Skocz do zawartości

Smietnik przy furtce?


Recommended Posts

Cytat

Zastanawiam się jak umiejscowić śmietnik na posesji. W starym domu sprawa jest prosta, mam go przy furtce. Ale nie za bardzo miałem wpływ na jego usytuowanie a w nowym mogę na razie wszystko.

Ogólnie podoba mi sie taki pod daszkiem, z furtką. Ale może mi coś podpowiecie?

Autorus



mnie tam budowanie "specjalnego zadaszonego miejsca na śmieci" - lekko śmieszy i rozbawia....
Po jakiego grzyba mam mieć na posesji "kapliczkę dla kubła"
Mój stoi we wnęce pod płotem, chwali sobie lokalizację, ja też chwalę, mało widoczny w kąciku, co 2 tyg opróżniany.........
Olej go - otwieranie furtek, budowanie murków co będa przeszkadzały zimą przy wyjeżdżaniu z posesji.
To powiedziałem i napisałem ja..................
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

mnie tam budowanie "specjalnego zadaszonego miejsca na śmieci" - lekko śmieszy i rozbawia....
Po jakiego grzyba mam mieć na posesji "kapliczkę dla kubła"
Mój stoi we wnęce pod płotem, chwali sobie lokalizację, ja też chwalę, mało widoczny w kąciku, co 2 tyg opróżniany.........
Olej go - otwieranie furtek, budowanie murków co będa przeszkadzały zimą przy wyjeżdżaniu z posesji.
To powiedziałem i napisałem ja..................



Brawo! Kapliczkom kiblowym - nasze stanowcze nie! No i... rewizjonistom oczywiście!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

ja mam smietnik za ogrodzeniem, mam taką na niego jakby to powiedzieć wnękę za murkiem gdzie jest skrzynka gazowa. W każdym razie jest dostęp z zewnątrz i to wazne- bo często nas nie ma i nie musimy pamiętać kiedy jeździ smieciarka i wystawiac kubłów..


Proste i chyba funkcjonalne icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Śmietnik to klasyka gatunku. Czasem inwestorzy nawet wstydzą sie o tym mówić, ale to najważniejsze miejsce na froncie posesji. Chodzisz tam każdego dnia. Czasem nawet w piżamce:)
Moi klienci zwykle sytułują go w narożniku działki, czasem nawet bez wewnętrznej furtki, tylko żeby przez płot wprost do kosza wrzucać. Moim zdaniem lepiej mieć tam 2 futki. Po prostu wygodniej.Pozdrowionka:)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Planując boks śmietnikowy postarajcie się by:
- nie był widoczny z okien domu (mozliwośc osłonięcia zielenią)
- był maksymalnie odsunięty od furtki wejściowej.

Ja często proponuję swoim klientom cofnięcie wjazdu do domu (o ile dom ma wystarczająco daleką linię zabudowy), co umożliwia oryginalne rozwiązanie ustawienia furtka-brama-śmietnik.



DSC01446.jpg

Link do komentarza
furtka 1 m szerokości, brama 4,5 m szerokości i zostaje jeszcze 2,5 m - sporo miejsca na śmietnik.
W każdym razie cofnij sobie bramę wgłąb podjazdu przynajmniej o długość samochodu - osoba, która do ciebie przyjedzie samochodem, zanim wysiądzie i zadzwoni do domofonu nie będzie musiała stać samochodem na ulicy.

Zastanawia mnie, dlaczego garaż zrobiłeś od wschodu domu? Masz teraz dłuższą drogę dojazdową, więcej odśnieżania i problem z nawróceniem.
Link do komentarza
tylko przy wjeżdzie obecnie jest jeszcze skrzynka przyłacza elektrycznego - jakies 80 cm szerokości i docelowo pojawi sie tam jeszcze przyłacze gazowe - czyli minimum tez chyba 80 cm - do tego jakies 25 cm na skrajny słupek obmurówki w/w skrzynek ( chce słupki z klinkieru ) czyli 25 cm , potem skrzynka pradowa 80 cm przy niej gazowa 80 cm i znowu słupek minimum 25 cm - i tym sposobem mam 2,1 m juz wyciete z lini wjazdu - do tego furtka 1 metr i znowy słupek klinkierowy miedzy furtka a skrzydłem bramy , brama 4 metry - i uzbierało sie około 7,3 metra - a gdzie słupek od drugiego skrzydła bramy i miejsce na kosz - 0.7 metra troche mało na to :(

Trzebaby cos własnie chyba z cofnietym wjazdem zrobic i furtka nie równolegle do bramy a prostopadle

co do usytuowania domu - to tam gdzie jest garaz od wschodu do granicy działki mam 3 metry - ściana boczna bez okien - od zachodu pokoje na piętrze i w kuchni na dole mają okna na zachód i do granicy z działką 4 metry - zreszta lepiej miec widoki na wjazd na działke i na dom babci ( ten na górze ) niż na sasiadów

faktycznie dłuższy dojazd do garażu ale nie chciałem tez przecinać chodnika podjazdem no i jakos tak lepiej wizualnie mi pasowało aby garaz był jakby z tyłu a nie tak jako pierwsze co widac przy wejsciu na posesję - no i w sumie od ulicy widok na domek to byłby taki bez okien na tej zachodniej stronie :(
pewnie z nawracaniem autem bedzie troche problemu ( ostry łuk ) ale cos tam wykombinuje - podjazd do końca posesji ( do granicy wschodniej działki)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Może warto byłoby przemyśleć fakt samej obudowy na kosz ze śmieciami, zamiast stawiać im kapliczki. Na rynku jest wiele modeli na mniejsze i większe kosze. Koszt to ok 200-400zł. Same obudowy kosza na śmieci wyglądają bardzo schludnie, są drewniane i zabudowane z każdej strony. Dostęp do pojemnika jest bardzo prostu - obudowy są otwierane od góry i od frontu, żeby wstawić/wyjąć pojemnik.
Link do komentarza
Jejć a ja jeszcze o tym nawet nie pomyślałam. icon_eek.gif A czy kubełki mogą stać obojętnie gdzie na działce czy tez obowiązuje je jakaś linia zabudowy?

Cytat

ja mam smietnik za ogrodzeniem, mam taką na niego jakby to powiedzieć wnękę za murkiem gdzie jest skrzynka gazowa. W każdym razie jest dostęp z zewnątrz i to wazne- bo często nas nie ma i nie musimy pamiętać kiedy jeździ smieciarka i wystawiac kubłów..




Kropeczko czy ja mogę poprosić o jakieś zdjątko poglądowe?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

- od okna i drzwi pomieszczeń w którym przebywają ludzie (pobyt stały) – nie mniej jak 3m,
- od granicy działki min.- 2m,
- bezpośrednio w granicy działki, o ile styka się z podobna „konstrukcją” na działce sąsiedniej,
- bezpośredni w linii rozdzielającej od strony drogi (ulicy).


Wiedza w pigułce. Dzięki.
Link do komentarza
  • 10 lata temu...

Dzień dobry.

temat lokalizacji wiaty, altany śmietnikowej dotknął i mnie 

może, ktoś mógłby poradzić mi w kwestii lokalizacji pojemników na odpady

przesyłam mapkę z wymiarami. potrzebuję standardowo, furtkę, bramę przesuwną lub dwuskrzydłową, miejsce składowania odpadów oraz lokalizację skrzynki prądu 

kilka postów przejrzałem i faktycznie sporo osób ma talent do projektowania. proszę o pomoc 

szerokość przy wjeździe 5m długość 6m

 

( na rysunku słabo widać więc podałem wymiary )

 

wjazd.JPG

Edytowano przez 00surek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Czy u was ekipa wyciąga sama kosze z altan śmietnikowych czy trzeba je wystawić?

Najbardziej logicznym rozwiązaniem będzie cofniecie bramy do miejsca gdzie działka robi się szersza. Nie ma zadnego logicznego uzasadnienia grodzenie wąskiego przejazdu.

Przesuwna brama może być zamontowana jedynie po cofnięciu jej w głąb działki

Na przykład tak:
wzdłuż przejazdu śmietniki zabudowane (zostaje 4 m  szerokości na samochód):

 

A1.1-02.jpg

 

A dalej brama ok 3,7 m szerokości i furtka lub brama ze zintegrowaną furtką

 

 

Bez tytułu.jpg

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Przygotowanie otworu pod bramę garażową to jeden z najistotniejszych etapów na drodze do sprawnego i bezproblemowego użytkowania garażu. Choć wielu inwestorów skupia się głównie na wyborze samej bramy i napędu, to właśnie odpowiednie przygotowanie ścian, nadproża, posadzki oraz instalacji elektrycznych decyduje o tym, czy brama będzie pracować płynnie oraz czy późniejsze koszty eksploatacji (m.in. ogrzewania garażu) nie okażą się niepotrzebnie wysokie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/114870-jak-przygotowac-otwor-pod-brame-garazowa
    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...