Skocz do zawartości

Małą elektrownia wiatrowa


Recommended Posts

Napisano
Cytat

oto turbina, którą można wpiąć bezpośrednio w sieć:

http://www.sunnylifetechnologies.com/ofert...1=18&id=390

nie potrzeba akumulatorów. Chyba warta grzechu paru groszy.


Szanowny Panie... dane producenta są na ogół zawyżone ale nawet gdyby się na nich opierać... to w mojej okolicy średnia roczna prędkość wiatru to 2.0 m/s. Przy założeniu, że poniżej 0.5 m/sek wiatrownia nie pracuje - i nie wykorzysta też w pełni wiatru powyżej 20m/s - To da to Panu jakieś 150-180kWh rocznie!!!! czyli w najlepszym wypadku 100zł! - Płoszenie ptaków, szum, konserwacja, rozliczenia z energetyką... grzech - to o tym myśleć!
Napisano
ale u mnie wieje zawsze (prawie). Wujek który mieszka obok, ostatnio nawet wspominał, że muszę być pogodzony, że "tu" bardzo często wieje. Moja działka leży na tzw. pasie przewietrzania dla Rzeszowa (czy jak się to tam fachowo nazywa). Jest to teren gdzie wieje prawie zawsze z jednego kierunku w stronę miasta. Teraz gdybym wystawił maszt na wysokość 7 lub 8 metrów, mógłbym liczyć na częste i spore wiatry icon_smile.gif
Napisano
Liczyć można... wiatr też szybciej "wystudza" dom, czy nie lepiej byłoby kasę wydać na tak nie lubianą tu na forum izolację domu?
Zna Pan koszty pozwoleń i przyłączenia się do sieci, serwis, trwałość…? Nawet jak Pan uzyska 5 x tyle – to się nie opłaca.
Napisano
Z tego co czytałem to ma Pan domu nie izoluje a ogrzewa. Izolowania i centralnego się nie połączy! Dlatego "piewcy" centralnego tak nie lubią izolowania.
Ekonomiczna izolacja to taka przy której nieekonomiczny jest system pośredniego ogrzewania.
Minimum to 30 cm styropianu w podłodze 30 cm wełny w ścianie z paroizolacją i 50 cm w dachu z paroizolacją. rekuperator ---- i precyzyjny system ogrzewania.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Z tego co czytałem to ma Pan domu nie izoluje a ogrzewa. Izolowania i centralnego się nie połączy! Dlatego "piewcy" centralnego tak nie lubią izolowania.
Ekonomiczna izolacja to taka przy której nieekonomiczny jest system pośredniego ogrzewania.
Minimum to 30 cm styropianu w podłodze 30 cm wełny w ścianie z paroizolacją i 50 cm w dachu z paroizolacją. rekuperator ---- i precyzyjny system ogrzewania.



A nie lepiej pierdyknąć od razu 50 cm śniegu i zrobić igloo? Żadego ogrzewania wtedy nie trza, tylko Eskimoskę na skóry...
Napisano
Cytat

Z tego co czytałem to ma Pan domu nie izoluje a ogrzewa. Izolowania i centralnego się nie połączy! Dlatego "piewcy" centralnego tak nie lubią izolowania.
Ekonomiczna izolacja to taka przy której nieekonomiczny jest system pośredniego ogrzewania.
Minimum to 30 cm styropianu w podłodze 30 cm wełny w ścianie z paroizolacją i 50 cm w dachu z paroizolacją. rekuperator ---- i precyzyjny system ogrzewania.


pomijając paroizolację w ścianie i to że zamiast 30 cm wełny dam 25 cm styro, to właśnie taki chcę zbudować ten dom. Z rekuperatorem jednak bez precyzyjnego ogrzewania.
Napisano
Cytat

Coś Pan ma do powiedzenia, czy tylko postów nabić?



Tomaszu, a Tobie nie ganz egal? Taż na "ty" przeszliśmy. Zapomniałeś, żeśmy razem gorzałkę spożywali??? icon_eek.gif I nawet stuknąłeś się ze mną! (miarkami!)
Napisano
Cytat

Tomaszu, a Tobie nie ganz egal? Taż na "ty" przeszliśmy. Zapomniałeś, żeśmy razem gorzałkę spożywali??? icon_eek.gif I nawet stuknąłeś się ze mną! (miarkami!)


Miło mi - chodzi tylko o ścisłość i praktyczne wyjaśnienie kwestii. Przepraszam, ale wiele osób pisze tylko by ochlapać błotem oraz zamącić.
„pierdyknięcie” 50 cm śniegu to nie to samo co wełna czy styropian, fakt, że wody zimą już nie wchłonie, ale za to latem mogłoby się okazać mało trwałe.


Cytat

pomijając paroizolację w ścianie i to że zamiast 30 cm wełny dam 25 cm styro, to właśnie taki chcę zbudować ten dom. Z rekuperatorem jednak bez precyzyjnego ogrzewania.


Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią! Czy w dachu również nie będzie paroizolacji???
Wentylacja sprawy nie załatwi… chyba, że kosztem komfortu. By 25 cm styropianu nie chłonęło wody z wewnątrz wilgotność względna w pomieszczeniach nie powinna przekraczać 20-25%!!!
W domach izolowanych ( o małym zużyciu) brak precyzji w ogrzewaniu to masakra. Kotłownia nie potrafi produkować 0.5 czy 1kW… my płacimy za ciepło wyprodukowane a nie odebrane!
Skutek:
Albo sporo ciepła tracimy przez „nie odebranie”
Albo mamy bardzo dużą amplitudę temperatur w pomieszczeniach.
Kolejna sprawa to- kierunek przepływu ciepła jest z wartości wyższych do niższych, czyli by ciepłe mogło się dostać do 25 cm izolacji termicznej musi nagrzać ścianę fundament i grunt pod domem.

Ekonomiczna grubość izolacji przy ogrzewaniu centralnym to maksymalnie 15 cm ! Więcej to tylko dyskomfort. Proszę się spytać Pana HenoKa – rysował kiedyś takie wykresy „ekonomia izolacja a ogrzewanie” ( nie mogę ich znaleźć ) – przy izolacji grubszej muszą już być precyzyjne niecentralne systemy!!!
  • 2 lata temu...
Napisano
Tak odświeżę, bo ciekawą informacje na stronach producenta turbin znalazłem.

Cytat

Elektrownia ZEFIR D7-P5 przeznaczona jest do zasilania w energię elektryczną obiektów
poza siecią energetyczną. Dotyczy to domków weekendowych, schronisk turystycznych,
stanic, pól biwakowych itp.. W instalacji takiej elektrownia pracuje ładując baterię
akumulatorów chemicznych o napięciu bezpiecznym 24V DC. Zalecana pojemność baterii
akumulatorów 24V to 2000Ah. Do zasilania wewnętrznej sieci o napięciu 230V, 50Hz
konieczne jest zastosowanie falownika wybranej mocy.
Nadwyżka energii z elektrowni wiatrowej może być przekazywana do podgrzewacza
CWU o napięciu pracy 230V.
Polecamy pobranie pliku Kalkulator ZEFIRÓW.xls i obliczenie spodziewanej produkcji
energii przez tą elektrownię. W przeciętnych warunkach lokalizacji (4,5m/s na 10m)
elektrownia może wyprodukować około 9 000kWh energii. Z racji ograniczonej akumulacji i
sprawności systemu, ostatecznie można liczyć najwyżej na połowę z tej energii w postaci
użytecznej, 230V, 50Hz.
Jeśli do oceny ekonomicznej przyjąć cenę energii wg taryfikatora ZE, to okres zwrotu
takiej inwestycji „wyjdzie” poza 25 lat i długo lepiej nie będzie. Zatem się nie opłaca. Ale
elektrownia ta przeznaczona jest dla obiektów poza siecią energetyczną. Tutaj cena energii
jest inna niż w sieci energetycznej i indywidualnie określana przez użytkownika obiektu.
Wszak wiele urządzeń kupujemy nie pytając o ich opłacalność lecz dla poprawy naszego
bezpieczeństwa, komfortu życia, prestiżu, mody czy nawet kaprysu... To jest właśnie ten
przypadek.

Napisano
Cytat



Zastanawia mnie fakt, czy są jeszcze takie miejsca w kraju, gdzie nie ma dostępu do sieci energetycznej. Jeżeli to ma być domek letniskowy używany sporadycznie na wyjazdy weekendowe - to czy nie taniej wyjdzie agregat prądotwórczy, który potem można odsprzedać??
Napisano
Moja strefa marzeń - dom na wyspie na jeziorze icon_smile.gif Pewnie prądu by mi nie dociągnęli, ale z drugiej strony PnB pewnie też bym nie dostał icon_smile.gif. Jeżeli domek letniskowy to chyba agregat najbardziej optymalnym jest rozwiązaniem. Ale całoroczny ?
Koszty turbiny wychodzą podobnie do PC - a gdyby tak jeszcze podsumować koszt pociągnięcia kabla te parę kilometrów - to taka turbina już ma racje bytu.
Tak osobiście uważam, że pochwała należy się producentowi tych turbin, za rzetelne przedstawienie jak się sprawy mają, a nie wciskanie kitu jakie to mego cudo oszczędności i eko zielone sprawy.
Napisano
Cytat

Moja strefa marzeń - dom na wyspie na jeziorze icon_smile.gif Pewnie prądu by mi nie dociągnęli, ale z drugiej strony PnB pewnie też bym nie dostał icon_smile.gif. Jeżeli domek letniskowy to chyba agregat najbardziej optymalnym jest rozwiązaniem. Ale całoroczny ?
Koszty turbiny wychodzą podobnie do PC - a gdyby tak jeszcze podsumować koszt pociągnięcia kabla te parę kilometrów - to taka turbina już ma racje bytu.
Tak osobiście uważam, że pochwała należy się producentowi tych turbin, za rzetelne przedstawienie jak się sprawy mają, a nie wciskanie kitu jakie to mego cudo oszczędności i eko zielone sprawy.




Trzeba przyznać, że przestawienie tematu było uczciwe bez zbędnęgo roztaczania perspektyw. Trzeba jednak stanąć przed faktem dokonanym - pozyskanie i przetworzenie energii odnawialnej na cele budownictwa mieszkaniowego w naszym kraju "raczkuje". Moje subiektywne odczucie takie właśnie jest.

Kolektory słoneczne i pompy ciepła to dla Wielu jeszcze temat TABU, a co dopiero mówić o produkcji energii elektrycznej.

Napisano
Cytat

.......Kolektory słoneczne i pompy ciepła to dla Wielu jeszcze temat TABU, a co dopiero mówić o produkcji energii elektrycznej.



TABU to mało powiedziane, to czary mary. Są miejsca w Polsce, gdzie potrafi solidnie wiać, a wiatraka (nie mówiąc o elektrowni) tam nie zobaczysz. A tle się mówi o ekologii, oszczędzaniu papieru, wyłączaniu światła raz w roku na kilka godzin, dniu bez samochodu. Puste gadanie i zero wsparcia z gmin.

Są też miejsca nasłonecznione a kolektora czy ogniawa też tam nie zobaczymy na dachu. I to tyle na temat.
Napisano
Cytat

Są też miejsca nasłonecznione a kolektora czy ogniawa też tam nie zobaczymy na dachu. I to tyle na temat.



Tu już dałeś po garach. Jakie te miejsca są ponadnormatywnie nasłonecznione? Nie rozpędzaj się tak!
Miejsca gdzie wieje więcej, owszem, są. Ale gdzie nie ma chmur i słońce świeci ponad 16 godzin na dobe przez cały rok? icon_eek.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Tu już dałeś po garach. Jakie te miejsca są ponadnormatywnie nasłonecznione? Nie rozpędzaj się tak!
Miejsca gdzie wieje więcej, owszem, są. Ale gdzie nie ma chmur i słońce świeci ponad 16 godzin na dobe przez cały rok? Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_eek.gif" border="0">



Ponadnormatywnie????? Oby kolektory można było zobaczyć tam, gdzie powinny być. Pomyśl o tym.

Niemcy mają podobny stopień nasłonecznienia i co???? Dopowiedz Sobie. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Napisano
Powołujesz się na naszych sąsiadów zza Odry.
To zapewne wiesz, że pakowali w kolektory 500 mil euro. Pakowali, bo przestali, a w zasadzie ograniczyli tylko do starej substancji mieszkaniowej.

A wiesz dlaczego ograniczyli? Bo są bardziej wydajne i mniej kapryśne źródła oszczędzania energii – choćby pompy ciepła do CWU, których koszt inwestycyjny wynosi około 1/3 kosztów solarów.
Napisano
Cytat

Powołujesz się na naszych sąsiadów zza Odry.
To zapewne wiesz, że pakowali w kolektory 500 mil euro. Pakowali, bo przestali, a w zasadzie ograniczyli tylko do starej substancji mieszkaniowej.

A wiesz dlaczego ograniczyli? Bo są bardziej wydajne i mniej kapryśne źródła oszczędzania energii – choćby pompy ciepła do CWU, których koszt inwestycyjny wynosi około 1/3 kosztów solarów.




Co nie zmienia faktu, że przy odpowiednim dofinansowaniu ten rodzaj wspomagania domowego systemu grzewczego może stać się lekiem na rosnące ceny energii elektrycznej. Pompa ciepła - nie zapominajmy - jest zasilana energia elektryczną.
Napisano
Cytat

Przy czym, ten domowy system grzewczy sprowadza się tylko do grzania CWU – z różnych powodów.




Takie jest jego ogólnie przyjęte przeznaczenie - nawet na ogrzewanie niskotemperaturowe nie wydoli, ale......nie można go wykluczać kategorycznie zakładając, że jest mało opłacalny.

Wszystko zależy od ceny paliw. Był szał na kotły gazowe - teraz do łask wracają kotły "na wszystko". Może jeszcze przyjdzie czas na kolektory słoneczne - nie wspomnę o ogniwach.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Czas na kolektory chyba właśnie "jest". Zwłaszcza, że zostało kilkanaście miesięcy na dopłaty unijne.
--
Według mnie trzeba poczekać jeszcze kilka lat i zainteresować się ogniwami fotowoltaicznymi.
Napisano
Cytat

Czas na kolektory chyba właśnie "jest". Zwłaszcza, że zostało kilkanaście miesięcy na dopłaty unijne.
--
Według mnie trzeba poczekać jeszcze kilka lat i zainteresować się ogniwami fotowoltaicznymi.



ja już się interesuję, tylko czekam na dotacje...
na teraz - IMHO nie warto

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...