Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Cytat

Żeby za daleko nie szukać

http://forum.muratordom.pl/search.php?searchid=7931371

Najbardziej kładzie się nacisk na to, że jest problem z czyszczeniem.

Gdyby jednak ktoś miał odmienne doświadczenia to chętnie się dowiem



link nie działa ,zamiatać trzeba każdą posadzkę w garażu.Mój sąsiad 2 razy w roku czyści jeszcze odwodnienie liniowe szpachelka miotła szufelka itd....
Na projekcie masz odpływ odwodnienia lin. wyprowadzony na zewnątrz budynku gdzie ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

jakby ktoś miał taka posadzkę brukowa to chętnie był się dowiedział jego spostrzeżeń. Chętnie bym tez zobaczył fotki.
W necie takich nie znalazłem .



No przecież mam ale z bruku betonowego uni decor ponad 10 lat , jak masz fundusze to możesz położyć z kamienia ,lub ceramiczny ,jak masz obawy co do zabrudzenia wierzchniej powierzchni to musisz wziąć wykończenie gładkie lub szlifowane -polerowane .http://www.hermann.org.pl/product/image/874/2_uni_decor.jpg

Mało jest ciągów pieszych-chodników,parkingów na zewnątrz ,możesz sobie oglądać ,w dodatku te są narażone jeszcze na mróz. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

hm, to co się nie chwalisz?

Możesz wstawić fotkę, ciekawe jak to wygląda po 10 latach
Robiłeś jakieś spadki w garażu?
Jakie masz warstwy podbudowy? Tak jak pod zwykła kostkę?



Nawet nieźle się trzyma teraz przykurzone ale na wiosnę jak się zamiecie i spłucze wężem z wodą to rewelacja ,takie posadzki mają jeszcze jedną zaletę możesz rozebrać w jeden dzień pozbyć się i położyć nową bez jakiejś demolki i kucia ,moja pewnie mnie przeżyje bo to materiał na zewnątrz ,a tu nie ma mrozu ,jedyne co to można zatłuścić olejem wyciekającym z silnika ,miałem kiedyś takie zdarzenie ale pozbyłem się auta a w miejscu plamy włożyłem nowe kostki i tyle .

Podbudowa jak pod kostkę ale wąż drenarski wije się pod nią,musisz wstawić izolację pionowo od scian budynku oddzielić posadzkę , nie mam styropianu pod nią ,garażu nie ogrzewam bo nie ma potrzeby . Kiedyś już pisałem gdzieś tu na forum . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
W związku z nadchodzącą pora wznowienia budowy chciałbym się poradzić co do kolejności prac.
Konkretnie chce zakończyć stan surowy otwarty. Ale ponieważ budżet z gumy nie jest zastanawiam się co potem:

- jak położę elektrykę to następną zimę będę tylko nasłuchiwał czy z securite ktoś nie dzwoni ze mam włamanie, bo amatorów świeżych nieotynkowanych instalacji elektrycznych jest całkiem sporo. A tynkowanie jest wątpliwe, nie wiem czy się wyrobię.
Poza tym czy jest sens tynkować przed zimą skoro dom będzie nieogrzewany?
Link do komentarza
I pod koniec tygodnia dobra wiadomość.

Mam wstępne ustalenia z architektem wnętrz co do projektu w moim domciu. Wyzwanie podjęła firma z Krakowa

mgr inż. arch. Joanna Filemonowicz
FRS ARCHITEKCI
+48 603 - 096 - 347
www.frs-architekci.pl

Do tej pory z projektu domu jak i projektu ogrodu jestem zadowolony, liczę ze i w tym wypadku tez będę zadowolony icon_smile.gif
Podpisanie umowy w następnym tygodniu no i wycieczka do Krakowa icon_smile.gif Całe szczęście, że dzieciaki mają ferie icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

dzięki, tak tez zrobię icon_smile.gif



może musztarda po obiedzie ale.
Jak sam stwierdziłeś spadek do bramy garażowej odpada i słusznie
z 16 cm już auto się stoczyć potrafi - może się zdarzyć że zostanie bez ręcznego a bieg "wyskoczy"
dreny pod kostką usuną wodę i to jest prawda
ale:
nie usuną wilgoci !!!
podany tu pomysł spadku do środka i odprowadzenie korytem zdaje się być pomysłem optymalnym przy założeniu nieprzepuszczalnej posadzki po której woda spłynie do koryta.
z uwagi na ilość wwożonego śniegu i lodu widziałem już "kilka" garaży z tzw. problemem wodnym gdzie woda została nawieziona bo budynek był szczelny a wręcz nad gruntem .
wilgotne ściany czy grzyb na ścianach na wysokości kół to się zdarza.
czyli popieram beton na gładko ze spadkiem i koryto w środku.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
No niestety ale tyle napadało, że nie wiadomo kiedy ruszę z budową :(

Niedawno powstała strona anty nc+ jako sprzeciw wobec cyrków które abonentom n i cyfry plus zrobił nowy twór NC+.

anty NC+

Ogólnie koszmar:

http://youtu.be/Pq5W8J49uHI

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,1...powiedziec.html

http://www.forbes.pl/oferta-nc-programy-ni...145190,1,1.html

http://www.dobreprogramy.pl/Burza-wokol-nc...nosc,40294.html

itd itd Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
W zasadzie jest to standardowy sposób postępowania cyfry icon_biggrin.gif
swego czasu połknęli wizję i wycieli ten sam numer , znaczy musiało się opłacać .
Było to w czasach kiedy o ADSL-u mogli pomarzyć tylko nieliczni , łącza stałe kosztowały krocie ,
i większość siedziała na pakietach modemowych icon_smile.gif.
jak się to odbywało ?
pisemko listem zwykłym o zmianie wysokości abonamentu oraz o akceptację umowy przez zaniechanie (już samo to jest niezgodne z prawem ) .
co prawda skok cenowy był nieznaczny - ale oferta gorsza - napisałem że się nie zgadzam się na nowe warunki i albo świadczą usługę na podstawie wcześniej podpisanej umowy albo ją zrywają z własnej winy .
Wymieniliśmy kilka pism zawsze za potwierdzeniem odbioru tzn. ja pisałem do nich oni potwierdzali odbiór po czym twierdzili że nic nie dotarło i nadal wysuwali swoje roszczenia
I wtedy zaczęła się jazda jako pierwsza była firma windykacyjna Inkaso Valenzia (piszę z pamięci czyli nie wykluczam błędu ).
po przesłaniu do firmy kopi dokumentów za potwierdzeniem odbioru oczywiście temat ucichł ,a firma chyba wietrząc lekki smród wycofała się ze współpracy z cyfrą .
Potem był kruk i wezwania przed sądowe do zapłaty żeby było ciekawiej nie do Sądu w miejscu prowadzonej działalności ale do sądu na najbardziej wysuniętym południowym cyplu Polski - przypuszczam że Ci abonenci terytorialnie z południa dostawali z przekierowaniem na Hel icon_biggrin.gif .
z krukiem wymieniłem również kilka pism oczywiście za potwierdzeniem zwrotnym , potem ich korespondencję zacząłem kolekcjonować , z tego co mi się obiło o uszy dostali potem po łapach za takie działania , bynajmniej od kilku już lat mam spokój , co nie zmieniło mojego odczucia jeśli chodzi o cyfrę iż jest to złodziejska firma i tyle.
tym którzy zaczynają tą wyboistą i dość nerwową drogę życzę dobrego prawnika , cierpliwości i powodzenia icon_smile.gif.
choć teraz internet jest już siłą i mało kto nie ma do niego dostępu czyli scenariusz może być inny od tego który zastosowali w przeszłości icon_biggrin.gif.
Link do komentarza
Cytat

Pojechałem sobie do hurtowni budowlanej zamówić LEPO a tam ze już nie jest produkowane
Na łącznik pewnie mi starczy jeszcze stare, ale potem co?

Co polecacie jako zaprawę do silikatów?


Najlepiej jakbyś nie mieszał w kopule zapraw murarskich,poszukaj może gdzieś jeszcze mają zapasy.Albo to samo teraz robią pod inną nazwą. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

kopuła była budowana z LEPO. A lepo to cement z wapnem. Jak nie znajdę to będzie trzeba dodawać wapno dodatkowo.


Odnośnie silikatów to ścianki działowe z nich będą wiec się od razu spytałem co by tam dać Tak mnie korci cienkowarstwowa zaprawa.

Silikaty -ścianki działowe dobrze się wznosi z zaprawy klejowej jak do glazury ,zwykła zaprawa szybko wysycha i proces wiązania zostaje przerwany ,polewa się wodą z wężem takie ścianki tylko trzeba tego pilnować. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Myśląc o murze nad garażem wpadłem na pomysł aby wykorzystać stare orurowanie do samochodu icon_smile.gif

Na początek plan jak to ma wyglądać icon_smile.gif



Będą dwie rury nad sobą. Nie będą jednak tylko upiększeniem, chodzi o to aby podczas roztopów można było jeśli będzie taka potrzeba zepchnąć śnieg z dachu. Akurat będzie to na szerokość szufli + kilka centymetrów.

A to wspomniana rurka icon_smile.gif

Link do komentarza
Dziś przyjechały wiązary





I wszystko byłoby dobrze gdyby się nie okazało ze wiązary sa za krótkie, wpadają nam do wewnątrz :( Najgorsze jest to ze robota stoi, bo sprawę na pewno da się załatwić. Z tego co słyszałem można takie wiązary wydłużyć.

Inna sprawa ze jak zobaczyłem wiązary na placu budowy to nijak nie zgadzały mi się z moim wyobrażeniem wiązara icon_smile.gif Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dziś przyjechały wiązary
I wszystko byłoby dobrze gdyby się nie okazało ze wiązary sa za krótkie, wpadają nam do wewnątrz :( Najgorsze jest to ze robota stoi, bo sprawę na pewno da się załatwić. Z tego co słyszałem można takie wiązary wydłużyć.



To co się stało ściany postawione za szeroko czy wiązary źle zwymarowane z projektu .Jak się wydłuża takie wiązary ? Ja bym wolał żeby dolna belka była w całej rozpiętości jednorodna. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Na placu budowy był człowiek z firmy i robił pomiary.

Z tego co widziałem to dolna belka jest robiona z dwóch części. Jednak firma konstruowała to więc powinno być ok.
A nie są na rynku rok.


Więc odpowiedzialność spoczywa na nim ,a siany były już zaczęte jak mierzył ,to spora pomyłka bo wiązar powinien opierać się w uchwycie i może jeszcze czasem wystawać na zewnątz do zabudowania.
Jeżeli dolna belka jest robiona ostatecznie z dwóch części nie z trzech ,czterech ,ze względu na długość elementu to przynajmniej w trakcie montażu przypilnuj żeby łączenia sąsiednich belkach nie pokrywały się w tym samym miejscu. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...