Skocz do zawartości

Styropian na zakładkę czy frezowany


Recommended Posts

Napisano
Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu. Lepiej i taniej jest położyć 2 x 10 cm na zakładkę czy 1 x 20 cm frezowanego styropianu? Planuję położyć samemu ocieplenie, to chyba nie jest skomplikowane.

Chcę uniknąć mostków termicznych używając idiotoodpornej technologii (czyli likwidującej ewentualne błędy).
Dam radę? Czy może jednak dać zarobić "flachowcom" ?
Napisano
Cytat

Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu. Lepiej i taniej jest położyć 2 x 10 cm na zakładkę czy 1 x 20 cm frezowanego styropianu? Planuję położyć samemu ocieplenie, to chyba nie jest skomplikowane.

Chcę uniknąć mostków termicznych używając idiotoodpornej technologii (czyli likwidującej ewentualne błędy).
Dam radę? Czy może jednak dać zarobić "flachowcom" ?



Jakbyś chociaż zdjęcie swoje zamieścił, to może ktoś odważyłby się powiedzieć na jego podstawie, że dasz radę. A skąd mamy wiedzieć, że nie masz dwóch lewych rąk?

o jakiej paroizolacji Wy mówicie? To w dachu gdy jest wełna. Kolega pisze że chce styropian i do tego na ścianach...
Napisano
Cytat

Jakbyś chociaż zdjęcie swoje zamieścił, to może ktoś odważyłby się powiedzieć na jego podstawie, że dasz radę. A skąd mamy wiedzieć, że nie masz dwóch lewych rąk?


na podstawie zdjęcia umiesz powiedzieć czy kto ma 2 lewe ręce? icon_biggrin.gif
Cholera, mogłem się z Tobą spyknąć przed moim ślubem icon_biggrin.gif icon_wink.gif
Napisano
Cytat

na podstawie zdjęcia umiesz powiedzieć czy kto ma 2 lewe ręce? icon_biggrin.gif
Cholera, mogłem się z Tobą spyknąć przed moim ślubem icon_biggrin.gif icon_wink.gif


Pewnie że tak patrzę na tym zdjęciu w okolice nadgarstków, po kciukach można poznać.
A żonę masz taką jak sobie sam wybrałeś - tak mi kiedyś sąsiad powiedział
Napisano
Cytat

Radzę nie zapomnieć o paroizolacji...




Cytat

o jakiej paroizolacji Wy mówicie? To w dachu gdy jest wełna. Kolega pisze że chce styropian i do tego na ścianach...




Cytat

Od wewnątrz styropianu. Przy tej grubości to KONIECZNE




Czy styropian nie jest nienasiąkliwym materiałem więc chronić go przed wilgocią jest bezsensu? I czy w związku z tym że będzie warstwa nieprzepuszczająca wilgoci (paroizolacja lub sam styropian) wilgoć nie będzie gromadziła się w murach?
Napisano

Cytat

wbrew powszechnej opinii nie jest nienasiąkliwy. A ten problem z wilgocią w murach ma rozwiązać wentylacja w domu.


W opisie - chłonność wody 1.8%/24h...

Jednym z doradców na tym forum jest IZOTERM - na jego stronach jest art. Szanownego Pana Zembrowskiego, którego do grona moich przyjaciół zaliczyć nie można
http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf
Proszę poczytać - strona 8 rola paroizolacji. Dodam, że żelbet stawia znacznie większy opór dyfuzyjny niż BK czy ceramika.


Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!
Napisano
Paroizolację trzeba położyc aby wilgoć odkładająca się w warstwie "ocieplenia" nie obniżała właciwości izolacyjnych tejże warstwy, tak? Mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałem.
Przy cieńszej warstwie wilgoć "przechodziłaby" na zewnątrz a przy grubszej nie da rady - o to chodzi?

Cytat

Co do wentylacji? nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!



można jaśniej?
Napisano
Cytat

W opisie - chłonność wody 1.8%/24h...

Jednym z doradców na tym forum jest IZOTERM - na jego stronach jest art. Szanownego Pana Zembrowskiego, którego do grona moich przyjaciół zaliczyć nie można
http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf
Proszę poczytać - strona 8 rola paroizolacji. Dodam, że żelbet stawia znacznie większy opór dyfuzyjny niż BK czy ceramika.


Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!



Może i tak jest, że to już specjalistyczne doradzanie, ale proponuję jednak wrócić do początku i przeczytać że kolega chce obkładać ściany styropianem a nie dachy czy stropy. To zupełnie inne zagadnienie.
Napisano
Cytat

Dodam, że żelbet stawia znacznie większy opór dyfuzyjny niż BK czy ceramika.

Ale papa termozgrzewalna ma znacznie większy opór dyfuzyjny niż warstwa kleju i cienkowarstwowego tynku, np. silikonowego położonego na styropianie.
Napisano
Cytat

Ale papa termozgrzewalna ma znacznie większy opór dyfuzyjny niż warstwa kleju i cienkowarstwowego tynku, np. silikonowego położonego na styropianie.


Może jeszcze papę na ściany będziemy kładli? Rewelacja.
Otóż nie ma to znaczenia to zaledwie 5% całości wody wychodzi przez ściany i to przy źle działającej wentylacji.
Kwestia oddychających lub nieoddychających ścian jest zatem wyłącznie mitem marketingowym. - patrz: http://www.budnet.pl/Jak_izolacja_styropia...wacje,a=19.html
Napisano
Cytat

Otóż nie ma to znaczenia to zaledwie 5% całości wody wychodzi przez ściany i to przy źle działającej wentylacji.

Gdyby te 5% wilgoci miało zatrzymać się w styropianie to byłaby to całkiem pokaźna ilość. W praktyce, przy poprawnie działającej wentylacji i poprawnie dobranych warstwach ściany ilość gromadzącej się w styropianie wilgoci nie powoduje istotnego pogorszenia jego właściwości termoizolacyjnych.
Napisano
Cytat

Gdyby te 5% wilgoci miało zatrzymać się w styropianie to byłaby to całkiem pokaźna ilość. W praktyce, przy poprawnie działającej wentylacji i poprawnie dobranych warstwach ściany ilość gromadzącej się w styropianie wilgoci nie powoduje istotnego pogorszenia jego właściwości termoizolacyjnych.


tę paroizolację to trzeba zrobić jako folię czy np. pomalować folią w płynie? Co wychodzi taniej, szybciej i łatwiej?
Napisano
Cytat

Kiedyś zapytałem o to specjalistów : https://forum.budujemydom.pl/Paroizolacja-scian-t9045.html , ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem .


tam jest o wszystkim tylko nie o paroizolacji między ścianą a ociepleniem icon_lol.gif


im więcej czytam to "wiem, że nic nie wiem"

doczytałem że paroizolacja (dlastyro 20cm na ścianę):
a) nie musi być na ścianach (wnętrze/ściana/ocieplenie/tynk)
b) musi być od wewnątrz ściany (wnętrze/paroizolacja/ściana/ocieplenie/tynk)
c) musi być między ścianą a ociepleniem (wnętrze/ściana/paroizolacja/ocieplenie/tynk)
d) lepiej kupić terrarium icon_lol.gif


ktoś odpowie która wersja i dlaczego jest poprawna (bez doktorskich wykładów tylko jak chłop krowie)



Napisano
Cytat

Od wewnątrz styropianu. Przy tej grubości to KONIECZNE



Cytat

c) musi być między ścianą a ociepleniem (wnętrze/ściana/paroizolacja/ocieplenie/tynk)
d) lepiej kupić terrarium icon_lol.gif



Cytat

C i D jest raczej do bani.



Konfrontacja: w jednym narożniku T. Brzęczkowski - w drugim narożniku Vega1

i komu wierzyć icon_confused.gif
Napisano
ciekawe co z ta paroizolacja ? gdzie sie ja w koncu daje ?? na ściane pod klej do styro ?? na sciane od wewnątrz pod tynk ??? nie kumam jak to zrobic ?? no chyba ze stosowanie takiej paroizolacji wyklucza stosowanie tynkow cw albo gipsowych i kleju do styro.
Napisano
Cytat

ciekawe co z ta paroizolacja ? gdzie sie ja w koncu daje ?? na ściane pod klej do styro ?? na sciane od wewnątrz pod tynk ??? nie kumam jak to zrobic ?? no chyba ze stosowanie takiej paroizolacji wyklucza stosowanie tynkow cw albo gipsowych i kleju do styro.


mi też ciężko to pojąć, ale fizyki kwantowej też nie kumam icon_lol.gif
Napisano
w tej chwili trend jest taki że nie robi się paroizolacji między styro a ścianą. Zresztą praktycznie w ogóle się nie robi przy ociepleniu.
Napisano
Cytat

w tej chwili trend jest taki że nie robi się paroizolacji między styro a ścianą. Zresztą praktycznie w ogóle się nie robi przy ociepleniu.


oczywiście mówimy cały czas o ścianie murowanej a nie szkieletowej czy drewnianej ocieplonej 20cm styropianu z zewnątrz

jestem totalnym "lajkonikiem" w sprawie budownictwa i nie bardzo jestem sobie wyobrazić jak położyć (i jak ją zamocować aby trzymały sie tynki wewnętrzne) paroizolację (inną niż w płynie) od wewnątrz aby jej nie przerwać robiąc instalacje.
Czy nie wystarczy zagruntować ściany i pomalować je farbą o obniżonej paroprzepuszczalności?
Napisano
Cytat

nie bardzo jestem sobie wyobrazić jak położyć (i jak ją zamocować aby trzymały sie tynki wewnętrzne) paroizolację



Ale tego nie wie nikt - nawet "pomysłodawca" icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

oczywiście mówimy cały czas o ścianie murowanej a nie szkieletowej czy drewnianej ocieplonej 20cm styropianu z zewnątrz
Czy nie wystarczy zagruntować ściany i pomalować je farbą o obniżonej paroprzepuszczalności?

np. lateksową. Ale nie w tym rzecz. Takie materiały jak beton komórkowy, należy od środka impregnować i to więcej niż jeden raz. W ścianach z cegły, betonu i im podobnych nie ma co impregnować. Za odprowadzenie wilgoci z wewnątrz pomieszczeń odpowiada wentylacja. Przy złej wentylacji na ścianie pomalowanej np. farbą lateksową, będzie się wykraplała woda (w okresie zimowym). Paroizolacja może zmniejszyć przenikanie wilgoci do przegród. Ale nie może być lekiem na wszystko. Najpierw trzeba się martwić o doprowadzenie wszystkiego do stanu zgodnego ze sztuką budowlaną i normami.
Napisano
Cytat

np. lateksową. Ale nie w tym rzecz. Takie materiały jak beton komórkowy, należy od środka impregnować i to więcej niż jeden raz. W ścianach z cegły, betonu i im podobnych nie ma co impregnować. Za odprowadzenie wilgoci z wewnątrz pomieszczeń odpowiada wentylacja. Przy złej wentylacji na ścianie pomalowanej np. farbą lateksową, będzie się wykraplała woda (w okresie zimowym). Paroizolacja może zmniejszyć przenikanie wilgoci do przegród. Ale nie może być lekiem na wszystko. Najpierw trzeba się martwić o doprowadzenie wszystkiego do stanu zgodnego ze sztuką budowlaną i normami.


a czy przy zastosowaniu WM z reku nie powinienem (z tego co czytałem) raczej martwić się o suchość a nie wilgotność?
Napisano
Cytat

być może, ale tylko zimą. Wtedy powietrze jest najsuchsze. Ale przecież wentylację można regulować.


czyli olać paroizolację na ścianie? lepiej zainwestować w wentylację?
Napisano
Cytat

wiesz, w wentylację i tak musisz zainwestować icon_smile.gif
Tu nikomu nie zrobisz dobrze oprócz siebie icon_smile.gif


nie wymiguj się od odpowiedzi,
połozyłbyś paroizolację w takim układzie jak opisywany?
Napisano
Cytat

Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!


Cytat

a czy przy zastosowaniu WM z reku nie powinienem (z tego co czytałem) raczej martwić się o suchość a nie wilgotność?


Cytat

Dodam , że nie tylko dotyczy to WM, ale każdej działającej wentylacji. icon_biggrin.gif


No i kto tu ma rację ? icon_lol.gif

Cytat

połozyłbyś paroizolację w takim układzie jak opisywany?


W związku z awariami elektrowni w Japonii, proponuję 2 w 1 - okładzinę ściany z blachy ołowianej icon_lol.gif
Napisano
Cytat

No i kto tu ma rację ? icon_lol.gif


W związku z awariami elektrowni w Japonii, proponuję 2 w 1 - okładzinę ściany z blachy ołowianej icon_lol.gif


Zgrywus i Mądrala w jednym ...


a odpowiedzi merytorycznej brak icon_sad.gif
Napisano
Cytat

nie wymiguj się od odpowiedzi,
połozyłbyś paroizolację w takim układzie jak opisywany?


wymigiwać? icon_biggrin.gif
Myślałem że moje stanowisko jest jasne icon_smile.gif

Za 2 miesiące zaczynam budowę (no zależy czy dostanę PnB). Tak czy owak, będę budował bez stosowania paroizolacji w ścianach.
Napisano
Cytat

wymigiwać? icon_biggrin.gif
Myślałem że moje stanowisko jest jasne icon_smile.gif

Za 2 miesiące zaczynam budowę (no zależy czy dostanę PnB). Tak czy owak, będę budował bez stosowania paroizolacji w ścianach.


wydawało mi się, że masz takie zdanie - ale wolałem uzyskać jasną deklarację ponieważ już parę razy też mi się coś wydawało a byłem w błędzie icon_lol.gif
Napisano
dzięki

frezowanie pozwala uniknąć mostków termicznych na styku płyt styropianowych, i to sie sprawdza - tak?

a pod podłogę kładzie się 2 x 10 cm (albo 2 x 15 - lub ile tam kto chce) ale na mijankę a nie 1 x 20 cm frezowane (1 x 30 lub ile tam kto chce)
Napisano
Sprawa wygląda na prostą - a wszyscy ją próbują skomplikować.

Co znaczy zainwestuję w wentylację a nie paro... przecież jedno do drugiego ma się...
Wentylacja to wymagany normami obowiązek a paroizolacja to bzdura - przecież walczymy nieustannie o wyprowadzanie wody z domu bo wszystko w nim zgnije i "zalęgną" się grzyby.
Priorytet: wymiana powietrza - pamiętajcie - to nie tylko wypływ a także możliwość jego wpływania - stąd rozszczelnianie okien, wycinanie uszczelek czy dla mądrzejszych nawietrzaki.
Paroizolacja wzięła się tylko z przegród poziomych i tylko tam gdzie wełna. Krótej się nie da w łatwy sposób wywietrzyć i do tego zacznie gnić jak się namoczy, a do tego gdy się namoczy przestaje być izolatorem i zbija się kupę wody - i to jest najważniejsze.
Ściany nie - dach tak.
Na marginesie żony - ożeń się to kobieta wychodząca do sąsiadki zawsze zapomina zamknąć za sobą drzwi i zrobi Ci taką wentylację że cały ten bilans energetyczny szlag trafia w jedną godzinę. To jest dom, pamiętaj, nie laboratorium.
Napisano
Cytat

Sprawa wygląda na prostą - a wszyscy ją próbują skomplikować.

Co znaczy zainwestuję w wentylację a nie paro... przecież jedno do drugiego ma się...


Można mieć wentylację za 2-3 tysiące, można mieć za 7-8 tys a można mieć za 15 tys i więcej.
Jeśli paro... na ścianach nie jest wymagana (układ mur + styropian) to można więcej kasy przeznaczyć na bardziej komfortową wentylację.
Jak sam zmienisz koła zimowe na letnie (zamiast w serwisie) to możesz swojej wybrance kupić kwiaty i wino (za zaoszczędzoną kasę) - choć auto i kobieta niby mało mają ze sobą wspólnego icon_wink.gif

Cytat

Wentylacja to wymagany normami obowiązek a paroizolacja to bzdura - przecież walczymy nieustannie o wyprowadzanie wody z domu bo wszystko w nim zgnije i "zalęgną" się grzyby.
Priorytet: wymiana powietrza - pamiętajcie - to nie tylko wypływ a także możliwość jego wpływania - stąd rozszczelnianie okien, wycinanie uszczelek czy dla mądrzejszych nawietrzaki.
Paroizolacja wzięła się tylko z przegród poziomych i tylko tam gdzie wełna. Krótej się nie da w łatwy sposób wywietrzyć i do tego zacznie gnić jak się namoczy, a do tego gdy się namoczy przestaje być izolatorem i zbija się kupę wody - i to jest najważniejsze.
Ściany nie - dach tak.



Można wentylować mniej lub bardziej komfortowo (bez szumów, z nagrzewaniem lub chłodzeniem itp)

Cytat

Na marginesie żony - ożeń się to kobieta wychodząca do sąsiadki zawsze zapomina zamknąć za sobą drzwi i zrobi Ci taką wentylację że cały ten bilans energetyczny szlag trafia w jedną godzinę. To jest dom, pamiętaj, nie laboratorium.


Żona to nie inwestycja - to luksus za który nieustannie się płaci, a jak dobrze wybierzesz to jesteś najszczęśliwszy na świecie

Napisano
Witam. Vip42 napisał
Cytat

frezowanie pozwala uniknąć mostków termicznych na styku płyt styropianowych, i to sie sprawdza - tak?

a pod podłogę kładzie się 2 x 10 cm (albo 2 x 15 - lub ile tam kto chce) ale na mijankę a nie 1 x 20 cm frezowane (1 x 30 lub ile tam kto chce



Tak, a w przypadku jakiś drobnych szczelin wypełniasz je pianką.
Na podłogę 2 warstwy na mijankę.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Tak, a w przypadku jakiś drobnych szczelin wypełniasz je pianką.
Na podłogę 2 warstwy na mijankę.
Pozdrawiam


dziękuję za odpowiedzi bardzo rzeczowe i na temat (w końcu ktośicon_biggrin.gif)
Gość arturo72
Napisano
To teraz pytanie,który lepszy,frezowany czy na pióro i wpust ? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mogła paść już dawno gdyby się TB nie wtrącił ze stropodachem icon_smile.gif


Nie ze stropodachem a z dyfuzją pary. Umieszczanie izolacji termicznej za ścianą jest mało skuteczne o czym świadczą wyniki tych co tak mają! A brak paroizolacji to kompletna nieodpowiedzialność.
Zarówno wyniki w kWh/m2 jak i zawilgocenie można zmierzyć.
Napisano
W moim przekonaniu - najlepsza opcja to 20 cm w jednej warstwie bez frezu. Kleić na piankę. Szczeliny uzupełnić pianką.
Frez to przede wszystkim zatrzęsienie odpadków.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam to co napisał Retro - nie ma sensu dodawanie ocieplenia od wewnątrz. Potencjalnie może być z tego znacznie więcej kłopotów, niż korzyści. Takie ocieplenie zaburzy zarówno rozkład temperatury, jak i ruch pary wodnej w ścianie. W obecnej wersji, z izolacją od zewnątrz i grubym murem o dużej masie od wewnątrz układ jest bardzo dobry. Cała ceglana ściana ma temperaturę niewiele niższą niż temperatura powietrza w pomieszczeniu, ryzyka wykraplania sie pary wodnej nie ma, ściana to ponadto potężny akumulator ciepła. 
    • Witam  Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB  Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci  Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie  Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy  Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 
    • Ale j/w, jakby ten zasyp miał 20-30 lat, mógłby mieć znaczenie, ale tylko w przypadku pełnego obciążenia typu piętrowy dom zadaszony, gdzie konstrukcja tradycyjna np ze zwykłych pustaków waży ~50 ton. Ale tak jak autor napisał, że 3-4 lata, a rodzimy grunt jest tylko na środku tego obiektu, to j/w, ta obsybka nic nie wnosi. I to, że wyszczególnił z czego są zrobione ściany, że nie ma dachu, tylko samą więźbę, znaczy, że nic tej budowli nie grozi jak się jej odkopie ściany, które są tylko obsypane, a nie ubite. Autor zadecyduje sam, albo poczeka na poradę fachowca, bo ja tylko gdybam, ale zrobiłbym j/w. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Niestety trzeba zacząć od własnej edukacji, czyli przy zakupie czegokolwiek najpierw powinniśmy zastanowić się, co z tym zrobimy potem, jak się zużyje, znudzi itd.   Na przykładzie papy, ja bym jej nie kupił, nawet za 1 zł całej rolki, bo potem jest problem, trzeba sporo zapłacić, żeby się tego po latach pozbyć, jest alternatywa np. blacha trapezowa, którą oddajemy na złom i jeszcze mamy zwrot na paliwo za transport. 
    • 1. Jeżeli jest taka możliwość to tak, najprostsza metoda wibrowania to opukiwanie szalunków młotkiem, użycie wibratora powierzchniowego, najlepiej wibratora pogrążanego.   2. Jest w małym stopniu, bardziej zagęszczenia prętów w szalunku,  konsystencja wlewnego betonu (plastyczna, półpłynna), temperatury otoczenia (upał, szybsze wiązanie mieszanki). Dostatecznego zroszenia deskowania przed wylaniem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...