Skocz do zawartości

o wentylacji - co i po co


adam_mk

Recommended Posts

Nie ma jedynej słusznej i sprawdzonej recepty, ani wymogów dotyczących wentylacji wiatrołapu - może być nawiew, może być wywiew, może być jedno i drugie, a może być i nic.
To wszystko zależy od wielu czynników – min;
- wielkości pomieszczenia,
- układu pomieszczeń i „układu” wentylacji w domu,
- czy wiatrołap jest ogrzewany,
- sposobu użytkowania.
Link do komentarza
Cytat

Otwieramy drzwi na tyle często, że o brak wentylacji w takiej klitce nie ma co się martwić.

Przez całą noc, np. od 22 do 6 rano, wiatrołap jest praktycznie zamknięty. Trudno więc mówić, że jest często otwierany.

Ostatnio u siebie dołożyłem nawiew w spiżarni. Znajdujący się tam sam wywiew powodował bardzo dużą wilgotność.
Anemostat nawiewny umieściłem przy posadzce, podczas, gdy wywiewny jest w suficie. Zapewnia to dobrą wentylację spiżarni i skuteczne usuwanie wilgoci.


Cytat

Czyli czy wiatrołap to wiatrołap??? Po co to gmatwanie ? Duży , ogrzewany, użytkowany do oglądania tv... to już nie wiatrołap.

Mój jest duży. Docelowo będzie pełnił też rolę garderoby. W takiej sytuacji uważam, że nawiew i wywiew jest jak najbardziej uzasadniony, zwłaszcza, że centrala wentylacyjna jest nad wiatrołapem, a strop jest drewniany.
Link do komentarza
Cytat

.... a jak mamy go powiększyć dołożyć garderobę wentylacje fotele, czy ogrzewanie... to już nie piszmy wiatrołap!




Aby uwiarygodnić te swoje twierdzenia, proszę nam laikom napisać, co Pan rozumie pod pojęciem „wiatrołap”, do jakiej powierzchni jest jeszcze wiatrołapem a od jakiej już nie jest.
Link do komentarza
Cytat

tez robię wiatrołap, ale przyznam się ze nie planowałem tam anemostatu. Wydaj mi się ze powierzchnia jest za mała ok 2-3m2, poza tym wiatrołap jak sama nazwa wskazuje służy do łapania wiatru. I jest drogą komunikacyjną często używana. Jakoś trudno mi złapać sens takiego kroku.


Dokładnie o to chodzi.

Cytat

Aby uwiarygodnić te swoje twierdzenia, proszę nam laikom napisać, co Pan rozumie pod pojęciem „wiatrołap”, do jakiej powierzchni jest jeszcze wiatrołapem a od jakiej już nie jest.


Po co ? Wszyscy rozumieją, Zainteresowany ( tak mi się wydaje) również, a Pan i I Pan Jan i tak będziecie mącić, bo się po prostu na tym nie znacie. To jak wyjaśnianie - dlaczego bypassu nie montuje się w rotorach.
Link do komentarza
jeżeli już tak wszyscy się silą na energooszczędne
to odizolowałbym wiatrołap od reszty budynku
nie robił ogrzewania, zwentylowałbym go naturalnie, w podobny sposób co garaż, czyli wpada w okolicy drzwi, wypada z boku na ścianie,
pchanie tam wentylacji mechanicznej, moim zdaniem mija się z celem
co do garderoby - podobnie - nie robić tam szczelnych drzwi, zrobić "dziurę" w jednej ze ścian, nie ogrzewać, a różnice ciśnień powinny robić swoje, w końcu (moim zdaniem) brudnych łachów tam sienie przechowuje, więc i sztynk nie powinien mieć miejsca; jak ktoś jest centusiem, to może dołożyć te parę m3 na wentylację garderoby, do zapotrzebowania w pomieszczeniu na który albo wychodzą drzwi do garderoby, albo ta ktratka w ścianie

dajcie coś naturze zrobić
Link do komentarza
Wiatrołap, czyli przedsionek, we współczesnych projektach, często nie jest tylko i wyłącznie „śluzą” oddzielającą „temperatury” zewnętrze od wewnętrznych (zimą) – wymaganą przez przepisy, ale również miejscem gdzie się rozbieramy z okryć zewnętrznych i je tam zostawiamy.

Nie ma ograniczeń powierzchniowych ani funkcjonalnych związanych z nazwą.
Nazwa bywa myląca (np. chlebak w wojsku).
Właśnie dlatego uważam, że nie można w sposób kategoryczny twierdzić , że wszystkie wiatrołapy musza mieć takie a nie inne rozwiązanie sposoby wentylacji, lub celowym jest „dodatkowe” wentylowanie tego pomieszczenia.
Link do komentarza
Cytat

Właśnie dlatego uważam, że nie można w sposób kategoryczny twierdzić , że wszystkie wiatrołapy musza mieć takie a nie inne rozwiązanie sposoby wentylacji,

Kategorycznie ... takie a nie inne - chodzi tylko o to, że wywiew w wiatrołapie przyniesie więcej szkody niż pożytku! Czy to tak trudno zrozumieć???
Tak jak bypass w rotorze… On tam jest zawsze! I pisanie, że jego brak jest wadą… świadczy o nieznajomości zagadnienia!
Link do komentarza
No cóż... widać pojęcie wiatrołapu i jego powierzchni jest różnie rozumiane.
TB zakłada z góry że to klitka pełniąca tylko i wyłącznie rolę śluzy.
Jeśli wiatrołap pełni rolę przedsionka w którym jest składowane obuwie i okrycie wierzchnie, a jego powierzchnia jest większa niż powierzchnia kibelka to wentylacja jest jak najbardziej zasadna.
Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest opisane przez HenoK'a (https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=14084&view=findpost&p=208678) czyniące z wiatrołapu strefy buforowej z zamkniętym obiegiem wentylacyjnym jak najbardziej zasadnym w momencie dążenia do szczelności domu a co za tym idzie daleko posuniętej energooszczędności.

Panie TB, w którym momencie zasugerowałem że w wiatrołapie umieszczać tylko i wyłącznie wywiew?
Cytat

Wiatrołap z obuwiem i okryciami wierzchnimi nie jest pomieszczeniem brudnym?


Czyżby do rozlicznych pańskich talentów doszła zdolność konfabulacji?
Link do komentarza
Cytat

Umieszczenie we wiatrołapie tylko nawiewu jest już lepszym rozwiązaniem, chociaż ma wady - nawiewane powietrze będzie wypierało powietrze z chłodnego wiatrołapu w kierunku mieszkania (zakładając, że drzwi zewnętrzne są szczelne), czyli idea wiatrołapu, jako bufora pomiędzy powietrzem zewnętrznym i wnętrzem domu traci sens.
Najlepszym IMHO, rozwiązaniem jest umieszczenie we wiatrołapie zarówno nawiewu, jak i wywiewu. Nie obawiałbym się tu braku odzysku ciepła - przy niewielkiej kubaturze wiatrołapu wystarczy nawiew i wywiew rzędu 20m3/h, który nie ma większego znaczenia w bilansie ciepła odzyskiwanego dodatkowo z kuchni, łazienki, itp.




Cytat

nie wierzę, że Pan Henryk tak napisał.

Jak widać powyżej, napisał !
Link do komentarza
To się nazywa burza mózgów - jednak z pominięciem decyzji grupowej.
Podsumowując dla potomnych - wiatrołapu z ogrzewaniem podłogowym o pow. 4.20m2, z szafą wnękową na ubrania, szafką na buty oraz połączeniem z garażem nie należy traktować jako wiatrołapu tylko jako pomieszczenie brudne. Dom energooszczędny to dom szczelny, dlatego szczelne drzwi zewnętrzne, szczelne drzwi do garażu i szczelne drzwi wewnętrzne wymuszają projektowanie nawiewu i wywiewu w „tym” pomieszczeniu, głównie z powodu nadmiaru wilgoci w okresie jesienno-zimowym oraz zapachów schnących butów. Sam wywiew i szczelina pod drzwiami wewnętrznymi (min 80 cm2) nic tu nie pomoże, choć w swoich „podróżach” (ostatnia wczoraj) po domach z rekuperacją (5 domów wybudowanych w latach 2007-2010) właśnie tylko takie rozwiązania spotykałem.
Czuje się usprawiedliwiony.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Wiem, że kotłownia musi spełniać określone warunki wymienione w Polskich Normach, m. in. ?Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się urządzenia typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych, niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem zastosowania koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych, z zachowaniem wymagań § 175 (o kominie współosiowym). Doczytałem, że wentylacja powinna być wywiewna w przypadku kotła z zamkniętą komorą spalania. W moim przypadku, w kotłowni mam piec kondensacyjny dwu-funkcyjny podłączony do koncentrycznego przewodu powietrzno-spalinowego. Kotłownia posiada drzwi do garażu i drzwi zewnętrzne z oknem ponad drzwiami. Czy, aby zachować wymóg wentylacji (wywiewu) w kotłowni wystarczy, że wykonam otwór wentylacyjny w ścianie do garażu dwustanowiskowego, w którym posiadam 2 kanały wentylacyjne? Czy muszę budować osobny kanał dla kotłowni? Pytam pod względem bezpieczeństwa użytkowania i jednocześnie zachowania przepisów.
Mój projektant przyłącza instalacji gazowej zwrócił mi uwagę, że przy kominku z zamkniętą komorą spalania (wkład kominkowy) powinienem również wykonać wywiew ze względów bezpieczeństwa pomimo, że mam w domu wentylację mechaniczną. Argumentował, że w swojej wieloletniej karierze zawodowej spotykał się z kratką wywiewną nawet pomimo rekuperacji w domu, dodał jednak, że zajmuje się tylko przyłączami gazowymi i wod.-kan, dlatego poruszam ten temat na forum. Wiem, że przepisy zabraniają łączenia wentylacji mechanicznej z grawitacyjną. Jestem lekko zdezorientowany. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Takie są wymagania dot. wentylacji dla kotła gazowego o mocy do 30kW i gazie lżejszym od powietrza (PN -B -02431-1):

Cytat

2.2.1.4 Wentylacja
W pomieszczeniu w którym znajdują się kotły powinien znajdować się niezamykany otwór wentylacji nawiewnej o powierzchni nie mniejszej niż 200 cm2, którego dolna krawędź powinna być umieszczona nie wyżej niż 30 cm ponad poziomem podłogi oraz niezamykany otwór wentylacji wywiewnej o powierzchni nie mniejszej niż 200 cm2, umieszczony możliwie blisko stropu .

Dopuszcza się doprowadzenie powietrza zewnętrznego z sąsiednich pomieszczeń wyposażonych w niezamykany otwór wentylacji nawiewnej o powierzchni nie mniejszej niż 200 cm2.

Stosowanie wentylacji wyciągowej mechanicznej jest niedopuszczalne.




Wymogi spełnią również (moim zdaniem) kratki na „przestrzał” w ścianach zewnętrznych.
Kanał wywiewny nie może mieć „ujścia” w innym pomieszczeniu.
Teoretycznie można wykonać przewód (kanał) łączący z kominem w garażu, ale nie jako „zbiorczy” i co najważniejsze odchylenie od pionu tego przewodu nie może być większe niż 30 stopni – a to raczej wyklucza takie rozwiązanie.


Co do kominka – nie można stosować równolegle działającej wentylacji mechanicznej i „grawitacyjnej” w jednym pomieszczeniu – a przy takim rozwiązaniu tak będzie.

Link do komentarza
Zamierzam zamontować wentylację z rekuperatorem w swoim nowym domku i od dłuższego czasu zbieram informacje na ten temat starając się samemu zaprojektować instalację . Zastanawia mnie na jakiej wysokości umieścić nawiewy . Nie znalazłem żadnych opini na ten temat. Moim zdaniem powinno się je umieszczać niewiele powyżej podłogi aby powietrze unosiło się do góry i przepływało przez środek pomieszczenia. Czy są przyjęte jaklieś zasady , co do wysokośc na jakieji powinien być montowany nawiew do pomieszczenia ? Bliżej podłogi , czy raczej bliżej sufitu ? Za wyrażone w tej sprawie opinie poparte doświadczeniem z góry dziękuję icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Zamierzam zamontować wentylację z rekuperatorem w swoim nowym domku i od dłuższego czasu zbieram informacje na ten temat starając się samemu zaprojektować instalację . Zastanawia mnie na jakiej wysokości umieścić nawiewy . Nie znalazłem żadnych opini na ten temat. Moim zdaniem powinno się je umieszczać niewiele powyżej podłogi aby powietrze unosiło się do góry i przepływało przez środek pomieszczenia. Czy są przyjęte jaklieś zasady , co do wysokośc na jakieji powinien być montowany nawiew do pomieszczenia ? Bliżej podłogi , czy raczej bliżej sufitu ? Za wyrażone w tej sprawie opinie poparte doświadczeniem z góry dziękuję icon_smile.gif

Jeżeli będzie to centrala wentylacyjna bez nagrzewnicy wtórnej, to powietrze nawiewane będzie miało temperaturę niższą niż temperatura w pomieszczeniach. W takim wypadku kratki nawiewne (zawory nawiewne, anemostaty nawiewne) umieszcza się w w pobliżu sufitu lub w suficie.
Jeżeli zastosujesz nagrzewnicę wtórną, co stosuje się np. w domach pasywnych, to albo kratka powinna być w pobliżu podłogi, albo powinno się zastosować dyszę dalekiego zasięgu, aby ciepłe powietrze mieszało się z chłodniejszym powietrzem w pomieszczeniu.
Link do komentarza
Jeżeli powietrze ma dogrzewać pomieszczenia (układ z nagrzewnicą), proponuję przejrzeć tematy związane z systemami dystrybucji gorącego powietrza, natomiast w przypadku wentylacji, zadaniem której jest wymiana powietrza "brudnego" w pomieszczeniach na świeże HenoK (który wstaje bardzo wcześnie icon_smile.gif) udzielił wyczerpującej odpowiedzi.
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli będzie to centrala wentylacyjna bez nagrzewnicy wtórnej, to powietrze nawiewane będzie miało temperaturę niższą niż temperatura w pomieszczeniach. W takim wypadku kratki nawiewne (zawory nawiewne, anemostaty nawiewne) umieszcza się w w pobliżu sufitu lub w suficie.
Jeżeli zastosujesz nagrzewnicę wtórną, co stosuje się np. w domach pasywnych, to albo kratka powinna być w pobliżu podłogi, albo powinno się zastosować dyszę dalekiego zasięgu, aby ciepłe powietrze mieszało się z chłodniejszym powietrzem w pomieszczeniu.


Słuszna rada. Myślę , że zastosuje opcje z nagrzewnicą wtórną więc nawiewy umieszcze nad podłogą. icon_cool.gif

Ale swoją drogą , to nawet gdy powietrze nawiewane jest chłodniejsze od tego w pomieszczeniu to przy ogrzewaniu podłogowym zostanie ogrzane i powędruje do góry icon_smile.gif .

Albo przykładowo w salonie z aneksem kuchennym :
1. salon - nawiew przy podłodze
2.aneks kuchenny otwarty na salon - wyciąg pod sufitem
Z prawami fiziki , czy bez powietrze musi przelecieć przez środek pomieszczaniua , żeby dostać się z nawiewu do wyciągu icon_smile.gif
Link do komentarza
"Ale swoją drogą , to nawet gdy powietrze nawiewane jest chłodniejsze od tego w pomieszczeniu to przy ogrzewaniu podłogowym zostanie ogrzane i powędruje do góry icon_smile.gif . "

NAPRAWDĘ jesteś tego PEWIEN?
Czy może PLANUJESZ TAK ZROBIĆ, ABY TO BYŁA PRAWDA!

- To masz zioła, które bardzo dymią...
Adam M.
Link do komentarza
Cytat

NAPRAWDĘ jesteś tego PEWIEN?
Czy może PLANUJESZ TAK ZROBIĆ, ABY TO BYŁA PRAWDA!



Postaram się to sprawdzić przy wyłączonej nagrzewnicy i włączonym ogrzewaniu podłogowym i wrócę do tematu , ale to dopiero po zakończeniu prac za jakieś 12 miesięcy icon_cry.gif

A tak z innej beczki to proszę szanownych fachowców o opinie , czy rekuperator , który się kryje pod poniższym linkiem to dobry wybór i dobra relacja jakości do ceny ? Nadmianiam , że metraż domku , który teraz buduję to ok 100 m2 powierzchni całkowitej z czego 83 m2 to powierzchnia użytkowa. Oczywiście ma zostać solidnie ocieplony i wybudowany zgodnie z zasadami sztuki budowlanej icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Link do rekuperatora: http://allegro.pl/rekuperator-kinetic-290-...1687398310.html
W sieci doczytałem , że rekuperator jest produkowany w Anglii przez firmę Vent-Axia , ale nie znalazłem żadnych opini na temat rekuperatora bądź firmy , któa go produkuje.
Może ktoś spotkał się z tą marką ???
Link do komentarza
"Postaram się to sprawdzić przy wyłączonej nagrzewnicy i włączonym ogrzewaniu podłogowym i wrócę do tematu "
Potrzebna będzie jeszcze wytwornica dymu...
Normalnie, powietrze jest (no, powinno być!) przeźroczyste.
Podczerwień z podłogowego nie ma się na czym "zaczepić" i leci sobie aż do sufitu, który grzeje...
TAM jest wtedy najcieplej i wcale nie musi być tak, jak oczekujesz...
Adam M.

Obejrzałem link...
Trochę bredni połączonych z marketingiem i pobożnymi życzeniami...
MOŻE jest gdzieś miejsce, gdzie z wielkim bólem DA SIĘ pokazać, że w pewnych specyficznych warunkach UMIE coś z tego, co oferują...
Konstrukcja jakich wiele... nie odbiega od ogółu...
O tym czy dobry DLA CIEBIE się nie wypowiem!
Jak zawsze...
Kupa bełkotu psełdofachowego i niewiele treści tak podanej, abyś nie mógł niczego zarzucić sprzedawcy poza własną indolencją.
Adam M.
Link do komentarza
Cytat

Link do rekuperatora: http://allegro.pl/rekuperator-kinetic-290-...1687398310.html
W sieci doczytałem , że rekuperator jest produkowany w Anglii przez firmę Vent-Axia , ale nie znalazłem żadnych opini na temat rekuperatora bądź firmy , któa go produkuje.
Może ktoś spotkał się z tą marką ???


Jakość materiały publikowane na stronie sprzedawcy dziwnie mi przypominają te
http://flopsystem.top100.net.pl/index.asp?...mp;kolor=E6F0FA
Dochodzenie co jest podróbą, albo gdzie leży prawda pozostawiam Tobie.
Miłej zabawy icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Słuszna rada. Myślę , że zastosuje opcje z nagrzewnicą wtórną więc nawiewy umieszcze nad podłogą. icon_cool.gif

Ale swoją drogą , to nawet gdy powietrze nawiewane jest chłodniejsze od tego w pomieszczeniu to przy ogrzewaniu podłogowym zostanie ogrzane i powędruje do góry icon_smile.gif .

Z prawami fiziki , czy bez powietrze musi przelecieć przez środek pomieszczaniua , żeby dostać się z nawiewu do wyciągu icon_smile.gif


Nie będę, aż tak radykalny jak Adam ;). Ciepło z podłogówki rozchodzi się nie tylko przez promieniowanie, ale w dużej mierze przez konwekcję (tworzą się komórki konwekcyjne). Dlatego zimne powietrze rzeczywiście stopniowo się ogrzeje. Zanim to jednak nastąpi da odczuć swoją obecność przy podłodze (syndrom zimnych nóżek).
Mimo wszystko lepszy jest nawiew zimnego powietrza od góry. Wtedy wymiesza się ono z cieplejszym powietrzem przy suficie i na wysokości odczuwalnej przez człowieka ma już temperaturę pokojową.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Nie przeczytałem jeszcze całego wątku, ale już stwierdziłem że mam błąd w moim przyszłym domu, a dokładnie w kuchni został wykonany tylko jeden kanał wentylacyjny przeznaczony do okapu. A skoro będzie kuchenka gazowa to powinny być jeszcze ze 2, jedna aby doprowadzać powietrze do palników a druga przy podłodze w razie ulatniania się propan-butanu.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
bajbaga
TAK!
Ale...
To JEST spisane precyzyjnie i spójnie!
W "warunkach jakim..."
TO trzeba poczytać!

Zaczyna się zima...
A przy okazji - robi się zimno, jak jest zima...
To ludziska se kociołek jaki, co ciepełko robi - załączają...
Grzeją wnętrza i URUCHAMIAJĄ przez to wentylację grawitacyjną...
Letkie se ulata do góry...
Tam ma takom dziureckę, co się WYWIETRZNIK nazywa...
I zaczyna się zastanawiać!
-ulatać jak Bóg przykazał temu co letkie - górą, czy dołem - jak napisali w móndrych papirach...

Mało spójne czasem bywają wieści z magla...

icon_lol.gif
Adam M.

Te 200cm2 nie wzięło się z "powietrza"/
Sama dziura tu czy tam nie wystarczy!
A.M. Edytowano przez adam_mk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...