Skocz do zawartości

Poznajemy podstawy rewolucyjnych teorii Brzęczkowskiego.


JBZ

Recommended Posts

  Cytat

Docieplenie 20cm od środka - bez uwzględnienia ocieplenia ścian na fundamentach wewnątrz budynku powoduje, ze jest mniejsza powierzchnia na parterze o około 7m2, a na poddaszu o około 5,5m2 (obniżenie stropu przez dodatkowe docieplenie).
Czyli buduję dom o powierzchni wewnętrznej około 130m2, a po Pańskich propozycjach mam około 117,5m2 czyli o około 12,5m2 mniej.

Inaczej mówiąc Pańskie „zabiegi” przysporzą nie więcej niż 3.000kWh oszczędności + stratę 12,5m2 powierzchni użytkowej – w tym przykładzie.

Rozwiń  

Dlaczego Pan zmniejsza wewnętrzną powierzchnię? W fazie projektu nie jest to konieczność.
Link do komentarza

  Cytat

W ostatnim numerze Budujemy Dom jest reportaż, w którym użytkownik szkieletora wypowiada się na jego temat słowami "nigdy więcej". Polecam - jedynie 30 puntów a bardzo ciekawy numer. Przy okazji dziękuję Redakcji za błyskawiczną przesyłkęicon_smile.gif

Rozwiń  


To co pisałem... W domach izolowanych nie montuje się centralnych systemów ogrzewania! Wentylacja musi być mechaniczna z gwc - izolacja to minimum 30 cm (podłoga ściana i więcej dach)... Może ten szkielet jakiś "niedouczony" projektował? Wszystko można zepsuć!
Link do komentarza
  Cytat

To co pisałem... W domach izolowanych nie montuje się centralnych systemów ogrzewania! Wentylacja musi być mechaniczna z gwc - izolacja to minimum 30 cm (podłoga ściana i więcej dach)... Może ten szkielet jakiś "niedouczony" projektował? Wszystko można zepsuć!

Rozwiń  

Dom z reportazu jest dobrze zaizolowany i posiada wntylacje mechaniczna. Naprawde radze przeczytac!
P.S. Przesylka szla 4 dni.
Link do komentarza
  Cytat

Bajbaga gdzieś zaginął ze swoim projektem. Pewnie sprawdza jak to możliwe, że przy powierzchni podłóg na poddaszu ok 100 m2 powierzchnia sufitów wynosi 200 m2.
Dlatego zastępczo, jako przykład domu dużego proponuję dom w chmielu.
Ma tą przewagę, że jest wprowadzony do BuildDesk'a.

Rozwiń  

Prosze o komentarz Pana T.B. w ktorych pomieszczeniach z tego projektu nalezy okresowo obnizac temperature do +7 st.
Link do komentarza
Jako, ze dom w chmielu jest sporo wiekszy od domu w tataraku to wprowadzenie takiego samego "pakietu energooszczednego" tez bedzie kosztowalo wiecej:
- dodatkowy styropian w scianach - 6600,
- dodatkowa welna w dachu - 4200,
- stolarka energooszczedna - okolo 20000,
- dodatkowy styropian w podloge - 2700.
(Zalozylem, dodatkowe ocieplenie elewacji nieogrzewanego garazu ze wzgledow estetycznych - ale dachu nad garazem juz nie.
Przy okazji zauwazylem, ze przy szacowaniu kosztow docieplenia dachu w domu w tataraku popelnilem taki sam blad jak bajbaga - wzialem do obliczen powierzchnie dachu zamiast sufitow na poddaszu)icon_sad.gif
Razem to juz 33,5 tys zlotych. Do tego dojdzie jeszcze rekuperator i ewentualnie pompa ciepla do CWU. Widac, ze pieniedzy zaoszczedzonych na likwidacji C.O. na wszystko nie wystarczy.
Link do komentarza
Wentylację z odzyskiem ciepła stosuje się w domach niezależnie od izolacji i rodzaju ogrzewania. Moi adwersarze też sobie zamontowali - wiec tego bym nie liczył. Wykazałem też tu, ze wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła nie jest droższa niż działająca ( jeżeli to w ogóle możliwe ) wentylacja konwekcyjna. Przy niecentralnym systemie cwu - zużycie na osobę nie przekracza ( licznikowo) 350kWh - rocznie - więc pompa ciepła ze swoimi stratami nie jest ekonomiczna do cwu. małe termy lepiej się sprawdzają.
Czy stolarka 1.1 w/m2 xK nie jest stosowana powszechnie? Czy Pan się nie pomylił, że nawet ciut lepsza będzie 20 000 droższa???
Link do komentarza
  Cytat

Wentylację z odzyskiem ciepła stosuje się w domach niezależnie od izolacji i rodzaju ogrzewania. Moi adwersarze też sobie zamontowali - wiec tego bym nie liczył. Wykazałem też tu, ze wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła nie jest droższa niż działająca ( jeżeli to w ogóle możliwe ) wentylacja konwekcyjna. Przy niecentralnym systemie cwu - zużycie na osobę nie przekracza ( licznikowo) 350kWh - rocznie - więc pompa ciepła ze swoimi stratami nie jest ekonomiczna do cwu. małe termy lepiej się sprawdzają.
Czy stolarka 1.1 w/m2 xK nie jest stosowana powszechnie? Czy Pan się nie pomylił, że nawet ciut lepsza będzie 20 000 droższa???

Rozwiń  

Fakt jakaś pomyłka stolarka 0,9 bedzie kosztowała niedrożej jak 25000 za całość. No można oczywiście i za 50000 ale nie zmieni to współczynnika
Link do komentarza
  Cytat

Wentylację z odzyskiem ciepła stosuje się w domach niezależnie od izolacji i rodzaju ogrzewania. Moi adwersarze też sobie zamontowali - wiec tego bym nie liczył. Wykazałem też tu, ze wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła nie jest droższa niż działająca ( jeżeli to w ogóle możliwe ) wentylacja konwekcyjna.

Rozwiń  

Mogę nie liczyć. Ale wtedy nie policzę też oszczędności energii wynikającej z zamontowania rekuperatora!


  Cytat

Przy niecentralnym systemie cwu - zużycie na osobę nie przekracza ( licznikowo) 350kWh - rocznie - więc pompa ciepła ze swoimi stratami nie jest ekonomiczna do cwu. małe termy lepiej się sprawdzają.

Rozwiń  

To sprawa bardzo indywidualna. Niektórzy do mycia zębów zużywają 50 litrow ciepłej wody (np. moja żona) Centralne czy niecentralne nie ma tu nic do rzeczy. Prędzej te baterie bzedotykowe (strasznie drogie:-()
  Cytat

Czy stolarka 1.1 w/m2 xK nie jest stosowana powszechnie? Czy Pan się nie pomylił, że nawet ciut lepsza będzie 20 000 droższa???

Rozwiń  

W standardowej stolarce 1,1 to mają szyby. Po uwzględnieniu ram średnio wychodzi 1,5.
Stolarka o standardzie 0,8 dla całości niestety jest dość droga.
A co z tymi pomieszczeniami schładzanymi do +7?

  Cytat

Fakt jakaś pomyłka stolarka 0,9 bedzie kosztowała niedrożej jak 25000 za całość. No można oczywiście i za 50000 ale nie zmieni to współczynnika

Rozwiń  

Poproszę namiary na cennik.
Link do komentarza
  Cytat

Mogę nie liczyć. Ale wtedy nie policzę też oszczędności energii wynikającej z zamontowania rekuperatora!

Rozwiń  
Ale wentylacja jest nieodzowna w domu. Rekuperator nie ponosi kosztów inwestycyjnych - taka instalacja może być tańsza od wentylacji naturalnej w parterowej zabudowie, nie wiem więc o co chodzi?
  Cytat

To sprawa bardzo indywidualna. Niektórzy do mycia zębów zużywają 50 litrow ciepłej wody (np. moja żona) Centralne czy niecentralne nie ma tu nic do rzeczy. Prędzej te baterie bzedotykowe (strasznie drogie:-()

Rozwiń  

Nie rozumiemy się. Energooszczędna instalacja to taka, przy której straty własne – (coś jak bieg jałowy ) ograniczone są do minimum. Instalacja taka pozwala oszczędzać. W kranie mam ustawione 2 litry /min. Jeżeli będę szczotkował zęby 25 minut ( nie jestem pewien czy dałbym radę i czy to zdrowe) to na 100% baterie bezdotykowe by się szybko zwróciły. Natomiast przy normalnym zużycie – do minuty, zapewne nie!
Czyli jak lejemy dużo za duzo wody to najoszczędniejsze baterie bezdotykowe w drugiej kolejności pc... solar w żadnym wypadku się nie opłaci - zawsze zwiększa zużycie energii - dlatego jest dofinansowywany z budżetu.
  Cytat

W standardowej stolarce 1,1 to mają szyby. Po uwzględnieniu ram średnio wychodzi 1,5.
Stolarka o standardzie 0,8 dla całości niestety jest dość droga.
A co z tymi pomieszczeniami schładzanymi do +7?

Rozwiń  

Może i droższa... ale nie o 20 000.
Co do temperatury pomieszczeń... temperaturę można zaprogramować znając rolę pomieszczenia - nie na planie. Pokoje dziecinne z czasem stają się gościnne, czy "rozrywkowe" Programowanie to Pana zadanie - moja sprawa by Pan miał taką możliwość.

Nie mam cenników okien... ale teraz cenniki są bez znaczenia - dziś jest szaleństwo rabatów. Ostatnio ( widziałem rachunek ) klient dostał o b. znanej firmy 50% rabatu na okna!
Link do komentarza
Szanowny panie okna dachowe nie nadają się do domów energooszczędnych ( szyba powinna mieć jak najmniejszy „rzut pionowyy” by konwekcja ---odbiór ciepła przy słabym punkcie izolacji termicznej---) był jak najmniejszy) , więc szkoda je rozpatrywać. Nie każdy projekt da się przerobić... Dużo przeszkleń oranżerie, baseny... nie należą do tematów "energooszczędne" Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Szanowny panie okna dachowe nie nadają się do domów energooszczędnych ( szyba powinna mieć jak najmniejszy „rzut pionowyy” by konwekcja ---odbiór ciepła przy słabym punkcie izolacji termicznej---) był jak najmniejszy) , więc szkoda je rozpatrywać. Nie każdy projekt da się przerobić... Dużo przeszkleń oranżerie, baseny... nie należą do tematów "energooszczędne"

Rozwiń  

Zgadzam sie ale do tej pory twierdzil Pan cos innego. Pisal Pan "izolacja zamiast CO" Bez wzgledu na projekt!
Link do komentarza
  Cytat

Zgadzam sie ale do tej pory twierdzil Pan cos innego. Pisal Pan "izolacja zamiast CO" Bez wzgledu na projekt!

Rozwiń  

To nie możliwe! Izolacja to projekt! Jeżeli dom ma być w większości oszklony to zdecydowanie polecam pompe ciepła.
Pisałem słowa prof. Żmijewskiego - im mniej potrzeba ciepła ty bardziej opłaca się stosować jego droższe źródła. Czyli ekonomia - Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest ogrzewanie centralne.
Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko... Ma Pan kasę, poselska emeryture... buduje Pan dom w 80% oszklony z pompą ciepła. Polecam!
Link do komentarza
  Cytat

Zawsze służę wyjaśnieniami. Pozdrawiam.

Rozwiń  


Odkąd dołączyłem to niniejszego forum gdzieś w tle zawsze przewija się dyskusja (tudzież kłótnia) z Panem TB. Przyznam że nie miałem okazji (czasu) przeczytać wszystkich dywagacji na temat proponowanego przez niego rozwiązania chciałem jednak jako laik budowlany zadać dwa pytania które nurtują mnie od początku gdy spotkałem się z pomysłem ocieplenia od wewnątrz.

Co ze zwykłą użytecznością tak zbudowanej przegrody ? Chodzi mi w szczególności o dwa aspekty:
1. Odporność na uszkodzenia mechaniczne - w jaki sposób zabezpiecza się tak zbudowaną ścianę aby byle "puknięcie" nie powodowało poważnych uszkodzeń ? Zdaję sobie sprawę że podobny problem jest z płytami gk ale tego unikam jeśli się da, a w zaproponowanym rozwiązaniu ten problem pojawiłby się na wszystkich ścianach zewnętrznych

2. Czy nie jest utrudnione mocowanie ciężkich przedmiotów wiszących na tak zbudowanych ścianach ? Jasne jest że miejsca gdzie taki sprzęt się instaluje można dodatkowo przygotować, ale to rozwiązanie nie pozwala na dowolność w ustawieniu tego typu sprzętu/mebli w przyszłości.

Oczywiście nie mówię że nie jest to niewykonalne, chciałem tylko wiedzieć czy wśród wielu plusów tego rozwiązania nie jest to uciążliwością takiej technologii. Szukam po prostu wszystkich za i przeciw.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Ad. 1
- koszty energii wymusiły stosowanie grubszych izolacji termicznych - im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią... stąd paroizolacja - najpierw pojawiła się w dachu bo tam ponad więcej jak 10 cm izolacji kładzie się od ... lat. Teraz jest konieczna i w ścianie. By na paroizolacji można było położyć tynk wymyślono suche tynki.
Jeśli chodzi o „uszkodzenie” to najmniej odporny jest g/k . Oczywiście przy kopaniu w ścianę może nie wytrzymać, ale jest masa domów szkieletowych i na ten aspekt nie narzekają. Można też zastosować włókno/gips np. płyta fermacella. To już kopaniem nie tak łatwo rozwalić. Jest też 2 cm włókno/beton ( robiony w Czechach) no i 6 cm cegiełka… na zdjęciu.
Ad.
2 Obecnie ciężkie rzeczy ( np. szafki) mocuje się na szynie montażowej … znawcy tematu – robiący i montujący meble kuchenne wolą często szynę przykręcić do stelaża czy fermacella niż do porothermu czy ytonga.



ściany izolowane Str. 9 katalogu isovera wełna i 6 cm cegła, "gotowiec" fabrycznie sklejona wełna z folią i fermacellem, wełna w stelażu i g/k

http://www.isover.fr/var/isover/storage/sy.../MDG_RT2005.pdf

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Odkąd dołączyłem to niniejszego forum gdzieś w tle zawsze przewija się dyskusja (tudzież kłótnia) z Panem TB. Przyznam że nie miałem okazji (czasu) przeczytać wszystkich dywagacji na temat proponowanego przez niego rozwiązania chciałem jednak jako laik budowlany zadać dwa pytania które nurtują mnie od początku gdy spotkałem się z pomysłem ocieplenia od wewnątrz.

Co ze zwykłą użytecznością tak zbudowanej przegrody ? Chodzi mi w szczególności o dwa aspekty:
1. Odporność na uszkodzenia mechaniczne - w jaki sposób zabezpiecza się tak zbudowaną ścianę aby byle "puknięcie" nie powodowało poważnych uszkodzeń ? Zdaję sobie sprawę że podobny problem jest z płytami gk ale tego unikam jeśli się da, a w zaproponowanym rozwiązaniu ten problem pojawiłby się na wszystkich ścianach zewnętrznych

2. Czy nie jest utrudnione mocowanie ciężkich przedmiotów wiszących na tak zbudowanych ścianach ? Jasne jest że miejsca gdzie taki sprzęt się instaluje można dodatkowo przygotować, ale to rozwiązanie nie pozwala na dowolność w ustawieniu tego typu sprzętu/mebli w przyszłości.

Oczywiście nie mówię że nie jest to niewykonalne, chciałem tylko wiedzieć czy wśród wielu plusów tego rozwiązania nie jest to uciążliwością takiej technologii. Szukam po prostu wszystkich za i przeciw.

Pozdrawiam

Rozwiń  

Nie zwrócił Pan uwagi, iż TB też jest laikiem, a mimo to problemów nurtujących nie ma.

Prawdziwe schody zaczynają się, gdy trzeba izolować stropy z obu stron oraz przyległe ściany nośne. Utrata poważnej części powierzchni użytkowej i podniesienie kondygnacji o grubość ocieplenia sufitu i podłogi, to już nonsens. Chcąc utrzymać zadaną pow. użytkową, wpadamy na duży wzrost gabarytów budynku i tym samym niepotrzebne dodatkowe koszty materiałów. Unikanie prowadzenia wszelkich instalacji dziurawiących paroizolację, to kolejna katarakta. Mostki cieplne punktowe na każdym mocowaniu stelaża kryjącego ocieplenie, to następna.
Jak widać, po stronie użyteczności jest wiele minusów, a Pan widzi "wiele plusów"?

Jerzy Zembrowski
Link do komentarza
  Cytat

Nie zwrócił Pan uwagi, iż TB też jest laikiem, a mimo to problemów nurtujących nie ma.

Prawdziwe schody zaczynają się, gdy trzeba izolować stropy z obu stron oraz przyległe ściany nośne. Utrata poważnej części powierzchni użytkowej i podniesienie kondygnacji o grubość ocieplenia sufitu i podłogi, to już nonsens. Chcąc utrzymać zadaną pow. użytkową, wpadamy na duży wzrost gabarytów budynku i tym samym niepotrzebne dodatkowe koszty materiałów. Unikanie prowadzenia wszelkich instalacji dziurawiących paroizolację, to kolejna katarakta. Mostki cieplne punktowe na każdym mocowaniu stelaża kryjącego ocieplenie, to następna.
Jak widać, po stronie użyteczności jest wiele minusów, a Pan widzi "wiele plusów"?

Jerzy Zembrowski

Rozwiń  

Każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy icon_wink.gif sam bawię się nad projektem tanim, oszczędnym w budowie i utrzymaniu. Pewne rozwiązania narzucają kolejne Można zrobić domek do 100m2 (stan surowy otwarty ocieplony lepiej niż pasywny)za 20 tyś zł (sam materiał) i robocizna tańsza niż prz tradycyjnym? icon_wink.gif ja uważam że można.

" wpadamy na duży wzrost gabarytów budynku " powierzchnia całkowita jest identyczna icon_wink.gif mam zrobiony prawie 200 letni dworek prawie jak zaleca TB strata kilkunastu metrów przy prawie 500m2 mi zwisała icon_lol.gif (strop drewniany = 40cm wełny, bez obniżania pomieszczeń)






Link do komentarza
  Cytat

Każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy icon_wink.gif sam bawię się nad projektem tanim, oszczędnym w budowie i utrzymaniu. Pewne rozwiązania narzucają kolejne Można zrobić domek do 100m2 (stan surowy otwarty ocieplony lepiej niż pasywny)za 20 tyś zł (sam materiał) i robocizna tańsza niż prz tradycyjnym? icon_wink.gif ja uważam że można.

" wpadamy na duży wzrost gabarytów budynku " powierzchnia całkowita jest identyczna icon_wink.gif mam zrobiony prawie 200 letni dworek prawie jak zaleca TB strata kilkunastu metrów przy prawie 500m2 mi zwisała icon_lol.gif (strop drewniany = 40cm wełny, bez obniżania pomieszczeń)

Rozwiń  

My tu proszę Pana o powszechnych domach jednorodzinnych, a Pan wyjeżdża z dworkiem 500 m2 icon_smile.gif
Ale swoją drogą dobrze, że Pan tu wszedł, bo już proszę o przesłanie bliższych informacji na temat ocieplenia tego dworku od środka wg teorii TB. Niemal spada mi Pan z nieba! Zapewniam, że nie ujawnię ani Pana danych, ani adresu dworku. Materiał ten posłuży mi wyłącznie do celów poznawczych, analiz oraz obliczeń c-w. Możliwe, że wykorzystam go do publikacji - z zachowaniem tych samych zobowiązań. Nie sądzę, żeby nie popełnił Pan błędów, ale przy tej okazji, może Pan powiększyć swoją wiedzę na te tematy. Proszę przesłać informacje na adres zembrowski@bdb.com.pl

Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
Link do komentarza
  Cytat

My tu proszę Pana o powszechnych domach jednorodzinnych, a Pan wyjeżdża z dworkiem 500 m2 icon_smile.gif
Ale swoją drogą dobrze, że Pan tu wszedł, bo już proszę o przesłanie bliższych informacji na temat ocieplenia tego dworku od środka wg teorii TB. Niemal spada mi Pan z nieba! Zapewniam, że nie ujawnię ani Pana danych, ani adresu dworku. Materiał ten posłuży mi wyłącznie do celów poznawczych, analiz oraz obliczeń c-w. Możliwe, że wykorzystam go do publikacji - z zachowaniem tych samych zobowiązań. Nie sądzę, żeby nie popełnił Pan błędów, ale przy tej okazji, może Pan powiększyć swoją wiedzę na te tematy. Proszę przesłać informacje na adres zembrowski@bdb.com.pl

Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski

Rozwiń  

Nie wg teorii TB tylko zbliżonej, własnej praktyki całkowicie niezależnie od TB icon_wink.gif Zapraszam na piwko i sprawdzenie na własne oczy.
http://foto.onet.pl/f1edv,oeow0c3wv300 kilka zdjęć przed kupnem ruinki. Dość duży opis z remontu, rysunki, zdjęcia można znaleźć w nr 5/2008 Muratora icon_wink.gif
Błędów kilka zrobiłem wymuszone remontem konstrukcji, jest zrobiony analogicznie do kanadyjczyka, 25cm podłoga, ściany 20cm, sufit 40cm ocieplenia, ocieplenie ścian, podłogi i stropu styka się ze sobą icon_wink.gif prezecięte wewnętrzną ścianą nośną (podłoga)

ps. jestem zawodowo związany z budownictwem
można mnie znaleźć pod tym samym nickiem na FM

Pozdrawiam
Link do komentarza
  Cytat

Nie wg teorii TB tylko zbliżonej, własnej praktyki całkowicie niezależnie od TB icon_wink.gif Zapraszam na piwko i sprawdzenie na własne oczy.
http://foto.onet.pl/f1edv,oeow0c3wv300 kilka zdjęć przed kupnem ruinki. Dość duży opis z remontu, rysunki, zdjęcia można znaleźć w nr 5/2008 Muratora icon_wink.gif
Błędów kilka zrobiłem wymuszone remontem konstrukcji, jest zrobiony analogicznie do kanadyjczyka, 25cm podłoga, ściany 20cm, sufit 40cm ocieplenia, ocieplenie ścian, podłogi i stropu styka się ze sobą icon_wink.gif prezecięte wewnętrzną ścianą nośną (podłoga)

ps. jestem zawodowo związany z budownictwem
można mnie znaleźć pod tym samym nickiem na FM

Pozdrawiam

Rozwiń  

Za zaproszenie dziękuję. Jaki to region kraju?
Co do ocieplenia, interesuje mnie wyłącznie to od środka, ale tylko murów. Jak Pan poradził z eliminacją mostków cieplnych na styku ściany zewnętrznej z nośną wewnętrzną czy styku stropu po obu stronach ze ścianą zewnętrzną?
Przejrzałem fotografie, ale z prac ociepleniowych nic nie znalazłem.
Czy dworek już był zamieszkany przez zimę?

Pozdrawiam,
Link do komentarza
  Cytat

Za zaproszenie dziękuję. Jaki to region kraju?
Co do ocieplenia, interesuje mnie wyłącznie to od środka, ale tylko murów. Jak Pan poradził z eliminacją mostków cieplnych na styku ściany zewnętrznej z nośną wewnętrzną czy styku stropu po obu stronach ze ścianą zewnętrzną?
Przejrzałem fotografie, ale z prac ociepleniowych nic nie znalazłem.
Czy dworek już był zamieszkany przez zimę?

Pozdrawiam,

Rozwiń  

Wyniosłem się z Torunia w stronę Grudziądza, trzy zimy za nami. Ściany przemurowałem w 50%, ale kilka mostków zostało przy ścianach wewnętrznych stykających się z zewnętrznymi, jeden jest lekko "ocieplony" "ogrodem zimowym"=zadaszony taras, inne przecięte ociepleniem a dwa zostały. Strop jest z belek drewnianych, więc tylko drewno jest mostkiem (belki stropowe 25 x 28 cm długości 12m)
Z brakiem akumulacji poszedłem dalej niż TB icon_wink.gif posadzka bez betonu tylko na 25cm styropianu
ps.Ocieplenie robiłem latem, a aparat utopiłem w basenie

Pozdrawiam
Jurek
Link do komentarza
  Cytat

Ile jest tych rozwiązań?
- mamy kasę na najtańszy tradycyjny dom z katalogu
-dom ma zużywać do 20kWh/m2 na ogrzewanie i do 500kWh/osobę na cwu.
-dom ma być zdrowy i komfortowy.

Ile jest rozwiązań?

Rozwiń  

Technologia i konstrukcja narzucają same rozwiązania, zawsza można budować o kilkanaście m2 mniej, albo zostaje budować szybciej, aby zdążyć zanim się kasa skończy icon_wink.gif
Link do komentarza
  Cytat

My tu proszę Pana o powszechnych domach jednorodzinnych, a Pan wyjeżdża z dworkiem 500 m2

Rozwiń  

Panie Zembrowski... dom FP ( tam gdzie ytong zastąpiono cieńszym suporkiem z wełną i folią od srodka ) ma 540 m ... i ściany już stoją!
  Cytat

od środka wg teorii TB

Rozwiń  

Pan jest teoretykiem... ja wyłącznie praktykiem.
  Cytat

analiz oraz obliczeń c-w.

Rozwiń  

Jakie analizy?? Zapewne od środka będzie paroizolacja.
Link do komentarza
Czym ocieplić ścianę zewnętrzną z cegły pełnej gr. 25 cm w budynku parterowym? Niestety nie jest możliwe docieplenie ściany od zewnątrz.


Zastosowanie izolacji ścian zewnętrznych od wewnątrz jest rozwiązaniem niepoprawnym ze względu na zachwianie równowagi cieplno-wilgotnościowej ściany. Można zastosować konstrukcję szkieletową z wykorzystaniem płyty gipsowo-kartonowej i wypełnienie z wełny mineralnej w postaci płyt SUPERROCK o grubości co najmniej 15 cm. Problem stanowić będzie paroprzepuszczalność takiej przegrody. Między ścianą zewnętrzną a wełną należy zostawić szczelinę wentylacyjną o grubości 2 cm, a następnie ją zwentylować poprzez pozostawienie w dolnej i górnej warstwie zewnętrznej ściany otworów o łącznej powierzchni 150 cm2 przypadających na każde 20 m2 ściany. Brak pustki i możliwości odparowania pary spowoduje zawilgocenie ściany i powstanie grzybów i pleśni wewnątrz pomieszczeń jest to zjawisko występujące nagminnie, ponieważ przy wykonawstwie izolacji od wewnątrz zaniedbuje się konieczność wentylacji ściany. Podobna sytuacja dotyczy stropu. Nad sufitem podwieszonym do zimnego stropu również trzeba zostawić szczelinę wentylacyjną oraz zapewnić wlot i wylot powietrza. Inaczej wygląda sytuacja, jeśli chcemy docieplić lub akustycznie wygłuszyć przegrodę ciepłą, np. ścianę oddzielającą nas od sąsiada lub sufit podwieszony na stropie międzykondygnacyjnym, nie ma wówczas problemu z wykraplaniem pary w takiej przegrodzie.


Reasumując:
0.1 | Rockwool Polska zaleca ocieplenie ścian zenętrznych od zewnątrz.
0.2 | Ocieplenie od wewnątrz zimnych ścian może doprowadzić do zawilgocenia ścian już nawet po jednym sezonie grzewczym.
0.3 | Znacznie zmniejsza się powierzchnię użytkową pomieszczeń, a otwory wentylacyjne w ścianach pogarszają estetykę budynku.
0.4 | Najbardziej zasadne jest ocieplenie ścian od zewnątrz metodą:
- lekką mokrą - system ECOROCK, ECOROCK - L,
- lekką-suchą - z zastosowaniem paneli drewnianych czy sidingu.
Stropodach niewentylowany izolujemy poprzez izolację twardymi płytami z wełny mineralnej MONROCK MAX lub DACHROCK MAX mocowanymi mechanicznie lub za pomocą kleju, pod przykrycie z papy lub innych powłok zewnętrznych.
Link do komentarza
scenka

Przychodzi klient do TB i pyta:
- Inżynierowie budownictwa to dyletanci?
- A jakże! icon_biggrin.gif
- Profesoro wie wykładający na politechnikach są niedouczeni?
- A jakże! icon_biggrin.gif
- Analizy energetyczne domów nie są potrzebne?
- Tak, to zbędny wydatek! icon_biggrin.gif
- Ogrzewania centralne, to przeżytek?
- A jakże! icon_biggrin.gif
- Izolowanie od zewnątrz, to głupota?
- A jakże! Po co grzać ściany? icon_biggrin.gif
- Pan, to chyba jedyny posiadł tajemną wiedzę w budownictwie?
- A jakże i to bez studiowania! icon_biggrin.gif
- Będę się budować, mam taki oto projekt z katalogu. Może Pan określić co zrobić by dom mój był energooszczędny?
- Oczywiście: 40 cm izolacji na ścianach od środka, w dachu i pod podłogą, ogrzewanie elektryczne z precyzjną automatyką zadaniową, termy przy bateriach i baterie bezdotykowe. No i wentylacja mechaniczna z rekuperatorem i max. 7 m GWC.
- To ile mój dom zużyje energii?
- Góra 30 kWh/m2rok - na wszystko!
- Wow! Twierdzi Pan ot tak bez wyliczania? icon_sad.gif
- Tak, bo jestem geniuszem!
- Aha! icon_surprised.gif
Link do komentarza
Przychodzi klient... i chciałbym tak jak Pipczyński... To wszystko. A inżynierowie i architekci z którymi współpracuję są podłamani Pana poziomem wiedzy. Twierdzą nawet, że facet sie urwał z kosmosu, skoro twierdzi, że pod projektem, czy wykonaniem domu może się podpisać nieuprawniony człowiek.
Pan nie jest inżynierem, Pan jest tylko zacofanym człowiekiem nierozumiejącym, że elektronika może regulować ogrzewania zamiast projektanta, że dzięki elektronice ustawiamy sobie komfort wentylacyjny a nie dzięki projektantowi.
Pan się nie uczył... został Pan z tyłu. Pan do dziś daje izolacje termiczną za odbiornikiem Pan do dziś pisze, że mają sens centralne systemy ogrzewania. To zacofanie! To wynik złego wykształcenia ( nie ma o tym na politechnikach) oraz brak chęci dokształcenia się. Motoryzacja, budownictwo, telefonia, elektronika, informatyka … nie ma nic wspólnego z tym co było w 1990 roku. A pan został z ręką w nocniku i krzyczy… jedzcie gówno miliardy much nie mogą się mylić.
Panie Zembrowski ! Jak wprowadzam coś nowego ( wentylację, ogrzewanie, izolowanie ) to…
1 Precyzyjnie określam efekt końcowy o jaki mi chodzi
2 Wynajduję najlepszych ludzi w danej dziedzinie, by zrealizowali swój temat
3 Daję kasę i koordynuję.


  Cytat

jeszcze na oknach.

Rozwiń  

0.09W/m2 x K ścianę projektują np. APO architekci. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
scenka

Przychodzi klient do TB:
- Będę się budować, mam taki oto projekt budowlany. Może Pan określić co w nim zmienić by dom mój był energooszczędny?
- Precyzyjnie określam efekt końcowy o jaki mi chodzi. icon_biggrin.gif
- Ale czy to jest zbieżne z moim oczekiwaniem?
- Pana niekoniecznie, ale z moim by zupełnie nieekonomiczne było centralne ogrzewanie. icon_biggrin.gif
- Jak pan uzyskuje precyzyjność określenia efektu końcowego?
- Wynajduję najlepszych ludzi w danej dziedzinie, by zrealizowali swój temat. icon_biggrin.gif
- O? A co pan ma z tego, że oni zrealizują swój?
- Sprzedam swoje grzejniki elektryczne. icon_biggrin.gif
- Aha. I co dalej?
- Daję kasę i koordynuję. icon_biggrin.gif
- O? Toś pan filantrop? Ile pan daje kasy i komu?
- icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

Link do komentarza
icon_biggrin.gif To lepsze jest tradycyjne ciężkie budownictwo (typowo nasze) betony, ceramika, ocieplenie normowe, kominy-dymiące jak parowozy, wentylacja grawitacyjna (same kominy - bez dopływu powietrza icon_wink.gif ) i do tego w ogromnej większości spie.... poddasze użytkowe .... widziałem setki takich "domów"
Ciekawe kto nadzorował takie budowy? icon_wink.gif
Link do komentarza
  Cytat

icon_biggrin.gif To lepsze jest tradycyjne ciężkie budownictwo (typowo nasze) betony, ceramika, ocieplenie normowe, kominy-dymiące jak parowozy, wentylacja grawitacyjna (same kominy - bez dopływu powietrza icon_wink.gif ) i do tego w ogromnej większości spie.... poddasze użytkowe .... widziałem setki takich "domów"
Ciekawe kto nadzorował takie budowy? icon_wink.gif

Rozwiń  


A do czego przepraszam odnosi się ta wypowiedź?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Inna lokalizacja czyli jaka? Przecież to podstawowa informacja, inaczej każda odpowiedź będzie wróżeniem z fusów.
    • Jako użytkownik pompy ciepła od 2022r., kiedy wybierałem ją do siebie, wziąłem pod uwagę : - Pompa ciepła powietrzna czy gruntowa, - Ile mam wolnego gruntu wokół domu,    - powietrzna nie wymaga dużo miejsca, jakieś 2 - 3 m. kw.    - gruntowa - sama pompa jak wyżej ale trzeba jeszcze dodać miejsce na rury pod ziemią, skąd będzie pobierane ciepło a to już jakieś kilkadziesiąt m. kw. - Ile chcę wydać pieniędzy,    - powietrzna tańsza (mój wybór, jakieś kilkanaście tyś) ale zimą traci na wydajności, przy niskich temperaturach, chyba około -15 st. C będzie się wspomagać wbudowanymi grzałkami el.    -gruntowa droższa (sąsiad wymieniał w zeszłym roku starą na nową - ponad 50 tyś. zł.), zima czy lato wydajność taka sama bo wymiana ciepła odbywa się w stałych warunkach, - split czy monoblok,    - split to część urządzenia na zewnątrz a część wewnątrz domu, wymaga trochę miejsca, na przykład w piwnicy a w podłogówce płynie woda,    - monoblok (mój wybór) to jedynie sterownik na ścianie w pomieszczeniu techn., jakieś 20 x 15 cm. ale w podłogówce musi płynąć glikol (droższa opcja niż woda) bo wymiana ciepła odbywa się na zewnątrz a glikol zapobiega przed zamarznięciem rur.   Poza tym dobierz dobrze moc pompy do powierzchni ogrzewanej podłogi, nie kupuj zapasu mocy bo sprężarka będzie się niepotrzebni uruchamiać a to wiąże się z zużywaniem części ruchomych.  Pompa najwydajniejsza jest we współpracy z ogrzewaniem podłogowym. Do montażu znajdź "doświadczonego" montera z uprawnieniami do instalacji urządzeń konkretnych producentów (ważne). Zapobiegnie to temu, że po zamontowaniu pompy, pierwsze rachunki za prąd nie wyniosą kilka, kilkanaście tyś. zł. a tak się już zdarzało, na przykład złe ustawienia pompy przy rozruchu (ja płacę 47 zł. co drugi miesiąc). Dobry monter dobierze Ci konkretny model pompy do Twojego domu i zaproponuje inne urządzenia współpracujące jeśli będzie robił całą instalację wodno-kanalizacyjną na budowie.  Nie warto tu rozdrabniać się na kilku fachowców.   Moja pompa to Panasonic. Myślałem o Stiebel Eltron ale w mieście gdzie mieszkam nie było certyfikowanych monterów a innych nie chciałem. Mam serwis roczny na miejscu. Pompa działa już trzeci rok. Krótko mówiąc sprawdza się.
    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...