Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

wysypywany na ubity piasek i tyle, nic się z tym nie robi. Na to wylewamy wylewkę. Ja chcę jeszcze położyć na nim folię budowlaną. W tej warstwie ocieplenia dodatkowo będą rury kanalizacyjne a w górnej warstwie rurki od c.w icon_smile.gif

Już sporo osób tak zrobiło, osobiście znam kilka osób icon_smile.gif Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

wysypywany na ubity piasek i tyle, nic się z tym nie robi. Na to wylewamy wylewkę. Ja chcę jeszcze położyć na nim folię budowlaną. W tej warstwie ocieplenia dodatkowo będą rury kanalizacyjne a w górnej warstwie rurki od c.w icon_smile.gif

Już sporo osób tak zrobiło, osobiście znam kilka osób icon_smile.gif



a tu na forum jest jakiś dziennik z takim ociepleniem?
Link do komentarza

I zaczęły sie problemy, zostało zgłoszone do wykonawców projektu i czekam

131.JPG

132.JPG

ale w trakcie sam sobie rozważam co z tym zrobić.

Konkretnie: murując kopułę bez okien na piętrze nie ma żadnych kłopotów , cegły się pięknie klinują.
Inna jest sytuacja gdy mamy okna, wtedy wiersze cegieł mają przecięcia pionowe w miejscach okien i nie mają się za co zazębiać.

Nie byłoby problemu bo przecież tak było robione na parterze, ale...
na piętrze nachylenie jest o niebo większe i cegły się zwalają.
Chodzi o to aby wymyśle taki sposób aby do momentu aż nie zostaną zbudowane okna i zasklepione, w jakiś sposób zabezpieczyć ściany przed katastrofą icon_smile.gif

Ja dumałem i wymyśliłem dwa sposoby.
1. albo dla ciągłości muru wstawiać w miejscach okien pręty metalowe zamurowane, a po całej operacji wyciąć je szlifierką
2. albo rozeprzeć je

Link do komentarza
Cytat

I zaczęły sie problemy, zostało zgłoszone do wykonawców projektu i czekam



Raczej, czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem, bo do momentu, rozparcia tej konstrukcji zworą, czyli zasklepienia, ta budowla nie jest w stanie równowagi i będzie robiła wszystko aby ten stan uzyskać, czyli może się zawalić. Te okna nie są winne, wbrew pozorom, opóźniły oznaki braku równowagi.

Równowagę można zachować tylko wtedy, kiedy przyłoży się siłę (ciężar), skierowany przeciwnie do naturalnych sił grawitacji, czyli mają „odciągać” poszczególne warstwy na zewnątrz.


Ps. Otwory okienne można ustabilizować, rozporami poprzecznymi (na każdym słupku deska, a między nimi wbite, z umiarem, rozpory), co wzmocni ścianę.


Ps.2. Pisząc słupek, na myśli miałem ten po łuku, czyli równo ze ścianą – nie pionowy.
Link do komentarza
hm w tym co kolega napisał jest sens icon_smile.gif tylko jaki to musi być ciężar tak zawieszony?

Już to sobie wyobrażam, od wewnętrznej strony sznurki (grubsze) zawinięte na kolejna warstwę i z zewnątrz obciążniki.
A jest co robić bo mam blisko siebie 4 okna. Może z zewnątrz odległości miedzy oknami są duże ale z wewnątrz strasznie małe.

A czas nie jest moim sprzymierzeńcem, dla tego się zastanawiam czy w obecnej formie nie przerwać prac, i zająć się np garażem.
Link do komentarza
Cytat

.....tylko jaki to musi być ciężar tak zawieszony?

Już to sobie wyobrażam, od wewnętrznej strony sznurki (grubsze) zawinięte na kolejna warstwę i z zewnątrz obciążniki.
A jest co robić bo mam blisko siebie 4 okna. Może z zewnątrz odległości miedzy oknami są duże ale z wewnątrz strasznie małe.



Taka refleksja mnie naszła.

Jest architekt, który taki projekt „wyliczył” i „opracował” konstrukcyjnie i wykonawczo. icon_evil.gif
Jest wykonawca, który podjął się realizacji tego „wyrobu”. icon_evil.gif

I co ? Wszyscy liczą na to, że jakoś się uda ?

A może weź za (4 litery) Jaśnie Pana architekta Sergiela, aby domówił szczegóły swojego „wynalazku”.
Łachy nie robi, bo raczej projekt wykonawczy niedopracowany.
Link do komentarza
Cytat

Rozpierające otwór okienny aby zachować ciągłość naprężań klinujących po obwodzie?


Tylko zrób stalowe te szalunki bo drewniane jak puszczą to się tam podusicie .

A sznurki obciążone cegłami są po to żeby przytrzymać tylko ostatnią warstwę cegieł ,która to jest niezamknięta po okręgu , bo cegły by zjeżdżały na świeżej zaprawie , spadały w dół i warstwa niezaklinowana się nie utrzyma, a po ułożeniu całej warstwy sznurki się przekłada w trakcie murowania na następną warstwę cegieł .

Prac nie przerywać, zwolnić budowanie warstw korony ,warstwy korony kopuły trzeba murować wolniej żeby zaprawa tężała ,wolny czas wykorzystać zająć się garażem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie, jak zabezpieczyć ławy fundamentowe na zimę?

Od zewnątrz mam założony styropian, zasypane do wysokości posadzki.

Od wewnątrz mam nasypany piasek na wysokość ław fundamentowych. I nic więcej

Poziom wody obecnie 2m pod gruntem, grunt piaszczysty.



Obsypać gruntem piaskiem itd.. z obu stron do wysokości strefy przemarzania na danym terenie.Czyli mróz nie może sięgnąć poniżej oparcia ław fundamentowych z obu stron bo je podniesie .
Link do komentarza
no tak rozumiem. Ale zastanawiam sie co ma podnosić mróz jeśli mamy grunt piaszczysty przepuszczalny. Gdyby chodziło o grunt wysadzeniowy tj jakieś gliny to w ogóle bym nie pytał ale piasek?

Dziś nie mogłem spać, obudziłem się ok 2 w nocy, wykonawca wieczorem był u mnie i opowiadał o szalunkach itp.
Całą noc sobie wyobrażałem katastrofę budowlaną, ponoć moja kopuła jest jedyna z oknami na piętrze i pomysł jest niesprawdzony :(
Link do komentarza
Inwestorze - co ci szkodzi poświęcić 1 dzień na robotę ?
Teraz wyobraź sobie takie coś:
Spada deszcz, śnieg, robi się błoto - a wieczorkiem i w nocy robi się fajny mrozik, - odparować ci nic nie odparuje, a wsiąknąć poza strefę przemarzania też jeszcze nie wsiąknie.
Podsyp tak do 50cm od murów, daj na wierzchu te worki z poliuretanem i śpij spokojnie.
Link do komentarza
Cytat

no tak rozumiem. Ale zastanawiam sie co ma podnosić mróz jeśli mamy grunt piaszczysty przepuszczalny. Gdyby chodziło o grunt wysadzeniowy tj jakieś gliny to w ogóle bym nie pytał ale piasek?

Dziś nie mogłem spać, obudziłem się ok 2 w nocy, wykonawca wieczorem był u mnie i opowiadał o szalunkach itp.
Całą noc sobie wyobrażałem katastrofę budowlaną, ponoć moja kopuła jest jedyna z oknami na piętrze i pomysł jest niesprawdzony :(



Nie będę teraz się tu rozwodził trzymaj się norm masz nietypową budowlę i ważne żeby z obu stron było obsypane do takiej samej wysokości ławy.

W takim projekcie okna nie powinny być wymurowywane tylko wylewane z żelbetu odpowiednio zbrojonego żeby przenosiły -rozkładały siły ,naprężenia w tych miejscach pustych przestrzeni okiennych na ściany kopuły,sklepienia łukowe nad oknami dadzą radę gorzej z pionowymi elementami okien .Gdyby to były okna okrągłe murowane z cegły to lepiej by sobie radziły z naprężeniami występującymi w kopule pod takim kątem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Na budowie śnieg stopniał icon_smile.gif

Dziś zrobiłem kilka fotek z wysokości drugiej kopuły icon_smile.gif

146.jpg

147.jpg

148.jpg

Dziś także na własne oczy widziałem jak zatrzymał się na drodze samochód wyszedł miły pan z aparatem i zaczął robić zdjęcia. Dotąd słyszałem tylko takie relacje od pracowników. A tu mam LIVE icon_smile.gif

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...