Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
zaborca

Zagadki rekuperacji

Recommended Posts

Witam

Dzięki za odpowiedzi w wątku:


https://forum.budujemydom.pl/Wymiennik-grun...mem-t13747.html

Rezygnujemy z GWC w piwnicy, nie ma sensu wprowadzać zimnego powietrza pod dom, i ograniczać możliwości jego regeneracji przez przegrody pionowe...

Pojawiają się nowe zagadki:
1. centralka rekuperacji na strychu czy w piwnicy ? za na strychu: mniej o 2 rury (do czerpni i wyrzutni) w pionie wentylacyjnym (lub mniej o jedną rurę jeśli będzie GWC) przeciw: trzeba ocieplać dodatkowo część strychu
za w piwnicy: łatwiejszy,szybszy dostęp, mniejsze ryzyko hałasu, krótsza rura do GWC przeciw: pyły i brudy w okolicy, dłuższe rury do czerpni i wyrzutni (...)
Czy to prawda, że najlepsza czerpnia to czerpnia wysoko nad gruntem?
2. część pomieszczeń w piwnicy będzie nieogrzewana, ogrzewany będzie tylko hol z klatką schodową (piwnica jest do połowy zasypana, wejście do budynku jest od niezasypanej strony, na skarpie) - z tego względu naturalne wydaje mi się, że nie będziemy tych zimnych pomieszczen podlaczac do instalacji went/rekuperacyjnej. Jednak pewien instalator uparcie twierdzi, ze trzeba je podłączyć. Pytam: dlaczego? Po to żeby stracić na temperaturze wprowadzając do obiegu chłodne powietrze ... ? brak argumentów.
3. ten sam instalator twierdzi, ze w każdym pomieszczeniu ma być nawiew i wywiew! To jakaś herezja czy najnowsza zdobycz wiedzy... ? Jeśli tak to trochę kosztowna: 2x więcej rur ...
4. zastanawiam się gdzie w pomieszczeniu powinien być nawiew - na górze, pod sufitem, na dole? Czy to bez znaczenia? Czy nawiew powinien być raczej przy oknie, zgodnie z regułą montowania grzejników ? Czy to też nie ma znaczenia? Sensowne dla cyrkulacji powietrza wydaje mi się wyprowadzenie nawiewu pod sufitem, raczej przy oknie niż przy drzwiach własnie z powodu okna i grzejnika pod oknem. Proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie bądź zaprzeczenie.
5. jak zwentylować duże pomieszczenie, pracownię malarską? W zasadzie można ją potraktować jak salon, tyle że z zapachem terpentyny. Wprowadzić nawiew od okna, i przeciwległym punkcie wywiew , np. w okolicach drzwi ?
6. czy wystarczającym zabezpieczeniem w kuchni na wywiewie będzie jakiś filtr? Mam na myśli tłuste brudy w powietrzu, żeby nie dostawały się do instalacji.

7. Czy rury "spiro" to dobry wybór cenowo jakościowy na instalację ?
8. Jaką centralkę wybrać do domu o powierzchni 280m (w tym 70 pracownia i 50 hol w piwnicy) ? Zakładam, ze przeciwprądową. Ale jakiej firmy? Chciałbym włączyć i zapomnieć, raz na jakiś czas wymienić filtry, które nie kosztowały by mnie stówę na miesiąc...
Dochodzi też kwestia zabezpieczenia przez mrozem na wejściu do centrali (jeśli bez GWC).

Pozdrawiam z zasypanego Gdańska. Edytowano przez zaborca (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pojawiają się nowe zagadki:
1. centralka rekuperacji na strychu czy w piwnicy ? za na strychu: mniej o 2 rury (do czerpni i wyrzutni) w pionie wentylacyjnym (lub mniej o jedną rurę jeśli będzie GWC) przeciw: trzeba ocieplać dodatkowo część strychu
za w piwnicy: łatwiejszy,szybszy dostęp, mniejsze ryzyko hałasu, krótsza rura do GWC przeciw: pyły i brudy w okolicy, dłuższe rury do czerpni i wyrzutni (...)
Czy to prawda, że najlepsza czerpnia to czerpnia wysoko nad gruntem?


-Centrala jest izolowana ( przynajmniej powinna) może być na „zimnym” strychu. Choć lepiej w piwnicy – łatwiejszy dostęp do filtrów i choć kawałek nieizolowanej czerpni zastąpi „układ rozmrożeni owy” Hałas w 90% przypadków generują kanały nie centrala

Cytat

2. część pomieszczeń w piwnicy będzie nieogrzewana, ogrzewany będzie tylko hol z klatką schodową (piwnica jest do połowy zasypana, wejście do budynku jest od niezasypanej strony, na skarpie) - z tego względu naturalne wydaje mi się, że nie będziemy tych zimnych pomieszczen podlaczac do instalacji went/rekuperacyjnej. Jednak pewien instalator uparcie twierdzi, ze trzeba je podłączyć. Pytam: dlaczego? Po to żeby stracić na temperaturze wprowadzając do obiegu chłodne powietrze ... ? brak argumentów.


Wentylacja się tam przyda… podłączyć należy, ale zawsze można zamknąć anemostat
Cytat

3. ten sam instalator twierdzi, ze w każdym pomieszczeniu ma być nawiew i wywiew! To jakaś herezja czy najnowsza zdobycz wiedzy... ? Jeśli tak to trochę kosztowna: 2x więcej rur ...


To idiotyzm.
Cytat

4. zastanawiam się gdzie w pomieszczeniu powinien być nawiew - na górze, pod sufitem, na dole? Czy to bez znaczenia? Czy nawiew powinien być raczej przy oknie, zgodnie z regułą montowania grzejników ? Czy to też nie ma znaczenia? Sensowne dla cyrkulacji powietrza wydaje mi się wyprowadzenie nawiewu pod sufitem, raczej przy oknie niż przy drzwiach własnie z powodu okna i grzejnika pod oknem. Proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie bądź zaprzeczenie.


Jak najwyżej – najlepiej poziomo na suficie
Cytat

5. jak zwentylować duże pomieszczenie, pracownię malarską? W zasadzie można ją potraktować jak salon, tyle że z zapachem terpentyny. Wprowadzić nawiew od okna, i przeciwległym punkcie wywiew , np. w okolicach drzwi ?


Czy „wentylacyjnie” połączona z resztą domu? – Radziłbym ( jak to możliwe) „odciąć” ją i oddzielny reku zadaniowy. Chodzi o nie zwiększanie strumienia wentylacji w całym domu gdy silniejszy jest w pracowni i o nie rozchodzenie się zapachów.
Cytat

6. czy wystarczającym zabezpieczeniem w kuchni na wywiewie będzie jakiś filtr? Mam na myśli tłuste brudy w powietrzu, żeby nie dostawały się do instalacji.


Anemostat na suficie musi być minimum 2 m ( w poziomie) od kuchni – tłuszcze tam nie dolatują. Przeglądaliśmy ostatnio 16- letnią instalacje i nic tam złego się nie działo.
Cytat

6. Czy rury "spiro" to dobry wybór cenowo jakościowy na instalację ?

Miękkie rury izolowane – średnica tak dobrana by prędkości w kanałach były optymalne
Przy minimum 2 m/sek. przy maksimum 5 m/sek.
Cytat

7. Jaką centralkę wybrać do domu o powierzchni 280m (w tym 70 pracownia i 50 hol w piwnicy) ? Zakładam, ze przeciwprądową. Ale jakiej firmy? Chciałbym włączyć i zapomnieć, raz na jakiś czas wymienić filtry, które nie kosztowały by mnie stówę na miesiąc...


Koszt wymiany filtrów „3”-ki 3-4zł „5”-ki 10-15zł Coraz więcej producentów ( tych z większym doświadczeniem ) wraca do wymienników krzyżowych… - można – optimal dom i luna pracownia, flexit 4 dom , komfovent… zależy ile kasy ma iść na centralę –
Cytat

Dochodzi też kwestia zabezpieczenia przez mrozem na wejściu do centrali (jeśli bez GWC).


Kawałek nieizolowanej rury w piwnicy
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

3. ten sam instalator twierdzi, ze w każdym pomieszczeniu ma być nawiew i wywiew! To jakaś herezja czy najnowsza zdobycz wiedzy... ? Jeśli tak to trochę kosztowna: 2x więcej rur ...



Cytat

To idiotyzm.



Wentylacja mechaniczna może być rozpatrywana w sposób tradycyjny i najprostszy – czyli dom traktowany jako jedno „pomieszczenie”, ale może też być „rozbita” na poszczególne pomieszczenia.
Dobrzy instalatorzy to wiedzą, wiedzą również, że w niektórych przypadkach jest to wręcz nakazane przepisami, a w innych wynika to z uwarunkowań – np. takich:

Cytat

5. jak zwentylować duże pomieszczenie, pracownię malarską? W zasadzie można ją potraktować jak salon, tyle że z zapachem terpentyny. Wprowadzić nawiew od okna, i przeciwległym punkcie wywiew , np. w okolicach drzwi ?



W tym przypadku, bilansowanie wentylacji w poszczególnych pomieszczeniach, ma swoje uzasadnienie.
Uzasadnione to również może być układem pomieszczeń i ciagów komunikacyjnych, lub (i) „rozkładem” kondygnacji.

Tak więc, ani nie jest to herezja, ani najnowsza zdobycz wiedzy, ani tym bardziej idiotyzm.
Może się okazać, że jest to najbardziej optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę zarówno koszty inwestycyjne jak i eksploatacyjne.
  • Lubię to 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie "odcina" się pomieszczeń - robiąc nawiew czy wywiew w korytarzu. Proszę nie wpuszczać ludzi w maliny .
Tak jak ze spiżarką czy garderobą. Może i niewiedza nie jest idiotyzmem, ale bilansowanie malarskiej pracowni z resztą domu... to już na pewno. Dwie mniejsze instalacje nie wyjdą drożej! od jedne większej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Może i niewiedza nie jest idiotyzmem, ale bilansowanie malarskiej pracowni z resztą domu... to już na pewno.



Jak zawsze czyta Pan i rozumie po swojemu.

Wyraźnie napisane:

Cytat

W tym przypadku, bilansowanie wentylacji w poszczególnych pomieszczeniach, ma swoje uzasadnienie.


  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za odpowiedzi.
Namierzyłem centralę Dospel Optimal 400/600 czy ona ma wymiennik aluminiowy? Szukałem długo jakiejkolwiek oferty filtrów do wymiany, właśnie do tego modelu i ani na stronie producenta, ani w żadnym sklepie internetowym nie znalazłem :/

Na rysunku jest aktualny rzut piwnicy, zaznaczyłem pomieszczenia zimne, w jednym z nich będzie być może stała centralka. Jednak nadal nie widzę żadnych argumentów aby te pomieszczenia podpinać pod wentylację. Na ścianach pomiędzy tymi pomieszczeniami planuję położyć izolację termiczną aby zmniejszyć straty ciepła w holu. Nie mogę jednak przekonać się aby podłączyć tam system rekuperacji, ewentualnie może tylko nawiew, z pominięciem rekuperatora? Tylko po co skoro tam ktoś wejdzie raz na dwa dni zajrzeć do skrzynki z narzędziami albo wbić gwoździa. Zakładam, że ewentualnie przy jakiejś większej akcji włączę tam piłę tarczową - to tym bardziej skłania mnie do pominięcia tych pomieszczeń w wentylacji.
Wiem, że wentylacja to nie ogrzewanie, ale dlaczego mam wychładzać sobie powietrze, które nagrzewam w rekuperatorze? Temperatura na parterze będzie ok. 20-22 stopnie, w nieogrzewanych przypuszczam, że 5-8 stopni zimą. Jaki jest sens wpuszczania tam ciepłego powietrza ?

DSC01446.jpg

Edytowano przez zaborca (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

-Centrala jest izolowana ( przynajmniej powinna) może być na „zimnym” strychu. Choć lepiej w piwnicy – łatwiejszy dostęp do filtrów i choć kawałek nieizolowanej czerpni zastąpi „układ rozmrożeni owy” Hałas w 90% przypadków generują kanały nie centrala


Bardzo cenna porada z tym kawałkiem rury i hałasem, dziękuję.

Cytat

Wentylacja się tam przyda… podłączyć należy, ale zawsze można zamknąć anemostat


No właśnie, ale do czego ?
Cytat

Jak najwyżej – najlepiej poziomo na suficie
Czy „wentylacyjnie” połączona z resztą domu? – Radziłbym ( jak to możliwe) „odciąć” ją i oddzielny reku zadaniowy. Chodzi o nie zwiększanie strumienia wentylacji w całym domu gdy silniejszy jest w pracowni i o nie rozchodzenie się zapachów.


Tak, połączona tak jak inne pomieszczenia. Normalne drzwi jak do każdego innego pomieszczenia. Cała funkcja dzienna i sypialnie jest na parterze, na poddaszu pracownia + duży pokój dla starszej córki. W pracowni nie będzie trującej atmosfery, nie będę tam miał zlewni terprntyny i produkcji olejków eterycznych... myślę, że można to pomieszczenie potraktować jak salon (kubatura) a zapachowo nie bardziej niż kuchnię. Jeśli zapach nie rozejdzie się po całym domu to będzie OK. Rozumiem, że powinienem zadbać o to aby w pracowni było niższe ciśnienie niż w korytarzu i pokoju na poddaszu?




Cytat

W tym przypadku, bilansowanie wentylacji w poszczególnych pomieszczeniach, ma swoje uzasadnienie.



Tak się zastanawiam czy jeśli zrobiłbym nawiew (przy oknach) słabszy niż wywiew (przy drzwiach) to niższe ciśnienie, które wytworzy się w tym pomieszczeniu nie wystarczy pozbyć się ryzyka rozprzestrzenienia się zapachu terpentyny po całym domu, kiedy akurat będę tam malował olejnymi.
Powierzchnia domu ok. 280m
w tym piwnica użytkowa: ok. 60m
parter: ok. 130m
poddasze (pracownia-55m ,pokój-30m,hol-5m): ok. 90m
Pracownia połączona jedną parą drzwi z holem, zaraz za holem klatka schodowa aż do piwnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Namierzyłem centralę Dospel Optimal 400/600 czy ona ma wymiennik aluminiowy?


Był aluminiowy ale z tego co czytam na forum to Dospel zaczął oszczędzać i jest już plastikowy...
TB ma wg mnie najświeższe informacje na ten temat.
P.S.
Mimo tego ja wybiorę chyba jednak Optimala icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Był aluminiowy ale z tego co czytam na forum to Dospel zaczął oszczędzać i jest już plastikowy...
TB ma wg mnie najświeższe informacje na ten temat.
P.S.
Mimo tego ja wybiorę chyba jednak Optimala icon_wink.gif




Oj Panowie Panowie szkoda Kasy na rekuperacje drogi interes ja posiadam ekonomik 2 lub 3 starszego brata Luny i używam go tylko i wyłącznie do przewietrzenia pomieszczeń bo z rekuperacją - tzw odzyskiem ciepła nie ma nic wspólnego przy piecach CO i Gazowych ze sterowaniem pokojowym (termostat pokojowy sterownik), a mianowicie

Sam byłem przekonany w 200 % że oszczędność będzie na opale sezon 2009/2010 dom 150 m2 piec eko groszek + kominek z nawiewem na każde pomieszczenie też firmy specjalizującej się w wentylacjach
miesiąc LUTY 4 m3 drzewa i 5 ton eko poszło w ciul

spotkałem się w Lutym z instalatorem z firmy Wachełka i Łyczba i tak sobie porozmawialiśmy podał mi prosty test do zrobienia

Mamy Piec CO np gazowy czy węglowy ECO tak ze starowaniem pokojowym TAK i ok zadaliśmy temp w sterowniku np 22 C czyli piec będzie pracował do czasu gdy w pomieszczeniu nie uzyska zadanej temperatury

i Pan powiedział mi włącz rekuperator jak jest np -5 , lub mniej lub więcej na dworze na 50% mocy i sprawdź jaką temperatur termometrem elektronicznym ci rekuperator tłoczy do pomieszczeń na Anemostacie dolotowym

Mi wyszło że 7- 13 stopni C czyli jaki efekt regulator pokojowy wskazywał ciagła prace dla pieca ponieważ rekuperator pomieszczenie wychładza co nie ma nic wspólnego z odzyskiem ciepła i oszczędnością.


Osobiście używam rekuperatora jako wymiennika powietrza w domu włączam go na 30 min wieczorem , w Lato rewelacja działa jak Klima prawie ale w sumie nie wiem czy to zasługa rekuperatora czy ocielenia domu styropianem
bardziej skłaniał bym się na ocieplenie domu niż na rekuperacje Każdy budowlaniec wie że styropian działa jak termos icon_smile.gif




SZKODA KASY PANOWIE ktos nabija ludzi w butelke i mami duzymi oszczednosciami przy duzych nakladach finansowych
i projektowaniu domu pod rekuperacje


MNIE OSOBISCIE IMPREZA KOSZTOWAŁA Z KOMINKOWYM OGRZEWANIEM 5 TYSI ALE SAM Montowałem I MIALEM ZNIŻKE U PRODUCENTA 60% JAKO PRACOWNIK BYŁY WIDZIAŁEM SPECYFIKACJE 20 TYSIECY CAŁOŚĆ DWA SYSTEMY


Obecnie po zmianach

styczen 2,6 tony ECO i cała drewutnia drzewa może poszlo z 1m3


ale mam lepszy pomysl i go wdrażam


np taki kazdy nowy wlasciciel domku ma kominek wiec to http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz...1391537225.html

na stronie inne aukcje sprzedajacego sa inne wersje wymiennika


+ jak ktoś juz kupił piec na Eko groszek koło myszkowa 42-300 w masłońskim jest producent retort żeliwnych na miał wymienic retorte
pytałem sie o koszt


moc 20 kw retorta + slimak+wentylator+ motoreduktor+kosz 2500 tysia mozna motoreduktor wykorzystać z obecnego pieca wiec 800 pln w dół

Jak cos służe radą i pomocą


tomek_pawelski@scout.pl



ja już to zmieniam


kominek koszt wpięcia jakies obliczam z montażem i podzespołami od 1600- 2300
retorta 2500- ja biore kpl

i na pewno spale mniej









Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Obecnie po zmianach

styczen 2,6 tony ECO i cała drewutnia drzewa może poszlo z 1m3



Po jakich zmianach ??? ...... co ty pitolisz ? .....że o reszcie nie wspomnę .
Ta rua na kominek tak ci upiększyła całe życie ? . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po jakich zmianach ??? ...... co ty pitolisz ? .....że o reszcie nie wspomnę .
Ta rua na kominek tak ci upiększyła całe życie ? .



Palisz w piecu liczysz każdy grosz tona Eco wiesz ile kosztuje
czy jestes tylko naganiaczem firm produkujących ten pseudo ekonomiczna rewolucję

Tak spaliłem 2,5 tony eko groszku do dzisiaj a grzałem od prawie połowy października

podaje realia a nie TEORIE SYNKU która wyczytałeś z ulotek

Tak co do wymiennika na kominek popytaj instalatorów

troche tańsze niz zakup Kominka z płaszczem wodnym nie sadzisz , a wziąłeś pod uwagę to ze ktoś np ma już kominek

Podaje moje rozwiązania a nie przemyślenia lub lakoniczne Teorie

za każda teorią są pieniądze a nikt nie ma na kupce

wywal od 300-500 tysi na kredyt na wymarzony domek i zamontuj coś na co wydasz kasę a się nie sprawdza


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Palisz w piecu liczysz każdy grosz tona Eco wiesz ile kosztuje
czy jestes tylko naganiaczem firm produkujących ten pseudo ekonomiczna rewolucję


Jestem bardzo krytyczny w stosunku do pieców na tzw. eko-groszek . W kwestii naganiactwa to cosik mi się zda ,że to ciebie dotknęła w/w przypadłość , czego wyrazem jest zamieszczony przez ciebie link . icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Palisz w piecu liczysz każdy grosz tona Eco wiesz ile kosztuje
czy jestes tylko naganiaczem firm produkujących ten pseudo ekonomiczna rewolucję

Tak spaliłem 2,5 tony eko groszku do dzisiaj a grzałem od prawie połowy października

podaje realia a nie TEORIE SYNKU która wyczytałeś z ulotek

Tak co do wymiennika na kominek popytaj instalatorów

troche tańsze niz zakup Kominka z płaszczem wodnym nie sadzisz , a wziąłeś pod uwagę to ze ktoś np ma już kominek

Podaje moje rozwiązania a nie przemyślenia lub lakoniczne Teorie

za każda teorią są pieniądze a nikt nie ma na kupce

wywal od 300-500 tysi na kredyt na wymarzony domek i zamontuj coś na co wydasz kasę a się nie sprawdza




Czy ktoś może zbanować tego trolla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego? Uważam, że zrażanie ludzi do "eko" groszku jest OK. Nie wiem ile kosztuje tona tego "eko" ale za gościa który by mi przychodził dość regularnie to podsypać zapłaciłbym znacznie więcej niż za ogrzewanie "po ludzku".
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

i Pan powiedział mi włącz rekuperator jak jest np -5 , lub mniej lub więcej na dworze na 50% mocy i sprawdź jaką temperatur termometrem elektronicznym ci rekuperator tłoczy do pomieszczeń na Anemostacie dolotowym

Mi wyszło że 7- 13 stopni C czyli jaki efekt regulator pokojowy wskazywał ciagła prace dla pieca ponieważ rekuperator pomieszczenie wychładza co nie ma nic wspólnego z odzyskiem ciepła i oszczędnością.



Tak się zastanawiam i raczej pohamuję się, bo trzeba tłumaczyć a nie nap……. icon_biggrin.gif

1. Nawiew miał +7 do + 13 stopni, przy zewnętrznej – 5 - ciekawe co zatem ogrzało to powietrze o 12 do 18 stopni?
2. Gdyby nie rekuperator, to na nawiewie byłoby dokładnie tyle samo co na zewnątrz - czyli -5 stopnia.
3. Wentylacja jako taka zawsze powoduje (zimą) „wychładzanie” pomieszczeń – przy czym mechaniczna z rekuperacją zdecydowanie w mniejszym stopniu.
4. Inna sprawa są osiągane oszczędności, przy kotle na paliwo stałe faktycznie nie są imponujące, a jeśli założymy, tak jak w Twoim przypadku, że wentylacja nie pracuje w sposób ciągły – są jeszcze mniejsze, ale i tak są.
5. Można założyć, że efekt rekuperacji (ekonomiczny) osiągnięty w zimie, pozwala na pokrycie rocznych kosztów pracy wentylatorów (w przypadku działania ciągłego wentylacji).
6. Po co wydałeś kasę na wentylację mechaniczną z rekuperacją, skoro i tak jej nie używasz w zimie – bo wymianę około 1/2 kubatury (max) budynku w ciągu doby trudno nazwać wentylacją.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oj Panowie Panowie szkoda Kasy na rekuperacje drogi interes ja posiadam ekonomik 2 lub 3 starszego brata Luny i używam go tylko i wyłącznie do przewietrzenia pomieszczeń bo z rekuperacją - tzw odzyskiem ciepła nie ma nic wspólnego przy piecach CO i Gazowych ze sterowaniem pokojowym (termostat pokojowy sterownik), a mianowicie

Sam byłem przekonany w 200 % że oszczędność będzie na opale sezon 2009/2010 dom 150 m2 piec eko groszek + kominek z nawiewem na każde pomieszczenie też firmy specjalizującej się w wentylacjach
miesiąc LUTY 4 m3 drzewa i 5 ton eko poszło w ciul

spotkałem się w Lutym z instalatorem z firmy Wachełka i Łyczba i tak sobie porozmawialiśmy podał mi prosty test do zrobienia

Mamy Piec CO np gazowy czy węglowy ECO tak ze starowaniem pokojowym TAK i ok zadaliśmy temp w sterowniku np 22 C czyli piec będzie pracował do czasu gdy w pomieszczeniu nie uzyska zadanej temperatury

i Pan powiedział mi włącz rekuperator jak jest np -5 , lub mniej lub więcej na dworze na 50% mocy i sprawdź jaką temperatur termometrem elektronicznym ci rekuperator tłoczy do pomieszczeń na Anemostacie dolotowym

Mi wyszło że 7- 13 stopni C czyli jaki efekt regulator pokojowy wskazywał ciagła prace dla pieca ponieważ rekuperator pomieszczenie wychładza co nie ma nic wspólnego z odzyskiem ciepła i oszczędnością.


Osobiście używam rekuperatora jako wymiennika powietrza w domu włączam go na 30 min wieczorem , w Lato rewelacja działa jak Klima prawie ale w sumie nie wiem czy to zasługa rekuperatora czy ocielenia domu styropianem
bardziej skłaniał bym się na ocieplenie domu niż na rekuperacje Każdy budowlaniec wie że styropian działa jak termos icon_smile.gif




SZKODA KASY PANOWIE ktos nabija ludzi w butelke i mami duzymi oszczednosciami przy duzych nakladach finansowych
i projektowaniu domu pod rekuperacje


MNIE OSOBISCIE IMPREZA KOSZTOWAŁA Z KOMINKOWYM OGRZEWANIEM 5 TYSI ALE SAM Montowałem I MIALEM ZNIŻKE U PRODUCENTA 60% JAKO PRACOWNIK BYŁY WIDZIAŁEM SPECYFIKACJE 20 TYSIECY CAŁOŚĆ DWA SYSTEMY


Obecnie po zmianach

styczen 2,6 tony ECO i cała drewutnia drzewa może poszlo z 1m3


ale mam lepszy pomysl i go wdrażam


np taki kazdy nowy wlasciciel domku ma kominek wiec to http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-plaszcz...1391537225.html

na stronie inne aukcje sprzedajacego sa inne wersje wymiennika


+ jak ktoś juz kupił piec na Eko groszek koło myszkowa 42-300 w masłońskim jest producent retort żeliwnych na miał wymienic retorte
pytałem sie o koszt


moc 20 kw retorta + slimak+wentylator+ motoreduktor+kosz 2500 tysia mozna motoreduktor wykorzystać z obecnego pieca wiec 800 pln w dół

Jak cos służe radą i pomocą


tomek_pawelski@scout.pl



ja już to zmieniam


kominek koszt wpięcia jakies obliczam z montażem i podzespołami od 1600- 2300
retorta 2500- ja biore kpl

i na pewno spale mniej


Idąc tym tokiem rozumowania to można również ogrzewanie włączać na pół godziny wieczorem. Jakie będą wtedy oszczędności.

Tylko że to się raczej mija z celem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Idąc tym tokiem rozumowania to można również ogrzewanie włączać na pół godziny wieczorem. Jakie będą wtedy oszczędności.

Tylko że to się raczej mija z celem.


Wogóle jak czyta się ten wątek to trzaba by zacząć od podstaw bo rozmowa jest na etapie że jak wyłacze prąd w domu to mam ciemno i oszczednie
oczywiście idąc tym tropem wyłączając wentylacje nie mamy kosztów -narazie
kazdy dom bezwglednie musi być wentylowany zakładając że mamy dom 200m2 to mamy ok 500-600m3 czyli zakłądając przynajmniej pól, wymiany na godznę to mamy jakieś 250m3 ,jesli kgoś stać żeby bez rekuperacji utrzymać komfort w domu dogrzewająć świeze powietrze z zewnatrz i utrzymać np 22st w domu to gratulacje gdzie koszt ogrzania dzienie powietrza nieobrobionego to ok 10zł
a z rekuperacją ok 3zł
wiec zeby sie wypowiedać czy rekureacja daje coś czy nie to trzeba poznać podstawowe zasady
a ten je pozna ktoma grawitacyjną wentylacje i szlag to trafia ile ciepła idzie w ogrzewanie ptaszków na dachu po założeniu rekuperacji w pierszy dziećn widać efekty a zwłaszcza w wiekszych domach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy można się dowiedzieć jakiż to system ogrzewania pochłania 3 zł /doba ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy można się dowiedzieć jakiż to system ogrzewania pochłania 3 zł /doba ?.


nie ogrzewania szanowny panie tylko dogrzewanie 250m3 powietrza po odzysku ciepła
proszę czytać ze zrozumieniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taka kwota, to tylko przy ogrzewaniu elektrycznym - przy czym w grę wchodzą znacznie mniejsze ilości powietrza wentylacyjnego (tak o połowę), a to daje na dobę około 4kWh, a to w przypadku węgla, jest około 1kg.Dlatego pytanie było zasadnne, jaki to system ogrzewania.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

nie ogrzewania szanowny panie tylko dogrzewanie 250m3 powietrza po odzysku ciepła
proszę czytać ze zrozumieniem


Szanowny panie ale dogrzanie tych 250m3 powietrza po odzysku ciepła odbywa się chyba jakimś systemem grzewczym ? . Dlatego pytam , bo chyba nie słoneczko to dogrzewa . Pomijam już cyfry , wzięte chyba z kapelusza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podłączam się do wątku żeby nie tworzyć nowych.

Panowie, w sobotę zamawiam dachówkę (wiem, wiem, tu się mówi o rekuperacji) i naszły mnie takie wątpliwości: dom będzie z dachem dwuspadowym i nieużytkowanym poddaszem. Biorąc pod uwagę, że będę montował wentylację mechaniczną, czy lepiej zrobić wyrzutnię / czerpnię w ścianach szczytowych, czy też należy do tego użyć kominków wentylacyjnych?


Są jakieś przeciwwskazania lub preferowane rozwiązania w tym temacie? Jeden kominek to niecałe 400 zł więc wolałbym ich nie kupować...

irek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Podłączam się do wątku żeby nie tworzyć nowych.

Panowie, w sobotę zamawiam dachówkę (wiem, wiem, tu się mówi o rekuperacji) i naszły mnie takie wątpliwości: dom będzie z dachem dwuspadowym i nieużytkowanym poddaszem. Biorąc pod uwagę, że będę montował wentylację mechaniczną, czy lepiej zrobić wyrzutnię / czerpnię w ścianach szczytowych, czy też należy do tego użyć kominków wentylacyjnych?


Są jakieś przeciwwskazania lub preferowane rozwiązania w tym temacie? Jeden kominek to niecałe 400 zł więc wolałbym ich nie kupować...

irek


Nie ma znaczenia gdzie dasz czerpnię / wyrzutnię. Wystarczy że zachowasz odpowiednie odległości (przy dachowych jest tak samo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie ma znaczenia gdzie dasz czerpnię / wyrzutnię. Wystarczy że zachowasz odpowiednie odległości (przy dachowych jest tak samo)



Dzięki

Rozumiem, że chodzi o odległości minimalne? Czyli, że odcinek od reku do wyrzutni musi mieć minimum xxxx ?

irek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tak zrobilem i ku mojemu zdziwieniu przy wylaczeniu wentylacji dziala "delikatnie" jak grawitacyjna.
Czerpnie mam na scianie zachodniej poziomo a wyrzutnie zrobilem do szybu wentylacyjnego pionowo.
Grawitacyjna moze nie jest jakas rewelacyjna ale "cos tam" dziala zeby sie nie podusic wlasnymi "spalinami" icon_smile.gif
Ciekawe bo non-stop chodzi przez GWC a i tak lekko "ciagnie" z centralki, sprawdzalem gdy wymienialem filtry.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozumiem, że chodzi o odległości minimalne? Czyli, że odcinek od reku do wyrzutni musi mieć minimum xxxx ?



Chodzi o odległość między wyrzutnią, a czerpnią oraz ich odległosci od połaci.

Odległosci od centrali nie są określone.

Teoretycznie (i praktycznie też) najlepszym rozwiązaniem jest aby wyrzutnia była jak najwyżej, zaś czerpnia jak najniżej innymi słowy - wyrzutnia na dachu a czerpnia w ścianie.

Daje to efekt „szczątkowej” wentylacji „grawitacyjnej” – tak jak pisali poprzednicy.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mierzyłem przy ujemnej temperaturze i GWC rurowym, wyrzutnia 6 m wyżej - Co w/g Pana znaczy "szczątkowy" - hulało 70m3/h!! Trzy osoby w domu. to jest "szczątkowy"? Czy raczej Pan jak zwykle "z palca"?
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
„Szczątkowy” - bo nie wykonany w celu zapewnienia wentylacji „grawitacyjnej”.
„Szczątkowy”- bo różnica poziomów może wynieść np. 1m.
„Szczątkowy” – bo gdyby był „pełen” to po co wentylatory ?
„Szczątkowy” – bo prawidłowo wykonana wentylacja „grawitacyjna”, będzie zawsze wydajniejsza od tej „szczątkowej” w oparciu o instalacje wentylacji mechanicznej.
„Szczątkowy” – bo szanuję wiedzę potencjalnych czytelników.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szanuje Pan też szczątkowo... sądząc po odpowiedzi, nie mierzył Pan, ale wie! A wentylatory służą do regulacji, ponieważ w domu może być różne zapotrzebowanie na wentylację okresowo! Wentylatory są także po to, że opisywana wentylacja NIE JEST GRAWITACYJNA tylko konwekcyjna - więc nie działa zawsze! Gdy temperatura na zewnątrz pozwoli wyłączyć ogrzewanie - wentylacja grawitacyjna działałaby dalej ale konwekcyjna nie!
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mierzyłem przy ujemnej temperaturze i GWC rurowym, wyrzutnia 6 m wyżej - Co w/g Pana znaczy "szczątkowy" - hulało 70m3/h!! Trzy osoby w domu. to jest "szczątkowy"? Czy raczej Pan jak zwykle "z palca"?



Domniemam, ze mierzyl Pan na wejsciu do centrali.
prosze wziac pod uwage opory wymiennika (jesli jest rekuperacja), filtrow oraz calej instalacji wewnatrz domu i wowczas okreslic ile moze byc tej wymiany faktycznie.

Pzdr.

Cytat

Szanuje Pan też szczątkowo... sądząc po odpowiedzi, nie mierzył Pan, ale wie! A wentylatory służą do regulacji, ponieważ w domu może być różne zapotrzebowanie na wentylację okresowo! Wentylatory są także po to, że opisywana wentylacja NIE JEST GRAWITACYJNA tylko konwekcyjna - więc nie działa zawsze! Gdy temperatura na zewnątrz pozwoli wyłączyć ogrzewanie - wentylacja grawitacyjna działałaby dalej ale konwekcyjna nie!



Wentylacja naturalna
Wentylacja naturalna, czyli grawitacyjna, pozostaje napopularniejszym systemem wentylacji. Wentylacja grawitacyjna jest elementem konstrukcyjnym budynku, a system kanałów nie wymaga zastosowania żadnych nakładów np. energii elektrycznej.
Wentylacja naturalna często określana jest także jako wentylacja konwekcyjna. Działa ona dzięki wykorzystaniu naturalnego zachowania powietrza. Ciepłe powietrze jest lżejsze, co powoduje jego unoszenie się do góry. Dodatkowo masy powietrza zawsze dążą do wyrównania ciśnienia, przez co powietrze zawsze będzie przepływać od miejsc o większym ciśniniu do miejsc o mniejszym ciśnieniu.
Wentylacja konwekcyjna opiera się w takim układzie na dwóch drogach ruchu powietrza: nawiewie - naturalnym, np. przez okna, oraz wywiewie, czyli przez kanały wentylacyjne.
Przepływ powietrza w wentylacji naturalnej nie wymaga wymuszania jakimikolwiek dodatkowymi urządzeniami. Nie wiąże się też z żadnym dodatkowym nakładem pieniężnym. Z drugiej strony rozwiązanie to uzależnia użytkownika od pogody, kiedy na przykład silne wiatry mogą zachwiać równowagę pomiędzy nawiewem a wywiewem.
Źródło: na podstawie: Klimatyzacja-wentylacja

Widze, ze kazdy sie uczy ale niektorzy sa na tyle aroganccy, ze wydaje im sie, ze wiedza wszystko najlepiej, prawda Panie TB ...?!

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bajbaga z Brzęczeszczykiewiczem to chyba mają jakąś spółkę i celowo tak się przekomarzają , bo to podobno napędza klientów temu drugiemu . icon_biggrin.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szanuje Pan też szczątkowo... sądząc po odpowiedzi, nie mierzył Pan, ale wie!



Oczywiście, że nie mierzyłem, ale pytanie nie było sformułowane, ze różnica poziomów wynosi 6m.
Ale również Szanowny Pan, nie mierzył przy różnicy np. 1m, 2m, 3m itp. przy różnych konfiguracjach, ale wydaje autorytatywną opinię dotyczącą szerokiego aspektu sprawy na podstawie tylko tego jednego pomiaru i tylko tej jednej różnicy „poziomów”.

Pomijam również fakt, ze w tamtych warunkach, wentylacja „grawitacyjna” miałaby kilka razy większą wydajność niż te 70m3/h uzyskanego efektu wentylacji „grawitacyjnej” – czyż zatem, nie jest uprawnione stwierdzenie, ze także w tym przypadku efekt jest „szczątkowy”?
I niech Szanowny Pan nie miesza do tego „potrzeb” wentylacyjnych danego budynku, bo nie o tym ta „rozprawa”.

Ps. Jak zwykle nie obeszło się bez wycieczek osobistych pod moim adresem – zapewne brak argumentów.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że Kwiatuszek zaczął bardzo pracowicie swoją dzisiejszą obecność na Forum icon_biggrin.gif

Dziecinada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Widzę, że Kwiatuszek zaczął bardzo pracowicie swoją dzisiejszą obecność na Forum icon_biggrin.gif

Dziecinada.


Jeśli to do mnie to odpowiem tak ...., - nie , zupełnie bezwysiłkowo to zrobiłem . Niemal odruchowo , bo już mi się hepie waszymi przekomarzankami . Można zrozumieć Brzęczeszczykiewicza bo (jak sam pisał ) to napędza mu klientów , ale w Twoim przypadku to mocno podejrzana sprawa . Poza tym zaśmiecacie każdy temat swoimi filozofiami , a ludzie chyba jednak oczekują konkretnych porad bez brnięcia przez wasze mądrości . Heh .
Trudno wprost dać wiarę temu że bezinteresownie , rozsądny człowiek daje się prowokować bezustannie komuś kto przyznaje się do tego że czerpie z tego korzyści . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim bardzo ale to bardzo mocno przepraszam Kwiatuszka za to bezpodstawne podejrzenie – wybaczysz mi ?

Co do reszty – cóż taką mam naturę, że jak mam inne zdanie, to go uzasadniam – raczej nie komentuję czyjejś wypowiedzi tylko stwierdzeniem „bzdura” - bez uzasadnienia.

A że nie mam w tym żadnego „fizycznego” interesu, to faktycznie, może to budzić „mocne podejrzenia”, że tak za darmo i bezinteresownie tłumaczę swój punkt widzenia. icon_biggrin.gif



Cytat

……. Trudno wprost dać wiarę temu że bezinteresownie , ……



A to racja, bo wymierny interes w tym już jest - choćby:
- przestał powoływać się na nieistniejącą normę UE,
- przestał pisać że dom energooszczędny to taki co zużywa 30kWh/m2 w ciągu roku na wszystko.

Takie małe - a cieszą. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A to racja, bo wymierny interes w tym już jest - choćby:
- przestał powoływać się na nieistniejącą normę UE,
- przestał pisać że dom energooszczędny to taki co zużywa 30kWh/m2 w ciągu roku na wszystko.


Kropla drąży skałę icon_smile.gif.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przede wszystkim bardzo ale to bardzo mocno przepraszam Kwiatuszka za to bezpodstawne podejrzenie – wybaczysz mi ?


Nie obraziłem się . Ale skąd ten kwiatuszek ? .... , do chłopa po pięćdziesiątce . Dziwnie się poczułem . icon_lol.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Domniemam, ze mierzyl Pan na wejsciu do centrali.
prosze wziac pod uwage opory wymiennika (jesli jest rekuperacja), filtrow oraz calej instalacji wewnatrz domu i wowczas okreslic ile moze byc tej wymiany faktycznie.

- Zapewniam Pana, że mierząc na wejściu - uwzględnione są wszystkie opory ( no chyba, że wentylacja nie jest szczelna)
Cytat

pozostaje napopularniejszym systemem wentylacji

ale... skoro usuwane powietrze z kuchni w/g PN - 30m3/h z łazienki 50... to każdy projektant podpisujący się pod projektem wentylacji naturalnej ŁAMIE PRAWO.


Czy może Pan podać jak izolowany jest Pana dom? Znając aktualne zużycie i COP pompy mógłby Pan się pokusić, czy Pana dom jest bliżej domów energooszczędnych zużycie mniejsze od 30kWh/m2 normalnych 30-100 kWh/m2 czy "durszlaka" ponad 100kWh/m2>

Cytat

czyli podsumowaujac lepsze efekty uzyskuje sie gdy wyrzutnia jest w pionie,a czerpnia w poziomie?
TAK?


Mamy zimą mniejsze zużycie energii przez wentylatory przy identycznym strumieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

- Zapewniam Pana, że mierząc na wejściu - uwzględnione są wszystkie opory ( no chyba, że wentylacja nie jest szczelna) ...
...
Czy może Pan podać jak izolowany jest Pana dom? Znając aktualne zużycie i COP pompy mógłby Pan się pokusić, czy Pana dom jest bliżej domów energooszczędnych zużycie mniejsze od 30kWh/m2 normalnych 30-100 kWh/m2 czy "durszlaka" ponad 100kWh/m2>
...



Hm, zastanaiwiam sie czy wogole czyta Pan do konca albo od poczatku watki na ktore Pan odpowiada...
Moze Pan nie rozumie albo ... no wlasnie brak mi innych pomyslow dlaczego nie czyta szanowny TB tego co napisalem a ustosunkowuje sie do "jakichs" wyrwanych z konteksu fragmentow.

Zapewnienia tego typu mozna wlozyc miedzy bajki, to jest dobre zeby dziecku tlumaczyc co jest dobre a co zle ale nie probowac fachowo odpowiedziec na zagadnienie.
Jakim cudem uwzglednil Pan wszystkie opory jesli nie jest Pan w stanie ich zmierzyc. Ja rozumiem to tak, cos mogl Pan zmierzyc na wejsciu do centrali ale pozostale elementy "ukladanki" to juz z tzw. czapy, bo tak bedzie i juz... Ciekawe wnioski i jakie poparte kompleksowymi badaniami - testami.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Byłem pewien, że nie czyta Pan tego co pisze. Szanowny Panie - ilość powietrza na czerpni wentylacji - uwzględnia opory... ale mniejsza o oczywiste sprawy i większość to zapewne rozumie. Czy może Pan sam podać jak jest izolowany Pana dom? Czy Może Pan to zrobić znając zużycie i COP pompy? Chodzi mi tylko czy projektował go ktoś kto na tym się zna ( do 30kWh/m2 rocznie) czy ktoś komu wydaje się, że się zna do 100kWh/m2 rocznie ) czy szkodnik (powyżej 100kWh/m2 rocznie)
Domyślam się, że będzie pan uciekał z odpowiedzią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy może Pan podać jak izolowany jest Pana dom? Znając aktualne zużycie i COP pompy mógłby Pan się pokusić, czy Pana dom jest bliżej domów energooszczędnych zużycie mniejsze od 30kWh/m2 normalnych 30-100 kWh/m2 czy "durszlaka" ponad 100kWh/m2>

A może wreszcie doczekamy się i Pan się pokaże wybudowany przez siebie dom, który jest przeciwieństwem "durszlaka" ?


Cytat

Ciekawe, ze Pan tam tez zabieral glos i nic nie pamieta...

Czego Ty wymagasz? Podajesz tam setki liczb, które przecież trzeba by zrozumieć.
Skąd TB ma wiedzieć, które z tych liczb dotyczą tego o co pyta ?
Cytat

Chodzi mi tylko czy projektował go ktoś kto na tym się zna ( do 30kWh/m2 rocznie) czy ktoś komu wydaje się, że się zna do 100kWh/m2 rocznie ) czy szkodnik (powyżej 100kWh/m2 rocznie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No nie, @HenoK Ty mnie normalnie dolujesz w kazdym mozliwym watku icon_smile.gif

Nic juz napisac nie mozna bo okazuje sie, ze jest dla niektorych niezrozumiale lub malo czytelne (czasem wogole nieczytelne), bardziel lopatologicznie to ja juz nie potrafie ... hahaha...

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A może wreszcie doczekamy się i Pan się pokaże wybudowany przez siebie dom, który jest przeciwieństwem "durszlaka" ?


taaaa, prędzej emeryci zaczną chodzić w złotych kapciach made in ZUS, niż doczekasz się prezentacji
co najwyżej chlapnie Ci coś o przyjeździe na jakąś odległą budowę, LOOŚ-ie tak mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Projekt domu, to nie tylko ściany, dach, itp.
Jest skrojony na miarę jego mieszkańców, którzy określają swoje potrzeby np. duża ilość przeszkleń, „fikuśny” kształt, itp. – co ma wpływ na jego energooszczędność (a nie tylko izolacja).

Jest to „organizm”, który do „życia” (ogrzewanie) potrzebuje dostarczenia jakiejś ilości energii – w tym przypadku elektrycznej.

Eksploatacja tego domu wskazuje, że został zaprojektowany i wykonany tak, że zużywa około 20kWh/m2 w ciągu roku – licznik nie kłamie.
Nic dodać nic ująć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...