Skocz do zawartości

Styropian na ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Po wykonaniu wylewek podłogowych zostało mi sporo styropianu posadzkowego gr. 8cm. Jak sądzicie czy mogę wykorzystać go do ocieplania poddasza ??

Przykładowo planując 15 cm wełny (krokwie 17-18 cm) mógłbym dać dwa razy po 8 cm styropianu do podłóg. Czy to będzie poprawnie ?

Dodatkowo czy nie będzie problemem gdy część ocieplę wełną a część styropianem.


Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,

Po wykonaniu wylewek podłogowych zostało mi sporo styropianu posadzkowego gr. 8cm. Jak sądzicie czy mogę wykorzystać go do ocieplania poddasza ??

Przykładowo planując 15 cm wełny (krokwie 17-18 cm) mógłbym dać dwa razy po 8 cm styropianu do podłóg. Czy to będzie poprawnie ?

Dodatkowo czy nie będzie problemem gdy część ocieplę wełną a część styropianem.


Pozdrawiam



Można wykorzystać styropian tylko za mała grubość izolacji .

Przykładowo  planując  28 cm izolacji cieplnej ,proszę dać 20 cm wełny od zewnątrz i 8 cm styropianu od środka to da 28 cm izolacji .Będzie mniejsze prawdopodobieństwo że punkt rosy wypadnie w styropianie .


Napisano
a jakby zastosowac sam styropian ???? - ja mam membrane wysokoparoprzepuszczalna tyvek pro do tego krokwie 18 cm , dachówka ceramiczna tondach czarna glazura - jakbym zastosował taka konfiguracje - styropian 18 cm miedzy krokwie - potem ruszt i dodatkowo 12 cm styropianu na krokwie - potem paroizolacja i regipsy

druga opcja to j/w najpierw dać miedzy krokwie 18 cm wełny a pod to 12 cm styropianu - wszystko uszczelnic na pianke

czemu na 99% ociepleń poddasza ludzie stosuja wełne jak mozna zastosowac tańszy i mniej problemowy styropian ( a parametry termo to chyba nawet lepsze ) ?????? marketing ??????
Napisano
Cytat

a jakby zastosowac sam styropian ???? - ja mam membrane wysokoparoprzepuszczalna tyvek pro do tego krokwie 18 cm , dachówka ceramiczna tondach czarna glazura - jakbym zastosował taka konfiguracje - styropian 18 cm miedzy krokwie - potem ruszt i dodatkowo 12 cm styropianu na krokwie - potem paroizolacja i regipsy

druga opcja to j/w najpierw dać miedzy krokwie 18 cm wełny a pod to 12 cm styropianu - wszystko uszczelnic na pianke

czemu na 99% ociepleń poddasza ludzie stosuja wełne jak mozna zastosowac tańszy i mniej problemowy styropian ( a parametry termo to chyba nawet lepsze ) ?????? marketing ??????



Nie marketing tylko punkt rosy ,woda zgromadzona przez zimę w izolacji lepiej odparuje latem z wełny .





Napisano
Do ocieplenia poddaszy raczej nie używa się styropianu z trzech powodów - jest łatwopalny, trudno dopasować go do konstrukcji dachowej i chętnie gniazdują w nim myszy. Jednak jak ktoś się uprze to może ocieplić styropianem zwracając uwagę na szczelne jego ułożenie. W przypadku łączenia z wełną mineralną, styropian powinien znajdować się od strony wewnętrznej, gdyż ograniczy przepływ pary wodnej do górnej warstwy ocieplenia.
Napisano
woda nie zgromadzi się w wełnie, prędzej ja sfilcuje (zfilcuje? ) i popłynie po paroizolacji tworząc piękne wykwity tam, gdzie się kończy (przy założeniu że będzie ścianka kolankowa), no chyba, że są to pomijalnie małe ilości

kładzie się styro na dachy, napyla się PUR, a czemu nie, nie widzę przeszkód, oprócz wykonawczych


z tą łatwopalnością to tak bym nie przesadzał
a zanim ogień dotrze fizycznie do styro w połaci, to jeżeli ktoś nie uciekł, to i tak już z pewnością tego nie zrobi

na mój gust cieżko jest ułożyć styro tak, aby nie było najmniejszej szczeliny, a taka szczelina to oprosta droga do dumanego punktu rosy, czyli de facto - tak czy siak izolacja paroszczelna (choć i tu niektórzy twierdzą, że to tylko opóźniacz, podobnież najlepiej spisuje się tu folia alu)
Napisano
ale szczeliny między krokwiami jak wcisne styropian to uszczelnie pianka niskopreżna - wtedy full szczelności icon_smile.gif tylko czy mi ewentualnie pracyjąca wieżba dachowa nie bedzie skrzypic tym styropianem ???? jak na razie wszystko przemawia za tym aby zastosowac styropian niz wełne - o dokładnośc sie nie martwię bo bede robił sam starannie ( w koncu dla siebie ) a czasochłonnośc chyba taka sama jak z wełna - trzeba dociąc i wcisnąc
Napisano
Cytat

ale szczeliny między krokwiami jak wcisne styropian to uszczelnie pianka niskopreżna - wtedy full szczelności Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif"> tylko czy mi ewentualnie pracyjąca wieżba dachowa nie bedzie skrzypic tym styropianem ???? jak na razie wszystko przemawia za tym aby zastosowac styropian niz wełne - o dokładnośc sie nie martwię bo bede robił sam starannie ( w koncu dla siebie ) a czasochłonnośc chyba taka sama jak z wełna - trzeba dociąc i wcisnąc



Styropianu można dać 0-15 cm więcej się nie opłaci,wełny można dać  0 - 40cm
Napisano
czyli jak zrobie tak miedzy krokwie 15 cm wełny a pod nimi 10 cm styro to bedzie ok ???
czy moze lepiej trzymac sie jednego typu izolacji - styropianu ???
na ściany planowałem 20 cm ale czy faktycznie powyzej 15 cm sie nie opłaca ????? dom ma byc wysokoenergetyczny , went mechaniczna i kocioł gazowy
Napisano
Cytat

czyli jak zrobie tak miedzy krokwie 15 cm wełny a pod nimi 10 cm styro to bedzie ok ???
czy moze lepiej trzymac sie jednego typu izolacji - styropianu ???
na ściany planowałem 20 cm ale czy faktycznie powyzej 15 cm sie nie opłaca ????? dom ma byc wysokoenergetyczny , went mechaniczna i kocioł gazowy



Jak dotąd najlepszym rozwiązaniem wydaje się że jest wełna w przedziale  30-40 cm z przestrzenią wentylacyjną 3-4 cm nad izolacją mówimy oczywiście o dociepleniu poddasza .

Wszystkiemu winna  jest natura (punkt rosy) bo przy coraz grubszych izolacjach styropianowych powstaje zjawisko  kumulacji wilgoci wewnątrz tej izolacji i izolacyjność spada .
Napisano
Cytat

Jak dotąd najlepszym rozwiązaniem wydaje się że jest wełna w przedziale  30-40 cm z przestrzenią wentylacyjną 3-4 cm nad izolacją mówimy oczywiście o dociepleniu poddasza .

Wszystkiemu winna  jest natura (punkt rosy) bo przy coraz grubszych izolacjach styropianowych powstaje zjawisko  kumulacji wilgoci wewnątrz tej izolacji i izolacyjność spada .



na ocieplenie poddaszy oczywiście najlepsza wełna. mój wujek sobie w ten sposób ocieplał dach w takim starym domku drewnianym i powiem, że zupełnie inny komfort. styropian mu odradzono - wiadomo dlaczego (przyczyna - bezpieczeństwo). natomiast o ile z tą radę jego kolega trafił, to jak mu poradził zakup styropianu do ocieplenia garażu to szkoda gadać. pieniądze wyrzucone w błoto, bo wujek kupił "najtańszy styropian". ponoć spora część producentów obniża wartość styropianu. sprzedaje wadliwy produkt, a cierpimy na tym my - klienci. więc teraz przed wujem ciąg dalszy remontu, ale to na wiosnę. tym razem mam nadzieję, że kupi porządny styropian.
Napisano
Cytat

na mój gust cieżko jest ułożyć styro tak, aby nie było najmniejszej szczeliny, a taka szczelina to oprosta droga do dumanego punktu rosy,



Barbossa - co znaczy "dumanego"
Nie wierzysz w punkt rosy?

Napisano
bo wszyscy nad nim dumają, widzę bandę dziadków z długimi brodami (jak na avatarze animusa), którzy marszczą swe wielkie czoła, medytują wpadając niemalże w trans hipnotyczny na brzmienie słów punkt rosy y y y
wierzę w punkt rosy tak jak górnicy w swoją siłę
a, że przy właściwie wykonanym ociepleniu ( icon_biggrin.gif ) nie spotkałem się z wodą w izolacji, która to by kapała jak z przeciekającego pampersa, to już inna bajka
Napisano
hm, ja tam znam że styka się ciepło z zimnem w pewnym miejscu - i że to jest bezwzględnie pewne.
Na szybie mojego samochodu rano, w innych miejscach - no przenikające zimno musi sie spotkać w końcu z tym ciepłym miejscem.
Chyba że dasz tak grubo że nie przeniknie przez styropian wcale - a jako że wodoodporny, to znaczy sie że nie skropli sie nigdzie, tak?
Łopatologicznie dawaj takim forumowiczom pytającym jak ja
Napisano
jak sam zauważyłeś - "na szybie", nie w szybie

swoją drogą mądre głowy twierdzą, że generalnie nie ma paroizolacji, są opóźniacze, prędzej czy później przelezie przez wszystko
Napisano
Cytat

jak sam zauważyłeś - "na szybie", nie w szybie

swoją drogą mądre głowy twierdzą, że generalnie nie ma paroizolacji, są opóźniacze, prędzej czy później przelezie przez wszystko


ale wracając do tematu - to skoro prawisz prawdę, ja bym jednak dał tylko wełnę.
A styropian "który został" - oddał dzieciom na plastyke do szkoły...........
Napisano
Cytat

no skoro jest paroizolacja
skoro wełna gorzej reaguje na wilgoć
skoro styro lepiej sobie radzi z wilgocią...



hola, hola - lepiej sobie radzi styro w obie strony - gorzej przyjmie ale i gorzej później odda.
Wełna bardziej wchłanialna ale i szybciej sie pozbywa
Paraizolacja - to paraizolacja - faktycznie para - ale niekoniecznie przeszkoda dla wilgoci skumulowanej prawie w formie wody
Dobrze kombinuję?
Napisano
Cytat

a skąd wiadomo - bezpieczeństwo?



znajomy wujka stwierdził, że lepiej nie ocieplać styropianem dachu, bo w przypadku pożaru jest zbyt duże ryzyko. trudno powiedzieć, że miał rację, bo jak patrzę na radę dotyczącą ocieplenia ścian garażu, to się jednak kolega mocno pomylił. no ale powiedzmy, że się mógł nie orientować w przekrętach styropianowych.
natomiast co do wełny to ja też jestem zwolennikiem również ze względów bezpieczeństwa. też coraz więcej osób mi mówi, że inwestuje w tego rodzaju ocieplenie.
Napisano
Cytat

znajomy wujka stwierdził, że lepiej nie ocieplać styropianem dachu, bo w przypadku pożaru jest zbyt duże ryzyko. trudno powiedzieć, że miał rację, bo jak patrzę na radę dotyczącą ocieplenia ścian garażu, to się jednak kolega mocno pomylił. no ale powiedzmy, że się mógł nie orientować w przekrętach styropianowych.
natomiast co do wełny to ja też jestem zwolennikiem również ze względów bezpieczeństwa. też coraz więcej osób mi mówi, że inwestuje w tego rodzaju ocieplenie.


zbyt duże ryzyko czego?
jak ogień dojdzie do styro, to przebywajacemu w takim pomieszczeniu będzie już wszystko jedno
nie ma co demonizować styro, nadaje się do wielu tematów, do dachu średnio, walka ze "szczelnym" ułożeniem styro wcale nie jest łatwa

są gotowe, prefabrykowane płyty do układania nakrokwiowo, one starają się zagwarantować szczelność takiego rozwiązania
Napisano
ale wiecej z tym zabawy ( nowośc ) nie kazdy sobie z tym poradzi - jak ja mam membranę to tak srednio jest na czym układac - do pełnego deskowania może i by było ok - tak samo pianka natryskowa pur miedzy krokwie - tylko jak mamy deskowanie - jak membrana to klasycznie wełna lub styro

szczelne ułozenie styro nie jest łatwa - a czy wełna jest tak szczelnie ułozona ???? moze tylko tak wyglada - jak wytniemy styro na wymiar - wepchniemy i oblecimy dookoła pianka niskoprężna to bedzie super szczelnie
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

szczelne ułozenie styro nie jest łatwa - a czy wełna jest tak szczelnie ułozona ???? moze tylko tak wyglada - jak wytniemy styro na wymiar - wepchniemy i oblecimy dookoła pianka niskoprężna to bedzie super szczelnie



No nie wiem.... Wełna ma to do siebie, że sprężynuje i wypełnia szczelnie każdy zakamarek...
Wydaje mi się ze pianka tego nie załatwi bo będzie działała jak mostki termiczne co mija się z celem....
Napisano
Cytat

jak jakie mostki będzie działała pianka???




Trudno zinterpretować ten post bo mało składny jest icon_lol.gif icon_lol.gif
Jeśli pytasz czym są mostki termiczne to jest to zjawisko kiedy zimno przenika
na płytę GK lub podbitkę przez niezaizolowane krokwie icon_smile.gif
Napisano
Unikasz odpowiedzi, sam apisałeś:

Cytat

Wydaje mi się ze pianka tego nie załatwi bo będzie działała jak mostki termiczne co mija się z celem....



Czyli jak pianka, stworzy ten mostek termiczny ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Unikasz odpowiedzi, sam apisałeś:
Czyli jak pianka, stworzy ten mostek termiczny ?



Nie unikam odpowiedzi tylko trudno odpowiadać na pytanie zadanie w jakimś dialekcie
Znowu w Twojej wypowiedzi brakuje jakże istotnego CZASOWNIKA i muszę się domyślać. icon_confused.gif
Pianka (jeśli o takiej samej mówimy) nie jest materiałem izolacyjnym do dachów i wpuszczenie jej w szczeliny izolacji, może ją zaburzyć i sprzyjać powstaniu wcześniej wymienionych już mostków termicznych Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie unikam odpowiedzi tylko trudno odpowiadać na pytanie zadanie w jakimś dialekcie
Znowu w Twojej wypowiedzi brakuje jakże istotnego CZASOWNIKA i muszę się domyślać. icon_confused.gif
Pianka (jeśli o takiej samej mówimy) nie jest materiałem izolacyjnym do dachów i wpuszczenie jej w szczeliny izolacji, może ją zaburzyć i sprzyjać powstaniu wcześniej wymienionych już mostków termicznych


masz jakieś problemy ze zrozumieniem?
ta sprężynująca wełna - zapewne pod dwóch latach ma się tak, jak amortyzatory po 200k km bezdroży

to może oświeć nas do czego pianka się nadaje i rozwiń, o Miodku, ten swój wykład, który oznaczyłem pogrubieniem
Napisano
Z tego co widzę to Pan Barbossa chyba zawsze musi się do kogoś "przyczepić" i zamęczać swoimi pytaniami. Tylko wie Pan, to jest forum i tak naprawdę każdy może pisać co chce i wygłaszać swoje zdanie a Pana to nie powinno obchodzić a tym bardziej to tego się czepiać. Zresztą sam mogę powiedzieć, że ciężko się z Panem dogadać i zrozumieć.

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation
Napisano
Oj – przecież wyraźnie napisano:
Cytat

szczelne ułozenie styro nie jest łatwa - jak wytniemy styro na wymiar - wepchniemy i oblecimy dookoła pianka niskoprężna to bedzie super szczelnie



A tak się składa, że ta pianka służy właśnie do takich celów, czyli jak to się ma do tego stwierdzenia:

Cytat

Pianka (jeśli o takiej samej mówimy) nie jest materiałem izolacyjnym do dachów i wpuszczenie jej w szczeliny izolacji, może ją zaburzyć i sprzyjać powstaniu wcześniej wymienionych już mostków termicznych



Czyli nadal – o jakich negatywnych następstwach, tej technologicznie poprawnej czynności, mowa ?
Czy jednolita struktura ocieplenia jest gorsza, od tej ze szczelinami ? – bo do tego to się sprowadza.

Cytat

Tylko wie Pan, to jest forum i tak naprawdę każdy może pisać co chce i wygłaszać swoje zdanie a Pana to nie powinno obchodzić a tym bardziej to tego się czepiać.



Ciekawe – czyli nie jest ważne czy teza jest słuszna, czy też nie. A jak ktoś napisze tezę (stwierdzenie) nieprawdziwe, to nie należy tego prostować?
Ten (taki) pogląd wiele wyjaśnia – będą go w miarę potrzeby cytował. icon_biggrin.gif
Napisano
Ciekawe – czyli nie jest ważne czy teza jest słuszna, czy też nie. A jak ktoś napisze tezę (stwierdzenie) nieprawdziwe, to nie należy tego prostować?
Ten (taki) pogląd wiele wyjaśnia – będą go w miarę potrzeby cytował. icon_biggrin.gif
[/quote]


Oczywiście, że jest ważne ale zarówno Pan jak i poprzednik wiecznie się z nikim nie zgadzacie. Skoro Panowie tacy mądrzy może niech spółkę założą i doradzają. Chociaż z takim nastawieniem do ludzi marnie to widzę. Nigdy nie zauważyłem, aby w sposób normalny coś Panowie wyjaśniali w momencie popełnienia błędu tylko naskakiwali na tą osobę, udzielali ironicznych wpisów na temat wiedzy i męczyli pytaniami, które na dobrą sprawę są zadawane w taki sposób, że chyba Panowie tylko się rozumieją.
Napisano
Aż się prosi, aby odpowiedzieć cytatem (klasyka ?):

Cytat

Tylko wie Pan, to jest forum i tak naprawdę każdy może pisać co chce i wygłaszać swoje zdanie a Pana to nie powinno obchodzić a tym bardziej to tego się czepiać.



icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

.....
pianka tego nie załatwi bo będzie działała jak mostki termiczne co mija się z celem....




Cytat

jak jakie mostki będzie działała pianka???




Cytat

Trudno zinterpretować ten post bo mało składny jest icon_lol.gif icon_lol.gif
....


obawiam się, że tu nastąpił problem natury intelektualnej, skoro problem z interpretacją

Cytat

Z tego co widzę to Pan Barbossa chyba zawsze musi się do kogoś "przyczepić" i zamęczać swoimi pytaniami. .......

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation


to już podsumował Bajbaga
ja mogę dodać od siebie:
nie zamęczam pytaniami, bo jeżeli dla kogoś jest wysiłkiem na proste pytanie odpowiedzieć, to oznacza że ten ktoś sam nie ma przekonania do tego co pisze, a tym bardziej nie ma po prostu wiedzy o tym

a jak ktoś z uporem maniaka pie... o ognioodporności wełny w sytuacji, gdzie nie ma to zupełnie znaczenia, a gadanie o tym to tylko prostacka reklama materiału, to będę to korygował
na swój sposób, bo jak sam zauważyłeś.....

Cytat

....... to jest forum i tak naprawdę każdy może pisać co chce i wygłaszać swoje zdanie ......

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation



a ze mną nikt nie musi się dogadywać, bo wolę aby ten ktoś przestał pie... farmazony, za zaczął pisać wprost proporcjonalnie do tytułowania się, skoro musi się tym (tytułowaniem) dowartościowywać


a edytowałem, bo składałem do kupy te kupy :-) Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tylko wie Pan, to jest forum i tak naprawdę każdy może pisać co chce i wygłaszać swoje zdanie a Pana to nie powinno obchodzić a tym bardziej to tego się czepiać.




może jestem złośliwy...ale bardzo mi się spodobało icon_biggrin.gif
Napisano
a ja powiem tak
wczoraj zbudowałem stół do cięcia drutem oporowym styropianu - pierwsze testy wypadły pomyślnie - w tym tygodniu rozpoczynam izolacje dachu na styku z murłatą styropianem - dlatego też moja maszynka ma możliwośc ustrawiania różnych kątów cięcia styro - tak aby styro równo ( poziomo ) dolegało do murłaty i równolegle do krokwii

Pytanko :
Krokwie mam 18 cm wysokości - membrane wysokoparoprzepuszczalną Tyvek Pro - styropian mam 18 cm i 15 cm - obstawiam 18 cm czyli praktycznie na styk z membraną ale znajomy doradza mi aby zrobic przestrzeń między membrana a styro i zastosować 15 cm - tylko co wtedy zrobić z zalegającym mi 4 m3 styropianu 18 cm ( kupiony okazyjne - pozostałość z ocieplania elewacji ) wczoraj dociąłem juz 2 płyty styro 18 cm i bardzo fajnie dolegaja do krokwii i murłaty - oczywiście pianka załatwi sprawę mocowania i ewentualnych szczelin.

Niedługo fotki z tej zabawy na moim blogu budowlanym.
Napisano
norbiwolow - skoro masz membrane WPP i to Tyvek Pro (wg mnie bardzo dobra) to się nie zastanawiaj, tylko dawaj te 18cm. Szczelinę wentylacyjną się zostawia przy stosowaniu mebran niskoparoprzepuszczalnych i/lub deskowaniu
Napisano
spox - tylko mnie uświadczasz w przekonaniui że te 18 cm bedzie git na to pójdzie 2 warstwa nakrokwiowo poprzecznie styro 15 cm - folia alu, profile i regipsy tak aby między folią paroizolacyjną alu a regipsami była około 2-4cm szczelina - zjawisko odbicia ciepła od folii
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

a ja powiem tak
wczoraj zbudowałem stół do cięcia drutem oporowym styropianu - pierwsze testy wypadły pomyślnie - w tym tygodniu rozpoczynam izolacje dachu na styku z murłatą styropianem - dlatego też moja maszynka ma możliwośc ustrawiania różnych kątów cięcia styro - tak aby styro równo ( poziomo ) dolegało do murłaty i równolegle do krokwii

Pytanko :
Krokwie mam 18 cm wysokości - membrane wysokoparoprzepuszczalną Tyvek Pro - styropian mam 18 cm i 15 cm - obstawiam 18 cm czyli praktycznie na styk z membraną ale znajomy doradza mi aby zrobic przestrzeń między membrana a styro i zastosować 15 cm - tylko co wtedy zrobić z zalegającym mi 4 m3 styropianu 18 cm ( kupiony okazyjne - pozostałość z ocieplania elewacji ) wczoraj dociąłem juz 2 płyty styro 18 cm i bardzo fajnie dolegaja do krokwii i murłaty - oczywiście pianka załatwi sprawę mocowania i ewentualnych szczelin.

Niedługo fotki z tej zabawy na moim blogu budowlanym.


podaj link do tego bloga, zaciekawił mnie ten Twój "stół do cięcia drutem oporowym styropianu" icon_smile.gif
Napisano
Cytat

gnusmas, to zdjęcia z nowego domu, czy po prostu starego ale docieplanego teraz??



Nowo postawiony domek. Już Ogrzewam icon_smile.gif
Dzisiaj 20,5*C Przy samym kominku icon_smile.gif !
(Na dworze u mnie -4 teraz)
Napisano
Cytat

Panie gnusmas widzę, że wykonał Pan izolację jednowarstwową i chciałem zapytać z ciekawości jakiej grubości wełny użyto?

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation



Witam!
Tak użyłem tylko jednej warstwy wełny Classic 038 o grubości 20cm.
Miałem świadomość że taka grubość izolacji jest zdecydowanie poniżej minimum.
Efekt końcowy jednak mnie zaskoczył kompletnie.
Na plus oczywiście !
Napisano
Cytat

Tak użyłem tylko jednej warstwy wełny Classic 038 o grubości 20cm.
Miałem świadomość że taka grubość izolacji jest zdecydowanie poniżej minimum.


Poniżej jakiego minimum że tak spytam?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...