Skocz do zawartości

Co sadzicie o systemie Thermomur(pustaki styropianowe)?


Recommended Posts

Chodzi mi o stosunek cenowy w porównaniu do technologii tradycyjnych,eksploatacje budynku(slyszalem ze dom ten musi byc dobrze wentylowany,bo styropian jest nieprzepuszczalny),czy budynek wykonany w systemie 5cm styropian+15 beton+5cm styropian,bedzie energooszczedny( producent podaje 75 kwh/m/rok).Moze ktos z Forumowiczów ma taki dom i podzieli sie opinią o powyzszym.dla mnie istotny jest fakt ze budowa scian z tego materialu nie jest skomplikowana i mozna zrobic duzo wlasnym sumptem.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
75 kWh/m2 to niezbyt energooszczędnie.
Polecam beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm.
Taka konstrukcja zapewnia wybudowanie domu tzw, 3-litrowego, tzn. zużywającego 3 litry oleju opałowego lub 3 m3 gazu na m2 na rok. Nie możemy zapomnieć o odpowiedniej izolacji podłogi i stropu!
Cenowo wychodzi taniej iż z pustaków styropianowych.
Dom musi być szczelny, więc w obu przypadkach wymagana jest wentylacja mechaniczna, najlepiej z rekuperatorem i gruntowym wymiennikiem ciepła.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Na zakończonych właśnie targach BUDMA w Poznaniu firma z Niemiec prezentowała podobny system o nazwie isorast. Zrobił na mnie duż wrażenie, jest zdecydowanie lepiej dopracowany niż Thermomur.
Z systemem isorast można zapoznać się na stronie:

www.isorast.de

Mają przedstawiciela we Wrocławiu: info@akrol.pl, tel. 0-601 76 41 36
Link do komentarza
Moim skromnym zdaniem system jak to już któryś z uczestników forum zauważył ma bardzo łatwą konstrukcję umożliwiającą samodzielny montaż.
Na własnym przykładzie wiem że ściany buduje się jak z klocków
Tempo wznoszenia ograniczone jest wyłącznie możliwościami zalewania betonem.
Ułożenie nadproży i stropu z uwagi na możliwość zastosowania gotowej kształtki jest dziecinnie proste i umożliwiające własnoręczne ułożenie
Odnośnie wentylacji to prawda jest, ze styropian ma gorsze właściwości przepuszczania pary wodnej niż ceramika czy wełna mineralna, ale przy spranie działającej wentylacji grawitacyjnej zlokalizowanej zgodnie z przepisami nie przyczynia się do powstawania zaduchu czy pleśni
Budynek nie wymaga dodatkowego ocieplania - wystarczy pokrycie go tynkiem cienkowarstwowym na siatce



Na pewno wyroby firmy isorast są lepsze od systemy Thermomur.
Miałem możliwość przyglądnięcia się pracy w obu systemach.
System isorast jest stosowany w Niemczech od kilkunastu lat i ciągle udoskonalany i dopracowywany do perfekcji .
Elementy są tak zaprojektowane i wykonane, że układa się je na pióro i wpust jak klocki LEGO.
Nie ma mowy o żadnych luzach czy przerwach
System thermomur jest w wiele młodszy i był wzorowany między innymi na tym systemie.
Zaletą rodzinnego systemu jest cena
I tu mamy odpowiedź – jakość do ceny
Link do komentarza
SYSTEM ISORAST NIE WYMAGA ZBROJENIA PIONOWEGO I DODATKOWO W TYM SYSTEMIE ZALEWA SIĘ BETONEM ŚCIANY O WYSOKOŚCI CAŁEJ KONDYGNACJI (W THERMOMURZE NALEŻY ZALEWAĆ WARSTWAMI PO PIĘĆ ELEMENTÓW W PIONIE I PRZERYWAĆ PRACE NA ZWIĄZANIE BETONU). POZA TYM LEPIEJ DOPRACOWANE SĄ ROZWIĄZANIA WIEŃCÓW, OSADZANIA OKIEN ITP (ELIMINACJA MOSTOW CIEPLNYCH DO ZERA), LEPSZE SĄ TEŻ WŁASNOŚCI CIEPLNE (MNIEJSZY WSPÓŁCZYNNIK PRZENIKANIA CIEPŁA)
Link do komentarza
To ja mam kila pytań co do Thermodomu:

1. jak macie rozwiązaną instalację wewnętrzną - woda, prąd (jak zamocowaliście puszki, gniazdka), wentylacja (reku z odzyskiem)
2. jak się sprawują elementy dachowe wykonane w tej technologii?
3. Czy warto budować w tej technologii grubsze mury? Np. 400 (jak podaje Thermodom 0,125 W/(m2K) dla ściany o grubości 40 cm) A może zbudować z podstawowych 250 i na to może jeszcze przykleić na zewnątrz warstwę 15 cm styropianu? A może 300 mm wystarczy? A może tylko np. od strony północnej dokleić dodatkową warstwę styropiany tak by uzyskać lepsze parametry?
4. Jak przy takiej grubej zewnętrznej warstwie styropianu zamontować rolety lub okiennice lub np. drewnianych elementów ozdobnych?
5. Jakie macie stropy?
6. Jakie proponujecie stawiać ścianki działowe? Choć tu pewnie zależy od upodobać. Zasanawiam się czy nie warto zastosować jakiś bloczków z uwagi na to, że ściany zew. nie mają zbytniej akumulacyjności cieplnej więc ścianki działowe by zatrzymywały ciepło. Co Wy na to?
7. Jak widzę ściany wew. albo robicie na zaprawę (siatka + zaprawa) lub przyklejane bezpośrenio płyty GK. Czy jeszcze jakieś inne rozwiązania proponujecie?
8. Jak zmontować centarny odkurzacz? w posadzce?

Z góry dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
Link do komentarza
Witam
Zgodnie z prośbą administratora forum Budujemy Dom postaramy sie wyjaśnić lub odpowiedzieć Państwu na nurtujące pytania. Nie będziemy tutaj namawiać ani zachwalać systemu ( chciaż część z was pewnie tak podejdzie do naszych postów). Będziemy raczej starać się rozwiać Państwa wątpliwości dotyczące systemu thermomur jak również wszystkich kwestii z nim związanych. To tyle tytułem wstępu.

Salio-ro :
Cytat

Chodzi mi o stosunek cenowy w porównaniu do technologii tradycyjnych, eksploatacje budynku(słyszałem ze dom ten musi byc dobrze wentylowany bo styropian jest nieprzepuszczalny),czy budynek wykonany w systemie 5cm styropian+15 beton+5cm styropian, będzie energooszczędny( producent podaje 75 kwh/m/rok)



Nie będę tutaj mówił o cenach, proponuje samemu to sprawdzić natomiast chciałbym tu się odnieść do wentylacji. Budynki wykonane w technologii thermomur nie wymagają żadnej specjalnej wentylacji, a inaczej mówiąc wentylacja jest taka sama jak w innych technologiach. Nie można zakładać że ściana jest w stanie dostarczyć nam tyle powietrza ile jest nam potrzebne do oddychania, czy też przepuścić tyle pary wodnej ile gromadzi się w pomieszczeniach - jest to fizycznie nie możliwe. A przy sprawnej wentylacji udział ścian w odprowadzaniu pary wodnej z pomieszczeń wynosi ok.1% niezależnie od technologii

Jureg
Cytat

SYSTEM ISORAST NIE WYMAGA ZBROJENIA PIONOWEGO I DODATKOWO W TYM SYSTEMIE ZALEWA SIĘ BETONEM ŚCIANY O WYSOKOŚCI CAŁEJ KONDYGNACJI (W THERMOMURZE NALEŻY ZALEWAĆ WARSTWAMI PO PIĘĆ ELEMENTÓW W PIONIE I PRZERYWAĆ PRACE NA ZWIĄZANIE BETONU).



Niestety system ISORAST jeżeli będzie stosowany w Polsce będzie wymagał zbrojenia takiego samego ja system thermomur. wynika to z norm dotyczących wznoszenia ścian betonowych. Tak nawiasem mówiąc - w systemie thermomur stosowanym w Niemczech również nie stosuje się zbrojenia, a jak jest to z reguły mniejsze niż u nas jest to wymagane. Co do współczynnika u nas w ofercie również są elementy o U=0,1W/(m²K) a jeszcze lepsze można uzyskać przy zastosowaniu neoporu do produkcji elementów. To jedna strona medalu a druga to cena ( która w systemie ISORAST jest zdecydowanie wyższa) .
W systemie thermomur również można zalewać całą kondygnację za jednym razem, wiąże się to z zastosowaniem stojaków usztywniających lub dodatkowego deskowania ( jak w systemie ISORAST ). Natomiast ze względu na to iż większość inwestorów stara się większość prac wykonać samemu, stąd też my mówimy aby zalewać to warstwami. Poza tym zalewanie całej kondygnacji za jednym razem wiąże się zawsze z pewnym ryzykiem. Chciałby tutaj zauważyć, że ciśnienie wywierane na dolną kształtkę, przy wysokości 1m słupa betonu wynosi 1 atmosferę! A więc wymaga to umiejętnego zalewania.


KOD
Waldun Panu  odpowiemy w osobnym poście


Dział Obsługi Klienta
www.thermodom.pl
Link do komentarza
Waldun poniżej są odpowiedzi na twoje pytania

Ad1. Wszelkiego typu instalacje wykonuje się tak samo jak w przypadku technologii tradycyjnych. Należy tutaj zwrócić uwagę że system thermomur jest wykorzystywany głównie na ściany zewnętrzne , natomiast większość instalacji jest prowadzona w ścianach wewnętrznych które są wykonane z materiałów tradycyjnych.

Ad2. Nie ma żadnego problemu z elementami dachowymi z tym że elementy są przystosowane do krycia dachówką . Natomiast jak przy każdej połaci dachowej należy zwrócić szczególną uwagę na newralgiczne punkty konstrukcji dachowej ( chodzi mi o szczelność dachu ).
Czyli : kosze, uszczelnienia wokół kominów ( wentylacyjnych i spalinowych ) itp.

Ad3. Wszystko zależy co Pan chce osiągnąć przez zastosowanie cieplejszych systemów. Jeżeli wykorzystamy wentylację grawitacyjną to w zupełności wystarczy system TH-250 ( gr. Ściany 25 cm.). W systemy TH-300 ( gr. Ściany 30 cm ) aby w pełni wykorzystać zalety systemu wypadało by zastosować przynajmniej rekuperację. Natomiast dla systemów TH-400 i 450 ( używanych głównie do budowy domów „biernych energetyczne”) wykorzystanie rekuperacji wraz z alternatywnymi źródłami ciepła jest wręcz koniecznością

Ad.4 Systemy zamocowań są tak rozbudowane, że nie powinno być problemów ze znalezieniem odpowiedniego kołka czy też śruby do osadzenia tego typu elementów. Należy jednak pamiętać że wszystkie ciężkie rzeczy muszą być osadzone betonie.

Ad5. System thermomur dopuszcza dowolne rozwiązania stropowe. Inaczej mówiąc każdy strop dostępny na rynku można zastosować na system thermomur

Ad6. W przypadku ścian wewnętrznych można wykorzystać dowolne materiały pamiętając, że ściany konstrukcyjne muszą mieć odpowiednią nośność. Co do akumulacji ciepła pozostają jeszcze podłogi, stropy, tynki czy nawet wyposażenie budynku. A jeżeli chodzi o akumulacyjność ścian zewnętrznych to w przypadku ścian jednowarstwowych jest prawie taka sama jak w systemie thermomur. Inaczej się rzecz ma w przypadku ścian warstwowych .

Ad7. Do wykończenia ścian w systemie thermomur stosuje się te same rozwiązania co w przypadku ścian tradycyjnych . A więc płyta GK przyklejona do elementów, tynki gipsowe kładzione na mokro lub w ostateczności klej z wtopioną siatką z włókna szklanego.

Ad8. Jak już wcześniej wspomniałem z powodzeniem można to zrobić w ścianach wewnętrznych.

www.thermodom.pl
Link do komentarza
Cytat

www.thermodom.pl



pytania do Thermodomu:

1. NEOPOR:
W jakim stopniu dodanie neoporu do produkcji bloczków polepsza parametry izolacyjne?
Czy dodanie neoporu jest bardziej wskazane do bloczków 400 i 450 czy też można stosować do 250 i 300?
O ile droższe sę elementy z dodatkiem noeporu?
2. Czy można łączyć grubości bloczków, np. od strony północnej 400 a od południowej 300. Czy też lepiej wszędzie dać np. 300 a od strony północnej dokleić dodatkową warstłwę styropianu?

3. Gdzieś wyczytałem, że żywotność takich domów jest przewidywana na ok 100-120 lat. Czy są przeprowadzone jakieś badania mogące powiedzieć ile może taki domek postać i co w trakcie jego "życia" może się dziać ze styropianem (np. jakeś zmiany w strukturze, utrata właściwości izolacyjnych, itp.)?

Pozdrawiam,
Link do komentarza
Przykładowe ceny elemenyów z tradycyjnego styropianu (EPS) oraz neoporu firmy IZODOM ze Zduńskiej Woli:

* kształtka podstawowa U=0,24 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 25 cm: EPS - 33,80; neopor - 40,60

* kształtka podstawowa U=0,16 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 35 cm: EPS - 54,90; neopor - 67,10

Podane ceny brutto zawierają podatek VAT
Link do komentarza
Cytat

Przykładowe ceny elemenyów z tradycyjnego styropianu (EPS) oraz neoporu firmy IZODOM ze Zduńskiej Woli:

* kształtka podstawowa U=0,24 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 25 cm: EPS - 33,80; neopor - 40,60

* kształtka podstawowa U=0,16 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 35 cm: EPS - 54,90; neopor - 67,10

Podane ceny brutto zawierają podatek VAT



hmm.. ale wydaje mi się, że wartość U dla neoporu powinna być lepsza niż dla EPS. Bo jeżeli jest taka sama to nie widzę potrzeby płacenia za coś co nie polepsza parametów. Dobrze myślę?
Link do komentarza
Witam
Waldun sądzę, że Gość odpowiedział Panu na pierwsze pytanie.

Co do współczynnika U to podane wartości są dla elementów wyprodukowanych z neoporu. Ponieważ podstawowy system IZODOM-u ( zresztą technologia jest ta sama co ISORAST ) 25x25x100 lub 200 wyprodukowany z EPS ma U=0,29W/(m²K)

Waldun
Cytat

2. Czy można łączyć grubości bloczków, np. od strony północnej 400 a od południowej 300. Czy też lepiej wszędzie dać np. 300 a od strony północnej dokleić dodatkową warstłwę styropianu?




Można łączyć systemy w dowolnych konfiguracjach, ponieważ systemy są ze sobą kompatybilne ( pasują do siebie). Oczywiście mogą wystąpić jakieś niedogodności z wykonaniem jakiegoś elementu ściany ( mam na myśli np. narożnik ) ale z drugiej strony styropian jest na tyle wdzięcznym materiałem do obróbki, że nie powinno stanowić to jakiegoś problemu.

Waldun
Cytat

3. Gdzieś wyczytałem, że żywotność takich domów jest przewidywana na ok 100-120 lat. Czy są przeprowadzone jakieś badania mogące powiedzieć ile może taki domek postać i co w trakcie jego "życia" może się dziać ze styropianem (np. jakieś zmiany w strukturze, utrata właściwości izolacyjnych, itp.)?



Oczywiście takie badania były przeprowadzane niestety przez instytuty zachodnie, między innymi przez Firmę BASF . Na podstawie tych badań możemy stwierdzić, że właściwości styropianu pozostają niezmienione w czasie jego użytkowania. Oczywiście należy zwrócić uwagę aby nie stosować elementów styropianowych w połączeniu z materiałami które mogą spowodować jego zniszczenie.
Natomiast żywotność obiektów wykonanych w technologii thermomur jest określana na 120 lat. Dla porównania podam, że żywotność ściany z ceramiki określana jest na 150 lat, konstrukcje dębowe jak również ściany z gazobetonu na 60 lat. Z tym, że są to badania laboratoryjne, a warunki występujące w badaniach są niekorzystne dla funkcjonowania ściany. Dlatego też w rzeczywistości wartości te są znacznie wyższe.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
mam następne pytania:

1. Jak powszechnie wiadomo styropian nie najlepiej znosi kontakt z niektórymi substancjami chemicznymi. Jak prawidłowo zabezpieczyć ściany wew. w garażu aby nie znikał w kontakcie ze spalinami?

2. Czy jest jakaś metoda zabezpieczjąca styropian przed niechcianymi gośćmi? Mam tu na myśli ptaki, myszyy, które chętnie wiją gniazda w styropianie.

Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam,
Link do komentarza
Waldun
Cytat

1. Jak powszechnie wiadomo styropian nie najlepiej znosi kontakt z niektórymi substancjami chemicznymi. Jak prawidłowo zabezpieczyć ściany wew. w garażu aby nie znikał w kontakcie ze spalinami?



Styropian jako materiał nie jest odporny na bezpośrednie działanie takich związków jak :
- rozpuszczalników organicznych (np. aceton, rozcieńczalniki farb, benzyna ekstrakcyjna itp.), benzyny, benzyna lakiernicza, nafta, smoła i produkty smoło pochodne.
Natomiast opary tych związków jak również spaliny nie stanowią bezpośredniego zagrożenia dla elementów styropianowych.
Najlepszym sposobem zabezpieczenia elementów jest położenie tynku, bądź wykończenie ścian przy pomocy płyt kartonowo-gipsowych.

Cytat

2. Czy jest jakaś metoda zabezpieczjąca styropian przed niechcianymi gośćmi? Mam tu na myśli ptaki, myszyy, które chętnie wiją gniazda w styropianie.  



W pierwszej fazie budowy, kiedy elementy są nieosłonięte są narażone na uszkodzenia mechaniczne. Natomiast po osłonięciu elementów styropianowych tynkiem zewnętrznym, warstwa tynku jest na tyle twardym materiałem, że jest w stanie zabezpieczyć elementy styropianowe przed gryzoniami czy też ptactwem.
Jednakże chciałbym tutaj zaznaczyć, że jeszcze nie otrzymaliśmy żadnej informacji od klientów o jakimkolwiek zagnieżdżeniu się gryzoni czy ptactwa w elementach styropianowych.
Link do komentarza
Cytat

Zamierzam budowac dom w systemie Thermomur. W związku z tym poszukuję sprawdzonej ekipy budowlanej w okolicach Trójmiasta.
bajdor@gd.onet.pl



na stronie Thermodomu sa namiary na partnerów i jest tam firma zpod Gdańska:LMB
Ale jak budują i czy mają terminy to nie wiem. Byłem u nich i rozmawiałem z Panem; podobno wszystko buduje poza granicami Polski. Ale zawsze można u niego zrobić adaptacje projektu (200 zł) i poradzic się. Jeżeli będziesz budował blisko to tez możesz Pana zatrudnić jako nadzór budowlany.

Z ciekawości: gdzie budujesz i na jakie kształtki (250, 300...) sie decydujesz?

Pozdrawiam,
Link do komentarza
Budowa w systemie gotowych kształtek styropianowych wydaje mi się dość kłopotliwa i droga. O ile nie widzę problemu z kilkoma pierwszymi warstwami, to już zalewanie betonem kształtek na wysokości już powyżej 1 m wymaga trochę wysiłku, no i te zbrojenia - sterczące do góry 3 m pręty zbrojeniowe. O wiele tańszym i równie prostym sposobem jest wybudowanie ścian z betonu komórkowego typu D (pióro+wpust na cienką zaprawę klejową) oraz ocieplenie od zewnątrz np. 15 cm styropianu lub wełny i od wewnątrz 10 cm styropianu (lub wełny). icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Budowa w systemie gotowych kształtek styropianowych wydaje mi się dość kłopotliwa i droga. O ile nie widzę problemu z kilkoma pierwszymi warstwami, to już zalewanie betonem kształtek na wysokości już powyżej 1 m wymaga trochę wysiłku, no i te zbrojenia - sterczące do góry 3 m pręty zbrojeniowe. O wiele tańszym i równie prostym sposobem jest wybudowanie ścian z betonu komórkowego typu D (pióro+wpust na cienką zaprawę klejową) oraz ocieplenie od zewnątrz np. 15 cm styropianu  lub wełny i od wewnątrz 10 cm styropianu (lub wełny). icon_mrgreen.gif



OK i tym samym dochodzimy do równie ważnych kwestii finansowych. icon_biggrin.gif
Czy są dostepne kalkulacje np. wybudowania m2 w tej technologii i najlepiej porównanie cenowe do innych technologii?
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
to chyba zadowoli każdego

Ś C I A N A
(trójwarstwowa)

Ściana thermomur - grubość 25 cm k = 0,28 W/m2K
- waga 1 m2 : 250 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Element system TH 250 3,33 szt 27,65 92,07 zł
Cement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 zł
Piasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 zł
Żwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 zł
Stal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 zł
CENA - - 1m2 110,50 zł

UWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.

Ściana thermomur - grubość 30 cm k = 0,20 W/m2K
- waga 1 m2 : 250 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Element system TH 300 3,33 szt 40,24 134,00 zł
Cement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 zł
Piasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 zł
Żwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 zł
Stal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 zł
CENA - - 1m2 152,43 zł

UWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.

Ściana thermomur - grubość 40 cm k = 0,12 W/m2K
- waga 1 m2 : 250 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Element system TH 400 5,33 szt 31,71 169,01 zł
Cement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 zł
Piasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 zł
Żwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 zł
Stal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 zł
CENA - - 1m2 187,44 zł

UWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.

Ściana thermomur - grubość 45 cm k = 0,10 W/m2K
- waga 1 m2 : 250 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Element system TH 450 5,33 szt 35,58 189,64 zł
Cement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 zł
Piasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 zł
Żwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 zł
Stal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 zł
CENA - - 1m2 208,07 zł

UWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.

- Ściany jednowarstwowe -

Ściana POROTHERM - grubość 44 cm k = 0,28 W/m2K
- pustak POROTHERM: 44 cm
- waga 1 m2: 380 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak 44 SI 16 szt 12,08 193,28 zł
Zaprawa termoizolacyjna 44 dm3 0,63 27,72 zł
CENA - - 1m2 221,00 zł

UWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.
ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM

Ściana POROTHERM - grubość 50 cm k = 0,29 W/m2K
- pustak POROTHERM: 50 cm
- waga 1 m2: 380 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak 50 PW 16 szt 11,41 182,56 zł
Zaprawa termoizolacyjna 50 dm3 0,63 31,50 zł
CENA - - 1m2 214,06 zł

UWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.
ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM
Każda ściana jednowarstwowa wykonana w dowolnym systemie,
narażona jest na pękanie i nieszczelność - w efekcie zmiany pór roku.

- Ściana tradycyjna trójwarstwowa -

Ściana POROTHERM - grubość 46,5 cm k = 0,28 W/m2K
- pustak POROTHERM: 25 cm
- styropian FS-20: 10 cm (wkładka ocieplająca)
- pustak POROTHERM: 11,5 cm
- waga 1 m2: 380 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak 25 P+W 11 szt 9,46 101,22 zł
Styropian FS 15 -10 cm 0,10 m3 154,00 15,40 zł
Pustak 11,5 P+W 8 szt 7,63 61,04 zł
Zaprawa termoizolacyjna 36,5 dm3 0,63 23,00 zł
CENA - - 1m2 200,66 zł

UWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.
Koszt klejenia 2 warstw ściany porotherm.
ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM

- Ściany dwuwarstwowe -

Ściana POROTHERM - grubość 40 cm k = 0,28 W/m2K
- pustak POROTHERM: 25 cm
- styropian FS-20: 15 cm (docieplenie)
- waga 1 m2: 260 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak 25 P+W 11 szt 9,46 101,22 zł
Zaprawa termoizolacyjna 25 dm3 0,63 15,75 zł
Styropian frezowany FS-20 -15 cm 0,15 m3 200,00 30,00 zł
Klej do styropianu 5,00 kg 1,50 7,50 zł
Kołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 zł
CENA - - 1m2 175,87 zł

UWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czas lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianu
- ściana nie spełnia normy dźwiękowej -
- nie powinna być stosowana w budynkach mieszkalnych -
ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM

Ściana POROTHERM - grubość 40 cm k = 0,28 W/m2K
- pustak POROTHERM: 30 cm
- styropian FS-20: 10 cm (docieplenie)
- waga 1 m2: 320 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak 30 P+W 16 szt 8,66 138,56 zł
Zaprawa termoizolacyjna 30 dm3 0,63 18,90 zł
Styropian frezowany FS-20 -12 cm 0,12 m3 200,00 24,00 zł
Klej do styropianu 5 kg 1,50 7,50 zł
Kołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 zł
CENA - - 1m2 210,36 zł

UWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czs lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianu
ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM

Ściana beton komórkowy - grubość 37 cm k = 0,28 W/m2K
- bloczek beton komórkowy: 24 cm
- styropian FS-20: 13 cm (docieplenie)
- waga 1 m2: 220 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Pustak SOLBET 7,06 szt 14,49 102,30 zł
Zaprawa termoizolacyjna 4,5 kg 1,00 4,50 zł
Styropian frezowany FS-20 -13 cm 0,13 m3 200,00 26,00 zł
Klej do styropianu 5 kg 1,50 7,50 zł
Kołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 zł
CENA - - 1m2 161,70 zł

UWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czs lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianu
Ściana dla stabilności konstrukcji wymaga wzmocnienia betonowymi zbrojonymi słupami i belkami (nie uwzględniono w kalkulacji).
Betony komórkowe zawierają tlenki aluminium i popioły z elektrociepłowni
- zamieszkanie w domu jest możliwe po dwóch sezonach grzewczych -
Konstrukcja ściany zewnętrznej 24 cm wymaga usztywnienia w postaci ramy żelbetowej (słupy i belki w ścianie).
#

Do góry

D A C H

Dach thermomur k = 0,23 W/m2K
- krokiew: 14 cm
- ciężar konstrukcji 1m2: 12 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Krokiew h = 14 cm 0,014 m3 850,00 11,90 zł
Element TH - 7 2,4 szt 38,22 91,73 zł
CENA - - 1m2 103,63 zł

UWAGA! Dachówkę montujemy bezpośrednio na elementy TH - 7

- Dach tradycyjny -

Konstrukcja - grubość 33,2 cm k = 0,23 W/m2K
- łata: 5 cm
- kontrłata: 3 cm
- krokiew: 23 cm
- podbitka: 2,2 cm
- ciężar konstrukcji 1 m2: 53 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Łata 6x4 3,05 mb 2,25 6,86 zł
Kontrłata 5x3 1,80 mb 1,50 2,70 zł
Folia dachowa 1,20 m2 5,50 6,60 zł
Krokwie h = 23 cm 0,033 m3 845,00 27,89 zł
Wełna TOP i SUPER ROCK 22 cm 1,05 m2 45,43 47,39 zł
Folia paroizolacyjna 1,20 m2 2,50 3,75 zł
Deskowanie 2,2 cm 0,022 m3 550,00 12,10 zł
CENA - - 1m2 107,29 zł

UWAGA! Koszty robocizny wykonania konstrukcji krokwiowej wzrosną dodatkowo o czas lub cenę prac związanych z nabiciem folii, kontrłat, łat i deskowania.
Krokwie o wysokości h = 23 cm uzyskuje się często przez wykonanie nadbitek - jest to dodatkowy czas pracy lub jej cena.



Kto posiada namiary na firmę wykonującą system thermomur z woj.śląskiego lub taka która buduje" wyjazdowo " prosze o podanie tutaj albo na meila terminattor@interia.pl
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

to chyba zadowoli każdego

Ś C I A N A
(trójwarstwowa)

Ściana thermomur - grubość 25 cm k = 0,28 W/m2K
- waga 1 m2 : 250 kg
MATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTO
Element system TH 250 3,33 szt 27,65 92,07 zł
Cement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 zł
Piasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 zł
Żwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 zł
Stal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 zł
CENA - - 1m2 110,50 zł

UWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.


Witaj . Buduj sam nie płac zadnym firmom bo będą się uczyły na Twoim domku. Ja z kolegą wybudowałem już 4 domy w tej technologii(wszystkie dla dzieci tegoż kolegi i dla niego). Teraz zaczynam budowe (wreszcie) swojego LMP42.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Zapytaj się w thermodomu czy nie polecają kogoś.
Zobacz jeszcze inne systemy: np. izodom2000 - mi wyszedł jeszcze taniej.

Poza tym świetne zestawienie. Znalazłeś je czy sma zrobiłeś?



Niestety gadałem z gościem w thermomurze i powiedzieli że ze względu na kiepskie doświadczenia przestali polecać firmy (wykonawców).
Swoją drogą może ktoś robił również stropy i dach w tym systemie (sam lub przez wykonawców).
Zasadniczo za budowę (thermomur TH-450) zabieram się dopiero za kilka miesięcy ale wdzięczny będę za wszelkie rady dotyczące wykonastwa od tych co już się wybydowali lub budują. Zarówno jeśli chodzi o ściany jak i strop i dach.
Link do komentarza
System jest dziecinnie prosty. Do materiału producent dołącza kasetę wideo, płytę i materiały drukowane. Jak ktoś nie budował, to się obawia. Budowaliśmy w firmie budynek w tym systemie, wszystko od 6 lat idealnie, energooszczędnie. Zakupiliśmy już Isohome 2000, szerokość bloczków 35 cm, za kilka miesięcy budynek będzie stał. Ważne, by się nie śpieszyć z zalewaniem zbyt dużej warstwy ściany jednorazowo, bo może popłynąć, czyli trochę się pokrzywić. Styropian przy zalewaniu półpłynnym, rzadkim betonem ma skłonności do wypływania i przy nie dociążonych i nie dociągniętych zapinkami z drutu bloczkach może długie, proste ściany pokrzywić. Bloczki styropianowe mają zdecydowaną przewagę nad systemami z ocieplaniem ściany styropianem. W pierwszym wykonaniu unikamy prześwitu pomiędzy ścianą nośną a izolacją zewnętrzną oraz śladów po kotwach i kleju, co niestety widać w późniejszym czasie na tynku.
Link do komentarza
Jestem w trakcie budowy w systemie Thermomur... zastosowalem teza stropy styropianowe..obecnie powoli zblizam sie do wykanczania budynku....wg p[rojektu LK471...
budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam to ok 3-4 godzinki dziennie.. na tyle pozwala mi moja praca

od zalania ław do rozpoczecia prac zwiazanych z budowa wiezby dachowej minelo 3 ,iesiace.. a wiec technologia jest bardzo szybka stropy uklada sie leciutko i sprawnie.... fakt ze wszystkie plyty mialy o ok 2-15 cm wiecej niz na zamuwieniu.. ale to nie problem.. zostaly poukladane na scianach .. potem marker.. kawal prostej deski i piłka załatwiła sprawe...
Podczas wszelkich prac nie jest wskazany pospiech.... nie wolno rozstawac sie z poziomnicą i dobra miarą... sciany zalewane byly po 2,5..3 warstwy... jesli jest wiecej to sciana zaczyna plywac.. spinki ktore zaleca producent do spinania poszczegolnych warstw okazaly sie calkowicie zbedne.... podobnie poziome drabinki... zamiast drabinek o wiele wygodniej jest klaść po dwa pręty...
Natomiast pionowe drabinki i belki narozne jak najbardziej sa przydatne .. tyyle ze warto zrobic je troche mniejsze niz to jest w materialach opisowych..( nie zawsze chca wejsc w swoje miejsce.)
Trzeba tez sie solidnie zastanowic nad calym budynkiem i nadf wszelkimi zmianami.... bo firma oblicza potrzebny materiał bardzo dokladnie.. u mnie odpadu wyszlo ok 1.5 m3 na calym budynku .. najwiecej bylo tego na skosach pod dachem..
Generalnie metoda jest godna polecenia tym krorzy chca postawic dom cieply i tani..oraz czuja sie na silach zrobic to samodzielnie.. na budowie jest czysto.. praca nie jest ciezka na zalanie 3 warstw zamawialem ok 2--2,5 m3 betonu i w 4-5 osob nie sprawialo problemu zalanie takiej ilosci w ok 2 godzinki spokojnej pracy.
W tej chwili prowadze prace wykonczeniowe , poddasze jest czescioweo ocieplone a w budynku czasmi przepalam w starej kozie.. i temperaturka jest na poziomie ok 14-17 stopni

Wzana uwaga dla zainteresowanych.. ta technologia wymaga dobrej wentylacji..a wiec grawitacja odpada... ja zakladam rekuperator.. z koniecznosci i z oszczednosci.. oraz dla wygody i zdrowia...

Jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem.. icon_smile.gif))
Link do komentarza
Cytat

przychylam się do pytania - jakie koszty ?????



Ja za materiał na budynek Beta3 (około 300 m* podstawy ) zapłaciłem 28.000 brutto. Fundamenty mają szerokość bloczków 25 cm (5+15+5) 1 metr wysokości i będą docieplone jeszcze 5 cm, a ściany zewnętrzne 35 cm (15+15+5), i tych już nie będę docieplać, ponieważ U=0.16 icon_biggrin.gif Nie zamawiałem bloczków stropowych ani dachowych. Poddasze mam użytkowe, a nad dachem jeszcze pomyślę. Bloczki kupowałem pod koniec sierpnia (liczyłem na ten termin pozwolenia na budowę... o ja naiwny icon_mad.gif ) wiec ceny mogły trochę drgnąć. Kupowałem Isohome 2000, ponieważ Thermodom nie miał takiej szerokości 350 w ofercie.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

A co zostanie z tego domu po nawet małym pożarze?Jak wiadomo styropian jest łatwo palny,więc po pożarze zostanie tylko 15cm samego betonu.Powodzenia.


Ale te przemyślenia... są raczej nie teges icon_sad.gif Ponadto styropian nie jest już obecnie łatwopalny. Topi się, ale nie podtrzymuje płomienia.
Link do komentarza
No tak,ale skoro się topi to i tak niewiele z niego zostanie.
Nie jestem przeciwnikiem tej technologii,sam się zastanawiałem czy z tego nie budować,ale jakoś nie mogę się zdecydować.Zaczynam budowę na wiosnę więc mam jeszcze trochę czasu.Nurtuje mnie właśnie co się dzieje w czasie pożaru,nawet niewielkiego?
Link do komentarza
Jeśli będę budował ściany dwuwarstwowe to ocieplę je na pewno styropianem (lub wełną,jest niepalna) a po za tym to ocieplenie jest od zewnątrz.A tak właściwie to chcę budować jednowarstwowo z solbet 42.
Jeszcze raz podkreślam,że nie jestem przeciwnikiem thermomuru,mam tylko pewne wątpliwości.
Gdyby nie wątpliwości to na pewno wiele osób budowało by w tej technologii.
Link do komentarza
Cytat

Jestem w trakcie budowy w systemie Thermomur... zastosowalem teza stropy styropianowe..obecnie powoli zblizam sie do wykanczania budynku....wg p[rojektu LK471...
budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam71...
budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam to ok 3-4 godzinki dziennie.. na tyle pozwala mi moja praca

od zalania ław do rozpoczecia prac zwiazanych z budowa wiezby dachowej minelo 3 ,iesiace.. a wiec technologia jest bardzo szybka stropy uklada sie leciutko i sprawnie.... fakt ze wszystkie plyty mialy o ok 2-15 cm wiecej niz na zamuwieniu.. ale to nie problem.. zostaly poukladane na scianach .. potem marker.. kawal prostej deski i piłka załatwiła sprawe...
Podczas wszelkich prac nie jest wskazany pospiech.... nie wolno rozstawac sie z poziomnicą i dobra miarą... sciany zalewane byly po 2,5..3 warstwy... jesli jest wiecej to sciana zaczyna plywac.. spinki ktore zaleca producent do spinania poszczegolnych warstw okazaly sie calkowicie zbedne.... podobnie poziome drabinki... zamiast drabinek o wiele wygodniej jest klaść po dwa pręty...
Natomiast pionowe drabinki i belki narozne jak najbardziej sa przydatne .. tyyle ze warto zrobic je troche mniejsze niz to jest w materialach opisowych..( nie zawsze chca wejsc w swoje miejsce.)
Trzeba tez sie solidnie zastanowic nad calym budynkiem i nadf wszelkimi zmianami.... bo firma oblicza potrzebny materiał bardzo dokladnie.. u mnie odpadu wyszlo ok 1.5 m3 na calym budynku .. najwiecej bylo tego na skosach pod dachem..
Generalnie metoda jest godna polecenia tym krorzy chca postawic dom cieply i tani..oraz czuja sie na silach zrobic to samodzielnie.. na budowie jest czysto.. praca nie jest ciezka na zalanie 3 warstw zamawialem ok 2--2,5 m3 betonu i w 4-5 osob nie sprawialo problemu zalanie takiej ilosci w ok 2 godzinki spokojnej pracy.
W tej chwili prowadze prace wykonczeniowe , poddasze jest czescioweo ocieplone a w budynku czasmi przepalam w starej kozie.. i temperaturka jest na poziomie ok 14-17 stopni

Wzana uwaga dla zainteresowanych.. ta technologia wymaga dobrej wentylacji..a wiec grawitacja odpada... ja zakladam rekuperator.. z koniecznosci i z oszczednosci.. oraz dla wygody i zdrowia...

Jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem.. icon_smile.gif))






Współczuję tym osobą ,których nie stać na postawienie domu z normalnego zdrowego materiału budowlanego ,tylko muszą borykać się z kosztami i szukać takich rozwiązań .W tym kraju tylko nieliczni mogą pozwolić sobie na taki luksus . icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

Jaki to jest według Ciebie normalny,zdrowy materiał?




Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych icon_smile.gif

Np.Taki ,
http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.html

Od zewnątrz to jeszcze rozumiem.
Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam.
Chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat budowy domu w systemie TERMOMUR.
Mieszkam w takim domu od 7 lat i nie jest potrzebna wentylacja mechaniczna oprócz łazienek i okapu w kuchni.
Dom jest suchy i ciepły a do ogrzania nie potrzeba ogromnych ilości energii, ja ogrzewam dom kominkiem (ok.6m3 na sezon) problemem mogą być trudności w zamocowaniu ciężkich przedmiotów na ścianach zewnętrznych bo mimo dostępności odpowiednich kołków trzeba jeszcze trafić w beton.
Budowę prowadziłem systemem gospodarczym i potwierdzam wypowiedzi poprzedników że trzeba wielkiej precyzji w układaniu elementów trudno później o korekcję.
Poza tym budowanie jest naprawdę przyjemne układamy nie więcej niż 3 warstwy i zalewamy betonem.
Niedługo rozpoczynam budowę garażu i na pewno wybuduję go z pustaków termomur.
Pozdrawiam i życzę przyjemnego wznoszenia własnego domu...

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Witam, mieszkam w domu zbudowanym metodą Thermomu. Grubość sciany to 45 cm. (25-15-5) O kosztach budowy nie ma co pisac, bo zalezy jakim sie go sposobem buduje.
Jedno jest pewne ze warto. Taki sposób budowania stosuje sie w budownictwie pasywnym i energooszczednym. I nie tylko wazne z czego i jak wykonanae sa sciany, ale nalezy zwrócic uwage na budowę i ocieplenie dachu i piwnic. Nalezy zamówic odpowiednie okna i je własciwie zamontować. Więc nie można go porównać z budową domu metoda tradycyjną. Ściany o takiej grubości to współczynnik przenikania ciepła 0,11. Koszt ogrzewania przy spełnieniu wszystkich wymogów budownictwa pasywnego i energoszczednego gazem płynnym z butli to kwota 1780 zł (od pazdziernika 2009 do marca 2010)
Oczywiście zastosowano rekuperator z odzyskiem ciepła. Dom stawiała firma pod klucz w ciągu 6 m-cy. Montaż czegokolwiek wewnątrz domu nie sprawia zadnego problemu, ponieważ dostepne są specjalne kołki do styropianu, które po prostu wkreca sie w scianę i zachowują sie tak samo jak kołki tradycyjne, tylko montaż łatwiejszy. Jest to mój trzeci dom. pierwszy budowałem z ceramiki, drugi beton komórkowy, trzeci thermomur. Nastepne jezeli będę budował to jednak thermomur. Dlaczego? Tani w eksploatacji, budowa czysta i szybka, dom jest cichy i bardzo ciepły. wentylacja w kazdym pomieszczeniu. Ekipa to fachowcy od stawiania domów, a nie zbieranina murarzy i pomocników.
Pozdrawiam.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...