Skocz do zawartości

Styropian na zakładkę czy frezowany


Recommended Posts

Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu. Lepiej i taniej jest położyć 2 x 10 cm na zakładkę czy 1 x 20 cm frezowanego styropianu? Planuję położyć samemu ocieplenie, to chyba nie jest skomplikowane.

Chcę uniknąć mostków termicznych używając idiotoodpornej technologii (czyli likwidującej ewentualne błędy).
Dam radę? Czy może jednak dać zarobić "flachowcom" ?
Link do komentarza
Cytat

Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu. Lepiej i taniej jest położyć 2 x 10 cm na zakładkę czy 1 x 20 cm frezowanego styropianu? Planuję położyć samemu ocieplenie, to chyba nie jest skomplikowane.

Chcę uniknąć mostków termicznych używając idiotoodpornej technologii (czyli likwidującej ewentualne błędy).
Dam radę? Czy może jednak dać zarobić "flachowcom" ?



Jakbyś chociaż zdjęcie swoje zamieścił, to może ktoś odważyłby się powiedzieć na jego podstawie, że dasz radę. A skąd mamy wiedzieć, że nie masz dwóch lewych rąk?

o jakiej paroizolacji Wy mówicie? To w dachu gdy jest wełna. Kolega pisze że chce styropian i do tego na ścianach...
Link do komentarza
Cytat

Jakbyś chociaż zdjęcie swoje zamieścił, to może ktoś odważyłby się powiedzieć na jego podstawie, że dasz radę. A skąd mamy wiedzieć, że nie masz dwóch lewych rąk?


na podstawie zdjęcia umiesz powiedzieć czy kto ma 2 lewe ręce? icon_biggrin.gif
Cholera, mogłem się z Tobą spyknąć przed moim ślubem icon_biggrin.gif icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Radzę nie zapomnieć o paroizolacji...




Cytat

o jakiej paroizolacji Wy mówicie? To w dachu gdy jest wełna. Kolega pisze że chce styropian i do tego na ścianach...




Cytat

Od wewnątrz styropianu. Przy tej grubości to KONIECZNE




Czy styropian nie jest nienasiąkliwym materiałem więc chronić go przed wilgocią jest bezsensu? I czy w związku z tym że będzie warstwa nieprzepuszczająca wilgoci (paroizolacja lub sam styropian) wilgoć nie będzie gromadziła się w murach?
Link do komentarza

Cytat

wbrew powszechnej opinii nie jest nienasiąkliwy. A ten problem z wilgocią w murach ma rozwiązać wentylacja w domu.


W opisie - chłonność wody 1.8%/24h...

Jednym z doradców na tym forum jest IZOTERM - na jego stronach jest art. Szanownego Pana Zembrowskiego, którego do grona moich przyjaciół zaliczyć nie można
http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf
Proszę poczytać - strona 8 rola paroizolacji. Dodam, że żelbet stawia znacznie większy opór dyfuzyjny niż BK czy ceramika.


Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!
Link do komentarza
Paroizolację trzeba położyc aby wilgoć odkładająca się w warstwie "ocieplenia" nie obniżała właciwości izolacyjnych tejże warstwy, tak? Mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałem.
Przy cieńszej warstwie wilgoć "przechodziłaby" na zewnątrz a przy grubszej nie da rady - o to chodzi?

Cytat

Co do wentylacji? nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!



można jaśniej?
Link do komentarza
Cytat

W opisie - chłonność wody 1.8%/24h...

Jednym z doradców na tym forum jest IZOTERM - na jego stronach jest art. Szanownego Pana Zembrowskiego, którego do grona moich przyjaciół zaliczyć nie można
http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf
Proszę poczytać - strona 8 rola paroizolacji. Dodam, że żelbet stawia znacznie większy opór dyfuzyjny niż BK czy ceramika.


Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!



Może i tak jest, że to już specjalistyczne doradzanie, ale proponuję jednak wrócić do początku i przeczytać że kolega chce obkładać ściany styropianem a nie dachy czy stropy. To zupełnie inne zagadnienie.
Link do komentarza
Cytat

Ale papa termozgrzewalna ma znacznie większy opór dyfuzyjny niż warstwa kleju i cienkowarstwowego tynku, np. silikonowego położonego na styropianie.


Może jeszcze papę na ściany będziemy kładli? Rewelacja.
Otóż nie ma to znaczenia to zaledwie 5% całości wody wychodzi przez ściany i to przy źle działającej wentylacji.
Kwestia oddychających lub nieoddychających ścian jest zatem wyłącznie mitem marketingowym. - patrz: http://www.budnet.pl/Jak_izolacja_styropia...wacje,a=19.html
Link do komentarza
Cytat

Otóż nie ma to znaczenia to zaledwie 5% całości wody wychodzi przez ściany i to przy źle działającej wentylacji.

Gdyby te 5% wilgoci miało zatrzymać się w styropianie to byłaby to całkiem pokaźna ilość. W praktyce, przy poprawnie działającej wentylacji i poprawnie dobranych warstwach ściany ilość gromadzącej się w styropianie wilgoci nie powoduje istotnego pogorszenia jego właściwości termoizolacyjnych.
Link do komentarza
Cytat

Gdyby te 5% wilgoci miało zatrzymać się w styropianie to byłaby to całkiem pokaźna ilość. W praktyce, przy poprawnie działającej wentylacji i poprawnie dobranych warstwach ściany ilość gromadzącej się w styropianie wilgoci nie powoduje istotnego pogorszenia jego właściwości termoizolacyjnych.


tę paroizolację to trzeba zrobić jako folię czy np. pomalować folią w płynie? Co wychodzi taniej, szybciej i łatwiej?
Link do komentarza
Cytat

Kiedyś zapytałem o to specjalistów : https://forum.budujemydom.pl/Paroizolacja-scian-t9045.html , ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem .


tam jest o wszystkim tylko nie o paroizolacji między ścianą a ociepleniem icon_lol.gif


im więcej czytam to "wiem, że nic nie wiem"

doczytałem że paroizolacja (dlastyro 20cm na ścianę):
a) nie musi być na ścianach (wnętrze/ściana/ocieplenie/tynk)
b) musi być od wewnątrz ściany (wnętrze/paroizolacja/ściana/ocieplenie/tynk)
c) musi być między ścianą a ociepleniem (wnętrze/ściana/paroizolacja/ocieplenie/tynk)
d) lepiej kupić terrarium icon_lol.gif


ktoś odpowie która wersja i dlaczego jest poprawna (bez doktorskich wykładów tylko jak chłop krowie)



Link do komentarza
Cytat

Od wewnątrz styropianu. Przy tej grubości to KONIECZNE



Cytat

c) musi być między ścianą a ociepleniem (wnętrze/ściana/paroizolacja/ocieplenie/tynk)
d) lepiej kupić terrarium icon_lol.gif



Cytat

C i D jest raczej do bani.



Konfrontacja: w jednym narożniku T. Brzęczkowski - w drugim narożniku Vega1

i komu wierzyć icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

ciekawe co z ta paroizolacja ? gdzie sie ja w koncu daje ?? na ściane pod klej do styro ?? na sciane od wewnątrz pod tynk ??? nie kumam jak to zrobic ?? no chyba ze stosowanie takiej paroizolacji wyklucza stosowanie tynkow cw albo gipsowych i kleju do styro.


mi też ciężko to pojąć, ale fizyki kwantowej też nie kumam icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

w tej chwili trend jest taki że nie robi się paroizolacji między styro a ścianą. Zresztą praktycznie w ogóle się nie robi przy ociepleniu.


oczywiście mówimy cały czas o ścianie murowanej a nie szkieletowej czy drewnianej ocieplonej 20cm styropianu z zewnątrz

jestem totalnym "lajkonikiem" w sprawie budownictwa i nie bardzo jestem sobie wyobrazić jak położyć (i jak ją zamocować aby trzymały sie tynki wewnętrzne) paroizolację (inną niż w płynie) od wewnątrz aby jej nie przerwać robiąc instalacje.
Czy nie wystarczy zagruntować ściany i pomalować je farbą o obniżonej paroprzepuszczalności?
Link do komentarza
Cytat

oczywiście mówimy cały czas o ścianie murowanej a nie szkieletowej czy drewnianej ocieplonej 20cm styropianu z zewnątrz
Czy nie wystarczy zagruntować ściany i pomalować je farbą o obniżonej paroprzepuszczalności?

np. lateksową. Ale nie w tym rzecz. Takie materiały jak beton komórkowy, należy od środka impregnować i to więcej niż jeden raz. W ścianach z cegły, betonu i im podobnych nie ma co impregnować. Za odprowadzenie wilgoci z wewnątrz pomieszczeń odpowiada wentylacja. Przy złej wentylacji na ścianie pomalowanej np. farbą lateksową, będzie się wykraplała woda (w okresie zimowym). Paroizolacja może zmniejszyć przenikanie wilgoci do przegród. Ale nie może być lekiem na wszystko. Najpierw trzeba się martwić o doprowadzenie wszystkiego do stanu zgodnego ze sztuką budowlaną i normami.
Link do komentarza
Cytat

np. lateksową. Ale nie w tym rzecz. Takie materiały jak beton komórkowy, należy od środka impregnować i to więcej niż jeden raz. W ścianach z cegły, betonu i im podobnych nie ma co impregnować. Za odprowadzenie wilgoci z wewnątrz pomieszczeń odpowiada wentylacja. Przy złej wentylacji na ścianie pomalowanej np. farbą lateksową, będzie się wykraplała woda (w okresie zimowym). Paroizolacja może zmniejszyć przenikanie wilgoci do przegród. Ale nie może być lekiem na wszystko. Najpierw trzeba się martwić o doprowadzenie wszystkiego do stanu zgodnego ze sztuką budowlaną i normami.


a czy przy zastosowaniu WM z reku nie powinienem (z tego co czytałem) raczej martwić się o suchość a nie wilgotność?
Link do komentarza
Cytat

Co do wentylacji… nie załatwi ona sprawy a WM nawet pogorszy!!!!


Cytat

a czy przy zastosowaniu WM z reku nie powinienem (z tego co czytałem) raczej martwić się o suchość a nie wilgotność?


Cytat

Dodam , że nie tylko dotyczy to WM, ale każdej działającej wentylacji. icon_biggrin.gif


No i kto tu ma rację ? icon_lol.gif

Cytat

połozyłbyś paroizolację w takim układzie jak opisywany?


W związku z awariami elektrowni w Japonii, proponuję 2 w 1 - okładzinę ściany z blachy ołowianej icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

nie wymiguj się od odpowiedzi,
połozyłbyś paroizolację w takim układzie jak opisywany?


wymigiwać? icon_biggrin.gif
Myślałem że moje stanowisko jest jasne icon_smile.gif

Za 2 miesiące zaczynam budowę (no zależy czy dostanę PnB). Tak czy owak, będę budował bez stosowania paroizolacji w ścianach.
Link do komentarza
Cytat

wymigiwać? icon_biggrin.gif
Myślałem że moje stanowisko jest jasne icon_smile.gif

Za 2 miesiące zaczynam budowę (no zależy czy dostanę PnB). Tak czy owak, będę budował bez stosowania paroizolacji w ścianach.


wydawało mi się, że masz takie zdanie - ale wolałem uzyskać jasną deklarację ponieważ już parę razy też mi się coś wydawało a byłem w błędzie icon_lol.gif
Link do komentarza
Sprawa wygląda na prostą - a wszyscy ją próbują skomplikować.

Co znaczy zainwestuję w wentylację a nie paro... przecież jedno do drugiego ma się...
Wentylacja to wymagany normami obowiązek a paroizolacja to bzdura - przecież walczymy nieustannie o wyprowadzanie wody z domu bo wszystko w nim zgnije i "zalęgną" się grzyby.
Priorytet: wymiana powietrza - pamiętajcie - to nie tylko wypływ a także możliwość jego wpływania - stąd rozszczelnianie okien, wycinanie uszczelek czy dla mądrzejszych nawietrzaki.
Paroizolacja wzięła się tylko z przegród poziomych i tylko tam gdzie wełna. Krótej się nie da w łatwy sposób wywietrzyć i do tego zacznie gnić jak się namoczy, a do tego gdy się namoczy przestaje być izolatorem i zbija się kupę wody - i to jest najważniejsze.
Ściany nie - dach tak.
Na marginesie żony - ożeń się to kobieta wychodząca do sąsiadki zawsze zapomina zamknąć za sobą drzwi i zrobi Ci taką wentylację że cały ten bilans energetyczny szlag trafia w jedną godzinę. To jest dom, pamiętaj, nie laboratorium.
Link do komentarza
Cytat

Sprawa wygląda na prostą - a wszyscy ją próbują skomplikować.

Co znaczy zainwestuję w wentylację a nie paro... przecież jedno do drugiego ma się...


Można mieć wentylację za 2-3 tysiące, można mieć za 7-8 tys a można mieć za 15 tys i więcej.
Jeśli paro... na ścianach nie jest wymagana (układ mur + styropian) to można więcej kasy przeznaczyć na bardziej komfortową wentylację.
Jak sam zmienisz koła zimowe na letnie (zamiast w serwisie) to możesz swojej wybrance kupić kwiaty i wino (za zaoszczędzoną kasę) - choć auto i kobieta niby mało mają ze sobą wspólnego icon_wink.gif

Cytat

Wentylacja to wymagany normami obowiązek a paroizolacja to bzdura - przecież walczymy nieustannie o wyprowadzanie wody z domu bo wszystko w nim zgnije i "zalęgną" się grzyby.
Priorytet: wymiana powietrza - pamiętajcie - to nie tylko wypływ a także możliwość jego wpływania - stąd rozszczelnianie okien, wycinanie uszczelek czy dla mądrzejszych nawietrzaki.
Paroizolacja wzięła się tylko z przegród poziomych i tylko tam gdzie wełna. Krótej się nie da w łatwy sposób wywietrzyć i do tego zacznie gnić jak się namoczy, a do tego gdy się namoczy przestaje być izolatorem i zbija się kupę wody - i to jest najważniejsze.
Ściany nie - dach tak.



Można wentylować mniej lub bardziej komfortowo (bez szumów, z nagrzewaniem lub chłodzeniem itp)

Cytat

Na marginesie żony - ożeń się to kobieta wychodząca do sąsiadki zawsze zapomina zamknąć za sobą drzwi i zrobi Ci taką wentylację że cały ten bilans energetyczny szlag trafia w jedną godzinę. To jest dom, pamiętaj, nie laboratorium.


Żona to nie inwestycja - to luksus za który nieustannie się płaci, a jak dobrze wybierzesz to jesteś najszczęśliwszy na świecie

Link do komentarza
Witam. Vip42 napisał
Cytat

frezowanie pozwala uniknąć mostków termicznych na styku płyt styropianowych, i to sie sprawdza - tak?

a pod podłogę kładzie się 2 x 10 cm (albo 2 x 15 - lub ile tam kto chce) ale na mijankę a nie 1 x 20 cm frezowane (1 x 30 lub ile tam kto chce



Tak, a w przypadku jakiś drobnych szczelin wypełniasz je pianką.
Na podłogę 2 warstwy na mijankę.
Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
    • Ja ze Stalowej Woli. A bloki takie same. 
    • O widzisz, u mnie to Armii Krajowej a miasto niewielkie Głogów Co do farby poczytam, najlepiej jakby była odporna na wysoką temperaturę
    • Komentarz dodany przez Elżbieta Gwiazd: Mam problem mieszkam w SM na 1 piętrze pode mną Przychodnią Lekarska mają rury wodne pod sufitem.U mnie sucho sprawdzali kamerą w Przychodni się leje. Administrator SM zarządał ode mnie rozwalenie płytek w łazience i przyległym WC bo chcą kuć podłogę by w stropie wymienić zalane trójniki od wody!!!! Czy to zgodne z prawem? Czy te trójniki powinny być zalane w 40 cm stropie? Czy spółdzielnia ma ubezpieczony budynek i z tego ubezpieczenia wypłaci mi odszkodowanie za zrujnowane dwa pomieszczenia dopiero co wyremontowane? Czy nie mogą do tych trójników dostać się od strony sufitu na parterze gdzie się leje wystąpiła awaria i prace naprawcze już trwają? Podobno przepisy BHP nie pozwalają na kucie stropu w suficie Pomocy jestem emerytką nie poradzę sobie ani z tymi pracami ani ze spółdzielnią mieszkaniową. Może ktoś z Państwa zna się na przepisach budowlanych dot. wielkiej płyty? Proszę o odpowiedź na môj prywatny adres elagwiazda1960@gmail.com Liczę na Państwa pomoc i podpowiedź co mam zrobić. Przecież moje ubezpieczenie mieszkania tego nie obejmuje. Remonty zrobiłam przed emeryturą żeby spać spokojnie u siebie wymieniłam wszystkie rury boże co ja mam teraz zrobić? POMOCY
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...