Skocz do zawartości

Zdjęcia instalcji co, czy wykonana prawidłowo?


Marcin123

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Moja instalacja ma 4 razy mniej rurek i działa bardzo dobrze. Nie znam się więc proszę was o zdanie, czy instalator nie przesadził?



Bufor pod kotłownią? Podoba mi się ten pomysł.
Taką ilością rurek charakteryzują się instalacje z buforami i oddzielnymi zasobnikami CWU. U mnie bardzo podobnie ale trochę bardziej logicznie. Tu troszkę było walki o miejsce - ale widać taki jest minus bufora schowanego gdzieś dalej.
Napisano
Na mój gust to widać, że się chłop starał icon_smile.gif
Pewnie dałoby się to zrobić na mniejszej powierzchni, ale pytanie - czy byłby tak dobry jak tutaj dostęp do wszystkich zaworów.
Po przyjrzeniu się widać, że chyba w trakcie pracy zmieniał ideę, bo zawór 4d można było chyba dać niżej.
Napisano
Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację (może coś tu jest nie tak?). Zdjęcie robione telefonem komórkowym.


A podłogówkę masz? Bo jeśli masz, to może masz rozdzielacz poza kotłownią.
Na zdjęciu o które pytasz, rozdzielacz jest w kotłowni i troszkę z tego wynika dodatkowych rurek.
Napisano
Cytat

A podłogówkę masz? Bo jeśli masz, to może masz rozdzielacz poza kotłownią.
Na zdjęciu o które pytasz, rozdzielacz jest w kotłowni i troszkę z tego wynika dodatkowych rurek.


Tak, mam podłogówkę i skrzynkę z rozdzielaczem w innym miejscu.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Ciekawi mnie wasza opinia na temat tej instalacj...




Totalna porażka
Nie widzę odejścia na naczynie kompensacyjne, a zawór 4 drogowy nie będzie pracował - nie odpowietrzy się


Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację ...



A gdzie jest podłączone naczynie kompensacyjne ?
Napisano
Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację (może coś tu jest nie tak?). Zdjęcie robione telefonem komórkowym.



Jakoś dziwnie ma Pan ten zawór cztero-drogowy .
Napisano
Cytat

Totalna porażka
Nie widzę odejścia na naczynie kompensacyjne, a zawór 4 drogowy nie będzie pracował - nie odpowietrzy się




A gdzie jest podłączone naczynie kompensacyjne ?


Jeżeli chodzi o te szare naczynko to jest, ale nie widać go na zdjęciu.

Cytat

Jakoś dziwnie ma Pan ten zawór cztero-drogowy .


Też słyszałm taką opinię od innego instalatora. Czy orientuje sie Pan jak powinien być ustawiony ten zawór?
Napisano
Jestem co prawda od elektryki, a nie od c.o. ale jak dla mnie to z tych rurek wyszła straszna plątanina. Może to i w jakimś stopniu efekt walki o miejsce, nie wiem też co dokładnie jest w instalacji, ale nie wygląda to najlepiej.
Zastanawiam się też:
- dlaczego na przewodach nie ma izolacji,
- po co łączyć miedź ze stalą (złączki), stali to nie wyjdzie na dobre;
- dlaczego nie ma połaczeń wyrównawczych, skoro rurki są metalowe;
- przewody elektryczne można było jakoś porządnie ułożyć i zamocować.
Napisano
Cytat

Jestem co prawda od elektryki, a nie od c.o....
Zastanawiam się też:
- dlaczego na przewodach nie ma izolacji,
- po co łączyć miedź ze stalą (złączki), stali to nie wyjdzie na dobre;
- dlaczego nie ma połaczeń wyrównawczych, skoro rurki są metalowe;
- przewody elektryczne można było jakoś porządnie ułożyć i zamocować.



Brak izolacji jest na większości zdjęć ludzi którzy jeszcze pytają o instalcję. Faza porządkowania i zaizolowania kotłowni przychodzi po rozwianiu wszelkich wątpliwości co do sprawności instalacji.

Co do łączenia stali z miedzią to z czego są korpusy pomp?

Połączenia wyrównawcze... dobry pomysł. Wyjaśniłeś mi dlaczego mój kominek z PW "kopie" - również wynika to z nieuporządkowania instalacji, ale to trzeba zrobić jak najszybciej.
Uporządkowanie przewodów również nastąpi na koniec za pewne.
Napisano
Pewnie się narażę.

1. Ta plątanina kabli – można było tego uniknąć, wykonując wcześniej „plan” instalacji, teraz nie dość, że mało estetycznie, ale i niebezpiecznie. Wiem, to dodatkowe koszty, ale może warto?

2. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, ze izolacje termiczną wykona się później. W jaki sposób i kto to wykona, skoro już została zamocowana do ściany (te pierwsze zdjęcia)?
Napisano
Cytat

2. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, ze izolacje termiczną wykona się później. W jaki sposób i kto to wykona, skoro już została zamocowana do ściany (te pierwsze zdjęcia)?



Normalna izolacja jest (ta grubsza) jest wstępnie nacięta. Także nasadzasz i zaklejasz taśmą.
Całą resztę pianką.
Napisano
 
Cytat

Też słyszałm taką opinię od innego instalatora. Czy orientuje sie Pan jak powinien być ustawiony ten zawór?



Tak orientuję się ,jak by m widział całą instalację lub narysował by Pan schemat tego co tam jest ,to mógłbym jednoznacznie stwierdzić czy jest oki. lub jak ma on być zainstalowany u Pana .

Cytat

Witam,jesli naduzywam goscinnosci autora postu prosze o przeniesienie...hi hi hi.Tak sprawa wyglada u mnie,jakie wrazenia i opinie...



Zdjęcie za słabe jak dla mnie .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...