że zgromadzona para wodna się skropli, i stopniowo będzie przekazywać wilgoć do wełny. po to jest szczelina wentylacyjna - żeby nie było wilgoci Link do komentarza
agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 29 czerwca 2011 No chyba, że tak. Sorry ale niestety nie jestem budowlańcem, i mam masę pytań... ;p ile cm minimalnie powinna mieć ta szczelina? Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #6 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat No chyba, że tak. Sorry ale niestety nie jestem budowlańcem, i mam masę pytań... ;p ja też nie jestem .... tylko wybudowałam dom nie przejmuj się - jeśli masz jakieś pytania to pytaj, na pewno zawsze znajdzie się ktoś kto pomoże Cytat ile cm minimalnie powinna mieć ta szczelina? 2-3cm jeśli nie jesteś pewna , czy wełna Ci sie nie rozpręży i zatka szczelinę możesz od góry ograniczyć ją sznureczkami przewleczonymi między krokwiami - dokładnie tak jak do dołu ... Link do komentarza
agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Autor Udostępnij #7 Napisano 29 czerwca 2011 Folię paroizolacyjną przybijamy pezpośrednio do deskowania tackerem, czy też jakaś wyszukana technika jest wymagana? ;) 1 Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #8 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Folię paroizolacyjną przybijamy pezpośrednio do deskowania tackerem, czy też jakaś wyszukana technika jest wymagana? ;) nie tackerem i nie gwózdkami, bo wtedy folia zostaje przebita i cały misterny plan idzie się paść... ja przylepiałam do stelaża na taśmę dwustronną klejącą, na zakładkę .... ja dawałam folię tylko raz - między płytami kg a wełną .... na dekowaniu ani pod nie dawałam żadnej folii ... Link do komentarza
Moose Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #9 Napisano 29 czerwca 2011 Smok, ile masz wełny? Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #10 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Smok, ile masz wełny? dałam jak w projekcie - 20 cm ... ale gdybym robiła jeszcze raz obniżyłabym stelaż i dała jeszcze z dychę więcej - to kwestia nie tyle uciekania ciepła ile nagrzewnia pomieszczeń na poddaszu latem od dachu ... Link do komentarza
Moose Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #11 Napisano 29 czerwca 2011 Dzięki Daga Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #12 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Dzięki Daga niezamaco Link do komentarza
agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Autor Udostępnij #13 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat nie tackerem i nie gwózdkami, bo wtedy folia zostaje przebita i cały misterny plan idzie się paść... ja przylepiałam do stelaża na taśmę dwustronną klejącą, na zakładkę .... ja dawałam folię tylko raz - między płytami kg a wełną .... na dekowaniu ani pod nie dawałam żadnej folii ... Jesteś pewna, że wata będzie w 100% bezpieczna, bez żadnej ochrony od strony deskowania? ;) Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #14 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Jesteś pewna, że wata będzie w 100% bezpieczna, bez żadnej ochrony od strony deskowania? ;) a co mogłoby jej się stać i dlaczego? przecież nie ma opcji, żeby tam cokolwiek napadało czy zawiało śniegu .... po prostu nie ma takiej opcji ... Link do komentarza
mateuszlor Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #15 Napisano 29 czerwca 2011 Ja mam przy murłacie i pod szczytem wywiercone dziury w deskowaniu (tylko że na wierzchu mam jeszcze blachę). Jeżeli masz szczelinę nad murłatą(mur nie dochodzi do dachu) to wystarczy to zabezpieczyć siatką przeciwko owadom (np. taką do tynku na styropian).Ogólnie polecam przeczytać cały wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372 tam jest naprawdę wszystko opisane i pokazane typowe błędy na jakie można się natknąć 1 Link do komentarza
agnieszka5 Napisano 29 czerwca 2011 Autor Udostępnij #16 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat a co mogłoby jej się stać i dlaczego? przecież nie ma opcji, żeby tam cokolwiek napadało czy zawiało śniegu .... po prostu nie ma takiej opcji ... Chodziło mi raczej o możliwość zamoknięcia... Wizja śnieżycy sprzężonej z huraganem jest raczej odległa. ;p No ok, dziękuję za poradę. Pozdrawiam! ;) Link do komentarza
daggulka Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #17 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Ja mam przy murłacie i pod szczytem wywiercone dziury w deskowaniu (tylko że na wierzchu mam jeszcze blachę). Jeżeli masz szczelinę nad murłatą(mur nie dochodzi do dachu) to wystarczy to zabezpieczyć siatką przeciwko owadom (np. taką do tynku na styropian).Ogólnie polecam przeczytać cały wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372 tam jest naprawdę wszystko opisane i pokazane typowe błędy na jakie można się natknąć tia ... zanim dojdzie do strony 240 to umrze śmiercią naturalną i trumna będzie potrzebna a nie info jak dach docieplić Link do komentarza
Jani_63 Napisano 29 czerwca 2011 Udostępnij #18 Napisano 29 czerwca 2011 Cytat Jeżeli masz szczelinę nad murłatą(mur nie dochodzi do dachu) to wystarczy to zabezpieczyć siatką przeciwko owadom (np. taką do tynku na styropian). Nie zapomnij o otwarciu kalenicy, bo bez tego wentylacja podpałaciowa nie-zadziała. Link do komentarza
mateuszlor Napisano 30 czerwca 2011 Udostępnij #19 Napisano 30 czerwca 2011 Cytat tia ... zanim dojdzie do strony 240 to umrze śmiercią naturalną i trumna będzie potrzebna a nie info jak dach docieplić Ja sam ocieplałem (teraz wykańczam), przeczytałem cały wątek i mi on sporo pomógł. Tylko że za późno na niego trafiłem i jak skończyłem czytać to robota była na wykończeniu. Link do komentarza
tokio04 Napisano 2 lipca 2011 Udostępnij #20 Napisano 2 lipca 2011 Mam dwa dylematy w tym temacie;1.Czy (mimo wszystko) przy pełnym deskowaniu niepowinno najpierw;a) przytwierdzic folię parorzepuszczalną ,b)zamontowac termoizolację (wełna mineralna,styropian itp.)c)przytwierdzic folię paroizolacyjną d)zamontowac wykończenie(płyty G-K,panele itp)2.Co znaczy otwarcie kalenicy? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 2 lipca 2011 Udostępnij #21 Napisano 2 lipca 2011 Układ warstw dachu licząc od zewnątrz- pokrycie-membrana paroprzepuszczalna-jeśli konieczne to pełne deskowanie-szczelina wentylacyjna-termoizolacja-ruszt konstrukcyjny dla płyt K-G-folia poroszczelna-płyty K-GPrzy wentylacji podpołaciowej musisz zapewnić dopływ powietrza nad murłatą i odpływ tego powietrza i wilgoci którą niesie pod szczytem dachu - otwarcie kalenicy Link do komentarza
animus Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #22 Napisano 3 lipca 2011 Cytat Mam dach deskowany pokryty gontem . Warstwy patrząc od zewnątrz wyglądają tak :papa/gontdeskiszczelina wentylacyjnadwie warstwy wełny (jedna między krokwiami, druga na stelażu aluminiowym)folia żółta przytwierdzona do stelaża aluminiowego płyta k-gZ tego co mi wiadomo - jest to raczej standardowe rozwiązanie. Dagga gdzie kupiłaś stelaż aluminiowy ? Link do komentarza
daggulka Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #23 Napisano 3 lipca 2011 Cytat Dagga gdzie kupiłaś stelaż aluminiowy ? z profili żeśmy se sklecili .... a co? pewnie sie źle wysłowiłam .... niestety nie posiadam wiedzy pozwalającej mi na fachowe nazewnictwo elementów konstrukcyjnych , budowlanych oraz wykończeniowych Link do komentarza
tokio04 Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 3 lipca 2011 Czyli jak mam pełne deskowanie pokryte papą a na to położona jest blacho dachówka ,to nie muszę montowa folii paroprzepuszczalnej?Diękuje Ci bardzo za radę ,ale w dalszym ciągu nie wiwem co kryje się pod tematem otwarcie kalenicy.Montowałem kilka dni temu ona dachowe i przyjżałem się jak jest zamontowany "Gąsior", przez "Fachowców" za wschodniej granicy i trochę mną telepnęło.Uszczelnienie które miało byc zamontowane między "Gąsiorem:",a blachodachówką (takie paski profilowanej gąbki) ,albo wywiał wiatr,albo wcisneli do środka-efekt,zimą podwiewa śnieg,który później się topi.Dlatego stoję przed dylematem jak poprawnie wykonac otwarcie kalenicy?Za wszelkie wskazówki z góry bardzo dziękuje. Link do komentarza
animus Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 3 lipca 2011 Cytat z profili żeśmy se sklecili .... a co? pewnie sie źle wysłowiłam .... niestety nie posiadam wiedzy pozwalającej mi na fachowe nazewnictwo elementów konstrukcyjnych , budowlanych oraz wykończeniowych Standardowy profil to jest zrobiony ze stalowej blachy ocynkowanej. Jak masz gdzieś kawałek w garażu potraktuj go magnesem. Link do komentarza
daggulka Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #26 Napisano 3 lipca 2011 Cytat Standardowy profil to jest zrobiony ze stalowej blachy ocynkowanej. Jak masz gdzieś kawałek w garażu potraktuj go magnesem. masz rację .... Link do komentarza
animus Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 3 lipca 2011 Cytat ale w dalszym ciągu nie wiwem co kryje się pod tematem otwarcie kalenicy. Można zrobić poprzez gąsiory ale jak pisałeś nawiewa śnieg , więc najlepiej zrobić w szczytach kratki wentylacyjne . Cytat masz rację .... Przecież mogłaś kupić aluminiowy ale to drogi interes. Link do komentarza
tokio04 Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #28 Napisano 3 lipca 2011 (edytowany) wygląda to jak ono na poddaszu?Szczelina wentylacyjna między deskami a ociepleniem ?Jak najlepiej wykonac?Mam jeden pomysł ,ale nie wiem czy dobry.. Edytowano 3 lipca 2011 przez tokio04 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 3 lipca 2011 Zacznij od tego wątku https://forum.budujemydom.pl/Ruszt-do-szcze...824#entry218824Powinien rozjaśnić Ci trochę problem. '-) Link do komentarza
tokio04 Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #30 Napisano 3 lipca 2011 Super już Mi rozjaśniło. Link do komentarza
coolibeer Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #31 Napisano 3 lipca 2011 Cytat Super już Mi rozjaśniło. Duzo na forum jest informacji które wystarczy wyszukać i przeczytać Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 4 lipca 2011 Udostępnij #32 Napisano 4 lipca 2011 Agnieszko. Z Twojej wypowiedzi wynika , że przy murłacie mur dochodzi do desek połaciowych. Tam powinno być ocieplenie łączące się z izolacją termiczną ściany , inaczej będzie mostek .Koniecznie przetnij kalenicę . Pod gąsiory zastosuj taśmę . Gąbka to nieporozumienie. Jan. Link do komentarza
tokio04 Napisano 4 lipca 2011 Udostępnij #33 Napisano 4 lipca 2011 Możesz jaśniej ?Jaką taśmę?Jak byłem w sklepie z blachodachówką to sprzedali mi taką specjalną gąbkę. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 4 lipca 2011 Udostępnij #34 Napisano 4 lipca 2011 Taśma kalenicowahttp://www.dachy.org/artykuly,1212,Nowa_ta...a_COROVENT.html http://www.lenko.com.pl/index.php?str=4&am...m=40&ido=28http://www.nokaut.pl/szukaj/dom-i-ogrod-ma...kalenicowa.html Link do komentarza
tokio04 Napisano 4 lipca 2011 Udostępnij #35 Napisano 4 lipca 2011 Tak to prawda że człowiek uczy się przez całe życie.Pierwszy raz widzę te taśmy. Link do komentarza
tokio04 Napisano 15 lipca 2011 Udostępnij #36 Napisano 15 lipca 2011 Czy pomożecie Mi znaleźc temat pt.Podbitka dachowa? Bo już trzeci dzień szukam tego po forum i nie mogę znaleźc. Link do komentarza
animus Napisano 16 lipca 2011 Udostępnij #37 Napisano 16 lipca 2011 Cytat Czy pomożecie Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_question.gif"> Mi znaleźc temat pt.Podbitka dachowa?Bo już trzeci dzień szukam tego po forum i nie mogę znaleźc. https://forum.budujemydom.pl/Podbitka-czy-n...tka-t10777.html 1 Link do komentarza
pumpaluna Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #38 Napisano 17 lipca 2011 czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wyliczyć metraż do ustalenia kosztów robocizny za ocieplenie dachu? wiem, że dach ma powierzchnię 155 metrów, czyli tak licząc wyszłoby ok 8tys za samą robociznę a może ja źle kombinuję i jakoś inaczej to się oblicza? Link do komentarza
retrofood Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #39 Napisano 17 lipca 2011 Przecież podajesz metry... Link do komentarza
pumpaluna Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #40 Napisano 17 lipca 2011 myślałam, że to może mniej do ocieplenia niż to co mam podane z wyceny dachówki :( Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #41 Napisano 17 lipca 2011 Cytat myślałam, że to może mniej do ocieplenia niż to co mam podane z wyceny dachówki :( To zależy ile dach wystaje poza obrys domu,u mnie np mam ponad 200 m2 dachu,ale z tego tak na oko strzelam 70 m2 wystaje poza dom wraz z tarasem.Najprościej policzyć ściany w środku domu długość X wysokość (skos) oraz sufit długość X szerokość zsumować i wynik sam wyjdzie.Im prostszy dach prościej się robi wszelakie prace. Tak na marginesie wpadłem na to przypadkiem https://forum.budujemydom.pl/Podbitka-czy-n...tka-t10777.html w poście nr 37 ,sądzę że wszystko jest tam ładnie opisane i pokazane. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #42 Napisano 17 lipca 2011 Nie wiem o co to halo z papą,nawet jeżeli pokrycie jest z gontu to juz jest papa o fobia z zawilgoceniem wełny o grupości ocieplenia nie wspomnę Powiem z wlasnego doświadczenia,że też miałem pewne problemy 5 lat temu z poddaszem i stracha jak nie wiem co. Ale po kolei.Mam ocieplenie poddasza niestepujące licząc od zewnątrz następujące warstwy:blacha na ruszciepapapłyta OSBwełna 18cmparoizolacja płyta gk.Na strychu jest ciepło w lecie sie nie przegrzewa. Do ogrzania ponad 60m2 poddasza wystarczają 3 grzejniki o mocy łącznej 2kw i sie raczej nie przepracowują.Nic nie śmierdzi nie ma zacieków po prostu nic.Natomiast nad jętką jest stryszek nieocieplony i tam pojawiał się pewien problem było wilgotno i wykraplała się woda przy wahaniach temperatury. Były co prawda kratki wywietrznik owe w kalenicy ale symboliczne i z siatkami na owady więc to niewiele dawało średnica 15cm chyba . Po zasięgnięciu opinii Pana W. Nitki dowiedziałem sie ciekawostki że szczelina wentylacyjna jest przereklamowana i przy połaci dachu do pewnej długosci nawet jeżeli jej nie ma na etapie montażu to po pewnym czasie wełna sie uleży i wytworzy się w sposób naturalny. Najważniejsza jest ciągłośc ocieplenia i jeżeli wełna jest zbyt luźno i po pewnym czasie wskutek okresowego zawilgocenia zjedzie to tworzą się nieciągłości i to jest gorsze niż brak szczeliny. Powiem tak byłem osobiście i własnymi rekami macałem ile jest wełny upchane i warto było przypilnowac wykonawce. Znam przypadki że zadeklarowano nawet 30cm ocieplenia ale inwestor tego nie widział i to jest blad.Suma sumarom Pan Nitka doradził mi abym zlokalizował źrodło przedostawania się pary z domu na stryszek i poprawienie wentylacji i tak też zrobiłem . Okazało się że nieszczejny był wyłaz na stryszek a najwięcej pary przedostawało się przez dziurę w zamku po wyeliminowaniu tej nieszczelności przy pomocy uszczelki PE oraz wacika kosmetycznego a także zamontowaniu wywietrzników fi 33 cm problem się skończył. Nie ma co tragizowac i popadac w paranoję jest OK.Jedna rzecz mnie zawsze dobijała w kontekście tej szczeliny wentylacyjnej której nie posiadam, mianowicie budowa ściany jest u mnie bardzo podobna bo to kanadyjczyk i nie zalecają stosowania szczeliny. Bez sensu prawda? dach ci zgnije a ściana nie. . Symary:sprawdzić czy welna jest tam gdzie powinna byc czyli w waszym dachu a nie sąsiada sprzedana za flaszkę i bedzie ok Link do komentarza
pumpaluna Napisano 26 lipca 2011 Udostępnij #43 Napisano 26 lipca 2011 nie mogę znaleźć żadnego odpowiedniego tematu więc jeszcze tutaj zapytam o grubość wełny - w projekcie mam wełnę 18 między krokwie, jako że krokwie idą 16 to padła propozycja żeby dać 15 między krokwie i 5 na stelaż, ja naczytawszy się m.in. tutaj że wełna na poddasze to min. 25cm myślałam żeby dać 15 między krokwie i później 10 na stelaż. dobrze kombinuję czy coś trzeba by zweryfikować? z osobą która ocieplenie będzie wykonywała jeszcze nie rozmawiałam bo na razie nie wiemy kiedy to nastąpi więc głowy nikomu nie zawracałam Link do komentarza
Barbossa Napisano 26 lipca 2011 Udostępnij #44 Napisano 26 lipca 2011 poruszasz się w obszarze minimalnych referencyjnych grubościach izolacji w połaci dachowejim więcej tym lepiej Link do komentarza
tokio04 Napisano 27 lipca 2011 Udostępnij #45 Napisano 27 lipca 2011 To znaczy że jak mam krokwie 14cm , to stelaż muszę odsunąć na 11 cm?(DODATKOWO 4CM SZCZELINY WENTYLACYJNEJ) Link do komentarza
mateuszlor Napisano 27 lipca 2011 Udostępnij #46 Napisano 27 lipca 2011 Między krokwie zmieścisz spokojnie 10cm wełny, a stelaż odsuniesz na tyle ile dasz w drugiej warstwie Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 1 sierpnia 2011 Udostępnij #47 Napisano 1 sierpnia 2011 Cytat nie mogę znaleźć żadnego odpowiedniego tematu więc jeszcze tutaj zapytam o grubość wełny - w projekcie mam wełnę 18 między krokwie, jako że krokwie idą 16 to padła propozycja żeby dać 15 między krokwie i 5 na stelaż, ja naczytawszy się m.in. tutaj że wełna na poddasze to min. 25cm myślałam żeby dać 15 między krokwie i później 10 na stelaż. dobrze kombinuję czy coś trzeba by zweryfikować? z osobą która ocieplenie będzie wykonywała jeszcze nie rozmawiałam bo na razie nie wiemy kiedy to nastąpi więc głowy nikomu nie zawracałam Skoro projekt zakłada 18cm izolacji a dach został wykonany zgodnie z projektem to, bez zmian w dachu nie powinnaś montować grubszej izolacji jak 20cm. 1 Link do komentarza
pumpaluna Napisano 1 sierpnia 2011 Udostępnij #48 Napisano 1 sierpnia 2011 a mozesz uargumentowac dlaczego?wszyscy mi mowia ze 20 to bedzie stanowczo za malo Link do komentarza
retrofood Napisano 1 sierpnia 2011 Udostępnij #49 Napisano 1 sierpnia 2011 Cytat a mozesz uargumentowac dlaczego?wszyscy mi mowia ze 20 to bedzie stanowczo za malo Kurna, TB nie ma... Link do komentarza
pumpaluna Napisano 2 sierpnia 2011 Udostępnij #50 Napisano 2 sierpnia 2011 akurat to co pisze pan TB do mnie nie przemawia ale serio liczyłam na wsparcie i może jakieś konkretyBarbarossa twierdzi że im więcej tym lepiej a chwilę później GipsKarton pisze że nie powinno być więcej niż 20, i bądź tu człowieku mądry :( 1 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się