Skocz do zawartości

Co lepsze solary czy Pompa ciepła do CWU ?


NOTO

Recommended Posts

Cytat

Pompa miałaby pracować tylko wtedy gdy koszt wytworzenia ciepłej wody byłby niższy niż gazu.

Taki warunek spełnia tylko pompa ciepła powietrze-woda, przy pompa ciepła z gruntowym wymiennikiem koszty eksploatacji przez cały rok będą niższe niż przy ogrzewaniu gazowym.

Jeżeli jednak z góry zakładasz uzupełniające źródło ciepła w postaci kotła gazowego, to solary wygrywają.
Link do komentarza
Cytat

ja w temacie, które z urządzeń będzie lepsze dla dość dużego zapotrzebowania na ciepło ? Które będzie taniej produkować CWU ?



Cytat

Oba rozwiązania są fatalne dla kieszeni.

To proszę podać lepsze rozwiązanie.
Tylko proszę trzymać się tematu, chodzi o rozwiązanie "dla dość dużego zapotrzebowania na ciepło".
Nie znam szczegółów, ale być może chodzi o SALON SPA, AQUAPARK, lub podobne.
Link do komentarza
Cytat

To proszę podać lepsze rozwiązanie.
Tylko proszę trzymać się tematu, chodzi o rozwiązanie "dla dość dużego zapotrzebowania na ciepło".
Nie znam szczegółów, ale być może chodzi o SALON SPA, AQUAPARK, lub podobne.



No chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie istaluje pompy ciepła wyłącznie dla grzania wody. Jeżeli ktoś wybulił taką kasę na pompę, to niech ta pompa robi jak najwięcej icon_wink.gif niech grzeje wodę, gra i śpiewa. Jak nie ma pompy ciepła to solary, pod warunkiem uzyskania dofinansowanego z kieszeni podatników kredytu z BOŚ. Wtedy to się kalkuluje.

Gdy mówimy o salonie SPA czy czymś takim to rachunek ekonomiczny zaczyna się od tego co można w koszty wrzucić, od czego odliczyć VAT - a sprawność urządzenia to na ostatnim miejscu.
Link do komentarza
Cytat

No chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie istaluje pompy ciepła wyłącznie dla grzania wody. Jeżeli ktoś wybulił taką kasę na pompę, to niech ta pompa robi jak najwięcej icon_wink.gif niech grzeje wodę, gra i śpiewa. Jak nie ma pompy ciepła to solary, pod warunkiem uzyskania dofinansowanego z kieszeni podatników kredytu z BOŚ. Wtedy to się kalkuluje.

Gdy mówimy o salonie SPA czy czymś takim to rachunek ekonomiczny zaczyna się od tego co można w koszty wrzucić, od czego odliczyć VAT - a sprawność urządzenia to na ostatnim miejscu.


co do pompy to masz racje
ale co dosolarów to sie myslisz
zakładam że duże zuzycie to ok 1000l wody ciepłej dziennie to koszty wracją sie juz po roku a na firme to w poł roku
odliczjąc od systemu Vat i dochodowy mamy juz dotacje w wysokości 40%
Link do komentarza
Cytat

Roczny koszt "prądu" term przepływowych dających 1000l cwu ( czyli cieplejszej nie w SPA) to 5000zł!

Za 5000zł przy cenie energii 0,55zł/kW podgrzeje Pan 365m3 wody o temperaturę 21st. C, czyli do temperatury 31st. C. Wg norm, ciepła woda ma 55st. C, czyli zużyje Pan ponad dwa razy więcej energii elektrycznej.
Link do komentarza
Cytat

niektóre gminy dla poprawy ekologii refundują zakup solarów w ramach jakichś projektów.
Można by popytać np. w gminie czy nie jest planowane takie "cóś" w najbliższym terminie



Tak - to są bardzo fajne programy - Ty jako użytkownik wpłacasz niewielką część całkowitego kosztu instalacji (20-30%). Taka inwestycja obecnie jest wykonywana w Szczawnicy przez firmę Skorut Import Eksport. - polecam www.szczawnica.pl oraz www.skorut.com.pl.
Link do komentarza
Cytat

Tak - to są bardzo fajne programy - Ty jako użytkownik wpłacasz niewielką część całkowitego kosztu instalacji (20-30%). Taka inwestycja obecnie jest wykonywana w Szczawnicy przez firmę Skorut Import Eksport. - polecam www.szczawnica.pl oraz www.skorut.com.pl.




Własnie u mnie w gminie sie przymierzają do takiej inwestycji,na razie nie wiem dokładnie z jakiego to funduszu będzie to leciało, ale myśle że sie im uda przepchać ten projekt.
Jest bardzo dużo osób tym zainteresowanych,tak że że jeśli już będzie możliwość ubiegania sie o dotację to ja będe pierwsza w kolejce

Link do komentarza
Cytat

Nie ma takiej opcji by się zwróciły -
Ile kosztuje kompletna instalacja z zasobnikiem i rozprowadzeniem ?
Ile kWh mamy strat na układzie w okresie gdy przez 2/3 roku dogrzewamy ?

Roczny koszt "prądu" term przepływowych dających 1000l cwu ( czyli cieplejszej nie w SPA) to 5000zł!


cos mnie tu temat bokiem przeszedł czy zastanowił się Pan minute chociaż co to znaczy podgrzac 1000l dziennie ?
prądem bezposrednio to rocznie to jest koszt ok 12000zł tylko do temperatury ok 40st a wymogi dla uzyteczności publicznej jak Pan wie to 55st ,to rachunek trzeba do 13000 podnieśc
czyli jak pisałem instalacja wraca sie w rok zakładając że masz firme ....
a straty w tym przypadku na poziomie 3 kW dziennie w tym przypadku są pomijalne ,zakładając że dziennie potrzebujemy ok 65kW do podgrzania tej wody
Link do komentarza
Cytat

Piszę, dość jasno: centralne instalacje nie nadają się do systemów energooszczędnych - 3 kWh dziennie na ogrzanie wody dla 2-3 osób to naprawdę wystarczy.


no tak ale tak tanio Pan nie zagrzejesz 1000l dziennie wody jak solarem
zakładamy że ludzie w hotelu będa oszczednie zuzywac wode
Proszę sobie to przeliczyć ile dziennie potrzeba kWh aby zagrzac 1000l wody do temp 55st
nie wazne jaki to bedzie system czy centralny czy nie róznica wyjdzie ok 3kWh ,a układ centralny w tym przypadku ma te zaletę ze zagrzeje te wode za niecałą złotówke czego Pana niecentralny w tym momencie nie przeskoczy ,dodatkową zaletą niecentralnego systemu jest to że jak słonca nie ma to podgrzeje wode gazem a Pana rachunek za prąd podziele na 3 i tyle zapłace za gaz i tu są te róznice Pana systemu i ich wad do np mojego systemu
Link do komentarza
Cytat

W bilansie rocznym wyjdzie drożej. Mało tego - jestem pewien, że straty 1000l zasobnik + rurki+ cyrkulacja są większe niż 3kWh/24h.


nawet jesli to stawiając dwa hotel obok siebie o takim samym standarcie o takim samym zuzyciu wody ,to gwarantuje że nawet jesli całą zimę ogrzewałbym gazem a w lecie wspomagał sie solarami to i tak wyszłoby 1/3 rachunku tego co za prąd w Pana przypadku ,i tego Pan nieprzeskoczysz ,jak klient potrzebuje sie wykąpac w wannie bo ma apatrament
a w apatramencie sa wanny i nie tylko jak wiaomo potrzeba min 150l do takiej wanny obawiam sie że Pan rozwiazanie wymagałoby w kazdym apartamecie zainstalowanie sasobnika min 100l i trzymanie go pod parą bo nie wyobrazam sobie aby klient miał czekać na ciepła wode ,prosze ustosunkować sie do tego
Link do komentarza
Koszt PWU powoduje zwrot inwestycji po 25 latach.
Wtedy też pora na remonty.
Chyba dla rodziny standardowej nie ma sensu.
Natomiast solary oglądałem i oceniałem ostatnio niedawno u kumpla.
Koszt całej inwestycji ok 6.000zeta a pracownicy kąpiący się pod darmowym prysznicem zadowoleni mocno, pracodawca jeszcze bardziej.
Żałuję że nie brałem pod uwagę kiedyś niedawno przy budowaniu swojego..............
Link do komentarza
Cytat

Pompa ciepła ma sprawność max 4-5, zaś solary potrafią dać nawet 30 razy więcej energii niz zuzywa pompa obiegowa. Warunkiem jest tylko dostateczna ilość słońca.




Nie jestem przeciwnikiem solarów. Uważam jednak że pompy ciepła pracują stabilnie przez cału rok, natomiast solary dają wszystko albo nic w zależności od pory roku, dużo w dzień i nic w nocy.Co do kosztów to inwestycyjne na podobnym poziomie, jeśli chodzi o pompy powietrzne do cwu i zestawy solarne dla np 4-osobowej rodziny.Koszty eksploatacji wypadają na korzyść solarów jeśli komuś nie zależy na ciepłej wodzie np rano po tym jak zużyje całą ciepłą wodę podczas wieczornej kąpieli.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Nie jestem przeciwnikiem solarów. Uważam jednak że pompy ciepła pracują stabilnie przez cału rok, natomiast solary dają wszystko albo nic w zależności od pory roku, dużo w dzień i nic w nocy.Co do kosztów to inwestycyjne na podobnym poziomie, jeśli chodzi o pompy powietrzne do cwu i zestawy solarne dla np 4-osobowej rodziny.Koszty eksploatacji wypadają na korzyść solarów jeśli komuś nie zależy na ciepłej wodzie np rano po tym jak zużyje całą ciepłą wodę podczas wieczornej kąpieli.


nie zgodzę się z podobnymi kosztami inwestycyjnymi pompy ciepła powietrze woda i kolektorów,
pompa zdecydowanie wychodzi taniej, choćby tutaj
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...