Skocz do zawartości

Budowa wentylacji


Recommended Posts

Napisano
Witam właśnie zamierzam zrobić wentylacje w nowo wybudowanym domu. Ale problem jest taki że jedną połowę domu mogę podłączyć wentylacje do dwóch kominów a druga powoła domu czyli 4 pokoje dwa na dole i dwa na górze są oddalone od komina jakieś 2.5, 3 metry. Mam taki pomysł jak to zrobić ale nie wiem czy on jest dobry dlaczego zwracam się do was czyli fachowców. Mianowicie te 4 pokoje które nie mają wentylacji zamierzam umieścić rurę w ścianach pokoi i poprowadzić je do komina. Co sądzicie o tym pomyśle czekam na wasze odpowiedzi???
Napisano
Cytat

Witam właśnie zamierzam zrobić wentylacje w nowo wybudowanym domu. Ale problem jest taki że jedną połowę domu mogę podłączyć wentylacje do dwóch kominów a druga powoła domu czyli 4 pokoje dwa na dole i dwa na górze są oddalone od komina jakieś 2.5, 3 metry. Mam taki pomysł jak to zrobić ale nie wiem czy on jest dobry dlaczego zwracam się do was czyli fachowców. Mianowicie te 4 pokoje które nie mają wentylacji zamierzam umieścić rurę w ścianach pokoi i poprowadzić je do komina. Co sądzicie o tym pomyśle czekam na wasze odpowiedzi???




Przypominam zioom128 że jest już 21 wiek icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

to jakie rozwiązanie wentylacyjne byś cie mi zaproponowali w granicach rozsądku


w 21 wieku to tylko rekuperator icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Rozumiem, że dom przygotowany pod wentylację „grawitacyjną”.
Pokoje nie „potrzebują” „kominów” tylko nawietrzaki.
Pokojami dopływa świeże powietrze, a „kominami” (w łazienkach, WC i kuchni) jest usuwane.
Jeśli ma być „grawitacyjna”, to aby była w miarę skuteczna należy:
- w pokojach przewidzieć wspomniane nawietrzaki,
- drzwi od pokoi nie mogą być szczelne, muszą umożliwiać przepływ powietrza,
- drzwi od łazienek, WC i kuchni muszą mieć odpowiednie „kratki wentylacyjne”,
- ma „pizgać” po nogach, bo jak nie „pizga”, to znaczy, że brak wentylacji.

Aby nie „pizgało” a była mimo to wentylacja, należy zastosować wentylację mechaniczną z rekuperacją.
Napisano
Cytat

od 5000 zł



a znacie jakieś firmy zajmujące się podłączeniem takie wentylacji w lubelskim bo na pewno jest mało takich firm co się tym zajmują czy można to podłączyć tą wentylacje samemu czy szkoda czasu tracić
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

a znacie jakieś firmy zajmujące się podłączeniem takie wentylacji w lubelskim bo na pewno jest mało takich firm co się tym zajmują czy można to podłączyć tą wentylacje samemu czy szkoda czasu tracić


Zbyt wiele filozofii tam nie ma,trzeba mieć chęci i czas icon_wink.gif
A jak nie to firm w lubelskim jest sporo,wystarczy rozejrzeć się dookoła:
http://www.remonty-kik.pl/rekuperatory-spr...serwis,130.html
http://www.eko-sanit.pl/kontakt.html
http://www.climatel.pl/kontakt,2.html
i inne,nawet na allegro jest kilka.
google Twoim przyjacielem jest icon_wink.gif
Widzę,że jesteś lekko zielony w temacie budowy,polecam posiedzieć trochę i poczytać,informacje na forach na każdy temat są bezcenne icon_wink.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zbyt wiele filozofii tam nie ma,trzeba mieć chęci i czas icon_wink.gif
A jak nie to firm w lubelskim jest sporo,wystarczy rozejrzeć się dookoła:
http://www.remonty-kik.pl/rekuperatory-spr...serwis,130.html
http://www.eko-sanit.pl/kontakt.html
http://www.climatel.pl/kontakt,2.html
i inne,nawet na allegro jest kilka.
google Twoim przyjacielem jest icon_wink.gif
Widzę,że jesteś lekko zielony w temacie budowy,polecam posiedzieć trochę i poczytać,informacje na forach na każdy temat są bezcenne icon_wink.gif


Ciekaw cen jestem.
Napisano
Witam!

W nowobudowanym domu najlepiej wykonać wentylację mechaniczna z odzyskiem ciepła. Można wtedy grawitacyjne kanały wentylacyjne wykorzystać jako przepust dla rur do wentylacji mechanicznej. Sposób rozprowadzenia kanałów, ich przekroje, wielkość centralki powinien dobrać doświadczony instalator, który będzie wykonywał cały układ.

Wentylację wykonujemy w całym budynku, nawiewy w pokojach, wywiewy w kuchniach , łazienkach i garderobach.

W nowych, szczelnych budynkach zastosowanie wentylacji grawitacyjnej latem nic nie daje a zima powoduje drastyczne straty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...